• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Iechika Sanae  家近 早苗

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IECHIKA Sanae  家近 早苗

Less
Researcher Number 40439005
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京福祉大学, 心理学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 東京福祉大学, 心理学部, 教授
2015 – 2023: 大阪教育大学, 連合教職実践研究科, 教授
2018: 聖徳大学, 児童学部, 准教授
2017: 聖徳大学, 人文学部, 講師
2016: 聖徳大学, 児童学部, 准教授 … More
2015: 大阪教育大学, その他の研究科, 教授
2014: 大阪教育大学, 教育学部, 教授
2012 – 2013: 聖徳大学, 公私立大学の部局等, 准教授
2011 – 2013: 聖徳大学, 児童学部, 准教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Educational psychology / Clinical psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Special needs education
Keywords
Principal Investigator
発達障害 / 校内委員会 / 他職種連携 / 発達障がい / コーディネーション / コンサルテーション / チーム援助 / 専門職の連携・協働 / 教師とSC/SSWの連携 / チーム学校 … More / Green Zone / POP / P3R / 予防教育 / あ / グリーンスクールプログラム / いじめ / 特別支援教育 / 特別支援教育コーディネーター / ほんものチーム … More
Except Principal Investigator
学校心理学 / チーム学校 / 心理教育的援助サービス / 発達障害 / コーディネーター / スクールソーシャルワーカー / スクールカウンセラー / チーム援助 / 自己評価 / 学力 / ネットワーク型支援チーム / 校内連携型支援チーム / 生徒指導提要 / Society 5.0 / 教科連携CLIL / グローバルスクールリーダー / 教科横断CLIL / グローバルポートフォリオ / 国際共同研究 / Student Agency / スクールリーダーシップ / ICTの相互作用的活用 / Teacher Agencyスケール開発 / グローバルリテラシー / 21世紀型スキル尺度 / 職場のチーム形成 / リーダーシップ / ICTの教育応用 / CLIL / カリキュラムマネジメント / フィンランドの教育 / Agency 尺度開発 / 分散型リーダーシップ / CLIL海外連携 / グローバル教育研修 / 教科連携 / Teacher Agency / 日米比較研究 / 不登校 / 当事者意識 / スクールサイコロジスト / コーディネーション / 教育相談 / 自己認知 / 中学・高校生女子 / 過小、過大評価 / 中・高校生女子 / 抑うつ傾向 / 学力認知 / 受験行動 / 女子高校3年生 / うつ傾向 / 縦断データ / 親の期待 / 学業的自己概念 / 抑うつ / コンピテンス / 縦断研究 / 女子 / 思春期 / コンサルテーション / 援助チーム / 個別の援助チーム / 相互コンサルテーション / 子ども・保護者・教師 / 子ども参加型援助チーム / 特別支援教育 / 子ども / 被援助志向性 / 支援体制 / 危機 / 被災地 / レジリエンス / natural disaster / crisis / teachers support / team support / resilience / 生態学的調査 / 興味・関心 / 知能 / 臨床教育学的視点 / 学力変動モデル / 知能変動モデル / 臨床教育学的観点 / 縦断的研究 / 学力偏差値 / 知能偏差値 / 児童期 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (61 results)
  • Co-Researchers

    (30 People)
  •  Influence of coordination committees on promoting network support teams in student guidance and counseling

    • Principal Investigator
      石隈 利紀
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  発達障害のある子どもを含めすべての子どもを援助するチーム学校の校内委員会Principal Investigator

    • Principal Investigator
      家近 早苗
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Social Welfare
      Osaka Kyoiku University
  •  Qualifications as global educational leaders: Formulating teacher agency between Japanese and Finnish educators

    • Principal Investigator
      柏木 賀津子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Shitennoji University
      Osaka Kyoiku University
  •  Factors of promoting and interfering School as A Team: Japan-US. cross-cultural study focusing on psychoeducational services

    • Principal Investigator
      Ishikuma Toshinoti
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  Academic Achievement and Self-concept Formation Process in Adolescent Girls

    • Principal Investigator
      SAGARA Junko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      Seitoku University
  •  How does support coordination committee function in prevention and intervention of bullying for children with developmental disabilities in schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IECHIKA SANAE
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Effects of students' and teachers' help-seeking attitudes and team support in crisis on their resilience

    • Principal Investigator
      ISHIKUMA Toshinori
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of student-participated support team : focus on child's support with developmental disability

    • Principal Investigator
      TAMURA Setsuko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  The Factors That Might Enable Coordination Committees for Children With Developmental Disabilities to Work as Real Teams.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      IECHIKA Sanae
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Seitoku University
  •  A longitudinal research of intelligence and academic performance in elementary school.

    • Principal Investigator
      TSUZUKI Tadayoshi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      Seitoku University

All 2023 2022 2021 2019 2017 2015 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] やさしくわかる生徒指導提要ガイドブック2023

    • Author(s)
      八並 光俊 ,石隈 利紀 ,田村節子,家近早苗
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      4181305279
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02912
  • [Book] 学校組織を活かしたコーディネーション 石隈利紀・庄司一子(編) 新教職教育講座シリーズ : 生徒指導とカウンセリング2014

    • Author(s)
      家近早苗
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 現代学校教育講座:学校教育と心理教育的援助サービスの創造2014

    • Author(s)
      石隈利紀・家近早苗・飯田順子
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 現代学校教育講座:学校教育と心理教育的援助サービスの創造2014

    • Author(s)
      小島弘道・石隈利紀・家近早苗・飯田順子
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] よくわかる学校心理学2013

    • Author(s)
      家近早苗, コーディネーション, 石隈利紀, 水野治久, 田村節子, 田村修一, 飯田順子
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 援助資源を活かすコーディネーション委員会 石隈利紀・藤生英行・田中輝美(編) 生涯発達の中のカウンセリングII-子どもと学校を援助するカウンセリング2013

    • Author(s)
      家近早苗
    • Publisher
      サイエンス社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] チーム援助における事例研究会 児童心理2012 年12 月号臨時増刊「特集学校における事例研究・事例報告」2012

    • Author(s)
      家近早苗
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 恒常的なチーム援助体制をどう構築するか 児童心理2011年2月号臨時増刊「特集 学校におけるチーム援助の進め方」2011

    • Author(s)
      家近早苗
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] チャートでわかるカウンセリング・テクニックで高める「教師力」2011

    • Author(s)
      家近早苗
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] チーム学校尺度の作成-学校組織へのコンサルテーションをめざしてー2022

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 14 Pages: 42-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02912
  • [Journal Article] チーム学校尺度の作成―学校組織へのコンサルテーションをめざして―2022

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      学校心理士年報

      Volume: 14 Pages: 42-56

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02912
  • [Journal Article] 若手教員の授業力向上のためのコーディネーターの 役割 ─校内研修に焦点をあてて─2022

    • Author(s)
      姫野涼子 家近早苗
    • Journal Title

      大阪教育大学紀要. 総合教育科学

      Volume: 70 Pages: 145-157

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0059
  • [Journal Article] Influence of functions of a coordination committee on teachers' psycho-educational support in Japan2021

    • Author(s)
      Iechika,S. , & Ishikuma,T.
    • Journal Title

      学校心理学研究

      Volume: 20 Pages: 1-19

    • NAID

      130008118776

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04367
  • [Journal Article] 工業高校での教師間の連携を促進して行うチーム援助2019

    • Author(s)
      阿津坂理沙・家近早苗
    • Journal Title

      学校心理士年報

      Volume: 12 Pages: 94-105

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02912
  • [Journal Article] 東日本大震災を体験した後の子どもと学校のレジリエンスを高める取組み2015

    • Author(s)
      西山久子、石隈利紀、家近早苗、小泉令三、Pfohl,W.
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 7 Pages: 159-167

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • [Journal Article] 小学校高学年の学力とコンピテンスおよびパーソナリティとの関連2014

    • Author(s)
      相良 順子, 都築 忠義, 宮本 友弘, 家近 早苗
    • Journal Title

      児童学研究

      Volume: 16 Pages: 7-10

    • NAID

      110009808790

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Journal Article] 児童期における知能と学力の変動パターンの検討(2)2014

    • Author(s)
      都築忠義 相良順子 宮本友弘 家近早苗 松山武士 佐藤幸雄
    • Journal Title

      聖徳大学研究紀要

      Volume: 24 Pages: 41-45

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Journal Article] 児童期における知能と学力の変動パターンの検討ーー国語と算数に着目して2013

    • Author(s)
      都築忠義・相良順子・宮本・友弘・家近早苗・松山武士・佐藤幸雄
    • Journal Title

      聖徳大学研究紀要

      Volume: 23 Pages: 21-37

    • NAID

      110009635916

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Journal Article] 児童期における知能松山と学力の変動パターンの検討(2)--オーバーアチーバー2013

    • Author(s)
      都築 忠義, 相良 順子, 宮本 友弘, 家近 早苗, 松山 武士, 佐藤 幸雄
    • Journal Title

      アンダーアチーバーに着目して聖徳大学研究紀要

      Volume: 24 Pages: 41-45

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Journal Article] 学校組織の活用と学校心理士2013

    • Author(s)
      家近早苗
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 5 Pages: 5-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 児童期における知能と学力の変動パターンの検討- -国語と算数に着目して2012

    • Author(s)
      都築 忠義, 相良 順子, 宮本 友弘, 家近 早苗, 松山 武士
    • Journal Title

      聖徳大学研究紀要

      Volume: 23 Pages: 31-37

    • NAID

      110009635916

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Journal Article] 中学校教師の心理教育的援助サービスに関する意識変容尺度の開発-コーディネーション委員会への参加に焦点をあてて-2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 49 Pages: 33-42

    • NAID

      40019612784

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 中学校教師の心理教育的援助サービスに関する意識変容尺度の開発-コーディネーション委員会への参加に焦点をあてて-2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 49 Pages: 33-42

    • NAID

      40019612784

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 中学校におけるマネジメント委員会の機能がチーム援助体制及びチーム援助行動に与える影響-主任層に焦点をあてて2012

    • Author(s)
      山口豊一・樽木靖夫・家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 4 Pages: 103-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 心理教育的援助サービスのコーディネーションに関する展望と課題2011

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 48 Pages: 41-48

    • NAID

      40019229636

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 心理教育的援助サービスを支えるコーディネーション委員会の機能尺度(中学校版)の開発-学校全体の援助サービスの向上を目指して-2011

    • Author(s)
      家近早苗
    • Journal Title

      学校心理学研究

      Volume: 11 Pages: 57-68

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 心理教育邸援助サービスのコーディネーションに関する展望と課題2011

    • Author(s)
      家近早苗
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 48 Pages: 41-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 心理教育的援助サービスを支えるコーディネーション委員会の機能尺度(中学校版)の開発-学校全体の援助サービスの向上をめざして

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      学校心理学研究

      Volume: 11 Pages: 57-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 学校組織へのコンサルテーションの実践―チーム学校尺度を用いて2023

    • Author(s)
      家近早苗
    • Organizer
      日本学校心理学会第25回富山大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02912
  • [Presentation] 特別支援コーディネーターができる学級担任支援の役割2019

    • Author(s)
      平山いづみ・家近早苗
    • Organizer
      日本学校心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04367
  • [Presentation] 特別支援コーディネーターができる学級担任支援の役割2019

    • Author(s)
      平山いづみ・家近早苗
    • Organizer
      日本学校心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02912
  • [Presentation] 道徳と特別活動を活かした「いじめ予防プログラム(グリーン・ハート・スクールプログラム)」の試み2017

    • Author(s)
      家近早苗
    • Organizer
      日本学校心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381334
  • [Presentation] 子ども参加型援助チームに子どもが望むこと~成人になってから発達障害が分かった人の語りから~2014

    • Author(s)
      田村節子・家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] "How do the school support coordination committees become “real team”; roles of special needs education coordinator for effective support to children.2014

    • Author(s)
      家近早苗 田村節子 石隈利紀
    • Organizer
      36th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      in Kaunas, Lithuani
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] How do the school support coordination committees become”real team”:2014

    • Author(s)
      Sanae IECHIKA ,Setsuko TAMURA, Toshinori ISHIKUMA
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      Vytautas Magnus University
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] Condition of success for forming a student-participated support team:Qualitative analysis of retrospective interviews with persons with developmental disabilities.2014

    • Author(s)
      Setsuko TAMURA,Sanae IECHIKA,Toshinori ISHIKUMA
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      Vytautas Magnus University
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] How do the school support coordination committees become “real team”; roles of special needs education coordinator for effective support to children2014

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      The 36th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      リトアニア・カウナス大学
    • Year and Date
      2014-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381334
  • [Presentation] How Do the School Support Coordination Committees Become "real team" : Roles of Special Needs Education Coordinator for Effective Support to Children2014

    • Author(s)
      Iechika, S, ., Ishikuma, T, . & Tamura, S
    • Organizer
      36th ISPA Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 子ども参加型援助チームに子どもが望むこととは-成人になってから発達障害がわかった人の語りから-2014

    • Author(s)
      田村節子 家近早苗 石隈利紀
    • Organizer
      一般社団法人 日本LD学会 第23回大会(和歌山・大阪)
    • Place of Presentation
      大阪
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] How do the school support coordination committees become “real team”: roles of special needs education coordinator for effective support to children.2014

    • Author(s)
      Sanae Iechika,Toshinori Ishikuma,Setsuko Tamura
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      リトアニア・カウナス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] Condition of success for forming a student-participated support team:Qualitative analysis of retrospective interviews with persons with developmental disabilities.2014

    • Author(s)
      田村節子 家近早苗 石隈利紀
    • Organizer
      36th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      in Kaunas, Lithuani
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] Post traumatic growth among children and schools after the Great East Japan Earthquake2014

    • Author(s)
      Nishiyama, H., Ishikuma, T., Iechika,S., Koizumi, R., & Pfohl,W.
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      Kaunas, Lithania
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • [Presentation] Teachers' Psycho-educational Services in Japan2013

    • Author(s)
      Iechika, S, . & Ishikuma, T
    • Organizer
      Coordination Committees
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] Teachers' and Students' Evaluation of Teachers' Psycho-educational Services in Japan2012

    • Author(s)
      Iechika, S, . & Ishikuma, T
    • Organizer
      34th ISPA Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 教師の行う心理教育的援助サービスを子どもがどう受け止めるか2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理学会第14回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(1)--AQと学力・コンピテンスとの関係--2012

    • Author(s)
      相良 順子, 都築 忠義, 宮本 友弘, 家近 早苗
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] コーディネーション委員会(校内委員会など)の機能の発揮のされ方について2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      一般社団法人日本LD 学会第21回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(1)--知能偏差値と学力偏差値の6年間の変化--2012

    • Author(s)
      都築 忠義, 相良 順子, 宮本 友弘, 家近 早苗
    • Organizer
      日本心理学会第76回大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2012-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(4)--6 年間の算数学力と知能偏差値の変動パターンについて---2012

    • Author(s)
      都築 忠義, 相良 順子, 宮本 友弘, 家近 早苗
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(2)--学力と興味関心との関係--2012

    • Author(s)
      相良 順子, 都築 忠義, 宮本 友弘, 家近 早苗
    • Organizer
      日本心理学会第76回大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2012-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(3)--学力とコンピテンスとの関係--2012

    • Author(s)
      宮本 友弘, 都築 忠義, 相良 順子, 家近 早苗
    • Organizer
      日本心理学会第76回大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2012-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(3)ー学力とコンピテンスの関係

    • Author(s)
      宮本友弘・都築忠義・相良順子・家近早苗
    • Organizer
      日本心理学会第76回大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] 自主企画シンポジウム「児童期における学力の変動パターンと規定要因」

    • Author(s)
      都築忠義 相良順子 宮本友弘 家近早苗
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会
    • Place of Presentation
      法政大学市ヶ谷キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(4)ー6年間の算数学力と知能偏差値の変動パターンについて

    • Author(s)
      都築忠義・相良順子・宮本友弘・家近早苗
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] Teachers’and students’ evaluation of teachers’psycho-educational services in Japan.

    • Author(s)
      Iechika,S.,& Ishikuma,T.
    • Organizer
      34th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      カナダ・モントリオール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(5)ーAQと学力・コンピテンスとの関係

    • Author(s)
      相良順子・都築忠義・宮本友弘・家近早苗
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] Coordination Committees for Teachers' psychoeducational services in Japan

    • Author(s)
      Iechika,S.,& Ishikuma,T.
    • Organizer
      NASP 2013 Annual Convention
    • Place of Presentation
      アメリカ・シアトル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(1)ー知能偏差値と学力偏差値の6年間の変化

    • Author(s)
      都築忠義・相良順子・宮本友弘・家近早苗
    • Organizer
      日本心理学会第76回大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] 教師の行う審理教育的援助サービスを子どもがどう受け止めるか

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理学会第14回大会
    • Place of Presentation
      高知市・高知大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 児童期の知能・学力に関する研究(2)ー学力と興味・関心との関係

    • Author(s)
      相良順子・都築忠義・宮本友弘・家近早苗
    • Organizer
      日本心理学会第76回大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653209
  • [Presentation] コーディネーション委員会(校内委員会など)の機能の発揮のされ方について

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      一般社団法人日本LD学会第21回大会
    • Place of Presentation
      仙台市・仙台国際センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • 1.  ISHIKUMA Toshinori (50232278)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 31 results
  • 2.  TAMURA Setsuko (40549151)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  TSUGE Masayoshi (20271497)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SAGARA Jyunko (20323868)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 5.  TSUZUKI Tadayoshi (80236926)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 6.  MIYAMOTO Tomohiro (90280552)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 7.  MIZUNO Haruhisa (80282937)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TAMURA Syuiti (00442020)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  花熊 暁 (60172946)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KUMAGAI Keiko (10272147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  UENO Kazuhiko (20012578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MATSUYAMA Takeshi (10439002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 13.  TAKINO Yozo (60206919)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  ONO Seiichi (60434445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  NISHIYAMA Hisako (80461250)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  MUTA Etsuko (90276650)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  鈴木 悦子 (10352676)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  川並 芳純 (70258953)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  渡邊 弥生 (00210956)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  鈴木 庸裕 (70226538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  菊池 春樹 (20750095)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  柏木 賀津子 (40549052)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  池田 真 (10317498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  長田 恵理 (40581690)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  尾崎 拓郎 (40713813)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  矢田 匠 (70925289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  SATO Kazuya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  SAKATA Mariko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  Jimerson Shane
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  Pfohl William
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi