• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nakawa Nagisa  中和 渚

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NAKAWA Nagisa  中和 渚

Less
Researcher Number 00610718
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 関東学院大学, 建築・環境学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 関東学院大学, 建築・環境学部, 准教授
2017 – 2019: 関東学院大学, 建築・環境学部, 講師
2016: 東京未来大学, こども心理学部, 専任講師
2015 – 2016: 東京未来大学, 子ども心理学部, 専任講師
2013 – 2015: 東京未来大学, こども心理学部, 講師
2012: 東京未来大学, 公私立大学の部局等, 助教
2011 – 2012: 東京未来大学, こども心理学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities / Educaion
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09080:Science education-related / Science education / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
数学教育 / 遊び / 導かれた参加 / 社会文化的視点 / 授業研究 / 計算 / 国際協力 / 子ども / 算数 / 東南部アフリカ … More / ウブントゥ / 非認知能力 / アフリカ / 相互作用 / 教授・学習 / サブサハラ・アフリカ / 初等数学 / 職能成長 / ニューメラシー / 図形教育 / 専門的職能成長 / 言語 / 図形 / 数 / 社会文化的観点 / 測定 / ザンビア / ケニア / 初等教育 / 就学前教育 / 比較教育 / アフリカ理解 / 算数教育 / 生活 / ネパール / 数学教科書分析 / 数学授業開発 / 授業開発 / 乗法 / 国際教育協力 / 数の認識 / かけ算 / ザンビア共和国 / 学校教育 / 言語と算数 / 途上国の算数教育 / 生活と数学 / 言語と数学 / 数学教育開発 / カリキュラム開発 / 意味・理解 / 教育学 … More
Except Principal Investigator
数学教育 / 幼児期 / 幼児教育 / 社会的公正 / 批判的数学教育 / カリキュラム開発 / 国際比較 / 教科総合 / 計算力 / カリキュラム / 価値観 / 保育者研修 / 保育者の研修 / 算数教育 / プログラム開発 / 幼小接続 / 幼児算数教育 / 職能成長 / 授業研究 / アフリカ / 専門職学習コミュニティ / 力量形成過程 / 理数科教師 / 遊びを通じて学ぶ活動プログラム / 海外での効果検証 / 保育者の養成 / 海外でのプログラムの効果検証 / 遊びを通じて学ぶ活動プログラム開発 / 保育者の養成・研修 / 就学前幼児教育 / プロセス・スキル / 5E指導モデル / 国際比較調査研究 / ザンビア / 5E指導プログラム / 遊び / 活動プログラム / 就学前数学教育 / 批判的数学的リテラシー / 社会批判的オープンエンドな問題 / 量指導 / 数学教育開発 / 基本的な計算能力 / 測定 / 比較 / 量感覚 / 途上国 / 量概念 / 算数・数学教育 / 制度化 / 現地専門的知識 / 現地専門家 / 十進位取り記数法 / 構造とパターン / 低学力 / 現地文脈的見方 / 十進位取り階層構造 / 算数ニュメラシー / 診断的評価法 / パターンと構造 / 表現形式 / 現地文脈 / 10進位取り記数法 / 算数ニューメラシ / 数学的リテラシー / 数学的モデル / トランス・サイエンスな問題 / 社会的オープンエンドな問題 / 積み木遊び / パターン認識能力 / 規則性の発見力 / リズム遊び / 形遊び / AMPS / リズム・パターン / 規則性の発見 / 色板並べ遊び / 幼児数学教育 / パターン / 小学校への接続 / 科学的探究心 / 芽生え / 科学の本質 / 学習指導要領 / 幼稚園教育要領 / 小学校低学年 / 接続 / 探究心の芽生え / 科学的探究 / NOS / 数学教師の影響 / 生徒の価値観の多様性 / 質問紙WIFI too / 国際比較調査「第三の波」 / 生徒の価値観形成に対する数学教師の影響 / 数学教育における価値観 / 教員研修 / 教員研修プログラムの開発 / 5歳児の実態 / プログラム効果検証 / 保護者研修 / 教員研修プログラム / プログラムの効果検証 / 就学前算数教育 / 保護者の研修 / 保育者の職能成長 / 5歳児の実態 / 就学前算数教育プログラム / 保護者 / 教師教育 / 研修 / 実践共同体 / 教員教育 / 教員教育制度 / 内発的発展 / アイデンティティ / 専門家集団 / 理数科教育 Less
  • Research Projects

    (15 results)
  • Research Products

    (170 results)
  • Co-Researchers

    (37 People)
  •  An Empirical Study on Developing Critical Mathematical Literacy through Socio-Critically Open-Ended Problems

    • Principal Investigator
      服部 裕一郎
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Cultivating the Professional Learning Community and the Process of Professional Development of Science and Mathematics Teachers in Secondary Education in Africa

    • Principal Investigator
      高阪 将人
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  Elucidating and improving aspects of collective learning about mathematics in and out of school in Southeast AfricaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      中和 渚
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kanto Gakuin University
  •  The effects of "building blocks" and "rhythm play" on young children's development of the pattern recognition ability

    • Principal Investigator
      松尾 七重
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Curriculum Development of Japanese Critical Mathematics Education to Nurture Critical Mathematical Literacy

    • Principal Investigator
      Baba Takuya
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Collaboration on endogenous development and institutionalization of mathematics curriculum in Afirica

    • Principal Investigator
      馬場 卓也
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Development of a pre-school mathematics education programme incorporating a subject synthesis perspective.

    • Principal Investigator
      松尾 七重
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  A Study on the Emergence of Scientific Inquiry at the Early childhood and its Link to the Lower Primary Education

    • Principal Investigator
      Matsubara Kenji
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Research of Mathematics Education for the Development of Basic Computational Skills in Developing Countries

    • Principal Investigator
      Watanabe Koji
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Miyazaki International College
  •  Teachers' Influences on the Formations of Students' Values in Mathematics Education

    • Principal Investigator
      KINONE Chikara
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Developing teaching and learning materials for numeracy and teachers' professional competency in AfricaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakawa Nagisa
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kanto Gakuin University
  •  Development of preschool mathematics educational training program for teachers and parents

    • Principal Investigator
      Matsuo Nanae
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  International survey on formation of professional community and identity in mathematics and science education

    • Principal Investigator
      BABA TAKUYA
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Curriculum development connecting children's life and mathematics in Asia and AfricaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakawa Nagisa
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tokyo Future University
  •  ザンビア共和国の子どもたちの計算の意味・理解の改善に関する開発研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中和 渚
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tokyo Future University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Values and Valuing in Mathematics Education Moving Forward into Practice2024

    • Author(s)
      Nakawa Nagisa
    • Total Pages
      473
    • Publisher
      Springer
    • ISBN
      9789819994533
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [Book] グローカルな社会・時代における算数数学教育2022

    • Author(s)
      馬場卓也・内田豊海・中和渚・福田博人・服部裕一郎(編著)
    • Total Pages
      198
    • Publisher
      学術研究出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Book] グローカルな社会・時代における算数数学教育2022

    • Author(s)
      馬場卓也・内田豊海・中和渚・福田博人・服部裕一郎
    • Total Pages
      198
    • Publisher
      学術研究出版
    • ISBN
      9784910733654
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Book] Knowledge, Education and Social Structure in Africa (African Potentials)2021

    • Author(s)
      Shoko Yamada, Akira Takada, Akiyo Aminaka, Josephine Cornell, Morie Kaneko, Shose Kessi, Motoji Matsuda, Sethunya Tshepho Mosime, Nagisa Nakawa, Asayo Ohba, Kopano Ratele, Nobuhide Sawamura, Kazuro Shibuya, Masayoshi Shigeta and Machiko Tubura
    • Total Pages
      388
    • Publisher
      Langaa RPCID
    • ISBN
      9789956551217
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] Chapter 11 Mathematical values through personal and social values: a number activity in a Japanese kindergarten. Values and valuing in mathematics education: scanning and scoping the territory2019

    • Author(s)
      Nakawa Nagisa
    • Total Pages
      222
    • Publisher
      Springer nature Switzerland AG
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Book] Kenya Mathematics Workbook for Grade 2 Term 2 in 20192019

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Total Pages
      77
    • Publisher
      GLMi Kenya
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] 改訂新版 講座 算数授業の新展開1 第1学年2019

    • Author(s)
      中和渚(分担執筆) 新算数教育研究会(編者)
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      東洋館
    • ISBN
      9784491036854
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] Values and valuing in mathematics education: scanning and scoping the territory2019

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa (Chapter writing) P. Clarkson, W. T. Seah, P. JeongSuk. (Eds.)
    • Total Pages
      222
    • Publisher
      Springer nature Switzerland AG
    • ISBN
      9783030168919
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] 算数教育の基礎がわかる本2019

    • Author(s)
      石井 洋、岡島 美智子、小熊 良一、加々美 勝久、栗原 秀幸、近藤 裕、佐々木 郁子、佐々木 隆宏、澤田 麻衣子、下村 岳人、瀬尾 祐貴、瀬沼 花子、土屋 修、豊田 ひかり、中和 渚、渡邊 耕二
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      学術図書出版社
    • ISBN
      9784780607840
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Book] Kenya Mathematics Workbook for Grade 1 Term 2 in 20192019

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Total Pages
      90
    • Publisher
      GLMi Kenya
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] これだけは知っておきたい 小学校教師のための算数と数学15講「第二講 乗法と除法」2019

    • Author(s)
      神原一之・中和渚 (溝口達也,岩崎秀樹編著)
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623084289
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Book] 算数教育の基礎がわかる本2019

    • Author(s)
      中和渚・山野ひかり(分担執筆)、佐々木隆宏・土屋修(編者)
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      学術図書
    • ISBN
      9784780607840
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] Kenya Mathematics Workbook 2 term 32018

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Total Pages
      69
    • Publisher
      GLMi Kenya
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] Kenya Mathematics Workbook 1 term 32018

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Total Pages
      70
    • Publisher
      GLMi Kenya
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] Kenya Mathematics Workbook 2 term 22018

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Total Pages
      92
    • Publisher
      GLMi Kenya
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] Kenya Mathematics Workbook 1 term 22018

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Total Pages
      95
    • Publisher
      GLMi Kenya
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Book] 子ども学への招待 子どもをめぐる22のキーワード 「第18章 数とこども」2017

    • Author(s)
      中和渚
    • Total Pages
      280
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623078998
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Book] 子どもたちの生きるアフリカー伝統と開発がせめぎあう大地でー「学び、遊び、夢いっぱい-ザンビアの農牧民トンガ-」2017

    • Author(s)
      中和渚
    • Total Pages
      282
    • Publisher
      昭和堂
    • ISBN
      9784812216361
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Book] 数学的思考-人間の心と学び-(第12章 数学者の思考法と構造定理群」、pp.359-384)2016

    • Author(s)
      中和渚、渡邊耕二
    • Total Pages
      493
    • Publisher
      共立出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Book] 「ザンビア共和国における学校と社会の関係性についての考察-試験とコンピテンシーを視点として-」澤村信英『アフリカの生活世界と学校教育』2014

    • Author(s)
      馬場卓也、中和渚
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402048
  • [Journal Article] Life Story Analysis of the Longer-term Effects of Kenya’s Strengthening of the Mathematics and Science in Secondary Education Project on the Attitudinal and Behavioural Changes of Former Secondary Students2024

    • Author(s)
      Kosaka Masato、Nakawa Nagisa
    • Journal Title

      African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education

      Volume: - Issue: 1 Pages: 1-12

    • DOI

      10.1080/18117295.2024.2318539

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14199, KAKENHI-PROJECT-20H01689, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [Journal Article] Learning process of developing subitising, counting, and reasoning skills among Jamaican preschool children2024

    • Author(s)
      Nakawa Nagisa and Furuta Yutaro
    • Journal Title

      Creative Education

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [Journal Article] -アーギュメンテーションに基づく児童の対話の試行的分析-2023

    • Author(s)
      中和 渚, 高阪 将人, 大谷 洋貴
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 47 Issue: 0 Pages: 207-210

    • DOI

      10.14935/jssep.47.0_207

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Journal Article] 国際バカロレア・ミドル・イヤーズ・プログラム(IBMYP)数学と日本の中学校数学科の確率に関する教科書分析ー問題の分類と探究に関わる内容に着目してー2023

    • Author(s)
      中和渚、木村光宏
    • Journal Title

      国際バカロレア教育研究

      Volume: 7 Pages: 81-93

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] 家庭科教育と数学教育における教科等横断的視点によるカリキュラム開発の枠組みの提案と授業開発及び実践と評価ー中学生の探究授業における三原組織と一次関数の統合ー2023

    • Author(s)
      小林久美、中和渚、高阪将人、内村修大、加々美雄太、渡辺快
    • Journal Title

      未来の保育と教育ー東京未来大学保育・教職センター紀要ー

      Volume: 10 Pages: 43-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] Preschool children’s mathematical performance in Japan2023

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa, Koji Watanabe
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th congress of the European Society for Research in Mathematics Education

      Volume: - Pages: 2160-2167

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Journal Article] Young Japanese Children’s Subjectification and Objectification Through the Lens of Joint Labor in a Mathematical Activity at a Preschool: A Case Study2023

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa, Yusuke Uegatani, Hiroki Otani, & Hiroto Fukuda
    • Journal Title

      Early Childhood Education Journal

      Volume: in press Issue: 6 Pages: 1-13

    • DOI

      10.1007/s10643-023-01493-9

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14219, KAKENHI-PROJECT-20K14013, KAKENHI-PROJECT-20H01689, KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Journal Article] Preschool children’s mathematical performance in Japan2023

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa, Koji Watanabe
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th congress of the European Society for Research in Mathematics Education

      Volume: - Pages: 2160-2167

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Journal Article] 就学前算数教育の図形と食に関する領域横断のプログラム開発と幼児の活動の様相2023

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      第11回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 25-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Journal Article] Lesson Study on Two Continents: Contextual Differences Reflected in Teachers’ Pedagogy, Affect, and Processes2022

    • Author(s)
      Collet, Vicki; Nakawa, Nagisa
    • Journal Title

      International Journal for Lesson and Learning Studies

      Volume: 2022 Issue: 4 Pages: 260-274

    • DOI

      10.1108/ijlls-03-2022-0043

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [Journal Article] 就学前教育における算数関連の遊び・学びを保護者はどのように捉えているか?―保護者の意識調査より―2021

    • Author(s)
      中和渚, 松尾七重
    • Journal Title

      第 54 回 秋期研究大会発表集録

      Volume: 54 Pages: 361-364

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Journal Article] 就学前算数教育のための研修における 保育者の教授内容知識及び 算数に対する思いの変容2021

    • Author(s)
      松尾七重, 中和渚
    • Journal Title

      第 54 回 秋期研究大会発表集録

      Volume: 54 Pages: 345-348

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Journal Article] 就学前算数教育のための研修における 保育者の教授内容知識及び 算数に対する思いの変容2021

    • Author(s)
      松尾七重, 中和渚
    • Journal Title

      第 54 回 秋期研究大会発表集録

      Volume: 54 Pages: 345-348

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Journal Article] Understanding length, area, and volume measurement: An assessment of Japanese preschoolers2021

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa, Koji Watanabe
    • Journal Title

      Proceeddings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 283-292

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Journal Article] 就学前教育における算数関連の遊び・学びを保護者はどのように捉えているか?―保護者の意識調査より―2021

    • Author(s)
      中和渚, 松尾七重
    • Journal Title

      第 54 回 秋期研究大会発表集録

      Volume: 0 Pages: 361-364

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Journal Article] Understanding length, area, and volume measurement: An assessment of Japanese preschoolers2021

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa, Koji Watanabe
    • Journal Title

      Proceeddings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 283-292

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Journal Article] Proposing and Modifying Guided Play on Shapes in Mathematics Teaching and Learning for Zambian Preschool Children2020

    • Author(s)
      Nakawa, N
    • Journal Title

      South African Journal of Childhood Education

      Volume: 10(1) Issue: 1 Pages: 1-10

    • DOI

      10.4102/sajce.v10i1.802

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Journal Article] Primary School Children's Counting and Number Composition Processes from Two Pilot Studies in Urban Schools in Zambia2020

    • Author(s)
      Nakawa, N., Kusaka, S., Kosaka, M., Watanabe, K., Baba, T.
    • Journal Title

      African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education

      Volume: 24(3) Issue: 3 Pages: 361-374

    • DOI

      10.1080/18117295.2020.1851889

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175, KAKENHI-PROJECT-19K14199, KAKENHI-PROJECT-19H01626, KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] The development of a numeracy assessment instrument and its application to primary schools in Zambia.2020

    • Author(s)
      Baba, T. Nakawa, N., Nkhata, B., Mungalu, A., Mudenda, B., Kaabo, E., Kosaka, M., Kusaka, S., Mambwe, B., Nkharamo, C. J., Watanabe, K.
    • Journal Title

      Zambia Journal of Teacher Professional Growth (ZJTPG)

      Volume: 5(2) Pages: 72-92

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] The development of a numeracy assessment instrument and its application to primary schools in Zambia2020

    • Author(s)
      Baba, T. Nakawa, N., Nkhata, B., Mungalu, A., Mudenda, B., Kaabo, E., Kosaka, M., Kusaka, S., Mambwe, B., Nkharamo, C. J., Watanabe, K.
    • Journal Title

      Zambia Journal of Teacher Professional Growth (ZJTPG)

      Volume: 5(2) Pages: 72-92

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Journal Article] Effectiveness of a Japanese preschool mathematics guided play programme in teaching measurement.2019

    • Author(s)
      Nakawa, N., Watanabe, K., & Matsuo, N.
    • Journal Title

      Proceedings ofthe 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Pretoria, South Africa: PME.

      Volume: 3 Pages: 121-128

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] 就学前算数教育における保育者の専門的職能成長を捉える理論的枠組みの提案とその活用可能性2019

    • Author(s)
      中和渚・松尾七重・高阪将人
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 25(1)

    • NAID

      40022337350

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] A systematic review and meta-analysis of mathematics education research in SAARMSTE: implications for further research2019

    • Author(s)
      Masato Kosaka, Nagisa Nakawa, Koji Watanabe
    • Journal Title

      The proceeding for the 27th annual conference of the Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education

      Volume: 27 Pages: 193-198

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Journal Article] 経験がある保育者の算数に関する専門的職能成長2019

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      日本数学教育学会第7回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 203-210

    • NAID

      40022495177

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] 批判的数学教育の近年の研究傾向ーCritical Mathematics Education: Theory, Praxis, and Realityよりー2019

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      科学/人間

      Volume: 48 Pages: 135-148

    • NAID

      120006713962

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Journal Article] 就学前算数教育における保育者の専門的職能成長を捉える理論的枠組みの提案とその活用可能性2019

    • Author(s)
      中和渚・松尾七重・高阪将人
    • Journal Title

      『数学教育学研究』

      Volume: 25(1) Pages: 33-48

    • NAID

      40022337350

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Journal Article] Current situation of Zambian Children's Guided-play in an early childhood education (ECE) pre-mathematics classroom: a case study2019

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      The proceeding for the 27th annual conference of the Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education

      Volume: 27 Pages: 274-282

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Journal Article] 就学前算数教育における保育者の専門的職能成長モデルの提案2018

    • Author(s)
      中和渚・高阪将人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第6回春期研究大会論文集

      Volume: 6 Pages: 149-156

    • NAID

      40022277932

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] 就学前算数教育の研修における現状と課題2018

    • Author(s)
      中和渚・並木久栄
    • Journal Title

      日本数学教育学会第6回春期研究大会論文集

      Volume: 6 Pages: 133-140

    • NAID

      40022277869

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] ザンビア・ルサカにおける都市部の就学前教育で実施された数学教育の授業の現状と課題2018

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      アフリカ教育研究

      Volume: 9

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Journal Article] Using the co-construction approach to improve the quality of mathematics leaning through play in Japanese preschools: A case study2018

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      The proceedings of the 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education

      Volume: 1 Pages: 166-173

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] 日本の幼児算数教育のあり方の検討 ドイツの幼稚園・基礎学校段階の『数の本』シリーズの関連性が示唆するもの2017

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      『数学教育学研究:全国数学教育学会誌』

      Volume: 23(2)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] 日本の就学前算数教育のあり方の検討-ドイツの幼稚園・基礎学校段階の『数の本』シリーズの関連性が示唆するもの-2017

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      数学教育研究

      Volume: 23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] 批判的数学教育からの幼児算数教育の検証2017

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      日本数学教育学会第5回春期研究大会論文集

      Volume: 5 Pages: 225-232

    • NAID

      40022278358

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] 就学前算数教育における教師・保護者養成・研修に関する海外の動向と国際協力2017

    • Author(s)
      中和渚,高阪将人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第5回春期研究大会論文集

      Volume: 5 Pages: 49-56

    • NAID

      40022277386

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] ザンビアにおける教材開発を重視した授業研究の課題に関する考察-かけ算の理解を主題としたケーススタディ-2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 26 Pages: 37-46

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] ザンビアにおける教材開発を重視した授業研究の課題に関する考察かけ算の理解を主題としたケーススタディー2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      『数学教育学研究:全国数学教育学会誌』

      Volume: 22(1) Pages: 37-46

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] 算数における小学校と就学前教育の関連性についての考察-ドイツの教科書『数の本』の内容と方法から-2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      第4回春期研究大会論文集

      Volume: 4 Pages: 183-190

    • NAID

      40022277887

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Journal Article] ザンビア共和国における子供の数の認識―具体物と半具体物に対するサビタイジングと数える行為に焦点を当てて―2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      『アフリカ教育研究』

      Volume: 7 Pages: 155-172

    • NAID

      130008051266

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] What Fruitful Discussions Do Zambian Teachers Have  in Lesson Study? –A Case Study.2015

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      roceedings of 39th Psychology of Mathematics Education conference

      Volume: 3 Pages: 273-280

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] Zambian teachers’ professional discussions in lessonstudy: a case study in mathematics in Central Province2015

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      International Council on Education for Teaching (ICET) 59th World Assembly - Challenging disparities in education - 59th Yearbook of Teacher Education

      Volume: 1 Pages: 431-439

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] Application of Substantial Learning Envronment (SLE) to mathematics classes for grade 5 and 6 in Zambia: Teachers’ reflections and development of their teaching2015

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      Zambia Journal of Teacher Professional Growth

      Volume: 3(1) Pages: 55-74

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] ドイツの就学前教育における『小さな数の本(Das kleine Zahlenbuch)』の特徴(1) ―カードに焦点を当てた考察―2014

    • Author(s)
      中和 渚
    • Journal Title

      数学教育学研究 : 全国数学教育学会誌

      Volume: 20(1) Pages: 1-9

    • NAID

      130007580546

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] 英語圏サブサハラ・アフリカ4か国の中等教育段階における数学教科書分析2014

    • Author(s)
      中和 渚・川口 純
    • Journal Title

      東京未来大学紀要

      Volume: 7 Pages: 229-239

    • NAID

      130007531211

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] ザンビアの子どもたちの生活から学校教育を問い直す2013

    • Author(s)
      中和 渚
    • Journal Title

      アフリカ教育研究

      Volume: 3 Pages: 83-92

    • NAID

      130008160310

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] Zambian Pupils’ Discovering Number Patterns in Substantial Learning Environment (SLE) on the Modified Transcend Recursive Model2013

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      The Journal of Research and Practice of International Cooperation in Science, Mathematics and Technology Education

      Volume: 4(1) Pages: 2-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] Current situations in Pre-primary and primary mathematics education in Kathmandu, Nepal2013

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      東京未来大学研究紀要

      Volume: 6 Pages: 131-140

    • NAID

      130007531320

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] Linkage between Mathematics Syllabus and Textbooks in the Republic of Zambia2012

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      東京未来大学研究紀要

      Volume: 5 Pages: 91-97

    • NAID

      110009577209

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] ザンビア共和国における本質的学習環境の実践に基づく数学の授業開発研究2012

    • Author(s)
      中和 渚
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌. 臨時増刊, 数学教育学論究

      Volume: 96 Pages: 5-15

    • NAID

      110009445285

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] Possibilities and Challenges in Teaching and Learning of Number Brick in a Grade 5 mathematics classroom in Kabwe, Central Province, Zambia2012

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      Proceeding of the twentieth annual meeting of the Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education Vol.1 : Long Paper

      Volume: 1 Pages: 201-211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Journal Article] 本質的学習環境(SLE)の授業開発におけるザンビア人教師2名の成長と課題2012

    • Author(s)
      中和 渚
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 18 Pages: 13-21

    • NAID

      110009616235

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Journal Article] Linkage between Mathematics Syllabus and Textbooks in the Republic of Zambia2012

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Journal Title

      東京未来大学研究紀要

      Volume: 5 Pages: 91-97

    • NAID

      110009577209

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Journal Article] 本質的学習環境(SLE)に基づく数学科授業開発研究(4)-ザンビア共和国で実施した授業開発の視座と教材の再構成の視点-2012

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 18(1) Pages: 15-22

    • NAID

      110009616223

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Journal Article] ザンビア基礎学校における数学授業の学習・指導の特徴と改善に関する考察2011

    • Author(s)
      中和渚
    • Journal Title

      アフリカ教育研究

      Volume: 1 Pages: 77-91

    • NAID

      130008160280

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] The Connection between Zambian children's informal play and mathematics2023

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      アフリカ教育学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] Preschool children’s mathematical performance in Japan2023

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa, Koji Watanabe
    • Organizer
      The 13th congress of the European Society for Research in Mathematics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] 就学前教育における批判的数学教育の可能性の検討-アーギュメンテーションに基づく児童の対話の試行的分析-2023

    • Author(s)
      中和渚・高阪将人・大谷洋貴
    • Organizer
      日本科学教育学会第47回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Presentation] The Connection between Zambian children's informal play and mathematics2023

    • Author(s)
      Nakawa, N. & Kosaka, M
    • Organizer
      Japan Society for Africa Educational Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] ザンビア共和国の初等教育における児童の計算方略に関する研究2023

    • Author(s)
      渡邊耕二・高阪将人・中和渚・日下智志・馬場卓也
    • Organizer
      アフリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] Preschool children’s mathematical performance in Japan2023

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa, Koji Watanabe
    • Organizer
      The 13th congress of the European Society for Research in Mathematics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Presentation] The Connection between Zambian children's informal play and mathematics.2023

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      アフリカ教育学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Presentation] Numeracy Skills in Primary School Education in Zambia: Secondary Analysis of JICA Numeracy Project Data2023

    • Author(s)
      Koji Watanabe, Nagisa Nakawa, Masato Kosaka, Satoshi Kusaka, Takuya Baba, Mungalu Arthur
    • Organizer
      Japan Academic Society of Mathematics Education (JASME) 59th Conference(於福岡教育大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0038
  • [Presentation] Numeracy Skills in Primary School Education in Zambia: Secondary Analysis of JICA Numeracy Project Data2023

    • Author(s)
      Koji Watanabe, Nagisa Nakawa, Masato Kosaka, Satoshi Kusaka, Takuya Baba, Mungalu Arthur
    • Organizer
      The Japan Academic Society of Mathematics Education (JASME) 59th Conference(
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] ザンビア共和国の初等教育における児童の計算方略に関 する研究2023

    • Author(s)
      渡邊耕二、高阪将人、中和渚、日下智志、馬場卓也
    • Organizer
      アフリカ教育学会第31回大会、神戸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0038
  • [Presentation] The connection between Zambian children's informal play and mathematics2023

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa & Masato Kosaka
    • Organizer
      アフリカ教育学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [Presentation] Numeracy Skills in Primary School Education in Zambia:Secondary Analysis of JICA Numeracy Project Data2023

    • Author(s)
      渡邊耕二, 中和渚, 高阪将人, 日下智志, 馬場卓也, Mungalu Arthur
    • Organizer
      全国数学教育学会 第59回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] Developing, implementing and assessing cross-curricular lessons of high school home economics and mathematics in Japan2023

    • Author(s)
      Koki Nakashima, Nagisa Nakawa, Kumi Kobayashi, Tetsuya Suzuki
    • Organizer
      13th Biennial Conference of the Comparative Education Society of Asia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] ザンビア共和国の初等教育における児童の計算方略に関 する研究2023

    • Author(s)
      渡邊耕二、高阪将人、中和渚、日下智志、馬場卓也
    • Organizer
      アフリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0038
  • [Presentation] Impact of Kenya’s Strengthening of Mathematics and Science in Secondary Education Project on Students’ Attitudes and Behaviours2022

    • Author(s)
      Nakawa, Nagisa; Kosaka, Masato
    • Organizer
      第20回アフリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [Presentation] Transdisciplinaryアプローチに依拠した高校数学科・家庭科の授業実践とその考察 ―人生すごろくにおける数的情報の取り扱いに着目して―2022

    • Author(s)
      中和渚, 森田大輔, 高阪将人
    • Organizer
      全国数学教育学会第57回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Presentation] 年長児が獲得しうる算数的な概念・技能についての 調査結果からの検討2022

    • Author(s)
      中和渚 , 松尾七重
    • Organizer
      全国数学教育学会 第 56回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Presentation] 高等学校家庭科と数学科における教科横断授業に関する実践家・研究者間の協働省 察の分析2022

    • Author(s)
      中和 渚, 高阪 将人, 小林 久美, 森田 大輔, 齋藤 和可子, 渡辺 快
    • Organizer
      日本科学教育学会第 46 回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Presentation] Curriculum Framework and Practice for a Mathematical Preschool Curriculum in Japan2022

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa
    • Organizer
      Asia Pacific Conference on Curriculum Studies and Instructional Designing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] 数学的モデリング教材のカテゴリーに関する考察:社会的オープンエンドな問題の視点から2022

    • Author(s)
      中和渚, 森田大輔, 高阪将人
    • Organizer
      全国数学教育学会第57回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Presentation] Curriculum Framework and Practice for a Mathematical Preschool Curriculum in Japan2022

    • Author(s)
      Nanae Matsuo, Nagisa Nakawa
    • Organizer
      Asia Pacific Conference on Curriculum Studies and Instructional Designing(国際学会)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Presentation] 年長児が獲得しうる算数的な概念・技能についての 調査結果からの検討2022

    • Author(s)
      中和渚 , 松尾七重
    • Organizer
      全国数学教育学会 第 56回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] 高等学校家庭科と数学科における教科横断授業内容と生徒の記述に基づく反応類型2022

    • Author(s)
      小林久美, 中和渚, 齋藤和可子, 高阪将人, 森田大輔, 渡辺快
    • Organizer
      日本科学教育学会第 46 回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Presentation] 幼稚園教育要領解説における科学的探究心に関する内容の変化についての探索的分析2021

    • Author(s)
      中和渚, 高阪将人, 松原憲治
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Presentation] 就学前教育における算数関連の遊び・学びを保護者はどのように捉えているか?―保護者の意識調査より―2021

    • Author(s)
      中和渚, 松尾七重
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Presentation] 就学前算数教育のための研修における 保育者の教授内容知識及び 算数に対する思いの変容2021

    • Author(s)
      松尾七重, 中和渚
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] Historical changes of kindergarten curriculum in Japan from the perspective of scientific investigation2021

    • Author(s)
      Kosaka, M., & Nakawa, N.
    • Organizer
      European Early Childhood Education Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Presentation] Connecting Zambian children's play into mathematics education2021

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      1st All Africa STEM Awareness Conference
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] How did an experienced teacher without mathematical background show the improvement of reflection through the lenses of pedagogical content knowledge?2021

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa, Nanae Matsuo
    • Organizer
      the 14th International Congress on Mathematical Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Presentation] Guided participation as a means of classroom interaction in Zambia: Observing children’s play2021

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      アフリカ教育学会第27回大会プログラム発表要旨集録
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] How did an experineced teacher without mathematical background show the improvement of reflection through the lenses of pedagogical content knowledge?2021

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa, Nanae Matsuo
    • Organizer
      the 14th International Congress on Mathematical Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] 就学前教育における算数関連の遊び・学びを保護者はどのように捉えているか?―保護者の意識調査より―2021

    • Author(s)
      中和渚, 松尾七重
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20699
  • [Presentation] 就学前算数教育のための研修における 保育者の教授内容知識及び 算数に対する思いの変容2021

    • Author(s)
      松尾七重, 中和渚
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18487
  • [Presentation] Young Japanese children's subjectification and objectification through the lense of joint labor2020

    • Author(s)
      Nakawa, N., Uegatani, Y., Otani, H., Fukuda, H.
    • Organizer
      Interim proceeding of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] Children's process of counting and composing numbers with locally available material; developing a new assessment tool.2020

    • Author(s)
      Nakawa, N., Kusaka, S., Kosaka, M., Watanabe, K., & Baba, T.
    • Organizer
      28th Conference of the Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education (SAARMSTE), Port Elizabeth, South Africa.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Children's process of counting and composing numbers with locally available material: developing a new assessment tool2020

    • Author(s)
      Nakawa, N., Kusaka, S., Kosaka, M., Watanabe, K., & Baba, T.
    • Organizer
      28th Conference of the Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education (SAARMSTE)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] Children's process of counting and composing numbers with locally available material: developing a new assessment tool2019

    • Author(s)
      Kosaka, M., Nakawa, N., Kusaka, S., Watanabe, K., & Baba, T.
    • Organizer
      全国数学教育学会第50回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] Effectiveness of a Japanese preschool mathematics guided play programme in teaching measurement2019

    • Author(s)
      Nakawa, N., Watanabe, K., & Matsuo, N.
    • Organizer
      the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] 研修前後の保育者の算数に関する専門的職能成長の変化2019

    • Author(s)
      中和渚,松尾七重
    • Organizer
      全国数学教育学会第50回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Preschool children’s understanding of length and area measurement in Japan2019

    • Author(s)
      Nanae Matsuo & Nagisa Nakawa
    • Organizer
      The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Children's process of counting and composing numbers with locally available material; developing a new assessment tool.2019

    • Author(s)
      Kosaka, M., Nakawa, N., Kusaka, S., Watanabe, K., & Baba, T.
    • Organizer
      全国数学教育学会第50回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Zambian Children's Competencies of Numbers: Analysis of the Preliminary Investigation2019

    • Author(s)
      Nakawa N., Kusaka, S., Kosaka, M., Watanabe, K., & Baba, T.
    • Organizer
      アフリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] ケニアの半乾燥地域におけるコミュニティを基盤とした教育開発の提案とその現状ー算数の取り組み・現状と課題ー2019

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      アフリカ教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] RadfordのJoint Laborの観点から見た対話記録の科学的意義ー洞察に富む授業でなければ「データ」にならないのか?2019

    • Author(s)
      上ヶ谷友佑・大谷洋貴・中和渚・福田博人
    • Organizer
      全国数学教育学会第50回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] ザンビア・ルサカにおける都市部の就学前教育で実施された数学教育の授業の現状と課題2019

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      国際開発学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] 研修前後の保育者の算数に関する専門的職能成長の変化2019

    • Author(s)
      中和渚・松尾七重
    • Organizer
      全国数学教育学会第50回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175
  • [Presentation] 就学前算数教育における保育者の専門的職能成長モデルの提案と実践上の課題2018

    • Author(s)
      中和渚・松尾七重・高阪将人
    • Organizer
      全国数学教育学会第48回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] 就学前算数教育プログラムにおける年長児の数や測定に関わる捉え方の変化についての分析2018

    • Author(s)
      中和渚・松尾七重・渡邊耕二
    • Organizer
      日本数学教育学会第51回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Multiple meanings of mathematical playing in early childhood mathematics education2018

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa & Masato Kosaka
    • Organizer
      第8回東アジア数学教育国際会議
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] 就学前算数教育における保育者の職能成長に関する研究2017

    • Author(s)
      高阪将人,中和渚
    • Organizer
      日本数学教育学会第50回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Zambian Primary Mathemtics Classrooms at the Kindergarten Level.2017

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      アフリカ教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Understanding, Assesing, and Developing Zambian Children's Abilities and Teachers' Progessional Learning in Mathematics Class.2017

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      5th Regional Conference for Mathematics, Science and Technology Education in Africa and Annual SMASE-Africa Dlegates Meeting
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Experimental Lessons for Pre-Mathematics in Early Childhood Education in Lusaka, Zambia2017

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      アフリカ教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] インタビュー調査による数・図形・測定領域における幼児の理解の現状2017

    • Author(s)
      中和渚, 渡邊耕二, 松尾七重
    • Organizer
      全国数学教育学会第46回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Framework and Practice for a Mathematical Preschool Curriculum in Japan2017

    • Author(s)
      Nanae Matsuo and Nagisa Nakawa
    • Organizer
      全国数学教育学会国際ワークショップ
    • Place of Presentation
      広島県広島市国際会議場
    • Year and Date
      2017-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] 幼児算数教育の数の遊びに関する実践における幼児の現状2017

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      全国数学教育学会第45回研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2017-01-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] インタビューによる年長児の数の捉え方の解明2017

    • Author(s)
      中和渚,松尾七重,渡邊浩二
    • Organizer
      日本数学教育学会第50回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Zambian Children's Number Recognition2016

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      第18回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2016-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Zambian Children's Number Recognition2016

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      第18回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] How do Zambian Children Recognise Numbers?2016

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      第17回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] 東ティモールの小・中学校における数学の学習に関する考察2016

    • Author(s)
      中和渚・渡邉耕二
    • Organizer
      国際開発学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2016-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] Children's Social Values Expressed in A Number Activity in A Japanese Kindergarten2016

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      The 40th International Conference for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Szeged University, Hungery
    • Year and Date
      2016-08-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] How do Zambian children recognise numbers?2016

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      第17回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2016-04-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] 東ティモール大学工学部における数学教育に関する調査2016

    • Author(s)
      中和渚・渡邉耕二
    • Organizer
      第17回国際開発学会春季大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ザンビアの教室における実践や研究から見つめ直す数学教育開発研究の過去・現在・未来2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      国際開発学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2016-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] 数の活動における幼児の表現の様相2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      日本数学教育学会第49回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2016-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] ドイツの「数の本」シリーズの変化に注目した早期数学教育と就学後の関連性と差別化に関する考察2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      全国数学教育学会第44回研究発表会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2016-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] ドイツの「数の本」シリーズの変化に注目した早期数学教育と就学後の関連性と差別化に関する考察2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      全国数学教育学会第44回研究発表会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ザンビアの教室における実践や研究から見つめなおす 数学教育開発研究の過去・現在・未来2016

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      国際開発学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] 東ティモールの小・中学校における数学の学習に関する考察2016

    • Author(s)
      中和渚・渡邊耕二
    • Organizer
      国際開発学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2016-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] 東ティモール大学工学部における数学教育に関する調査2016

    • Author(s)
      中和渚・渡邊耕二
    • Organizer
      第17回国際開発学会春季大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2016-06-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] Features of teaching and learning in mathematics textbooks for the secondary level in Uganda, Kenya, Rwanda and Zambia2015

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-04-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ドイツの幼児期における数学教育の教材開発に関する考察- Wittmannらの『数の本(Das Zahlenbuch)』に注目して-2015

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      日本比較教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(栃木県、宇都宮市)
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02911
  • [Presentation] ドイツの幼児期における数学教育の教材開発に関する考察- Wittmannらの『数の本(Das Zahlenbuch)』に注目して-2015

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      日本比較教育学会第51 回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ザンビア共和国の授業研究における教師のコンピテンシー2015

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      全国数学教育学会第42回研究発表会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-06-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] 英語圏サブサハラ・アフリカ4ヶ国の前期中等教育段階における数学の教科書分析―ウガンダ, ケニア, ザンビア, ルワンダの第9学年の代数単元に焦点をあてて―2015

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      国際開発学会第16回春季大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2015-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] 算数教育におけるequityに関する調査ー神奈川県のある小学校での参与観察からみえてくる現状ー2015

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      日本数学教育学会第回48回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] 就学前教育のための『小さな数の 本(Das Kleine Zahlenbuch)』の 特徴(1)-カー ドに焦点を当 てた考察―2013

    • Author(s)
      中和 渚
    • Organizer
      第38回全国数学教育学会研究発表会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] 教育を受けることにより 個人の世界観は広がっているのか? ―ザンビア・南部州マザブカにおける調査結果の報告(1)―2013

    • Author(s)
      中和渚、馬場卓也
    • Organizer
      第12回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      早稲田大学大学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] How did pupils solve Number Brick after lessons of Substantial Learning Environment in Central Province, Zambia?2013

    • Author(s)
      中和 渚
    • Organizer
      The twentieth annual meeting of the Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education
    • Place of Presentation
      University of Western Cape
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ザンビアの人々の個人的な語りから教育と社会の関係をひもとく ―研究のフレームワークと 質的分析の方法―2013

    • Author(s)
      中和 渚, 馬場卓也
    • Organizer
      国際開発学会第14回春季大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ザンビアにおける教育と社会におけるフィールド調査(3)-データ分析と2013年度調査の報告-2013

    • Author(s)
      中和 渚、馬場卓也、小坂法美
    • Organizer
      第11回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] mathe 2000 の早期支援プログラムにおける理論に関する考察(1) -「考えて計算する(denkendes Rechnen)」に注目して-2013

    • Author(s)
      中和 渚
    • Organizer
      第46回日本数学教育学会秋期研究大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ザンビア共和国の数学教育開発のための基礎的調査(2)-中央州カブウェのある基礎学校における子どもたちの1桁の乗法の習熟度と課題-2012

    • Author(s)
      中和 渚
    • Organizer
      第45回日本数学教育学会研究発表会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] 本質的学習環境(SLE)の授業開発におけるザンビア人教師2名の成長と課題2012

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      全国数学教育学会(第35回研究発表会)
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2012-01-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] Classroom Interaction in Grade 5 and 6 Mathematics Classrooms in Two Basic Schools in Zambia, Proceedings for the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education2012

    • Author(s)
      Nagisa Nakawa
    • Organizer
      PME(Psychology of Mathematics Education) 36
    • Place of Presentation
      Wesley Girls High School
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ネパールの高校生が語る教育の意義や社会について2012

    • Author(s)
      中和 渚
    • Organizer
      第23回国際開発学会全国大会
    • Place of Presentation
      神戸大学大学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • [Presentation] ザンビアにおける学校教育と社会の関係性に関するフィールド調査(2) : 試験と能力に焦点を当てて2012

    • Author(s)
      中和渚、馬場卓也、小坂法美
    • Organizer
      第10回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      神戸大学大学院国際協力研究科
    • Year and Date
      2012-10-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402048
  • [Presentation] ザンビア共和国における本質的学習環境の実践に基づく数学の授業開発研究2011

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      第7回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2011-04-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] アクション・リサーチの舞台裏-ザンビアの数学授業事例を反省する-2011

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      第8回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] ザンビア共和国の数学教育開発のための基礎的調査-乗法についての予備的考察と子どもの学習課題の導出-2011

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      日本数学教育学会(第44回)
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2011-11-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] ザンビアの後期基礎教育における子どもたちの乗法の習熟に関する報告2011

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      国際開発学会(第22回)
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] 学校から見えてくる子どもたち2011

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      アフリカ子ども学を考える会
    • Place of Presentation
      愛知県立大学サテライトセンター
    • Year and Date
      2011-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] ザンビア共和国における本質的学習環境(SLE)に基づく授業開発研究(4)授業開発の視座と教材の再構成の視点2011

    • Author(s)
      中和渚
    • Organizer
      全国数学教育学会(第34回研究発表会)
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2011-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830091
  • [Presentation] ザンビアにおける学校教育と社会の関係性に関するフィールド研究(2)

    • Author(s)
      中和渚、馬場卓也
    • Organizer
      第10回アフリカ教育フォーラム
    • Place of Presentation
      京都女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402048
  • [Presentation] ネパールの数学教育に関する考察(1)-教育省・大学・学校間の取り組みの関連性に焦点を当てて-

    • Author(s)
      中和 渚
    • Organizer
      第13回国際開発学会春季大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730750
  • 1.  高阪 将人 (50773016)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 2.  BABA TAKUYA (00335720)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 3.  Watanabe Koji (30736343)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  KINONE Chikara (20557293)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  Matsuo Nanae (70292654)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 29 results
  • 6.  NINOMIYA Hiroyuki (40335881)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  MATSUBARA Kenji (10549372)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  島田 功 (30709671)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  石井 洋 (50734034)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  森 薫 (90624859)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  福田 博人 (30803522)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  服部 裕一郎 (50707487)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  IKEDA Hideo (50112165)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  SHIMIZU Kinya (70325132)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  KOZUKA Eiji (50711496)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  UCHIDA Toyomi (00585846)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  ISHIHARA Shinichi (60585644)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MATSUURA Taketo (70457274)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  TAKAHASHI Yoshi (80325208)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  添田 佳伸 (00197005)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  佐藤 学 (90587304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  小林 佳美 (80866335)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  末松 加奈 (30825625)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  日下 智志 (00909591)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 25.  新井 美津江 (50866275)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  須藤 絢 (90780693)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  上ヶ谷 友佑 (80813071)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  石橋 一昴 (70881267)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  松原 和樹 (60757805)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  袴田 綾斗 (50824215)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  大谷 洋貴 (40825238)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  辻 宏子 (20374754)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  佐藤 真帆 (30710298)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  大塲 麻代 (30578828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  坂田 のぞみ (90881300)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  王 林鋒 (70806322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  石井 恭子 (50467130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi