• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Imai Hiroyuki  今井 裕之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IMAI Hiroyuki  今井 裕之

Less
Researcher Number 80247759
Affiliation (Current) 2025: 関西大学, 外国語学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012 – 2023: 関西大学, 外国語学部, 教授
2012: 兵庫教育大学, 学校教育研究科(研究院), 准教授
2009 – 2011: 兵庫教育大学, 人文社会・教育科学系, 准教授
2009 – 2011: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 准教授
2009: 兵庫教育大学, 大学院・学校教育研究科, 准教授 … More
2007: Hyogo University of Teacher Education, Graduate School of Education, Department of Social Studies and Language Education, Associate professor
2006 – 2007: 兵庫教育大学, 言語系教育講座, 准教授
2005 – 2006: 兵庫教育大学, 言語系教育講座, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Education / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
パフォーマンス評価 / 言語活動 / 対話と学習 / 口頭フィードバック / 教授法 / 知識および技能 / 思考力判断力表現力 / 対話的,協働的学習 / タスク / 言語活動分析 … More / 授業の省察 / 教師教育 / ZPD / インプット再考 / 授業談話分析 / 言語活動改善 / 外国語科授業分析 / transformation / 言語知識の変容 / 対話を通した意味理解 / 授業分析研究 / 自己調整学習 / 活動理論 / 授業分析 / 思考力、判断力、表現力等 / 発達の最近接領域 / 国際研究者交流 アメリカ合衆国 / 表現力育成 / 活用型学習 / sociocultural approach / cooperative learning / secondary school / task based instruction / 活用形学習 / improvisation / タスク中心の指導 / 創造的言語使用 / 小学校外国語活動の活用 / 即興性、創造性 / 感情 / 情動 / 即興性 / スピーキング評価 / 授業研究 … More
Except Principal Investigator
教師教育 / 英語教育 / 社会文化的理論 / ナラティブ / 授業研究 / 社会文化的アプローチ / 英語教育学 / 自己表現 / ドラマ活動 / 情動 / 会話分析 / 教師の成長 / 外国語教育 / 教育 / 教育評価 / 脳科学 / 協働による英語教師の学び / 協同的ナラティブ / JTE / 教師のナラティブ / ティーム・ティーチング / ALT / 情動的体験 / 情動体験 / 社会文化理論 / リテラシー / 多言語・多文化 / ZPD / アート / 共同体 / 海外につながる子ども / ドラマ / 多文化・多言語 / 校内教員研修 / 自律性 / 学校内教員研修 / 小学校英語 / 複雑性理論 / 教員不安 / 教員養成での学び / 情意要因 / 不安 / 教員志望学生 / 活動理論 / 教員養成 / 学校内研修 / 教員研修 / 小学校英語教育 / 認知的成長 / 不安軽減 / システムの構築 / 相互行為 / 教室談話 / 教師の省察 / 二人称的アプローチ / 地域 / 多言語多文化社会 / コミュニティ / 子ども / 多言語多文化 / 意識 / 言語教育 / 身体性 / メンター / 教師敎育 / 感情 / 身体 / メンタリング / Teaching / developmental education / Human development / Educational research method / Educational Assessment / Teacher Education / English Education / 教師論 / 人材開発・開発教育 / 教育調査法 / ダイナミック・アセスメント / 教室のディスコース / ダイナミック・アセスメント / ジャーナル・ライティング / 実践者研究 / 国内学術会議シンポジウム主催 / 国内学術会議シンポジウム発表 / 国際学術会議シンポジウム主催 / 国際学術会議ポスター発表 / 書籍公刊 / 査読付き論文公刊 / 書記言語 / リフレクション / 電子ポートフォリ / 質的研究 / 電子ポートフォリオ / 物語 / 外国語教員養成 / ナラティブの実証的記述 / コミュニケーション / 外国語教師養成 / 言語習得 / 可視化 / 認知科学 / 外国語 / 言語テスト / 第二言語習得論 / 教育工学 / 応用言語学 / 脳機能イメージング / 言語間距離 / 近赤外分光法 / 測定 / 学習履歴 / 映像 / 理解と記憶 / 視線行動 / マルチメディア / 第2言語習得 Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (41 results)
  • Co-Researchers

    (43 People)
  •  A study on the improvement in team teaching lessons: Through the analysis of English teachers' narratives

    • Principal Investigator
      坂本 南美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Doshisha University
      Okayama University of Science
  •  教師の情動的経験の表出およびその変容に着目した英語授業研究

    • Principal Investigator
      吉田 達弘
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  A Study of In-class Language Learning Activities Based on the Zone of Proximal Development (ZPD)Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Imai Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Developing the workshop to promote the self-expression and cooperation of the foreign children

    • Principal Investigator
      Matsui Kaori
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Asahi University
  •  Developing an English language teacher education program ehancing professional expertise on classroom discourse

    • Principal Investigator
      Yoshida Tatsuhiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  The development and verification of self-regulated system of in-service teacher training for teaching English at Japanese public elementary school

    • Principal Investigator
      IKEDA Maiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Development of teacher educators and mentors in terms of the expression of their emotions and feelings

    • Principal Investigator
      Yanase Yosuke
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  The research on the meaning and the possibility of drama activites for children in multicultural multilingual society

    • Principal Investigator
      MATSUI KAORI
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Asahi University
  •  A pedagogical framework based on dynamic assessment in English language teaching

    • Principal Investigator
      YOSHIDA TATSUHIRO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Teaching and assessing the English language proficiency of high school students in task-based teaching classroomPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Imai Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Effects of written language (English/Japanese, private/published) on journal writing for teacher development

    • Principal Investigator
      YANASE Yosuke
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Quantitative and Qualitative Cognitive Loads during Language Task Performance by L2 Learners: Brain Science Indicates Possible Inequalities Undetected by Traditional Paper Tests

    • Principal Investigator
      KINOSHITA Toru
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Theoretical and Empirical Explorations of Second Language Teachers' Narratives

    • Principal Investigator
      YANASE Yosuke
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  English Language Teacher's Development Through the Use of E-portolio : Facilitating Their Narrative Inquiry in the Classroom

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Tatsuhiro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  マルチメディア利用の外国語学習プロセスにおける映像支援効果の解明

    • Principal Investigator
      宮本 節子
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  Development of a research method that contributes to teacher development and construction of database for the research of teaching

    • Principal Investigator
      TAMAI Ken
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kobe City University of Foreign Studies

All 2023 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2011 2010 2009 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 第2言語習得研究と英語教育の実践研究2014

    • Author(s)
      今井裕之
    • Total Pages
      352
    • Publisher
      開隆堂出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520620
  • [Journal Article] 外国語科における三観点評価の課題2023

    • Author(s)
      今井裕之
    • Journal Title

      KELESジャーナル

      Volume: 8 Pages: 82-86

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02909
  • [Journal Article] 小・中・高の外国語教育に位置づくのか2021

    • Author(s)
      今井裕之
    • Journal Title

      KELES Journal

      Volume: 6 Issue: 0 Pages: 38-43

    • DOI

      10.18989/keles.6.0_38

    • NAID

      130008025236

    • ISSN
      2423-8732, 2433-5479
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02909
  • [Journal Article] An Innovative Approach to In-service Teacher Training for Teaching English at Japanese Public Elementary Schools2018

    • Author(s)
      Ikeda, M., Imai, H., & Takeuchi, O.
    • Journal Title

      Reminders, H., Ryan, S., & Nakao, S. (Eds.) Innovation in language learning & teaching: The case of Japan (book chapter)

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Journal Article] 持続可能な校内教員研修システムの構築-小学校での外国語(英語)活動における不安軽減に焦点をあてて-2017

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内 理
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 17 Pages: 4-19

    • NAID

      130007430162

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Journal Article] 協働作業における「協働」因子の抽出の可能性2010

    • Author(s)
      木下徹, 宮本節子, 今井裕之, 西尾由里, Mark Taylor
    • Journal Title

      日本教育工学会報告集 JSET10-1

      Pages: 409-412

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] 協同学習と脳科学 : 言語課題遂行時の脳血流を中心に2009

    • Author(s)
      木下徹, 宮本節子, 今井裕之, 西尾由里, Mark Taylor
    • Journal Title

      日本教育工学会報告集 JSET09-2

      Pages: 153-158

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] 協同学習と脳科学 : 言語課題遂行時の脳血流を中心に2009

    • Author(s)
      木下徹, 宮本節子, 今井裕之, 西尾由里, Mark Taylor
    • Journal Title

      日本教育工学会報告集

      Volume: JSET09-2 Pages: 153-158

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] Hatsuwasha no imi' to kyoushitsu no dannwa kaisou no Kankei2007

    • Author(s)
      Imai, Hiroyuki, Matsui, Kaori
    • Journal Title

      Eigo kyoiku kenkyu 30

      Pages: 11-20

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Journal Article] 『発話者の意味』と教室の談話階層の関係2007

    • Author(s)
      今井裕之, 辻祐子
    • Journal Title

      英語教育研究(関西英語教育学会) No.30

      Pages: 111-120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Journal Article] 「発話者の意味」と教室の談話階層の関係2007

    • Author(s)
      今井 裕之, 松井 かおり
    • Journal Title

      英語教育研究 30

      Pages: 11-20

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Journal Article] 中学校英語授業における熟練教師の思考と実験の展開過程-教育目標に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      松井 かおり、今井 裕之
    • Journal Title

      Language & Technology 44

      Pages: 117-133

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Journal Article] Chugakkou eigojugyo niokeru jukurenkyoshi no shiko to jissen no tenkai katei - Kyoiku mokuhyo ni shotenwo atete2007

    • Author(s)
      Matsui, Kaori, Imai, Hiroyuki
    • Journal Title

      Language & Technology 44

      Pages: 117-133

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Journal Article] 「「発話者の意味」と教室の談話階層の関係」2007

    • Author(s)
      今井 裕之, 松井 かおり
    • Journal Title

      英語教育研究 30

      Pages: 11-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Journal Article] 中学校英語授業における熟練教師の思考と実践の展開過程-教育目標に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      松井 かおり、今井 裕之
    • Journal Title

      Language & Technology 44

      Pages: 117-133

    • NAID

      110008450867

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Journal Article] マルチメディア教材利用時の視線移動距離、移動速度、瞳孔径と脳血流量変化:L2学習者ストラテジーとの関連から2007

    • Author(s)
      木下 徹、宮本 節子、大石 晴美、今井 裕之、柳善 和
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集 07-4

      Pages: 115-122

    • NAID

      10029777237

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Journal Article] マルチメディア教材利用時の学習履歴データの妥当性の検証:視線行動を中心として2007

    • Author(s)
      宮本 節子、木下 徹、今井 裕之、大石 晴美
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集 07-4

      Pages: 167-174

    • NAID

      10029777292

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Journal Article] A Comparison of the Processes and Strategies of Reading a Multimedia English Textbook2006

    • Author(s)
      Imai, H., Miyamoto, S., Kinoshita, T., Ohshi, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4^<th> Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 255-255

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Journal Article] EFL Reading Proficiency and Learners' Gazing Points : A Non-invasive Approach to Cortical Blood Concentration Patterns2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T., Ohshi, H., Miyamoto, S., Imai, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4^<th> Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 378-378

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Journal Article] マルチメディア教材活用時の学習プロセスと達成度の関係の解明2005

    • Author(s)
      今井裕之, 宮本節子
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会第45回全国研究大会発表要項

      Pages: 128-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Journal Article] マルチメディア型読解教材における映像・語彙注釈機能に関する一考察:操作ログとアイカメラデータの分析を通して2005

    • Author(s)
      宮本節子, 今井裕之
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会第45回全国研究大会発表要項

      Pages: 126-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Presentation] 小学校教員志望者の認知的成長のプロセス:現職教員との英語プロジェクトを通して2019

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内 理
    • Organizer
      第19回小学校英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Presentation] 資質・能力の要素「学びに向かう力,人間性等」を どう指導・評価するか2019

    • Author(s)
      今井裕之
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02909
  • [Presentation] 英語教育志望者の認識の変化:現職教員とのプロジェクトを通して2018

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内 理
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第58回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Presentation] 小学校教員の英語指導に対する不安の変動2018

    • Author(s)
      池田真生子、竹内 理、今井裕之
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Presentation] 英語教員志望者の認識の変化:現職教員とのプロジェクトを通して2018

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内理
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02909
  • [Presentation] A collaborative professional development project between the teacher educators and the Japanese EFL teachers2017

    • Author(s)
      Yoshida, Tatsuhiro and Imai, Hiroyuki
    • Organizer
      10th International Conference on Language Teacher Education
    • Place of Presentation
      University of California at Los Angeles, USA
    • Year and Date
      2017-02-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02962
  • [Presentation] 英語教員志望者の認識の変化:小学校外国語活動でのケース・スタディより2017

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内理
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第57回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Presentation] Performing learners and teachers in elementary school language classroom2017

    • Author(s)
      今井裕之
    • Organizer
      Future of Performatory Psychology in Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02909
  • [Presentation] 学校内「英語教育」教員研修システムの効果検証ー2年間の地域連携によるケース・スタディー2017

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内理
    • Organizer
      小学校英語教育学会 (JES) 第9回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Presentation] The Japanese government’s blueprint for strengthening English language education from primary school: teaching, testing and teacher training2016

    • Author(s)
      今井裕之
    • Organizer
      Korea Association for Primary English Education
    • Place of Presentation
      大邱教育大学校(大韓民国)
    • Year and Date
      2016-01-16
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520620
  • [Presentation] 学校内教員研修システムの効果の検証ー 地域連携によるケース・スタディ ー2016

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内 理
    • Organizer
      第16回小学校英語教育学会 (JES) 全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学(宮城県)
    • Year and Date
      2016-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Presentation] 小学校英語活動に関する意識の違いー教員、ALT、管理職、指導主事を対象とした聞き取り調査よりー2016

    • Author(s)
      池田真生子、今井裕之、竹内 理
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 (LET) 第56回全国研究大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Year and Date
      2016-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02989
  • [Presentation] 日本の英語教育の将来:「話すこと」の評価方法2015

    • Author(s)
      今井裕之
    • Organizer
      第41回全国英語教育学会熊本研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520620
  • [Presentation] 中高生のスピーキングパフォーマンス評価パフォーマンスを学びに2014

    • Author(s)
      今井裕之
    • Organizer
      英語教育公開シンポジウム「これからの英語教育-ポジティブに可能性を探る-」
    • Place of Presentation
      神田外語大学
    • Year and Date
      2014-09-20
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520620
  • [Presentation] EFL teachers' conceptual development and the transformation of teaching through narratives in the e-portfolio2011

    • Author(s)
      Yoshida, T., Imai, H., Yanase, Y., Tamai, K., Zeng, G., Sakamoto, N. & Matoba, M.
    • Organizer
      AILA 2011 Beijing
    • Place of Presentation
      中国・北京外国語大学
    • Year and Date
      2011-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520633
  • [Presentation] Diversity in investigative practices in foreign language pedagogy : insights from a study in co-operative learning2011

    • Author(s)
      Taylor, Mark Spencer; Imai, Hiroyuki; Kinoshita, Toru; Nishio, Yuri; Miyamoto, Setsuko
    • Organizer
      AILA (International Association of Applied Linguistics)
    • Place of Presentation
      University of Beijing for Foreign Studies
    • Year and Date
      2011-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Presentation] Test-taking strategies and cognitive resources: A brain science approach to language assessment2007

    • Author(s)
      Kinoshita,T.、Oishi,H.、Miyamoto,S.、Imai,H.、Yanagi,Y.
    • Organizer
      BAAL/CUP
    • Place of Presentation
      University of Bristol, UK
    • Year and Date
      2007-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Presentation] マルチメディア教材における読解プロセスの解明:視線行動・脳血流量・リコールの関係2007

    • Author(s)
      宮本 節子、木下 徹、今井 裕之、大石 晴美、柳 善和
    • Organizer
      外国語教育メディア学会ツンポヅウム
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Year and Date
      2007-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Presentation] 偶発的,即興的に生起する学びの探究:明日の教育をパフォームするための実験的発表

    • Author(s)
      藤原由香里,今井裕之,宮元博章,三野宮春子,長谷川和代,岡本恵太,大島秀子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場(兵庫県)
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520620
  • [Presentation] A sociocultural approach to task-based language learning in primary and secondary EFL classrooms in Japan

    • Author(s)
      Hiroyuki Imai
    • Organizer
      TESOL 2014 International Convention
    • Place of Presentation
      アメリカ合衆国,オレゴン州ポートランド国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520620
  • 1.  YOSHIDA Tatsuhiro (10240293)
    # of Collaborated Projects: 12 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  YANASE Yosuke (70239820)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  MATSUI Kaori (70421237)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  TAMAI Ken (20259641)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  YOKOMIZO Shinichiro (60220563)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KINOSHITA Toru (90177890)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 7.  OISHI Harumi (50387479)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 8.  KASHIBA Mitsuko (20582232)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TAYLOR Mark (40514443)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  名部井 敏代 (20368187)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  坂本 南美 (40804810)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  NARITA Katsufumi (40128202)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  NAKASHIMA Yoichi (70460839)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  OTSU Yukio (80100410)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  YASUKAWA Keiko (20636352)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  NOMURA Kazuhiro (00149618)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  IZUMI Emiko (10388382)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  IKEDA Maiko (00425323)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 19.  宮本 節子 (60305688)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 20.  柳 善和 (40220181)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 21.  西村 秀人 (90402411)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  杉浦 正利 (80216308)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  長嶺 寿宣 (20390544)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  田尻 悟郎 (30454599)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  山本 玲子 (60637031)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  竹内 理 (40206941)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 27.  石田 喜美 (00612996)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  岩坂 泰子 (80636449)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  寺西 雅之 (90321497)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  MENG Yun
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  RYO Shiei
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  KIKUCHI Yuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  KOU Hi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  KAJIURA Mayumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  KARENE. Johnson
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  KAMBARA Katsunori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  DOMOTO Yoshiki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  ZENG Gang
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 39.  TAMURO Sumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  KAKUMU Mayumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  YAMADA Hisako
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  McAvinchey Caoimhe
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  MURAKAMI Vanessa Cristiny
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi