メニュー
Search
Search Research Projects
Search Researchers
How to Use
Japanese
English
Back to previous page
MURAI TAKATO
村井 隆人
Connect your ORCID iD
*help
…
Alternative Names
村井 隆人 ムライ タカト
Murai Takato 村井 隆人
Less
Researcher Number
80826157
Other IDs
Affiliation (Current)
2023: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information)
*help
2022: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
2019 – 2020: 中国学園大学, 公私立大学の部局等, 講師(移行)
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
説明的文章 / 批判的思考 / Informational Text / 批判的読み / パフォーマンス課題評価 / 大規模評価 / 総括的評価 / 教育評価 / Informational text / 複数テクスト
…
More
/ 大規模な評価 / 国語科教育 / 中等国語科 / 批判的統合 / 学力評価
Less
Research Projects
(
2
results)
Research Products
(
4
results)
Project Start Year (Newest)
Project Start Year (Oldest)
批判的統合の学力評価手法の開発及び発達に関する調査研究
Principal Investigator
Principal Investigator
村井 隆人
Project Period (FY)
2022 – 2024
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Review Section
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research Institution
Osaka Kyoiku University
Fundamental study on development of assessment method for critical reading
Principal Investigator
Principal Investigator
Murai Takato
Project Period (FY)
2019 – 2020
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Review Section
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research Institution
Chugoku Gakuen University
All
2022
2021
2020
2019
All
Journal Article
Presentation
[Journal Article] 複数の情報的テクストの読みの指導の検討―Cummins(2019)の指導モデルの分析―
2022
Author(s)
村井隆人
Journal Title
教職課程研究論文集
Volume
: 5
Data Source
KAKENHI-PROJECT-19K14220
[Presentation] 米国における標準化された国語科パフォーマンス課題の検討 ー複数の情報的テクストを批判的に統合するパフォーマンスの段階性ー
2021
Author(s)
村井隆人
Organizer
第140回全国大学国語教育学会春期大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-19K14220
[Presentation] 米国における説明的文章の読みの評価問題の検討ー複数のテクストの読みの過程に焦点をあててー
2020
Author(s)
村井隆人
Organizer
第139回全国大学国語教育学会秋期大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-19K14220
[Presentation] 米国の説明的テクストの読みの指導論の検討
2019
Author(s)
村井隆人
Organizer
第11回中国・北九州国語教育学研究会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-19K14220
×
Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.
この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。
×
×