• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Seki Ayumi  関 あゆみ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SEKI Ayumi  関 あゆみ

Less
Researcher Number 10304221
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 北海道大学, 教育学研究院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 北海道大学, 教育学研究院, 教授
2016 – 2020: 北海道大学, 教育学研究院, 准教授
2015: 北海道大学, 教育学研究科(研究院), 准教授
2014: 鳥取大学, 地域学部, 特命准教授
2007 – 2013: Tottori University, 地域学部, 准教授 … More
2006: 鳥取大学, 地域学部, 助教授
2005: 鳥取大学, 医学部附属病院, 助手
2004: 国立大学法人鳥取大学, 医学部附属病院, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related / Pediatrics
Except Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Medium-sized Section 8:Sociology and related fields / Social welfare and social work studies
Keywords
Principal Investigator
学習障害 / 発達性ディスレクシア / 機能的MRI / 縦断研究 / 限局性学習症 / ディスレクシア / 眼球運動計測 / 文章読解 / 脳機能画像検査 / 事象関連電位 … More / 縦断調査 / 遺伝子 / 脳機能計測 / 認知特性 / RTIモデル / 早期支援 / 早期発見 / 読字障害 / 漢字 / 読字能力 / 特別支援教育 / 日本語教育 / イギリス / 国際情報交換 / 聴覚認知 / 音韻認識 / ディスレキシア / 小児 … More
Except Principal Investigator
T式ひらがな音読支援 / 特別支援教育 / 語彙指導 / ディスレクシア / 学習障害 / 子ども / 社会福祉 / 家族 / 子どもの貧困 / 貧困 / 音読困難 / 語彙力 / 視覚情報処理 / 認知特性 / 語彙 / 読字困難 / 読字障害 / 発達性ディスレクシア / RTIモデル / RTI / 発達性読み書き障害 / 本来感 / QOL / 学校生活 / 発達 / 青年期 / コホート研究 / 最低限保障 / ケア / MIM / 多層指導モデル / 読み書き / ICT支援 / 書字支援 / 音読支援 / 合理的配慮 / 個別支援 / ICT / 読み書き困難 / 漢字熟語 / 聴覚情報処理 / 読解力 / 貧困の世代的再生産 / 社会福祉学 / 社会的養護 / 教育 / ジェンダー / 教育系心理学 / 早期発見・早期支援 / 処理速度 / ワーキングメモリ / 知覚推理 / 言語理解 / 聴覚的情報処理 / 視覚的情報処理 / ひらがな / 認知機能 / 発達障害 / 限局性学習症 / 発達性協調運動症 / 特異的言語障害 / 質問紙 / 脳磁図 / 神経発達症 / 書字障害 / counseling after health examination / school maladjustment / the act for support of developmental disorder / special support education / develomental disorders / 5 tears old health examination / 教育相談 / 心理発達相談 / 子育て相談 / 5歳児検診 / 事後相談 / 学校不適応 / 発達障害者支援法 / 軽度発達障害 / 5歳児健診 / 習熟変化 / Visual Attention Span / 発達性読字障害 / 読み / 読字障害児 / 健常児 / 習熟 / 読字 / 眼球運動 / 指導法開発 / 有病率 / 解読指導 / 早期指導 / 早期発見 Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (115 results)
  • Co-Researchers

    (60 People)
  •  青年期初期における学業への意識及び学校生活を中心としたコホート研究

    • Principal Investigator
      谷中 久和
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Tottori University
  •  A multidimensional approach to reading comprehension skills in children with specific learning disabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      関 あゆみ
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Development of a Multifaceted Reading Support Method Using Language, Hearing, and Vision Using ICT Devices and Verification of Its Effectiveness

    • Principal Investigator
      内山 仁志
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      The University of Shimane
  •  子ども・子育て家族の貧困と政策・実践:「包括的最低限保障」の構想のために

    • Principal Investigator
      松本 伊智朗
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 8:Sociology and related fields
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  読字困難児の読解力の改善を目的とした語彙習得プログラムの開発

    • Principal Investigator
      赤尾 依子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Clarify the cognitive character and development the reading method of reading disabilities of the Reading support using the Response to Intervention (RTI) Model.

    • Principal Investigator
      AKAO Yoriko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
      Osaka Medical College
  •  Developmental trajectories of children with developmental dyslexia in JapanesePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Seki Ayumi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Intermediate phenotypes in dyslexia: subgrouping of cognitive and perceptual functions and the development of intervention methods

    • Principal Investigator
      Yagyu Kazuyori
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Comprehensive study on Child Poverty in Japan

    • Principal Investigator
      Ichiro Matsumoto
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Social welfare and social work studies
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Cognitive, behavioral, and brain-functional characteristics of non-responders in a reading intervention using the RTI model approachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SEKI Ayumi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Hokkaido University
      Tottori University
  •  The basic studies for developing reading instruction methods usable for non-native childrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SEKI Ayumi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tottori University
  •  Research on the evaluation of the level of proficiency in reading using index of ocular movement: developmental change in typically developing children and characteristics in dyslexic children

    • Principal Investigator
      UCHIYAMA Hitoshi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      International University of Health and Welfare
      Tottori University
  •  A longitudinal study about early detection and early intervention for children with learning disability after enrollment at school by the RTI model

    • Principal Investigator
      KOEDA Tatsuya
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tottori University
  •  Contribution of auditory perception and phonological awareness to English acquisition in Japanese children : a study in children with normal reading ability and learning disabilities.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      SEKI Ayumi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tottori University
  •  パラメトリック解析法による学習障害児の認知障害メカニズムの機能的MRI研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      関 あゆみ
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Pediatrics
    • Research Institution
      Tottori University
  •  The practical study for the efficacy of 5 years old health examination aimed reduction of school maladjustment

    • Principal Investigator
      KOEDA Tatsuya
    • Project Period (FY)
      2004 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tottori University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 子どもと家族の貧困―学際的調査からみえてきたこと2022

    • Author(s)
      松本伊智朗編著(他鳥山まどか 関あゆみ 川田学 大澤真平 大谷和大 加藤弘通 上山浩次郎)
    • Total Pages
      237
    • Publisher
      法律文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04404
  • [Book] T式ひらがな音読支援の理論と実際~ディスレクシアから読みの苦手な子まで~2019

    • Author(s)
      小枝達也, 関あゆみ
    • Total Pages
      96
    • Publisher
      日本小児医事出版社
    • ISBN
      9784889242652
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Book] 発達障害事典2016

    • Author(s)
      柳生一自、関あゆみ
    • Total Pages
      640
    • Publisher
      丸善出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04802
  • [Book] ディスレクシアの療育的対応(平岩幹雄編,データで読み解く発達障害)2016

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Total Pages
      237
    • Publisher
      中山書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Book] Dyslexia Across Languages, Chapter 7 ; Functional Magnetic Resonance Imaging Studies on Japanese Orthographies2011

    • Author(s)
      Ayumi Seki
    • Publisher
      Paul H.Brookes Publishing Co
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Book] 脳機能と症候からみる小児神経学, 第2章 学習障害と大脳皮質2007

    • Author(s)
      関あゆみ(大野耕策監修, 斉藤義明編)
    • Publisher
      診断と治療社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530871
  • [Book] 脳機能と症候からみる小児神経学,第2章・学習障害と大脳皮質(斉藤義明)2007

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Publisher
      診断と治療社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530871
  • [Journal Article] Lexical prosodic representation and access in Japanese children with developmental dyslexia2023

    • Author(s)
      Iwata Michiru、Hashimoto Ryusaku、Seki Ayumi
    • Journal Title

      Dyslexia

      Volume: - Issue: 3 Pages: 255-263

    • DOI

      10.1002/dys.1737

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] ディスレクシア解読指導アプリケーションによる音読困難の改善効果2023

    • Author(s)
      関戸雄貴, 小枝達也
    • Journal Title

      日本小児科学雑誌

      Volume: 127 Pages: 429-434

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] Response to instruction (RTI)モデルによる読みの支援 : 米国における縦断研究の動向と日本における取組2022

    • Author(s)
      Ayumi Seki
    • Journal Title

      発達心理学研究

      Volume: 33(4) Pages: 314-324

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] Relation between school life, self-esteem and school adjustment among elementary school students : a preliminary study2021

    • Author(s)
      岩田みちる,谷中久和,関あゆみ.
    • Journal Title

      子ども発達臨床研究

      Volume: 15 Pages: 51-56

    • DOI

      10.14943/rcccd.15.51

    • NAID

      120007007912

    • ISSN
      1882-1707
    • Year and Date
      2021-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] Development of a reading difficulty questionnaire for adolescents in Japanese2021

    • Author(s)
      Yagyu Kazuyori、Hashimoto Ryusaku、Shimojo Atsushi、Iwata Michiru、Sueda Keitaro、Seki Ayumi、Shiraishi Hideaki、Saito Takuya
    • Journal Title

      Brain and Development

      Volume: 43 Issue: 9 Pages: 893-903

    • DOI

      10.1016/j.braindev.2021.05.007

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] 小学1年生を対象とした音読確認-T式ひらがな音読支援と多層指導モデルMIMの活用-2020

    • Author(s)
      赤尾依子・関あゆみ・小枝達也
    • Journal Title

      臨床発達心理実践研究

      Volume: 15

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04957
  • [Journal Article] RTI による音読支援における長期的改善に関わる要因の検討:「T式ひらがな音読支援」縦断データを用いて2020

    • Author(s)
      関 あゆみ, 谷中久和, 内山仁志, 小枝 達也.
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 29 Pages: 212-219

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] 小学1年生を対象とした音読確認 ーT式ひらがな音読支援と多層指導モデルMIMの活用ー.2020

    • Author(s)
      赤尾依子・関あゆみ・小枝達也
    • Journal Title

      臨床発達心理実践研究

      Volume: 15 Pages: 38-47

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04957
  • [Journal Article] 構文能力スクリーニング検査の学年別変化と、その妥当性と信頼性について2019

    • Author(s)
      橋本 竜作, 岩田 みちる, 鈴木 麻希, 柳生 一自, 関 あゆみ
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 28 Pages: 59-71

    • NAID

      130007949939

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04802
  • [Journal Article] 日本語の発達性読み書き障害に関連する脳領域,日本の学習障害~日本の今とこれから~2018

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      脳と発達

      Volume: 50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] LDの脳機能2017

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      児童青年精神医学とその近接領域

      Volume: 58 Pages: 1-1

    • NAID

      130007691867

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] LDの脳機能,特集 限局性学習症(学習障害)2017

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      児童青年精神医学とその近接領域

      Volume: 58 Pages: 217-226

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Journal Article] 読みにつまずく児童のためのResponse to Instruction モデルを想定した音読検査法の開発2016

    • Author(s)
      関あゆみ,矢口幸康,谷中久和,田中大介,内山仁志,小枝達也.
    • Journal Title

      小児の精神と神経

      Volume: 未定

    • NAID

      40020900805

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] 通常学級におけるRTIモデルで検出した読字困難児の特性.2016

    • Author(s)
      赤尾依子,関あゆみ,池本久美,小枝達也.
    • Journal Title

      臨床発達心理実践研究

      Volume: 11 Pages: 135-145

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] 小児の読み書き障害(発達性ディスレクシア)への対応2016

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      小児科

      Volume: 57 Pages: 1159-1165

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] 読みにつまずく児童のためのResponse to Instructionモデルを想定した音読指導法2016

    • Author(s)
      関あゆみ,矢口幸康,谷中久和,田中大介,内山仁志,小枝達也.
    • Journal Title

      小児の精神と神経

      Volume: 56 Pages: 145-153

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] 治療介入法の考え方,発達性読み書き障害(Dyslexia)診断と治療の進歩:医療からのアプローチ2015

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      脳と発達

      Volume: 47 Pages: 198-202

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] 発達性読み書き障害への気付きと対応について-最近の進歩と今後の展望,鳥取大学方式の紹介2015

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 24 Pages: 324-328

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] 治療介入法の考え方,シンポジウム「発達性読み書き障害(Dyslexia)診断と治療の進歩:医療からのアプローチ」2015

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      脳と発達

      Volume: 47 Pages: 198-202

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] 鳥取大学方式の紹介,シンポジウム「RTIを活用した発達生読み書き障害の子どもへの理解と対応」2015

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Journal Article] ディスレクシア児の神経心理学的検討2014

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      最新精神医学

      Volume: 19 Pages: 31-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Journal Article] 平仮名音読に困難を示す小児への解読指導の効果に関する研究2013

    • Author(s)
      内山仁志、田中大介、関あゆみ、若宮英司、平澤紀子、池谷尚剛、加藤健、小枝達也
    • Journal Title

      脳と発達

      Volume: 45(3) Pages: 239-242

    • NAID

      10031169181

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730861
  • [Journal Article] 平仮名音読に困難を示す小児への解読指導の効果に関する研究2013

    • Author(s)
      内山仁志,田中大介,関あゆみ,若宮英司,平澤紀子,池谷尚剛,加藤健,小枝達也
    • Journal Title

      脳と発達

      Volume: 45 Pages: 239-242

    • NAID

      10031169181

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] Advances in Clinical and Imaging Studies2011

    • Author(s)
      Koeda T, Seki A, Uchiyama H. Sadato N. Dyslexia
    • Journal Title

      Brain & Development

      Volume: 33 Pages: 268-275

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] 小学1年生へのスクリーニングによって発見されたディスレクシア児に対する音読指導の効果に関する研究2011

    • Author(s)
      小枝達也,内山仁志,関あゆみ
    • Journal Title

      脳と発達

      Volume: 43 Pages: 384-388

    • NAID

      10029562343

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] 単文音読検査を用いたディスレクシアの早期発見に関する研究:小学校1-4年生の縦断研究2011

    • Author(s)
      小枝達也, 内山仁志, 関あゆみ, 田中大介
    • Journal Title

      小児の精神と神経

      Volume: 51 Pages: 359-363

    • NAID

      10030291592

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] Dyslexia : Advances in Clinical and Imaging Studies2011

    • Author(s)
      Koeda T, Seki A, Uchiyama H, Sadato N
    • Journal Title

      Brain & Development

      Volume: 33 Pages: 268-275

    • NAID

      10029561086

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] 単文音読検査を用いたディスレクシアの早期発見に関する研究2011

    • Author(s)
      小枝達也,内山仁志,関あゆみ,田中大介
    • Journal Title

      小学校1-4年生の縦断研究小児の精神と神経

      Volume: 51 Pages: 359-363

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] 単文音読検査を用いたディスレクシア児の早期発見に関する研究2010

    • Author(s)
      内山仁志,関あゆみ,小枝達也
    • Journal Title

      小児の精神と神経

      Volume: 50 Pages: 399-405

    • NAID

      10027698261

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] 読字障害の脳病変研究の現状2008

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Journal Title

      小児科臨床 61

      Pages: 2569-2574

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530871
  • [Journal Article] ちょっと気になる子どもたちへの理解と支援2007

    • Author(s)
      小枝達也, 関あゆみ, 前垣義弘
    • Journal Title

      LD研究 16巻・3号

      Pages: 265-272

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330188
  • [Journal Article] 読字障害を合併したAsperger症候群における認知障害の病態に関する検討発達性Gerstmann症候群としての位置づけについて2007

    • Author(s)
      森田愛, 関あゆみ, 内山仁志, 小枝 達也
    • Journal Title

      小児の精神と神経 47巻・3号

      Pages: 155-160

    • NAID

      10019819204

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330188
  • [Journal Article] Understanding and support for child with mild behavioral problem2007

    • Author(s)
      Tatsuya, Koeda, Ayumi, Seki, Yoshihiro, Maegaki
    • Journal Title

      The journal of LD 16, 3

      Pages: 265-272

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330188
  • [Journal Article] 読字障害を合併したAsperger症候群における認知障害の病態に関する検討発達性Gerstmann症候群としての位置づけについて2007

    • Author(s)
      森田愛, 関あゆみ, 内山仁志, 小枝達也
    • Journal Title

      小児の精神と神経 47巻・3号

      Pages: 155-160

    • NAID

      10019819204

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330188
  • [Journal Article] Cognitive pathological analysis for Asperger syndrume with dyslexia; a point of view as Developmental Gerstmann svndrome2006

    • Author(s)
      Ai, Morita, Avumi, Seki, Hitoshi, Uchyyama, Tatsuya, Koeda
    • Journal Title

      Japanese psychiatry and neurology 47, 3

      Pages: 155-160

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330188
  • [Journal Article] 日本語Dyslexia児の基本的読字障害特性に関する研究2006

    • Author(s)
      葛西和美, 関あゆみ, 小枝達也
    • Journal Title

      小児の精神と神経 46巻・1号

      Pages: 39-44

    • NAID

      10017334606

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16790576
  • [Journal Article] 日本語Dyslexia児の基本的読字障害特性に関する研究2006

    • Author(s)
      葛西和美, 関あゆみ, 小枝達也
    • Journal Title

      小児の精神と神経 46巻・1号(印刷中)

    • NAID

      10017334606

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16790576
  • [Journal Article] RTI モデルを導入したディスレクシアの早期発見に関する研究

    • Author(s)
      小枝達也,内山仁志,田中大介,関あゆみ
    • Journal Title

      -小学校1-3 年生の前方視コホート-

      Volume: (印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Journal Article] 日本語dyslexia児の基本的読字障害特性に関する研究

    • Author(s)
      葛西和美, 関あゆみ, 小枝達也
    • Journal Title

      小児の精神と神経 印刷中

    • NAID

      10017334606

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330188
  • [Presentation] The Role of Letter-Speech Sound Integration in Native and Second Languages: An ERP Study2023

    • Author(s)
      Dongyang Yan, Ayumi Seki
    • Organizer
      The Association for Reading and Writing in Asia
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 読字障害に対するエクソーム解析2023

    • Author(s)
      関戸雄貴, 小枝達也
    • Organizer
      第125回日本小児科学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 小学1年生時のひらがな音読が文章音読に及ぼす影響2023

    • Author(s)
      赤尾依子・関あゆみ・小枝達也
    • Organizer
      日本発達心理学会第34回大会(立命館大学いばらきキャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04957
  • [Presentation] 小学1年生時のひらがな音読が文章音読に及ぼす影響2023

    • Author(s)
      赤尾依子・関あゆみ・小枝達也
    • Organizer
      日本発達心理学会第34回大会(立命館大学いばらきキャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03012
  • [Presentation] 視覚・空間ワーキングメモリと漢字読み・書き能力の関係について2022

    • Author(s)
      単炳鋒, 関あゆみ
    • Organizer
      発達性ディスレクシア研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] The relationship between visual spatial working memory and Kanji reading and writing ability: an fMRI study2022

    • Author(s)
      Bingfeng Shan, Ayumi Seki
    • Organizer
      Cognitive Neuroscience Society
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 発達性ディスレクシアのある中学生への支援(自主シンポジウム)2022

    • Author(s)
      関あゆみ, 尾崎里帆, 栁井景太, 錦川拓海.
    • Organizer
      日本LD学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 発達性ディスレクシアのある小学校高学年の学校生活と自尊感情・学校適応感の関係2021

    • Author(s)
      岩田みちる, 関あゆみ
    • Organizer
      日本LD学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] ひらがなの読みに困難を認める児童の語彙力と音読能力・音韻課題成績の関係2021

    • Author(s)
      関あゆみ,谷中久和,内山仁志,小枝達也
    • Organizer
      第63回小児神経学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] Phonological representation in Japanese children with developmental dyslexia: A study with audio-visual priming task2021

    • Author(s)
      Michiru Iwata, Ayumi Seki
    • Organizer
      Society for the Scientific Study of Reading Annual Meeting
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] Identifying specific learning diffidulties in English as a foreign language(EFL): A self-report questionnaire for Japanese university students2021

    • Author(s)
      Jr. Joao Carlos Koch, Ayumi Seki
    • Organizer
      Society for the Scientific Study of Reading Annual Meeting
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] RTI による音読支援における長期的改善に関わる要因の検討:「T式ひらがな音読支援」縦断データを用いて.2020

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Organizer
      日本LD学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] Early cortical processes underlying the development of whole-word perception2019

    • Author(s)
      Tomoki Uno, Ayumi Seki
    • Organizer
      Cognitive Neuroscience
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 発達性ディスレクシア児へのRTIモデルによる指導における遅延改善効果の検討2019

    • Author(s)
      関あゆみ,内山仁志,谷中久和,小枝達也.
    • Organizer
      第61回小児神経学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] The brain regions involved in development of kana reading skills: a longitudinal f-MRI study of Japanese primary school students2019

    • Author(s)
      Ayumi Seki, Hitoshi Uchiyama, Tatsuya Koeda.
    • Organizer
      Society of Neurobiology of Language
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] Lexical prosodic representation and awareness in Japanese children with developmental dyslexia compared to chronological age controls2018

    • Author(s)
      Michiru Iwata, Ayumi Seki
    • Organizer
      日本認知心理学会第16回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] Electrophysiological assessment of the underlying processing for reading difficulties in dyslexic children with AD/HD2018

    • Author(s)
      Uno, T, Iwata, M, Seki, A
    • Organizer
      Association for Reading and Writing in Asia Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] Investigating representation of lexical prosodic information in Japanese adults and children by cross modal fragment priming task2018

    • Author(s)
      Iwata M, Seki A
    • Organizer
      Association for Reading and Writing in Asia Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 子ども恩障害と家族の社会経済的問題との関係:北海道子どもの生活実態調査から2018

    • Author(s)
      関あゆみ、上山浩次郎、大谷和大、鳥山まどか、加藤弘通、川田学、大澤真平、松本伊智朗
    • Organizer
      第60回小児神経学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02047
  • [Presentation] 学習障害(発達性ディスレクシア)の脳機能2017

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Organizer
      第30回日本小児神経学会北海道地方会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 日本語のディスレクシアに関連する脳領域2017

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Organizer
      第59回日本小児神経学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02713
  • [Presentation] 音読指導前後での音読検査時の視線計測:T式ひらがな音読支援 第3段階における改善過程2016

    • Author(s)
      内山仁志、関あゆみ、谷中久和、小枝達也
    • Organizer
      第25回日本LD学会
    • Place of Presentation
      横浜、パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] RTIモデルを用いたひらがな音読支援(T式ひらがな音読支援)の効果~鳥取県での実践から~2016

    • Author(s)
      小枝達也,赤尾依子,関あゆみ,加藤典子.
    • Organizer
      第25回日本LD学会
    • Place of Presentation
      神奈川県横浜市, パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] 読字困難に関するRTIResponse to Instruction) モデル第3層の指導対象児の特性.2016

    • Author(s)
      関あゆみ,谷中久和,赤尾依子,内山仁志,小枝達也.
    • Organizer
      第58回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      東京都新宿区,京王プラザホテル新宿
    • Year and Date
      2016-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] 読字指導前後での音読検査時の視線計測~T式ひらがな音読支援第3段階における改善過程~2016

    • Author(s)
      内山仁志,関あゆみ,谷中久和,赤尾依子,小枝達也.
    • Organizer
      第116回日本小児精神神経学会
    • Place of Presentation
      山口県宇部市,宇部市文化会館
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] 読字困難に対するRTI(Response to Instruction)モデルの第3層の指導対象児の特性2016

    • Author(s)
      関あゆみ,谷中久和,赤尾依子,内山仁志,小枝達也
    • Organizer
      第58回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      東京、京王プラザホテル
    • Year and Date
      2016-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] RTIを用いたひらがな音読支援(「T式ひらがな音読支援」)の効果2016

    • Author(s)
      小枝達也、関あゆみ、赤尾依子、加藤典子
    • Organizer
      第25回日本LD学会
    • Place of Presentation
      横浜、パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] ディスレクシア児童の脳機能変化―脳磁検査を用いて2016

    • Author(s)
      柳生一自、下條暁司、白石秀明、岩田みちる、橋本竜作、関あゆみ、室橋春光、須山聡、齊藤卓弥
    • Organizer
      第58回小児神経学会
    • Place of Presentation
      京王プラザホテル新宿(東京都新宿区)
    • Year and Date
      2016-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04802
  • [Presentation] 鳥取でのRTIモデルに基づく音読指導の取り組み.2015

    • Author(s)
      赤尾依子,関あゆみ,池本久美,小枝達也.
    • Organizer
      第15回ディスレクシア研究会
    • Place of Presentation
      高松、サンポートホール高松
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] RTIにより抽出された音読困難児の基底病態に関する研究.2015

    • Author(s)
      小枝達也,関あゆみ,谷中久和,内山仁志.
    • Organizer
      第57回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      大阪、帝国ホテル大阪
    • Year and Date
      2015-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] 発達期にある同一児童における読み習熟の質的変化と読み指標の意味づけ2015

    • Author(s)
      内山仁志,関あゆみ,谷中久和,新井田孝裕,小枝達也.
    • Organizer
      第57回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      大阪、帝国ホテル大阪
    • Year and Date
      2015-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • [Presentation] 漢字音読能力の獲得過程における発達的関連性につい て-コホート調査の結果から-2014

    • Author(s)
      景山貴博,関あゆみ,小枝達也.
    • Organizer
      第111回小児精神神経学会
    • Place of Presentation
      伊藤謝恩ホール(東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] 漢字音読能力の獲得過程における発達的関連性について-コホート調査の結果から-2014

    • Author(s)
      景山貴博, 関あゆみ, 小枝達也
    • Organizer
      第111回小児精神神経学会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2014-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] 発達性読みk履き障害の有病率に関する研究2013

    • Author(s)
      小枝達也 関あゆみ 内山仁志 田中大介 矢口幸康 谷中久和
    • Organizer
      第55回日本小児神経学会学術総会
    • Place of Presentation
      総合文化センター(大分市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] ひらがな単語音読における学年間の読み特性の質的な違い-語彙指導の客観的効果判定指標の確立に向けて-2013

    • Author(s)
      内山仁志、関 あゆみ、田中大介、矢口幸康、谷中久和、新井田孝裕、小枝達也
    • Organizer
      第55回 日本小児神経学会学術集会
    • Place of Presentation
      iichiko総合文化センター、大分オアシスタワーホテル、全労済ソレイユ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730861
  • [Presentation] RTIモデルを想定した音読検査法の開発2013

    • Author(s)
      関あゆみ 矢口幸康 谷中久和 田中大介 内山仁志 平澤紀子 池谷尚剛 加藤健 小枝達也
    • Organizer
      第55回日本小児神経学会学術総会
    • Place of Presentation
      総合文化センター(大分市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] 学習障害の脳機能病態2013

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Organizer
      シンポジウム「神経生理からみた発達障害の病態生理」, 第43回日本臨床神経生理学会
    • Place of Presentation
      高知
    • Year and Date
      2013-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] The brain regions that predict later reading skills : a longitudinal f-MRI study of Japanese primary school students2013

    • Author(s)
      Seki A, Uchiyama H, Yanaka H, Yaguchi Y, Tanaka D, Koeda T
    • Organizer
      3^<rd> Symposium of dyslexia
    • Place of Presentation
      Oxford-Kobe institute, London, UK, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] RTI モデルを想定した音読検査法の開発2013

    • Author(s)
      関あゆみ,矢口幸康,谷中久和,田中大介,内山仁志,平澤紀子,池谷尚剛,加藤健,小枝達也
    • Organizer
      第55回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      大分
    • Year and Date
      2013-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] The brain regions that predict later reading skills: a longitudinal f-MRI study of Japanese primary school students.2013

    • Author(s)
      Seki A, Uchiyama H, Yanaka H, Yaguchi Y, Tanaka D, Koeda T
    • Organizer
      3rd Symposium of dyslexia Oxford-Kobe Institute
    • Place of Presentation
      Oxford University, UK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] ひらがな単語音読における学年間の読み解く靖の質的な違い -語彙指導の客観的効果判定指標の確立に向けて-2013

    • Author(s)
      内山仁志 関あゆみ 田中大介 矢口幸康 谷中久和 新井田孝裕 小枝達也
    • Organizer
      第55回日本小児神経学会学術総会
    • Place of Presentation
      総合文化センター(大分市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] ひらがな単語音読における学年間の読み特性の質的な違い-語彙指導の客観的効果判定指標の確立に向けて-2013

    • Author(s)
      内山仁志、関あゆみ、田中大介、矢口幸康、谷中久和、新井田孝裕、小枝達也
    • Organizer
      第55回日本小児神経学会学術集会
    • Place of Presentation
      iichiko総合文化センター、大分オアシスタワーホテル、全労済ソレイユ
    • Year and Date
      2013-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730861
  • [Presentation] RTIモデルを想定した音読検査法の開発2013

    • Author(s)
      関 あゆみ、矢口幸康、谷中久和、田中大介、内山仁志、平澤紀子、池谷尚剛、加藤 健、小枝達也
    • Organizer
      第55回 日本小児神経学会学術集会
    • Place of Presentation
      iichiko総合文化センター、大分オアシスタワーホテル、全労済ソレイユ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730861
  • [Presentation] 発達性読み書き障害の有病率に関する研究2013

    • Author(s)
      小枝達也,関あゆみ,内山仁志,田中大介,矢口幸康,谷中久和
    • Organizer
      第55回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      大分
    • Year and Date
      2013-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] ひらがな単語音読における学年間の読み特性の質的な違い.-語彙指導の客観的効果判定指標の確立へ向けて-2013

    • Author(s)
      内山仁志,関あゆみ,田中大介,矢口幸康,谷中久和,新井田孝裕,小枝達也
    • Organizer
      第55回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      大分
    • Year and Date
      2013-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] 学習障害の脳機能病態(シンポジウム「神経生理からみた発達障害の病態生理」)2013

    • Author(s)
      関 あゆみ
    • Organizer
      第43回日本臨床神経生理学会
    • Place of Presentation
      高知県立県民文化ホール(高知)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] 仮名読字の習熟に関わる神経基盤の発達的変化 : 機能的MRI 研究2012

    • Author(s)
      関あゆみ,内山仁志,田中大介,小枝達也
    • Organizer
      第54回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      札幌
    • Year and Date
      2012-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] 読み困難児への自主学習DVD音読訓練2012

    • Author(s)
      内山仁志,関あゆみ,田中大介,小枝達也
    • Organizer
      第54回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      札幌
    • Year and Date
      2012-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] 眼球運動を用いた読み習熟度評価方法の検討2012

    • Author(s)
      内山仁志、関あゆみ、田中大介、小枝達也
    • Organizer
      第12回ディスレクシア研究会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730861
  • [Presentation] 読み困難児への自主学習DVD音読訓練の効果2012

    • Author(s)
      内山 仁志、関あゆみ、田中大介、若宮英司、小枝達也
    • Organizer
      第54回 日本小児神経学会総会
    • Place of Presentation
      札幌市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730861
  • [Presentation] 読み困難児への自主学習DVD音読訓練の効果2012

    • Author(s)
      内山仁志、関あゆみ、田中大介、若宮英司、小枝達也
    • Organizer
      第54回日本小児神経学会総会
    • Place of Presentation
      ロイトン札幌
    • Year and Date
      2012-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730861
  • [Presentation] Early detection of dyslexia using the RTI model and remedial intervention for dyslexia2012

    • Author(s)
      Koeda T, Seki A, Uchiyama H
    • Organizer
      -The Tottori University model-. Annual meeting of 11th ICNA
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] What can we learn from Kanji reading about reading in general2012

    • Author(s)
      Ayumi Seki, Daisuke Tanaka
    • Organizer
      Second Language Acquisition: from Brain Plasticity to Cognition
    • Place of Presentation
      Jerusalem, Israel
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] What can we learn from Kanji reading about reading in general?2012

    • Author(s)
      Ayumi Seki, Daisuke Tanaka
    • Organizer
      Second Language Acquisition: from Brain Plasticity to Cognition
    • Place of Presentation
      Jerusalem, Israel
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] Relationship between Implicit Learning and Reading Skill of Japanese Kanji2012

    • Author(s)
      Dausuke Tanaka, Ayumi Seki, Hitoshi Uchiyama, Nozomi Okutani
    • Organizer
      16th Association for the Scientific Study of Consciousness
    • Place of Presentation
      Brighton, UK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] Relation- ship between Implicit Learning and Reading Skill of Japanese Kanji2012

    • Author(s)
      Daisuke Tanaka, Ayumi Seki, Hitoshi Uchiyama, Nozomi Okutani
    • Organizer
      16th Association for the Scientific Study of Consciousness
    • Place of Presentation
      Brighton, UK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] Neural substrates of consistency and familiarity effects on Japanese kanji words reading: an fMRI study2012

    • Author(s)
      Ayumi Seki, Hitoshi Uchiyama, Daisuke Tanaka
    • Organizer
      Neurobiology of Language Conference
    • Place of Presentation
      San Sebastian, Spain
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531294
  • [Presentation] Functional changes during reading-skill development : An fMRI study2011

    • Author(s)
      Seki A, Uchiyama H, Tanaka D, Koeda T
    • Organizer
      Neuroscience
    • Place of Presentation
      Washington DC, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] The Neural substrates underlying reading and its age-related changes in Japanese children : functional magnetic resonance imaging study2011

    • Author(s)
      Hitoshi Uchiyama, Ayumi Seki, Daisuke, Tanaka, Tatsuya Koeda
    • Organizer
      ESCOP 2011 (The European Society of Cognitive Psychology)
    • Place of Presentation
      コンベンションセンター(スペインサンセバスチャン市)
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] Dyslexia の早期発見と治療的介入のためのRTI モデル構築に向けた2008-2010年度縦断研究 -RTI モデルを適応した指導と診断-2011

    • Author(s)
      小枝達也,内山仁志,田中大介,関あゆみ
    • Organizer
      第53回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      横浜
    • Year and Date
      2011-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] 読み習熟過程にある健常児の読みの神経基盤2011

    • Author(s)
      内山仁志,田中大介,関あゆみ,小枝達也
    • Organizer
      第53回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      横浜
    • Year and Date
      2011-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] Dyslexiaの早期発見と治療的介入のためのRTIモデル構築に向けた2008-2010年度縦断研究-RTIモデルを適応した指導と診断-2011

    • Author(s)
      小枝達也, 内山仁志, 田中大介, 関あゆみ
    • Organizer
      第53回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜(横浜市)
    • Year and Date
      2011-05-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] Dyslexiaの早期発見と治療的介入のためのRTIモデル構築に向けた2007-2009年度縦断研究-単文音読検査の有用性-2011

    • Author(s)
      小枝達也, 内山仁志, 田中大介, 関あゆみ
    • Organizer
      第53回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜(横浜市)
    • Year and Date
      2011-05-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] Dyslexia の早期発見と治療的介入のためのRTI モデル構築に向けた2007-2009年度縦断研究 -単文音読検査の有用性-2011

    • Author(s)
      小枝達也,内山仁志,田中大介,関あゆみ
    • Organizer
      第53回日本小児神経学会
    • Place of Presentation
      横浜
    • Year and Date
      2011-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] A functional MRI Study i n Reading Acquisition of the Japanese Phonogram2010

    • Author(s)
      Ayumi Seki
    • Organizer
      The Dyslexia Foundation Extra ordinary Brain Symposium
    • Place of Presentation
      台湾(台北)
    • Year and Date
      2010-01-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530871
  • [Presentation] A functional MRI Study in Reading Acquisition of the Japanese Phonogram2010

    • Author(s)
      Ayumi Seki
    • Organizer
      The Dyslexia Foundation Extraordinary Brain Symposium
    • Place of Presentation
      台湾(台北)
    • Year and Date
      2010-01-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530871
  • [Presentation] Dyslexia : Advances in Clinical and Imaging Studies2009

    • Author(s)
      Koeda T, Seki A, Uchiyama H
    • Organizer
      Annual meeting of 10th AOCNA
    • Place of Presentation
      Daegu, Korea
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] A functional MRI study on reading acquisition of the Japanese phonogram : different trajectory in dyslexic children2009

    • Author(s)
      Seki A, Koeda T, Uchiyama H
    • Organizer
      Annual meeting of Society for Neuroscience
    • Place of Presentation
      Chicago, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330213
  • [Presentation] 治療介入法の考え方,シンポジウム「発達性読み書き障害(Dyslexia)診断と治療の進歩:医療からのアプローチ」

    • Author(s)
      関あゆみ
    • Organizer
      第56回小児神経学会
    • Place of Presentation
      浜松市・アクトシティ浜松
    • Year and Date
      2014-05-29 – 2014-05-31
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381324
  • 1.  UCHIYAMA Hitoshi (60348604)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 47 results
  • 2.  KOEDA Tatsuya (70225390)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 60 results
  • 3.  TANAKA Daisuke (20547947)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 33 results
  • 4.  AKAO Yoriko (70756098)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  谷中 久和 (60548907)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 6.  TERAKAWA Shinako (30249297)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KOBAYASHI Katsutoshi (30326623)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Yagyu Kazuyori (90597791)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 9.  Ichiro Matsumoto (20199863)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  橋本 竜作 (00411372)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 11.  加藤 弘通 (20399231)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  丸山 里美 (20584098)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  大谷 和大 (20609680)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  鳥山 まどか (40459962)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  田中 智子 (60413415)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  上山 浩次郎 (60751089)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 17.  吉中 季子 (70434800)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  大澤 真平 (70598549)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 19.  川田 学 (80403765)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 20.  新藤 こずえ (90433391)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  小西 祐馬 (90433458)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  TAMARU Toshitaka (30179890)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  MIZUGUCHI Tatsuya (70304194)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  NIIDA Takahiro (30222730)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 25.  SHIONOYA Hitoshi (30310866)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  齊藤 卓弥 (20246961)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 27.  須山 聡 (70758581)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 28.  白石 秀明 (80374411)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  湯澤 直美 (00277659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  蓑輪 明子 (10613507)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  永野 咲 (10788326)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  長瀬 正子 (20442296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  岩田 美香 (30305924)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  大澤 亜里 (30760227)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 35.  佐々木 宏 (50322780)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  杉田 真衣 (50532321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  山野 良一 (50618600)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  藤原 千沙 (70302049)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  福間 麻紀 (70581867)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  藤原 里佐 (80341684)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  谷口 由希子 (80449470)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  中澤 香織 (80640474)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  伊部 恭子 (90340471)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  山内 太郎 (90369223)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  加藤 佳代 (90624346)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  奥村 安寿子 (60749860)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  菊野 雄一郎 (10754723)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  宇野 智己 (40881785)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  倉橋 徹 (20975453)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  鹿嶋 桃子 (20435209)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  及川 智博 (50879450)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  陳 勝 (70990571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  藤岡 徹 (80770594)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  矢口 幸康 (40780432)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  岩田 みちる (50738151)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  中井 悠加 (40710736)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  UEZHIMA Kazuhiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  KITAMURA Zyunko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  SUZUKI Hideyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  加藤 佳代(鈴木佳代)
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi