• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kato Tetsubumi  加藤 哲文

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KATOU Tetubumi  加藤 哲文

KATO Tetsubumi  加藤 哲文

加藤 哲文  カトウ テツブミ

Less
Researcher Number 90224518
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 特任教授
2016 – 2020: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2014 – 2015: 上越教育大学, 学校教育研究科(研究院), 教授
2012: 上越教育大学, 学校教育研究科(研究院), 教授
2010 – 2012: 上越教育大学, 学校教育研究科, 教授 … More
2010 – 2011: 上越教育大学, 大学院・学校教育研究科, 教授
2009: 上越教大, 教授
2001 – 2003: 上越教育大学, 学校教育研究系, 教授
1995 – 1996: つくば国際大学, 産業社会学部, 助教授
1992 – 1994: 土浦短期大学, 保育科, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Educaion / Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
行動コンサルテーション / 発達障害 / 機能的アセスメント・アプローチ / 応用行動分析 / 行動問題 / 機能的アセスメント / 発達障害の児童生徒 / ポジティブ行動支援 / 通常の学級支援 / 多層支援システム … More / 合理的配慮 / 小学校 / 通常の学級 / 学級支援尺度 / 個別の行動支援計画 / 教員研修 / 個別行動支援計画 / 教員研修の効果 / 積極的行動支援 / 行動支援計画 / 特別な支援を必要とする児童生徒 / 教師研修プログラム / 連携 / 通常の小中学級 / 実態調査 / 全国市町村教育委員会 / 通常学級 / チームティーチング / 特別支援教育支援員 … More
Except Principal Investigator
自閉症 / コンサルテーション / 連携 / テレコンサルテーション / 通級による指導 / コーディネーターの課題 / コーディネーターの支援プロセス / 実証的研究の不足 / ユーザビリティ評価の検討 / コーディネーターのかかわり / 実施状況のフィードバック / 研修会実施 / 介入整合性の向上 / 自己記録 / 称賛 / フィードバック / パフォーマンス・フィードバック / 特別支援教育コーディネーター / 介入整合性 / supporting manual / order made manual / teachers of regular classes / children with autism / 指導マニュアル / ニーズ調査 / 支援マニュアル / オーダーメイドマニュアル / 支援マニュアル改訂版 / 通常の学級担任 / 自閉症児 / Dousa therapy / behavior therapy / integrated approach / teaching method / communication / developmental disabilities / severely handicapped children / 動作法 / 行動療法 / 統合化 / 指導技法 / コミュニケーション行動 / 発達障害 / 重度障害児 / 行動面の問題 / 特別支援教育 / 行動障害 ・学校コンサルテーション / 行動分析学 / 対人技能 / 社会的相互作用 / コミュニケーション / 言語訓練 / 見本合わせ / 対人認知 Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (64 results)
  • Co-Researchers

    (25 People)
  •  他校通級におけるテレコンサルテーションプログラム開発とその効果に関する研究

    • Principal Investigator
      関原 真紀
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Development of the "CLASS SUPPORT MEASURE" and creation of its user manual which support behavioral consultation implementationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kato Tetsubumi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  The effect of the training package for making functional assessment approach master.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Kato Tetsubumi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  An empirical study on the functional improvement of special support education coordinator focusing treatment integrity

    • Principal Investigator
      Wakabayashi Kazusa
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      National Institute of Special Needs Education
  •  Application of functional behavior analysis approaches to the behavior problems for special needs studentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kato Tetsubumi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Development of Effective Consultation System of Behavioral Disorders for Students with Developmental Disabilities

    • Principal Investigator
      INOUE Masahiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tottori University
  •  Support Program with Special Needs Educational Assistants in Regular ClassroomsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATOU Tetubumi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Development of a supporting manual for children with autism in ordinary classes and its practical use

    • Principal Investigator
      HIROSE Yumiko
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      The National Institute of Special Education
  •  自閉症児における対人技能の形成に関する行動分析学的研究

    • Principal Investigator
      小林 重雄
    • Project Period (FY)
      1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  自閉症児における社会的認知の成立に関する研究-年齢に基づく反応の形成-

    • Principal Investigator
      小林 重雄
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  自閉症児における社会的認知の成立に関する研究-年齢に基づく反応の形成-

    • Principal Investigator
      小林 重雄
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  重度自閉症の言語訓練と認知機能の形成への援助

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Shigeo
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  A Crinical Study on the Integrated Approach of Behavior and Dousa Therapy with Severely Handicapped Children -Behavior Therapy and Dousa Therapy-

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Shigeo
    • Project Period (FY)
      1992 – 1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2012 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育相談テキストブック:第7章 発達障害2021

    • Author(s)
      加藤哲文
    • Total Pages
      18
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Book] 高校ではじめるスクールワイドPBS2020

    • Author(s)
      若林上総・半田健・神山努・加藤哲文
    • Total Pages
      146
    • Publisher
      ジアース教育新社
    • ISBN
      9784863715684
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Book] 機能的アセスメント・アプローチを用いた指導を負担なく実現する研修パッケージの開発2020

    • Author(s)
      加藤哲文、若林上総、神山努、半田健、遠藤愛
    • Total Pages
      65
    • Publisher
      自費出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Book] 学校支援に行かす行動コンサルテーション実践ハンドブック2011

    • Author(s)
      加藤哲文・大石幸二(編著)
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Book] 学校支援に活かす行動コンサルテーション実践ハンドブック2011

    • Author(s)
      加藤哲文・大石幸二編著
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Book] 発達障害の子どもをもつ親が行う親支援2011

    • Author(s)
      井上雅彦・吉川徹・日詰正文・加藤香編著
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531068
  • [Book] 学校支援に活かす行動コンサルテーション実践ハンドブック-特別支援教育を踏まえた生徒指導・教育相談への展開2011

    • Author(s)
      加藤哲文、大石幸二
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Book] 発達障害の子どもをもつ親が行う親支援2011

    • Author(s)
      井上雅彦、吉川徹、正文、加藤香
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531068
  • [Book] はじめての特別支援教育2009

    • Author(s)
      柘植雅義、加藤哲文, ほか
    • Total Pages
      289
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Journal Article] 自閉スペクトラム症のある不登校生徒をもつ保護者に対するテレコンサルテーションの効果2022

    • Author(s)
      泉山佳世・加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 21 Pages: 17-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 中学校の不登校対応における学級担任のチーム支援要請への影響要因2021

    • Author(s)
      富田賢一・加藤哲文
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 14 Pages: 108-118

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 機能的アセスメントに基づく行動支援計画の立案に関する知識獲得を標的とした研修が知的障害特別支援学校教員にもたらす効果2021

    • Author(s)
      半田健・加藤哲文
    • Journal Title

      障害科学研究

      Volume: 45 Pages: 199-210

    • NAID

      120007126656

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 不登校対応における「新入生情報シート」年間活用の有効性に関する研究2021

    • Author(s)
      富田賢一・加藤哲文
    • Journal Title

      学校メンタルヘルス

      Volume: 24 Pages: 190-197

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 小中連携のための「新入生情報シート」の開発と不登校対応への活用に関する有効性の検討2020

    • Author(s)
      富田賢一・加藤哲文
    • Journal Title

      学校メンタルヘルス

      Volume: 23 Pages: 66-79

    • NAID

      130008145582

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 不登校対応のチーム支援に対するコーディネーターの意識調査2020

    • Author(s)
      富田賢一・加藤哲文
    • Journal Title

      学校メンタルヘルス

      Volume: 23 Pages: 183-193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Journal Article] 自閉スペクトラム症児の母親に対するビデオを用いた支援手続きの検討2020

    • Author(s)
      加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 19 Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Journal Article] 小・中学校等における特別支援教育コーディネーターの学級担任支援プロセスに関する考察2019

    • Author(s)
      若林上総、神山努、半田健、遠藤愛、加藤哲文
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所研究紀要

      Volume: 46 Pages: 53-67

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Journal Article] 定時制高等学校卒業後の社会生活に必要なスキルの検討2019

    • Author(s)
      若林上総、加藤哲文
    • Journal Title

      発達障害研究

      Volume: 41 Pages: 17-26

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Journal Article] 小・中学校等における特別支援教育コーディネーターの学級担任支援のプロセスに関する考察2019

    • Author(s)
      若林上総・神山努・半田健・遠藤愛・加藤哲文
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所 研究紀要

      Volume: 46 Pages: 53-67

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04968
  • [Journal Article] 小・中学校等における特別支援教育コーディネーターの学級担任支援プロセスに関する考察2019

    • Author(s)
      若林上総, 神山努, 半田健, 遠藤愛, 加藤哲文
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所研究紀要

      Volume: 46 Pages: 53-67

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04968
  • [Journal Article] 小・中学校等における特別支援教育コーディネーターの学級担任支援プロセスに関する考察.2019

    • Author(s)
      若林上総・神山努・半田健・遠藤愛・加藤哲文
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所研究紀要

      Volume: 46 Pages: 53-67

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Journal Article] 特別支援教育に学校コンサルテーションを生かす2019

    • Author(s)
      加藤哲文
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 28 Pages: 2-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Journal Article] 授業妨害行動を示す児童を担当する教師に対する共働行動コンサルテーションの効果2019

    • Author(s)
      中井良和・加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学研究紀要

      Volume: 38 Pages: 343-353

    • NAID

      120006579498

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Journal Article] 通常学級に在籍するADHD児の担任教員と母親に対する協働型行動コンサルテーション2017

    • Author(s)
      稲見康明・加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 16 Pages: 43-53

    • NAID

      40021172554

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Journal Article] わが国の行動コンサルテーションの研究動向と課題2017

    • Author(s)
      増田創星・加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 16 Pages: 33-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Journal Article] 定時制高等学校における行動コンサルテーションの実践を通した教師の介入厳密性を高める支援の検討2016

    • Author(s)
      若林上総・中野聡・加藤哲文
    • Journal Title

      行動分析学研究

      Volume: 30 Pages: 145-156

    • NAID

      130006832821

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Journal Article] 行動問題の機能的アセスメントに関する教師研修プログラムの現状と課題-主として介入整合性(treatment integrity)の観点から-2016

    • Author(s)
      木谷文香・印銀清佳・北村大明・加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 15 Pages: 35-46

    • NAID

      40020837185

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Journal Article] カラオケ利料金の支払い場面における自閉性障害生徒の援助行動の指導2015

    • Author(s)
      若林上総・加藤哲文
    • Journal Title

      兵庫教育大学連合大学院「教育実践論集」

      Volume: 16 Pages: 11-21

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Journal Article] 感情表現レパートリー拡大に及ぼす表情画課題指導の効果2015

    • Author(s)
      岩本佳世・野呂文行・加藤哲文
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 24 Pages: 254-263

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Journal Article] スクールカウンセラーと担当教員の考える連携の目的2014

    • Author(s)
      土居正城・加藤哲文
    • Journal Title

      学校メンタルヘルス

      Volume: 17 Pages: 5-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Journal Article] 行動分析学による特別支援教育の体制づくり2012

    • Author(s)
      加藤哲文
    • Journal Title

      臨床心理学

      Volume: 12 Pages: 25-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Journal Article] 発達障害のある高校生が参加するグループ学習での集団随伴性の適用2012

    • Author(s)
      若林上総・加藤哲文
    • Journal Title

      行動療法研究

      Volume: 38 Pages: 71-82

    • NAID

      110009757429

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Journal Article] 発達障害児の機会利用型SSTが交流学級場面における般化促進に及ぼす効果2012

    • Author(s)
      大久保美里・加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 11 Pages: 107-115

    • NAID

      40019348021

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Journal Article] 教育場面における行動コンサルテーションの介入整合性の促進:フォローアップ方略の構成要素の検討2010

    • Author(s)
      野口和也・加藤哲文
    • Journal Title

      行動療法研究

      Volume: 36 Pages: 147-158

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Journal Article] 集団社会的スキル訓練が児童の学級不適応状態に及ぼす効果2010

    • Author(s)
      本間浩之・加藤哲文
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 10 Pages: 43-57

    • NAID

      40018821338

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Journal Article] 通常学級における集団随伴性適用への教師の介入受容性2009

    • Author(s)
      若林上総、加藤哲文
    • Journal Title

      行動科学

      Volume: 48 Pages: 47-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Journal Article] 教師における機能的行動アセスメントを用いた問題解決方法を普及させるための要因検討2009

    • Author(s)
      土居正城、加藤哲文, ほか
    • Journal Title

      上越教育大学心理教育相談研究

      Volume: 9 Pages: 41-50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Presentation] 小学校通常学級担任教師へのコンサルテーションにおける学級支援尺度の活用効果2023

    • Author(s)
      関原真紀・加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 小学校通常学級担任教師へのコンサルテーションにおける「学級支援尺度」の活用効果2023

    • Author(s)
      関原真紀 加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02609
  • [Presentation] 通常学級担任教師と特別支援学級担任教師の連携促進における階層的支援システム(PBIS)の効果2022

    • Author(s)
      水野忍, 加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第31 回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 保育所における自立的な問題解決力を支援するコンサルテーションシステムの検討2020

    • Author(s)
      原康行・阿部美穂子・井澤信三・大橋智・加藤哲文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 発達障害児の保護者支援における特別支援学校の役割:教師への支援や研修内容の検討2020

    • Author(s)
      岡村章司・井澤信三・元持典子・森永勇芽・渡部匡隆・加藤哲文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03022
  • [Presentation] 機能的アセスメントに基づく行動支援計画の評価指標の検討2019

    • Author(s)
      若林上総、神山努、半田健、遠藤愛、加藤哲文
    • Organizer
      日本認知・行動療法学会第43回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] 定時制高校における学校規模のポジティブな行動支援の実施2019

    • Author(s)
      若林上総、加藤哲文
    • Organizer
      第15回ニューイングランドPBISフォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] Preliminary Study for Introducing PBIS in Japanese Schools2019

    • Author(s)
      Kazusa WAKABAYASHI, Tetsubumi KATO
    • Organizer
      16th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04968
  • [Presentation] Implementation of PBIS in a Japanese Part-time High School2019

    • Author(s)
      Kazusa WAKABAYASHI, Tetsubumi KATO
    • Organizer
      15th Annual New England Positive Behavior Support Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04968
  • [Presentation] Preliminary study for introducing PBIS in Japanese schools.2019

    • Author(s)
      Kazusa WAKABAYASHI, Tetsubumi KATO
    • Organizer
      16th International Conference on Positive Behavior Support.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] 中学校特別支援学級が実行したポジティブ行動支援(PBIS)と一貫した指導体制の実現及び指導効果の関連2019

    • Author(s)
      若林上総、神山努、半田健、遠藤愛、加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] 中学校特別支援学級が実行したポジティブ行動支援(PBIS)と一貫した指導体制の 実現及び指導効果の関連2019

    • Author(s)
      若林 上総, 江守 大子, 神山 努, 半田 健, 遠藤 愛, 加藤 哲文
    • Organizer
      日本LD学会 第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04968
  • [Presentation] 知的障害特別支援学校教員への機能的アセスメントに基づく支援計画の立案を標的とした研修の効果2019

    • Author(s)
      若林上総、神山努、半田健、遠藤愛、加藤哲文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] 通常の学級における発達障害のある児童生徒への応用行動分析を用いた支援2018

    • Author(s)
      道城裕貴・若林上総・井澤信三・坂井聡・加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第27回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04968
  • [Presentation] 通常の学級における発達障害のある児童生徒への応用行動分析を用いた支援.2018

    • Author(s)
      加藤哲文・道城裕貴・若林上総・井澤信三・坂井聡
    • Organizer
      日本LD学会第27回大会.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] Preliminary study for introducing PBIS in japanese schools2018

    • Author(s)
      Kazusa WAKABAYASHI, Tetsubumi Kato
    • Organizer
      16th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04968
  • [Presentation] 機能的アセスメントに基づく行動支援計画の評価指標の検討2017

    • Author(s)
      若林上総・神山努・半田健・加藤哲文・遠藤愛
    • Organizer
      日本認知・行動療法学会第43回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] 機能的アセスメントによる行動支援計画をどう評価するか2017

    • Author(s)
      遠藤愛・加藤哲文・若林上総・加藤慎吾・大久保賢一・神山努
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04927
  • [Presentation] 行動問題の解決ツール:機能的アセスメントを教育現場に普及させるために2014

    • Author(s)
      加藤哲文・村中智彦・井澤信三・松岡勝彦・若林上総
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381314
  • [Presentation] 発達障害その他-専門家等によるペアレントメンター活動支援システムに関する予備的調査-2012

    • Author(s)
      吉川徹・加藤香・小倉正義・大沢佑輝・竹澤大使・日詰正文・井上雅彦
    • Organizer
      日本児童青年精神医学総会第53回大会発表
    • Place of Presentation
      都市センターホテル/シェーンバッハ・サボー(砂防会館)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531068
  • [Presentation] 発達障害その他-専門家等によるペアレントメンター活動支援システムに関する予備的調査2012

    • Author(s)
      吉川徹、加藤香、小倉正義、大沢佑輝、竹澤大使、日詰正文、井上雅彦
    • Organizer
      日本児童青年精神医学総会第53回大会発表論文集
    • Place of Presentation
      都市センターホテル/シェーンバッハ・サボー、砂防会館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531068
  • [Presentation] 特別支援教育支援員制度に関する課題意識-支援員の活用に関する教育委員会の実態調査(3)-2011

    • Author(s)
      高橋靖子、村中智彦、道城裕貴、加藤哲文
    • Organizer
      日本発達心理学会第22回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2011-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Presentation] 特別支援教育支援員の活用に関する全国調査(1)~配置状況、募集、採用方法を中心に~2010

    • Author(s)
      道城裕貴、高橋靖子、村中智彦、加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第19回大会
    • Place of Presentation
      愛知県立大学
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Presentation] 特別支援教育支援員の活用に関する全国調査(2)~研修、人的資源の活用、ニーズ、評価を中心に~2010

    • Author(s)
      村中智彦、高橋靖子、道城裕貴、加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第19回大会
    • Place of Presentation
      愛知県立大学
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Presentation] 高等学校における発達障害のある生徒への教育的対応の現状と課題:集団の学習機会を生かすための指導に向けて2009

    • Author(s)
      加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第18回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学小金井キャンパス
    • Year and Date
      2009-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Presentation] 学習のユニバーサルデザイン化と行動コンサルテーション2009

    • Author(s)
      加藤哲文、古田島恵津子
    • Organizer
      日本LD学会第18回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学小金井キャンパス
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • [Presentation] 発達障害のある児童生徒を担当する教師への行動コンサルテーションの役割(招待講演)2009

    • Author(s)
      加藤哲文
    • Organizer
      日本LD学会第18回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学小金井キャンパス
    • Year and Date
      2009-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531015
  • 1.  KOBAYASHI Shigeo (30006902)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Wakabayashi Kazusa (10756000)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 23 results
  • 3.  肥後 祥治 (90251008)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MURANAKA Tomohiko (90293274)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  MATUOKA Katuhiko (70312808)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  渡部 匡隆 (30241764)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  神山 努 (50632709)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 8.  遠藤 愛 (80641745)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 9.  半田 健 (90756008)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 10.  関原 真紀 (90844928)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  DOUJO Yuki (10508683)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 12.  TAKAHASHI Yasuko (20467088)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 13.  INOUE Masahiko (20252819)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 14.  KONNO Yoshitaka (70092517)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  ENDO Makoto (70015444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SUGIYAMA Masahiko (90149493)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  YAMAMOTO Jun'ich (60202389)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  HIROSE Yumiko (90321596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  TOJO Yoshikuni (00132720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  野呂 文行 (30272149)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  井澤 信三 (50324950)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 22.  TSUKAGOSHI Masayuki (70134179)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  大野 裕史 (30194252)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  藤井 和子 (00272881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  坂口 嘉菜 (40814067)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi