• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KINUGAWA Takao  衣川 隆生

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

衣川 隆生  キヌガワ タカオ

Less
Researcher Number 30282289
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 日本女子大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 日本女子大学, 文学部, 教授
2009 – 2011: Nagoya University, 留学生センター, 准教授
2007: University of Tsukuba, Grad.School of Humanities and Social Sciences, Asst.Professor
2006: Nagoya University, Education Center for International Students, Associate Professor, 留学生センター, 助教授
2005: 筑波大学, 大学院・入文社会科学研究科, 助教授 … More
2004 – 2005: 筑波大学, 大学院・人文社会科学研究科, 助教授
2003: 筑波大学, 文芸言語学系, 講師
1997 – 2003: University of Tsukuba, Institute of Literature and Linguistics, Assistant Profes, 文芸・言語学系, 講師
1999 – 2001: 筑波大学, 留学生センター, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Japanese language education
Except Principal Investigator
Japanese language education / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Educaion
Keywords
Principal Investigator
日本語学習者 / 評価 / Japanese as second language / Idea Unit / evaluation / Writing / Japanese Language Leaner / I-Unit / T-Unit / 重回帰分析 … More / 量的指標 / JSL / アイデア・ユニット / 作文 / 内的説得力 / 構成主義 / アカデミック日本語 / 口頭発表 / メタ認知 / 協働学習 / 相互評価 / 第二言語学習者 / モニタリング / メタ認知活動 / メタ認知知識 / ネットワーク / 獲得 / 習得 / 日本語学習 / CAI / ストラテジー / 語彙習得 / 能力 / データベース / 語彙能力 / プロトコル / 文章構造 / 第二言語 / 第1言語 / 構成型 / 統括型 / 既有プラン / プラニングプロセス / 文章産出過程 … More
Except Principal Investigator
日本語教育 / インターネット / データベース / CAI / network / database / ネットワーク / 読解教育 / 漢字教育 / 対訳データベース / 縦断作文コーパス / 印象評価分析 / 誤用分析 / 文章執筆過程 / 学習者コーパス / 談話分析 / 対照言語研究 / 第二言語習得研究 / 日本語教育人材養成 / 教員養成プログラム / 教員養成 / 日本語教育人材 / 態度の涵養 / 構成主義的学習観 / Internet / learners' level of Japanese / headwords / copyright free / Japanese language learners' dictionary / online / ホスト・コンピュータ / ホストコンピュータ / 日本語学習時点 / 英訳・ローマ字表記 / 用例・作例の選定 / 見出し項目 / 学習者の日本語レベル / 見出し語 / 著作権フリー / 日本語学習辞典 / オンライン / Objective Tests / Descriptive Tests / Qualitative Analyze / Quantitative Analyze / Database of Errors / 客観テスト / 記述式テスト / 質的分析 / 量的分析 / 誤用データベース / a standard test / usage processing ability / writing processing ability / reading processing ability / meaning comprehension / pattern recognition / kanji processing ability / learners with no kanji background / 漢字語彙教育 / 標準化 / 漢字語彙学習方略 / テスト項目 / 漢字語彙力テスト / 韓国人学習者 / 受験のためのマニュアル / 音声処理問題 / WEB版テスト / 漢字語彙力測定テスト / 標準テスト / 用法処理能力 / 書き処理能力 / 読み処理能力 / 意味理解力 / 字形識別力 / 漢字語彙処理能力 / 非漢字圏学習者 / adult and community education / multicultural society / literacy acquisition / literacy skills / literacy / japanese as a second language / foreigners concentrated community / foreign residents / 社会教育 / 多文化社会 / 文字習得 / 読み書き能力 / 識字 / 外国人集住地域 / 外国人住民 / Japanese Teaching / video CD / interactive / search / multimedia / バ-コード / 検索 / インタラクティブ / 音声 / 画像 / 日本語会話 / マルチメディア / Video-CD / test / material development / video server / internet / ビデオオンデマンド / データベース化 / 教材開発 / ビデオサーバ / テスト / 関係テーブル / データ構造 / 統合 Less
  • Research Projects

    (14 results)
  • Research Products

    (31 results)
  • Co-Researchers

    (37 People)
  •  構成主義的学習観に基づく日本語教育人材養成プログラムの開発:態度の涵養を軸に

    • Principal Investigator
      近藤 行人
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Nagoya University of Foreign Studies
  •  An Empirical Study on the Acquisition of Writing Skills Based on an Overseas Longitudinal Corpus of Written Japanese by L2 Learners

    • Principal Investigator
      石黒 圭
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      National Institute for Japanese Language and Linguistics
  •  Educational Methodology Designed for Pre-Advanced Japanese Language Learners that Focuses on Raising Consciousness and Internalizing the Monitoring Criteria during Oral PresentationsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KINUGAWA Takao
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Extraction of Analytical and Objective Quantitative Indexes that Correlate with the Results of Subjective and Integrative Evaluation of WritingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KINUGAWA Takao
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nagoya University
      University of Tsukuba
  •  Research Development of a Japanese Language Online Learner's Dectionary

    • Principal Investigator
      KAISER Stefan
    • Project Period (FY)
      2002 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Research on Developing a Standard Test of measuring Ability of Kanji Vocabulary for Learners without Kanji Background

    • Principal Investigator
      KANO Chieko
    • Project Period (FY)
      2000 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      UNIVERSITY OF TSUKUBA
  •  Empirical research about description-type test of Japanese learner and the correlation of the objective test and build a Database of Japanese Composition

    • Principal Investigator
      NISHIMURA Yoshimi
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  留学生の語彙能力と語彙獲得方略測定のための学習支援システム開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      衣川 隆生
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Research on Japanese Literacy Skills of Foreign Residents in Japan and Development of Japanese as a Second Language Program

    • Principal Investigator
      NOMOTO Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  外国人のための効果的な漢字・読解教育を支援する教育データベースの開発

    • Principal Investigator
      カイザー シュテファン
    • Project Period (FY)
      1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  外国人のための効果的な漢字・読解教育を支援する教育データベースの開発

    • Principal Investigator
      KAISER Stefan
    • Project Period (FY)
      1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  大学院留学生に体系的な論文指導を行うために必要な文章構造スキーマの抽出Principal Investigator

    • Principal Investigator
      衣川 隆生
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development and Use of Japanese Language Education Network System for Oversea's Institutions

    • Principal Investigator
      NISHIMURA Yoshimi
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      UNIVERSITY OF TSUKUBA
  •  Development of Multimedia Interactive CAI Japanese Language Learning for Foreign Students at University.

    • Principal Investigator
      KAISER Stefan
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      UNIVERSITY OF TSUKUBA

All 2024 2022 2012 2011 2010 2009 2007 2005 2001

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日本語教育の過去・現在・未来第3巻教室(小林ミナ・衣川隆生(編著)水谷修(監))2009

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Publisher
      凡人社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Book] 日本語教育の過去・現在・未来 第3巻 教室(小林ミナ・衣川隆生(編著)水谷修(監))2009

    • Author(s)
      衣川隆生(編著)
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      凡人社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 日本語教育概論における知識の構築と態度の涵養2024

    • Author(s)
      衣川隆生・櫻井省吾・西坂祥平・近藤行人
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会誌

      Volume: 30 Pages: 68-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18539
  • [Journal Article] A Role of an Assistant as a Mediator for Students who Need Linguistic Support2022

    • Author(s)
      近藤行人・櫻井省吾・衣川隆生
    • Journal Title

      The journal of Japanese Language Education Methods

      Volume: 29 Issue: 1 Pages: 68-69

    • DOI

      10.19022/jlem.29.1_68

    • ISSN
      1881-3968, 2423-9909
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18539
  • [Journal Article] 対話を通した学習者による評価基準の作成とその変容-口頭発表技能育成のコースにおける実践から-2012

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      名古屋大学日本語・日本文化論集

      Volume: 第19号 Pages: 89-121

    • NAID

      40019674720

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 協働作業を通して口頭発表のモニタリングの基準はどのように変容するか2011

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      異文化コミュニケーションのための日本語教育-2011年世界日語教育研究大会論文集(2)-

      Pages: 440-441

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 中上級日本語学習者の口頭発表における目標表象と評価内容の分析2011

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌

      Volume: Vol.18, No.1 Pages: 52-53

    • NAID

      110009497421

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] モニタリングの基準の意識化を促進させるための協働学習のあり方2010

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌

      Volume: Vol.17, No.1 Pages: 36-37

    • NAID

      110009497318

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 自律学習を顕在化させるための学習環境デザイン2010

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      第18回小出記念日本語教育研究会論文集 18

      Pages: 116-121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 自己モニタリングの基準の意識化を促進する他者評価の在り方2010

    • Author(s)
      森仁美・衣川隆生
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌

      Volume: Vol.17, No.2 Pages: 26-27

    • NAID

      110009497376

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] モニタリングの基準の意識化を促進させるための協働学習のあり方2010

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌 Vol. 17, No. 1

      Pages: 36-37

    • NAID

      110009497318

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 口頭発表技能の到達目標と学習計画の精緻化を目指したコースデザイン2010

    • Author(s)
      衣川隆生・森仁美
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌

      Volume: Vol.17, No.1 Pages: 60-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 自律学習能力の顕在化を目指したコース運営-模擬面接と学習経過報告を通して-2009

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      名古屋大学日本語・日本文化論集

      Volume: 第16号 Pages: 79-97

    • NAID

      40016842906

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 学習要因の意識化を目指した教室活動の検討2009

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌

      Volume: Vol.16, No.2 Pages: 54-55

    • NAID

      110009497300

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 学習要因の意識化を目指した教室活動の検討2009

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌 Vol. 16, No. 2

      Pages: 54-55

    • NAID

      110009497300

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 自律学習を顕在化させるための学習環境デザイン2009

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      第18回小出記念日本語教育研究会論文集

      Volume: 18 Pages: 116-121

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Journal Article] 日本語学習者の作文の計量的指標の一考察-アイデア・ユニットの単位認定の信頼性と基準関連妥当性を中心として-2007

    • Author(s)
      衣川 隆生
    • Journal Title

      名古屋大学日本語・日本文化論集 第14号

      Pages: 73-92

    • NAID

      40015591302

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] An Investigation of Reliability and Validity of Idea Unit Segmentation of JSL Writing2007

    • Author(s)
      KINUGAWA Takao
    • Journal Title

      Nagoyadaigaku Nihongo Nihonbunka Ronshu Vol.14

      Pages: 73-92

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] 日本語学習者の作文自動採点システムの妥当性の検証2007

    • Author(s)
      衣川隆生, 小野正樹
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌 Vol.14,No.1

      Pages: 94-95

    • NAID

      110009497141

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] Validation of the Automatic Scoring System for JSL Writing2007

    • Author(s)
      KINUGAWA Takao, ONO Masaki
    • Journal Title

      The Journal of Japanese Language Education methods Vol.14,No.1

      Pages: 94-95

    • NAID

      110009497141

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] 主観的・統合的な作文評価結果と相関関係を持つ分析的・客観的な量的指標の抽出2005

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      筑波大学留学生センター日本語教育論集 第20号

      Pages: 35-45

    • NAID

      120000837700

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] Academic Writing Skill Training Class for the Purpose of Raising Awareness of Meta Cognitive Strategies of Writing2005

    • Author(s)
      KINUGAWA Takao
    • Journal Title

      The Journal of Japanese Language Education methods Vol.12,No.1

      Pages: 16-17

    • NAID

      110009497007

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] Extraction of Analytical and Objective Quantitative Indexes that Correlate with the Results of Subjective and Integrative Evaluation of Writing2005

    • Author(s)
      KINUGAWA Takao
    • Journal Title

      Journal of Japanese Language Teaching Vol.20

      Pages: 35-45

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] 文章産出に対するメタ認知ストラテジーの意識化を目標とした授業について2005

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会会誌 Vol.12,No.1

      Pages: 16-17

    • NAID

      110009497007

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] 主観的・統合的な作文評価結果と相関関係を持つ分析的・客観的な量的指標の抽出2005

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      筑波大学留学生センター日本語教育論集 第20号(印刷中)

    • NAID

      120000837700

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520313
  • [Journal Article] A proposal for a Framework for Analyzing the Writing Process of Japanese Learners2001

    • Author(s)
      Takao Kinugawa
    • Journal Title

      Journal of Japanese Language Teaching International Student Center 15

      Pages: 13-24

    • NAID

      120000837673

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-12680297
  • [Journal Article] 日本語を第二言語とする書き手の文章産出研究の枠組みの提案2001

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Journal Title

      筑波大学留学生センター日本語教育論集 15

      Pages: 13-24

    • NAID

      120000837673

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-12680297
  • [Presentation] 協働作業を通して口頭発表のモニタリングの基準はどのように変容するか2011

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Organizer
      第十回世界日本語教育研究大会
    • Place of Presentation
      天津外国語大学(中国)
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Presentation] 自律学習を促進するために教師が果たす役割-日本法教育研究センターにおける教育を事例として-2010

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Organizer
      中央アジア地域の留学生受入強化と教育研究充実に向けた国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2010-07-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Presentation] 「書く」ことがもたらすもの-自律学習能力育成に向けて-2009

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Organizer
      第33回日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      於弘前大学
    • Year and Date
      2009-09-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • [Presentation] 「書く」ことがもたらすもの-自律学習能力育成に向けて-2009

    • Author(s)
      衣川隆生
    • Organizer
      第33回日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2009-09-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520535
  • 1.  KAISER Stefan (20260466)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KANO Chieko (90204594)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KOBAYASHI Noriko (00241753)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YAMAMOTO Hilofumi (30241756)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  ONO Masaki (10302340)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  NISHIMURA Yoshimi (40208228)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SAKAI Takako (40215588)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  カイザー シュテファン (70223089)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  NOMOTO Hiroyuki (70261873)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  AOKI Naoko (20184038)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  OGUCHI Ryukichi (70086932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  SHINKAI Hideyuki (00036055)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  SAKAYAUCHI Masaru (70187053)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  YOSHIOKA Ryouei (40200951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  清水 百合 (90274539)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  中道 真木男 (70150034)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  大曾 美恵子 (30262918)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  近藤 行人 (00813370)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  櫻井 省吾 (20898837)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 20.  西坂 祥平 (80870302)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 21.  近藤 有美 (10572430)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 22.  宮本 真有 (90850561)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  石黒 圭 (40313449)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  柳瀬 隆史 (20417190)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  伊集院 郁子 (20436661)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  李 テイ (20780191)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  村岡 貴子 (30243744)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  山口 昌也 (30302920)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  浅井 達哉 (40399720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  田中 啓行 (40779774)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  横野 光 (60535863)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  金井 勇人 (70516319)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  西谷 まり (80281004)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  迫田 久美子 (80284131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  青木 優子 (90724691)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  野山 広 (40392542)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  布施 悠子 (70782598)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi