• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ARAI HIDEYASU  新井 英靖

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ARAI Hideyasu  新井 英靖

Less
Researcher Number 30332547
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 茨城大学, 教育学野, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 茨城大学, 教育学野, 教授
2019 – 2023: 茨城大学, 教育学部, 教授
2007 – 2018: Ibaraki University, 教育学部, 准教授
2002 – 2006: 茨城大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related / Basic Section 09010:Education-related / Education / Educaion
Except Principal Investigator
Special needs education / Education / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09060:Special needs education-related / 「総合的な学習」のカリキュラム開発 / Education on school subjects and activities / Educaion
Keywords
Principal Investigator
特別支援教育 / 発達障害 / 英国 / インクルーシブ教育 / 学習困難 / 授業づくり / イギリス / インクルージョン / 支援ニーズ / 避難所 … More / 防災教育 / 国際比較 / 参加 / 貧困 / カリキュラム / 比較研究 / カリキュラム研究 / 国際比較研究 / 学校改善 / 教師教育 / 教育学 / ベテラン教師 / 教師の専門性 / 質的研究 / 若手教師 / 授業 / 質的分析 / 人格・社会性・健康・教育 / 自己肯定感 / 社会的活動 / 授業開発 / 感情コントロール / 自己調整力 / 協働学習 / 感情 / キャリア教育 / 多様化 / 認知特性 / 教師 / 障害特性 / 自閉症 / ADHD / LD / 生徒指導 / 教科指導 / カリキュラム開発 / 学習支援 / 特別支援教育テキストの開発 / 教員養成・研修 / インフルージョン教育 / 教師用研修テキスト / LD等発達障害児 / 校内支援体制 / 特別支援教育コーディネーター / 学習障害児 / 病弱養護学校 / 学習障害 … More
Except Principal Investigator
特別支援教育 / 幼小連携 / 読み書き / インクルーシブ教育 / 教員養成 / 国際比較 / 学習困難 / 学級づくり / 哲学対話教育 / カリキュラム開発 / 自閉症 / 発達障害 / 教師の専門性 / 教育課程 / 知的障害 / 自立活動 / 教育的支援 / 自閉症スペクトラム障害 / 平仮名認知 / 運筆 / 入門期 / 書字 / 聴き取り / 幼児期 / 神経教育学 / 教師の力量形成 / 生体機能データ / 教材開発 / 知的障害教育 / カリキュラム / ソーシャルワーク / 生活指導 / ドイツ / 英国 / 特別なニーズ / 多職種協働 / 教育学 / 社会科学 / 読み書きの幼小連携 / 読み書きの発達過程 / 読み書きの学習方法 / 読み書き指導 / カリキュラム論 / 読み書き支援 / 書きの発達 / 読みの発達 / curriculum / achievement / specialty for teachers / surveys for teachers / teacher training / Integrated learning / 指導力 / 学力低下 / 学び / 特別支援教育と総合的な学習 / 音楽教育と総合的な学習 / 実態調査 / 総合的な学習の時間 / 10年次研修 / 総合的な学習 / 心理教育 / 心理教育プログラム / いじめ / 哲学対話 / 授業研究 / 研究授業 / 国際比較研究 / インクルーシブ授業 / 学力 / 道徳教育 / 健康教育 / 生徒指導 / 保健 / 哲学 / 対話 / 学級 / 学習科学 / 学力向上 / 学級力 / 臨床発達心理学 / 東日本大震災 / 音声認知 / 表情認知 / 保護者支援 / 認知科学 / 災害 / 臨床的支援 / 視線 / 発達心理学 / 生理心理学 / 認知心理学 / 災害時の障害者への支援 / 安心感 / 不安 / 欧米8ヶ国 / 障害者差別禁止法 / 合理的配慮 / インクルーシヴ教育 / 欧米8カ国 / 実践研究 / 発音・発語 / ムーブメント / 特別支援学校 / 聴覚 / 感覚過敏 / 音受容特性 / アスペルガー症候群 / 高機能自閉症 / 音声処理 / 対人関係 / プロソディー / 認知神経科学 / 聴覚過敏 / 音声 Less
  • Research Projects

    (21 results)
  • Research Products

    (115 results)
  • Co-Researchers

    (66 People)
  •  特別支援学校の防災教育の体系化とデジタル教材の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新井 英靖
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  小学校入学時の書字における課題の解決に向けたプログラム開発

    • Principal Investigator
      齋木 久美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  特別支援学校の防災機能と防災教育に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新井 英靖
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  An Empirical Study on the Present Situation and Enhancement of Independent Activities in Special Support Schools for the Knowledge Disorders.

    • Principal Investigator
      Meikan Shigeru
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Meisei University
  •  Improvement of teaching for children with intellectual disabilities: A teacher training approach based on psychophysiological data

    • Principal Investigator
      勝二 博亮
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  International comparative study of inclusive curriculumPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ARAI HIDEYASU
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  A Study on learning of reading and writing for promotion of Connection between Kindergarten and Elementary schools

    • Principal Investigator
      Saiki Kumi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  International comparison of collaborative practice on inclusive education

    • Principal Investigator
      YUASA Takamasa
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Teacher Training Programme of Special and Inclusive EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hideyasu ARAI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Study on educational practice to prevent school bullying

    • Principal Investigator
      Kimura Kiso
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  International comparative study of inclusive practice in mainstream schools

    • Principal Investigator
      YUASA Takamasa
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Chubu University
      Osaka City University
  •  Development of career educational program for children with developmental disabilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ARAI Hideyasu
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Assessing anxiety in individuals with autism: towards effective support

    • Principal Investigator
      TOJO Yoshikuni
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Develping educational practice for effective learning based on classroom cohension

    • Principal Investigator
      KIMURA kisou
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Studies on the role of reasonable accommodation in the inclusive education ofWestern 8 countries

    • Principal Investigator
      KASE Susumu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Educational Program on Remedial Activities for Children With Developmental Disability

    • Principal Investigator
      MATSUMURA Tamie
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Exploration of efficient speech-based instructions for children with autism

    • Principal Investigator
      TOJO Yoshikuni
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Development of learning support system and materials for children with learning difficulties.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      ARAI Hideyasu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  小・中学校の特別支援教育コーディネーターの役割と校内支援体制に関する実際的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新井 英靖
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Integrated learning and teacher training system

    • Principal Investigator
      OHUCHI Zenichi
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      「総合的な学習」のカリキュラム開発
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  「学習障害」等の特別な配慮を必要とする児童生徒への教育的対応に関する日英比較研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新井 英靖
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Ibaraki University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 「見方・考え方」を働かせる特別支援教育の授業づくり2024

    • Author(s)
      新井英靖・茨城大学教育学部附属特別支援学校
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784183019370
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02430
  • [Book] 「見方・考え方」を働かせる特別支援教育の授業づくり2024

    • Author(s)
      新井英靖・石田修
    • Total Pages
      157
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02780
  • [Book] 特別支援教育のアクティブ・ラーニングとカリキュラム開発に関する実践研究2022

    • Author(s)
      新井 英靖
    • Total Pages
      287
    • Publisher
      福村出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Book] 特別支援教育サポートBOOKS 知的障害と区別支援学校「各教科」の授業改善2022

    • Author(s)
      新井英靖 石川県立明和特別支援学校 石川県立いしかわ特別支援学校
    • Total Pages
      134
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784185167383
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02430
  • [Book] 発達障害・知的障害 「自立活動」の授業づくり2022

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784182628221
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03009
  • [Book] 特別支援教育のアクティブ・ラーニングとカリキュラム開発に関する実践研究2022

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      293
    • Publisher
      福村出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] 知的障害特別支援学校 「各教科」の授業改善 学習指導案事例&授業改善に向けた提言2022

    • Author(s)
      新井英靖・石川県立明和特別支援学校・石川県立いしかわ特別支援学校
    • Total Pages
      134
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784185167383
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] Pedagogy of Cooperative and Inclusive Learning in Japan2021

    • Author(s)
      Takamsa Yuasa・Hideyasu Arai・Atsushi Fukuda・Shigetaka Yoshida
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      Keisuisya
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] 特別支援学校学習指導要領「国語」「算数・数学」の学習評価2021

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      164
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] 子どもとつくる教育方法の展開2021

    • Author(s)
      湯浅恭正・福田敦志・新井英靖・吉田茂孝
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623088041
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] 特別支援学校新学習指導要領「国語」「算数・数学」の学習指導案づくり・授業づくり2020

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] 特別な支援を必要とする子どもの理解と教育2019

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      かもがわ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] 特別支援学校新学習指導要領を読み解く「各教科」「自立活動」の授業づくり2019

    • Author(s)
      新井英靖・茨城大学教育学部附属特別支援学校
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Book] よくわかるインクルーシブ教育2019

    • Author(s)
      新井英靖・湯浅恭正・福田敦志・吉田茂孝・猪狩恵美子・石橋由紀子・稲田八穂・今井理恵・上森さくら・大前俊夫・小方朋子・甲斐昌平・加納幹雄・川崎みゆき・窪田知子・篠崎純子・高橋浩平・田中紀子・谷口恒宏・丹下加代子・塚本明美・堤英俊・永田麻詠・原田大介・日尾裕子・藤本祥史・宮本郷子
    • Total Pages
      223
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] アクティブ・ラーニング時代の実践をひらく「障害児の教授学」2019

    • Author(s)
      新井英靖・湯浅恭正・吉田茂孝・今井理恵・小川英彦・櫻井貴大・佐野友十俊・高井和美・高橋浩平・堤英俊・手塚知子・廣内絵美・廣瀬信雄
    • Total Pages
      213
    • Publisher
      福村出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Book] 多文化社会を生きる子どもとスクールソーシャルワーク2018

    • Author(s)
      新井英靖・鈴木庸裕・佐々木千里・猪狩恵美子・中村崇江・渡邊鮎美・永田麻詠・金光敏・倉持恵・山本操里・高橋芳子・清山真琴・鈴木文・鈴木仁
    • Total Pages
      148
    • Publisher
      かもがわ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Book] インクルーシブ授業の国際比較研究2018

    • Author(s)
      湯浅恭正・福田敦志・吉田茂孝・新井英靖
    • Total Pages
      406
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571121326
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Book] (鈴木庸裕編著『学校福祉とは何か』)2018

    • Author(s)
      新井英靖「特別ニーズのある子どもの授業づくりと学校福祉論の視座―『合理的配慮』と『補償』的アプローチを超えて―」 130-146.
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Book] 多文化社会を生きる子どもとスクールソーシャルワーク2018

    • Author(s)
      鈴木庸裕・新井英靖・佐々木千里
    • Total Pages
      146
    • Publisher
      かもがわ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Book] 学校福祉とは何か2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      223
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623081233
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Book] 学校福祉とは何か2018

    • Author(s)
      鈴木庸裕・大門俊樹・渡邊充佳・野尻紀恵・鈴木ひろ子・瀧野揚三・新井英靖・宮地さつき・土屋佳子・沢田安代
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Book] インクルーシブ授業の国際比較研究2018

    • Author(s)
      湯浅恭正・新井英靖
    • Total Pages
      405
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571121326
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Book] よくわかる特別支援教育(第2版)2018

    • Author(s)
      湯浅恭正・新井英靖・福田敦志・吉田茂孝・小方朋子・石橋由紀子・今井理恵・小川英彦・奥住秀之・小野学・井上真理子・宮本郷子・高橋浩平・加藤登美子・太田茂・石田宏代・山本理絵・川上輝昭・廣瀬信雄・宮井清香
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Book] エピソードから読み解く特別支援教育の実践2017

    • Author(s)
      新井英靖・小川英彦・櫻井貴大・高橋浩平・廣瀬信雄・湯浅恭正・吉田茂孝
    • Total Pages
      205
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571121302
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Book] エピソードから読み解く特別支援教育の実践2017

    • Author(s)
      湯浅恭正・吉田茂孝・新井英靖
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571121302
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Book] 新しい特別支援教育のかたち2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      培風館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381252
  • [Book] 特別支援教育の新しいかたち2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      培風館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Book] アクション・リサーチでつくるインクルーシブ授業2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      159
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Book] 特別支援教育の新しいかたち2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      培風館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Book] 特別支援児の心理学2015

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      8
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Book] 特別支援教育の授業づくりキーワード2014

    • Author(s)
      湯浅恭正・新井英靖・吉田茂孝
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Book] 特別支援教育と国語教育をつなぐ ことばの授業づくりハンドブック2014

    • Author(s)
      原田大介・新井英靖・永田麻詠・湯浅恭正・落合俊郎・小林徹・高井和美・古山勝・山下恵子・稲田八穂・三寺美穂・藤井明日香・平賀健太郎・高橋浩平・高野美由紀・伊藤伸二・菅野和恵・中野聡子・難波博孝・氏間和仁
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      溪水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Book] 教育方法42 教師の専門的力量と教育実践の課題2013

    • Author(s)
      原田大介・新井英靖
    • Total Pages
      20
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Book] 発達障害児などの学習困難児に対する教科指導の方法論, 『教育方法42』2013

    • Author(s)
      新井英靖
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530982
  • [Book] 特別支援教育の子ども理解と授業づくり2013

    • Author(s)
      湯浅恭正・吉田茂孝・新井英靖
    • Total Pages
      165
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Book] 幼児期からはじめるキャリア形成2011

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      8
    • Publisher
      黎明書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730712
  • [Book] 発達障害児の感情コントロール力を育てる授業づくりとキャリア教育2011

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      163
    • Publisher
      黎明書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730712
  • [Book] 茨城大学教育学部附属特別支援学校(編)2011

    • Author(s)
      新井英靖・三村和子
    • Publisher
      発達障害児の感情コントロール力を育てる授業づくりとキャリア教育(黎明書房)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730712
  • [Book] 障害特性に応じた指導と自立活動2010

    • Author(s)
      新井英靖・茨城大学教育学部付属特別支援学校編著
    • Publisher
      黎明書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530874
  • [Book] 障害特性に応じた指導と自立活動2009

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      164
    • Publisher
      黎明書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530874
  • [Book] 「気になる子ども」の教育相談ケースファイル2009

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      179
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730553
  • [Book] 自立への挑戦と授業づくり・学級づくり2009

    • Author(s)
      新井英靖
    • Publisher
      明治図書出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730553
  • [Book] 「英国のインクルーシブ教育の動向と実践的課題」日本教育方法学会編『教育方法37』2008

    • Author(s)
      新井英靖
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730553
  • [Book] 気になる子どもの教育相談ケースファイル2007

    • Author(s)
      新井英靖
    • Publisher
      中央法規出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730553
  • [Book] 障害児者のサポートガイド2007

    • Author(s)
      新井 英靖
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      中央法規出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730432
  • [Book] 気になる子どものサポートシステム2005

    • Author(s)
      新井 英靖
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      中央法規出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730432
  • [Book] 特別支援教育の理論と方法2005

    • Author(s)
      新井英靖
    • Total Pages
      13
    • Publisher
      培風館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730432
  • [Book] 気になる子どもの配慮と支援2004

    • Author(s)
      新井 英靖
    • Total Pages
      96
    • Publisher
      中央法規出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730432
  • [Journal Article] 知的障害児の防災教育に関する実践的研究ー防災に関する知識の実態と授業づくりを中心にー2024

    • Author(s)
      小野貴史・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要

      Volume: 73 Pages: 571-590

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02780
  • [Journal Article] 英国の特別な教育的ニーズのある子どもと障害児に対するPSHEカリキュラムの検討2023

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要

      Volume: 72 Pages: 143-153

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 特別支援教育における「防災教育」の内容と方法に関する検討2023

    • Author(s)
      新井英靖・田原敬・石田修・小野貴史
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要

      Volume: 72 Pages: 155-167

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02780
  • [Journal Article] 特別支援学校における若手教師の専門性向上に関する調査研究2023

    • Author(s)
      小幡明子、石田修、新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要

      Volume: 72 Pages: 133-142

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 英国の特別な教育的ニーズのある子どもと 障害児に対するPSHEカリキュラムの検討2022

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 72 Pages: 143-153

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03009
  • [Journal Article] 成人知的障害者に対する生涯学習支援に関する研究-障害福祉サービス事業所の生涯学習支援の実践を通してー2022

    • Author(s)
      山本征紀・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 71 Pages: 341-351

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 病弱特別支援学校における教師の指導技術に関する考察ー英語科の授業実践における教師の演じ分けー2022

    • Author(s)
      渡邉鮎美・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 71 Pages: 323-339

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 英国のPSHE教育におけるSNE児への教育的対応2022

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 71 Pages: 311-321

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 英国のPSHE教育におけるSNE児への教育的対応2022

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 71 Pages: 311-321

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03009
  • [Journal Article] コロナ下におけるインクルーシブ教育の実践課題2021

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      教育方法

      Volume: 50 Pages: 150-160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 斎藤喜博の学習集団に関する研究 ―「 劣生」への対応を中心に―2021

    • Author(s)
      佐藤眞弓・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 70 Pages: 289-305

    • NAID

      120007004532

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20804
  • [Journal Article] コロナ下におけるインクルーシブ教育の実践課題2021

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      教育方法

      Volume: 50 Pages: 150-160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20804
  • [Journal Article] 育成すべき資質・能力をおさた授業づくり2020

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      『特別支援教育の実践情報』

      Volume: 196 Pages: 4-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 言葉の理解と活用に困難を伴う子どもの国語の指導2020

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      『国語科教育を問い直す』

      Volume: 1 Pages: 11-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 知的障害特別支援学校の授業づくりに関する質的研究-ミドルリーダーの実践知の質的分析を通して-2019

    • Author(s)
      遠藤貴則・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 68 Pages: 225-241

    • NAID

      120006560464

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Journal Article] インクルーシブ教育における多職種協働の課題2019

    • Author(s)
      湯浅恭正・新井英靖・福田敦志・吉田茂孝
    • Journal Title

      中部大学現代教育学研究紀要

      Volume: 13 Pages: 33-42

    • NAID

      120007116425

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 児童の思考の深化を促す教師の指導技術に関する研究-小学校に勤務する4名の教師へのインタビュー調査を通して-2019

    • Author(s)
      小里直通・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 68 Pages: 217-224

    • NAID

      120006560463

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Journal Article] 特別支援教育における実践論の特質に関する検討―障害特性をふまえた支援論と生活・経験主義にもとづく実践論を超える視座 ―2019

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 38 Pages: 89-99

    • NAID

      120006776357

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] 特別支援教育における若手教師の実践力育成方法に関する検討-実践的科目を受講した大学院生の授業評価アンケートから-2019

    • Author(s)
      新井英靖・細川美由紀
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 37 Pages: 169-180

    • NAID

      40021735777

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Journal Article] 保幼小接続期のカリキュラムと授業づくりに関する検討― 保幼小接続期の学習のつまずきを軽減する教材の開発と学習の展開―2019

    • Author(s)
      新井英靖・山本征紀・渡邉鮎美・飛坂陽子・伊藤佳奈子・岸田美羽・ 山崎佑紀・亀山優佳・山口寧・石原真優子・吉田昌代・五味祥子・羽鳥健太・宮﨑友美子・大内裕貴・鈴木杏奈・上松加穂理
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 38 Pages: 101-114

    • NAID

      120006776358

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Journal Article] イギリスのディスレクシア・フレンドリー・スクールに関する研究2018

    • Author(s)
      根矢悠花・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 37 Pages: 195-207

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Journal Article] さまざまな生きづらさをかかえる子ども・青年の学び合い―学習困難児の参加と学びにつながる教科指導の方法2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      日本特別ニーズ教育学会編『SNEジャーナル』

      Volume: 24 Pages: 9-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Journal Article] さまざまな生きづらさをかかえる子ども・青年の学び合い―学習困難児の参加と学びにつながる教科指導の方法2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      SNEジャーナル

      Volume: 24 Pages: 9-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Journal Article] 特別支援学校教員養成課程で学ぶ学生の学修ニーズと学修カリキュラムに関する検討2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 36 Pages: 73-83

    • NAID

      40021526598

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Journal Article] イギリスのディスレクシア・フレンドリー・スクールに関する研究2018

    • Author(s)
      根矢悠花・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 37 Pages: 195-207

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Journal Article] さまざまな生きづらさをかかえる子ども・青年の学び合い―学習困難児の参加と学びにつながる教科指導の方法2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      SNEジャーナル

      Volume: 24 Pages: 9-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Journal Article] 地域若者サポートステーション利用者の学びと社会的つながり2018

    • Author(s)
      新井英靖・湯浅恭正・福田敦志・吉田茂孝
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 37 Pages: 181-193

    • NAID

      120006583308

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Journal Article] 身体活動に制限のある子どもに対する教科学習の方法2017

    • Author(s)
      新井英靖・三浦佳苗
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 36 Pages: 197-205

    • NAID

      120006365749

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Journal Article] 肢体不自由特別支援学校における音楽の活用に関する研究2017

    • Author(s)
      高橋結・新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 36 Pages: 207-217

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Journal Article] これからの教材研究ー特別支援教育の立場からー2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1183 Pages: 14-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Journal Article] 英国におけるインクルーシブ学校の学校方針に関する検討-キングスリー初等学校の事例から-2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 35 Pages: 205-217

    • NAID

      40021017103

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Journal Article] 英国におけるインクルーシブ学校の学校方針に関する検討2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 35 Pages: 205-207

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381252
  • [Journal Article] 2000年代の英国インクルーシブ教育に関する実践原理と教育方法2015

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要

      Volume: 64 Pages: 185-193

    • NAID

      120005604533

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Journal Article] 英国における「いじめ」問題に対する学校全体からのアプローチ~特別ニーズのある子どもに対する「いじめ」の実態と対応をふまえて~2015

    • Author(s)
      新井 英靖
    • Journal Title

      日本学校ソーシャルワーク研究

      Volume: 10

    • NAID

      40020817542

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330271
  • [Journal Article] 英国における「いじめ」問題に対する学校全体からのアプローチ2015

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      学校ソーシャルワーク研究

      Volume: 10 Pages: 49-59

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381252
  • [Journal Article] 特別支援教育と学校ソーシャルワーク2015

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      日本学校ソーシャルワーク学会10周年記念誌

      Volume: 1 Pages: 27-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381252
  • [Journal Article] 英国インクルーシブ教育におけるカリキュラム開発の方法 : 2000年代のインクルーシブ学校の実践から2014

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育総合)増刊号

      Volume: 1 Pages: 293-306

    • NAID

      120005518385

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Journal Article] 学校・地域・保護者が連携するために必要なこと2014

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城教育

      Volume: 845 Pages: 4-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381252
  • [Journal Article] 集団に参加できない自閉症児を指導する教師の関係構築方略に関する質的研究2013

    • Author(s)
      新井英靖,寺門宏美
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 32 Pages: 125-138

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330271
  • [Journal Article] キャリア発達の基盤となる人間関係形成力の指導~自己理解・他者理解の成長をめぐって~2013

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      発達障害研究

      Volume: 35-4 Pages: 313-319

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530982
  • [Journal Article] 英国インクルーシブ教育実践の展開と教授方法の改善2011

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      障害者問題研究

      Volume: 39(1) Pages: 44-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330257
  • [Journal Article] 英国のパストラル・ケアの発展過程に関する研究2009

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究 28

      Pages: 65-77

    • NAID

      120001748208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730553
  • [Journal Article] 英国インクルーシブ教育の展開と教育方法論の視座2008

    • Author(s)
      新井英靖
    • Journal Title

      教育方法 37

      Pages: 130-137

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730553
  • [Journal Article] 英国インうルージョン教育の実践的課題2006

    • Author(s)
      新井 英靖
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究 25号

      Pages: 129-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730432
  • [Presentation] 特別支援教育の教授学を学習指導案から考える2019

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本特殊教育学会第57会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02446
  • [Presentation] 言葉の理解と活用に困難を伴う子どもの国語の指導―記憶と知覚の接面を創り出す授業づくり―2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第134回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 言葉の理解と活用に困難を伴う子どもの国語の指導―記憶と知覚の接面を創り出す授業づくり―2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第134回大会 大阪教育大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] 言葉の理解と活用に困難を伴う子どもの国語の指導―記憶と知覚の接面を創り出す授業づくり―2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第134回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Presentation] 知的障害児教育における自立活動の実践2018

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 行動に困難を伴う自閉症児に対する教師の教育的アプローチに関する研究2018

    • Author(s)
      國井咲良・新井英靖
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 学習困難児の授業参加を促す教師の指導技術に関する一考察2017

    • Author(s)
      小里直通・新井英靖
    • Organizer
      日本教育方法学会第53回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 学習困難児の授業参加と学習集団づくりに関する研究2017

    • Author(s)
      小里直通・新井英靖
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 知的障害特別支援学校の授業づくりに関する質的研究2017

    • Author(s)
      遠藤貴則・新井英靖
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 「特別支援教育の視点」を再検討する2017

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Presentation] 中学校におけるインクルーシブ授業と教科学習の意義2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381252
  • [Presentation] 中学校におけるインクルーシブ授業と教科学習の意義2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本教育方法学会第52回大会
    • Place of Presentation
      九州大学(福岡県福岡市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Presentation] 「主体的な学び」が生じる授業づくりの要件2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 身体活動に制限のある子どもに対する教科学習の方法論2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13514
  • [Presentation] 英国のインクルーシブ教育とカリキュラム調整2016

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第22回大会
    • Place of Presentation
      金沢大学(石川県金沢市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04503
  • [Presentation] アクション・リサーチによるインクルーシブ授業の創造2015

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      岩手大学(岩手県盛岡市)
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Presentation] インクルーシブ授業の成立要件2013

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本教育方法学会第49回大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • [Presentation] 欧米8カ国のインクルーシヴ教育における合理的配慮のあり方に関する研究III2012

    • Author(s)
      加瀬進(代表)、荒川智、真城知己、新井英靖、米田宏樹、星野常夫、山中冴子、渡邉健治
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      筑波国際会議場(茨城県)
    • Year and Date
      2012-09-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330257
  • [Presentation] 欧米8カ国のインクルーシヴ教育における合理的配慮のあり方に関する研究III2012

    • Author(s)
      加瀬 進 渡邉健治  荒川 智 新井英靖  真城知己  米田宏樹 星野常夫  山中冴子(加瀬 進)
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場(茨城県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330257
  • [Presentation] 欧米8カ国のインクルーシヴ教育における合理的配慮のあり方に関する研究II2011

    • Author(s)
      加瀬進(代表)、荒川智、真城知己、新井英靖、米田宏樹、星野常夫、山中冴子、渡邉健治
    • Organizer
      日本特殊教育学会第49回大会
    • Place of Presentation
      弘前大学(青森県)
    • Year and Date
      2011-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330257
  • [Presentation] 欧米におけるインクルーシヴ教育の展開II2011

    • Author(s)
      新井英靖・加瀬進・渡邉健治
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会
    • Place of Presentation
      福岡教育大学(福岡県)
    • Year and Date
      2011-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330257
  • [Presentation] 欧米8カ国のインクルーシヴ教育における合理的配慮のあり方に関する研究I2010

    • Author(s)
      加瀬進(代表)、荒川智、真城知己、新井英靖、米田宏樹、星野常夫、山中冴子、渡邉健治
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330257
  • [Presentation] 通常の学級における発達障害児支援の原理と教育方法論

    • Author(s)
      新井英靖
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第19回大会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学(札幌市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285215
  • 1.  SHOJI Hiroaki (30302318)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  TOJO Yoshikuni (00132720)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  YUASA Takamasa (60032637)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 4.  FUKUDA Atsushi (10325136)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 5.  YOSHIDA Shigetaka (60462074)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 6.  KIMURA kisou (70241734)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  YAGUCHI Kiyoshi (50200481)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  HASEGAWA Toshikazu (30172894)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  HATSUZUKA Makiko (10300211)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  MATSUI Tomoko (20296792)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MATSUMURA Tamie (70091866)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  WATANABE Kenji (70158624)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 13.  MIURA Yui (40612320)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  Saiki Kumi (60361284)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  細川 美由紀 (70434537)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  田原 敬 (70735753)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  KIKUCHI Yukiko
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  AKECHI Hironori
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  OSANAI Hiroo
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  HIRAYAMA Taichi
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  OZAKI Hisaki (40092514)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  HIROSE Yumiko (90321596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  DAIROKU Hitoshi (10251323)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  KOREEDA Kiyoji (70321594)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  SHINODA Haruo (90235549)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  KASE Susumu (60273538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 27.  ARAKAWA Satoshi (80201903)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 28.  SANAGI Tomomi (00243345)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 29.  YONEDA Hiroki (50292462)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 30.  HOSHINO Tsuneo (20137821)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 31.  YAMANAKA Saeko (90375593)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 32.  KONNO Michiko (30307110)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  OGOSE Toru (80241735)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  KAWATA Hitomi (10451668)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  NAGATA Mayo (10612228)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  HARADA Daisuke (20584692)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 37.  INATA Yaho (20612518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 38.  KUBOTA Tomoko (30599254)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  IMAI Rie (30611157)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  ISHIBASHI Yukiko (60403309)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  OHUCHI Zenichi (10185192)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  TANAKA Kenji (10274565)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  SHOJI Yoshihiro (30334006)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  FUJII Chiharu (90209007)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  KIMURA Katsuhiko (60241759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  Meikan Shigeru (90755993)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  金丸 隆太 (30361281)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  郡司 晴元 (40311279)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  石田 修 (50909926)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 50.  SUZUKI Mieko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  OKAMOTO Isao
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  SAISU Hisae
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  KAMO Satoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  ASADA Kousuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  HIROKI Satoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  KURAMOCHI Hikaru
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  NAKAYAMA Masato
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  SENJU Atsushi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  SOGABE Kazuhiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  SUZUKI Emiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  TAJIMA Yasuyoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  TAKEFUTA Haruna
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  TAKI Asuka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  WATANABE Kikue
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  木澤 菜穂子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  原田 麻詠(永田麻詠)
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi