• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TATSUSHI Kobayashi  小林 辰至

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

小林 辰至  コバヤシ タツシ

Less
Researcher Number 90244186
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2019: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2015: 上越教育大学, 学校教育学研究科, 教授
2015: 上越教育大学, 学校教育研究科, 教授
2011 – 2015: 上越教育大学, 学校教育研究科(研究院), 教授
2014: 上越教育大学, 大学院, 教授 … More
2007 – 2012: Joetsu University of Education, 大学院・学校教育研究科, 教授
2011: 上越教育大学, 教授
2011: 上越教育大学, 教育学部・自然系教育講座理科, 教授
2010 – 2011: 上越教育大学, 学校教育部, 教授
2010: 上越教育大学, 大学院・学校糖研究科, 教授
2005 – 2008: 上越教育大学, 学校教育部, 教授
2007: 上越教育大学学校, 教育学部, 教授
2002 – 2007: College of Education, Professor, 学校教育学部, 教授
1999 – 2001: FACULTY OF EDUCATION AND CULTURE, MIYAZAKI UNIVERSITY, PROFESSOR, 教育文化学部, 教授
1997 – 1998: 宮崎大学, 教育学部, 助教授
1994: 宮城大学, 教育学部・教育実践研究指導センター, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Science education / Science education / 教育・社会系心理学 / Science education / Humanities and Social Sciences
Keywords
Principal Investigator
カリキュラム / Teaching practice / Teaching practice curriculum / Friendship projects / Teacher training course / 体験学習 / 教員養成カリキュラム / 実践的指導力 / 教育実習 / フレンドシップ事業 … More / 教員養成 / 科学 / 科学技術 / 統合カリキュラム / ものづくり / 理科 / 技術 / 数学 / 算数 / 科学・技術教育 / コンピテンシー / PISA型学力 … More
Except Principal Investigator
教材開発 / 環境教育 / 自律型ロボット / 科学教育 / アースシステム教育 / ものづくり / 中学校 / 中学校技術 / 小学校高学年 / 教師教育 / 中学校理科 / 実験 / 観察 / 科学性の芽生え / 科学的リテラシー / 教育学 / 持続可能性教育 / 小学校 / 教材 / 標準モデル / カリキュラム開発 / ESD / 科学生の芽生えから問題解能力育成 / ESD関連資料閲覧・入手 / ESD担当教諭インタビュー / ESD関連授業参観・実施 / ドイツ・バイエルン州州都ミュンヘン / ベラルーシ・首都ミンスク / 先進事例実踏調査 / シンポ展開および成果報告書作成準備 / 新たな楢葉・広野における研究展開へ / 環境教育・ESD / 自然体験・理科教育・総合的学習の時間 / 科学生の芽生えから問題解決能力 / いわき市内幼稚園・小学校・中学校 / 科研費報告書 / 公開シンポジウム / ふくしま学宿(宿泊体験学習) / 教育実践 / ドイツ・ベラルーシ・福島 / 自然教育・環境教育 / 21世紀型教育 / 新学習指導要領 / ESD(持続可能性教育) / 問題解決能力育成 / 子ども(幼小中) / 小学校英語 / 空間認識 / 仮説検証 / 天文分野 / 作図 / 仮説設定 / 地球の位置と四季の関係 / 満ち欠け / 現象を科学的に説明する能力 / science education / dissection experiments / handling and caring for animals / respect for life / biology education / 高校生物 / 解剖実験 / 観察・実験の指導 / 中学校理科教師 / 生命尊重の指導 / 学校獣医師 / 小学校理科 / 生命倫理 / 解剖 / 動物飼育 / 生命尊重 / 生物教育 / Science-Technology-Society Education / Partnership / Environmental Education / Integrated Study / Field Observation / Natural Experience / In-Service Teacher Training / STS教育 / パートナーシップ / 総合学習 / 野外観察 / 自然体験 / 教員研修 / HIGH SCHOOL / JUNIOR HIGH SCHOOL / ELEMENTARY SCHOOL / MENTAL HEALTH / PSYCOLOGICAL STRESS / BULLYING / ソーシャルサポート / ストレス / 中学生 / 学校不適応 / 実践活動 / いじめ防止 / いじめ防止プログラム / 高等学校 / 盗難 / いじめ防止とプログラム / 精神的健康 / 心理的ストレス / いじめ / database / instructional materials / observations / experiments / sience education / データベース / 理科教育 / 理科嫌い / 課題研究 / 実験観察 / ティームティーチング / 教材データベース / 授業での実践 / 探究 / プロセス・スキルズ / 教育 / ジェロントロジー / 高齢者イメージ / 東アジア / 高齢社会 / 学校教育 / ジェロントロジー教育 / シンポジウム / 科学生の芽生え / 幼・小・中連携 / 福島での実践研究調査 / 幼児教育 / ベラルーシ / 福島県 / 実践的研究 / 幼小中 / 課題解決能力 / 導管液の流速 / 分光的手法 / 導管液流速 / 道管液 / 論理的思考 / 研究者の思考 / CST / 論理的課題解決 / W型問題解決 / カリキュラム / W型問題解決 / 教育システム / 教師能力 / 問題解決能力 / アイデアカード / ESD教具 / ESD教材 / 校内競技会 / 生活科 / 理論負荷性 / 数学 / 理科 / 問題解決 / 教科教育学 / 教師のイメージ / 問題解決学習 / 里庭体験 / 科学性を育む / 里庭 / 科学性 / 幼小連携 / 標準仕様 / マイクロコントローラ / 自律走行 / ロボット / 先端技術 / 科学技術 / 教科横断 / 科学高等教育 / プログラム開発 / 科学系博物館 / 体系化 / 科学リテラシー / 科学教育カリキュラム / 野外学習 / 科学好き / 地球システム / システム科学 / 教材教具開発 / 理科総合 / 総合理科 Less
  • Research Projects

    (23 results)
  • Research Products

    (89 results)
  • Co-Researchers

    (107 People)
  •  Study of ESD for problem solving ability development -Using of New course of study at school(Kindergarten and Junior high school)and 21st century education-

    • Principal Investigator
      osawa tsutomu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Kasei University
  •  Breeding to technology and application to language learning against the upper grades children of the elementary school by using the autonomy type robot teaching materials

    • Principal Investigator
      KAWASAKI Naoya
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Empirical studies on development of inquisitive learning program in the field of astronomu to promote science literacy

    • Principal Investigator
      Kurihara Jun-ichi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Practical study of education for sustainable development into kindergarten and elementary school and junior high school :Nursing from Binging Scientific Sense to Ability for the Solution of Problems

    • Principal Investigator
      oosawa tsutomu
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Kasei University
  •  Development of a curriculum system of gerontology education in a school education

    • Principal Investigator
      Hosoe Yoko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Jissen Women's University
      Joetsu University of Education
  •  The development and the production of the autonomy vehicle type robot for teaching materials by building an inner company in university in order to breed the challenge mind of the university students.

    • Principal Investigator
      kawasaki naoya
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Development of CST training program through investigation for measurement of xylem sap flow in plant

    • Principal Investigator
      HASEGAWA Atsushi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Health Sciences University of Hokkaido
      Joetsu University of Education
  •  Positive Research on Development of Educational System for Children's Studying Independently and Liking Science

    • Principal Investigator
      MASAKAZU Goto
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Model of learning problem solving across the curriculum : Based on the educational philosophy of the teacher

    • Principal Investigator
      KUBOTA Yoshihiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Acquisition of the sense of accomplishment and the higher motiva tion" to "making a thing" through a campus competition by using autonomy vehicle type robots in the elementary school upper grades students or the junior high school

    • Principal Investigator
      KAWASAKI Naoya
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Development of innovative teaching materials and teacher training programs for creating a sustainable society

    • Principal Investigator
      GOTO Masakazu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Practical study of education for sustainable development into connection between kindergarten and elementary school-Examination into nursing scientific sense on experiences of satoniwa-

    • Principal Investigator
      OSAWA Tsutomu
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Kasei Junior College
  •  Development of an Educational Program Framework for Science Museum to Foster Public Science Literacy

    • Principal Investigator
      OGAWA Yoshikazu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Museum of Nature and Science, Tokyo
  •  Developing an Educational Program System of Science and Technology for Pre-Service Teachers without Science Background

    • Principal Investigator
      KAMEI Osamu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Museum of Nature and Science, Tokyo
  •  Theoretical study of integrated curricula designed to develop competency as a PISA-type achievementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Tatsushi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  The development and evaluation of a standard model of teaching materials about advanced technology in the elementary school upper grades students and the junior high school technology education

    • Principal Investigator
      KAWASAKI Naoya
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  高校で総合理科を普及させるためのシステム科学に基づいた革新的な教材教具の開発

    • Principal Investigator
      GOTO Masakazu
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Positive Research on Development of Educational System for Children's Studying Independently and Liking Science

    • Principal Investigator
      GOTO Masakazu
    • Project Period (FY)
      2005 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Research Project into Teaching Philosophies and Methodologies concerning Respect for Life in Biology Education

    • Principal Investigator
      HATOGAI Taro
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Development of Natural Experience Program on IN-Service Teacher Training in relation to Partnership

    • Principal Investigator
      FUJIOKA Tatsuya
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Practical studies of the systematic development of an empirical curriculum for the teacher training course under the new teaching licensing lawPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Tatsushi
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
      University of Miyazaki
  •  THE DEVELOPMENT OF BULLING AND SCHOOL MALADAPTION PREVENTION PROGRAM IN ELEMENTARY SCHOOL, JUNIOR HIGH SCHOOL, AND HIGH SCHOOL. STUDY FOR DEVELOPMENT THE PROGRAM OF PREVENTING BULLING AND MALADAPTIVE BEHAVIOR IN ELENTARY SCHOOL, JUNIOR HIGH SCHOOL AND HIG

    • Principal Investigator
      TAKAYAMA Iwo
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  A Study on the Implement of Experiment and Observation Focused Science Education Curiculum and the Construction of Instructional Material Database

    • Principal Investigator
      NISINOSONO Haruo
    • Project Period (FY)
      1994 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Developmental Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Naruto University of Education

All 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 科学生の芽生えから問題解決能力育成へ―新学習指導要領における資質・能力の視点から―2017

    • Author(s)
      小林辰至・大澤力編著
    • Total Pages
      135
    • Publisher
      文化書房博文社
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01047
  • [Book] 平成29年改訂中学校教育課程実践講座 理科2017

    • Author(s)
      小林辰至 編著
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04407
  • [Book] 探究する資質・能力を育む 理科教育2017

    • Author(s)
      小林辰至編著
    • Total Pages
      417
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04407
  • [Book] 理科教育法-理論をふまえた理科の授業実践-(山田卓三編著)2009

    • Author(s)
      小林辰至
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Book] 理科教育法-理論をふまえた理科の授業実践-(山田卓三編著)2009

    • Author(s)
      小林長至
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Book] 理科教育の基盤としての原体験、理科教育法-理論をふまえた理科の授業実践-(共著)(山田卓三編著)2009

    • Author(s)
      小林辰至
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Book] 理科教育法-理論を踏まえた理科の授業実践-(理科教育の基盤としての原体験, 共著)2009

    • Author(s)
      小林辰至, 山田卓三編著
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Book] 問題解決能力を育成する理科教育-原体験から仮説設定まで-2008

    • Author(s)
      小林辰至
    • Total Pages
      99
    • Publisher
      梓出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330199
  • [Book] 問題解決能力を育成する理科教育-原体験から仮説設定まで-2008

    • Author(s)
      小林 辰至
    • Total Pages
      100
    • Publisher
      梓出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Book] 問題解決能力を育成する理科教育-原体験から仮説設定まで-2008

    • Author(s)
      小林辰至
    • Total Pages
      100
    • Publisher
      梓出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Journal Article] 初等教育教員を志望する学生のモンシロチョウの飼育指導への意欲を高める要因の探索-関連要因間の因果構造分析に基づいて-2016

    • Author(s)
      澤田彩水・山田貴之・谷友和・小林辰至
    • Journal Title

      生物教育

      Volume: 56(2) Pages: 69-74

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] The Effects of Helping Students Grasp the Positional Relationship between the Earth and Other Planets by Drawing Planetary Phase Angles on the Development of Their Ability to Explain the Phenomena of Planetary Phases in a Scientific Way: The Case of the Learning of “Moon Phases” and “Venus Phases” for Ninth Graders in Lower Secondary School2016

    • Author(s)
      栗原淳一,益田裕充,濤崎智佳,小林辰至
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 57 Issue: 1 Pages: 19-34

    • DOI

      10.11639/sjst.15048

    • NAID

      130005260485

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04407
  • [Journal Article] 小・中学校の理科教科書に掲載されている観察・実験等における"The Four Question Strategy(4QS)"の適用の「可能性に関する研究―自然事象に関わる因果関係の観点からー―2015

    • Author(s)
      山田貴之・田代直幸・田中保樹・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 56-1 Pages: 105-122

    • NAID

      130005102482

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Journal Article] 中学生の満ち欠けの理解に関わる空間認識能力に影響を及ぼす諸要因の因果モデル2015

    • Author(s)
      栗原淳一・濤崎智佳・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 56(3) Pages: 325-336

    • NAID

      130005114854

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] 小学校高学年児童の日常生活での因果関係のある事象に関与する経験及び意識の傾向2015

    • Author(s)
      山田貴之・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 56(2) Pages: 225-234

    • NAID

      130005102485

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] 科学的な問題解決において児童・生徒に仮設を設定させる指導の方略-The Four Question Strategy(4QS)における推論の課程に関する一考察-2015

    • Author(s)
      山口真人・田中保樹・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 55-4 Pages: 437-443

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Journal Article] 自然体験や生物に対する体験が生命観育成に及ぼす効果―中学生と大学生の調査結果を比較して―2015

    • Author(s)
      岩間淳子・松原静郎・小林辰至
    • Journal Title

      生物教育

      Volume: 56(1) Pages: 2-10

    • NAID

      40020634765

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] 科学的な問題解決において児童・生徒に仮説を形成させる指導の方略2015

    • Author(s)
      山口真人,田中保樹,小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 55 Pages: 437-443

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381242
  • [Journal Article] 中学生の満ち欠けの理解に関わる空間認識能力に影響を及ぼす諸要因の因果モデル2015

    • Author(s)
      栗原淳一・壽崎智佳・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 56-3 Pages: 325-336

    • NAID

      130005114854

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Journal Article] 小学校高学年児童の日常生活での因果関係のある事象に関与する経験及び意識の傾向2015

    • Author(s)
      山田貴之・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 56-2 Pages: 225-234

    • NAID

      130005102485

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Journal Article] 小・中学校の理科教科書に掲載されている観察・実験等における“The Four Question Strategy(4QS)”の適用の可能性に関する研究-自然事象に関わる因果関係の観点から-2015

    • Author(s)
      山田貴之・田代直幸・田中保樹・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 56(1) Pages: 105-122

    • NAID

      130005102482

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] The Causal Model of Factors Affecting Lower Secondary School Students’ Spatial Perception Ability Relating to Their Understanding of Moon Phases2015

    • Author(s)
      栗原淳一,濤崎智佳,小林辰至
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 56 Issue: 3 Pages: 325-336

    • DOI

      10.11639/sjst.15025

    • NAID

      130005114854

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04407
  • [Journal Article] 理科教育における体験を通した生命理解と生命観育成 ―大学生の体験と生命観に関する調査結果の分析―2014

    • Author(s)
      岩間淳子・松原静郎・鳩貝太郎・稲田結美・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 55(2) Pages: 159-168

    • NAID

      130004684635

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] 児童自らに変数の同定と仮説設定を行わせる指導が現象を科学的に説明する能力の育成に与える効果-第6学年「ものの燃え方と空気」を事例として-2014

    • Author(s)
      山田貴之・寺田光宏・長谷川敦司・稲田結美・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 55(2) Pages: 219-229

    • NAID

      130004684639

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] 小学生の理科における仮説設定能力に影響を及ぼす諸要因の因果モデルー第6学年の児童を対象とした質問紙調査の結果に基づいてー2014

    • Author(s)
      山田貴之・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 55-3 Pages: 351-362

    • NAID

      130004712714

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Journal Article] 小学生の理科における仮説設定能力に影響を及ぼす諸要因の因果モデル-第6学年の児童を対象とした質問紙調査の結果に基づいて-2014

    • Author(s)
      山田貴之・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 55(3) Pages: 351-361

    • NAID

      130004712714

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] 小学校理科教科書に掲載された観察・実験等の問いの類型化とその探究的特徴2013

    • Author(s)
      吉田 裕・田代直幸・五島政一・稲田結美・小林辰至
    • Journal Title

      日本科学教育学会

      Volume: 1 Pages: 45-50

    • NAID

      130006655574

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Journal Article] Classifying, According to Type, Observations, Experiments, and Other Learning Activities Carried Out in Science Textbooks of Elementary and Lower Secondary School, and Determining their Inquiring Characteristics: With the Basis of the Skills for Observations Developed by Selecting and Integrating Process Skills2013

    • Author(s)
      小林 辰至、稲田 結美外
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 54 Issue: 2 Pages: 225-247

    • DOI

      10.11639/sjst.13015

    • NAID

      130005002044

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381239
  • [Journal Article] 中学校理科教科書に掲載された観察・実験等の問いの類型化とその探究的特徴2013

    • Author(s)
      関根 幸子・長谷川直紀・田代 直幸・五島 政一・稲田 結美・小林 辰至
    • Journal Title

      日本科学教育学会

      Volume: 1 Pages: 51-56

    • NAID

      130006655573

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Journal Article] 小・中学校の理科教科書に掲載されている観察・実験等の類型化とその探究的特徴-プロセス・スキルズを精選・統合して開発した「探究の技能」の基づいて-2013

    • Author(s)
      長谷川直紀・吉田裕・関根幸子・田代直幸・五島政一・稲田結実・小林辰至
    • Journal Title

      日本理科教育学研究

      Volume: vol.54, No.2 Pages: 225-250

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Journal Article] 教員養成系大学生の物理学的素養の向上を目指した授業2013

    • Author(s)
      長谷川敦司・小林辰至
    • Journal Title

      物理教育

      Volume: 61

    • NAID

      110009660547

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381242
  • [Journal Article] ESD現職教員研修プログラムの開発・実践とその成果と課題-ESD学習題材アイデアシートとESEアイデアカードの効果的な活用を目指して-2012

    • Author(s)
      五島政一、岡本弥彦、佐藤真久、小林辰至.高橋明久
    • Journal Title

      日本環境教育学会関東支部年報

      Volume: 第6巻

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Journal Article] ESDアイデアシートの開発-「持続可能な社会づくり」について多面的な見方を養うために-2012

    • Author(s)
      岡本弥彦、 五島政一、佐藤真久、小林辰至
    • Journal Title

      日本環境教育学会関東支部年報

      Volume: 第6巻

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Journal Article] 平成21年度採択科研費基盤研究(C)幼小連携における持続可能性教育の実践的取組の研究2012

    • Author(s)
      大澤力・小林辰至・木村吉彦・干場英弘
    • Journal Title

      科学性を育む里庭体験の検討報告書

      Pages: 1-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Journal Article] ESDのカリキュラム開発とESDコンピテンシーの評価2012

    • Author(s)
      佐藤真久、五島政一、岡本弥彦、小林辰至
    • Journal Title

      日本環境教育学会関東支部年報

      Volume: 第6巻

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Journal Article] プロセス・スキルズの観点からみた観察・実験等の類型化(2)-小学校理科教科書に掲載されている観察・実験等について-2012

    • Author(s)
      吉山泰樹・小松武史・稲田結美・小林辰至
    • Volume
      Vol.52(3)
    • Pages
      179-190
    • NAID

      110009934879

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Journal Article] プロセス・スキルズも観点からみた観察・実験等の類型化(2)-小学校理科教科書に掲載されている観察・実験等について-2012

    • Author(s)
      吉山泰樹・小松武史・稲田結美・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: Vol.52,No3 Pages: 179-190

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Journal Article] 平成21年度採択科研費基盤研究(C)「幼小連携における持続可能性教育の実践的取り組みの研究:科学性を育む里庭体験の検討」報告書2012

    • Author(s)
      大澤力・木村吉彦・小林辰至・木村吉彦
    • Journal Title

      平成21年度採択科研費基盤研究(C)報告書

      Pages: 1-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Journal Article] 中学校1年生「水溶液」における粒子モデルの活用2011

    • Author(s)
      峯崎正樹, 久保田善彦, 小林秀夫
    • Journal Title

      臨床教科教育学会誌

      Volume: 11(2) Pages: 89-98

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] プロセス・スキルズの観点からみた観察・実験等の類型化(2)2011

    • Author(s)
      吉山泰樹, 小松武史, 稲田結美, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52(3) Pages: 179-190

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] プロセス・スキルズの観点からみた観察・実験等の類型化2011

    • Author(s)
      吉山泰樹, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531016
  • [Journal Article] 中学生の粒子モデルの理解に関する実践的研究2011

    • Author(s)
      峯崎正樹, 久保田善彦, 小林秀夫
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52(2) Pages: 123-129

    • NAID

      130008064224

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] 教職養成課程学生の自然事象への気づきを高める継続観察の効果に関する一考察2011

    • Author(s)
      五島政一、小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 第52巻

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Journal Article] プロセス・スキルズの観点からみた観察・実験等の類型化2011

    • Author(s)
      吉山泰樹,小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 第52巻 Pages: 107-119

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531016
  • [Journal Article] プロセス・スキルズも観点からみた観察・実験等の類型化-中学校理科教科書に掲載されている観察・実験等について-2011

    • Author(s)
      吉山泰樹・小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: Vol.52,No1 Pages: 107-119

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Journal Article] プロセス・スキルズの観点からみた観察・実験等の類型化(2)2011

    • Author(s)
      吉山泰樹 小松武史 稲田結美 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究,日本理科教育学会

      Volume: 52(2) Pages: 179-190

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] プロセス・スキルズの観点からみた観察・実験等の類型化2011

    • Author(s)
      吉山泰樹, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52(1) Pages: 107-119

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] プロセス・スキルズの観点からみた観察・実験等の類型化,理科教育学研究2011

    • Author(s)
      吉山泰樹 小林辰至
    • Journal Title

      日本理科教育学会

      Volume: 52(1) Pages: 107-119

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] 理科教育における生命倫理のあり方とその意義2011

    • Author(s)
      岩間淳子, 松原静郎, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52(2) Pages: 23-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] 月の運行モデル教材と観測を組み合わせた学習が月の見え方の理解に及ぼす効果-初等教員養成課程の学生を対象として-2010

    • Author(s)
      荻原庸平, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(3)

      Pages: 43-56

    • NAID

      110008461926

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] 教員養成課程学生の自然観察的な自然事象への気づきに影響を及ぼす要因の検討2010

    • Author(s)
      五島政一,小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 51(2) Pages: 21-27

    • NAID

      110008513398

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653121
  • [Journal Article] The Four Question Strategy(4QS)を用いた仮説設定の指導が素朴概念の転換に与える効果-質量の異なる台車の斜面上の運動の実験を例として-2010

    • Author(s)
      金子健治、小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(3)

      Pages: 67-76

    • NAID

      110007811715

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Journal Article] 教員養成課程学生の自然観察的な自然事象への気づきに影響を及ぼす要因の検討2010

    • Author(s)
      五島政一、小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究、日本理科教育学会、日本理科教育学会 第51巻第2号

      Pages: 21-27

    • NAID

      110008513398

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Journal Article] 月の運行モデル教材と観測を組み合わせた学習が月の見え方の理解に及ぼす効果-初等教員養成課程の学生を対象として-2010

    • Author(s)
      荻原庸平、小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(3)

      Pages: 43-56

    • NAID

      110008461926

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Journal Article] 幼児・児童期における持続可能性教育の実践的取組(1)-実践調査第1報-2010

    • Author(s)
      ランブレヒト-マティアス・尾崎司・干場英彦・市川直子・小林辰至・木村吉彦・大澤力
    • Journal Title

      東京家政大学博物館紀要

      Volume: 第15集 Pages: 25-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Journal Article] The Four Question Strategy(4QS)を用いた仮説設定の指導が素朴概念の転換に与える効果-質量の異なる台車の斜面上の運動の実験を例として-2010

    • Author(s)
      金子健治, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(3)

      Pages: 67-76

    • NAID

      110007811715

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] The Four Question Strategy (4QS)を用いた仮説設定の指導が素朴概念の転換に与える効果-質量の異なる台車の斜面上の運動の実験を例として-2010

    • Author(s)
      小林辰至, 他
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(3)

      Pages: 67-76

    • NAID

      110007811715

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330199
  • [Journal Article] 教員養成課程学生の自然観察的な自然事象への気づきに影響を及ぼす要因の検討,理科教育学研究,日本理科教育学会2010

    • Author(s)
      五島政一, 小林辰至
    • Journal Title

      日本理科教育学会 第51巻第2号

      Pages: 21-27

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] The Four Questions trategy(4QS)を用いた仮説設定の指導が素朴概念の転換に与える効果2010

    • Author(s)
      金子健治, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 50(3) Pages: 67-76

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] 幼児・児童期における持続可能性教育の実践的取組(1)-実践調査第1報-2010

    • Author(s)
      ランブレヒト マティアス・尾崎司・干場英弘・市川直子・小林辰至・木村吉彦・大澤力
    • Journal Title

      東京家政大学博物館紀要 第15集

      Pages: 25-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Journal Article] 教員養成課程学生の自然観察的な自然事象への気づきに影響を及ぼす要因の検討2010

    • Author(s)
      五島政一、小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 第51巻第2号 Pages: 21-27

    • NAID

      110008513398

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Journal Article] The Four Question Strategy(4QS)に基づいた仮説設定の指導がグラフ作成能力の習得に与える効果に関する研究2010

    • Author(s)
      金子健治, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 51(2) Pages: 75-83

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] 中学生の日常生活での因果関係に関与する経験及び認識の傾向の類型化-見通しをもって探究する能力を育成するために-2010

    • Author(s)
      吉山泰樹, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 51(2) Pages: 125-133

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531013
  • [Journal Article] 教員養成課程学生の自然観察的な自然事象への気づきに影響を及ぼす要因の検討2010

    • Author(s)
      五島政一, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 51-2 Pages: 21-27

    • NAID

      110008513398

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653121
  • [Journal Article] 教員養成課程学生の自然観察的な自然事象への気づきに影響を及ぼす要因の検討2010

    • Author(s)
      五島政一、小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 第51巻第2号 Pages: 21-27

    • NAID

      110008513398

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] 中学生の「斜面上の物体の運動」の指導法に関する研究-台車を一定の大きさの力で引く実験を取り入れることの効果-2009

    • Author(s)
      金子健治、小林辰至、伊藤明彦、渡辺一博
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(2)

      Pages: 31-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300269
  • [Journal Article] 中学生の「斜面上の物体の運動」の指導法に関する研究-台車を一定の大きさの力で引く実験を取り入れることの効果-2009

    • Author(s)
      金子健治, 小林辰至, 伊藤明彦, 渡辺一博
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(2)

      Pages: 31-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] W型問題解決モデルに基づいた科学的リテラシー育成のための理科に関する一考察2009

    • Author(s)
      小林辰至, 他
    • Journal Title

      理科教育学研究 50(2)

      Pages: 39-50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330199
  • [Journal Article] 中学生の自然事象に関わる変数の気づきに影響を及ぼす要因の検討2008

    • Author(s)
      荒井 妙子、永益 泰彦、小林 辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究 49(1)(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] 自然事象から変数を抽出する能力に影響を及ぼす諸要因の因果モデル2008

    • Author(s)
      荒井妙子, 永益泰彦, 小林辰至
    • Journal Title

      理科教育学研究 49

      Pages: 11-18

    • NAID

      110007592946

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330199
  • [Journal Article] 高校生の仮説設定能力に関わる要因の構造-生物I選択者における質問紙調査の分析から-2007

    • Author(s)
      永益泰彦, 小林辰至
    • Journal Title

      日本理科教育学会「理科教育学研究」 48巻

      Pages: 63-70

    • NAID

      110006884618

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330199
  • [Journal Article] 多様化する高等学校における「理科」についての一考察-科目「総合理科」と定時制・通信制過程の高校生との関わりから-2004

    • Author(s)
      藤岡 達也, 小林 辰至
    • Journal Title

      科学教育研究(日本科学教育学会) 28・1

      Pages: 9-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500605
  • [Journal Article] 多様化する高等学校における「理科」についての一考察-科目「総合理科」と定時制・通信制課程の高校生との関わりから-2004

    • Author(s)
      藤岡 達也, 小林 辰至
    • Journal Title

      日本科学教育学会「科学教育研究」 28・1

      Pages: 9-18

    • NAID

      110002705940

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500605
  • [Journal Article] A Re-examination of Science Education at the Various High Schools-From the Viewpoint of the Relationship between the Subject of Integrated Science and Part-time and Correspondence High School Students-2004

    • Author(s)
      FUJIOKA, Tatsuya, KOBAYASHI Tatsushi
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan Vol.28, No.1

      Pages: 8-17

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500605
  • [Presentation] 幼小中における21世紀型教育の実践的研究1-科学性の芽生えから問題解決能力の育成を目指して-2016

    • Author(s)
      大澤力・小林辰至・生駒恭子・後藤顕一(自主シンポ)
    • Organizer
      日本保育学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学小金井キャンパス
    • Year and Date
      2016-05-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Presentation] 幼小中における原体験を基盤としたESD(持続可能性教育)の検討―科学性の芽生えから課題解決能力育成へ-2015

    • Author(s)
      大澤力・小林辰至(自主課題研究)
    • Organizer
      日本環境教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学滝川・桜山キャンパス
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Presentation] CST養成のための思考過程を重視した課題解決体験型授業の試み2014

    • Author(s)
      長谷川敦司、谷友和、小林辰至
    • Organizer
      日本理科教育学会北海道支部大会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学函館校
    • Year and Date
      2014-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501046
  • [Presentation] 幼小中における持続可能性教育の実践的研究―科学生の芽生えから課題解決能力育成へ(科研費研究)―2014

    • Author(s)
      大澤力・岩田力・関章信・生駒恭子・小林辰至
    • Organizer
      日本保育学会(第67回:大阪)
    • Place of Presentation
      大阪総合保育大学
    • Year and Date
      2014-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Presentation] 小中学校の理科の観察・実験内容に即した探究のスキルについての一考察(1)-プロセス・スキルズをもとにした検討-2012

    • Author(s)
      長谷川直紀,吉田裕,稲田結美,小林辰至他
    • Organizer
      平成23年度第7回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      長野
    • Year and Date
      2012-06-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531016
  • [Presentation] Consideration of Factors Influencing Nature Observation-Based Awareness of Students2011

    • Author(s)
      Masakazu GOTO, Tatsushi KOBAYASHI
    • Organizer
      NAAEE(North American Association for Environmental Education)
    • Place of Presentation
      Raleigh, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23240107
  • [Presentation] 幼小連携における持続可能性教育の実践的取組の研究-科学性を育む里庭体験のすすめ-2011

    • Author(s)
      大澤力・木村吉彦・小林辰至・干場英弘
    • Organizer
      東京家政大学・上越教育大学・玉川大学シンポジウム
    • Place of Presentation
      東京家政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Presentation] 幼小連携における持続可能性教育の実践的取り組みの研究-科学性を育む里庭体験のすすめ-2011

    • Author(s)
      大澤力・木村吉彦・小林辰至・干場英弘
    • Organizer
      東京家政大学・上越教育大学・玉川大学シンポジウム
    • Place of Presentation
      東京家政大学
    • Year and Date
      2011-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Presentation] 幼小連携における持続可能性教育の実践的取組の研究II-ドイツにおけるESD活動の報告-2010

    • Author(s)
      大澤力・尾崎司・木村吉彦・小林辰至・ランブレヒト-マティアス
    • Organizer
      日本生物教育学会
    • Place of Presentation
      東北工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Presentation] 幼小連携における持続可能性教育の実践的取組の研究II-ドイツにおけるESD活動を報告-2010

    • Author(s)
      大澤力・尾崎司・ランブレヒト・木村吉彦・小林辰至
    • Organizer
      日本生物教育学会
    • Place of Presentation
      東北工業大学
    • Year and Date
      2010-01-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500887
  • [Presentation] 中学校技術科の材料加工学習における科学教育との接点2009

    • Author(s)
      大谷忠・小林辰至, 他
    • Organizer
      日本産業技術教育学会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330199
  • [Presentation] テーマ 理科・技術科・数学科の総合単元開発:技術的問題解決プロセスに理数を位置づける技術的問題解決プロセスに理数を位置づける2007

    • Author(s)
      丹沢哲郎(オーガナイザー)小林辰至
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330199
  • [Presentation] 幼小中における持続可能性教育の実践的研究ー科学性の芽生えから課題解決能力育成へ(科研費研究)ー

    • Author(s)
      大澤力・岩田力・関章信・生駒恭子・小林辰至
    • Organizer
      日本保育学会(第67回大会:大阪)
    • Place of Presentation
      大阪総合保育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Presentation] 科学性の芽生えや課題解決能力育成の基盤原体験

    • Author(s)
      小林辰至
    • Organizer
      日本生物教育学会(2014つくば大会)
    • Place of Presentation
      つくば大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350265
  • [Presentation] 力および放射における逆2乗則を学習する教材の開発

    • Author(s)
      長谷川敦司,吉木優充,小林辰至
    • Organizer
      日本理科教育学会北陸支部大会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501046
  • 1.  GOTO Masakazu (40311138)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 2.  SIMONO Hiroshi (30142631)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  OGAWA Yoshikazu (60233433)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  TAGUTI Hirosugu (50274676)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KAWASAKI Naoya (40145107)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KINEFUCHI Makoto (30261366)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TORII Ryuji (90207663)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  YAMAMOTO Toshikazu (80334142)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  OSAWA Tsutomu (20310394)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 10.  OKAMOTO Yasuhiko (10367245)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  ARITA Hiroyuki (70342938)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  OGURA Yasushi (50224192)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  ABE Yasuko (00212556)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  ICHIKAWA Naoko (60349206)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  OZAKI Tukasa (40424634)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 16.  HATOGAI Taro (10280512)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  TASHIRO Naoyuki (30353387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 18.  FUJIOKA Tatsuya (10311466)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 19.  KAMEI Osamu (40415609)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  IWASAKI Seiji (90259995)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  HARADA Koichiro (10450628)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  NAGAYAMA Syunsuke (10553117)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  KITAHARA Kazuo (20107692)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  YAMAMOTO Tsuneo (20008733)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  WATANABE Masataka (70356286)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  CHIBA Kazuyoshi (70222130)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  KIMURA Yoshihiko (90175307)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 28.  品川 明 (20215982)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  市川 智史 (60274271)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  熊野 善介 (90252155)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  平田 大二 (70132917)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  清原 清一 (10353393)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  日置 光久 (10181059)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  前田 克彦 (40370994)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  益田 裕充 (30511505)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  TANABE Rena (80392538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  SATOSHI Matsubara (40000137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  WAJAVBAYASHI Fumitaka (30158589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  UCHIO Yuko (70446574)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  ISOZAKI Tetsuo (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  TANZAWA Testsuro (60272142)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  YAMAZAKI Sadato (40230396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  OHTANI Tadashi (80314615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 44.  MORIYAMA Jun (40303482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  KUNIMUNE Susumu (50214979)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  HINO Keiko (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  NINOMIYA Hiroyuki (40335881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  HOSHIBA Hidehiro (50453668)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 49.  KUBOTA Yoshihiko (90432103)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 50.  MATUZAWA Youichi (10401788)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  MATUI Chizuko (20401789)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  IKADA Yoshito (70513175)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  SATO Masahisa (00360800)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  HASEGAWA Atsushi (60359065)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 55.  TANI Tomokazu (60547040)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 56.  IWATA Tsutomu (00134578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 57.  Hosoe Yoko (30272876)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  MITUNAGA SHINICHIROU (20260549)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  SATOU YUKARI (40510813)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  OOMORI YASUMASA (80233279)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  NISINOSONO Haruo (90027673)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  MASHIKO Norifumi (10219321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  NOHDA Nobuhiko (80020121)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  TAKAYAMA Iwo (60041307)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  OKAYASU Takahiro (40224084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  TANIMOTO Yoshihiko (80041052)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  SETO Tomoya (40171350)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  SHINCHI Tatsurou (20284820)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  DOI Susumu (30242663)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  HAGA Toshio (00142828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  NIGORIKAWA Akio (10293268)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  OKANO Tsutomu (30233357)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  SHIRANE Fukue (00033639)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  NISHIKAWA Jun (80218130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  TOKITA Yoshinobu (20018659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  OTSUJI Hisashi (20272099)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  OCHIAI Kiyoshige (00125246)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  YOSHIZAKI Makoto (50057668)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 79.  SUZUKI Makoto (60322856)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 80.  Kurihara Jun-ichi (90583922)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 81.  三宅 征夫 (50000071)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 82.  立田 慶裕 (50135646)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 83.  笹尾 幸夫 (90390575)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 84.  加納 誠 (70084324)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 85.  田口 公則 (70300960)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 86.  境 智洋 (40508537)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 87.  田代 直幸 (30280512)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 88.  原田 耕平 (10238181)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 89.  伊藤 眞人 (10159915)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 90.  浦野 弘 (50185089)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 91.  生田 孝至 (20018823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 92.  中山 玄三 (40211437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 93.  住野 好久 (60243531)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 94.  濤崎 智佳 (40356126)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 95.  石濱 博之 (00223016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 96.  Thurlow John (50299773)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 97.  田村 学 (00413906)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 98.  Lambrecht M. (20614829)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 99.  後藤 顕一 (50549368)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 100.  渡部 美佳 (50597143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 101.  内田 千春 (20460553)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 102.  SEKI Akinobu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 103.  IKOMA Kyouko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 104.  Babennko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 105.  TATSUMI Masako
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 106.  UNO Tomio
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 107.  丹沢 哲郎
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi