• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Shimogoori Akio  下郡 啓夫

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHIMOGOORI Akio  下郡 啓夫

Less
Researcher Number 00636392
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 函館工業高等専門学校, 一般系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 函館工業高等専門学校, 一般系, 教授
2016 – 2018: 函館工業高等専門学校, 一般理数系, 教授
2013 – 2015: 函館工業高等専門学校, 一般科目理数系, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09010:Education-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 09010:Education-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
汎用的論理思考力 / STEAM / 創造性 / 汎用的論理思考 / メタ認知 / コンピテンシー / STEAM教育 / 感情 / 俯瞰力 / 対話型鑑賞 … More / 知識構成型ジグソー法 / Visible Thinking / 実行 / 思考 / 知覚 / センスメイキング / SECIモデル / 探究と創造の往還 / 観察 / W型問題解決 / エフェクチュエーション / 芸術 / 汎用的論理的思考力 / プログラミング的思考 / 思考の可視化 / 批判的思考力 / トゥールミンモデル / 言語能力 / 論理力 / 論理的文章 / プログラミング / Entry Points / 多重知能理論 / 実践的省察 / 集団創造性 / 汎用論理的思考 / 反省化 / 媒介化 / Moodle / ポテンシャルレスポンスツリー / 数学学習 / ブレンディッド学習 / 接続関係 / 論理的思考力 / 論理的文章作成力 / プログラミング能力 / 数学能力 … More
Except Principal Investigator
探究 / STEAM教育 / プログラミング教育 / カリキュラム開発 / STEM教育 / STEAM / 探究活動 / 創造活動 / 教科横断 / STEAM教育 / プロジェクト学習 / デザイン / 課題解決 / STEAM / 生成AI / XR技術 / 教材開発 / アートセラピー / ソーシャルキャピタル / 意思決定 / ヴォイス / コンピテンシー / Agency / 子どもの学び / 対話するカリキュラム / カリキュラム / カリキュラム研究 / エージェンシー / カリキュラムデザイン / 学びのサイクル / 授業実践 / 事例分析 / プログラミング的思考 / 先行研究の調査 / 記述分析 / 先行研究調査 / 事例研究 / 記述的分析 / 知見マップ / 和食文化 / 家庭科 / 初等・中等教育 / ユニット教材 / 教育コンテンツ / だし / 音楽聴取 / 教育学 / 幼児 / 気づき / 音楽の属性の変化 / 連想 / 音風景 / リーディングスキルテスト / 幼児・児童 / 環境音 / 音楽聴取プログラム / ディクトグロス / リーディングスキル / 分析的聴取 Less
  • Research Projects

    (11 results)
  • Research Products

    (51 results)
  • Co-Researchers

    (32 People)
  •  Development of an arts program for fostering social capital in Newtown using mixed research methods.

    • Principal Investigator
      有賀 てるみ (有賀三夏)
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kanazawa University
  •  生成AIとXR技術を活用した探究と創造を往還するSTEAM学習環境の確立

    • Principal Investigator
      森田 裕介
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Establishment of STEAM competency development program based on general-purpose logical thinkingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      下郡 啓夫
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Hakodate National College of Technology
  •  Development and Application of "Dashi Education Content" in Primary and Secondary Home Economics Curriculums

    • Principal Investigator
      福留 奈美
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tokyo Seiei College
  •  Development of a method for fostering W-type problem-solving literacy through art appreciation based on general logical thinking skillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      下郡 啓夫
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hakodate National College of Technology
  •  Construction of a Knowledge Map for Programming Education based on Analysis of Case Studies

    • Principal Investigator
      Yamamoto Tatsuki
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Meikai University
  •  Emergence of curriculum research based on learning cycle

    • Principal Investigator
      Kimura Yuu
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  探究と課題解決・デザイン活動を融合したSTEAM教育カリキュラムの構築と評価

    • Principal Investigator
      森田 裕介
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Relationship between reading skills and listening to sounds carefully

    • Principal Investigator
      YOSHINAGA SANAE
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Research Field
      Education and related fields
    • Research Institution
      Tokyo Kasei Gakuin University
      Okayama Prefectural University
  •  Development of teaching materials and teaching methods for developing meta-cognitive abilities based on general-purpose logical thinking skillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shimogoori Akio
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hakodate National College of Technology
  •  Development of a programing learning support system incorporating mathematic studyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIMOGOORI Akio
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hakodate National College of Technology

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 「知見マップ」構築を目的としたプログラミング教育実践調査 ー教科・対象・教材による考察―2022

    • Author(s)
      山本樹,稲垣忠,金子大輔,國宗永佳,倉山めぐみ,下郡啓夫,辻靖彦,村上正行
    • Journal Title

      教育システム情報学会研究報告

      Volume: 36 Pages: 141-148

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03128
  • [Journal Article] Activating Multiple Intelligences and Cultivating Inquisitiveness through Art Thinking Workshops2021

    • Author(s)
      有賀三夏,下郡啓夫,國藤進,永井由佳里
    • Journal Title

      Journal of Japan Creativity Society

      Volume: 24 Issue: 0 Pages: 170-183

    • DOI

      10.24578/japancreativity.24.0_170

    • NAID

      130008025193

    • ISSN
      1349-2454, 2433-4588
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Journal Article] he relationship between listening to sounds and expanding semantic knowledge2019

    • Author(s)
      Sachiko Takahashi, Sanae Yoshinaga, Masafumi Komatsu, Akio Shimogoori, Yoichi Sawada, & Shuko Ikeuchi
    • Journal Title

      岡山県立大学教育研究紀要

      Volume: 3-1

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Journal Article] The relationship between listening to sounds and expanding semantic knowledge2019

    • Author(s)
      Sachiko Takahashi, Sanae Yoshinaga, Masafumi Komatsu, Akio Shimogoori, Yoichi Sawada, & Shuko Ikeuchi
    • Journal Title

      岡山県立大学教育研究紀要

      Volume: 3-1 Pages: 1-8

    • NAID

      120006768718

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Journal Article] 数学を基盤とした創造性の開発に関する一考察2018

    • Author(s)
      下郡啓夫、坪田康
    • Journal Title

      信学技報

      Volume: vol. 117 Pages: 97-101

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Journal Article] グループによる創造性についての一考察2017

    • Author(s)
      下郡啓夫、山本けい子
    • Journal Title

      平成29年度工学教育研究講演会講演論文集

      Volume: CE-140 Pages: 608-609

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Journal Article] 論理的文章作成力とプログラミング力との関係分析2017

    • Author(s)
      大場みち子, 伊藤恵, 下郡啓夫, 薦田憲久
    • Journal Title

      情報処理学会研究報告, CE, [コンピュータと教育],

      Volume: CE-140 Pages: 8-15

    • NAID

      170000149319

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] STEAM教育及びデータサイエンスの実践について2023

    • Author(s)
      下郡啓夫
    • Organizer
      岩手県令和5年度探究・STEAM教育推進事業 第4回STEAM教育推進マネージャー研修
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02151
  • [Presentation] 多重知能理論を援用した,STEM/STEAM教育における探究活動と創造活動との往還2023

    • Author(s)
      下郡啓夫
    • Organizer
      日本科学教育学会第47回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 多重知能理論から見る数学の可能性2023

    • Author(s)
      下郡啓夫
    • Organizer
      第23回グラフ電卓研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02151
  • [Presentation] 伝統的染織技術に着目した STEAM 教育 による創造性開発の試み2022

    • Author(s)
      下郡啓夫,加藤結理子
    • Organizer
      大学教育改革フォーラムin東海2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] ホスピタルアートを応用したSTEAM教育プログラムの開発2022

    • Author(s)
      下郡啓夫,有賀三夏
    • Organizer
      第28回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 論理的思考力態度と問題解決態度との関係の一考察2022

    • Author(s)
      下郡 啓夫, 森本 彩, 有賀 三夏
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20188
  • [Presentation] 伝統的染織における職人文化を取り入れた教育プログラムの開発2022

    • Author(s)
      下郡啓夫,加藤結理子
    • Organizer
      第28回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 桶出絞りを題材とした探究の実践報告2022

    • Author(s)
      下郡啓夫,加藤結理子,西井美佐子
    • Organizer
      第29回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 多重知能理論を応用した美術鑑賞による論理的思考の開発2022

    • Author(s)
      下郡啓夫,森本彩,有賀三夏
    • Organizer
      日本STEM教育学会第5回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] STEAM教育における数学の位置づけに関する一考察2022

    • Author(s)
      下郡啓夫,青木昌雄,辻宏子
    • Organizer
      電子通信情報学会思考と言語研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 「きもの」を題材とした中学生むけSTEAM教育プログラム開発の試み2022

    • Author(s)
      加藤結理子,下郡啓夫
    • Organizer
      日本STEAM教育学会2023年3月拡大研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 美術による論理思考の育成方法の開発と実践2022

    • Author(s)
      森本彩,有賀三夏,下郡啓夫
    • Organizer
      電子通信情報学会思考と言語研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] インサイトの発見を実現する観察力育成方法の検討2022

    • Author(s)
      有賀三夏,下郡啓夫
    • Organizer
      第29回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] STEAM教育としての「きもの」科学部2022

    • Author(s)
      下郡啓夫,加藤結理子
    • Organizer
      日本STEAM教育学会2023年3月拡大研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] STEAM を内包する伝統的染織技術の教育教材としての可能性2022

    • Author(s)
      加藤結理子,下郡啓夫
    • Organizer
      日本STEM教育学会拡大研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] ホスピタルアートの実践について2022

    • Author(s)
      有賀三夏,下郡啓夫
    • Organizer
      第28回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 音・音楽の分析的聴取から育まれる資質・能力2020

    • Author(s)
      吉永 早苗、高橋 幸子、小松 正史、下郡 啓夫、岡田香織、佐野和貴子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] With コロナにおける芸術思考に基づくオンライン上での活動の可能性2020

    • Author(s)
      熊田敏秀,有賀三夏,下郡啓夫
    • Organizer
      情報コミュニケーション学会第18回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] STEAM人材の基盤育成方法の開発2020

    • Author(s)
      下郡啓夫,高橋博美
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 音楽の分析的聴取が,幼児・児童のリーディングスキルに及ぼす影響(3) 小学校2年生を対象とした調査から2020

    • Author(s)
      吉永 早苗、高橋 幸子、小松 正史、下郡 啓夫、澤田 陽一
    • Organizer
      日本発達心理学会 第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] 多重知能理論を応用した、創造性の基盤育成のための美術鑑賞法の開発2020

    • Author(s)
      有賀三夏,下郡啓夫
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] ホスピタルアートを通じた学生の共感意識の変容に関する研究2020

    • Author(s)
      下郡啓夫,有賀三夏
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02899
  • [Presentation] 音楽の分析的聴取が幼児・児童のリーディングスキルに及ぼす影響(2) ー 小学校2年生を対象とした調査から ー2019

    • Author(s)
      吉永 早苗、高橋 幸子、小松 正史、下郡 啓夫、澤田 陽一
    • Organizer
      日本発達心理学会 第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] 幼児版リーディングスキルテストの開発の可能性2019

    • Author(s)
      吉永 早苗、高橋 幸子、下郡 啓夫
    • Organizer
      第158回次世代大学教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] Effect of carefully listening to sounds on children’s first language acquisition2019

    • Author(s)
      Sanae Yoshinaga, Sachiko Takahashi, Masafumi Komatsu, Akio Shimogoori, Yoichi Sawada5 & Shuko Ikeuchi
    • Organizer
      The 20th PECERA International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] 音楽の分析的聴取が幼児・児童のリーディングスキルに及ぼす影響(2) ー 小学校2年生を対象とした調査から ー2019

    • Author(s)
      吉永 早苗、高橋 幸子2、小松 正史、下郡 啓夫、澤田 陽一
    • Organizer
      日本発達心理学会 第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] 音感受と多重知能理論:環境、人とのコミュニケーションの在り方と創造性2018

    • Author(s)
      下郡啓夫・吉永早苗・有賀三夏
    • Organizer
      日本ビジネスコミュニケーション学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] 数学と国語の論理的思考力との関係の分析 (思考と言語)2018

    • Author(s)
      下郡啓夫, 大場みち子
    • Organizer
      電子情報通信学会思考と言語研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] 芸術表現の教授法開発の一考察2018

    • Author(s)
      下郡啓夫,上條雅雄,有賀三夏
    • Organizer
      情報コミュニケーション学会第16回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] 音楽の分析的聴取が幼児・児童のリーディングスキルに及ぼす影響(1) 5歳児における4種類の環境音の関連付け課題を用いたパイロット調査2018

    • Author(s)
      吉永 早苗・下郡 啓夫・小松 正史・高橋 幸子・澤田 陽一・池内 修子
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18662
  • [Presentation] COMPUTATIONAL THINKING FOR ELEMENTARY SCHOOL IN JAPAN AND ART THINKING2018

    • Author(s)
      Akio Shimogoori、MInatsu Ariga、Yukari Nagai
    • Organizer
      The 13th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] 高専におけるイノベーション人材育成について2018

    • Author(s)
      下郡啓夫
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] イノベーション人材育成における「問い」の重要性2017

    • Author(s)
      下郡啓夫
    • Organizer
      イノベーション教育学会第5回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] 創造性と5つの思考回路 -『世界算数』から思考力評価テスト開発へ -2017

    • Author(s)
      下郡啓夫,横井浩子,渡邊一弘
    • Organizer
      日本アクティブラーニング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] 音感受と多重知能理論:環境、人とのコミュニケーションの在り方と創造性2017

    • Author(s)
      下郡啓夫,吉永早苗,有賀三夏
    • Organizer
      日本ビジネスコミュニケーション学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] グループ学習に関する数理的分析方法の一考察2017

    • Author(s)
      下郡啓夫,山本けい子
    • Organizer
      教育システム情報学会 2017年度 第1回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] プログラミング的思考の一考察2017

    • Author(s)
      下郡啓夫,伊藤恵, 大場みち子
    • Organizer
      日本教育メディア学会2016年度第2回研究会
    • Place of Presentation
      信州大学教育学部(長野県長野市)
    • Year and Date
      2017-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04798
  • [Presentation] 数学能力と論理的思考力との関係の分析2016

    • Author(s)
      下郡啓夫,伊藤恵,大場みち子
    • Organizer
      教育システム情報学会2015年度第6回研究会
    • Place of Presentation
      東京工芸大学
    • Year and Date
      2016-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381285
  • [Presentation] プログラミング力と論理的思考力との相関関係に関する分析2015

    • Author(s)
      大場みち子,伊藤恵,下郡啓夫
    • Organizer
      情報処理学会デジタルドキュメント第97回研究会
    • Place of Presentation
      東洋大学白山キャンパス
    • Year and Date
      2015-03-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381285
  • [Presentation] 論理的な文章作成力とプログラミングとの関係の分析2015

    • Author(s)
      大場みち子,伊藤恵,下郡啓夫,薦田憲久
    • Organizer
      情報処理学会コンピュータと教育研究会132回研究発表会
    • Place of Presentation
      福井市地域交流プラザ
    • Year and Date
      2015-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381285
  • [Presentation] 問題解決能力育成のためのプログラム作成に向けた学習法の提案2015

    • Author(s)
      下郡啓夫,大場みち子,伊藤恵
    • Organizer
      平成26年度第4回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      信州大学教育学部自然科学校舎
    • Year and Date
      2015-02-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381285
  • [Presentation] Moodleのレスポンスツリーを活用したプログラミング能力育成法の提案2015

    • Author(s)
      下郡啓夫,木元利歩,倉山めぐみ,大場みち子,伊藤恵
    • Organizer
      2014年度教育システム情報学会第6回研究会
    • Place of Presentation
      香川大学幸町キャンパス
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381285
  • [Presentation] 配列・関数に着目したプログラミング作成能力と数学学力の相関分析

    • Author(s)
      下郡啓夫
    • Organizer
      2013年度教育システム情報学会第6回研究会
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381285
  • [Presentation] 動画を用いたプログラミング自学自習の試み

    • Author(s)
      伊藤恵,杉本識吏,大場みち子,下郡啓夫
    • Organizer
      情報処理学会コンピュータと教育研究会128回研究発表会
    • Place of Presentation
      大阪学院大学
    • Year and Date
      2015-02-14 – 2015-02-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381285
  • 1.  有賀 てるみ (40643755)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  ITO Kei (30303324)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  OBA Michiko (30588223)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 4.  平嶋 宗 (10238355)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  澤田 陽一 (50584265)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  藤原 宗幸 (00881004)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  森田 裕介 (20314891)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  辻 宏子 (20374754)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  竹中 真希子 (70381019)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  瀬戸崎 典夫 (70586635)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  江草 遼平 (70826239)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  大谷 忠 (80314615)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  北澤 武 (80453033)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  木村 優里 (80611970)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  YOSHINAGA SANAE (80200765)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 16.  Yamamoto Tatsuki (30535266)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  Kimura Yuu (40589313)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  小松 正史 (40340509)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 19.  高橋 幸子 (50299244)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 20.  福留 奈美 (70752509)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  柴 英里 (70611119)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  村上 正行 (30351258)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 23.  稲垣 忠 (70364396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  金子 大輔 (70397438)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 25.  國宗 永佳 (90377648)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  三河内 彰子 (20838453)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  一柳 智紀 (30612874)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  坂本 篤史 (30632137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  花井 渉 (60783107)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  宮地 利明 (80324086)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  齊藤 智樹 (90849613)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  ARIGA MINATSU
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 8 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi