• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Fujita Hidenori  藤田 英典

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

FUJITA Hidenori  藤田 英典

Less
Researcher Number 30109235
External Links
Affiliation (Current) 2025: 都留文科大学, その他部局等, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 都留文科大学, その他部局等, 名誉教授
2020 – 2022: 都留文科大学, その他部局等, 学長
2011 – 2019: 共栄大学, 教育学部, 教授
2010: International Christian University, 文学部, 特任教授
2009: 共栄大学, 教育学部, 教授 … More
2003 – 2009: 国際基督教大学, 教養学部, 教授
2003: International Christian Univ., College of Liberal Arts, Professor, 教育学部, 教授
2001 – 2002: 東京大学, 教育学部, 教授
1997 – 2002: 東京大学, 大学院・教育学研究科, 教授
1995: Graduate School of Education, University of Tokyo, Professor, 大学院・教育学研究科, 教授
1992 – 1995: 東京大学, 教育学部, 教授
1994: 東京大学, 教養学部, 教授
1990 – 1991: 東京大学, 教育学部, 助教授
1986: Tokyo University, School of Education, Associate Professor, 教育学部, 助教授
1986: 東大, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educaion / Sociology of education / Basic Section 09020:Sociology of education-related / Educaion
Except Principal Investigator
Educaion / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Educaion
Keywords
Principal Investigator
教育改革 / education reform / 教職の専門性 / 教師文化 / 中等教育 / culture of teaching / 教育の公共性 / 教育の再構造化 / 信頼 / organizational learning … More / 教育の質 / teachers' collegiality / intensification of teaching / 教師の多忙化 / 教師の同僚性 / secondary education / 教育システム / 教育の私事化 / 学校文化 / 住民参加 / 教育政策 / 正統性 / 公共性 / コミュニティ / 青年期構造 / 政治・行政・社会システム / 説明責任 / 理論的・政策的・実践的課題 / 教育と政治・行政・企業経営 / 改善課題と改善可能性 / 正統性・公共性 / 説明責任と遂行責任 / コンプライアンス / 教育基盤の構造変容 / 理論的・実証的・政策的研究 / 機能性 / 信頼性 / 教育と政治・行政・企業経営・市民社会 / 現代社会の構造変容 / 気候変動・脱炭素社会 / 国家・権力・民主主義 / 安全・安心・信頼 / 公共性・正統性 / 説明責任・結果責任 / コンプライアンス・遂行責任 / 政治・行政・企業経営 / 現代社会の構造変容と課題 / 教育行政 / 生徒の学習参加 / 教科指導 / 学級経営 / 教師の自己効力感 / 使命感・自信・誇り / 教師の役割・資質・専門性 / 学校経営 / 学校教育の質 / 教員政策 / 信頼性・正統性 / 学校風土 / 指導環境 / 教師の資質・専門性 / 働き方改革 / 学校経営・職場環境 / 教師のパフォーマンス / 使命感・誇り・自信 / 同僚性・協働性 / 教師の資質・力量 / school organization and culture / collaboration and collegiality / local participation / distributed and collaborative leadership / teacher education / quality of schooling and teaching / Evidence-based Practice / Lesson Studies / Teacher Collaboration / Teacher Quality / Organizational Learning / Kyosei(Symbiosis) / Public Education / Education Reform / teacher retention / quality of teaching / collaborative culture / distributed leadership / school leadership / compulsory education / グローバリゼーション / ローカリゼーション / 地域との連携・協力 / 教員資質 / 市民的共生 / 社会資本 / 地域と連携 / リーダーシップ / 教育の質向上 / 学校組織・学校文化 / 同僚性と協働性 / 組織的学習 / 分散的・協働的リーダーシップ / 教員養成 / 教育と教師の質 / publicness of education / teacher collaboration / professional expertise / roles of schools and teachers / quality of education / 教育の献身性 / 学校組織 / 教師の協働性 / 学校・教師の役割 / stigmatization / career development / social selection / job placement / labor market / vocational training / vocational education / 青年期の教育 / キャリア形成 / 企業内教育 / 若年労働市場 / 職業技術教育 / 職業教育 / ethos of teaching / teaching profession / teacher's role / educational restructuring / 教師のエートス / 教師の同僚関係 / 教師役割 / cooperation among teachers / teacher collegiality / ethnography of teaching / group of teachers / teacher's work / teacher professionalism / 教師の地位 / 官僚制 / 職務意識 / 教師のライフコース / 教師のエスノグラフィ / 教師の協同性 / 教育実践のエスノグラフィ / 教師集団 / 教師のワーク / Policy Recommendations / Empirical Research / Isomorphism / Diversity / Common Core / Standard / Program / Curriculum / Graduate Education / パラダイム / 社会化 / コースワーク / 国際比較 / 比較研究 / 構造化 / 大学院 / 実証研究 / 同型性 / 多様性 / コモン・コア / スタンダード / プログラム / カリキュラム / 大学院教育 / public space / privatization / information age / schooled society / youth structure / restructuring of education / educational reform / 教育像 / 高校生 / 中学生 / 再構造化 / 教育の公共性と私事性 / 青少年 / 教育システムの再構造化 / 情報化社会 / 学校化社会 / 塾 / ファミコン / 仲間関係 / 規範意識 / 文化的構え / 生徒文化 / 有志団体・協働 / 意志決定 / 危機意識 / 学校 / 原発事故 / 故郷・絆 / 癒しとケア / 自力復興 / 故郷・絆・コミュニテイ / 故郷・絆・コミュニティ / 防災教育 / 復興・地域再生 / 支援・ケア・癒し / 子ども・教職員 / 学校・園 / 福島原発事故 / 東日本大震災 / 教師 / 学校運営 / 社会的排除/包摂 / 社会的排除・包摂 / 学校教育 / 社会参加 / ソーシャル・キャピタル / サ-ビス化 / 分節型社会 / 進路選択 / 境界解体的変化 / 情報化 / 趣味縁 / クロスオ-バ-型社会 / 分節社会 / 自己形成 … More
Except Principal Investigator
国際比較 / 公立学校 / 資質能力育成システム / 会計年度任用職員 / 臨時的任用教員 / 会計年度任用教員 / 再任用教育 / 教職満足感 / 再任用教員 / 非常勤講師 / 常勤講師 / 教師教育 / 職能開発 / バーンアウト / 非正規雇用教員 / オーストラリア / シンガポール / 台湾 / オランダ / 研修 / 専門職性 / 非正規教員 / Fundamental survey of household / Fundamental survey of Education / Data-set / Educational Index / Time-series analysis / 指標開発 / データベース / 経済システム / 教育システム / 都道府県別就職者 / 産業別新規就職者 / 高卒就職者 / 短大進学者 / 大学進学者 / 就学率 / 教員需要 / 賃金構造基本調査 / 就業構造基本調査 / 家計調査 / 学校基本調査 / 時系列分析 / 官庁統計 / Juvenile Guidance / Dlinquency / Social Norm / Missconduct / Deviant / Citizenship Education / 英国初・中教育 / 規範教育 / 市民教育 / カリキュラム / 発達段階 / 規範 / 生徒指導 / 学級崩壊 / 青少年 / パネル調査 / 生活指導 / 非行 / 社会規範 / 問題行動 / 逸脱 / 市民化教育 / multicultural education / globalization / international comparisons / public morality / citizenship / citizenship education / 教育の公共性 / 公教育 / シティズンシップ / 市民権 / シチブンシップ / 市民性の教育 / グローバル教育 / 公共的モラル / 多文化教育 / グローバリゼーション / 公民教育 / 国際比較研究 / 公的モラル / シチズンシップ / 市民性教育 / 社会教育 / キャリア / 生涯学習 / 教育政策 / 青年期 / 移行過程 Less
  • Research Projects

    (18 results)
  • Research Products

    (180 results)
  • Co-Researchers

    (89 People)
  •  A Comprehensive Study on the Current Status, Developing the Qualities and Abilities of Teachers with Fixed-term Contracts

    • Principal Investigator
      WAIDA Setsuko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kyoei University
  •  Theoretical and Empirical Study on the Legitimacy, trustworthiness and functionality of Education, Politics, Administration and Corporate ManagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Fujita Hidenori
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Tsuru University
      Kyoei University
  •  A Policy Study on Nature, Ability, Performance and Pride of Teachers and School ManagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Fujita Hidenori
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kyoei University
  •  Comprehensive Study on the Great East Japan Earthquake and EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Kyoei University
  •  Comparative and Sociological Research on Social Capital and Legitimacy of School EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kyoei University
      Rikkyo University
      International Christian University
  •  Cohort Survey of school-to-work transition and career formation of urban young people

    • Principal Investigator
      INUI Akio
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  A Comparative Policy Study on Education Reform and Quality Enhancement of Education and TeachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      2004 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      International Christian University
  •  An International Comparative Study on the Roles and Functions of Schools and Teachers in a Changing SocietyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      International Christian University
      The University of Tokyo
  •  An International Comparison of Education on Citizenship and Civic Morality

    • Principal Investigator
      TSUNEYOSHI Ryoko, SATO Manabu
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  A Fundamental Study on the Development of Educational Curriculum for the Problem Solvii ig of Misconducts among Young Juveniles in Japan through the Citizenship Education

    • Principal Investigator
      KIYONAGA Kenji
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Japan Women's University
  •  Comparative Research on Vocational Training and Education: Comparison of Four CountriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  An International Comparative Study on Educational Restructuring and Changing Roles of TeachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  A Comparative Study on the Curriculum of Graduate Education : Japan and the United StatesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      1994 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for international Scientific Research
    • Research Institution
      University of Tokyo
  •  An International Comparative Study on Teacher Professionalism and Culture of TeachingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      1994 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Tokyo
  •  A Sociological Research on Educational Reform and Restructuring the Educational ProcessPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJITA Hidenori
    • Project Period (FY)
      1992 – 1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Tokyo
  •  情報化・サ-ビス化社会における青少年の自己形成と学校教育の機能に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      藤田 英典
    • Project Period (FY)
      1990 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  学校文化の構造と機能に関する理論的研究-中等教育を中心として-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      藤田 英典
    • Project Period (FY)
      1986
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Development of the Educational Index for the Dynamic Analysis of the Educational System and Compiling the Data-Bases

    • Principal Investigator
      MORIKAZU Ushiogi
    • Project Period (FY)
      1984 – 1986
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Developmental Scientific Research
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Nagoya University, school of Education

All 2022 2021 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 養護教諭が体験した東日本大震災─地震と津波発生時、避難所運営と避難者ケア、学校再開後の子どもたちのケアと教育─2015

    • Author(s)
      藤田和也(編)
    • Total Pages
      85
    • Publisher
      日本教育学会 モノグラフシリーズNo.8
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Book] 教諭が語る東日本大震災2015

    • Author(s)
      藤田和也
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      農文協
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Book] ジェンダーと教育-ジェンダー・レジームの再編と教育の社会的機能をめぐるディレンマ-2011

    • Author(s)
      藤田英典
    • Total Pages
      1839212
    • Publisher
      岩波書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] Challenges to Japanese Education, Economics, Reform and Human Rights2010

    • Author(s)
      J. Gordon, H. Fujita, T. Kariya, & G. LeTendre
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      Teachers College Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] リーディングス日本の教育と社会 第11巻 学校改革2010

    • Author(s)
      藤田英典・大桃敏行(編著)
    • Total Pages
      430
    • Publisher
      日本図書センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] Challenges to Japanese Education(藤田執筆論文)(NY : Teachers College Press)2010

    • Author(s)
      J.Gordon, H. Fujita, T.Kariya, G.LeTendre, eds.
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      Economics, Reform and Human Rights.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] 『学校改革』(『リーディングス日本の教育と社会』11巻)2010

    • Author(s)
      藤田英典・大桃敏行(編)
    • Total Pages
      430
    • Publisher
      日本図書センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] 学校改革(「リーディングス日本の教育と社会」11巻)(「序論」3-37頁;第I部「公教育の理念と教育の公共性」解説41-47頁;第III部「学校選択制・民営化と教育機会」解説199-207頁)(「危機に瀕する日本の教育」119-142頁(第II部「教育システムの改革と教育を受ける権利の保障」に収録);「21世紀の教育課題と教育改革の行方」221-230頁(第III部「学校選択制・民営化と教育機会」に収録)(藤田執筆論文)(藤田所収論文)2010

    • Author(s)
      藤田英典・大桃敏行(編著)
    • Total Pages
      430
    • Publisher
      日本図書センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] 「大学生の社会的・職業的自立に向けた教養教育の在り方-21世紀の課題としての知と教養の再構築-」大学教育開発研究シリーズNo.13『大学生の社会的・職業的自立に向けた教養教育の在り』17-58頁2010

    • Author(s)
      藤田英典
    • Total Pages
      82
    • Publisher
      立教大学 大学教育開発・支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] 学校改革(「リーディングス日本の教育と社会」11巻)2010

    • Author(s)
      藤田英典・大桃敏行
    • Total Pages
      385
    • Publisher
      日本図書センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] Challenges to Japanese Education, Economics, Reform and Human Rights2010

    • Author(s)
      J.Gordon, H.Fujita, T.Kariya, G.LeTendre, eds.
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      NY : Teachers College Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] MA, Cambridge : Harvard Education Press2009

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Publisher
      How Craft Knowledge is Generated and Disseminated in Japan.(The Role of Research in Educational Improvement.)(J.D.Bransford, et al.(eds.))
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] 格差社会の構造と再生産メカニズム2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] 『講座社会学13階層』(藤田英典「格差社会の構造と再生産メカニズム」)2008

    • Author(s)
      直井 優・藤田 英典編
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] La reforme de Ienseignement en question : le service public, Iegalite des chances et la formation des capacite dapprentissage au centre de la problematique2008

    • Author(s)
      FUJITA Hidenori
    • Publisher
      CNRS EDIONS
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Book] 誰のための「教育再生」か2007

    • Author(s)
      藤田英典(編著)
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      岩波書店
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] 『誰のための「教育再生」か』2007

    • Author(s)
      藤田 英典編
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      岩波書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] For Whom Is 'Education Rebuilding'?(誰のための「教育再生」か)2007

    • Author(s)
      H.Fujita, ed.(藤田英典(編))
    • Publisher
      Iwanami-shoten(岩波書店)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] Whither Education Reform? : Differentiated Society or Symbiotic Society?(教育改革のゆくえ:格差社会か共生社会か)2006

    • Author(s)
      H.Fujita(藤田英典)
    • Publisher
      Iwanami-shoten(岩波書店)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] なぜ変える?教育基本法2006

    • Author(s)
      辻井高・藤田英典・喜多明人
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      岩波書店
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] Where Teachers can Lead. (One of the 8 booklets of Positive Leadership, edited by ILern(The International Leadership in Education Research Network))2006

    • Author(s)
      Lieberman, A., S.M.Johnson, H.Fujita, R.Starratt
    • Total Pages
      18
    • Publisher
      NCSL(National College for School Leadership)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] 教育改革のゆくえ:格差社会か共生社会か2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Total Pages
      71
    • Publisher
      岩波書店
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] 教育改革のゆくえ : 格差社会か共生社会か(岩波ブックレット688)2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Total Pages
      71
    • Publisher
      岩波書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] Why Do They Change Fundamental Law of Education?(なぜ変える? 教育基本法)2006

    • Author(s)
      T.Tsujii, H.Fujita, A.Kita eds.(辻井高・藤田英典・喜多明人(編))
    • Publisher
      Iwanami-shoten(岩波書店)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] Where Teachers can Lead. ILern(The International Leadership in Education Research Network)ed., Positive Leadership全6篇の1篇2006

    • Author(s)
      Lieberman,A., S.M.Johnson, H.Fujita, R.Starratt
    • Total Pages
      18
    • Publisher
      NCSL(National College for School Leadership), Nottingham, UK
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] Reassessment of Compulsory Education(義務教育を問いなおす)2005

    • Author(s)
      H.Fujita(藤田英典)
    • Publisher
      Chikuma-shobo(筑摩書房)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] 義務教育を問いなおす2005

    • Author(s)
      藤田英典
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      筑摩書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] 義務教育を問いなおす2005

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      筑摩書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] Teacher Supply, Quality and Retention : Conference Proceedings of ENERP-TSQR 2005 Tokyo Meeting2005

    • Author(s)
      R.Ingersoll, H.Fujita, others
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      Hidenori Fujita (Educational Research Institute, ICU)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Book] Culture of Teaching and Teacher Education in the 21^<st> Century2004

    • Author(s)
      Fujita, Hidenori ed.
    • Total Pages
      205
    • Publisher
      国際基督教大学・大学院教育学研究科・藤田英典
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Book] 変動社会における教師役割と教師文化-日中英比較研究-2004

    • Author(s)
      藤田英典 編
    • Total Pages
      215
    • Publisher
      国際基督教大学・大学院教育学研究科・藤田英典
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Book] How craft knowledge of teaching is generated and disseminated in Japan, J. D. Bransford, et al. ed. The Role of Research in Educational Improvement

    • Author(s)
      FUJITA Hidenori
    • Publisher
      Harvard Education Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 日本の教育の卓越性・良さと課題2015

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      学校運営

      Volume: 651 Pages: 6-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Journal Article] 養護教諭の被災体験から何を学ぶか2015

    • Author(s)
      藤田和也
    • Journal Title

      保健室

      Volume: No.177 Pages: 11-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Journal Article] 教師・教職の現在と教師教育研究の課題2015

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教師教育学会年報

      Volume: 24 Pages: 8-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Journal Article] 東日本大震災から2年 その後の学校と子どもたち─はかどらない復興、進まない補償、長引く仮設・避難生活─2014

    • Author(s)
      藤田和也 他
    • Journal Title

      日本教育保健学会年報

      Volume: No.21 Pages: 95-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Journal Article] <座談会>福島県双葉郡の教育長に聞く─原発災害と教育行政の挑戦2014

    • Author(s)
      武内敏英・庄野富士男・高橋尚子十境野健兒・細金恒男・片岡洋子・佐藤広美・藤田和也
    • Journal Title

      教育

      Volume: No.806 Pages: 5-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Journal Article] 「東日本大震災から2年 その後の学校と子どもたち─はかどらない復興、進まない補償、長引く仮設・避難生活──」2013

    • Author(s)
      藤田和也
    • Journal Title

      『日本教育保健学会年報』

      Volume: 第21号 Pages: 95-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Journal Article] 「養護教諭が語る東日本大震災 (地震・津波・原発事故)被災体験──飯舘村立飯舘中学校養護教諭・羽賀あゆみさんの場合──」(インタビュー記録)2013

    • Author(s)
      藤田和也
    • Journal Title

      『保健室』

      Volume: No.167 Pages: 36-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Journal Article] 政治は教育現場に何をもたらしたか-<未完のプロジェクト>としての教育の意義を-2012

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      世界

      Volume: 通巻830(5月号) Pages: 79-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 政治は教育現場に何をもたらしたか-<未完のプロジェクト>としての教育の意義を-2012

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      世界(岩波書店)

      Volume: 830(5月号)(依頼原稿) Pages: 79-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] ジェンダーと教育-ジェンダー・レジームの再編と教育の社会的機能をめぐるディレンマ-2011

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      『かけがえのない個から-人権と家族をめぐる法と制度』(「ジェンダー社会科学の可能性」第1巻)(辻村みよ子編)(岩波書店)

      Volume: (依頼原稿) Pages: 183-212

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 教育政策の動向と家族・教育の役割の変容2011

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      家族研究年報

      Volume: No.36 Pages: 5-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 大学生の「就活」の現在-就活にともなう困難の社会的不平等2010

    • Author(s)
      藤田武志
    • Journal Title

      「若者の教育とキャリア形成に関する調査」2008年第2回調査結果報告書(若者の教育とキャリア形成に関する研究会編)

      Pages: 40-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203034
  • [Journal Article] 第2回 若者の教育とキャリア形成に関する調査について2009

    • Author(s)
      藤田武志
    • Journal Title

      中央調査報 625

      Pages: 5527-5530

    • NAID

      40016835371

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203034
  • [Journal Article] 有害無益な全国学力テスト:地域・学校の序列化と学力・学習の矮小化2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      世界(岩波書店) 786号

      Pages: 232-240

    • NAID

      40016350724

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 有害無益な全国学力テスト:地域・学校の序列化と学力・学習の矮小化2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      世界

      Volume: 通巻786(1月号) Pages: 232-240

    • NAID

      40016350724

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] How craft knowledge of teaching is generated and disseminated in Japan2009

    • Author(s)
      Fujita, Hidenori
    • Journal Title

      The Role of Research in Educational Improvement, ed. by J. D. Bransford, et al., Harvard Education Press

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 「夜スペ」は受験戦争の激化を招くトロイの木馬になりかねない2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      日本の論点2009

      Pages: 554-557

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 現代の教育改革と教育哲学に期待されるもの2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教育哲学研究(依頼論文) 第99巻

      Pages: 34-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 現代の教育改革と教育哲学(者)に期待されるもの2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教育哲学研究

      Volume: 99号 Pages: 34-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 「夜スペ」は受験戦争の激化を招くトロイの木馬になりかねない2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      日本の論点2009(文藝春秋社) 2009年版

      Pages: 554-557

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 「夜スペ」は受験戦争の激化を招くトロイの木馬になりかねない2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      世界(岩波書店) 786号

      Pages: 32-240

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 現代の教育改革と教育哲学(者)に期待されるもの2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教育哲学研究 99

      Pages: 34-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 和田中「夜スペ」-何が問題か:地方分権・学校裁量権の暴走と公教育の危機2008

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Journal Title

      『世界』4月号(岩波書店) 777

      Pages: 83-92

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] La reforme de l'enseignement en question : le service public, l'egalite des chances, et la formation des capacite d'apprentissage au center de la problematique2008

    • Author(s)
      Fujita, Hidenori
    • Journal Title

      Liberte, inegalite, individualite : la France, et le Japon au miroir de I'ducation. ed. by J-F. Sabouret & D. Sonoyama, CNRS EDIONS

      Pages: 9-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 格差社会の構造と再生産メカニズム2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      『講座社会学 13階層』直井優・藤田英典編、東京大学出版会 13

      Pages: 157-200

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Journal Article] 「研究成果報告書概要(和文)」より2007

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      「教育改革と教育の公共性」千葉眞・小林正弥(編)『平和憲法と公共哲学』(晃洋書房)

      Pages: 222-250

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 青少年の生活と意識の構造2007

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      内閣府政策統括官(共生社会政策担当)『低年齢少年の生活と意識に関する調査報告書』

      Pages: 279-306

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] The Qualifications of the Teaching Force in Japan2007

    • Author(s)
      Hidenori FUJITA
    • Journal Title

      Richard Ingersoll et al.,A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations.N.Y. : CPRE Organizations forthcoming

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 「研究成果報告書概要(和文)」より2007

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      「誰のための教育改革か-教育の管理的・市場的統制と格差社会の再生産」日本の教育を考える10委員会(編)『今、義務教育が危ない!』(晃洋書房)

      Pages: 199-221

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 「研究成果報告書概要(和文)」より2007

    • Author(s)
      Fujita,H.
    • Journal Title

      "The qualifications of the teaching force in Japan". In R.Ingersolled., A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations.(CPRE : Consortium for Policy Research in Education, USA)

      Pages: 41-54

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教育基本法「改正」法案の何が問題か2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      なぜ変える?教育基本法(辻井喬・藤田英典・喜多明人編)

      Pages: 88-123

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 「研究成果報告書概要(和文)」より2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      「フリーター・ニートの増大-個人的問題か構造的・規範的問題か」乾彰夫(編)『不安定を生きる若者たち:日英比較フリーター・ニート・失業』(大月書店)

      Pages: 134-142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] フリーター・ニートの増大 : 個人的問題か構造的・規範的問題か2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      不安定を生きる若者たち : 日英比較フリーター・ニート・失業(乾彰夫編)(大槻書店)

      Pages: 134-142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 解体される義務教育2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      日本子どもを守る会・編『子ども白書2006』 688

      Pages: 38-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] BCQ : Change or Reform?2006

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Journal Title

      Journal of Educational Change(Springer) Vol.7

      Pages: 101-102

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] Kyosei : A vision for education and society in the 21^<st> century.2005

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Journal Title

      Toward a Peaceful Future : Redefining Peace, Security, and Kyosei from a Multidisciplinary Perspective(Y.Murakami, et al.eds.)(Pullman, WA : Washington State University Press)

      Pages: 53-65

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 21世紀の教育課題と教育改革の行方2005

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      都市問題研究 59(5)677

      Pages: 15-27

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教育の未来にとって真の課題とは何か2005

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Journal Title

      BERD(Benesse教育研究開発センター) No.1 創刊号

      Pages: 2-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 知識のグローバル・スタンダード化と学習指導・学力調査の課題2005

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Journal Title

      総合教育技術 8月号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教育における文献改革のゆくえ2005

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Journal Title

      教育と医学 9月号 No.627

      Pages: 4-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教育基本法「改正」の問題点について2005

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Journal Title

      自主の道(自主の会) 第97号

      Pages: 2-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] ジェンダー学の意義-教育とジェンダーをめぐる諸問題を中心に-2005

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Journal Title

      学術の動向(財団法人日本学術協力財団) 10巻11号

      Pages: 91-95

    • NAID

      130001494244

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 安全の揺らぎと教育・社会の個人化・個性化2005

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Journal Title

      現代のエスプリ別冊 心の安全空間:家庭・地域・学校・社会 別冊

      Pages: 37-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 安全の揺らぎと教育・社会の個人化・個性化-学校侵入殺傷事件・犯罪動向を手懸かりとして-2005

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      現代のエスプリ:心の安全空間 別冊

      Pages: 37-51

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 「研究成果報告書概要(和文)」より2005

    • Author(s)
      Fujita,H.
    • Journal Title

      Kyosei : A vision for education and society in the 21^<st> century. In Y.Murakami, N.Kawashima, S.Chiba(eds.), Toward a Peaceful Future : Redefining Peace, Security, and Kyosei from a Multidisciplinary Perspective.(Pullman, WA : Washington State University Press)

      Pages: 53-65

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教育における分権改革のゆくえ2005

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教育と医学 3(9)627

      Pages: 824-832

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] Kyosei : A Vision for Education and Society in the 21^<st> Century2005

    • Author(s)
      H.Fujita
    • Journal Title

      Toward a Peaceable Future (Y.Murakami, N.Kawamura, S.Chiba, eds.) (The Thomas S.Foley Institute, Washington State University) Book

      Pages: 53-65

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教師の日常と教師文化の日中英3カ国比較2004

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      青少年問題 51・4

      Pages: 10-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 義務教育の地域格差は国を滅ぼす-「日本の教育を考える10人委員会」の提言より2004

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教職研修 9月号

      Pages: 69-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教育の機会平等が崩れる:義務教育費負担金廃止のツケは誰が払うのか2004

    • Author(s)
      佐和隆光, 藤田英典
    • Journal Title

      世界 10月号

      Pages: 56-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] Culture of Teaching and Teacher Education In the 21^<st> Century2004

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori, ed.
    • Journal Title

      International Christian University, Graduate Division of Education, Hidenori FUJITA, Conference Proceedings (Research Report)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] Hendo-shakai niokeru Kyoshi-Yakuwari to Kyoshi-Bunka : NiChuEi Hikaku Kenkyu [Teachers' Role and Teaching Culture in a Changing Society : A Comparative Study of Japan, China and UK]2004

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori, ed.
    • Journal Title

      International Christian University, Graduate Division of Education, Hidenori FUJITA, Research Report

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] 誰がどのようにケアするのか?-変動社会における少年犯罪・教育・社会福祉2004

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教育研究(国際基督教大学) 46

      Pages: 125-142

    • NAID

      110007324582

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] 「研究成果報告書概要(和文)」より2004

    • Author(s)
      Metzger,C., H.Fujita, 他4名(第2著者)
    • Journal Title

      "Vocational Training and Education". In N.F.McGinn, ed., Learning through Collaborative Research.(NY & London : Routledge-Falmer)

      Pages: 91-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] 教師間コミュニケーションに関する実証的研究2004

    • Author(s)
      山田真紀, 藤田英典
    • Journal Title

      椙山女学園大学研究論集(社会科学篇) 35

      Pages: 147-168

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] Vocational Training and Education.2004

    • Author(s)
      Metzger, C., H.Fujita, S-S.Law, R.Zemsky, J-E.Berset, M.Iannozzi
    • Journal Title

      Learning through(Noel.F, McGinn, ed.)(NY & London : Routledge-Falmer)

      Pages: 91-145

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] Vocational Training and Education2004

    • Author(s)
      C.Metzger, H.Fujita, S-S.Law, R.Zemsky, J-E.Berset, M.Iannozzi
    • Journal Title

      Learning through Collaborative Research : The Six Nation Education Research Project (N.F.McGinn, ed.) (RoutlegeFalmer) Book

      Pages: 91-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] Dare ga Donoyoni Keasurunoka? : Hendo-shakai Niokeru Shonen-hanzai, Kyoiku, Shakai-fukushi [Who Cares and How? : Juvenile Crimes, Education and Social Welfare in a Changing Society]2004

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Journal Title

      Kyoiku Kenkyu [Educational Studies] 46

      Pages: 125-142

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] Giji-Shijoteki na Kyoiku-seido Kosou no Mondai-ten [Qusi-market Models of Education System : Their Features and Problems]2003

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Journal Title

      Kyoiku-Shakaigaku Kenkyu [The Journal of Educational Sociology] 72

      Pages: 73-94

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] The Reform of the Japanese Education System as an Answer to Delinquency2003

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Journal Title

      Juvenile Delinquency in Japan : Reconsidering the 'Crisis.' (Ed by Gesine Foljanty-Jost) (Leiden:Brill)

      Pages: 143-172

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] 教育改革と危機に瀕する日本の教育2003

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      学校教育研究(日本学校教育学会) 18

      Pages: 8-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] Kyoshi-kan Communication nikansuru Jissho-teki Kenkyu [An Empirical Study on the Communication among Teachers]2003

    • Author(s)
      YAMADA, Maki, Hidenori FUJITA
    • Journal Title

      Sugiyama-Jogakuen Daigaku Ronshu [Research Bulletin of Sugiyama Women's University] 35

      Pages: 147-168

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] The Reform of the Japanese Education System as an Answer to Deliquency2003

    • Author(s)
      Fujita, Hidenori
    • Journal Title

      Juvenile Delinquency in Japan : Reconsidering the‘Crisis'. Ed.by Gesine Foljanty-Jost, Leiden : Brill Book

      Pages: 143-172

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] 疑似市場的な教育制度構想の特徴と問題点2003

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      教育社会学研究(日本教育社会学会) 72

      Pages: 73-94

    • NAID

      130004088686

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] Kodomo no seikatsu sekai2002

    • Author(s)
      FUJITA, Hideonori
    • Journal Title

      Kamisho Kyoiku Vol.3

      Pages: 69-92

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-12410074
  • [Journal Article] 子どもの生活世界2002

    • Author(s)
      藤田英典
    • Journal Title

      上小教育 3

      Pages: 32-107

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-12410074
  • [Journal Article] BCQ : Change or Reform?

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Journal Title

      Journal of Educational Change(Springer) Vol.7

      Pages: 101-102

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Journal Article] Kyoiku-Kaikaku to Kiki-ni Hinsuru Nihon no Kyoiku [Education Reform and Japanese Education at Risk]

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Journal Title

      Gakko-Kyoiku Kenkyu [Bulletin of Japanese Association of School Education] 18

      Pages: 8-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13410077
  • [Journal Article] The qualifications of the teaching force in Japan.

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Journal Title

      A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations.(R.Ingersoll ed.)(CPRE : Consortium for Policy Research in Education)

      Pages: 41-54

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] 非正規教員の意識および力量向上に関する実証的研究-Web調査データから見える多様性の構造化の検討を通して-2022

    • Author(s)
      和井田節子・山田真紀・菊地原守・藤田英典
    • Organizer
      日本教師教育学会第32回大会(秋田大学オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 教員の職務満足感・自己効力感・バーンアウトの構造・規定要因に関する研究-2018年と2022年、およびそれ以前の調査結果との比較検討を通してー2022

    • Author(s)
      和井田節子・山田真紀・菊地原守・藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会第81回大会(広島大学オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 非正規雇用教員の現状・実態把握と資質・力量育成に関する総合的研究― 非正規雇用教員への質問紙調査より―2021

    • Author(s)
      和井田節子・山田真紀・藤田英典
    • Organizer
      日本教師教育学会第31回大会(筑波大学オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 非正規雇用教員の実態と課題に関する総合的研究 ~非正規雇用教員の待遇の地域的多様性に注目して~2021

    • Author(s)
      山田真紀・藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 非正規雇用教員の現状・実態把握と資質・力量育成に関する総合的研究 ~非正規雇用教員への質問紙調査より~2021

    • Author(s)
      山田真紀・和井田節子・藤田英典
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 非正規雇用教員の実態と課題に関する総合的研究~制度的変遷とインタビュー調査を中心に~2021

    • Author(s)
      山田真紀・藤田英典
    • Organizer
      日本教育社会学会第73回大会(関西学院大学オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 非正規雇用教員の実態と課題に関する総合的研究 ~非正規雇用教員の歴史的変遷・現状・課題~2021

    • Author(s)
      和井田節子・山田真紀・藤田英典
    • Organizer
      日本教育社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 非正規雇用教員の実態と課題に関する総合的研究-非正規雇用教員の待遇の地域的多様性に注目して-2021

    • Author(s)
      山田真紀・和井田節子・藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会第80回大会(筑波大学オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02832
  • [Presentation] 学校教育・教職の正統性と教師の指導環境・実践スタイル・仕事満足・バーンアウトの関連構造2018

    • Author(s)
      藤田英典・和井田節子・鈴木悠太
    • Organizer
      日本教師教育学会 第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 教師文化(教職観、同僚性・協働性、実践スタイル)と自信・仕事満足・バーンアウトの関連構造2018

    • Author(s)
      藤田英典・山田真紀・玉井航太・鈴木悠太・和井田節子
    • Organizer
      日本教育社会学会 第70回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 公立小・中学校教師 における負担感の構造の検討(2)2018

    • Author(s)
      玉井航太・藤田英典・山田真紀・和井田節子・鈴木悠太
    • Organizer
      日本心理学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 教師の指導環境・教育実践と自己効力感・仕事満足・バーンアウトの構造・規定要因に関する研究2018

    • Author(s)
      藤田英典・和井田節子
    • Organizer
      日本教育学会第77回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 教師の生活・意識・誇り・専門性と教育改善の可能性に関する調査研究-教師の教育実践・自己効力感の構造と初任期・中堅・ベテランの違いを中心に-2017

    • Author(s)
      藤田英典、和井田節子、鈴木悠太
    • Organizer
      日本教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 公立学校教師における負担感の構造の検討ー教師の生活・意識・誇り・専門性と教育改善の可能性に関する調査よりー2017

    • Author(s)
      玉井航大、藤田英典、和井田節子、鈴木悠太、山田真紀
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 教師の生活・意識・誇り・専門性と教育改善の可能性に関する調査研究―教師文化(教職観・子ども観・同僚性・協働性)及び自信・仕事満足の構造と変化―2017

    • Author(s)
      藤田英典、山田真紀、玉井航大、鈴木悠太、和井田節子
    • Organizer
      日本教育社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 教師の生活・意識・誇り・専門性と教育改善の可能性に関する調査研究-教師の指導環境・負担感・仕事満足の構造と初任期・中堅・ベテランの違いを中心に-2017

    • Author(s)
      藤田英典、和井田節子、鈴木悠太
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 日本の教育課題とこれからの教育2016

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      品川区立京陽小学校・研究発表会
    • Place of Presentation
      品川区立京陽小学校
    • Year and Date
      2016-02-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 子どもの貧困と教育・政策・実践の課題について2015

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育心理学会57回総会・研究委員会企画シンポジウム
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ〔新潟コンベンションセンター〕
    • Year and Date
      2015-08-27
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 教育社会の編制原理と公正原理の制度論的・教育論的検討2015

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本学術会議 心理学・教育学委員会「公正原理を重視する公教育システムの再構築分科会」
    • Place of Presentation
      日本学術会議
    • Year and Date
      2015-05-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 学校教育のゆくえーすべての子どもがハッピーでありうるためにー2015

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      愛知サマーセミナー実行委員会
    • Place of Presentation
      愛知淑徳中学・高等学校
    • Year and Date
      2015-07-19
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 「義務教育学校」創設の是非について2015

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      参議院文教科学委員会(第189回国会)
    • Place of Presentation
      参議院
    • Year and Date
      2015-06-11
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 「道徳」教科化の問題性と道徳教育の在り方2015

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      関東教育学会第63回大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2015-11-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03489
  • [Presentation] 被災地の養護教諭が語る東日本大震災─被災時の体験と果たした役割から何を学ぶか─2014

    • Author(s)
      藤田和也
    • Organizer
      日本教育学会第73回大会特別課題研究「東日本大震災と教育 に関する総合的研究」
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243073
  • [Presentation] 大学教育・教養教育の現代的課題とその評価・質保証の在り方について2012

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      大学評価学会(第9回全国大会)
    • Place of Presentation
      早稲田大学(招待講演)
    • Year and Date
      2012-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 戦後教育の改革と思潮の展開-制度・実践の成果と課題-2011

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      早稲田大学教師教育研究所「戦後教育実践セミナー」
    • Place of Presentation
      早稲田大学(招待講演)
    • Year and Date
      2011-07-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 日本における政策決定過程の特徴と政策科学としての教育社会学の課題2011

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育社会学会(第63回大会;課題研究I)
    • Place of Presentation
      お茶の水女子大学
    • Year and Date
      2011-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] Wither Japanese Schooling? Neo-liberal Education Reform and its Impacts on Teaching, Learning and Educational Opportunity2010

    • Author(s)
      FUJITA Hidenori
    • Organizer
      Korea Educational Research Association International Conference
    • Place of Presentation
      Hanyang University, Seoul, Korea
    • Year and Date
      2010-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 教育政策の動向と家族役割の変容2010

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      家族問題研究学会シンポジウム「政権交代で家族は変わるか」
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] Wither Japanese Schooling? Neo-liberal Education Reform and its Impacts on Teaching, Learning and Educational Opportunity2010

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      Korea Educational Research Association International Conference
    • Place of Presentation
      Hanyang University Seoul, Korea
    • Year and Date
      2010-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] Wither Japanese Schooling? Neo-liberal Education Reform and its Impacts on Teaching, Learning and Educational Opportunity.2010

    • Author(s)
      FUJITA Hidenori
    • Organizer
      Korea Educational Research Association International Conference, co-organized with WERA (World Educational Research Association)
    • Place of Presentation
      Hanyang University, Seoul, Korea
    • Year and Date
      2010-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 21世紀の課題としての知と教養の再構築2010

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本学術会議シンポジウム「21世紀日本における学術の展望」
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 働き 学び 生きる 21歳の若者たち-「若者の教育とキャリア形成に関する調査」第2年度結果から2009

    • Author(s)
      乾彰夫、木戸口正宏、杉田真衣、藤田武志、有海拓巳、平塚眞樹
    • Organizer
      日本教育学会(第68回大会)
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203034
  • [Presentation] 大学教育の分野別質保証と教養教育・共通教育の課題2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      全国大学体育連合・研究会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2009-10-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 大学生の「就活」の現在2009

    • Author(s)
      藤田武志
    • Organizer
      日本教育学会第68回大会(特別課題研究II「働き学び生きる21歳の若者たち-「若者の教育とキャリア形成に関する調査」第2年度結果から
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203034
  • [Presentation] 子どもの生活環境・教育機会の劣化・格差化と国家・社会の責任2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会第68回大会
    • Place of Presentation
      東京大学駒場キャンパス
    • Year and Date
      2009-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 『グローカル化』時代の学士課程教育と教養教育2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      大学教育学会2009年度課題研究集会
    • Place of Presentation
      御堂会館(大阪)
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 大学生の『就活』の現在2009

    • Author(s)
      藤田武
    • Organizer
      日本教育学会第68回大会
    • Place of Presentation
      東京大
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203034
  • [Presentation] 子どもの生活環境・教育機会の劣化・格差化と国家・社会の責任2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会(第68回大会;公開シンポジウム・指定討論)
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 誰もがハッピーでありうる教育への展望2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育社会学会(第61回大会;公開シンポジウム)
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2009-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] グローバル化時代の学力形成・アイデンティティ形成2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      早稲田大学教師教育研究所第2回教師教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2009-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 誰もがハッピーでありうる教育への展望2009

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育社会学会第61回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2009-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] Le mal de la reforme educatif au Japon,(Keynote Speech)2008

    • Author(s)
      FUJITA Hidenori
    • Organizer
      Colloque : Japon/France, regards Croises
    • Place of Presentation
      東京日仏会館
    • Year and Date
      2008-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] Education Reform and Ability Formation in a Globalizing Knowledge Society,(keynote Speech)2008

    • Author(s)
      FUJITA Hidenori
    • Organizer
      International Conference : Inheritance and Innovation Toward the 21st Century Curriculum and Teaching
    • Place of Presentation
      Beijing Normal University, China
    • Year and Date
      2008-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 学校教育の文脈変容と教育学研究の役割2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会(第67回大会;特別シンポジウム)
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] Education Reform and Ability Formation in a Globalizing Knowledge Society (基調報告)2008

    • Author(s)
      Fujita, Hidenori
    • Organizer
      The First Academic Conference : Inlieritance and Innovation Toward the 21st Century Curriculum and Teaching
    • Place of Presentation
      Beijing NormalUniversity, China
    • Year and Date
      2008-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] Le mal de la reforme educatif au Japon(教育改革を問う ; 基調講演)2008

    • Author(s)
      Fujita, Hidenori
    • Organizer
      CoUoque : Japon/France, regards Croises(日本・フランス教育交錯)
    • Place of Presentation
      東京日仏会館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 教育改革とソーシャル・キャピタルとしての「信頼」のゆくえ-「信頼感に関する調査」結果を踏まえて-2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会第67回大会・一般研究B-4
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 現代の教育改革と教育哲学研究(者)に期待されるもの2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      教育哲学会・第51回大会・課題研究
    • Place of Presentation
      慶應大学
    • Year and Date
      2008-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 教育改革とソーシャル・キャピタルとしての「信頼」のゆくえ-「信頼感に関する調査」結果を踏まえて-2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会第67回大会
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 教育改革とソーシャル・キャピタルとしての「信頼」のゆくえ-「信頼感に関する調査」結果を踏まえて-2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会(第67回大会)
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 学校教育の文脈変容と教育学研究(者)の役割2008

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会第67回大会・特別シンポジウム
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330176
  • [Presentation] 教育基盤の変容と教職の専門性2007

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会・第66回大会・特別課題研究
    • Place of Presentation
      慶應大学
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] University Reforms and Quality Assurance in Japan : Paradigm Shift and Market Competition in Higher Education2007

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      The 8th SNU ERI International Conference
    • Place of Presentation
      Seoul National University, Seoul, Korea
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] University Reforms and Quality Assurance Japan : Paradigm shift and Market Competition in Higher Education2007

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      8th SNU ERI International Conference
    • Place of Presentation
      Seoul National University, Korea
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] ポストモダン言説空間・政治空間と教育研究の役割-教育の専門性・公共性をめぐる攻防-2007

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育社会学会・第59回大会・課題研究
    • Place of Presentation
      茨城大学
    • Year and Date
      2007-09-23
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] (2)「教育基盤の変容と教職の専門性」2007

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Organizer
      (2)日本教育学会
    • Place of Presentation
      (2)慶応大学
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] (3)「ポストモダン言説空間・政治空間と教育研究者の役割」2007

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Organizer
      (3)日本教育社会学会
    • Place of Presentation
      (3)茨城大学
    • Year and Date
      2007-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] 日本の公教育のゆくえ2007

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      技術教育研究会・第40回全国大会(記念講演)
    • Place of Presentation
      春日部エミナース
    • Year and Date
      2007-08-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] (1)旧本の公教育のゆくえ」2007

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Organizer
      (1)技術教育研究会
    • Place of Presentation
      (1)ホテル春日部エミナース
    • Year and Date
      2007-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] (4)"University Reforms and Quality Assurance in Japan: Paradigm shift and Market Competition in Highr Education"2007

    • Author(s)
      藤田 英典
    • Organizer
      (4)The8thSNUERIInternationalConference
    • Place of Presentation
      (4)韓国・ソウル国立大学
    • Year and Date
      2007-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] 教育の公共性と教育政策・教育行政の課題2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本教育学会・第65回大会・公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2006-08-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Education Reform and Roles of Schooling in an Age of 'Glocalization' : A Japanese Case2006

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      UCB Symposium : "Contemporary Issues in Japanese Education and Society"
    • Place of Presentation
      UC Berkeley
    • Year and Date
      2006-04-08
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] The Qualifications of the Teaching Force in Japan"(part of the co-presentation of 13.038 "A Comparative Study of Teacher Quality in Seven Nations." organized by R.Ingersoll)2006

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      American Educational Research Association(AERA)2006 Conference
    • Place of Presentation
      San Francisco
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] H.FUJITA, "The Qualifications of the Teaching Force in Japan," as a part of the co-presentation 13.038 "A Comparative Study of Teacher Quality in Seven Nations"2006

    • Author(s)
      R.Ingersoll, H.Fujita, E-G.Kim, K.C.Lai, S.Boonyananta
    • Organizer
      American Educational Research Association(AERA)2006 Conference
    • Place of Presentation
      San Francisco, USA
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] グローバル化時代の教育課題と教育改革2006

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本数学教育学会・講習会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2006-07-29
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Education Reform and Roles of Schooling in an Age of 'Glocalization' : A Japanese Case2006

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      UCB Symposium :"Contemporary Issues in Japanese Education and Society
    • Place of Presentation
      University of California Berkeley, USA
    • Year and Date
      2006-04-08
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Global Standardization of Knowledge, School Learning and Skills Formation2005

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      International Conference on "Beyond PISA on the Selectivity of Schools
    • Place of Presentation
      Japanese-German Center, Berlin, Germany
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Beyond Dichotomies Raised by Current Education Reforms : Building Democratic Education, Collaborative Teaching Culture and Learning/Caring2005

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      The 49th Annual Conference, Comparative and International Education Society(CIES)
    • Place of Presentation
      Stanford University, USA
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Identity, Citizenship and Education in an Emerging "Crossover Society"2005

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      International 49th Annual Conference, Comparative and International Education Society(CIES)
    • Place of Presentation
      Stanford University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Identity, Citizenship and Education in an Emerging "Crossover Society2005

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      The 49th Annual Conference, Comparative and International Education Society(CIES)
    • Place of Presentation
      Stanford University, USA
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] 義務教育国庫負担金問題と教育における地方分権の課題2005

    • Author(s)
      藤田英典
    • Organizer
      日本自治学会・第5回シンポジウム
    • Place of Presentation
      日本プレスセンター・大ホール
    • Year and Date
      2005-05-11
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Distributed Leadership, Collaborative Culture and Professional Learning Community : A Japanese Case(revised version)2005

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      School Leadership Network Conference
    • Place of Presentation
      National College for School Leadership(NCSL), Nottingham, UK
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Beyond Dichotomies Raised by Current Education Reforms : Building Democratic Education, Collaborative Teaching Culture and Learning/Caring2005

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      49th Annual Conference, Comparative and International Education Society(CIES)
    • Place of Presentation
      Stanford University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] University Education in the Age of 'Glocalization'2005

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      International Conference on "College Students in the New Era of Globalization"
    • Place of Presentation
      Tamkang University, Taiwan
    • Year and Date
      2005-11-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Global Standardization of Knowledge, School Learning and Skills Formation2005

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      International Conference on the "Beyond PISA on the Selectivity of Schools"
    • Place of Presentation
      Japanese-German Center Berlin
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] University Education in the Age of 'Glocalization'2005

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      International Conference on "College Students in the New Era of Globalization"
    • Place of Presentation
      Tamkang University
    • Year and Date
      2005-11-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Distributed Leadership, Collaborative Culture and Professional Learning Community(revised version)2005

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      School Leadership Network Conference
    • Place of Presentation
      NCSL(National College for School Leadership), Nottingham, UK
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Distributed Leadership, Collaborative Culture and Professional Learning Community : A Japanese Case2004

    • Author(s)
      Fujita, H.
    • Organizer
      2nd International Summit for Leadership in Education : Integrity and Interdependence
    • Place of Presentation
      Boston
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • [Presentation] Distributed Leadership, Collaborative Culture and Professional Learning Community : A Japanese Case2004

    • Author(s)
      FUJITA, Hidenori
    • Organizer
      The 2nd International Summit for Leadership in Education : Integrity and Interdependence
    • Place of Presentation
      Boston, USA
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330166
  • 1.  KUREBAYASHI Nobuyuki (40262068)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  NAGOSHI Kiyoka (20030041)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  WAIDA Setsuko (30510804)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 4.  YUFU Sawako (80183987)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YAMADA Maki (30329643)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 6.  WONG Suk-Ying (80231174)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  FUJITA Takeshi (70324019)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 8.  YOKOI Toshiro (40250401)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  HASEGAWA Yutaka (30253933)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  SANO Masahiko (00202101)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  HONDA Yuki (30334262)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  ARAYA Shuhei (40375598)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  KOBAYASHI Daisuke (50348819)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  SAKAI Akira (90211929)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  TSUNEYOSHI Ryoko (50236931)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SATO Manabu (70135424)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  INUI Akio (90168419)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  NAKAMURA Takayasu (30291321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  SATO Katsuko (60114211)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  HIRATSUKA Maki (10224289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 21.  OGUSHI Ryukichi (70086932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  SEKIGUCHI Masahide (20409981)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  UEMA Yoko (90381194)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  YOSHIZAWA Takuya (10389950)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  KIDOGUCHI Masahiro (90405093)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  SUGITA Mai (50532321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 27.  HIGUCHI Akihiko (70440097)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  ATAKU Kimihito (20513675)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  TAKEISHI Shoko (40413249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  NISHIMURA Takayuki (60533263)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  KATAYAMA Yuuki (40509882)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  KOJIMA Yoshikazu (80574409)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  MIYAKOSHI Eiichi (50166138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  KODAMA Ryoko (50221958)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  TANAKA Takahiko (80092261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  KAZUMI Takao (30006465)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  OOMOMO Toshiyuki (10201386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  SATO Shujui (70225944)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 39.  KATAOKA Youko (80226018)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 40.  SHIMIZU Mutsumi (70349827)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  SAKAINO Kenji (50215604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  MITSUISHI Hatsuo (10157547)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  KUDOMI Yoshiyuki (40078952)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  SHIOMI Toshiyuki (70146752)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  KIKUCHI Tomoko (30436729)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  TAKADA Fumiko (80383404)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  FUJITA Kazuya (80017673)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 48.  SANUKI Hiroshi (60162517)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  FUKUSHIMA Hirotoshi (40400121)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  HONDA Yoshikatsu (50610565)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  CHIBA Yasuo (90625865)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  DOI Yutaka (80197996)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  ITO Tsuneharu (10289738)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  TANI Masayasu (80261717)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  ISHIIYAMA Ryuuhei (30304702)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  MATSUDA Yousuke (80433233)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  HORI Takeshi (10361601)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  HOSOGANE Tsuneo (20173601)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 59.  KOYASU Jun (90158907)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  KODAMA Shigeo (40296760)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  SATO Ikuya (00187171)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  KAWASHIMA Tatsuo (20177679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  KANEKO Motohisa (10185936)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  SHIMIZU Kokichi (40196514)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  UMAKOSHI Toru (60000030)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  KIYONAGA Kenji (50277670)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  SATO Akira (50004114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  MURAMATSU Tsutomu (10327984)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  AKIBA Yoshiki (30330020)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  MORIKAZU Ushiogi (80022391)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  YANO Masakazu (30016521)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  KIKUCHI Jouji (00027963)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  レヴィアルヴレスト クロード (80284123)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  新井 邦二郎 (60015914)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  ARIKAI Takumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 76.  SAGARA Takenori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  TANPO Keizo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  Suzuki Yuuta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 79.  Tamai Kouta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 80.  Hanaoka Souichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 81.  Miyabe Hajime
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 82.  BIDWELL Chal
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 83.  CHARLES Bidwell
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 84.  THOMAS Rohle
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 85.  LAW Song Sen
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 86.  METZGER Chri
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 87.  ZEMSKY Rober
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 88.  清永 奈穂
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 89.  境野 健児
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi