• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YAMAGUCHI Takane  山口 高領

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

山口 高領  ヤマグチ タカネ

Less
Researcher Number 60386555
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 秀明大学, 学校教師学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 秀明大学, 学校教師学部, 専任講師
2018: 立教女学院短期大学, 現代コミュニケーション学科, 専任講師(任期制)
2017: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 助手
2017: 立教女学院短期大学, その他部局等, 専任講師(任期制)
2016: 早稲田大学, 社会科学総合学術院, 講師(任期付)
2012 – 2015: 早稲田大学, 社会科学総合学術院, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 09070:Educational technology-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Educational technology / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
ポートフォリオ / 外国語 / 教員養成 / 全国調査 / 中等教育 / 初等教育 / 英語の教職課程 / 振り返り / 省察 / 文章素材 … More / 学習履歴 / 英語の動画像 / ウェブ上の素材 / 学習者分析 / 学習状況分析 / 学習素材分析 / 読解速度 / 文章の理解度と速度 / 文章読解の測定 / ウェブ上での読解 / 速度と理解度 / 英語文章読解 / 英語教育 / オンライン / 速読 … More
Except Principal Investigator
速読 / ポートフォリオ / 小学校英語指導者のポートフォリオ / J-POSTLの普及 / 教師の成長 / リーダビリティ / CALL / 読解効率 / 音読 / チャンク / CEFR / Lap Book / ツールとしてのポートフォリオ / 主体的・対話的学び学び / 教育実践ツールとしてのポートフォリオ / 教師の自己評価 / 対話的学び / 主体的学び / 主体的・対話的学び / 教育実践ツール / 省察ツール / 学習ポートフォリオ / 自立学習 / ヨーロッパ言語共通参照枠 / 行動指向アプローチ / 英語4技能 / 教材開発 / 大学入試改革 / EFL教材 / 教員協働 / コーパスアノテーション / 学習者データ / 協働学習 / ブレンディッドラーニング / TOEFL / TOEFLテスト / 教員コミュニティ / 英語読解力指導 / オンライン授業 / 学習プロセス / 英語読解力 / 英語学習者データ / eラーニング / 入試改革 / 英語学習者コーパス / 英語教育 / 高大接続 / 大学入試 / e-ラーニング / ポートフォリオ小学校英語教師編 / 言語ポートフォリオ普及 / 言語教師のポートフォリオ / CLILの普及 / 小学校英語担当者 / 教員研修の充実 / カリキュラムの改善 / 同僚性意識の向上 / 学習者の成長 / 授業改善 / 小学校英語指導者 / 小学校英語教授能力 / 小学校英語担当教員 / J-POSTL / EPOSTL / 行動志向の英語科教育 / J-POSTLの活用 / J=POSTL【教職課程編】 / J-POSTL【小学校英語指導者編】 / 言語教師のポートフォリオ(J-POSTL) / 主体的・対話的で深い学び / 省察ツールとしてのポートフォリオの開発 / 授業力基準 / 授業を英語で / 成長のための省察ツール / 授業力のCAN-DO記述文 / 言教師のポートフォリオ / 英語科現職教員用ポートフォリオ / 英語科教育履修生用ポートフォリオ / インタラクション / 行動志向の学習観 / グローバル人材 / 複文化(異文化間)能力 / 複言語能力 / 自律的学習者 / 省察 / 英語力 / 英語科教育 / 授業力 / 英語教師養成 / 学年指標 / 英検 / 語彙親密度 / 語彙カバー率 / Range program / Vocabprofile / 音韻符号化 / 内容理解問題 / 語彙頻度 / リーダビリティー / 理解度 / 内容理解度 / ウェブテスト / 語彙レベル / 読解速度 / 音声訓練 / 動画活用 / 英文チャンク / 提示法 / 英語リーディング / 教育評価 / 複言語・複文化主義 / 動機付け / 能力記述文 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (111 results)
  • Co-Researchers

    (50 People)
  •  初等・中等の英語教職課程における段階別省察力育成方法の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山口 高領
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Shumei University
  •  Systematizing Portfolio as a Reflection Tool and Developing its Application Guide

    • Principal Investigator
      Jimbo Hisatake
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Development and practical research of a system to support autonomous learning using English videos and texts on the WebPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamaguchi Takane
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Shumei University
      St.Margaret's Junior College
  •  A New EFL e-Learning Package Development for a Better Collaboration between High Schools and Universities Taking the Entrance Exam Reform as an Opportunity

    • Principal Investigator
      OKADA Takeshi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Japanese Portfolio for Student Teachers of Languages: Development of J-POSTL Elementary

    • Principal Investigator
      Jimbo Hisatake
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Advancement and standardization of fast reading and oral training utilizing chunking display and readablilty measurement

    • Principal Investigator
      Kanda Akinobu
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Development of web-based test to measure reading rate of English passages

    • Principal Investigator
      Yubune Eiichi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Toyo University
  •  Dissemination of Japanese Portfolio for Student Teachers of Languages and Demonstative Study on Standards for Competencies in Conducting Classes in English

    • Principal Investigator
      Jimbo Hisatake
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Research on chunk-based display method to enhance fast reading

    • Principal Investigator
      KANDA Akinobu
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Projet de recherche sur le cadre commun de l'enseignement de langues

    • Principal Investigator
      NISHIYAMA NOriyuki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 文部科学省検定済教科書高等学校外国科用 Perspective English Expression II2013

    • Author(s)
      森田彰、湯舟英一、山口高領 他
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      第一学習社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Journal Article] 英語教職課程における「振り返り」の指導に関する調査結果2024

    • Author(s)
      山口 高領
    • Journal Title

      言語教師教育 (ISSN 2188-8264)

      Volume: 11(1) Pages: 94-109

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00726
  • [Journal Article] 小学校での外国語指導者を養成するための教職課程における自己評価記述文への自己評価の変化2022

    • Author(s)
      山口 高領
    • Journal Title

      『言語教師教育』

      Volume: 9(1) Pages: 20-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] 大学英語教育におけるWriting指導と評価―ツールの利活用,他技能の組み入れ,学習履歴作成,自己評価―2022

    • Author(s)
      山口高領
    • Journal Title

      学習情報研究2022年1月号

      Volume: - Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 小学校での外国語指導者を養成するための教職課程における自己評価記述文への自己評価の変化2022

    • Author(s)
      山口高領
    • Journal Title

      言語教師教育

      Volume: 9 Pages: 20-40

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 小学校での外国語指導者を養成するための教職課程における自己評価記述文への自己評価の変化2021

    • Author(s)
      山口高領
    • Journal Title

      言語教師教育(日本語版)

      Volume: Vol.8 No.2 Pages: 20-40

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Journal Article] 大学英語教育におけるWriting指導と評価―ツールの利活用,他技能の組み入れ,学習履歴作成,自己評価―2021

    • Author(s)
      山口 高領
    • Journal Title

      『学習情報研究 2022年 01月号』公益財団法人学習情報研究センター

      Volume: 2022年 01月号 Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] EFL Reading Speed and Comprehension: Combining Three e-learning Systems2021

    • Author(s)
      Takeshi Okada, Yasunobu Sakamoto,Takane Yamaguchi
    • Journal Title

      Abstracts and Conference Materials for the 20th European Conference on e-Learning: Berlin

      Volume: 20 Pages: 101-102

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 全国都道府県における英語教育研究の実態調査―全国市レベルの取り組み―2020

    • Author(s)
      藤尾美佐・山口高領・青田庄真・新井巧磨・飯田敦史・奥切恵・金子淳・鈴木健太郎・多田豪・辻るりこ・中竹真依子・濱田彰・横川博一・木村松雄
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings, 2, JACET

      Volume: 1 Pages: 79-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 全国都道府県における英語教育研究の実態調査―全国市レベルの取り組み―2020

    • Author(s)
      藤尾美佐・山口高領・青田庄真・新井巧磨・飯田敦史・奥切恵・金子淳・鈴木健太郎・多田豪・辻るりこ・中竹真依子・濱田彰・横川博一・木村松雄
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 2 Pages: 79-86

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] 学生調査から見えた小学校英語教職課程履修生に求められる資質・能力2020

    • Author(s)
      山口高領、米田佐紀子
    • Journal Title

      言語教師教育

      Volume: Vol.7 No.1 Pages: 31-50

    • NAID

      40022192432

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Journal Article] 英語指導者の資質・能力に対する小学校現職教員の意識:小学校現職教員対象「J-POSTLエレメンタリー」全国調査の結果から2020

    • Author(s)
      中山夏恵・山口高領・久村研
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 7(1) Pages: 13-30

    • NAID

      40022192426

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] Elementary School Teachers’ Perceptions on the Qualities and Competencies of English Language Instructors: Results of a National Survey on the Descriptors of the J-POSTL Elementary2020

    • Author(s)
      Natsue Nakayama & Takane Yamaguchi
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 7(2) Pages: 5-27

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] 英語指導者の資質・能力に対する小学校現職教員の意識:小学校現職教員対象「J-POSTLエレメンタリー」全国調査の結果から2020

    • Author(s)
      中山夏恵、山口高領、久村研
    • Journal Title

      言語教師教育

      Volume: Vol.7 No.1 Pages: 13-30

    • NAID

      40022192426

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Journal Article] Qualities and Abilities Related to English Language Teaching Required of Elementary School Teachers Projected from a Pre-service Teacher Survey2020

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi & Sakiko Yoneda
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 7(2) Pages: 28-52

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] これからの小学校英語指導者に必要な資質・能力の特定―小学校教職課程履修生と小学校教員から得られた調査結果を基に―2020

    • Author(s)
      山口高領・米田佐紀子・中山夏恵・藤井佐代子
    • Journal Title

      言語教育エキスポ2020予稿集

      Volume: 6 Pages: 45-45

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 英語指導者の資質・能力に対する小学校現職教員の意識:小学校現職教員対象「J-POSTLエレメンタリー」全国調査の結果から2020

    • Author(s)
      山口高領・米田佐紀子
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 7(1) Pages: 31-50

    • NAID

      40022192426

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] 英語指導者の資質・能力に対する小学校現職教員の意識:小学校現職教員対象「J-POSTLエレメンタリー」全国調査の結果から2020

    • Author(s)
      中山夏恵・山口高領・久村研
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 7 Pages: 13-30

    • NAID

      40022192426

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] Japanese Portfolio for Elementary English Educators: Specifying Self-assessment Descriptors for Student Teachers2019

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Eri Osada, Ken Hisamura, Gaby Benthien
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: Vol.6 No.2 Pages: 37-61

    • NAID

      40021993337

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Journal Article] Japanese Portfolio for Elementary English Educators: Specifying Self-assessment Descriptors for Student Teachers2019

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Eri Osada, Ken Hisamura, Gaby Benthien
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 6 Pages: 37-61

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 小学校英語指導者のポートフォリオの開発:教職課程試用版の自己評価記述文の選定と今後の課題2019

    • Author(s)
      山口高領・米田佐紀子・中山夏恵・藤井佐代子
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 6 Pages: 74-93

    • NAID

      40021840324

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 小学校英語指導者のポートフォリオの開発:教職課程試用版の自己評価記述文の選定と今後の課題2019

    • Author(s)
      久村研、長田恵理、山口高領
    • Journal Title

      言語教師教育

      Volume: Vol.6 No.1 Pages: 74-93

    • NAID

      40021840324

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03459
  • [Journal Article] 教員養成課程コアカリキュラムの実態調査―大学教職担当者の見解から―2019

    • Author(s)
      飯田敦史・山口高領・奥切恵・青田庄真・新井巧磨・鈴木健太郎・多田豪・辻るりこ・中竹真依子・濱田彰・藤尾美佐・米山明日香・木村松雄
    • Journal Title

      JACET-KANTO Journal,

      Volume: 6 Pages: 23-41

    • NAID

      40021900244

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] Japanese Portfolio for Elementary English Educators: Specifying Self-assessment Descriptors for Student Teachers2019

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Eri Osada, Ken Hisamura, Gaby Benthien
    • Journal Title

      Language Teacher Education

      Volume: 6(2) Pages: 37-61

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Journal Article] 小学校現職教員対象「J-POSTL エレメンタリー」―全国調査結果の概要と今後の課題―,2019

    • Author(s)
      山口高領・米田佐紀子・中山夏恵・藤井佐代子
    • Journal Title

      言語教育エキスポ2019予稿集

      Volume: 5 Pages: 4-7

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] 小学校現職教員対象「J-POSTL エレメンタリー」―全国調査結果の概要と今後の課題―2019

    • Author(s)
      山口高領・米田佐紀子・中山夏恵・藤井佐代子
    • Journal Title

      言語教育エキスポ2019予稿集

      Volume: 1 Pages: 407-407

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] JACET関東支部特別研究プロジェクト―大学における英語教員養成コアカリキュラムの実態調査2019

    • Author(s)
      山口高領・飯田敦史・多田豪・青田庄真・ 新井巧磨・鈴木健太郎・木村松雄
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 1 Pages: 57-64

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Journal Article] Developing Software for Dynamic Displaying of Chunks to Enhance Reading Efficiency2015

    • Author(s)
      Akinobu Kanda, Takane Yamaguchi, Eiichi Yubune, Ryuji Tabuchi
    • Journal Title

      Malaysian Journal of ELT Research

      Volume: 10 Pages: 67-80

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Journal Article] University Students' Self-Efficacy Beliefs about Learning English and Their Attitudes toward Learning a Second Foreign Language2015

    • Author(s)
      山口高領、堀晋也
    • Journal Title

      言語教師教育

      Volume: Vol.2 No.2 Pages: 127-137

    • NAID

      40020775273

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284109
  • [Journal Article] チャンク単位の一斉音読訓練が黙読速度と読解スコアに与える影響2014

    • Author(s)
      山口高領、神田明延、湯舟英一、田淵龍二、池山和子、鈴木政浩
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 第51号 Pages: 243-266

    • NAID

      40020865967

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Journal Article] 音読が語彙チャンクの記憶定着に及ぼす影響2014

    • Author(s)
      湯舟英一、山口高領
    • Journal Title

      Dialogue

      Volume: 12 Pages: 1-12

    • NAID

      40020480878

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Journal Article] Enhancement of Reading Efficiency Using Dynamic Displaying Mode of Chunks on an Integrative Software2014

    • Author(s)
      A. Kanda, T. Yamaguchi, R. Tabuchi and E. Yubune
    • Journal Title

      Asia TEFL 2014 Proceedings (CD-ROM)

      Volume: 12 Pages: 59-65

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Journal Article] 英語チャンクの文字と音声との同時提示直後の一斉音読によるWPM上昇効果と学習者の認識の変化2012

    • Author(s)
      山口高領
    • Journal Title

      Dialogue

      Volume: 11号 Pages: 15-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] 全国調査から得られた英語教職課程での省察指導のあり方2024

    • Author(s)
      山口 高領, 大崎 さつき, 長田 恵理
    • Organizer
      言語教育エキスポ2024
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00726
  • [Presentation] Challenges and Prospects of Pre-service Teacher Education Using Portfolios as a Reflection Tool2023

    • Author(s)
      Yamaguchi Takane; Jimbo Hisatake; Hisamura Ken
    • Organizer
      The 57th RELC International Conference 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 初等・中等英語教職課程においてポートフォリオを利用したリフレクションを促す指導をめぐって2023

    • Author(s)
      山口 高領,中山 夏恵,大崎 さつき,森本 俊
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)第62回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00726
  • [Presentation] Challenges and Prospects of Using Portfolios as a Reflection Tool in Pre-service Teacher Education2023

    • Author(s)
      神保尚武、久村研、山口高領
    • Organizer
      57th SEAMEO RELC International Conference 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] 『J-POSTL エレメンタリー』の開発の理念とその主な使用方法2021

    • Author(s)
      山口高領
    • Organizer
      2021年度JACET中国・四国支部秋季研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 『J-POSTL エレメンタリー』の開発の理念とその主な使用方法2021

    • Author(s)
      山口 高領
    • Organizer
      2021年度JACET中国・四国支部秋季研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] Ensuring pedagogical consistency between primary- and secondary-level foreign language education through portfolios in Japan2021

    • Author(s)
      栗原文子、長田恵理、山口高領、米田佐紀子、安達理恵
    • Organizer
      AILA World Congress 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] EFL Reading Speed and Comprehension: Combining Three e-learning Systems2021

    • Author(s)
      Takeshi Okada, Yasunobu Sakamoto, Takane Yamaguchi
    • Organizer
      the 20th European Conference on e-Learning (Berlin)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] J-POSTL エレメンタリーの開発―小学校教職課程履修学生のためのCan-do記述文―2021

    • Author(s)
      山口 高領・米田 佐紀子
    • Organizer
      JACET 60th Commemorative International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] 小学校外国語(英語)指導者向けのポートフォリオを教職課程履修生に使わせた試みー英語力と語りかけ方の養成と外国語学習支援活動ー2021

    • Author(s)
      山口高領、藤井佐代子
    • Organizer
      全国英語教育学会第46回長野研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] J-POSTLエレメンタリーの開発ー小学校教職課程履修学生のためのCan-do記述文ー2021

    • Author(s)
      山口高領、米田佐紀子
    • Organizer
      JACET第60回記念国際年次大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] EFL Reading Speed and Comprehension: Combining Three e-learning Systems2021

    • Author(s)
      Takeshi Okada, Yasunobu Sakamoto, Takane Yamaguchi
    • Organizer
      European Conference of E-Learning (ECEL) 20th conference at Berlin
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 小学校英語指導者の育成にJ-POSTLエレメンタリーはどのような効果をもたらすのか2021

    • Author(s)
      米田佐紀子、栗原文子、山口高領、長田恵理
    • Organizer
      第14回JACET 関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] Ensuring pedagogical consistency between primary- and secondary-level foreign language education through portfolios in Japan2021

    • Author(s)
      栗原 文子・長田 恵理・山口 高領・米田 佐紀子・安達 理恵
    • Organizer
      AILA World Congress 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] EFL Reading Speed and Comprehension: Combining Three e-learning Systems2021

    • Author(s)
      Takeshi Okada, Yasunobu Sakamoto, Takane Yamaguchi
    • Organizer
      The 20th European Conference on e-Learning (Berlin)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] J-POSTLエレメンタリーお開発の理念とその主な利用方法2021

    • Author(s)
      山口高領
    • Organizer
      JACET中国・四国支部秋季研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] J-POSTL エレメンタリーの開発―小学校教職課程履修学生のためのCan-do記述文―2021

    • Author(s)
      山口高領、米田佐紀子
    • Organizer
      JACET 60th Commemorative International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] Japanese college students’ perception towards the significance of online peer review via a new e-learning application2020

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Takeshi Sato, & Takeshi Okada
    • Organizer
      EUROCALL2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] これからの小学校英語指導者に必要な資質・能力の特定―小学校教職課程履修生と小学校教員から得られた調査結果を基に―2020

    • Author(s)
      山口 高領・米田 佐紀子・中山 夏恵・藤井 佐代子
    • Organizer
      言語教育エキスポ2020補講
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] 小学校外国語科における語彙・辞書指導に関する一考察―小学校現職教員対象の全国調査結果が示唆すること―(Teaching vocabulary and using dictionaries in elementary-school EFL classrooms: implications from national survey results among in-service teachers)2020

    • Author(s)
      中山 夏恵,土屋 佳雅里,山口 高領
    • Organizer
      JACET第13回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] 統計の基礎の基礎―データの読み方―2020

    • Author(s)
      山口高領
    • Organizer
      JACET関東支部・東洋大学共催企画
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] Preservice Teachers: Practice and Reflection2020

    • Author(s)
      Benthien, Gaby & Yamaguchi, Takane
    • Organizer
      JALT 2020: 第46回年次国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] 統計の基礎の基礎―データの読み方―2020

    • Author(s)
      山口高領
    • Organizer
      JACET関東支部・東洋大学共催企画
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 小学校教職課程履修生に求められる資質・能力の特性をめぐって2019

    • Author(s)
      山口高領・酒井志延
    • Organizer
      全国英語教育学会青森大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] 全国都道府県英語教育研究テーマの調査研究―全国市レベルの取り組み―2019

    • Author(s)
      藤尾美佐・山口高領・青田庄真・新井巧磨・飯田敦史・奥切恵・金子淳・鈴木健太郎・多田豪・辻るりこ・中竹真依子・濱田彰・横川博一・木村松雄,
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] ピアレビューによる英語口頭発表原稿作成活動―iBELLEsをライティングのピアレビューに効果的に使用する可能性を探る―2019

    • Author(s)
      山口高領
    • Organizer
      シンポジウム「これからの英語教育」, 名古屋外国語大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] ピアレビューによる英語口頭発表原稿作成活動―iBELLEsをライティングのピアレビューに効果的に使用する可能性を探る―2019

    • Author(s)
      山口高領
    • Organizer
      シンポジウム「これからの英語教育」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 小学校教職課程履修生に求められる資質・能力―第1回学生調査に基づいて2019

    • Author(s)
      山口高領・米田佐紀子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] リーダビリティ、語彙レベル、発話速度を手がかりとして、日本人学習者のレベルにあった英語字幕付き動画像を選び出すウェブ検索システムの開発(最終報告)2019

    • Author(s)
      山口高領,田淵龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)関東支部第142回(2019年度)研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] 小学校英語指導者に求められる資質・能力の特性をめぐって2019

    • Author(s)
      山口高領・酒井志延
    • Organizer
      全国英語教育学会(JASELE)第45回青森研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] リーダビリティ、語彙レベル、発話速度を手がかりとして、日本人学習者のレベルにあった英語字幕付き動画像を選び出すウェブ検索システムの開発2019

    • Author(s)
      山口高領・田淵龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET), 筑波大学(東京キャンパス文京校舎)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02881
  • [Presentation] リーダビリティ、語彙レベル、発話速度を手がかりとして2019

    • Author(s)
      山口高領・田淵龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 小学校教職課程履修生に求められる資質・能力―第1回学生調査に基づいて―2019

    • Author(s)
      山口高領・米田佐紀子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会(KATE)第43回神奈川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 英語指導者の資質・能力に対する小学校現職教員の意識と小・中・高の連携の課題―小学校現職教員対象「J-POSTLエレメンタリー」全国調査の結果から2019

    • Author(s)
      中山夏恵・山口高領・久村研
    • Organizer
      JACET関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01288
  • [Presentation] J-POSTLエレメンタリー:全国調査結果の概要と今後の課題2019

    • Author(s)
      長田恵理、山口高領、中山夏恵、久村研
    • Organizer
      言語教育エクスポ2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03459
  • [Presentation] 英語指導者の資質・能力に対する小学校現職教員の意識と小・中・高の連携の課題―小学校現職教員対象「J-POSTLエレメンタリー」全国調査の結果から―2019

    • Author(s)
      中山夏恵・山口高領・久村研
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)第12回関東支部大会,
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 大学での語学や教員養成科目で用いたClassroomの実践報告2019

    • Author(s)
      山口高領
    • Organizer
      Google for Educationワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00683
  • [Presentation] 小学校英語指導者のコア・コンピテンスをめぐってー教職課程調査結果と今後の課題ー2018

    • Author(s)
      山口高領、久村研
    • Organizer
      JACET第11回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03459
  • [Presentation] 英文概要理解問題の妥当性の検証2017

    • Author(s)
      鈴木政浩、湯舟英一、神田明延、山口高領、田渕龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET関東支部第139回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] Japanese junior college students' perception of TED Talks2017

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Akinobu Kanda, Eiichi Yubune, Masahiro Suzuki, Ryuji Tabuchi
    • Organizer
      GLoCALL 2017 Brunei
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] チャンク長が英文読解能力に与える影響2017

    • Author(s)
      鈴木政浩、神田明延、湯舟英一、山口高領、田渕龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET関東支部第138回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] Japanese junior college students' perception of TED Talks in terms of the relationships between their language proficiency and English subtitles and speeches presented in motion videos of the talks2017

    • Author(s)
      山口高領 ,神田明延,湯舟英一,田淵龍二
    • Organizer
      GloCALL2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] 英文難易度の違いがチャンク長と読解能力の関係に及ぼす影響2017

    • Author(s)
      鈴木政浩、湯舟英一、神田明延、山口高領、田淵龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第57回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] 英文難易度の違いがチャンク長と読解能力の関係に及ぼす影響2017

    • Author(s)
      鈴木政浩、湯舟英一、神田明延、山口高領、田渕龍二
    • Organizer
      第57回外国語教育メディア学会LET全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] チャンク長が英文読解能力に与える影響2017

    • Author(s)
      鈴木政浩、湯舟英一、神田明延、山口高領、田淵龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET第138回関東支部研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] Standardized Web-based Test of EFL Learner's Normal Reading2017

    • Author(s)
      Eiichi Yubune, Akinobu Kanda, Masahiro Suzuki, Takane Yamaguchi, Ken-ichi Ohyama, Ryuji Tabuchi
    • Organizer
      Asia CALL 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] 英文概要理解問題の妥当性の検証2017

    • Author(s)
      鈴木政浩、湯舟英一、神田明延、山口高領、田淵龍二
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET第139回関東支部研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] Standardized Web-based Test of EFL Learner's Normal Reading2017

    • Author(s)
      Eiichi Yubune, Akinobu Kanda, Masahiro Suzuki, Takane Yamaguchi, Ken-ichi Ohya ma, Ryuji Tabuchi
    • Organizer
      Asia CALL 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] Relationships between intrinsic values and the use of cognitive strategies among Japanese college learners of English2016

    • Author(s)
      酒井志延、山口高嶺
    • Organizer
      第28回日米教員養成協議会(JUSTEC)年次大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2016-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03459
  • [Presentation] 日本人英語学習者のためのTEDプレゼンレベル計測方法の開発:リーダビリティ、語彙レベル、発話速度、構音速度をもとに2016

    • Author(s)
      田淵龍二、山口高領
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET第137回関東支部研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] TED プレゼンや英語落語などの映像と字幕を利用して読解,聴解,発音指導を効果的に行う ICT 授業実践2016

    • Author(s)
      田淵龍二,山口高領,大山健一,神田明延,鬼頭和也,久保岳夫,湯舟英一,中條清美
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第 56 回全国研究大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] 英文黙読速度と理解度とテキストのリーダビリティを測定する教材を使った学習2016

    • Author(s)
      山口高領、田淵龍二、湯舟英一、神田明延、鈴木政浩
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET第137回関東支部研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] 英文黙読速度と理解度とテキストのリータビリティを測定する教材を使った学習2016

    • Author(s)
      山口高領、田淵龍二、湯舟英一、神田明延、鈴木政浩
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET第137回関東支部研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] イタリア・トレント市の小学校CLILの取り組みと教師の抱える問題2016

    • Author(s)
      山口高嶺、長田恵理、他1名
    • Organizer
      第42回全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03459
  • [Presentation] TEDプレゼンや英語落語などの映像と字幕を利用して読解,聴解,発音指導を効果的に行うICT授業実践2016

    • Author(s)
      田淵龍二、山口高嶺、湯舟英一、大山健一、中條清美、神田明延、久保岳夫、鬼頭和也
    • Organizer
      第56回外国語教育メディア学会LET全国大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] 英語で授業を展開する授業力の枠組みを求めてー『言語教師のポートフォリオ(J-POSTL)』を中心にー2015

    • Author(s)
      浅見道明、山口高領
    • Organizer
      全国英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      熊本県・熊本市、熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284109
  • [Presentation] Teaching English reading skills through software showing 1.5-second chunks of text and/or sound2015

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Akinobu Kanda, Eiichi Yubune, Ryuji Tabuchi, Kenichi Ohyama
    • Organizer
      GloCALL 2015
    • Place of Presentation
      韓国、大田広域市
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] Exploring Influences of Self-efficacy in English Learning upon Autonomous Learning Skills of Basic Psychological Needs for the Second Foreign Language2015

    • Author(s)
      山口高領、堀晋也
    • Organizer
      第54回大学英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島県・鹿児島市、鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284109
  • [Presentation] Teaching English reading skills through software showing 1.5-second chunks of text and/or sound2015

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Akinobu Kanda, Eiichi Yubune, Ryuji Tabuchi, Kenichi Ohyama
    • Organizer
      GloCALL 2015
    • Place of Presentation
      PaiChai University(大田市・韓国)
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] ワーキングメモリの時間特性に配慮した,フレーズ先導方式カラオケとTEDプレゼンを使ったチャンク音声指導2015

    • Author(s)
      田淵龍二、湯舟英一、山口高領、大山健一
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET関東支部第134回研究大会
    • Place of Presentation
      慶応大学日吉キャンパス(神奈川県・横浜市)
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01082
  • [Presentation] ワーキングメモリの時間特性に配慮した,フレーズ先導方式カラオケとTEDプレゼンを使ったチャンク音声指導2015

    • Author(s)
      田淵龍二、湯舟英一、山口高領、大山健一
    • Organizer
      外国語教育メディア学会LET関東支部第134回研究大会
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学日吉キャンパス
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02733
  • [Presentation] Perspectives on Improving Teacher Training: Meeting Challenges and Creating Oportunities2014

    • Author(s)
      神保尚武、久村研、山口高嶺
    • Organizer
      AILA World Congress 2014
    • Place of Presentation
      Brisbane Convention & Exhibition Centre, Australia
    • Year and Date
      2014-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284109
  • [Presentation] 英語で行われる英語授業に対する高等学校生徒の意識調査2014

    • Author(s)
      浅見道明、山口高嶺
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      明海大学
    • Year and Date
      2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284109
  • [Presentation] 英文フレージング能力が読解得点に与える影響(パイロットスタディー)2014

    • Author(s)
      鈴木政浩、神田明延、湯舟英一、山口高領、田淵龍二、池山和子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関東支部第133回研究大会
    • Place of Presentation
      高﨑健康福祉大学
    • Year and Date
      2014-11-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] わが国の外国語授業の現場ー6カ国語アンケート調査の分析結果報告2014

    • Author(s)
      山口高嶺
    • Organizer
      夏期公開研修会2014「新しい言語教育観に向けて」
    • Place of Presentation
      信州大学(長野キャンパス)
    • Year and Date
      2014-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284109
  • [Presentation] 読解速度自動計測ソフトによる実践研究の記録と今後の可能性2014

    • Author(s)
      山口高領、神田明延、田淵龍二、 湯舟英一
    • Organizer
      外 国語教育メディア学会(LET)第54回(2014年度)全国研究大会
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2014-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] 読解問題のリーダビリティと学習者の読みの速さ・理解度との関係2014

    • Author(s)
      山口高領、神田明延、田淵龍二、湯舟英一、鈴木政浩
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関東支部第133回研究大会
    • Place of Presentation
      高﨑健康福祉大学
    • Year and Date
      2014-11-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] Effects of Chunk-driven Oral Reading Training on Memory Retention of Chunk Expressions2014

    • Author(s)
      Takane Yamaguchi, Eiichi Yubune
    • Organizer
      17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      The Brisbane Convention & Exhibition Centre (オーストラリア・ブリスベン)
    • Year and Date
      2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] 音読が読解運用能力と英語学習観に与える影響2013

    • Author(s)
      山口高領, 神田明延, 湯舟英一, 田淵龍二, 池山和子, 鈴木政浩
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関東支部第131回研究大会
    • Place of Presentation
      東京電機大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] 英語授業力のめやすの開発ー2012年度実施の全国調査から示唆されるもの2013

    • Author(s)
      山口 高領、久村 研、酒井 志延
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      松本歯科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284109
  • [Presentation] チャンク音読が読解効率に与える影響2013

    • Author(s)
      鈴木政浩、神田明延, 湯舟英一, 山口高領, 田淵龍二, 池山和子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関東支部第130回研究大会
    • Place of Presentation
      東京農工大学小金井キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] 文字と音声のチャンク同時提示後に行った一斉音読授業の読解力の変化 ―英語力レベルとの関係を中心に―2013

    • Author(s)
      山口高領, 神田明延, 湯舟英一, 田淵龍二, 池山和子, 鈴木政浩
    • Organizer
      JACET関東支部大会第7回大会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] 2. チャンク単位の音声と文字の同時提示後の一斉音読がWPM・読解スコアに与える影響2013

    • Author(s)
      山口高領, 神田明延, 湯舟英一, 田淵龍二, 池山和子, 鈴木政浩
    • Organizer
      外国語メディア教育学会(LET)第53回全国研究大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] Optimized dynamic displaying mode of chunks to improve reading efficiency2013

    • Author(s)
      神田明延、湯舟英一、山口高領、田淵龍二
    • Organizer
      WorldCALL2013@Glasgow
    • Place of Presentation
      the Scottish Exhibition and Conference Centre in Glasgow (イギリス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] シンポジウム、映像データベース教育利用の現状と未来--開かれた検索サイトを目指して2012

    • Author(s)
      山口高領、神田明延、田淵龍二、湯舟英一
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第52回全国研究大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] チャンク単位の音声訓練が読解効率に与える影響2012

    • Author(s)
      神田明延、湯舟英一、田淵龍二、山口高領、池山和子、鈴木政浩
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第52回全国研究大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] 音読訓練による読解力の変化と学習者の自己評価分析2012

    • Author(s)
      神田明延、山口高領、湯舟英一、田淵龍二、池山和子、鈴木政浩、
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関東支部第129回研究大会
    • Place of Presentation
      東洋学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • [Presentation] Integration of Classroom Practice and Effect Measurement on CALL Software

    • Author(s)
      Akinobu Kanda, Takane Yamaguchi, Eiichi Yubune, Ryuji Tabuchi
    • Organizer
      Asia CALL 2014
    • Place of Presentation
      国立彰化師範大学(台湾・彰化市)
    • Year and Date
      2014-11-21 – 2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501196
  • 1.  HISAMURA Ken (30300007)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 2.  SAKAI Shien (30289780)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  KIYOTA Yoichi (60513843)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KANDA Akinobu (10234155)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 31 results
  • 5.  YUBUNE Eiichi (70339208)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 36 results
  • 6.  SUZUKI Masahiro (10316789)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 7.  Jimbo Hisatake (60063781)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  TAKAGI Akiko (50343629)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KURIHARA Fumiko (60318920)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  NAKAYAMA Natsue (50406287)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  長田 恵理 (40581690)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 12.  米田 佐紀子 (70208768)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 13.  YOFFE Leonid (80434265)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  NISHIYAMA NOriyuki (30313498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  HORI Shinya (00737546)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  ISHIDA Masachika (70146942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  OKADA Takeshi (30185441)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 18.  大木 充 (60129947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  境 一三 (80215582)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  古川 裕 (90219105)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  細川 英雄 (80103604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  長谷川 由起子 (40330790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  姫田 麻利子 (50318698)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  林田 理惠 (70185651)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  平畑 奈美 (70520906)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  李 煕卿 (60425147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  平高 文也 (60156677)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  砂岡 和子 (70257286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  長野 督 (30312408)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  倉舘 健一 (70407138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  金子 百合子 (80527135)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  斉藤 信浩 (20600125)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  塚原 信行 (20405153)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  大山 健一 (20715429)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 35.  金子 雅也 (50748035)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 36.  佐藤 健 (40402242)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  坂本 泰伸 (60350328)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 38.  江藤 裕之 (70420700)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  浅川 照夫 (50101522)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  森本 俊 (40755899)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 41.  TABUCHI Ryuji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 42.  ADACHI Rie
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  DAIGO Michiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  YOSHIZUMI Kaori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  ASAOKA Chitose
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  IMAMURA Hiromi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  OSAKI Satsuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  グラジアニ ジャンフランソワ
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  平井 素子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  金 美仙
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi