• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YOSHIDA Haruyo  吉田 晴世

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 40210710
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2009 – 2019: Osaka Kyoiku University, 教育学部, 教授
2015: 大阪教育大学, 英語教育講座, 教授
2005 – 2007: 大阪教育大学, 教育学部, 教授
2006: 大阪教育大学, 教育大学, 教授
2004 – 2006: 大阪教育大学, 教育学部英語教育講座, 教授 … More
1999 – 2000: 摂南大学, 国際言語文化学部, 助教授
1994 – 1996: 摂南大学, 国際言語文化学部, 助教授
1993: 摂南大学, 国際言語文化学部, 講師
1987: 摂南大学, 国際言語・文化学部, 非常勤講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Foreign language education / Educational technology / 英語・英文学(アメリカ語・アメリカ文学)
Keywords
Principal Investigator
小学校英語 / クローズテスト / スペリング / 空所補充 / 文脈依存 / 制限作文法 / CAI / can-doリスト / CAN-DO リスト / 反転授業 … More / Communication / Curriculm / English Activity / Elementary School / 英語教育 / 小学校 / コミュニケーション / カリキュラム / 英語活動 / 教員研修 / サポート活動 / ICT / カリキュラム構築 / 開発 / カリキュラム構成 / 整列テスト / ライティングプロセス / 機能語 / 内容語 … More
Except Principal Investigator
CAI / e-learning / EFL / CALL / 教員養成課程 / 潜在学習 / 眼球運動 / 第二言語習得 / 事象関連電位 / 統語的プライミング / 文産出 / 文理解 / 英語 / 日本人英語学習者 / 発音指導 / 現職研修 / 英語発音指導 / 外国語教師養成 / 研修プログラム / 教員の再教育 / 指導法プログラム / 発音指導力 / 英語発音指導法 / 発音能力 / 現職教員研修 / 教職課程 / 英語発音教育 / 英語発音指導力 / 英語の思考パターン / CAI機器 / 英語習得システム / 戻り読み / 語順 / 直読直解 / LL / 語学教育 / 英語CAI / 英語教育 / 日本語の語順 / 英語の語順 / Russian / Philippine / Portuguese / Hindi / English / electric dictionaries / Multimedia language teaching materials / 多言語 / Web配信 / 情報携帯端末利用 / 語学教材 / マルチメディア / 学習管理システム / 携帯端末へのWEB配信 / マルチメディア教材 / ロシア語 / フィリピン語 / ポルトガル語 / ヒンディー語 / 電子単語帳 / eラーニング / マルチメディア語学教材 / Psycholinguistics / Japanese Learners of English / Semantic Processing / Syntactic Parsing / English as a Foreign Language / Garden Path Sentences / Sentence Processing / Eye Movements / 統語理解 / 心理言語学 / 意味処理 / 統語解析 / 外国語としての英語 / ガーデンパス文 / 文処理 / Core image / Particles / Phrasal verbs / 副詞辞 / コア・イメージ / 句動詞 / Reading / Composition / Grammar / Vocabulary / Study Record / Student Centered / Practical English / 弁別度 / 作文 / 読解 / 文法 / 語彙 / 学習記録 / 学習者主導 / 実用英語 / 教師力育成 / グローバル人材の育成 / 高度な授業力 / 教職カリキュラム / 国際化 / グローバル / 教員養成 / 英語授業力 / 英語教員養成カリキュラム / リサーチベース・カリキュラム / カリキュラム / 外国語学習 / 強勢情報 / 関係節処理 / 繰り返し接触 / 言語産出 / 文章理解 / 脳認知科学 / 統語と意味のマッピング / 統計学習 / 言語性プライミング / 第二言語処理 / 言語経験 / 気づき・注意機能 / 言語運用 / 注意 / 言語処理の自動化 / 教員研修 / 小学校教員 / 早期英語教育 / 外国語活動 / ビリーフ / 模倣・反復 / 反復効果 / 表象 / 下位範疇化情報 / 語彙処理 / 接触効果 / 形態統語情報 / 外国語運用能力 / 認知脳科学 / 外国語学習者 / 神経基盤 / fMRI / 統語処理 / 自動化 / 教育学 / 音声学 / 非英語母語話者 / 国際英語 / 矯正指導法 / 導入指導法 / 国際語としての英語 / 矯正指導 / 導入指導 / 英語の発音教育 Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (139 results)
  • Co-Researchers

    (53 People)
  •  反転授業を用いた入門期におけるスピーキング指導のためのCAN-DOリストの構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 晴世
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  An investigation of the automatization process in second language processing with respect to noticing, attention and interactive alignment

    • Principal Investigator
      YOKOKAWA HIROKAZU
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Integrated five-year curriculum for teacher education in the global world

    • Principal Investigator
      Sano Fujiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Program Development of Teachers' Belief Formation Adapted for Foreign Language Activities in the Elementary School Teachers' Training Course

    • Principal Investigator
      IKARI Yukio
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Developing Programs for English Pronunciation Teaching on the Teachers' License Course and In-Service Training

    • Principal Investigator
      Arimoto Jun
    • Project Period (FY)
      2011 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University of International Studies
  •  An investigation of the automatization process in language processing with respect to the development of foreign language proficiency

    • Principal Investigator
      YOKOKAWA Hirokazu
    • Project Period (FY)
      2009 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kobe University
  •  A Teacher Training Curriculum Setting for Elementary School English ActivitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Haruyo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Teaching English Pronunciation to Japanese Learners of English from an EIL Viewpoint

    • Principal Investigator
      Arimoto Jun
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University of International Studies
  •  Making of Multi-Media Language Teaching Materials and their transmission into mobile phones

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Akira
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka University
      Osaka University of Foreign Studies
  •  The Development of Integrated Teacher Training Curriculum of Elementary School English EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Haruyo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Eye-Movement Study on Processing Garden Path Sentences by Japanese EFL Learners

    • Principal Investigator
      KADOTA Shuhei
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  The development of foreign language learning with core image of English basic verb through phrasal verbs.

    • Principal Investigator
      MINE Hiroshi
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Doshisha Women's College of Liberal Arts
      Doshisha Women's Junior College
  •  Development of a practical multi-skill CAI English study system for vocabulary, grammar, composition, and reading.

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Shinsuke
    • Project Period (FY)
      1995 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      SETSUNAN UNIVERSITY
  •  CAI制限英作文システムの高度化と実践によるその有効性の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 晴世
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Setsunan University
  •  制限作文法による英作文演習CAIシステムの開発とその有効性の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 晴世
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Setsunan University
  •  CAI System for English Reading Training

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Takashi
    • Project Period (FY)
      1986 – 1987
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      英語・英文学(アメリカ語・アメリカ文学)
    • Research Institution
      SETSUNAN UNIVERSITY

All 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 中間報告書:グローバルな人材育成のための英語教員養成5年制カリキュラムの開発と妥当性の検証2016

    • Author(s)
      佐野富士子・齋藤英敏・吉田晴世
    • Total Pages
      19
    • Publisher
      共進印刷
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580107
  • [Book] 最終報告書:グローバルな人材育成のための英語教員養成5年制カリキュラムの開発と妥当性の検証2016

    • Author(s)
      佐野富士子・齋藤英敏・吉田晴世
    • Total Pages
      46
    • Publisher
      共進印刷
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580107
  • [Book] 外国語運用能力はいかに熟達化するか:言語情報処理の自動化プロセスを探る2014

    • Author(s)
      横川博一・定藤規弘・吉田春世(編)
    • Total Pages
      303
    • Publisher
      松柏社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Book] 最新ICTを活用した私の外国語授業2014

    • Author(s)
      吉田晴世、野澤和典
    • Total Pages
      227
    • Publisher
      丸善プラネット
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 外国語運用能力はいかに熟達化するか-言語情報処理の自動化プロセスを探る2014

    • Author(s)
      横川博一・定藤規弘・吉田晴世
    • Total Pages
      303
    • Publisher
      松柏社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Book] 子どもの認知と言語はどう発達するか/早期英語教育のための発達心理言語学2011

    • Author(s)
      井狩幸男、河内山真理、高橋幸子、横川博一、吉田晴世
    • Total Pages
      377
    • Publisher
      松柏社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Book] 新しい小学校英語科教育法2011

    • Author(s)
      高橋美由紀、柳義和、泉惠美子、吉田晴世, 他
    • Total Pages
      269
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 新しい小学校英語科教育法2011

    • Author(s)
      高橋美由紀、柳義和 編著、(吉田晴世分筆)
    • Total Pages
      269
    • Publisher
      共同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 子どもの認知と言語はどう発達するか/早期英語教育のための発達心理言語学2010

    • Author(s)
      井狩幸男・河内山真理・高橋幸子・横川博一・吉田晴世
    • Total Pages
      377
    • Publisher
      松柏社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Book] 中高一貫英語教育成功の秘訣2005

    • Author(s)
      松井久博, 吉田晴世
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      松柏社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Book] Chukouikkan Eigokyoilc Seikou NoHiketsu [Key to Success for Coherent English Education from Junior to High Schools]2005

    • Author(s)
      Matsui, H, Yoshida H
    • Publisher
      Tokyo: Shohakusha
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] Effects of Phonics Instruction for University Students’ Teacher Training Courses in Japan2020

    • Author(s)
      Hiroko Kashimoto , Haruyo Yoshida and Yukio Ikari
    • Journal Title

      Proceeding of the 17th International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation(ICLEHI) 2020 &7th International Mobile and Education Learning Technologies (IMELT) 2020

      Volume: 17 Pages: 5-18

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Journal Article] Classroom learning environments with mobile assisted language learning.2019

    • Author(s)
      Pool, J.P. & Yoshida, H
    • Journal Title

      Journal of Information System and Technology Management

      Volume: 4 Pages: 107-113

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Journal Article] The Effects of Can-Do Statements for EFL Learners in Japan2019

    • Author(s)
      Madoka Inui, Haruyo Yoshida
    • Journal Title

      Proceeding of the 15th International Conference on Language, Education, Humanities, 2019 and Innovation(ICLEHI) & 4th International Conference on Open Learning and Education Technologies

      Volume: 15 Pages: 44-52

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Journal Article] The Effect of a Flipped Classroom Approach on EFL Japanese Junior High School Students’ Performances and Attitudes2018

    • Author(s)
      ASAKA Shotaro, SHINOZAKI Fumiya, YOSHIDA Haruyo
    • Journal Title

      International Journal of Heritage, Art and Multimedia (IJHAM)

      Volume: 1 Pages: 71-87

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Journal Article] Autonomous Learners of Vocabulary Acquisition Using Content-based ICT Methods2018

    • Author(s)
      Mariko Matsubara & Haruyo Yoshida,
    • Journal Title

      Humanities & Social Science

      Volume: 6 Pages: 36-43

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Journal Article] We-modeコミュニケーションを通してヒト以外のものがヒトと共存していく可能性-横川論文へのコメント-2017

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      心理学評論

      Volume: 59 Pages: 308-311

    • NAID

      130006337921

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Journal Article] Why Do L2 Learners Have Difficulty Processing Noun-phrase Prepositional Phrase Attachment? - An off -line norming study2016

    • Author(s)
      吉田晴世・藤田宏樹
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』、

      Volume: 15 Pages: 19-23

    • NAID

      120005750682

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Journal Article] 英語授業における音声認識ソフトの導入と発音指導2016

    • Author(s)
      吉田雅子・吉田 晴世
    • Journal Title

      コンピュータ利用教育協議会、『CIEC 研究会報告集』、

      Volume: 7 Pages: 43-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Journal Article] Fluency-dependent cortical activation associated with speech production and comprehension in second language learners.2015

    • Author(s)
      Shimada K, Hirotani M, Yokokawa H, Yoshida H, Makita K, Yamazaki-Murase M, Tanabe HC, Sadato N
    • Journal Title

      Neuroscience

      Volume: 300 Pages: 474-492

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Journal Article] アカデミック語彙指導における効果的な形態素教育とICTの利用2015

    • Author(s)
      サルバ ミ.シュカ ・サルバ 菜穂子 ・ 吉田 晴世
    • Journal Title

      コンピュータ&エデュケーションCIEC会誌

      Volume: 39 Pages: 12-19

    • NAID

      130005156262

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Journal Article] A Comparative Study of Explicit Instruction and Incidental Card-game Learning toward Picture-Elucidated Phrasal-verb Acquisition2014

    • Author(s)
      Yamagata, S., & Yoshida, H.
    • Journal Title

      Proceedings of ASIA TEFL (2014)

      Volume: 1 Pages: 888-895

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Journal Article] 単語部品の明示的指導による効果的語彙学習2013

    • Author(s)
      吉田晴世,武部俊輔
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』

      Volume: 12 Pages: 53-62

    • NAID

      40019697128

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] A Functional Magnetic Resonance Imaging Study of Foreign-Language Vocabulary Learning Enhanced by Phonological Rehearsal: The Role of the Right Cerebellum and Left Fusiform Gyrus.2013

    • Author(s)
      Makita, K., Yamazaki, M., Tanabe, C. H., Koike, T., Kochiyama, T., Yokokawa, H., Yoshida, H., & Sadato, N.
    • Journal Title

      Mind, Brain and Education

      Volume: 7(4) Pages: 213-224

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] 中学校でフォニックス・ルールを指導する意義と効果:小中連携を踏まえ て2013

    • Author(s)
      吉田晴世、鄭京淑
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』

      Volume: 第12号 Pages: 13-24

    • NAID

      40019697052

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] A Functional Magnetic Resonance Imaging Study of Foreign-Language Vocabulary Learning Enhanced by Phonological Rehearsal : The Role of the Right Cerebellum and Left Fusiform Gyrus2013

    • Author(s)
      Makita, K., Yamazaki, M., Tanabe, C. H., Koike, T., Kochiyama, T., Yokokawa, H., Yoshida, H., & Sadato, N.
    • Journal Title

      Mind, Brain and Education

      Volume: 7(4) Pages: 213-224

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] 教員養成課程におけるフォニックス指導の必要性2012

    • Author(s)
      吉田晴世, 鄭京淑
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』

      Volume: 11 Pages: 15-24

    • NAID

      120005085410

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] GP事業取組における英語口頭能力評価テスト"Versant"の効果:英語熟達度別比較2012

    • Author(s)
      吉田晴世, 加賀田哲也, 生馬裕子
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会誌

      Volume: 57 Pages: 35-62

    • NAID

      120004967470

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] GP事業取組における評価テスト"Versant"の効果について2011

    • Author(s)
      吉田晴世・生馬裕子・柏木賀津子
    • Journal Title

      教科教育学論集

      Volume: 10 Pages: 19-34

    • NAID

      120005085409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] ICTを活用した小学校英語活動における知覚学習の効果の検討-英語の文字・音韻・シラブルの知覚学習に焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      生馬裕子(吉田晴世、第4著者)
    • Journal Title

      コンピュータ利用教育協議会、『CIEC研究会論文誌』

      Volume: 2 Pages: 33-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 教員養成課程におけるフォニックス指導の必要性2011

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』

      Volume: 11 Pages: 15-24

    • NAID

      120005085410

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] ICTを活用した小学校英語活動における知覚学習の効果の検討-英語の文字・音韻-シラブルの知覚学習に焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      生馬裕子、吉田晴世、他2名
    • Journal Title

      CIEC研究会論文誌

      Volume: 2巻 Pages: 33-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] 「逆向き設計」による中学生の言語活動の充実と学習意欲の向上に関する研究2011

    • Author(s)
      高見砂千(吉田晴世、第二著者)
    • Journal Title

      関西英語教育学会『英語教育研究』

      Volume: 34 Pages: 61-70

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] ICT を活用した小学校英語活動における知覚学習の効果の検討-英語の文字・音韻-シラブルの知覚学習に焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      生馬裕子、吉田晴世、他2名
    • Journal Title

      CIEC 研究会論文誌

      Volume: 2 Pages: 33-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] ICTを活用した小学校英語活動における知覚学習の効果の検討-英語の文字・音韻・シラブルの知覚学習に焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      生馬裕子, 平井愛, 加賀田哲也, 吉田晴世
    • Journal Title

      CIEC研究会論文誌

      Volume: 2 Pages: 33-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] 読解スキルを高めるための話し合いと絵描写タスクの効果-状況モデルに焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      泉惠美子・平井愛・吉田晴世・横川博一
    • Journal Title

      関西英語教育学会『英語教育研究』

      Volume: 34 Pages: 71-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 逆向き設計による中学生の言語活動の充実と学習意欲の向上に関する研究2011

    • Author(s)
      高見砂千、吉田晴世
    • Journal Title

      英語教育研究

      Volume: Vol.34 Pages: 61-70

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] ポッドキャストと語学教育2010

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会誌 第55号

      Pages: 51-66

    • NAID

      120002109561

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 小学校外国語活動におけるCALL教材の活用-大阪教育大学附属池田小学校での取り組みの中間報告-2010

    • Author(s)
      生馬裕子, 吉田晴世
    • Journal Title

      関西英語教育学会『英語教育研究』 第33号

      Pages: 61-70

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 英語教育講座による北豊島小学校への英語活動サポートの総括と新たな取組2010

    • Author(s)
      生馬裕子, 吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』 第9号

      Pages: 51-56

    • NAID

      120005085407

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 英語読解指導における状況モデルを活かしたタスク活動の効果2010

    • Author(s)
      泉恵美子、平井愛、吉田晴世、横川博一
    • Journal Title

      関西英語教育学会紀要『英語教育研究』

      Volume: 33 Pages: 51-60

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] ICT英語教材の効果とプログの導入 -教員養成系大学の取組-2010

    • Author(s)
      生馬裕子, 吉田晴世
    • Journal Title

      コンピュータ利用教育協議会、『CIEC研究会論文誌』 1

      Pages: 59-64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 未知語の模倣と反復における語彙学習の神経基盤と自動化プロセス2009

    • Author(s)
      吉田晴世, 横川博一, 村瀬未花, 田邊宏樹, 牧田快, 定藤規弘
    • Journal Title

      電子情報通信学会『信学技報』

      Volume: 2009-07 Pages: 17-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Journal Article] ICTを利用した自律的語彙学習2008

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会誌 53号

      Pages: 35-50

    • NAID

      120002519426

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520435
  • [Journal Article] 北豊島小学校「英語教室」におけるサポート活動2008

    • Author(s)
      吉田晴世・星加真実・大槻有佳子・本田勝久
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』 第7号

      Pages: 65-76

    • NAID

      120002109111

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] Students' Support for "English Club" at Kitateshim Elementary School2008

    • Author(s)
      Yoshida, H, Hoshika, M, Otsuki, Y, Honda, K
    • Journal Title

      The School Education Society of Osaka Kyoiku University School Education Research of Osaka Kyoiku University 7

      Pages: 35-76

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] ICTを利用した自立的語彙学習2008

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会誌 53号

      Pages: 35-50

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520435
  • [Journal Article] A Word Learning System by using ICT2008

    • Author(s)
      YOSHIDA, Haruyo
    • Journal Title

      Journal for English Literature, Osaka University of Education vol.53

      Pages: 35-50

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520435
  • [Journal Article] The Department of English Education and Students' Support for English Activities at Kitateshima Elementary School2007

    • Author(s)
      Honda, K, Ogawa, K, Kawamoto, K, Hoshika, M, Yoshida, H
    • Journal Title

      The School Education Society of Osaka Kyoiku University School Education Research of Osaka Kyoiku University 6

      Pages: 23-32

    • NAID

      120002109054

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] The Development of English Training Program for Elementary English Teachers2007

    • Author(s)
      Ogawa, K, Yoshida, H
    • Journal Title

      The Kansai English Language Education Society, KELES BULLETIN 30

      Pages: 131-140

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 英語教育講座における小学校英語活動サポート活動〜北豊島小学校アフタースクールクラブにて〜2007

    • Author(s)
      吉田晴世, 牧田快, 片桐杏実, 山本長紀, 本田勝久
    • Journal Title

      教科教育学論集(大阪教育大学教科教育学研究会) 第6号

      Pages: 93-109

    • NAID

      120002109052

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] e-Learningによる教員研修を組み込んだ小学校英語教師養成のためのカリキュラム開発2007

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会誌 52号

      Pages: 83-97

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520435
  • [Journal Article] CurriculumDevelopment for English Teachers of Elementary Schools Applying In-service Training by Using e-Learning2007

    • Author(s)
      Yoshida, H
    • Journal Title

      The English Society of Osaka Kyoiku University, The Bulletin of the English Society 52

      Pages: 83-97

    • NAID

      120002108248

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] Students' Support for Elementary Schoo English Activities in the Department of Englis Education2007

    • Author(s)
      Yoshida, H, Makita, K, Katagiri, A, Yamamoto, T Honda, K
    • Journal Title

      The School Education Society of Osaka Kyoiku University School Education Research of Osaka Kyoiku University 6

      Pages: 93-109

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] e-Learningによる教員研修を組み込んだ小学校英語教師養成のためのカリキュラム開発2007

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会誌 第52号

      Pages: 83-97

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 英語教育講座における小学校英語活動サポート活動-北豊島小学校アフタースクールクラブにて-2007

    • Author(s)
      吉田晴世・牧田 快・片桐杏実・山本長紀・本田勝久
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』 第6号

      Pages: 93-109

    • NAID

      120002109052

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 大阪教育大学における小学校英語教員養成のための実践的カリキュラム開発2007

    • Author(s)
      小川一美, 吉田晴世
    • Journal Title

      英語教育研究(関西英語教育学会) 第30号

      Pages: 131-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 大阪教育大学における小学校英語教員養成のための実践的カリキュラム開発-小学校英語活動への取り組みを通して-2007

    • Author(s)
      小川一美・吉田晴世
    • Journal Title

      関西英語教育学会紀要『英語教育研究』 第30巻

      Pages: 131-140

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 英語教育講座における学生サポート活動-北豊島小学校への取り組みから-2007

    • Author(s)
      本田勝久・小川一美・河本圭司・星加真実・吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学教科教育学研究会『教科教育学論集』 第6号

      Pages: 23-32

    • NAID

      120002109054

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 英語教育講座における学生サポート活動-北豊島小学校への取り組みから-2007

    • Author(s)
      本田勝久, 小川一美, 河本圭司, 星加真実, 吉田晴世
    • Journal Title

      教科教育学論集(大阪教育大学教科教育学研究会) 第6号

      Pages: 23-32

    • NAID

      120002109054

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] e-Learningによる教員研修を組み込んだ小学校英語教師養成のためのカリキュラム開発2007

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会『英文学会誌』 第52号

      Pages: 83-97

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] デジタルビデオ素材の共有と教材化2006

    • Author(s)
      上村隆一, 野澤和典, 松田憲, 吉田晴世
    • Journal Title

      CIEC会誌コンピュータ&エデュケーション 20号

      Pages: 31-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520435
  • [Journal Article] 英語リスニング力における学習環境の差異 : PC教室と普通教室の比較2006

    • Author(s)
      倉本充子, 吉田信介, 吉田晴世
    • Journal Title

      JALT Journal 40号

      Pages: 159-176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] VOA利用による統合的学習教材の開発2006

    • Author(s)
      吉田晴世, 中河有貴
    • Journal Title

      2005 PC Conference論文集(コンピュータ利用教育協議会)

      Pages: 301-304

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 小学校英語教育の教員養成カリキュラム開発2006

    • Author(s)
      吉田晴世・小寺茂明・寺田 寛・本田勝久
    • Journal Title

      大阪教育大学英文学会『英文学会誌』 第51号

      Pages: 105-122

    • NAID

      120002108252

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 小学校英語教育の教員養成カリキュラム開発2006

    • Author(s)
      吉田晴世, 小寺茂明, 寺田 寛, 本田勝久
    • Journal Title

      英文学会誌(大阪教育大学英文学会) 第51号

      Pages: 105-122

    • NAID

      120002108252

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] 英語リスニング力における学習環境の差異 : PC教室と普通教室の比較2006

    • Author(s)
      倉本充子, 吉田信介, 吉田晴世
    • Journal Title

      JALT Journal 40号

      Pages: 159-176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520435
  • [Journal Article] The Development of Teacher Training Curriculum of Elementary School English Education2006

    • Author(s)
      Yoshida, H, Kotera, S, Terada, H, Honda, K
    • Journal Title

      The English Society of Osaka Kyoiku University, The Bulletin of the English Society 51

      Pages: 105-122

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520376
  • [Journal Article] Off-Line and On-Line Study on Processing of Garden Path Sentences by Japanese EFL Learners2005

    • Author(s)
      YOSHIDA, Haruyo
    • Journal Title

      JACET Bulletin 41

      Pages: 173-189

    • NAID

      110006318222

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520366
  • [Journal Article] Off-Line and On-Line Study on Processing of Garden Path Sentences by Japanese EFL2005

    • Author(s)
      YOSHIDA, Haruyo
    • Journal Title

      JACET Bulletin 41

      Pages: 173-189

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520366
  • [Journal Article] Off-Line and On-Line Study on Processing of Garden Path Sentences by Japanese EFL2005

    • Author(s)
      Haruyo, YOSHIDA
    • Journal Title

      JACET Bulletin 41

      Pages: 173-189

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520366
  • [Presentation] ICT を組み込んだ教員養成課程学生のためのアクティブ・ラーニングの実践2019

    • Author(s)
      永所秀崇、松原万里子、吉田晴世
    • Organizer
      第45回全国英語教育学会弘前研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] 教員養成課程学生のICTとアクティブ・ラーニングに対する諸問題と実践の試み2019

    • Author(s)
      永所秀崇、松原万里子、吉田晴世
    • Organizer
      2019PCカンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] 英語授業におけるICTの活用2019

    • Author(s)
      吉田 晴世
    • Organizer
      第45回全国英語教育学会弘前研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] The Impact of Cooperative Gaming on the Speaking Ability and Motivation of Adult English Learners of a Japanese Business: A Qualitative Study2019

    • Author(s)
      Justin Pool, Haruyo Yoshida
    • Organizer
      ICSSB The 8 International Conference on Social Science and Business, Indonesia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] Using Mobile Phones to Maximize Access to Authentic Materials in Language Classes2019

    • Author(s)
      Justin P. Pool & Haruyo Yoshida
    • Organizer
      The 5th International Mobile Education and Learning Technologies (IMELT) 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] Effects of the International Science Experiments’ Program for High School Students2019

    • Author(s)
      Madoka Inui, Toshiyuki Morinaka, Haruyo Yoshida
    • Organizer
      ICSSB The 8 International Conference on Social Science and Business
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] Creating Complementary Bi-Modal Learning Environments: An Exploratory Study Combining Online and Classroom Techniques2018

    • Author(s)
      Justin P. Pool & Haruyo Yoshida
    • Organizer
      ICLLL Paris 2018: 20th International Conference on Languages, Literature and Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] A Mixed Methods Approach to Creating Complementary Home and Classroom Learning Environments with Mobile Assisted Language Learning2018

    • Author(s)
      Justin P. Pool & Haruyo Yoshida,
    • Organizer
      2nd International Conference on Social Sciences, Humanities and Technology (ICSHT 2018)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] Can-Do Descriptors for EFL Learners in Japan2018

    • Author(s)
      M. Inui & H. Yoshida
    • Organizer
      Thailand TESOL 39th International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] Implementing Phonics to Undergraduate Students2018

    • Author(s)
      Hiroko Kashimoto & Haruyo Yoshida,
    • Organizer
      2018 ISESS International Symposium on Education and Social Sciences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] The Effect of a Flipped Classroom Approach on EFL Japanese Junior High School Students' Performance and Attitudes2018

    • Author(s)
      Shotaro Asaka & Haruyo Yoshida
    • Organizer
      2nd International Conference on Social Sciences, Humanities and Technology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00868
  • [Presentation] A Coaching Support System for TEFL Graduate Students in Japan2017

    • Author(s)
      H. YOSHIDA & B. Malcolm
    • Organizer
      Thailand TESOL 37th International Conference.
    • Place of Presentation
      Bangkok, Thailand
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Improving Japanese EFL Learner s' Language Skills Through Online Community Learning2017

    • Author(s)
      K. Miyake & H.Yoshida
    • Organizer
      TESOL 2017 International Convention & English Language Expo
    • Place of Presentation
      Seatlle
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Coaching for Autonomy in a Graduate-level TEFL Reading Course in Japan2017

    • Author(s)
      H. YOSHIDA & B. Malcolm
    • Organizer
      13h Annual CamTESOL Conference
    • Place of Presentation
      Pnohm Penh, Cambodia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Fostering communicative competence in authentic situations for Japanese junior high school student2017

    • Author(s)
      G. Ishikawa & H. Yoshida
    • Organizer
      13h Annual CamTESOL Conference
    • Place of Presentation
      Pnohm Penh, Cambodia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Effectiveness of Translation in the Improvement of Syntactic Processing Ability2016

    • Author(s)
      Fujita, H., & Yoshida, H.
    • Organizer
      The 5th International Conference on Language, Education and Innovation (ICLEI)
    • Place of Presentation
      London
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] The Flipped Classroom: Improving Spoken Vocabulary among EFL Undergraduate Learners2016

    • Author(s)
      Nishimura, N. & Yoshida, H.
    • Organizer
      PAC@Thailand TESOL 36th International Conference
    • Place of Presentation
      KhonKaen, Thailand
    • Year and Date
      2016-01-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] The Effects of One-to-One Online Lessons with Filipino Teachers in Junior High School English Classes in Japan2016

    • Author(s)
      Kenji TOMIFUJI and Haruyo YOSHIDA
    • Organizer
      The 3rd AILA East Asia & 2016 ALAK-GETA Joint International Conference
    • Place of Presentation
      Gwangju, Korea
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Research-based curriculum for teacher education in the globalized wrold2016

    • Author(s)
      Sano, F., Saito, H., & Yoshida, H.
    • Organizer
      RELC 2016
    • Place of Presentation
      シンガポール
    • Year and Date
      2016-03-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580107
  • [Presentation] Coaching for Autonomy in a Graduate-Level TEFL Reading Course in Japan2016

    • Author(s)
      Bruce MALCOLM, Kathy KASHIMOTO and Haruyo YOSHIDA
    • Organizer
      The 3rd AILA East Asia & 2016 ALAK-GETA Joint International Conference
    • Place of Presentation
      Gwangju, Korea
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Using ICT for Phonics Instruction in the Japanese Elementary School Classroom2016

    • Author(s)
      Shiori OURA , Naoaki NISHIMURA and Haruyo YOSHIDA
    • Organizer
      The 3rd AILA East Asia & 2016 ALAK-GETA Joint International Conference
    • Place of Presentation
      Gwangju, Korea
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Coaching for Autonomy in a Graduate-level TEFL Reading Course in Japan2015

    • Author(s)
      B. Malcolm, H. YOSHIDA
    • Organizer
      The AAAL (American Association for Applied Linguistics) 2015 Annual Conference
    • Place of Presentation
      Toronto, Canada
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] The EFL flipped classroom: enhancing speaking fluency through communicative activities2015

    • Author(s)
      Yoshida, H. & Nishimura, N.
    • Organizer
      International Conference on English and Its Educational Dynamics (ICE-ed)
    • Place of Presentation
      Makassar, Indonesia
    • Year and Date
      2015-09-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] The enhanced consolidation of foreign word learning by overt pronunciation.2015

    • Author(s)
      Naoya AOKI, Sho K. SUGAWARA, Masako HIROTANI, Shuntaro OKAZAKI, Hideaki YAMAZAKI-KINDAICHI, Takaaki YOSHIMOTO, Hirokazu YOKOKAWA, Haruyo YOSHIDA, and Norihiro SADATO
    • Organizer
      the 45th annual meeting of the Society for Neuroscience
    • Place of Presentation
      McCormick Place, Chicago,U.S.A
    • Year and Date
      2015-10-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] The Effects of Oral Sentence Building Task by Using ICT: An Error Analysis of Grammatical Elements2015

    • Author(s)
      Shinozaki, F., & Yoshida, H.
    • Organizer
      The 6th International Conference on FLEAT
    • Place of Presentation
      Boston, US
    • Year and Date
      2015-08-15
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] The neural substrates of syntactic processing by second language learners: Evidence from syntactic priming.2015

    • Author(s)
      Eri NAKAGAWA, Takahiko KOIKE, Kai MAKITA, Koji SHIMADA, Haruyo YOSHIDA, Hirokazu YOKOKAWA and Norihiro SADATO
    • Organizer
      第38回日本神経科学大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2015-07-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Teaching Academic Vocabulary: Incorporating Online Study and Morphological Instruction2015

    • Author(s)
      H. YOSHIDA, M. Sulva
    • Organizer
      PAC@Thailand TESOL 35th International Conference
    • Place of Presentation
      Bangkok, Thailand
    • Year and Date
      2015-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] “Coaching Strategies for a Graduate TEFL Reading Course”2015

    • Author(s)
      H. YOSHIDA, B. Malcolm.
    • Organizer
      11th Annual CamTESOL Conference.
    • Place of Presentation
      Pnohm Penh, Cambodia
    • Year and Date
      2015-02-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Accounting for Vocabulary Learning Theories in an Online Course Teaching Academic Words2015

    • Author(s)
      Yoshida, H., Sulva, M .& Malcolm, B.
    • Organizer
      The 6th International Conference on FLEAT
    • Place of Presentation
      Boston, US
    • Year and Date
      2015-08-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Image-Based Basic Verb Learning Through Collaborative or Teacher-Centered Approach2015

    • Author(s)
      S. Yamagata, H. YOSHIDA
    • Organizer
      PAC@Thailand TESOL 35th International Conference
    • Place of Presentation
      Bangkok, Thailand
    • Year and Date
      2015-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Teaching Phonics Rules Incidentally with Phonics Worksheets in Japan2015

    • Author(s)
      K. Chun, H. YOSHIDA
    • Organizer
      PAC@Thailand TESOL 35th International Conference
    • Place of Presentation
      Bangkok, Thailand
    • Year and Date
      2015-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Phonics Instruction in Japan: Teaching Phonemes and Syllables in the Beginning Stage of Junior High School2014

    • Author(s)
      K. Chun, H. YOSHIDA
    • Organizer
      The 12th Asia TEFL International Conference
    • Place of Presentation
      Kuching, Malaysia
    • Year and Date
      2014-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] イメージを用いた句動詞指導:PAC分析を用いた明示的指導と偶発的学習効果の比較研究2014

    • Author(s)
      山形悟史,吉田晴世
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)関西支部2014年度春季研究大会
    • Place of Presentation
      岡山:ノートルダム清心女子大学
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Using Cloud-based Services to Teach the Vocabulary of the Academic Word List: Learners’ Attitudes and Measures for Improvement2014

    • Author(s)
      H. YOSHIDA, M. Sulva
    • Organizer
      The 12th Asia TEFL International Conference
    • Place of Presentation
      Kuching, Malaysia
    • Year and Date
      2014-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Interweaving Autonomous Learning in Coaching Graduate Students in Japanese Team-taught Class Setting2014

    • Author(s)
      H. YOSHIDA, B. Malcolm
    • Organizer
      The 12th Asia TEFL International Conference
    • Place of Presentation
      Kuching, Malaysia
    • Year and Date
      2014-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Cultivating Learner Autonomy in a Team-taught Graduate-level Introductory Reading Course in Japan2014

    • Author(s)
      H. YOSHIDA, B. Malcolm
    • Organizer
      AILA World Congress 2014
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Year and Date
      2014-08-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Creating and Implementing a Vocabulary Learning Program Using Free Web Services and Software2014

    • Author(s)
      M. SULVA, H. YOSHIDA
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)関西支部2014年度春季研究大会
    • Place of Presentation
      岡山:ノートルダム清心女子大学
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] 中学校入門期における音声を基軸とした教材開発2014

    • Author(s)
      吉田晴世、加賀田哲也、衣笠知子、鄭京淑
    • Organizer
      第14回小学校英語教育学会(JES)関東大会
    • Place of Presentation
      神奈川:関東学院大学
    • Year and Date
      2014-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Incidental English Phrasal-verb Learning through A Card Game: A Case Study on Japanese EFL Graduate Students2014

    • Author(s)
      S. Yamagata, H. YOSHIDA
    • Organizer
      The 12th Asia TEFL International Conference
    • Place of Presentation
      Kuching, Malaysia
    • Year and Date
      2014-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26244031
  • [Presentation] Teacher Beliefs about Elementary School English Teaching in Japan2013

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理
    • Organizer
      TESOL 2013 International Convention & English Language Expo
    • Place of Presentation
      Dallas Convention Center, USA
    • Year and Date
      2013-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] Elementary School English Teacher Training Development in a Changing Japan2013

    • Author(s)
      加賀田哲也、河内山真理、吉田晴世
    • Organizer
      The 11th Asia TEFL International Conference
    • Place of Presentation
      Ateneo de Manila University, Manila, Phillipines
    • Year and Date
      2013-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] Teacher Beliefs about Elementary School English Teaching in Japan2013

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理
    • Organizer
      TESOL 2013 International Convention & English Language Expo
    • Place of Presentation
      Dallas Convention Center
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] 外国語活動に関する意識調査から見えてくること ―大手民間教育機関による調査結果を踏まえて―2012

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理、加賀田哲也
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第52回全国大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] Left prefrontal activations are modulated by proficiency in spoken foreign language processing2012

    • Author(s)
      島田浩二, 吉田晴世, 定藤規弘, 横川博一ほか3名
    • Organizer
      Society for Neuroscience
    • Year and Date
      2012-10-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] Left prefrontal activations are modulated by proficiency in spoken foreign language processing2012

    • Author(s)
      K. SHIMADA, H. C. TANABE, H. YOKOKAWA, H. YOSHIDA, K. MAKITA, M. YAMAZAKI-MURASE, N. SADATO
    • Organizer
      Society for Neuroscience
    • Place of Presentation
      New Orleans, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 外国語活動に関する意識調査から見えてくること―大手民間教育機関による調査結果を踏まえて―2012

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理、加賀田哲也
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第52回全国研究大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Year and Date
      2012-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] 第二言語音声処理の自動化に関わる前頭前野二領域の脳活動の可塑的変化2012

    • Author(s)
      島田浩二,田邊宏樹, 横川博一, 吉田晴世, 牧田快, 山﨑未花, 定藤規弘
    • Organizer
      第14回ヒト脳機能マッピング学会
    • Place of Presentation
      京王プラザホテル札幌
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 英語コミュニケーション能力育成のための中学・大学・大学院英語授業2011

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Organizer
      研究集会「英語コミュニケーション能力の育成と英語処理の自動化:授業実践からテスティングまで」,日本英語教育学会・早稲田大学情報教育研究所共催
    • Place of Presentation
      (東京都)早稲田大学
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] リーディングにおけるキーワード探索とディスカッションが状況モデル構築に与える影響2011

    • Author(s)
      平井愛、泉恵美子、吉田晴世、横川博一
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] The role of the right cerebellum during foreign language vocabulary learning enhanced by the phonological loop : an fMRI study2011

    • Author(s)
      牧田快, 吉田晴世, 定藤規弘, 横川博一ほか3名
    • Organizer
      Society for Neuroscience
    • Year and Date
      2011-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] リーディングにおけるキーワード探索とディスカッションが状況モデル構築に与える影響2011

    • Author(s)
      平井愛, 泉恵美子, 吉田晴世, 横川博一
    • Organizer
      第37回全国英語教育学会山形研究大会
    • Place of Presentation
      (山形県)山形大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 音に焦点をあてたリーディング指導がもたらす中1スピーキング力伸長の効果~4技能を統合した指導とともに~2011

    • Author(s)
      冨藤賢治, 吉田晴世
    • Organizer
      第37回全国英語教育学会山形研究大会
    • Place of Presentation
      (山形県)山形大学
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 小学校英語における教師のビリーフの構築2010

    • Author(s)
      高橋幸子・福原史子・吉田晴世
    • Organizer
      第10回小学校英語教育学会(JES)北海道大会
    • Place of Presentation
      北海道工業大学
    • Year and Date
      2010-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小学校外国語活動におけるICT教材の意義と効果的な活用法2010

    • Author(s)
      横川博一・吉田晴世・福智佳代子・生馬裕子・真崎克彦
    • Organizer
      2010年度外国語教育メディア学会(LET)50周年記念全国研究大会
    • Place of Presentation
      横浜市立横浜サイエンスフロンティア高等専門学校
    • Year and Date
      2010-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 大阪教育大学における小中高大連携の試み2010

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Organizer
      愛知教育大学小中英語支援室主催教員研修会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2010-12-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 読解スキルを高めるための話し合いと絵描写タスクの効果-状況モデルに焦点を当てて-2010

    • Author(s)
      泉恵美子、平井愛、吉田睛世、横川博一
    • Organizer
      第36回全国英語教育学会大阪研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学 (大阪府)
    • Year and Date
      2010-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 小学校外国語活動におけるICT教材の意義と効果的な活用法2010

    • Author(s)
      横川博一、吉田晴世、福智佳代子、生馬裕子、真崎克彦
    • Organizer
      小学校外国語活動におけるICT教材の意義と効果的な活用法、2010年度外国語教育メディア学会(LET) 50周年記念全国研究大会
    • Place of Presentation
      横浜市立横浜サイエンスフロンティア高等専門学校
    • Year and Date
      2010-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] Effects of group discussion and drawing pictures to enhance EFL learners' reading skills : Focusing on a situational model2010

    • Author(s)
      Izumi Emiko/Hirai Ai/Yoshida Haruyo/Yokokawa Hiroakzu
    • Organizer
      American Association for Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Atlanta, (USA)
    • Year and Date
      2010-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 英文読解指導における状況モデルを活かしたタスク活動の効果2009

    • Author(s)
      泉恵美子/平井愛/横川博一/吉田晴世
    • Organizer
      2009年度全国英語教育学会鳥取研究大会
    • Place of Presentation
      鳥取大学(鳥取県)
    • Year and Date
      2009-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 小中連携のための英語ノートの活用2009

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Organizer
      大阪市立中学校教育研究会英語科教員自主研修会
    • Place of Presentation
      大阪市:夕陽丘中学校
    • Year and Date
      2009-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小学校外国語活動におけるCALL教材利用の効果2009

    • Author(s)
      生馬裕子, 吉田晴世
    • Organizer
      関西英語教育学会(KELES)第13回 研究大会
    • Place of Presentation
      摂南大学
    • Year and Date
      2009-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 先端テクノロジーと英語教育の融合2009

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Organizer
      New Education Expo 2009 in Tokyo
    • Place of Presentation
      東京ファッションタウン
    • Year and Date
      2009-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 大阪教育大学における小学校英語活動への取組2009

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Organizer
      小学校外国語活動教員研修会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2009-12-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] リスニングのメカニズムとICTによる英語学習2009

    • Author(s)
      吉田晴世
    • Organizer
      New Education Expo 2009 in Osaka
    • Place of Presentation
      大阪マーチャンダイズ・マート
    • Year and Date
      2009-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小学校英語必修化に向けてのICT活用の意義と期待される効果2009

    • Author(s)
      吉田晴世, 福智佳代子, 生馬裕子, 泉恵美子
    • Organizer
      第48回大学英語教育学会全国大会(シンポジウム)
    • Place of Presentation
      北海学園大学
    • Year and Date
      2009-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 電子黒板を使って『英語ノート』を生き生きとさせよう2009

    • Author(s)
      生馬裕子, 吉田晴世
    • Organizer
      関西英語教育学会(KELES)第13回 研究大会
    • Place of Presentation
      摂南大学
    • Year and Date
      2009-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] VERSANTスピーキング・リスニングテスト大阪教育大学における実践報告

    • Author(s)
      上村武史、吉田晴世
    • Organizer
      第51回 (2012年度) JACET国際大会
    • Place of Presentation
      名古屋県立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21242013
  • [Presentation] 教員免許5年制のための到達目標とその評価ーグローバルな人材育成の教育を目指して

    • Author(s)
      佐野富士子・齋藤英敏・吉田晴世
    • Organizer
      大学英語教育学会第53回(2014年度)国際大会
    • Place of Presentation
      広島市立大学
    • Year and Date
      2014-08-28 – 2014-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580107
  • 1.  KOCHIYAMA Mari (50290424)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  Katsumi Yamamoto (40249818)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  Tomoko Yamamoto (90269879)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YOKOKAWA Hirokazu (50340427)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 5.  Arimoto Jun (50132626)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SAEKI Namie (80225747)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SADTO Norihiro (00273003)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 8.  HARADA Yasunari (80189711)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  TANABE Hiroki (20414021)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 10.  HAYASHI Ryoko (20347785)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  IZUMI Emiko (10388382)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 12.  HONDA Katsuhisa (60362745)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 13.  IKARI Yukio (60193158)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 14.  KAGATA Tetsuya (40278578)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 15.  YOSHIDA Shinsuke (50230743)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  MATSUMOTO Eriko (00403212)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  YOSHITOMI Asako (40272611)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TOYA Mitsuyo (00295289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MURAKAMI Masayuki (30351258)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  YABUUCHI Satoshi (30324833)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  SUGAI Kosuke (90454636)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  ISHIDA Hideo (40248092)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  KASUYA Kyoko (40456249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TAKEUCHI Takaaki (10300170)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  SATO Rintaro (50509198)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  TAKAGI Akiko (50343629)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  TAKAHASHI Sachiko (50299244)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 28.  FUKUHARA Fumiko (70545988)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 29.  Sano Fujiko (30248893)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 30.  SAITO Hidetoshi (20318695)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 31.  MINE Hiroshi (10149726)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  TAKEUCHI Osamu (40206941)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  KADOTA Shuhei (20191984)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  HASE Naoya (50309407)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  KOTERA Shigeaki (50127487)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 36.  TERADA Hiroshi (90263805)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 37.  TAKAHASHI Akira (50187994)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  NISHIDA Tomohiro (00283820)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  AZUMA Akihiko (80151059)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  OUE Masanao (30233034)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  FURUKAWA Yutaka (90219105)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  KOBAYASHI Takashi (70029651)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  NAKASHIMA Hirotake (40089884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  Noriko Nakanishi (80512285)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  橋本 健一 (20581036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  YAMATO Kazuhito
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  SHIMADA Koji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 48.  NAKAGAWA Eri
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 49.  NARUMI Tomoyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  SAKAKIBARA Keiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  WATANBABE Hiroki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  HAMADA Mayu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  佐伯林 規江
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi