• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HAGIWARA Yasuhito  萩原 康仁

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30373187
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2024: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官
2017: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター 基礎研究部, 総括研究官
2012 – 2015: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター 基礎研究部, 総括研究官
2014: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・基礎研究部, 総括研究官
2014: 国立教育政策研究所教育課程研究センター, 基礎研究部, 総括研究官 … More
2012: 国立教育政策研究所, 研究員
2012: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官
2011: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・基礎研究部, 主任研究官
2008 – 2010: National Institute for Educational Policy Research, 教育課程研究センター基礎研究部, 研究員
2008: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター 基礎研究部, 研究員
2007: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター, 研究員
2006 – 2007: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・基礎研究部, 研究員
2005: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 研究員
2004: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・基礎研究部, 研究員 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education / Educational psychology / Educaion
Except Principal Investigator
Educational psychology / Education on school subjects and activities / Basic Section 10020:Educational psychology-related / Science education / Social welfare and social work studies / Science education
Keywords
Principal Investigator
教育評価 / カリキュラム / マルチレベルモデル / 学級規模 / 学力論 / 教育学 / TIMSS / 項目分析 / データ分析 / テスト … More / マルチレベモデル / 階層データの分析 / 目標設定 / 関係性 / 教育学的ケアリング / 2段抽出モデル / 教師と生徒 / 指導と評価の説明 / 指導と評価の一体化 … More
Except Principal Investigator
学級規模 / 学力 / クラスサイズ / 教育系心理学 / 学習評価 / パネル調査 / 授業研究 / GAMLSS / 理科 / 小学校 / パネルデータ / 授業観察 / 実験 / フィードバック / 机間指導 / 実験研究 / 個別指導 / 課題従事行動 / テスト等化 / 経年変化 / 学習意欲 / 学習指導 / 形成的評価 / 指導実践 / 国際調査 / オーストラリア / 理科授業ビデオ / TIMSS1999 / Big History / 中学校理科 / 授業分析 / TALIS / 教員間の協力 / TALIS2013 / 理科授業 / ビデオ研究 / 母親観 / マルチレベルモデル / 母親の育児ストレス / 指示的な関わりと受容的な関わり / 母親 / マルチレベルモデリング / ソーシャルサポート / 指示的関わりと受容的関わり / 母親の就業形態 / マルトリートメント / 保育所や保育士の取組み / 育児ストレス / パフォーマンス評価 / ポートフォリオ / NAEP / 美術教育 / 図画工作 / 国際比較 / 評価 / 各教科の教育 / ドイツ / アメリカ合衆国 / コンテクステュアルラーニング / サービスラーニング / 体験学習 / キャリア教育 / カリキュラム / 社会的能力 / 児童生徒 / 開発 / カリキュラム構成 / 数学教育 / 教育工学 / 科学教育 / CAT Less
  • Research Projects

    (14 results)
  • Research Products

    (52 results)
  • Co-Researchers

    (48 People)
  •  Research on the process of class size impact on student achievement: Classroom observation panel survey.

    • Principal Investigator
      山森 光陽
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Nihon University
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Studies on the effects of curriculum, school, class, and home environment on TIMSS science results of JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hagiwara Yasuhito
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Panel data studies of class-size impact on the transition of academic achievement and motivation

    • Principal Investigator
      Yamamori Koyo
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Experimental study of class size effect on teachers' feedback on pupils: with immediate and continuous measurement of pupils' body movement frequency.

    • Principal Investigator
      Yamamori Koyo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Video study of science lessons based on the teaching practices of the TALIS 2013 questionnaire

    • Principal Investigator
      Matsubara Kenji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Comparisons of TIMSS science test items based on curriculum coveragePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hagiwara Yasuhito
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Class size and instructional or assessment method interaction on longitudinal academic achievement change.

    • Principal Investigator
      YAMAMORI KOYO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  How Nursery Staff Approaches Reduce Mothers' Parenting Stress.

    • Principal Investigator
      OOUCHI Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social welfare and social work studies
    • Research Institution
      Josai International University
      Teikyo Gakuen Junior College
  •  Fundamental Studies of Learning abilities through the Development of Evaluation Methods in Art Education

    • Principal Investigator
      OKUMURA Takaaki
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Seitoku University
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A research on the relationships between large-scale assessment of the achievement based on the curriculum and the analysis modelsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HAGIWARA Yasuhito
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  The research on the multilevel modeling to grasp the relationship between students' characteristics and schools' environmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HAGIWARA Yasuhito
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Studies on Development of Computerized Adaptive Testing for Evaluation Learning Processes in Mathematics

    • Principal Investigator
      YASUNO Fumiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Curriculum study for developing the social competence of students in school

    • Principal Investigator
      NATORI Kazuyoshi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  目標準拠評価の評定結果に対する生徒の納得感に関する調査研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      萩原 康仁
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] クラスサイズ及び達成目標の提示と達成状況のフィードバックの頻度による 2年間にわたる学力の変化の違い--小学校第4, 5学年の社会科を対象として2021

    • Author(s)
      山森光陽・徳岡 大・萩原康仁・大内善広・中本敬子・磯田貴道
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 69

    • NAID

      130008116939

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01012
  • [Journal Article] Effects of Class Size and Provision of Learning Goals and Feedback on Students’ Two-Year Achievement Trajectories:2021

    • Author(s)
      山森光陽・徳岡 大・萩原康仁・大内善広・中本敬子・磯田貴道
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Educational Psychology

      Volume: 69 Issue: 3 Pages: 297-316

    • DOI

      10.5926/jjep.69.297

    • NAID

      130008116939

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Year and Date
      2021-09-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01012
  • [Journal Article] A statistical analysis of the characteristics of the intended curriculum for Japanese primary science and its relationship to the attained curriculum2016

    • Author(s)
      Matsubara, K., Hagiwara, Y., & Saruta,Y.
    • Journal Title

      Large-scale Assessments in Education

      Volume: - Issue: 1

    • DOI

      10.1186/s40536-016-0028-0

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Journal Article] TALIS2013における日本の教員の自己効力感についての確認的な多次元反応モデルに基づいた一検討2016

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Journal Title

      国立教育政策研究所紀要

      Volume: 145 Pages: 141-154

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350219
  • [Journal Article] TALIS2013の教員間の協力に関する尺度における日本の学校による変動性についての一検討2015

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Journal Title

      日本テスト学会誌

      Volume: 11 Pages: 47-59

    • NAID

      40020678811

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350219
  • [Journal Article] オーストラリア,イングランド,シンガポールを対象としたTIMSS2011調査の第8学年物理・化学領域におけるカリキュラムの被覆状況を関連付けたIRT分析2014

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Journal Title

      日本テスト学会誌

      Volume: 10 Pages: 95-113

    • NAID

      40020167632

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Journal Article] An Analysis of the Relationship between Japan’s Science Achievement in International Studies and Changes in National Curriculum: Based on the Statistical Changes over Time in Common Items in Recent TIMSS Assessments in Eighth Grade Biology2014

    • Author(s)
      松原憲治・萩原康仁
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 55 Issue: 1 Pages: 69-80

    • DOI

      10.11639/sjst.sp13015

    • NAID

      130004672274

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Journal Article] TALIS2013の概要と結果-日本の中学校教員の指導実践-2014

    • Author(s)
      松原 憲治・萩原 康仁・須原愛記・山田亜紀子
    • Journal Title

      日本科学教育学会38回年会論文集

      Volume: 38 Pages: 377-388

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350219
  • [Journal Article] 履修状況を考慮した2段の項目反応モデルとその適用2009

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Journal Title

      日本テスト学会誌 5

      Pages: 23-39

    • NAID

      40016830510

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730440
  • [Journal Article] 履修状況を考慮した2段の項目反応モデルとその適用2009

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Journal Title

      日本テスト学会誌 5(印刷中)

    • NAID

      40016830510

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730440
  • [Journal Article] 学校での多様な取組と年間授業時数を考慮した小学校の英語活動におけるテストデータの一分析

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Journal Title

      日本テスト学会誌 6(印刷中)

    • NAID

      40017226791

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730440
  • [Presentation] TIMSS2015の日本における小学校第4学年理科の項目分析2020

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04599
  • [Presentation] 学級規模による小学校第4学年から第6学年までの学習意欲推移の違い2019

    • Author(s)
      徳岡大・山森光陽・中島健一郎・大内善広・草薙邦広・萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01012
  • [Presentation] DO SCIENTIFIC INQUIRY ACTIVITIES AT SUPER SCIENCE SCHOOLS IN JAPAN CONTRIBUTE TO STUDENTS' UNDERSTANDING OF THE NATURE OF SCIENCE?2019

    • Author(s)
      Kenji Matsubara, Yasuhito Hagiwara, Yuji Saruta
    • Organizer
      ESERA 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04599
  • [Presentation] 学級規模のTIMSS2015小学校第4学年理科への効果:操作変数を用いた家庭の学習資源の多寡によるカリキュラムの被覆状況別の分析2019

    • Author(s)
      萩原康仁・山森光陽・松原憲治
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04599
  • [Presentation] クラスサイズによる小学校第2学年から第6学年までの国語の学力推移の違い2019

    • Author(s)
      山森光陽・大内善広・徳岡大・草薙邦広・萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01012
  • [Presentation] 学級規模のTIMSS2015小学校第4学年理科到達度への効果:操作変数を用いた家庭の学習資源の多寡による部分母集団の分析2018

    • Author(s)
      萩原康仁・山森光陽・松原憲治
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04599
  • [Presentation] 学級規模と児童の授業参加―身体運動周波数の偏差に着目して2017

    • Author(s)
      山森光陽・中本敬子・徳岡大・萩原康仁・大内善広
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13480
  • [Presentation] 大問形式を含むテストの垂直尺度化のシミュレーション:項目双因子分析モデルに基づいて2017

    • Author(s)
      萩原康仁・山森光陽
    • Organizer
      日本テスト学会第15回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01012
  • [Presentation] 多次元項目反応モデルに基づいたTIMSS2015の質問紙調査における日本の中学生の回答バイアスの分析2017

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04599
  • [Presentation] 学級規模と形成的評価の実施が学力の変化に与える影響:小学校第4学年から第6学年の社会科を対象として2016

    • Author(s)
      山森光陽,磯田貴道,大内善広,河野麻沙美,篠ヶ谷圭太,出口毅,寺本貴啓, 徳岡大,中本敬子,萩原康仁,松宮功
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポート高松
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285189
  • [Presentation] TIMSS2011中学校理科公開問題(日本語版)の項目特性に文書クラスタとの関連度と履修状況が与える影響の一分析2016

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] A statistical analysis of the characteristics of the intended curriculum of Japanese primary science and its relationships with the attained curriculum.2015

    • Author(s)
      Matsubara, K., Hagiwara, Y., & Saruta, Y.
    • Organizer
      The 6th IEA International Research Conference.
    • Place of Presentation
      Cape Town, South Africa.
    • Year and Date
      2015-06-25
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] 保育士の指示的・受容的な関わりが母親の育児ストレスに与える影響-非正規の就労形態による検討-2015

    • Author(s)
      野澤義隆・大内善広・萩原康仁
    • Organizer
      日本発達心理学会第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2015-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530803
  • [Presentation] TALIS2013の日本の教員における自己効力感の一検討:項目反応理論を用いて2015

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350219
  • [Presentation] 加法モデルを用いたTIMSSカリキュラム質問紙の一分析:シミュレーションと実データの分析2015

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本テスト学会第13回大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2015-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] TIMSS2011の結果を用いた日本の小学校理科カリキュラムの分析:カリキュラム質問紙のデータから2015

    • Author(s)
      松原憲治・萩原康仁・猿田祐嗣
    • Organizer
      日本理科教育学会第65回全国大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] Lesson observation and lesson study of a Japanese Science Lesson2015

    • Author(s)
      Kenji Matsubara・Yasuhito Hagiwara・Masahumi Yamashita
    • Organizer
      CONASTA64
    • Place of Presentation
      Mercedes College
    • Year and Date
      2015-07-08
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350219
  • [Presentation] The relationship between the statistical changes in common items and the revision of the national curriculum in Japan: A (constrained) item parameter drift analysis of TIMSS 2007 and TIMSS 2011 assessments of eighth graders on earth science.2015

    • Author(s)
      Hagiwara, Y., & Matsubara, K.
    • Organizer
      The 6th IEA International Research Conference.
    • Place of Presentation
      Cape Town, South Africa.
    • Year and Date
      2015-06-25
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] 近年のTIMSS調査における中学校第2学年地学領域の共通項目の統計的な特徴の変化とトピックとの関連2014

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] 保育士の母親への指示的・受容的な関わり方が母親の受けとめや育児ストレスに与える影響2014

    • Author(s)
      大内善広・野澤義隆・萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530803
  • [Presentation] カリキュラムの被覆状況を関連付けたオーストラリアとニュージーランドにおけるTIMSS2011調査第8学年物理領域の比較分析2014

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] 保育所の取り組みが保育士のキャリア発達に与える影響2013

    • Author(s)
      野澤義隆・大内善広・萩原康仁
    • Organizer
      第24回日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530803
  • [Presentation] 配偶者からのサポートがない状況での保育所・保育士からのサポートと母親の育児ストレスの関連性の検討2013

    • Author(s)
      大内善広・野澤義隆・萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530803
  • [Presentation] 日本における中学校第2学年理科の共通項目を対象としたTIMSS2011調査とTIMSS2007調査の比較分析2013

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本テスト学会第11回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] A DIF Analysis of TIMSS-2007 Assessment in Physics and Chemistry Focusing on the Matching of the Test Items and the Curricula: The Comparison of Japanese and Korean Eighth Graders2013

    • Author(s)
      Hagiwara, Y., & Matsubara, K.
    • Organizer
      The 5th IEA International Research Conference (IRC-2013)
    • Place of Presentation
      National Institute of Education, Singapore.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] TIMSS2011調査(理科)の結果と分析(2):項目反応理論を用いた日本の中学生におけるTIMSS2007調査との比較分析2013

    • Author(s)
      萩原康仁・松原憲治
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381060
  • [Presentation] 母親を取り巻く様々なサポート源が育児ストレスに与える影響2012

    • Author(s)
      野澤義隆・大内善広・萩原康仁
    • Organizer
      日本子育て学会第4回大会
    • Place of Presentation
      神戸大学大学院人間発達環境学研究科・発達科学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530803
  • [Presentation] 保育所及び保育士からの知覚されたサポートが母親の育児ストレスに与える影響2012

    • Author(s)
      大内善広・野澤義隆・萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530803
  • [Presentation] カリキュラムの被覆状況を考慮したTIMSSデータのDIF検出の一分析―中学校第2学年理科の物理領域を例として―2012

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本テスト学会第10回大会
    • Place of Presentation
      東京医科歯科大学
    • Year and Date
      2012-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] 中学校第2学年理科の物理領域を対象としたTIMSSデータのDIF検出の一分析―カリキュラムの被覆状況の違いに着目して2012

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] 学力調査の実施時期と学習内容の履修時期との関連についての検討-小学校第2学年の算数の計算問題に着目して-2011

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      かでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] 学力調査の実施時期と学習内容の履修時期との関連についての検討―小学校第2学年の算数の計算問題に着目して―2011

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      かでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] 学力調査の実施時期と学習内容の履修時期との関連についての検討―中学校第2学年に実施した数学のテストを用いて―2011

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2011-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] 学力調査の実施時期と学習内容の履修時期との関連についての検討-中学校第2学年に実施した数学のテストを用いて-2011

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本テスト学会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2011-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] 集団レベルに項目独自の分散を仮定した2段の項目反応モデルを用いた分析2009

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本テスト学会第7回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2009-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730440
  • [Presentation] 学校レベルに項目独自の分散を仮定した2段の項目反応モデルを用いた分析2009

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第51回総会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730440
  • [Presentation] 履修状況を考慮した2段の項目反応モデルの適用2008

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本テスト学会第6回大会
    • Place of Presentation
      成蹊大学
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730440
  • [Presentation] 履修状況を考慮した2段の項目反応モデルについて2008

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回総会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2008-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730440
  • [Presentation] 中学校第2学年理科の物理領域を対象としたTIMSSデータのDIF検出の一分析―カリキュラムの被覆状況の違いに着目して―

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] カリキュラムの被覆状況を考慮したTIMSSデータのDIF検出の一分析―中学校第2学年理科の物理領域を例として―

    • Author(s)
      萩原康仁
    • Organizer
      日本テスト学会第10回大会
    • Place of Presentation
      東京医科歯科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730652
  • [Presentation] TALIS2013の概要と結果-日本の中学校教員の指導実践-

    • Author(s)
      松原 憲治・萩原 康仁・須原愛記・山田亜紀子
    • Organizer
      日本科学教育学会第38回年会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2014-09-13 – 2014-09-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350219
  • 1.  OOUCHI Yoshihiro (00454009)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 2.  YAMAMORI KOYO (60370079)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  TOKUOKA MASARU (80780642)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  Matsubara Kenji (10549372)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 22 results
  • 5.  KAWANO MASAMI (00539520)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  NAKAMOTO KEIKO (50329033)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  SYAKUSHI Takahiro (00216144)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SAKUMA Takuya (10255060)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  NIINO Takanori (60353380)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  SHINOGAYA KEITA (30645289)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  DEGUCHI TAKESHI (60241684)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  中島 健一郎 (20587480)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  草薙 邦広 (60782620)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  YASUNO Fumiko (00370081)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  NAKAMURA Naoto (20201676)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  TSUJI Hiroko (20374754)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NATORI Kazuyoshi (70026623)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  OKUMURA Takaaki (80413904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  FUJIE Mituru (00106957)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  NAOE Toshio (10272212)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  IKEUTI Itsurou (10324138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  MURAKAMI Hisanori (10370082)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  NOZAWA Yoshitaka (20550859)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 24.  MATSIUBARA Shizuo (50132692)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  ARIGA MINATSU (40643755)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  ISODA TAKAMICHI (70397909)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 27.  KISHINO MAI (80452126)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  TERAMOTO TAKAHIRO (50585114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  NISHIMURA TAKUMA (30747738)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  MAEDA HIROAKI (10335698)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  MATSUMIYA ISAO (00771198)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 32.  YAMASHITA JUN (80614205)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  ITO Takashi (20360878)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  坂野 慎二 (30235163)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  岡田 謙介 (20583793)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  岡田 涼 (70581817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  熊井 将太 (30634381)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  澁江 学美 (50995214)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  鈴木 雅之 (00708703)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  山田 剛史 (10334252)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  TONISHI Manabu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  YAMASHITA Masahumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 43.  ARAO Shinichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  TANIMOTO Kunihiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  KOTSUBAKI Kiyotaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  ONO Masashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  SEKI Midori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  松原 靜郎
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi