• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Watari Hironori  渡 寛法

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

WATARI Hironori  渡 寛法

Less
Researcher Number 20732960
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 日本大学, 文理学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 日本大学, 文理学部, 准教授
2018 – 2019: 滋賀県立大学, 全学共通教育推進機構, 特任准教授
2015: 早稲田大学, グローバルエデュケーションセンター, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 09050:Tertiary education-related / Foreign language education / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
ルーブリック / 自己調整学習 / アカデミック・ライティング / 学習態度 / 文章評価活動 / 学習支援 / 大学英語教育 / 学術目的の英語 / 自己調整 / 調整 … More / 内発的価値 / アカデミックライティング / EAP / 英語教育 / フィードバック / 自己効力感 / 文章観 / 文章評価 / パフォーマンス / ライティング … More
Except Principal Investigator
異文化理解 / 音韻 / リズム / 英語教育 / 意味順 / EAP / 英文法 / 英語演説 / 実感 / 総合的理解 / 演説 / 口語 / 大学生、大学院生 / 学術的文章作成教育 / アカデミック・ライティング教育 / 追跡調査 / 文章指導者の成長 追跡調 / 書き手の成長要素 / 書き手の成長尺度 / 大学アカデミック・ライティング / 体系的ライティング指導 / 文章作成の得手・不得手 / 文章作成の好き嫌い / フィードバック / ライティングにおける留意点 / 大学院生の文章作成 / 文章観 / ライティング・プロセス / 文章作成における留意点 / 大学生のライティング / 大学院生のライティング / 文章指導者の成長 / 書き手の成長 / カリキュラム開発 / 教員コンピテンシー / EAP教員コンピテンシー / EAP教育質保証 / 学術目的の英語教育 / ファカルティ・ディベロップメント / 教員養成 / 質保証 / 大学英語カリキュラム / 大学英語教育 / 学術目的の英語 / 文法 / 英語教育モデル / 英詩 / 英語 / PBL / 教材開発 / タスク / ライティング / アカデミック・ライティング / 文章指導コメント / オンデマンド授業 / 文章作成授業 / 大学生の文章作成力 / 大学における文章作成指導 / 文章評価観点 / 大学の文章作成力 / 大学生 / 学術的文章作成授業 / 文章評価ルーブリック / 学術的文章作成力の構造 / 大学初年次・2年次 / 文章フィードバック / 学術的文章作成力の伸び / 学部横断型文章授業 / 因子分析 / 大学文章作成力の構造 / 専門科目レポート / 詳細なコメント / 簡潔なコメント / 授業画面の視聴 / 大学学術的文章作成授業 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (59 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  Mechanisms of Learning Attitudes and Writing Evaluation in College Writing EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      渡 寛法
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Nihon University
  •  English Education and Public Speech: Towards Development of a Comprehensive Teaching Method by Sound, Grammar, and Cultural Understanding

    • Principal Investigator
      桂山 康司
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  大学アカデミック・ライティングによる大学生および大学院生の書き手としての成長

    • Principal Investigator
      佐渡島 紗織
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  English Education and Proverbs: Towards Development of a Comprehensive Teaching Method by Sound, Grammar, and Cultural Understanding

    • Principal Investigator
      KATSURAYAMA Koji
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Development of a Quality Assurance Criteria Model for University English Education and a Core Competency Framework for EAP Practitioners in Japan

    • Principal Investigator
      Iijima Yuka
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Dokkyo University
  •  Development and validation of an organic collaboration model among teacher, student, and ICT for promoting academic writing educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      WATARI Hironori
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nihon University
      The University of Shiga Prefecture
  •  Developing autonomous learning systems through collaboration with learners for the improvement of EAP writing skills

    • Principal Investigator
      TAJINO AKIRA
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagoya University of Foreign Studies
      Kyoto University
  •  The Relationship between Students' Writing Improvement and Written Comments in a University Academic Writing Course

    • Principal Investigator
      Sadoshima Saori
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Waseda University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 明日の授業に活かす「意味順」英語指導2021

    • Author(s)
      田地野彰、桂山康司、金丸敏幸、川原功司、高橋佑宜、笹尾洋介、奥住桂、藤木克哉、山田浩、佐々木啓成、村上裕美、加藤由崇、渡寛法
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784823410871
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00907
  • [Book] Terauchi, H., Noguchi, J. & Tajino, A. (Eds.) Towards a New Paradigm for English Language Teaching: English for Specific Purposes from Asia and Beyond, Ch. 8 EAP in Japan, pp.79-922020

    • Author(s)
      Iijima, Y., Takahashi, S., Watanabe, A. & Watari, H.
    • Total Pages
      14
    • Publisher
      Routledge: UK
    • ISBN
      9781138389342
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Book] レポート・論文をさらによくする「書き直し」ガイド―大学生・大学院生のための自己点検法292015

    • Author(s)
      佐渡島紗織、坂本麻裕子、大野真澄(編著)
    • Total Pages
      146
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Journal Article] 日本の学士課程 EAP カリキュラム指標モデルの構築に向けて2023

    • Author(s)
      飯島優雅・渡寛法・渡辺敦子・寺内一
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 5 Pages: 53-58

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] 英語科教職課程履修生の共同体における協働的振り返り2023

    • Author(s)
      浅岡千利世、臼井芳子、秋山朝康、渡辺敦子
    • Journal Title

      言語教師教育:JACET教育問題研究会会誌

      Volume: 10(1) Pages: 62-81

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] Developing Quality Assurance Benchmarks and Professional Development Schemes for EAP Education in Japan (Accepted)2023

    • Author(s)
      Yuka Iijima, Sayako Maswana, Hironori Watari, Hiroshi Yamada, Sachi Takahashi & Toshiyuki Kanamaru
    • Journal Title

      BALEAP Proceedings 2021 (In print)

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] TEAPテスト問題と新学習指導要領の比較2023

    • Author(s)
      渡辺敦子
    • Journal Title

      日本英語検定協会 TEAPプレイスメントテスト研究レポート

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] 日本の大学における EAP 教員を対象とした自己評価ツールの開発2022

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子・渡寛法・山田浩・飯島優雅・高橋幸・金丸敏幸・寺内一・田地野彰
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 3 Pages: 72-77

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] 英語教師を目指す動機の継続力の研究2022

    • Author(s)
      秋山朝康、渡辺敦子
    • Journal Title

      教育研究所紀要

      Volume: 31 Pages: 33-45

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] EAP教員コンピテンシー枠組みと教員養成コース―英国の取り組み― (EAP Teacher Competency Framework: Findings from a Survey Study of British TEAP Courses)2021

    • Author(s)
      マスワナ 紗矢子・渡 寛法・飯島 優雅・渡辺 敦子・高橋 幸・金丸 敏幸・寺内 一・田地野 彰
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 3 Pages: 71-77

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] 理想の教師像と英語教師になる動機づけの関係:動機づけ自己システムを応用して2021

    • Author(s)
      秋山朝康、渡辺敦子
    • Journal Title

      教育研究所紀要

      Volume: 31 Pages: 49-60

    • NAID

      40022818936

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Journal Article] College Students’ Autonomous Learning Attitude and Test Performance: Focusing on Self-efficacy, Intrinsic Value, and Self-regulation2020

    • Author(s)
      渡 寛法、中島 宏治
    • Journal Title

      Journal of the Japan Association for Developmental Education

      Volume: 14 Issue: 0 Pages: 51-59

    • DOI

      10.18950/jade.2020.04.30.01

    • NAID

      130007884141

    • ISSN
      1881-0470, 2423-8252
    • Year and Date
      2020-07-01
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Journal Article] 日本の英語学習者を対象としたEAPライティング教材研究―EGPからEAPへの接続に注目して―2020

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子, 渡寛法, 田地野彰
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 第2号 Pages: 103-110

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Journal Article] 日本におけるEAP教員コンピテンシー枠組み構築の試み―BALEAP学会による枠組みの日本語試訳を通じて―2019

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子,渡寛法,飯島優雅,渡辺敦子,高橋幸,金丸敏幸,田地野彰,寺内一
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 1 Pages: 46-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Journal Article] 大学におけるアカデミック・ライティング教育の動向―シラバスの共起ネットワーク分析から―2017

    • Author(s)
      渡寛法・マスワナ紗矢子.
    • Journal Title

      Studies in English Teaching and Learning in East Asia

      Volume: 6 Pages: 41-50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Journal Article] 因子分析による学術的文章作成力の構造解析2016

    • Author(s)
      佐渡島紗織、坂本麻裕子、宇都伸之、渡寛法、大野真澄、外村江里奈、中島宏治
    • Journal Title

      リメディアル教育研究

      Volume: 5

    • NAID

      130007049461

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Journal Article] 初年次アカデミック・ライティング授業の効果2015

    • Author(s)
      佐渡島紗織、宇都伸之、坂本麻裕子、大野真澄、渡寛法
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 37(2) Pages: 154-161

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Journal Article] アカデミック・ライティング教育と情報リテラシー2014

    • Author(s)
      佐渡島紗織
    • Journal Title

      情報の科学と技術

      Volume: 64-1 Pages: 22-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Presentation] 大学院生のアカデミック・ライティングの実態;文章作成におけるプロセスと留意点2023

    • Author(s)
      後藤大輔・平松友紀・千仙永・坂本麻裕子・佐渡島紗織
    • Organizer
      大学教育学会第45回大会 自由研究発表(大阪大学吹田キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02949
  • [Presentation] 「転用」に関する英語文献2023

    • Author(s)
      佐渡島紗織
    • Organizer
      全国大学国語教育学会島根大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02949
  • [Presentation] 中・高・大教員の連携の試み:オンラインコミュニティにおける授業実践の振り返り2023

    • Author(s)
      渡辺敦子、浅岡千利世、藤井彰子、三浦大輔、宮平大輔
    • Organizer
      JACET第4回ジョイントセミナー
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 大学院生のアカデミック・ライティングの実態ー文章作成におけるプロセスと留意点―2023

    • Author(s)
      後藤大輔・平松友紀・千仙永・坂本麻裕子・佐渡島紗織
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02949
  • [Presentation] 異校種間教師による振り返りのオンラインコミュニティの構築ー中・高・大教員共通課題の発見2022

    • Author(s)
      藤井彰子、渡辺敦子、浅岡千利世、三浦大輔、中井康平、酒井 裕
    • Organizer
      全国英語教育学会第47回北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] ジャンル(文種)研究―2000年以降の動向―2022

    • Author(s)
      佐渡島紗織
    • Organizer
      全国大学国語教育学会千葉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02949
  • [Presentation] TEAPテスト問題と新学習指導要領の比較2022

    • Author(s)
      渡辺 敦子
    • Organizer
      飯島科研・TEAPプレイスメントテスト(仮称)共同研究 合同シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 日本の学士課程 EAP カリキュラム指標モデルの構築に向けて2022

    • Author(s)
      飯島優雅・渡寛法・渡辺敦子・寺内一
    • Organizer
      第5回JAAL in JACET 学術交流集会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 日本の大学英語教育とEAP教員を対象とした質保証枠組みの研究2022

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子, 渡寛法, 山田浩, 飯島優雅, 渡辺敦子, 金丸敏幸, 寺内一
    • Organizer
      第61回大学英語教育学会国際大会 EAP研究会ポスター発表
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] EAPカリキュラム質保証指標モデルの開発2022

    • Author(s)
      渡 寛法・飯島 優雅・高橋幸
    • Organizer
      飯島科研・TEAPプレイスメントテスト(仮称)共同研究 合同シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] Developing quality assurance benchmarks and professional development schemes for EAP education in Japan2021

    • Author(s)
      Yuka Iijima, Sayako Maswana, Hironori Watari, Hiroshi Yamada, Sachi Takahashi, Toshiyuki Kanamaru
    • Organizer
      BALEAP Conference 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] Developing Quality Assurance Benchmarks and Professional Development Schemes for EAP Education in Japan2021

    • Author(s)
      Yuka Iijima, Sayako Maswana, Hironori,Watari, Hiroshi Yamada, Sachi Takahashi, Toshiyuki Kanamaru
    • Organizer
      BALEAP 2021 Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 日本の文脈に即したEAP教育の質保証指標と教員コンピテンシー枠組み構築に向けて JACET EAP研究会ポスター発表2021

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子、渡寛法、山田浩、飯島優雅、渡辺敦子、寺内一、田地野彰
    • Organizer
      第4回JAAL in JACET学術交流集会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] A Preliminary Study on EAP Genre Writing-competency Descriptors for Japanese Science Students2021

    • Author(s)
      Sayako Maswana, Hironori Watari
    • Organizer
      55th RELC International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] 日本の大学におけるEAP教員を対象とした自己評価ツールの開発2021

    • Author(s)
      飯島優雅,マスワナ紗矢子,渡寛法,山田浩,渡辺敦子,高橋幸,金丸敏幸,寺内一,田地野彰
    • Organizer
      第4回JAAL in JACET学術交流集会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] EAP教育の質保証に向けた指標プロトタイプ作成(ポスター発表)2020

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子・渡寛法・山田浩・飯島優雅・渡辺敦子・高橋幸・金丸敏幸・寺内一・田地野彰
    • Organizer
      第 3 回 (2020 年度 ) JAAL in JACET 学術交流集会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] EAP教員コンピテンシー枠組みと教員養成コース―英国の取り組み― (EAP Teacher Competency Framework: Findings from a Survey Study of British TEAP Courses)2020

    • Author(s)
      マスワナ 紗矢子・渡 寛法・飯島 優雅・渡辺 敦子・高橋 幸・金丸 敏幸・寺内 一・田地野 彰
    • Organizer
      第 3 回 (2020 年度 ) JAAL in JACET 学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] Towards a new paradigm for teaching English for academic purposes in Japan2020

    • Author(s)
      田地野彰,野口ジュディー,マスワナ紗矢子,渡辺敦子,寺内一
    • Organizer
      International Symposium on Teaching English for Academic Purposes, Kyoto
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Presentation] EAP教員コンピテンシー枠組みと教員養成コース―英国の取り組み―2020

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子, 渡寛法, 飯島優雅, 渡辺敦子, 高橋幸, 金丸敏幸, 寺内一, 田地野彰
    • Organizer
      第3回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] EAP教師養成の可能性(パネルディスカッションTowards a New Paradigm for Teaching English for Academic Purposes in Japan)2020

    • Author(s)
      渡辺敦子
    • Organizer
      International Symposium on Teaching English for Academic Purposes: パネルディスカッションTowards a New Paradigm for Teaching English for Academic Purposes in Japan
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 高大接続を目指した英語アカデミックライティング教材の開発2020

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子, 加藤由崇, 渡寛法, 山田浩, 田地野彰
    • Organizer
      第3回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] Towards a New Paradigm for Teaching English for Academic Purposes in Japan(パネルディスカッション)2020

    • Author(s)
      田地野彰,野口ジュディー,マスワナ紗矢子,渡辺敦子,寺内一
    • Organizer
      International Symposium on Teaching English for Academic Purposes (Campus Plaza Kyoto)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 日本の英語学習者を対象とした EAPライティング教材研究―EGPからEAPへの円滑な移行に向けて―2019

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子・渡寛法・田地野彰
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] Development of EAP writing materials that bridge EGP and EAP2019

    • Author(s)
      Maswana, S., & Watari, H
    • Organizer
      2019/28th ETA International Symposium on English Teaching and Book Fair
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] Development of EAP writing materials that bridge EGP and EAP2019

    • Author(s)
      Sayako Maswana, Hironori Watari
    • Organizer
      28th ETA International Symposium on English Teaching and Book Exhibit
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] Development of EAP writing materials that bridge EGP and EAP2019

    • Author(s)
      Maswana, S., & Watari, H.
    • Organizer
      ETA International Symposium on English Teaching and Book Fair
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Presentation] Quality Assurance for University English Education(ポスター発表)2019

    • Author(s)
      Sayako Maswana, Hironori Watari, Hiroshi Yamada, Yuka Iijima, Atsuko Watanabe, Sachi Takahashi, Toshiyuki Kanamaru, Akira Tajino, Hajime Terauchi.
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 日本の英語学習者を対象としたEAPライティング教材研究―EGPからEAPへの円滑な移行に向けて―2019

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子, 渡寛法, 田地野彰
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 英語リメディアル教育における学生の自律的学習態度とテストパフォーマンスの関係2019

    • Author(s)
      中島宏治・渡寛法
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] Analysis of Quality Assurance Criteria for University English Education(ポスター発表)2019

    • Author(s)
      Sayako Maswana, Hironori Watari, Hiroshi Yamada, Yuka Iijima, Atsuko Watanabe, Sachi Takahashi, Toshiyuki Kanamaru, Akira Tajino, Hajime Terauchi
    • Organizer
      The 58th JACET International Convention (Nagoya, 2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01286
  • [Presentation] 日本の英語学習者を対象としたEAPライティング教材研究―EGPからEAPへの円滑な移行に向けて―2019

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子, 渡寛法, 田地野彰
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Presentation] Analysis of the use of acronyms in research articles2018

    • Author(s)
      Sayako Maswana, Hironori Watari
    • Organizer
      The 2nd International Conference on English Across the Curriculum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12454
  • [Presentation] 日本の大学における学術英語カリキュラムの実態調査2018

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子,渡寛法,山田浩,飯島優雅,渡辺敦子,田地野彰,高橋幸,金丸敏幸,寺内一
    • Organizer
      第1回JAAL in JACET学術交流集会(高千穂大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Presentation] 日本におけるEAP教員コンピテンシー枠組み構築の試み2018

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子,渡寛法,飯島優雅,渡辺敦子,高橋幸,金丸敏幸,田地野彰,寺内一
    • Organizer
      第1回JAAL in JACET学術交流集会(高千穂大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Presentation] A Syllabus Survey of Academic Writing Education in Japanese Universities2017

    • Author(s)
      Watari, H., & Maswana, S.
    • Organizer
      Faces of English 2: Teaching and Researching Academic and Professional English, The University of Hong Kong
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Presentation] アカデミックライティング教育の動向―シラバス分析の観点から―2016

    • Author(s)
      渡 寛法、田地野 彰
    • Organizer
      大学英語教育学会九州・沖縄支部第170回東アジア英語教育研究会
    • Place of Presentation
      西南学院大学(福岡県・福岡市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03446
  • [Presentation] ライティング・センターで文章作成支援を行うチューターの意識

    • Author(s)
      太田裕子・佐渡島紗織
    • Organizer
      大学教育学会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Presentation] ライティング・センターで書き手を育てる

    • Author(s)
      佐渡島紗織
    • Organizer
      教育関係共同利用拠点提供プログラム
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Presentation] 思考力を育てる

    • Author(s)
      佐渡島紗織
    • Organizer
      品川区東海グループ研究会
    • Place of Presentation
      品川区東海中学校
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Presentation] 書き手主体のカリキュラムを目指す

    • Author(s)
      佐渡島紗織
    • Organizer
      全国大学国語教育学会 課題研究
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • [Presentation] ライティング・センターは学生の何を変えるのか

    • Author(s)
      佐渡島紗織
    • Organizer
      アカデミック・リンク・センター セミナー
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381218
  • 1.  Sadoshima Saori (20350423)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 2.  SAKAMOTO Mayuko (40648317)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  UTO Nobuyuki (30755963)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  TAJINO AKIRA (80289264)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 5.  KATSURAYAMA Koji (10194797)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  寺内 一 (50307146)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 7.  高橋 幸 (50398187)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 8.  金丸 敏幸 (70435791)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 9.  マスワナ 紗矢子 (60608933)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 23 results
  • 10.  OTA Yuko (50434353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  SOTOMURA Erina (00732942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  ONO Masumi (50704657)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 13.  DOYLE Ayako (80595835)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  Iijima Yuka (50337838)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 15.  笹尾 洋介 (80646860)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  渡辺 敦子 (70296797)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 17.  山田 浩 (80824763)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 18.  中島 宏治 (00765167)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  嶼田 大海 (10780140)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  千 仙永 (90780172)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  後藤 大輔 (90835399)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 22.  田部井 滉平 (00843947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  平松 友紀 (60880333)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi