• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HOZAKI Norio  保崎 則雄

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NOZAKI Norio  保崎 則雄

Less
Researcher Number 70221562
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2022: 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2008 – 2020: Waseda University, 人間科学学術院, 教授
2004 – 2005: 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授
2001 – 2003: 早稲田大学, 人間科学部, 教授
1996 – 1997: Kanagawa University Dept.of Foreign Languages Professor, 外国語学部, 教授
1996: 神奈川大学, 外国語学部, 助教授
1990 – 1994: 神奈川大学, 外国語学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educaion / Foreign language education / Educational technology / Education / Basic Section 09070:Educational technology-related
Except Principal Investigator
Educational technology / Educational technology / Humanities and Social Sciences / Educational technology / 科学教育(含教育工学) … More / 科学教育(含教育工学) / 教科教育 / Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related Less
Keywords
Principal Investigator
身体表現 / 協働作業 / プレゼンテーション / 演劇ワークショップ / 教員養成 / 教員研修 / コミュニケーション / メディア表現 / 教員養成課程 / メッセージ伝達 … More / 英語使用 / 海外研修 / Study abroad / ビデオプロダクション / ノンリニア編集 / リフレクション / study abroad / NPO活動 / ボランティア活動 / error analysis / 小学校英語活動 / アーティファクトの使用 / 講義型授業 / 言語活動 / 英語ネイティブスピーカ / 英語活動 / 小学生 / ティームティーチング / 視聴覚教材 / AET / lecture class / elementary English class / level of interaction / assistant language teacher / facial expressions / observational system of class / frequent feedback / use of artifact / ブレンド型授業 / オンデマンド授業 / 対面授業 / 書き込み / BBS / オンライン・ディスカッション / 対面式授業 / BBSコミュニケーション / 授業評価 / ディスカッション / オンデマンド講義 / 対面式講義 / 成績 / オンライン型授業 / ものづくり / 映像制作 / 相互評価 / 修正作業 / 言語コミュニケーション / パラ言語 / 授業内対話 … More
Except Principal Investigator
コミュニケーション / コミュニケーション教育 / コンピュータグラフィックス / マルチメディア / e-learning / e-school / BBS / 大学生 / 社会情動的学習 / 協同学習 / インターネット / 電子掲示板 / 観察者 / アクションリサーチ / キーインフォーマント / インタビュー / 大学教育 / カリキュラム開発 / FD / 高等教育 / アクティブ・ラーニング / FD / カリキュラム / 国際情報交換 / アメリカ:ドイツ / 国際情報交流 / アメリカ合衆国 / SNS / 英語コミュニティ / TED / Moodle / 英語コミュニティー / 学習認知 / インターアクティブビデオ / 個人差 / 場独立 / 依存認知型 / インタ-アクティブビデオ / コンピュ-タグラフィックス / 場独立・依存認知型 / 学習認知型 / インタ-アクティブズデオ / 学習教材 / Learning / Interactive Video / Computer Graphics / Individual Differences / Field Dependence / Independence / 日本語教育 / 学習相互作用 / 視覚教材 / インターアクティブ / 画像 / インターアクティブ教材 / ビジュアルリテラシー / Computer graphics / Interactiveness / Visual materials / Japanese as a Second Language Education / 英語聴解 / メディアリテラシー / 字幕つき映像 / 視線運動分析 / 認知 / 視線運動 / メディア学習 / キャプション付き映像 / 英語学習 / キャプションつき映像 / Eye movement / ESL / Media literacy / Cognition / English captions / 異文化理解 / ビデオ教材 / 語学学習 / デジタル編集 / CD-ROM / 映画 / L.L. / L. L. / CROSS-CULTURAL UNDERSTANDING / MULTIMEDIA / VIDEO MATERIALS / LANGUAGE EDUCATION / DIGITAL EDITING / CR-ROM / MOVIE / 授業アーカイブ / オンデマンド / オフキャンパス / オンキャンパス / 教育コーチ / Web-learning / 講義型授業 / デジタルコンテンツ / アクセスログ / ストリーミング / 遠隔講義映像 / 撮影方式・撮影品質 / 人的資源 / 著作権 / 遠隔教育・学習 / カメラアングル / インターフェース / lesson archives / on demand / on campus / off campus / teaching coach / 対人関係文化 / 批判的教育 / 体験学習 / 対人葛藤 / 葛藤調整 / e-learning教材開発 / 工学分野の実習と英語学習 / 多言語学習用教材 / LMS Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (79 results)
  • Co-Researchers

    (32 People)
  •  工学分野の語学と実習を同時に学べる多言語e-learning教材の開発と授業実践

    • Principal Investigator
      土井 香乙里
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Institute of Technologists
  •  とっさの判断から展開する対話、表現活動を取り入れた授業内活動の設計、実施と評価Principal Investigator

    • Principal Investigator
      保崎 則雄
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  大学生における対人葛藤の創造的調整を促進する介入モデルの開発と効果検証

    • Principal Investigator
      山地 弘起
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      The National Center for University Entrance Examinations
  •  Development of a socioemotional learning program aiming at authentic self-expression and functional social adjustment among college students

    • Principal Investigator
      YAMAJI Hiroki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      The National Center for University Entrance Examinations
      Nagasaki University
  •  Comprehensive analysis of blended learning in studetns' BBS comments and gradePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hozaki Norio
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Construction of of an Internet English Learning Community Based on Mutual Learning by Using SNS and Evaluation of Participants' Online Output

    • Principal Investigator
      Iino Kazuhiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gunma National College of Technology
  •  Practice and evaluation of collaborative activities to make happen and internalize the EFL learners' use of English in sophisticated and authentic situations embedded with actual problemsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOZAKI Norio
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The development of a college-level integrative curriculum of communication education toward faculty development

    • Principal Investigator
      YAMAJI Hiroki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  Development, Practice and Evaluation of the Techer Training Program with Art-related Activities EmbeddedPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOZAKI Norio
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Analysis of effective communication process by using body and artifact for faculty DevelopmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOZAKI Norio
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  アクションリサーチを応用したインターネット利用による日米協同学習の評価

    • Principal Investigator
      NOJIMA Eiichiro
    • Project Period (FY)
      2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Development of the lesson archives of Human sciences and a trial of it through cable TV network for the life long education.

    • Principal Investigator
      NOJIMA Eiichiro
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  DEVELOPMENT OF MULTIMEDIA EFL LEARNING SYSTEM TO UNDERSTAND FOREIGN CULTURE AND ACTIVATE LANGUAGE LABORATORY

    • Principal Investigator
      ASANO Hiroshi
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      TOYOGAKUEN UNIVERSITY
  •  Development of an Effective ESL Listening Lesson by Using Captioned Visuals with Sound with the Basis of the Analysis of Eye MovementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI Hiroko, 保崎 則雄
    • Project Period (FY)
      1994 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kanagawa University
  •  Development of ineractiveJASL curriculummaterials applying CG-based

    • Principal Investigator
      KOIKE Eiichi
    • Project Period (FY)
      1992 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      Kanagawa University
  •  A Study of Instructional Materials With Different Visual Modes in Consideration of Cognitive Style

    • Principal Investigator
      KOIKE Eiichi
    • Project Period (FY)
      1989 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      KANAGAWA UNIVERSITY

All 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2006 2005 2002 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 海外研修 × ディープ・アクティブラーニング2021

    • Author(s)
      保崎則雄,藤城晴佳(共編著)
    • Total Pages
      215
    • Publisher
      早稲田大学出版部
    • ISBN
      9784657210050
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03049
  • [Book] 第8章「映像表現という活動―「本物の状況」でのメディア制作2016

    • Author(s)
      保崎則雄(分担執筆)
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Journal Article] 日本語学習者のディスカッション運営力を高める振り返りの試み2019

    • Author(s)
      寺田恵理, 野田眞理, 保崎則雄
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 25 Pages: 25-36

    • NAID

      120006784435

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03049
  • [Journal Article] ティーチングアシスタントの視点から語られる授業実践に関する事例研究2018

    • Author(s)
      藤城晴佳・保崎則雄
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 24 Pages: 45-54

    • NAID

      120006624107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 手で書くこと、手書き文字に対する認識に関する一考察2018

    • Author(s)
      寺田恵理・保崎則雄
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 42(Suppl.) Pages: 145-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] TEDを利用したディスカッション・ボードの構築と実践―他大学との交流を中心に―2017

    • Author(s)
      飯野一彦 鈴木広子 藤枝美穂 菅原安彦 松浦浩子 宮本節子 小原平 保崎則雄
    • Journal Title

      群馬高専レビュー

      Volume: 35号 Pages: 39-45

    • NAID

      120006533086

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Journal Article] 大学研究室が実践する小規模での米国短期海外研修の活動に参加した学生の自己評価、気づき、学びの分析2016

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Journal Title

      総合学術学会誌

      Volume: 第15号 Pages: 45-50

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Journal Article] 大学研究室が実践する小規模での米国短期海外研修の活動に参加した学生の自己評価、気づき、学びの分析2016

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Journal Title

      総合学術学会誌

      Volume: 15 Pages: 45-50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] オンライン・ディスカッションを通した学生間のインタラクションと英語の変化2016

    • Author(s)
      鈴木広子 菅原安彦 保崎則雄
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター 研究紀要

      Volume: 第24号 Pages: 27-41

    • NAID

      40021427280

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Journal Article] オンライン・ディスカッションを通した学生間のインタラクションと英語の変化2016

    • Author(s)
      鈴木広子 菅原安彦 保崎則雄
    • Journal Title

      東海大学 教育開発研究センター紀要

      Volume: 第1号 Pages: 27-41

    • NAID

      40021427280

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Journal Article] オンライン・ディスカッションを通した学生間のインタラクションと英語の変化2016

    • Author(s)
      鈴木広子・菅原安彦・保崎則雄
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター研究紀要

      Volume: 24 Pages: 27-41

    • NAID

      40021427280

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 小学校英語活動用マルチメディア教材の制作と使用教員による評価2016

    • Author(s)
      保崎則雄・北村 史・土性香那実
    • Journal Title

      教育メディア研究

      Volume: 13(1) Pages: 47-57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 「英語ノート」を基盤とした教材「Tokorozawa English Adventure」の制作と評価2011

    • Author(s)
      北村史, 保崎則雄, 結城尊弘
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: (未定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Journal Article] 「校内放送」を再活用した小学生の言語活動活性化の試み2006

    • Author(s)
      保崎 則雄, 北村 史, 土井 香乙里
    • Journal Title

      日本教育方法学会 第42回全国大会

      Pages: 74-74

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] ワークショップ実践者のファシリテータとしての資質の分析2006

    • Author(s)
      北村 史, 保崎 則雄
    • Journal Title

      日本教育方法学会 第42回全国大会

      Pages: 108-108

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] Analysis of characteristics of a facilitator as a workshop practitioner2006

    • Author(s)
      Kitamura, Fumito, Hozaki, Norio
    • Journal Title

      National Association for the Study of Educational Methods 42nd Annual Conference

      Pages: 108-108

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] 学習環境E-roomの構築と小学生の学びの変化2006

    • Author(s)
      寺田 恵理, 土井 香乙里, 北村 史, 保崎 則雄
    • Journal Title

      第32回教育工学研究協議会全国大会

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] What was recognized, learned and applied in e-school implemented at School of Human Sciences of Waseda University2006

    • Author(s)
      Hozaki, Norio, Kitamura Fumito
    • Journal Title

      Japanese Journal of Educational Media Research 13(1) (in print)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] A study of activating language activities in elementary education by using school broadcasting system2006

    • Author(s)
      Hozaki, Norio ; Kitamura, Fumito, Doi, Kaori
    • Journal Title

      National Association for the Study of Educational Methods 42nd Annual Conference

      Pages: 74-74

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] 早稲田大学人間科学部eスクールでの経験知における「気づき」「まなび」と「工夫」2006

    • Author(s)
      保崎 則雄, 北村 史
    • Journal Title

      日本教育メディア学会 13号第1巻

      Pages: 25-30

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] Norio Observed change in how pupils learned in elementary English room as class decoration was modified at a gradual pace2006

    • Author(s)
      Terada, Eri ; Doi, Kaori ; Kitamura, Fumito, Hozaki
    • Journal Title

      Japan Association of Educational Technology 32nd Annual Conference B-14

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] 離島文化を題材にした芸術活動における体験的情操教育の実践と評価2005

    • Author(s)
      北村 史, 保崎則雄
    • Journal Title

      日本教育工学協会

      Pages: 12-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] 美術教育における絵画作品の鑑賞についての一考察2005

    • Author(s)
      近藤拓哉, 保崎則雄
    • Journal Title

      日本教育工学協会全国大会

      Pages: 16-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500608
  • [Journal Article] What is the sophisticated application2002

    • Author(s)
      Norio Hozaki
    • Journal Title

      Higher education And IT (In Yamaji, Saga(Eds))(Tamagawa Univ.Press)

      Pages: 21-33

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13308011
  • [Presentation] オンライン学習環境でも学生の関係様式2021

    • Author(s)
      山地弘起 三隅友子 保崎則雄 谷美奈 田中東子
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03105
  • [Presentation] オンライン授業「映像制作」による協働作業が学びに組み込まれる様相の分析2021

    • Author(s)
      冨永麻美 藤城晴佳 保崎則雄
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03105
  • [Presentation] オンライン授業「映像制作」による協働作業が学びに組み込まれる様相の分析2021

    • Author(s)
      冨永麻美,藤城晴佳,保崎則雄
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03049
  • [Presentation] 中学校から高校、大学まで連携するCLIL, EMIの実践の課題2021

    • Author(s)
      斎藤隆枝,保崎則雄,土性香那美,関根ハンナ
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03049
  • [Presentation] 中学、高校、大学へとつながるICT教育とそのコンテンツの関わり2021

    • Author(s)
      保崎則雄 斎藤隆枝 土性香那美 関根ハンナ
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03105
  • [Presentation] 参加者企画セッション オンライン学習環境での学生の関係様式:教員としての気づきと展望2021

    • Author(s)
      山地弘起,Gehrtz三隅友子,保崎則雄,谷美奈,田中東子
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03049
  • [Presentation] Introduction of significant and applicable aspects in educational settings in Denmark.2019

    • Author(s)
      Sekine, H., Fujishiro, H., & Hozaki, N.
    • Organizer
      International Conference on Foreign Language Education and Technology, Waseda University.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03049
  • [Presentation] A hope list of re-evaluating parameters and actual problems to solve in EMI-based "media production studies" class.2019

    • Author(s)
      Hozaki, N., Fujishiro, H., Sekine, H., & Saito, T.
    • Organizer
      International Conference on Foreign Language Education and Technology, Waseda University.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03049
  • [Presentation] 学生の居場所・関わり・活きる場所 ―「コミュニケーション教育」の批判的検討―2019

    • Author(s)
      山地弘起・萩原健次郎・保崎則雄・Gehrtz三隅友子
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] 創造的な映像制作授業におけるEMIの実践と評価2018

    • Author(s)
      保崎則雄・藤城晴佳
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第58回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] 「対話」重視のリフレクション活動が制作・表現型授業における学びに与える影響の分析2018

    • Author(s)
      保崎則雄・藤城晴佳
    • Organizer
      第24回京都大学大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] 創造的映像制作授業におけるEMIの実践と評価2018

    • Author(s)
      保崎則雄 藤城晴佳
    • Organizer
      第58回LET全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] オンデマンド式授業と対面授業をブレンドした『プレゼンテーション基礎』授業の実施と評価と課題2017

    • Author(s)
      保崎則雄・高木博貴・藤城晴佳・垣堺菜生・関根ハンナ
    • Organizer
      第43回全日本教育工学研究協議会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] 大学生の対人関係文化をふまえたコミュニケーション教育を探る2017

    • Author(s)
      山地弘起・保崎則雄・三隅友子・谷美奈
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム(参加者企画セッション)
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] TEDを利用した英語によるオンラインディスカッション交流:学生アンケートの分析2017

    • Author(s)
      藤枝美穂 宮本節子 小原平 飯野一彦 鈴木広子 菅原安彦 保崎則雄 松浦浩子
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Presentation] 映像制作授業内でのリフレクションに注目したpeer learning において他者の言動を通して再認識される自己の創造2017

    • Author(s)
      藤城晴佳 保崎則雄
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] TEDを利用した英語によるオンラインディスカッション交流:学生アンケートの分析2017

    • Author(s)
      藤枝美穂 宮本節子 鈴木広子 菅原安彦 小原 平 保崎則雄 松浦浩子  飯野一彦
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] 大学生の対人関係文化をふまえたコミュニケーション教育を探る2017

    • Author(s)
      山地弘起 保崎則雄 田中東子 三隅友子 谷美奈
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] 「対話」重視のリフレクション活動が制作・表現型授業における学びに与える影響の分析2017

    • Author(s)
      藤城晴佳 保崎則雄
    • Organizer
      第24回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] 映像制作授業内でのリフレクションに注目したpeer learning において他者の言動を通して再認識される自己の創造2017

    • Author(s)
      藤城晴佳・保崎則雄
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム(個人研究口頭発表)
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] 「オンデマンド式授業と対面授業をブレンドした『プレゼンテーション基礎』授業の実施と評価と課題」2017

    • Author(s)
      保崎則雄、高木博貴、藤城晴佳、垣堺菜生、関根ハンナ
    • Organizer
      第43回全日本教育工学研究協議会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] TEDを利用した英語によるオンラインディスカッション交流:学生アンケートの分析2017

    • Author(s)
      藤枝美穂・宮本節子・ 鈴木広子・菅原安彦・小原平・保崎則雄・松浦浩子 ・飯野一彦
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム(個人研究口頭発表)
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] An Analysis of 100-Word Essays Through Dialogue: Embedding Writing Into Students' Everyday Lives2016

    • Author(s)
      寺田恵理、保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第56回全国研究大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] Comparative Analysis of Willingness To Communicate (WTC) Perspectives on Face to Face (FTF) and Social Networking Service (SNS)2016

    • Author(s)
      Takeda、 N. & Hozaki、 N.
    • Organizer
      14th International Conference for Media in Education
    • Place of Presentation
      Kyoto
    • Year and Date
      2016-08-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] Analysis and proposed renovation of the current teacher training course in Japan2016

    • Author(s)
      Fujishiro、 H. & Hozaki、 N.
    • Organizer
      44th Annual Conference of the Oceania Comparative and International Education Society
    • Place of Presentation
      Sydney、 Australia
    • Year and Date
      2016-11-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] Comparative Analysis of Willingness To Communicate (WTC) Perspectives on Face to Face (FTF) and Social Networking Service (SNS).2016

    • Author(s)
      Takeda, N., & Hozaki, N.
    • Organizer
      14th International Conference for Media in Education
    • Place of Presentation
      京都外国語大学(京都府)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] オンライン・ディスカッションにおける発話の生成過程の分析2015

    • Author(s)
      菅原安彦 鈴木広子 保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 第55回全国大会
    • Place of Presentation
      千里サイエンスパーク
    • Year and Date
      2015-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] シンポジウム:“媒介する道具”を効果的に応用した英語教育の試みとしての英語はどのような言語力なのか (大会要綱 p.194-197)2015

    • Author(s)
      鈴木広子(東海大学) 飯野一彦(群馬工業高等専門学校) 藤枝美穂(京都医療科学大学) 保崎則雄(早稲田大学)
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第55回(2015年度)全国研究大会
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Presentation] オンライン・ディスカッションにおける発話の生成過程の分析 (大会要綱 p.162-163)2015

    • Author(s)
      菅原安彦(国士舘大学) 鈴木広子(東海大学) 保崎則雄(早稲田大学)
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第55回(2015年度)全国研究大会
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Presentation] 転校経験の有無によるコミュニケーション力調査の分析と新たな教育機会としての転校2014

    • Author(s)
      吉田雅大・保崎則雄
    • Organizer
      第40回全日本教育工学研究協議会全国大会
    • Place of Presentation
      京都テルサホール(京都府京都市)
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] Analysis of Factors of Student Satisfaction in a Language and Cultural Exchange Program at a Japanese University.2014

    • Author(s)
      Eguchi, M., Nagahama, T., Kobayashi, A., & Hozaki, N.
    • Organizer
      Annual Conference of Improving University Teaching
    • Place of Presentation
      ブリティッシュ・コロンビア大学(カナダ)
    • Year and Date
      2014-07-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 身体・言語というメディアの有機的なつながりによるコミュニケーション活動の促進2014

    • Author(s)
      保崎則雄・藤城晴佳・加瀬隆史
    • Organizer
      第40回全日本教育工学研究協議会全国大会
    • Place of Presentation
      京都テルサホール(京都府京都市)
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 協働的な活動を軸にした大学生の海外研修において養われる資質について2013

    • Author(s)
      北村史、長濱 澄、保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 第53回全国研究大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] 協働的な活動を軸にした大学生の海外研修に おいて養われる資質について2013

    • Author(s)
      北村 史 保崎 則雄 長濱 澄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第53回全国大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] 口唇動作映像が英語学習者の発音習得に期待される効果2012

    • Author(s)
      長濱澄、保崎則雄、北村史
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第52回全国研究大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 口唇動作映像が英語学習者の発音習得に 期待される効果2012

    • Author(s)
      長濱 澄   保崎 則雄  北村 史
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第52回全国大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] ラウンドテーブル:伝える、教える、言葉・身体、メディアの活用2011

    • Author(s)
      保崎則雄、鈴木広子、山地弘起、北村史
    • Organizer
      日本教育方法学会第47会大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] ライフヒストリーから分析する英語上級者のおける学習、維持の様相2011

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第127回関東支部研究大会
    • Place of Presentation
      拓殖大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 海外協働研修:複雑な現実の状況から学ぶ2011

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第51回全国研究大会
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] Cyber Collaborations in East Asia and Program Assessments : Cross-cultural Distance Learning (CCDL) Programs at Waseda University2010

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Organizer
      International Conference for English as Specific Purposes
    • Place of Presentation
      Southern Taiwan University
    • Year and Date
      2010-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Presentation] 「英語ノート」を素材として展開する小学校英語活動用マルチメディア教材の制作と評価2010

    • Author(s)
      保崎則雄、北村史、結城尊弘
    • Organizer
      第36回日本教育工学研究協議会JAET2010上越大会
    • Place of Presentation
      上越市立春日中学校
    • Year and Date
      2010-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Presentation] 「英語ノート」を素材として展開する小学校英語活動用マルチメディア教材の制作と評価2010

    • Author(s)
      保崎則雄, 北村史, 結城尊弘
    • Organizer
      第36回日本教育工学研究協議会JAET2010上越大会
    • Place of Presentation
      新潟県上越市
    • Year and Date
      2010-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Presentation] 教職課程履修学生(英語科)への「演劇ワークショップ」実施の評価と考察2009

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Organizer
      第49回外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      流通科学大学
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Presentation] 教職課程履修学生(英語科)への「演劇ワークショップ」実施の評価と考察2009

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Organizer
      第49回外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      流通科学大学(神戸市)
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Presentation] 大学生のStudy broadで身につく力とその発生の分析

    • Author(s)
      土性香那実、保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2014-08-04 – 2014-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] Analysis of Factors of Student Satisfaction in a Language and Cultural Exchange Program at a Japanese University

    • Author(s)
      Eguchi, M., Nagahama, T., Kobayashi, A., & Hozaki, N.
    • Organizer
      Annual Conference of Improving University Teaching
    • Place of Presentation
      U, of British Columbis, Vancouver, Canada
    • Year and Date
      2014-07-22 – 2014-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] オンデマンド式と対面式を融合させた融合型授業の評価と課題

    • Author(s)
      保崎則雄
    • Organizer
      教育改革ICT戦略大会(私立大学情報教育協会)
    • Place of Presentation
      アルカディア市ヶ谷(東京都千代田区、私学会館)
    • Year and Date
      2014-09-03 – 2014-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 協働的な活動を軸にした大学生の海外研修において養われる資質について

    • Author(s)
      北村史・長濱澄・保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第53回全国研究大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学(東京都文京区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 教養教育におけるコミュニケーション教育 -音表現・脳科学・心理学からー

    • Author(s)
      山地弘起 田中東子 Gehrtz三隅友子 保崎則雄
    • Organizer
      第20回京都大学 大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] 少人数グループにおける日本語作文活動の実践―異なった背景を持つリーダーを配置して―

    • Author(s)
      寺田恵理・保崎則雄
    • Organizer
      ケルン日本語教師研修会
    • Place of Presentation
      国際交流基金ケルン日本文化会館(ドイツ・ケルン市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 身体•言語というメディアの有機的なつながりによるコミュニケーション活動の促進

    • Author(s)
      保崎則雄、 藤城晴佳、加瀬隆史
    • Organizer
      日本教育工学研究協議会
    • Place of Presentation
      京都テルサホール
    • Year and Date
      2014-10-24 – 2014-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] 転校経験の有無によるコミュニケーション力調査の分析と新たな教育機会としての転校

    • Author(s)
      吉田雅大、保崎則雄
    • Organizer
      日本教育工学研究協議会
    • Place of Presentation
      京都テルサホール
    • Year and Date
      2014-10-24 – 2014-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] 教養教育におけるコミュニケーション教育の充実に向けて

    • Author(s)
      山地弘起, 田中東子, Gehrtz三隅友子, 保崎則雄
    • Organizer
      第19回京都大学 大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] Analysis of an online course, "Fundamentals of Effective Presentation" in terms of students' attitude and messages on the discussion board.

    • Author(s)
      Hozaki, N., & Izawa, R.
    • Organizer
      12th International Conference for Media in Education
    • Place of Presentation
      ソウル大学(韓国)
    • Year and Date
      2014-08-25 – 2014-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • [Presentation] 教養教育におけるコミュニケーション教育-音表現・脳科学・心理学から-

    • Author(s)
      山地弘起・橋本優花里・西田治・Gehrtz三隅友子・保崎則雄
    • Organizer
      第20回大学教育研究フォーラム参加者企画セッション
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府京都市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501111
  • 1.  SUZUKI Hiroko (50191789)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  YAMAJI Hiroki (10220360)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  NISHIMURA Shoji (30207493)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KITAMURA Fumito (90613860)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 5.  MISUMI Tomoko (20325244)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  TANAKA Toko (40339619)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  Iino Kazuhiko (80159574)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  NOJIMA Eiichiro (20000086)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SAITOH Miho (90288043)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAKANO Michiko (70148229)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  OHARA Osamu (10266603)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  SUGAWARA Yasuhiko (30206403)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 13.  KOIKE Eiichi (90211226)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  佐古 順彦 (10000069)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  石川 真 (60318813)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  松浦 浩子 (70199751)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 17.  谷 美奈 (60582129)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 18.  土井 香乙里 (60409703)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  WATANABE Keiko (00000068)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  MATSUYAMA Masao (10016347)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  SUETAKE Kunihiro (40016241)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  ASANO Hiroshi (10015943)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  TAKAI Osamu (60206703)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  ASADA Tadashi (00184143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  YOSHINO Shiho (00308553)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  NAKAJIMA Yoshiaki (90012492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  藤枝 美穂 (20328173)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 28.  宮本 節子 (60305688)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 29.  菊池 英明 (70308261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  稲葉 利江子 (90370098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  藤城 晴佳 (00824559)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 32.  斎藤 隆枝 (20827802)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi