• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SAKAI HIDEKI  酒井 英樹

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SAKAI Hideki  酒井 英樹

酒井 英樹  サカイ ヒデキ

Less
Researcher Number 00334699
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 信州大学, 学術研究院教育学系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2024: 信州大学, 学術研究院教育学系, 教授
2011 – 2013: 信州大学, 教育学部, 教授
2007 – 2010: Shinshu University, 教育学部, 准教授
2004 – 2005: 信州大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Education on school subjects and activities / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
アウトカム指標 / 小学校外国語教育 / タスク / 外国語教育 / ライティング / 英語教育学 / 処理可能性理論 / 第2言語習得 / テスト開発 / 学びに向かう力、人間性等 … More / 思考力、判断力、表現力等 / 知識及び技能 / エビデンス / Can-Do リスト / CEFR / スピーキング / 技能統合 / 自己評価 / タスク評価 / ライティング・テスト / スピーキング・テスト / パフォーマンス評価 / 教育評価・測定 / 言語活動 / 教科書分析 / リーディング指導 / 教授法・カリキュラム論 / リーディング / 教育課程・カリキュラム論 / コーパス / 評価 / コンピュータ / 第二言語習得理論 / 注意配分 / リスニング / 気づき / フィードバック / 第2言語処理 / 第2言語発達段階 / リスニングテスト / 英語力 … More
Except Principal Investigator
教師の成長 / 実践研究 / 教師教育 / メンター / 実践共有コミュニティ / 英語教育 / 省察 / 授業改善 / エビデンス / 教員養成 / メンタリング / 英語教育研究 / 政策的エビデンス / 体系化 / 規格化 / 成果変数 / 専門職の共同体 / 協働的省察 / 実践共同体 / 教員養成コアカリキュラム / モデルプログラム / 小・中・高 英語教育 / コアカリキュラム / 英語 / 実践研究法 / 小学校英語 / 文法能力 / テスト開発 / 教育政策研究 / 外国語科 / コーパス / 基準特性 / タスク開発 / CEFR / 教育評価・測定 / 外国語教育 / ICT / 異文化間コミュニケーション / 英米文学 / 英語学 / 英語科教育学 / 小学校外国語活動 / ソーシャルリーディング / デジタル教科書 / システム開発 / 教授学習支援システム / 情報システム / 教育工学 Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (127 results)
  • Co-Researchers

    (54 People)
  •  小学校英語教育に関するエビデンス生成のためのアウトカム指標の開発・検証と公開Principal Investigator

    • Principal Investigator
      酒井 英樹
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  英語教師の成長を促す実践共有コミュニティにおけるメンターの役割と課題の解明

    • Principal Investigator
      高木 亜希子
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  "Unraveling the process of building a community of practice to foster the growth of English teachers

    • Principal Investigator
      Takagi Akiko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Systematizing and generating policy evidence of English education research through standardizing of an outcome variable

    • Principal Investigator
      Watari Yoichi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  Evaluating Measurement Instruments to Propose Appropriate Outcome Indices for Evidence Production About Elementary School English EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Sakai Hideki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Validation of the National Core-Curriculum for Pre-Service English Teacher Education and Development of its Concrete and Comprehensive Programs

    • Principal Investigator
      Kasuya Kyoko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Inquiry into organising practitioner research methods and exploring its possility with the aim of improving the quality of English-language education

    • Principal Investigator
      Takagi Akiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Research into CEFR-J-based 'can do' task and test development

    • Principal Investigator
      Negishi Masashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  A model for evidence-informed research and policy making in English language education: Its production and utilization

    • Principal Investigator
      Watari Yoichi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Theoretical and Empirical Research on Performance Tests of Communicative Competence in EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Sakai Hideki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  The Development of Educational Systems and Instructional Methods Using Mobile Devices Compatible with Electronic Textbooks for Students and Teachers

    • Principal Investigator
      HIGASHIBARA Yoshinori
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of Pedagogical Reading Tasks for EFL on the Basis of Genre-Text-Types of Junior High School English TextbooksPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAKAI Hideki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  The Development of Preservice Teacher Education Curriculum to Teach Foreign Language Activities in Elementary School Classrooms

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Wataru
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Validating L2 Writing Tasks on the Basis of Processability TheoryPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAKAI Hideki
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  The influence of attention to form in L2 listening comprehensionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAKAI Hideki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  英語学習者の第2言語発達段階がフィードバックの気づきに与える影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      酒井 英樹
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2013 2012 2011 2009 2005

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小学校の外国語活動・外国語科 基本の「き」2023

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246643
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Book] 英語教育のエビデンス2021

    • Author(s)
      亘理 陽一、草薙 邦広、寺沢 拓敬、浦野 研、工藤 洋路、酒井 英樹
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327411053
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Book] 英語教育のエビデンス2021

    • Author(s)
      亘理 陽一、草薙 邦広、寺沢 拓敬、浦野 研、工藤 洋路、酒井 英樹
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327411053
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01280
  • [Book] CROWN Jr. 52019

    • Author(s)
      酒井英樹、根岸雅史・他
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      三省堂
    • ISBN
      9784385705224
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 英語教師のための「実践研究」ガイドブック2019

    • Author(s)
      田中武夫、髙木亜希子、藤田卓郎、滝沢雄一、酒井英樹
    • Total Pages
      269
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246278
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Book] CROWN Jr. 62019

    • Author(s)
      酒井英樹、根岸雅史・他
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      三省堂
    • ISBN
      9784385705231
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 実践! 新学習指導要領 基本が分かる 外国語活動・外国語科の授業2018

    • Author(s)
      上田外史彦・内田綾・大田亜紀・金城太一・黒木愛・酒井英樹外11名
    • Total Pages
      159
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491035888
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 中学校全面実施につながる移行措置実践ガイド2018

    • Author(s)
      天笠茂監修 新教育課程実践研究会編 榎本智司・石鍋浩・酒井英樹外23名
    • Total Pages
      114
    • Publisher
      教育開発研究所
    • ISBN
      9784865607369
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Book] 「学ぶ・教える・考える」ための実践的英語科教育法2018

    • Author(s)
      酒井英樹・廣森友人・吉田達弘編著
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246223
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Book] 「学ぶ・教える・考える」ための実践的英語科教育法2018

    • Author(s)
      酒井英樹・廣森友人・吉田達弘編著
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246223
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Book] 実践! 新学習指導要領 基本が分かる 外国語活動・外国語科の授業2018

    • Author(s)
      上田外史彦・内田綾・大田亜紀・金城太一・黒木愛・酒井英樹・佐藤美智子・平良優・高田順子・直山木綿子・永島春香・仁科愛・畠山芽含・福田優子・柾木渉・村尾涼子・山田誠志
    • Total Pages
      159
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491035888
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Book] 「学ぶ・教える・考える」ための実践的英語科教育法2018

    • Author(s)
      酒井英樹・廣森友人・吉田達弘編著
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246223
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 中学校全面実施につながる移行措置実践ガイド2018

    • Author(s)
      天笠茂監修 新教育課程実践研究会編 榎本智司・石鍋浩・酒井英樹外23名
    • Total Pages
      114
    • Publisher
      教育開発研究所
    • ISBN
      9784865607369
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 「学ぶ・教える・考える」ための実践的英語科教育法2018

    • Author(s)
      酒井英樹・廣森友人・吉田達弘編著
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246223
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00687
  • [Book] 「学ぶ」・「教える」の観点から考える 実践的英語科教育法2018

    • Author(s)
      酒井英樹・廣森友人・吉田達弘・亘理陽一・寺沢拓敬・滝沢雄一・新多了・大和隆介・河合靖・斉田智里・鈴木渉・坂本南美・今井裕之
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      大修館書店.
    • ISBN
      9784469246223
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Book] 平成29年版 中学校新学習指導要領の展開 外国語編2017

    • Author(s)
      松浦伸和・金子朝子・加納幹雄・酒井英樹外11名
    • Total Pages
      205
    • Publisher
      明治図書出版会社
    • ISBN
      9784183350190
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 平成29年版 小学校 新学習指導要領ポイント総整理 外国語2017

    • Author(s)
      大城賢・酒井英樹・佐藤美智子・田縁眞弓・中村典生
    • Total Pages
      156
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491034065
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 平成29年版 小学校新学習指導要領の展開 外国語編2017

    • Author(s)
      吉田研作・大城賢・山田誠志・酒井英樹・狩野晶子外11名
    • Total Pages
      158
    • Publisher
      明治図書出版会社
    • ISBN
      9784183287144
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 小学校で英語を教えるためのミニマム・エッセンシャルズ―小学校外国語科内容論―2017

    • Author(s)
      酒井英樹・滝沢雄一・亘理陽一編著
    • Total Pages
      207
    • Publisher
      三省堂
    • ISBN
      9784385361383
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] はじめての英語教育研究―押さえておきたいコツとポイント―2016

    • Author(s)
      浦野研・亘理陽一・田中武夫・藤田卓郎・髙木亜希子・酒井英樹
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] New Crown English Series 12016

    • Author(s)
      根岸雅史、酒井英樹、工藤洋路他
    • Total Pages
      159
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] はじめての英語教育研究: 押さえておきたいコツとポイント2016

    • Author(s)
      浦野 研・亘理 陽一・田中 武夫・藤田 卓郎・髙木 亜希子・酒井 英樹
    • Total Pages
      219
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Book] New Crown English Series 22016

    • Author(s)
      根岸雅史、酒井英樹、工藤洋路他
    • Total Pages
      159
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] New Crown English Series 32016

    • Author(s)
      根岸雅史、酒井英樹、工藤洋路他
    • Total Pages
      159
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 教育の最新事情がよくわかる本32016

    • Author(s)
      元兼正浩・酒井英樹他45名
    • Total Pages
      268
    • Publisher
      教育開発研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 小中連携を意識した中学校英語の改善2013

    • Author(s)
      渡邉時夫・高梨庸雄・齋藤榮二・酒井英樹
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Book] 小中連携を意識した中学校英語の改善2013

    • Author(s)
      渡邉時夫・髙梨庸雄・齋藤榮二・酒井英樹
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Journal Article] 実践研究共有コミュニティにおける英語教師による実践研究の実際2024

    • Author(s)
      髙木 亜希子, 南 侑樹, 酒井 英樹, 河合 創, 滝沢 雄一, 田中 武夫, 永倉 由里, 藤田 卓郎, 宮﨑 直哉
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 53 Pages: 159-166

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02444
  • [Journal Article] The challenges and perception of practitioner research conducted by English teachers in a community of practitioner research2024

    • Author(s)
      田中 武夫, 南 侑樹, 髙木 亜希子, 酒井 英樹, 河合 創, 滝沢 雄一, 永倉 由里, 藤田 卓郎, 宮﨑 直哉
    • Journal Title

      教育実践学研究 : 山梨大学教育学部附属教育実践総合センター研究紀要

      Volume: 29 Pages: 1-20

    • DOI

      10.34429/0002000159

    • URL

      https://yamanashi.repo.nii.ac.jp/records/2000159

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02444
  • [Journal Article] 聴覚障がい児を対象とした中学校英語におけるカタカナ使用教材の活用―「聞くこと」と「話すこと」の言語活動の促進をめざして ―2024

    • Author(s)
      酒井英樹・羽柴直弘
    • Journal Title

      ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan)

      Volume: 35 Pages: 193-208

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02444
  • [Journal Article] 英語教師による実践研究におけるメンタリングの実践と研究の展望2024

    • Author(s)
      髙木 亜希子, 南 侑樹, 滝沢 雄一, 田中 武夫, 酒井 英樹, 藤田 卓郎
    • Journal Title

      言語教師教育

      Volume: 11 Pages: 23-42

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02444
  • [Journal Article] 小学校英語教育に関する科学的根拠生成のためのアウトカム指標の検討 ―「知識及び技能」に焦点を当てて―2023

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 17 Pages: 136-146

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Journal Article] 小学校英語教育に関する科学的根拠生成のためのアウトカム指標の検討 ―「主体的に学習に取り組む態度」に焦点を当てて―2022

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 51 Pages: 85-92

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Journal Article] 小学校英語教育に関する科学的根拠生成のためのアウトカム指標の検討 : 「主体的に学習に取り組む態度」に焦点を当てて2022

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 51 Pages: 85-92

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01280
  • [Journal Article] 専科教員による教科書を用いた外国語科の授業作り―6 年生の単元『Welcome to Our School』の実践―2021

    • Author(s)
      小林哲也・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究紀要

      Volume: 15 Pages: 287-298

    • NAID

      120007098894

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02833
  • [Journal Article] ある小学校における外国語の時間数と,児童の聴解力,自己評価,英語学習に対する意識の変容2021

    • Author(s)
      和田順一・酒井英樹・青山拓実・山本大貴・宮川友梨・大内瑠寧
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 21 Pages: 127-142

    • NAID

      40022557915

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Journal Article] Developing the L2 Willingness to Communicate Model for Junior High School Students2020

    • Author(s)
      AOYAMA Takumi, SHIMADA Hideaki, KIKUHARA Kengo, & SAKAI Hideki
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 49 Pages: 17-24

    • NAID

      40022704947

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Journal Article] On the Problems of a Teachers’ Meeting After a Lesson Study in English Language Education : Based on the Results of a Focus Group Interview2020

    • Author(s)
      田中武夫、藤田卓郎、髙木亜希子、河合創、酒井英樹、清水公男、滝沢雄一、永倉由里、宮﨑直哉、山岸律子、吉田悠一
    • Journal Title

      教育実践学研究 : 山梨大学教育学部附属教育実践総合センター研究紀要

      Volume: 25 Pages: 17-36

    • DOI

      10.34429/00004702

    • NAID

      120006811972

    • URL

      https://yamanashi.repo.nii.ac.jp/records/4709

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Journal Article] 中学校英語科における技能統合型の言語活動の指導―読んだことに基づいて話すこと[やり取り]―2019

    • Author(s)
      酒井英樹・佐藤大樹・木下愛里・菊原健吾
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: 30 Pages: 303-318

    • NAID

      130007826120

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Journal Article] 外国語活動による児童の聴解力,英語力に関する自己評価及び英語学習に関する意識の変容―授業時数の違いに焦点をあてて―2019

    • Author(s)
      和田順一・木下愛里・菊原健吾・和田孝子・酒井英樹
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会 (JASTEC) 研究紀要

      Volume: 38 Pages: 63-75

    • NAID

      40022598268

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Journal Article] 中学校英語科における技能統合型の言語活動の指導―読んだことに基づいて話すこと[やり取り]―2019

    • Author(s)
      酒井英樹・佐藤大樹・木下愛里・菊原健吾
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: 30 Pages: 303-318

    • NAID

      130007826120

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Journal Article] 外国語活動による児童の聴解力,英語力に関する自己評価及び英語学習に関する意識の変容―授業時数の違いに焦点をあてて―2019

    • Author(s)
      和田順一・木下愛里・菊原健吾・和田孝子・酒井英樹
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会研究紀要

      Volume: - Pages: 63-75

    • NAID

      40022598268

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 中学校英語科における技能統合型の言語活動の指導―読んだことに基づいて話すこと[やり取り]―2019

    • Author(s)
      酒井英樹・佐藤大樹・木下愛里・菊原健吾
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: 30 Pages: 303-318

    • NAID

      130007826120

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 中学校英語科における技能統合型の言語活動の指導―読んだことに基づいて話すこと[やり取り]―2019

    • Author(s)
      酒井英樹・佐藤大樹・木下愛里・菊原健吾
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: 30 Pages: 303-318

    • NAID

      130007826120

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 実践研究を論文化する過程で英語教師が直面する課題とその対応 -フォーカス・グループ・インタビューからの考察-2018

    • Author(s)
      髙木 亜希子,田中 武夫,河合 創,酒井 英樹,清水 公男,滝沢 雄一, 永倉 由里,藤田 卓郎,宮崎 直哉,山岸 律子,吉田 悠一
    • Journal Title

      『教育実践学研究』山梨大学教育学部 附属教育実践総合センター 研究紀要

      Volume: 23 Pages: 51-73

    • NAID

      120006801287

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Journal Article] 教職に関する科目(各教科の指導法に関する科目)の「英語科指導法基礎」における外国語(英語)コア・カリキュラムの点からの学び2018

    • Author(s)
      内野駿介・酒井英樹・菊原健吾
    • Journal Title

      JABAET Journal

      Volume: 22巻 Pages: 35-54

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00687
  • [Journal Article] ライティング・パフォーマンス評価の検討―含意尺度法,自己評価との相関分析,ラッシュ分析を用いて―2018

    • Author(s)
      伊東哲・菊原健吾・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 12 Pages: 1-16

    • NAID

      120007100379

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 教職に関する科目(各教科の指導法に関する科目)の「英語科指導法基礎」における外国語(英語)コア・カリキュラムの点からの学び2018

    • Author(s)
      内野駿介・酒井英樹・菊原健吾
    • Journal Title

      JABAET Journal

      Volume: 22 Pages: 35-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] ライティング・パフォーマンス評価の検討―含意尺度法,自己評価との相関分析,ラッシュ分析を用いて―2018

    • Author(s)
      伊東哲・菊原健吾・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 12 Pages: 1-16

    • NAID

      120007100379

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] ライティング・パフォーマンス評価の検討―含意尺度法,自己評価との相関分析,ラッシュ分析を用いて―2018

    • Author(s)
      伊東哲・菊原健吾・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 12 Pages: 1-16

    • NAID

      120007100379

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Journal Article] 外国語として英語を学ぶ初学者によるアルファベットの手書き文字2018

    • Author(s)
      酒井英樹・小林比出代・滝沢雄一・伊東哲
    • Journal Title

      JASTEC Journal

      Volume: 37 Pages: 1-18

    • NAID

      40021924179

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 中・高等学校教員養成課程における学生のニーズ分析―中・高等学校教員養成課程外国語(英語)コア・カリキュラムの点から―2018

    • Author(s)
      内野駿介・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 12 Pages: 75-90

    • NAID

      120007100372

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 実践研究を論文化する過程で英語教師が直面する課題とその対応―フォーカス・グル―プ・インタビューからの考察―2018

    • Author(s)
      髙木亜希子・田中武夫・河合創・酒井英樹・清水公男・滝沢雄一・永倉由里・藤田卓郎・宮崎直哉・山岸律子・吉田悠一
    • Journal Title

      山梨大学教育実践学研究

      Volume: 23 Pages: 51-73

    • NAID

      120006801287

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 外国語として英語を学ぶ初学者によるアルファベットの手書き文字2018

    • Author(s)
      酒井英樹・小林比出代・滝沢雄一・伊東哲
    • Journal Title

      JASTEC Journal

      Volume: 37 Pages: 1-18

    • NAID

      40021924179

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 教職に関する科目(各教科の指導法に関する科目)の「英語科指導法基礎」における外国語(英語)コア・カリキュラムの点からの学び2018

    • Author(s)
      内野駿介・酒井英樹・菊原健吾
    • Journal Title

      JABAET Journal

      Volume: 22 Pages: 35-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 小学校教員養成において必要とされる知識・能力に関する大学生の自己評価―小学校教員養成課程外国語(英語)コア・カリキュラムの点から―2018

    • Author(s)
      酒井英樹・内野駿介
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 18 Pages: 100-115

    • NAID

      130007629948

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 小学校教員養成において必要とされる知識・能力に関する大学生の自己評価―小学校教員養成課程外国語(英語)コア・カリキュラムの点から―2018

    • Author(s)
      酒井英樹・内野駿介
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 18 Pages: 100-115

    • NAID

      130007629948

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 実践研究を論文化する過程で英語教師が直面する課題とその対応―フォーカス・グル―プ・インタビューからの考察―2018

    • Author(s)
      髙木亜希子・田中武夫・河合創・酒井英樹・清水公男・滝沢雄一・永倉由里・藤田卓郎・宮崎直哉・山岸律子・吉田悠一
    • Journal Title

      山梨大学教育実践学研究

      Volume: 23 Pages: 51-73

    • NAID

      120006801287

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 中・高等学校教員養成課程における学生のニーズ分析―中・高等学校教員養成課程外国語(英語)コア・カリキュラムの点から―2018

    • Author(s)
      内野駿介・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 12 Pages: 75-90

    • NAID

      120007100372

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 小学生の語彙学習方略使用の認識・学年・英語力の関係2017

    • Author(s)
      平野絹枝・堀田誠・酒井英樹
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会 (JASTEC) 研究紀要

      Volume: 36 Pages: 33-51

    • NAID

      40021928022

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 中学生を対象にした英語学習動機の変容とその理由―小学5年生から中学2年生の時期の回顧的調査―2017

    • Author(s)
      酒井英樹・日吉信秀・栗栖博愛・滝沢雄一・木下愛里
    • Journal Title

      JABAET Journal

      Volume: 21 Pages: 35-60

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] 中学校英語科CAN-DOリストのモデル作成―長野県教育委員会と連携して―2017

    • Author(s)
      田中真由美・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 10 Pages: 37-47

    • NAID

      120007100901

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 英語教育における実践研究に関する意識調査2017

    • Author(s)
      髙木亜希子・酒井英樹・永倉由里・田中武夫・河合創・清水公男・滝沢雄一・藤田卓郎・宮崎直哉・山岸律子・吉田悠一
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部附属教育実践総合センター 研究紀要 教育実践学研究

      Volume: 22 Pages: 43-66

    • NAID

      120006801309

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 中学生を対象にした英語学習動機の変容とその理由―小学5年生から中学2年生の時期の回顧的調査―2017

    • Author(s)
      酒井英樹・日吉信秀・栗栖博愛・滝沢雄一・木下愛里
    • Journal Title

      JABAET Journal

      Volume: 21 Pages: 35-60

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 中学校英語科CAN-DOリストのモデル作成―長野県教育委員会と連携して―2017

    • Author(s)
      田中真由美・酒井英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 10 Pages: 37-47

    • NAID

      120007100901

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Journal Article] 小学生の語彙学習方略使用の認識・学年・英語力の関係2017

    • Author(s)
      平野絹枝・堀田誠・酒井英樹
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会 (JASTEC) 研究紀要

      Volume: 36 Pages: 33-51

    • NAID

      40021928022

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Journal Article] Exemplar-based instructed second language development and classroom experience2016

    • Author(s)
      Tode, T., & Sakai, H.
    • Journal Title

      International Journal of Applied Linguistics

      Volume: 167 Issue: 2 Pages: 210-234

    • DOI

      10.1075/itl.167.2.07tod

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 英語学習動機の変化に影響を及ぼす要因―動機高揚経験及び減衰経験の内容分析―2016

    • Author(s)
      菊地恵太・酒井英樹
    • Journal Title

      JALT Journal

      Volume: 38 Pages: 119-147

    • NAID

      40020986006

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Journal Article] 中学校英語教科書のジャンル・テキストタイプ分析2013

    • Author(s)
      酒井英樹・和田順一
    • Journal Title

      JALT journal

      Volume: 34(2) Pages: 209-238

    • NAID

      40019458400

    • URL

      http://jalt-publications.org/files/pdf-article/jj2012b_art4.pdf

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Journal Article] An analysis of junior high school textbooks of English in terms of rhetorical organization2012

    • Author(s)
      Wada, J., & Sakai, H.
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 41号 Pages: 139-146

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520668
  • [Journal Article] 中学校英語教科書のジャンル・テキストタイプ分析2012

    • Author(s)
      酒井英樹・和田順一
    • Journal Title

      JALT Journal

      Volume: 34(2) Pages: 209-238

    • NAID

      40019458400

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520668
  • [Journal Article] Student Teachers' Ambition for ICT Use to Teach Foreign Language Activities in Elementary Schools2012

    • Author(s)
      Mai Osawa, Hideki Sakai, Wataru Takahashi, Mitsunori Yatsuka
    • Journal Title

      Proceedings of E-Learn 2012: 17th World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, & Higher Education

      Volume: - Pages: 1210-1215

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Journal Article] Student Teachers' Ambition for ICT Use to Teach Foreign Language Activities in Elementary Schools2012

    • Author(s)
      Mai Osawa(大澤舞)・Hideki Sakai(酒井英樹)・Wataru Takahashi(高橋渉)・Mitsunori Yatsuka(谷塚光典)
    • Journal Title

      Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, and Higher Education 2012

      Pages: 1210-1215

    • URL

      http://www.editlib.org/p/41764

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Journal Article] ICT Application Skills and Linguistic Knowledge for Class Observation of Foreign Language Activities in Elementary Schools2011

    • Author(s)
      Mai Osawa(大澤舞)・Hideki Sakai(酒井英樹)・Wataru Takahashi(高橋渉)・Mitsunori Yatsuka(谷塚光典)
    • Journal Title

      Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, and Higher Education 2011

      Pages: 2051-2056

    • URL

      http://www.editlib.org/p/39028/

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Journal Article] ICT Application Skills and Linguistic Knowledge for Class Observation of Foreign Language Activities in Elementary Schools2011

    • Author(s)
      Osawa Mai, Sakai Hideki, Takahashi Wataru, Yatsuka Mitsunori
    • Journal Title

      Proceedings of E-Learn 2011: 16th World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, & Higher Education

      Volume: 16 Pages: 2051-2056

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Journal Article] 処理可能性理論に基づいたL2リスニングテストの開発(1)2005

    • Author(s)
      酒井 英樹
    • Journal Title

      信州大学教育学部紀要 116号

      Pages: 13-22

    • NAID

      110004786134

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720127
  • [Presentation] 実践研究共有コミュニティにおける英語教師による実践研究の実際2023

    • Author(s)
      髙木 亜希子, 南 侑樹, 酒井 英樹, 河合 創, 滝沢 雄一, 田中 武夫, 永倉 由里, 藤田 卓郎, 宮﨑 直哉
    • Organizer
      第52回中部地区英語教育学会岐阜大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02444
  • [Presentation] 実践研究共有コミュニティにおける英語教師の実践研究に関する課題と認識2023

    • Author(s)
      南 侑樹, 髙木 亜希子, 酒井 英樹, 河合 創, 滝沢 雄一, 田中 武夫, 永倉 由里, 藤田 卓郎, 宮﨑 直哉
    • Organizer
      第52回中部地区英語教育学会岐阜大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02444
  • [Presentation] 小学校英語教育に関する科学的根拠生成のためのアウトカム指標の検討 ―「知識・技能」に焦点を当てて―2021

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      小学校英語教育学会埼玉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Presentation] 学会はエビデンスに基づく教育にどのように取り組むべきか?2021

    • Author(s)
      草薙邦広, 寺沢拓敬, 酒井英樹
    • Organizer
      第21回小学校英語教育学会関東・埼玉大会. オンライン開催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01280
  • [Presentation] 小学校英語教育に関する科学的根拠生成のためのアウトカム指標の検討 ―「主体的に学習に取り組む態度」に焦点を当てて―2021

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      中部地区英語教育学会第50回記念愛知大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00847
  • [Presentation] 小学校英語教育に関する科学的根拠生成のためのアウトカム指標の検討―「知識・技能」に焦点を当てて―2021

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      第21回小学校英語教育学会関東・埼玉大会. オンライン開催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01280
  • [Presentation] CEFR-J Listening tasks from the Pre-A1 to B2 levels2020

    • Author(s)
      Yo In'nami・Hideki Sakai
    • Organizer
      CEFR-J 2020 Symposium
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 英語教育における研究授業後の検討会のあり方について2019

    • Author(s)
      田中武夫、藤田卓郎、髙木亜希子、滝沢雄一、永倉由里、酒井英樹、清水公男、吉田悠一、山岸律子、宮崎直哉、河合創
    • Organizer
      全国英語教育学会第45回弘前研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Presentation] Is the National Core Curriculum for Teaching English in Pre-service Training Effective?:A Validation of Elementary School Teacher Course2019

    • Author(s)
      Kyoko Kasuya, Tetsuo Baba, Wataru Suzuki, Shunsuke Uchino, Ryuichi Yorozuya, Hideki Sakai
    • Organizer
      The 17th Asia TEFL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00687
  • [Presentation] 中学校におけるライティング活動の経験と自己評価や能力との関係2019

    • Author(s)
      工藤洋路・酒井英樹・青山拓実・菊原健吾・小森真樹
    • Organizer
      第49回中部地区英語教育学会石川大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] "領域(技能)統合(読んだこと に基づいて話すこと)の指導と評価"2018

    • Author(s)
      酒井英樹・矢野司・米山聡・木下愛里
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 「英語学習に関する継続調査」から考える指導のあり方2018

    • Author(s)
      根岸雅史、酒井英樹
    • Organizer
      上智大学・ベネッセ英語教育シンポジウム コミュニケーション活動につながるプラクティスと教師の働きかけとは
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 中学校における言語活動と英語力の自己評価や英語力との関係2018

    • Author(s)
      酒井英樹・工藤洋路・島田英昭・小森真樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会・静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 教員養成における課題と展望:コア・カリキュラムを踏まえて2018

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第 39 回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] 小学校4年生から6年生までの外国語活動による児童の変容 ―英語力に関する自己評価と聴解力に焦点をあてて―2018

    • Author(s)
      和田順一・木下愛里・和田孝子・酒井英樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会 静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] CEFR-Jライティングタスクの評価2018

    • Author(s)
      中谷安男・工藤洋路・小泉利恵・能登原祥之・酒井英樹
    • Organizer
      CEFR-J 2018シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 小学校4年生から6年生までの外国語活動による児童の変容 ―英語力に関する自己評価と聴解力に焦点をあてて―2018

    • Author(s)
      和田順一・木下愛里・和田孝子・酒井英樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会・静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 小学校4年から6年までの児童の意識変容2018

    • Author(s)
      和田順一・木下愛里・酒井英樹
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会(長崎大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] 領域(技能)統合(読んだこと に基づいて話すこと)の指導と評価2018

    • Author(s)
      酒井英樹・矢野司・米山聡・木下愛里
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 中学校における領域(技能)統合型の言語活動を通した話すこと[やり取り]の指導2018

    • Author(s)
      木下愛里・佐藤大樹・酒井英樹
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] 領域(技能)統合(読んだこと に基づいて話すこと)の指導と評価2018

    • Author(s)
      酒井英樹・矢野司・米山聡・木下愛里
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] 領域(技能)統合(読んだことに基づいて話すこと)の指導と評価2018

    • Author(s)
      酒井英樹・矢野司・米山聡・木下愛里
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Presentation] 中学校における領域(技能)統合型の言語活動を通した話すこと[やり取り]の指導2018

    • Author(s)
      木下愛里・佐藤大樹・酒井英樹
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 中学校における領域(技能)統合型の言語活動を通した話すこと[やり取り]の指導2018

    • Author(s)
      木下愛里・佐藤大樹・酒井英樹
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 英語教育におけるエビデンス―「問い」の点から―2018

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会・静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 小学校4年生から6年生までの外国語活動による児童の変容 ―英語力に関する自己評価と聴解力に焦点をあてて―2018

    • Author(s)
      和田順一・木下愛里・和田孝子・酒井英樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会・静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] Listening2018

    • Author(s)
      印南洋、酒井英樹、長沼君主、和泉絵美
    • Organizer
      CEFR-J 2018シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 教員養成における課題と展望:コア・カリキュラムを踏まえて2018

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第 39 回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00687
  • [Presentation] 英語教育におけるエビデンス: 「問い」の点から2018

    • Author(s)
      酒井 英樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会 静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] 小学校4年から6年までの児童の意識変容2018

    • Author(s)
      和田順一・木下愛里・酒井英樹
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会(長崎大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 「英語教育におけるエビデンス―『問い』の点から―」2018

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会・静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 教員養成における課題と展望:コア・カリキュラムを踏まえて」2018

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第 39 回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] Spoken Production2018

    • Author(s)
      和泉絵美・高田智子・小泉利恵・酒井英樹
    • Organizer
      CEFR-J 2018シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 教員養成における課題と展望:コア・カリキュラムを踏まえて2018

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第 39 回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Presentation] 中学校における言語活動と英語力の自己評価や英語力との関係2018

    • Author(s)
      酒井英樹・工藤洋路・島田英昭・小森真樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会 静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Presentation] 中学校における領域(技能)統合型の言語活動を通した話すこと[やり取り]の指導2018

    • Author(s)
      木下愛里・佐藤大樹・酒井英樹
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Presentation] 中学校における言語活動と英語力の自己評価や英語力との関係2018

    • Author(s)
      酒井英樹・工藤洋路・島田英昭・小森真樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会 静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] 中学校における言語活動と英語力の自己評価や英語力との関係2018

    • Author(s)
      酒井英樹・工藤洋路・島田英昭・小森真樹
    • Organizer
      第48回中部地区英語教育学会・静岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 含意尺度分析及び自己評価と外部試験との相関分析に基づくスピーキング・パフォーマンス評価方法の検討2017

    • Author(s)
      酒井英樹・阿部敏子・菊原健吾・木下愛里・須野原美香
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] ライティング・パフォーマンス評価方法の検討―含意尺度の分析とCAN-DOリストの自己評価との相関分析―2017

    • Author(s)
      伊東哲・菊原健吾・酒井英樹
    • Organizer
      第47回中部地区英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 英語教育の質的向上を目指した実践研究法のデザイン2017

    • Author(s)
      田中武夫・藤田卓郎・河合創・宮崎直哉・永倉由里・酒井英樹・清水公男 ・髙木亜希子・滝沢雄一・山岸律子・吉田悠一
    • Organizer
      第47回中部地区英語教育学会長野大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04811
  • [Presentation] 外国語教育における評価に関する3つの立場 ―CEFRに基づく評価、タスク利用型の言語評価、ダイナミック・アセスメント―2016

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      中部地区英語教育学会三重大会
    • Place of Presentation
      鈴鹿医療科学大学白子キャンパス
    • Year and Date
      2016-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 外国語教育における評価に関する 3 つの立場 ― CEFR に基づく評価、タスク利用型の言語評価、ダイナミック・アセスメント―2016

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      中部地区英語教育学会・三重大会
    • Place of Presentation
      鈴鹿医療科学大学(三重県)
    • Year and Date
      2016-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02785
  • [Presentation] 中高の英語指導に関する実態調査―教職経験年数の違いによる指導実態と意識の違い―2016

    • Author(s)
      酒井英樹・工藤洋路・福本優美子
    • Organizer
      全国英語教育学会第42回埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学(埼玉県、草加市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13259
  • [Presentation] Student Teachers' Ambition for ICT Use to Teach Foreign Language Activities in Elementary Schools2012

    • Author(s)
      Mai Osawa, Hideki Sakai, Wataru Takahashi, Mitsunori Yatsuka
    • Organizer
      E-Learn 2012: 17th World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, & Higher Education
    • Place of Presentation
      Montréal, Quebec, Canada
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Presentation] Student Teachers' Ambition for ICT Use to Teach Foreign Language Activities in Elementary Schools, E-Learn 20122012

    • Author(s)
      Mai Osawa(大澤舞)・Hideki Sakai(酒井英樹)・Wataru Takahashi(高橋渉)・Mitsunori Yatsuka(谷塚光典)
    • Organizer
      17th World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, & Higher Education
    • Place of Presentation
      カナダ・ケベック州モントリオール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Presentation] ICT Application Skills and Linguistic Knowledge for Class Observation of Foreign Language Activities in Elementary Schools2011

    • Author(s)
      Osawa Mai, Sakai Hideki, Takahashi Wataru, Yatsuka Mitsunori
    • Organizer
      E-Learn 2011: 16th World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, & Higher Education
    • Place of Presentation
      米国ハワイ州ホノルル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Presentation] Validating the Use of SCMC Performance for a Processability Analysis2011

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      第41回中部地区英語教育学会・福井大会(福井大学)発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720194
  • [Presentation] ICT Application Skills and Linguistic Knowledge for Class Observation of Foreign Language Activities in Elementary Schools, E-Learn 20112011

    • Author(s)
      Mai Osawa(大澤舞)・Hideki Sakai(酒井英樹)・Wataru Takahashi(高橋渉)・Mitsunori Yatsuka(谷塚光典)
    • Organizer
      16th World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Health Care, & Higher Education
    • Place of Presentation
      アメリカ合衆国・ハワイ州ホノルル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23652134
  • [Presentation] ジャンル・テキストタイプの点からの中学校英語教科書分析2011

    • Author(s)
      酒井英樹・和田順一
    • Organizer
      日英・英語教育学会
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520668
  • [Presentation] 形式と意味への注意配分が第2言語のリスニング理解に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      酒井英樹
    • Organizer
      第39回中部地区英語教育学会静岡大会
    • Place of Presentation
      静岡・常葉学園大学
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720133
  • 1.  工藤 洋路 (60509173)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 2.  Watari Yoichi (90509241)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  Takagi Akiko (50343629)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 4.  浦野 研 (20364234)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  寺沢 拓敬 (80772706)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  田中 武夫 (50324174)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 7.  滝沢 雄一 (00332049)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 8.  藤田 卓郎 (70735125)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 9.  YATSUKA Mitsunori (30323231)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 10.  長沼 君主 (20365836)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  永倉 由里 (00369539)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 12.  内野 駿介 (80825456)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 13.  南 侑樹 (60845650)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 14.  草薙 邦広 (60782620)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  HIGASHIBARA Yoshinori (90143172)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SUZUKI Shuntarou (10548233)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  YODEN Yoshihiko (20191653)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  SHIMADA Hideaki (20467195)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MORISHITA Takeshi (70642528)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  TAKAHASHI Wataru (50154886)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 21.  KANEKO Fumihiko (70402097)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  TANAKA Kousuke (40524294)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  KOIKE Hiroko (70303469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  Negishi Masashi (50189362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 25.  Kasuya Kyoko (40456249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  投野 由紀夫 (10211393)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  高田 智子 (20517594)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 28.  内田 諭 (20589254)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  金子 恵美子 (30533624)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 30.  村越 亮治 (30567110)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  奥村 学 (60214079)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  能登原 祥之 (70300613)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 33.  小泉 利恵 (70433571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 34.  石井 康毅 (70530103)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  篠崎 隆宏 (80447903)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  和泉 絵美 (80450691)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 37.  印南 洋 (80508747)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 38.  中谷 安男 (90290626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 39.  清水 公男 (10516438)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 40.  馬場 哲生 (00198946)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 41.  阿部 始子 (00449951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  臼倉 美里 (00567084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  高山 芳樹 (10328932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  萬谷 隆一 (20158546)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 45.  太田 洋 (30409825)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  竹内 理 (40206941)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  鈴木 渉 (60549640)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 48.  阿野 幸一 (70400596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  中野 達也 (70784338)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  川上 典子 (90310060)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  堀田 誠 (20780646)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  池田 周 (50305497)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  物井 尚子 (70350527)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  小木曽 智子 (90965427)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi