• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hatta Sachie  八田 幸恵

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HATTA Sachie  八田 幸恵

Less
Researcher Number 60513299
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪教育大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 大阪教育大学, 教育学部, 准教授
2017 – 2022: 大阪教育大学, 教育学部, 准教授
2013 – 2015: 大阪教育大学, 教育学部, 准教授
2012: 福井大学, 教育地域科学部, 准教授
2008 – 2009: University of Fukui, 教育地域科学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Educaion
Except Principal Investigator
Education / Basic Section 09010:Education-related / Educaion
Keywords
Principal Investigator
カリキュラム評価 / カリキュラム開発 / 教育評価 / 総括的評価 / OECDCERI / 参加 / 意思決定 / ステイクホルダー / ポートフォリオ評価 / パフォーマンス評価 … More / 学校を基礎にしたカリキュラム開発 / 羅生門的接近 / スタンダード / 教師の専門性 / 教師教育 / 学習する専門職コミュニティ / アカウンタビリティ / 教師の専門性と専門職性 / 教師スタンダード / 米国 … More
Except Principal Investigator
ルーブリック / パフォーマンス課題 / パフォーマンス評価 / 教育評価 / ポートフォリオ / カリキュラム / 教員研修 / スタンダード / 探究的な学習 / 教科教育 / カリキュラム・マネジメント / コンピテンシー / カリキュラム開発 / 教師教育 / 思考力・判断力・表現力 / データベース Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (63 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  戦後日本の系統学習論における教育評価論の実相Principal Investigator

    • Principal Investigator
      八田 幸恵
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  theory and practice for democratic curriculum evaluationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HATTA Sachie
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Advancing Curriculum Management Strategies through Performance Assessment

    • Principal Investigator
      Nishioka Kanae
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Developing Curriculum and Assessment to Foster 21st Century Competencies

    • Principal Investigator
      Yano Satoji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Developing teacher training programs utilizing performance assessment

    • Principal Investigator
      Nishioka Kanae
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Developing Standards Using Curriculum-Design Database of E.FORUM

    • Principal Investigator
      YANO Satoji
    • Project Period (FY)
      2009 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Study on the research on teacher education in AmericaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HATTA Sachie
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Fukui

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 時代を拓いた教師たちⅢ――実践記録で紡ぐ戦前教育実践への扉2023

    • Author(s)
      川地亜弥子・田中耕治 著(赤沢真世・八田幸恵・石井英真・西岡加名恵)
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      日本標準
    • ISBN
      9784820807360
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Book] カリキュラム研究事典2021

    • Author(s)
      C・クライデル編/田中耕治・西岡加名恵・藤本和久・石井英真監訳(西岡加名恵・石井英真・八田幸恵)
    • Total Pages
      834
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623087549
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Book] 教育評価重要用語事典2021

    • Author(s)
      西岡加名恵・石井英真編著(西岡加名恵・石井英真・八田幸恵)
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784186042313
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Book] ワードマップ授業研究――実践を変え、理論を革新する2019

    • Author(s)
      木村優・岸野麻衣編(八田幸恵)
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      新曜社
    • ISBN
      9784788516311
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Book] 教科の「深い学び」を実現するパフォーマンス評価――「見方・考え方」をどう育てるか2019

    • Author(s)
      西岡加名恵・石井英真編(西岡加名恵、八田幸恵、鋒山泰弘、石井英真、赤沢真世)
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      日本標準
    • ISBN
      9784820806547
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Book] 小学校 新指導要録改訂のポイント2019

    • Author(s)
      石井英真・西岡加名恵・田中耕治編著(西岡加名恵・石井英真・赤沢真世・八田幸恵)
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      日本標準
    • ISBN
      9784820806561
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Book] 教育課程・教育評価 (新しい教職教育講座 教職教育編6)2018

    • Author(s)
      細尾萌子・田中耕治編(八田幸恵)
    • Total Pages
      216
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Book] よくわかる教育課程 第2版2018

    • Author(s)
      田中耕治編(八田幸恵)
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Book] グローバル化時代の教育評価改革―日本・アジア・欧米を結ぶ(アメリカにおける教師評価)2016

    • Author(s)
      八田幸恵(田中耕治 編著)
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Book] 教室における読みのカリキュラム設計2015

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Total Pages
      139
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Book] 国語科重要用語辞典(教育評価、到達度評価、形成的評価)2015

    • Author(s)
      八田幸恵(高木まさき・寺井正憲・中村敦雄・山元隆春 編著)
    • Total Pages
      280
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • [Book] 新しい教育評価入門(教員評価、授業評価)2015

    • Author(s)
      八田幸恵(西岡加名恵・石井英真・田中耕治 編著)
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • [Book] 「カリキュラム研究と教師教育-アメリカにおけるPCK研究の展開-」『現代の教育改革と教師-これからの教師教育研究のために-』2012

    • Author(s)
      八田幸恵, 岩田康之・三石初雄編
    • Total Pages
      229
    • Publisher
      東京学芸大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Book] 「21世紀の日本における教師教育改革について」東アジア新時代の日本の教育-中国との対話-2012

    • Author(s)
      八田幸恵, 辻本雅史・袁振国監修南部広孝・高峡編
    • Total Pages
      370
    • Publisher
      京都大学学術出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Book] 「21世紀の日本における教師教育改革について」東アジア新時代の日本の教育-中国との対話-(辻本雅史・袁振国監修南部広孝・高峡編)2012

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Publisher
      京都大学学術出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Book] 「カリキュラム研究と教師教育-アメリカにおけるPCK研究の展開-」現代の教育改革と教師-これからの教師教育研究のために-(岩田康之・三石初雄編)2012

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Publisher
      東京学芸大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Book] 時代を拓いた教師たちII-実践から教育を問い直す-2009

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830031
  • [Book] よくわかる教育課程2009

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830031
  • [Journal Article] 日本のカリキュラム編成論における基本問題-カリキュラムの領域論の意義2022

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      カリキュラム研究

      Volume: 31 Pages: 64-65

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Journal Article] 福井県立若狭高校における2011(平成23)年指定第1期SSHカリキュラム開発の検討――カリキュラム改革のビジョンと共通教育目標を模索するプロセス2021

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育学研究論集(大阪教育大学大学院学校教育専攻教育学コース)

      Volume: 第18巻 Pages: 23-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Journal Article] 福井県立若狭高校における2011(平成23)年指定第1期SSHカリキュラム開発の検討-カリキュラム改革のビジョンと共通教育目標を模索するプロセス-2021

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育学研究論集

      Volume: 18 Pages: 23-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Journal Article] 戦後日本の系統学習論における教材論史の総括(2)1970-80年代――藤岡信勝における社会科教授学研究の方法論の特質2020

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育学研究論集(大阪教育大学大学院学校教育専攻教育学コース)

      Volume: 第17巻 Pages: 12-29

    • NAID

      120006870617

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Journal Article] 戦後日本の系統学習論における教材論史の総括(2)1970-80年代-藤岡信勝における社会科教授学研究の方法論の特質2019

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育学研究論集

      Volume: 17 Pages: 12-29

    • NAID

      120006870617

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Journal Article] 教育評価における共通教育目標・内容設定の方法論を探る-カリキュラム開発の「羅生門的接近」をめぐって2019

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育方法学研究

      Volume: 44 Pages: 37-48

    • NAID

      130007826241

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Journal Article] Educational Evaluation to Inform and Improve Curriculum Development at School2019

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      Research Journal of Educational Methods

      Volume: 44 Issue: 0 Pages: 37-48

    • DOI

      10.18971/nasemjournal.44.0_37

    • NAID

      130007826241

    • ISSN
      0385-9746, 2189-907X
    • Year and Date
      2019-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Journal Article] 戦後日本の系統学習論における教材論史の総括(1)1960-1970年代―教材論の成立において安井俊夫の歴史教材づくりが果たした役割2018

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育学研究論集(大阪教育大学大学院学校教育専攻教育学コース)

      Volume: 第15巻 Pages: 25-32

    • NAID

      120006780440

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • [Journal Article] 連載 学校と教室における読みのカリキュラム・デザイン―これからの時代に求められる国語科の目標と評価のあり方(第1回~第12回)2017

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 808号(4月号)-819号(3月号) Pages: 110-113

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Journal Article] アクティブでコミュニカティブな読みの行為を育てる「真正の評価」と「パフォーマンス評価」2016

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 794号(2016年2月号) Pages: 10-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Journal Article] 高次のレベルの読む力を保障する単元・授業設計の探究2015

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教師のチカラ

      Volume: 22号(2015年夏号) Pages: 55-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Journal Article] 教師の自律的な学習と意思決定を基盤とした目標と評価のあり方―高校国語科教師の場合を事例として―2015

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 第25号 Pages: 19-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • [Journal Article] 「問い」としてのPCK2014

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      大阪教育大学大学院学校教育専攻教育学コース『教育学研究論集』

      Volume: 11 Pages: 15-27

    • NAID

      120006780443

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • [Journal Article] 発展的な読みの能力を保障する教育目標・評価論の課題――1960年代のアメリカにおける「読みの理解のタキソノミー」の検討を通して――2014

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      国語科教育

      Volume: 第76集 Pages: 47-54

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Journal Article] 発展的な読みの能力を保障する教育目標・評価論の課題――1960年代のアメリカにおける「読みの理解のタキソノミー」の検討を通して――2014

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      国語科教育

      Volume: 第76集 Pages: 47-54

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • [Journal Article] 「読みの理解」を強化する「問い」のあり方―アメリカにおける「問い」に論究する読みの指導理論の系譜整理を通して―2013

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      大谷大学国語教育研究

      Volume: 1 Pages: 22-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • [Journal Article] 連載思考力・判断力・表現力を育てるパフォーマンス課題(4)国語科における「本質的な問い」とパフォーマンス課題2012

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 1月号 Pages: 56-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] 国語科における課題探究プロセスの育成のあり方-高校国語科現代文『こころ』の授業研究を通して-2012

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      福井大学教育地域科学部紀要

      Volume: 2 Pages: 171-209

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] 国語科における思考力の内実に関する課題整理-PISA2009読解リテラシーにおける評価の枠組みの特徴分析を中心に-2011

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 21 Pages: 171-209

    • NAID

      40019206374

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] 国語科の目標を設定する-活動とスキル・トレーニングを乗り越えて-2011

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育

      Volume: 778 Pages: 70-78

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] 国語科における思考力の内実に関する課題整理-PISA2009読解リテラシーにおける評価の枠組みの特徴分析を中心に2011

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 第21号 Pages: 171-209

    • NAID

      40019206374

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] 福井大学「教員養成スタンダード」の策定に向けて2010

    • Author(s)
      八田幸恵・遠藤貴広
    • Journal Title

      教師に必要な能力の定義・選択とその記述・評価の方法に関する研究-福井大学「教員養成スタンダード」の策定に向けて-(践的な教師教育研究拠点の基盤形成平成21年度福井大学教育地域科学部学部重点研究研究成果報告書研究代表者八田幸恵)

      Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830031
  • [Journal Article] 能力発達を支える実践研究の方法論-DeSeCoのコンピテンス概念と日本の教育実践記録を手掛かりに2010

    • Author(s)
      土成永侑・ 福嶋一希・ 印塚正恵・ 加藤千鶴・ 遠藤貴広・ 八田幸恵・ 大和真希子
    • Journal Title

      福井大学教育実践研究

      Volume: 35巻 Pages: 9-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] 能力発達を支える実践研究の方法論-DeSeCoのコンピテンス概念と日本の教育実践記録を手掛かりに-2010

    • Author(s)
      土成永侑・福嶋一希・印塚正恵・加藤千鶴・遠藤貴広・八田幸恵・大和真希子
    • Journal Title

      福井大学教育実践研究

      Volume: 35 Pages: 9-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] リー・ショーマンにおける教師の知識と学習過程に関する理論の展開2009

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育方法学研究 35

      Pages: 71-81

    • NAID

      110008685950

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830031
  • [Journal Article] 国語科の学力評価(1)-近年の学力テストにおける「読解リテラシー」観の検討を通して-2009

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      福井大学教育地域科学部紀要第IV部教育科学 64

      Pages: 95-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830031
  • [Journal Article] リー・ショーマンにおける教師の知識と学習過程に関する理論の展開2009

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育方法学研究

      Volume: 第34巻 Pages: 1-12

    • NAID

      110008685950

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] リー・ショーマンにおける教師の知識と学習過程に関する理論の展開2009

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Journal Title

      教育方法学研究 第34巻

      Pages: 1-12

    • NAID

      110008685950

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Journal Article] 教員養成課程初年次における課題探究型授業の展開-福井大学教育地域科学部『教育実践研究』に関する協働研究(1)-2009

    • Author(s)
      遠藤貴広・中村保和・八田幸恵・廣澤愛子・柳澤昌一
    • Journal Title

      福井大学教育実践研究 33

      Pages: 11-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830031
  • [Journal Article] 福井大学「教員養成スタンダード」の策定に向けて2009

    • Author(s)
      八田幸恵・遠藤貴広
    • Journal Title

      教師に必要な能力の定義・選択とその記述・評価の方法に関する研究―福井大学「教員養成スタンダード」の策定に向けて― (践的な教師教育研究拠点の基盤形成平成21年度福井大学教育地域科学部学部重点研究 研究成果報告書 研究代表者 八田幸恵)

      Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830031
  • [Presentation] 国語の学力構造と観点別評価2022

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      教育目標・評価学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Presentation] 国語の学力構造と観点別評価2022

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      教育目標・評価学会第33回大会 課題研究Ⅰ「観点別評価の原理的検討」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Presentation] カリキュラムの領域論の意義――学習指導要領編成に関わる基本的問題のリスト化に向けて2021

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      第32回日本カリキュラム学会全国大会(課題研究Ⅱ カリキュラムの「不易と流行」を語るⅡ)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Presentation] カリキュラムの領域論の意義-学習指導要領編成に関わる基本的問題のリスト化に向けて-2021

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Presentation] 事例研究の過程と成果報告のあり方-学習成果物の公刊を通して再検討可能性を創出する-2021

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Presentation] 授業実践と国語教育学 事例研究の過程と成果報告のあり方――学習成果物の公刊を通して再検討可能性を創出する2021

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      第141回全国大学国語教育学会秋大会(課題研究発表 国語教育学を見つめ直し展望する②)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00976
  • [Presentation] 1970年代のOECD-CERI「カリキュラム開発」プロジェクトにおける「行動目標」「教育評価に対する古典的アプローチ」批判の諸相2019

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14091
  • [Presentation] 高次読解力の評価2015

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      全国大学国語教育学会 第129回大会(ラウンドテーブル)
    • Place of Presentation
      創価大学
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285175
  • [Presentation] E.FORUMスタンダード開発の試み--算数・数学科と英語科を中心に2013

    • Author(s)
      西岡加名 恵・ 石井英真・ 赤沢真世・ 中池竜一・ 鋒山泰弘・ 八田幸恵・ 小山英恵・北原琢也
    • Organizer
      教育目標・評価学会第24回大会
    • Place of Presentation
      滋賀大学
    • Year and Date
      2013-12-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Presentation] アメリカにおけるReadingの教育目標論の展開2013

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Presentation] アメリカにおけるPCK研究の展開2011

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      日本社会科教育学会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2011-05-14
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Presentation] アメリカにおけるPCK研究の展開2011

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      日本社会科教育学会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(招待講演)
    • Year and Date
      2011-05-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Presentation] アメリカにおけるPCK研究の展開について2011

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2011-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Presentation] E.FORUMスタンダード開発の試み――算数・数学科と英語科を中心に――

    • Author(s)
      ○西岡加名恵・○石井英真・○赤沢真世・中池竜一・鋒山泰弘・八田幸恵・小山英恵・北原琢也
    • Organizer
      教育目標・評価学会第24回大会、自由研究発表
    • Place of Presentation
      滋賀大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330177
  • [Presentation] 発展的な読みの能力を保障する教育目標・評価論の課題――1960年代のアメリカにおける「読みの理解のタキソノミー」の検討を通して――

    • Author(s)
      八田幸恵
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回記念大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2014-10-11 – 2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285210
  • 1.  NAKAIKE Ryuichi (00378499)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  ISHII Terumasa (10452327)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  NISHIOKA Kanae (20322266)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 4.  HOKOYAMA Yasuhiro (30209217)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  AKAZAWA Masayo (60508430)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  YANO Satoji (60158037)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TANAKA Kouji (10135494)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KAWASAKI Yoshitaka (80149517)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  CHO Gyona (30583140)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  山名 淳 (80240050)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  服部 憲児 (10274135)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  桑原 知子 (20205272)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi