• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kobayashi Keiichi  小林 敬一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KOBAYASHI Keiichi  小林 敬一

Less
Researcher Number 90313923
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 静岡大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2025: 静岡大学, 教育学部, 教授
2012 – 2017: 静岡大学, 教育学部, 教授
2007 – 2011: Shizuoka University, Educ, Assoc. Processor
2005 – 2006: 静岡大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
大学生 / 教授準備 / 構成的処理 / 教授による学習 / 書かれた論争 / 批判的統合 / 高次リテラシー / 論争的テキスト / 論争的な複数テキスト / 複数テキスト … More / 質問予想 / 質問生成 / 教授的質問 / 教授準備による学習 / フェーズ関連づけ / 学習効果 / 直接教授 / ピアチュータリング / 協同活動 / 教授的説明 / 教授準備学習 / 接触効果 / 論争 / フレーミング効果 / 合意性認知 / 議論評価 / 合意性情報 / 関連づけ処理 / 態度 / 科学的信念 / 対立情報 / scientific beliefs / attitudes / consensus perception / argument evaluation / relational processing / conflicting information / controversy / 読解 / 学習 / 複数文書モデル / テキスト学習 / 意見文産出 / 出所参照 / テキスト評価 / 議論文産出 / 論争の理解 / 複数テキスト読解 / テキスト処理 / 論証文産出 / 書かれた論争への参加 / 複数テキスト処理 / 読解目標 / 外的方略 / 課題表象 / 誤り分析 / 論拠の評価 / 教授介入 / テキスト間関係の理解 / 引用の技術 / 読解力 / 教育的支援 / 高次水準リテラシー / 複数テキスト読解力 … More
Except Principal Investigator
日本語教育 / 英語教育 / 国語教育 / 複数テキストの統合 / 問い生成 / Reflective thinking / Psychological distance / Learning community / Action research / Discourse culture supportive of dialogue / Dialogic-centered lessons / Creative discussion / 意味敏感さ / 心理的かかわりの距離 / 学びの協同体作り / 対話を支えるグランドルール / 子ども主体の学び合う授業作り / ビデオ研修 / 談話実践モデルの開発 / 資質 / "TEACHER"の意味 / 子ども主体の学び合う授業創り / 可視化 / 身体化された実践知 / 子ども主体の"話し合う・学び合う"授業作り / 知識伝逹型授業 / DC技能 / 省察的思考 / 心理的距離 / 学びの共同体作り / アクションリサーチ / 対話を支える談話的風土 / 対話を中心とした授業 / 創造的ディスカッション Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (71 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  学習活動としての教授的説明に関する学習者の意思決定過程とその支援Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小林 敬一
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Exploration of Inference Generated by Multiple Text Reading with Preceding Question Generation - For Developing Thinking Citizens

    • Principal Investigator
      松下 達彦
    • Project Period (FY)
      2024 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      National Institute for Japanese Language and Linguistics
  •  Learning by preparing pedagogical questionsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      小林 敬一
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Preparing-to-teach for enhancing the learning effects of teachingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kobayashi Keiichi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Psychological effects of exposure to a controversyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kobayashi Keiichi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Mechanism of learning from written controversyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Keiichi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  The capability of participating in controversial discourse through the reading of multiple texts.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Keiichi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Investigating and fostering multiple texts reading abilities as high-order literacyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Keiichi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Cultivating learning and education environments for fostering creative discussion skills for children

    • Principal Investigator
      MARUNO Shunichi
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyushu University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Interactive learning effects of preparing to teach and teaching: A meta-analytic approach2024

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Educational Psychology Review

      Volume: 36 Issue: 1 Pages: 1-26

    • DOI

      10.1007/s10648-024-09871-4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03077
  • [Journal Article] 教授による学習の役割仮説2023

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      心理学評論

      Volume: 66 Pages: 175-192

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03077
  • [Journal Article] Learning by creating teaching materials: Conceptual problems and potential solutions.2023

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Frontiers in Psychologyiers in Psychology

      Volume: 14 Pages: 1-4

    • DOI

      10.3389/fpsyg.2023.1095285

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03077
  • [Journal Article] Anticipating Potential Tutees' Failures in Understanding : Its Effects on Learning by Preparing to Teach2023

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告. 人文・社会・自然科学篇

      Volume: 74 Pages: 139-148

    • DOI

      10.14945/0002000160

    • ISSN
      18843492
    • URL

      https://shizuoka.repo.nii.ac.jp/records/2000160

    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03077
  • [Journal Article] Learning by Preparing Pedagogical Questions2022

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告. 人文・社会・自然科学篇

      Volume: 73 Pages: 157-173

    • DOI

      10.14945/00029252

    • ISSN
      18843492
    • URL

      https://shizuoka.repo.nii.ac.jp/records/14358

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03077
  • [Journal Article] Effects of collaborative versus individual preparation on learning by teaching2021

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Instructional Science

      Volume: 49 Issue: 6 Pages: 811-829

    • DOI

      10.1007/s11251-021-09561-6

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Journal Article] Processes of Preparing Collaboratively to Teach2021

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告. 人文・社会・自然科学篇

      Volume: 72 Pages: 169-182

    • DOI

      10.14945/00028513

    • NAID

      120007180323

    • ISSN
      18843492
    • URL

      https://shizuoka.repo.nii.ac.jp/records/13599

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Journal Article] Learning by teaching face-to-face: The contributions of preparing-to-teach, initial-explanation, and interaction phases2021

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      European Journal of Psychology of Education (Advanced Online Publication)

      Volume: - Issue: 2 Pages: 551-566

    • DOI

      10.1007/s10212-021-00547-z

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Journal Article] Preparing to Teach Others in a Face-to-Face Manner : An Analysis of Notes and Underlines2020

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告. 人文・社会・自然科学篇

      Volume: 71 Pages: 108-115

    • DOI

      10.14945/00027831

    • NAID

      120006951301

    • ISSN
      18843492
    • URL

      https://shizuoka.repo.nii.ac.jp/records/12902

    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Journal Article] Why is Learning by Teaching Other Students Effective?2020

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Educational Psychology

      Volume: 68 Issue: 4 Pages: 401-414

    • DOI

      10.5926/jjep.68.401

    • NAID

      130007969934

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Year and Date
      2020-12-30
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Journal Article] 日本の学生には教授予期の学習効果が見られない?2019

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 70 Pages: 95-102

    • NAID

      120006775026

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Journal Article] The impact of perceived scientific and social consensus on scientific beliefs2018

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Science Communication

      Volume: 40 Issue: 1 Pages: 63-88

    • DOI

      10.1177/1075547017748948

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Journal Article] 対立・競合する議論の異なる効果2018

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 68 Pages: 51-62

    • NAID

      120006483161

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Journal Article] Effects of conflicting scientific arguments on belief change: Argument evaluation and expert consensus perception as mediators2018

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Journal of Applied Social Psychology

      Volume: 00 Issue: 4 Pages: 1-11

    • DOI

      10.1111/jasp.12499

    • NAID

      120006635855

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Journal Article] 対立する科学的情報が科学的信頼性の認知に及ぼす影響2017

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 67 Pages: 75-88

    • NAID

      120006309828

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Journal Article] 対立する情報との接触が態度に及ぼす効果 -対立の種類に着目した研究レビュー-2016

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      心理学評論

      Volume: 59 Pages: 143-161

    • NAID

      130006701396

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Journal Article] 対立する議論のバイアスがかかった同化と態度変化 -関係づけ処理の調整効果-2016

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 66 Pages: 43-54

    • NAID

      110010032629

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Journal Article] Relational processing of conflicting arguments: Effects on biased assimilation2016

    • Author(s)
      Keiichi Kobayashi
    • Journal Title

      Comprehensive Psychology

      Volume: 5 Pages: 1-13

    • DOI

      10.1177/2165222816657801

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Journal Article] Learning from Conflicting Texts: The Role of Intertextual Conflict Resolution in Between-Text Integration2015

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Reading Psychology

      Volume: 未定 Issue: 6 Pages: 519-544

    • DOI

      10.1080/02702711.2014.926304

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Journal Article] 大学生における書かれた論争の自発的な理解2015

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 65 Pages: 65-76

    • NAID

      110009966578

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Journal Article] 科学的問題に関する意見表明の意志2014

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 64 Pages: 71-83

    • NAID

      110009804008

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Journal Article] Students' consideration of source information during the reading of multiple texts and its effect on intertextual conflict resolution2014

    • Author(s)
      Kobayashi Keiichi
    • Journal Title

      Insturctional Science

      Volume: 42 Issue: 2 Pages: 183-205

    • DOI

      10.1007/s11251-013-9276-3

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Journal Article] The effect of reading tasks on learning from multiple texts2014

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      The Japanese journal of psychology

      Volume: 85 Issue: 2 Pages: 203-209

    • DOI

      10.4992/jjpsy.85.13309

    • NAID

      130004922558

    • ISSN
      0021-5236, 1884-1082
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Journal Article] 書かれた論争からの学習 -文献レビュー-2013

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 63 Pages: 83-98

    • NAID

      110009575008

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Journal Article] 初等・中等教育における複数テキストの利用-新学習指導要領(国語)とその解決の分析-2012

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 43 Pages: 65-70

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Journal Article] 初等・中等教育における複数テキストの利用-新学習指導要領(国語)とその解説の分析-2012

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 62 Pages: 55-70

    • NAID

      110008895398

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Journal Article] 複数テキストの批判的統合に及ぼす議論評価促進の効果2011

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 61 Pages: 113-128

    • NAID

      110008427265

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Journal Article] 大学生は複数テキスト間の潜在的論争をどう理解するか?2010

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 60 Pages: 85-96

    • NAID

      110007569569

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Journal Article] 複数テキストの批判的統合2010

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 58 Pages: 503-516

    • NAID

      110008440869

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Journal Article] Strategic use of multiple texts for the evaluation of arguments2010

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Reading Psychology 31

      Pages: 121-149

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Journal Article] The influence of topic knowledge, external strategy use, and college experience on students' comprehension of controversial texts.2009

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Learning and Individual Differences 19

      Pages: 130-134

    • NAID

      120001794386

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] The influence of topic knowledge, external strategy use, and college experience on students' comprehension of controversial texts2009

    • Author(s)
      Keiichi Kobayashi
    • Journal Title

      Learning and Individual Differences 19

      Pages: 130-134

    • NAID

      120001794386

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] Comprehension of relations among controversial texts : effects of external strategy use2009

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      Instructional Science 37

      Pages: 311-324

    • NAID

      120001794385

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Journal Article] 論争的な複数テキストの理解(2)-誤りの分析-2009

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会科学篇) 59

      Pages: 139-152

    • NAID

      110007379261

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] 論争的な複数テキストの理解 (2) -誤りの分析-2009

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会科学篇) 59

      Pages: 139-152

    • NAID

      110007379261

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] 論争的な複数テキストの理解 -発話思考法を用いた分析-2008

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会科学篇) 58

      Pages: 159-170

    • NAID

      110007377714

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] 論争的な複数テキストの理解-発話思考法を用いた分析-2008

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会科学篇) 58号

      Pages: 159-170

    • NAID

      110007377714

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] 相互氏名を用いた対話型授業の参加構造-教師のステップ・インと指名指導権の関係-2007

    • Author(s)
      小林 敬一・小澤 敬
    • Journal Title

      静岡大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 13

      Pages: 287-296

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17203039
  • [Journal Article] Participation structures in dialogic lessons using peer-nomination system : relations between teachers' steeping in and nomination initiative.2007

    • Author(s)
      Kobayashi, K., Ozawa, K
    • Journal Title

      Bulletin of the Center for Educational Research and Teacher Development, Sizuoka University 13

      Pages: 287-296

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17203039
  • [Journal Article] 複数テキスト読解方略2007

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会科学篇) 57

      Pages: 269-282

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] 小学校の授業において話し合いを深めるための教師の役割2007

    • Author(s)
      小澤 敬・小林 敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(入文・社会科学篇) 57

      Pages: 283-294

    • NAID

      110007648001

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17203039
  • [Journal Article] The role of teacher in leading a deeper whole-class discussion in elementary school lessons.2007

    • Author(s)
      Ozawa, K., Kobayashi, K
    • Journal Title

      Bulletin of the Faculty of Education Shizuoka University : Liberal Arts and Social Science Series 57

      Pages: 283-294

    • NAID

      110007648001

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17203039
  • [Journal Article] 複数テキスト読解方略-外的表象の分析による検討-2007

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会科学篇) 57号

      Pages: 263-276

    • NAID

      110007647999

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Journal Article] 相互氏名を用いた対話型授業の参加構造--教師のステップインと氏名主導権の関係--2007

    • Author(s)
      小林敬一, 小澤敬
    • Journal Title

      静岡大学教育学部実践総合センター紀要 13(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17203039
  • [Journal Article] 小学校の授業において話し合いを深めるための教師の役割2007

    • Author(s)
      小澤敬, 小林敬一
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究紀要(人文・社会科学篇) 57(印刷中)

    • NAID

      110007648001

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17203039
  • [Journal Article] 大学生による書かれた論争への参加-テキスト間関係の理解が果たす役割-

    • Author(s)
      小林敬一
    • Journal Title

      教育心理学研究

    • NAID

      130003376560

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Presentation] 教える相手のつまずきを予想する -教授準備による学習に及ぼす効果-2023

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03077
  • [Presentation] 教授的質問を準備することの学習効果2022

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第86回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03077
  • [Presentation] 協同準備が教えることによる学習に及ぼす効果2020

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Presentation] 対面して教えることによる学び2019

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第83回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03225
  • [Presentation] 科学的信念に及ぼす科学的・社会的合意性認知の効果2017

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第81回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Presentation] 対立する議論のバイアスがかかった同化2016

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松香川国際会議場(香川県高松市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Presentation] 対立する議論との接触が及ぼす影響 -関係づけ処理の役割-2015

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ[新潟コンベンションセンター](新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04055
  • [Presentation] 書かれた論争の理解-大学生に見られる複数テキスト読解の問題-2014

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸市(神戸国際会議場)
    • Year and Date
      2014-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Presentation] 高校・大学生の思考発達-複数テキストの統合の観点から-2014

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Presentation] 誤った情報の訂正に効果はあるのか?-メタ分析による検討-2014

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第78回大会
    • Place of Presentation
      京都市(同志社大学)
    • Year and Date
      2014-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Presentation] 書かれた論争から人は何を学ぶか? ―対立解消を促すことの効果―2013

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回大会
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Presentation] 書かれた論争の理解 -Mediatorとしての役割-2012

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学(沖縄県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530813
  • [Presentation] 書かれた論争への参加-論争的な複数テキスト読解とそれに基づく議論文の産出-2011

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる2・7(札幌市)
    • Year and Date
      2011-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Presentation] 複数テキストの批判的統合に及ぼす出所参照の効果2010

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第74回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学(豊中市)
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Presentation] 大学生の実験レポートに見る引用の技術2009

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第73回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都市)
    • Year and Date
      2009-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Presentation] 大学生の実験レポートに見る引用の技術2009

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第73回大会
    • Place of Presentation
      京都市
    • Year and Date
      2009-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530680
  • [Presentation] 論争的な複数テキストの理解における誤りの分析2008

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第72回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2008-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 複数テキストに基づく論拠の評価2008

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回総会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2008-10-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 論争的な複数テキストの理解における誤りの分析2008

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第72回大会
    • Place of Presentation
      札幌市
    • Year and Date
      2008-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 複数テキストに基づく論拠の評価2008

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回総会
    • Place of Presentation
      小金井市
    • Year and Date
      2008-10-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 論争的な複数テキストの理解に及ぼす既有知識,外的方略利用,学年の影響2007

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会
    • Place of Presentation
      文教大学
    • Year and Date
      2007-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 論争的な複数テキストの理解に及ぼす既有知識,外的方略,学年の影響2007

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会
    • Place of Presentation
      越谷市
    • Year and Date
      2007-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 論争的な複数テキスト間関係の理解過程2007

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第71回大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2007-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 論争的な複数テキスト間関係の理解2007

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第71回大会
    • Place of Presentation
      東京都
    • Year and Date
      2007-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • [Presentation] 論争的な複数テキストの理解-外的方略利用の効果-2006

    • Author(s)
      小林敬一
    • Organizer
      日本心理学会第70回大会
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2006-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730410
  • 1.  MARUNO Shunichi (30101009)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KATO Kazuo (00281759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KARIYASONO Akihiko (30274674)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  FUJITA Yutaka (60238590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  松下 達彦 (00255259)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  赤塚 祐哉 (30760748)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  木下 直子 (40364715)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  須田 永遠 (40933411)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  田川 麻央 (50735363)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  Sheppard Chris (60350386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  篠崎 祐介 (60759992)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  武富 有香 (60941101)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  奥泉 香 (70409829)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  奥野 由紀子 (80361880)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  佐藤 壮広 (90385964)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi