• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MATSUZAKI Masaharu  松崎 正治

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

松崎 正治  マツザキ マサハル

MATUZAKI Matuzaki  松崎 正治

Less
Researcher Number 20219421
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 同志社女子大学, 現代社会学部, 特任教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 同志社女子大学, 現代社会学部, 特任教授
2016 – 2023: 同志社女子大学, 現代社会学部, 教授
2008 – 2014: Doshisha Women's College of Liberal Arts, 現代社会学部, 教授
2005: 同志社女子大学, 現代社会学部
2004 – 2005: 同志社女子大学, 現代社会学部, 教授 … More
2002 – 2003: 鳥取大学, 教育地域科学部, 助教授
1999 – 2000: 鳥取大学, 教育地域科学部, 助教授
1998: 鳥取大学, 教育学部, 助教授
1994: 鳥取大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / 教科教育
Keywords
Principal Investigator
実践的知識 / インタビュー / interview / 教師教育 / カリキュラム経験 / ライフヒストリー / 同僚性 / 国語科 / 初任期 / relativitization of the school … More / motif / theme / intention / learned recordings / curriculum experience / life history approach / 遠藤瑛子 / 実践記録 / 語り / ライフストーリー / 学校言説の相対化 / モチーフ / テーマ / 志向性 / 学習記録 / ライフヒストリーアプローチ / development of a subject / design of the unit / communication / student teaching / life history / narrative approach / practical knowledge with / teachers ability formation / リフレクション / 工学的システム / 教材開発 / 単元のデザイン / コミュニケーション / 教育実習 / ナラティブ・アプローチ / 教師の力量形成 / identity / relevance / analogy / multivoicedness / narrative / discourse / practical knowledge of a teacher / 認知過程 / 教育の社会的な文脈 / 文脈 / 多様性 / ナラティブ / 言語コミュニケーション / 実践的力量形成 / アイデンティティ / 関連性 / アナロジー / 多声性 / ナラティヴ / ディスコース / 教師の実践的知識 / 学校文化 / 暗黙知 / メンター / 中堅期 / 初任期教師 / 授業スタイル / 力量形成 / 反省的実践家 / 小学校教師 / メタ言語能力 / メタ認知 / カテゴリー化能力 … More
Except Principal Investigator
論理的思考力 / 言語文化共同体 / 古典教材開発 / 学習方法開発 / カリキュラム開発 / 日本語書記史 / 日本語学 / 国語教育 / 教育学 / 教師 / 学習内容開発 / 開発・検証 / カリキュラム / 学習材 / 「書くこと」教育 / 開発と検証 / 学習材・カリキュラム / 思考様式の解明 / 学びのプロセス / アクティブラーニング / 古典教材の開発 / 思考様式 / 国語の特質 / The Style of Teaching / Practical Knowledae / Experiences of Curriculum / life history / 権威と自由 / ライフコース / 教師の力量 / 授業スタイル / 実践知 / カリキュラム経験 / ライフヒストリー / Case Description / An Interview with Teachers / Teachers' Practical Knowledge / Discourse / Narratives of teaching practices / Narrative / Instructional Design / Teacher / 社会文化的アプローチ / 教育実践ディスコース / 授業の物語的分析 / 教室ディスコース / 語りの共同的解釈 / 物語的構造 / 事例の物語的記述 / 理論的知識 / ナラティヴ・ディスコース / 事例の記述 / 教師インタビュー / 教師の実践的知識 / ディスコース / 実践経験の語り / ナラティヴ / 授業構成 / 伝統的な言語文化教育 / カリキュラムの構築 / 学習材の開発 / FD / 教育(カリキュラム)政策 / 授業の本質論 / 校内研修 / 授業研究 / 力量形成 Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (54 results)
  • Co-Researchers

    (20 People)
  •  学びのプロセスと日本語書記史を統合する学習内容・学習材・学習方法の開発と検証

    • Principal Investigator
      鈴木 恵
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Development and Analysis of New Learning Materials, Learning Methods, and Curriculum that Combine Learning Processes with the History of Japanese Writing System

    • Principal Investigator
      SUZUKI Megumu
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Development and analysis of new Learning Materials and Curriculum that Combine Learning Processes with the History of Japanese Writing System

    • Principal Investigator
      SUZUKI Megumu
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Development and analysis of new Learning Materials that Combine Learning Processes with the History of Japanese Writing System

    • Principal Investigator
      ITOH Kunio
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
      Fukuyama University
  •  A case study on mid-career teachers' practical knowledge in the Japanese languagePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUZAKI MASAHARU
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Doshisha Women's College of Liberal Arts
  •  Methodological issues on lesson studies toward teacher development at schools

    • Principal Investigator
      FUJIWARA Akira
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  A Study on the beginning teacher's practical knowledge of Japanese languagePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUZAKI Masaharu
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Doshisha Women's College of Liberal Arts
  •  Life history approach study on the ability formation of the practical knowledge concerning Japanese teacherPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUZAKI Masaharu
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Doshisha Women's College of Liberal Arts
  •  An approach of life history for the formation of ability of teacher-on the focus of teacher's practical knowledge about'teaching style'-

    • Principal Investigator
      MORIWAKI Takeo
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Mie University
  •  A narrative approach study on the ability formation of the Japanese practice knowledge concerning student teachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUZAKI Masaharu
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      TOTTORI UNIVERSITY
  •  A positively study about practical knowledge of a teacher in Japanese Language EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUZAKI Masaharu
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      TOTTORI UNIVERSITY
  •  An Analysis of Narrative Discourse in Teaching and Learning

    • Principal Investigator
      FUJIWARA Akira
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      College of Nursing Art and Science, Hyogo
  •  言語によるカテゴリー化能力を育てる国語科授業の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松崎 正治
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Tottori University

All 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2014 2012 2011 2010 2009 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 戦後国語教育を歩み拓く―浜本純逸初期論集―2023

    • Author(s)
      田中宏幸、松崎正治、浜本純逸、幾田伸司、幸田国広、藤原顕、村上呂里
    • Total Pages
      354
    • Publisher
      渓水社
    • ISBN
      9784863276147
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22276
  • [Book] 対話を通してことばを深く学ぶ主体の形成 ―神戸大学附属住吉小学校・中学校の国語 科総合単元学習の軌跡―2021

    • Author(s)
      松崎正治・藤原顕・目黒強
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863275560
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Book] 浜本純逸監修『<ことばの授業づくりハンドブック>小学校「物語づくり」学習の指導』2019

    • Author(s)
      松崎正治(共著)
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863274723
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Book] グループ・ディダクティカ編『深い学びを紡ぎ出す~教科と子どもの視点から』2019

    • Author(s)
      松崎正治(共著)
    • Total Pages
      271
    • Publisher
      勁草出版
    • ISBN
      9784326251322
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Book] 国語科授業の単元的展開―言語活動の充実を図る単元づくりの手法/学びをどう見とるか―2018

    • Author(s)
      松崎正治他
    • Total Pages
      70
    • Publisher
      東洋館出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Book] 国語科教育における理論と実践の統合2018

    • Author(s)
      田中宏幸、松崎正治他
    • Total Pages
      82
    • Publisher
      東洋館出版
    • ISBN
      9784491035079
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Book] 田近洵一他編『国語教育指導用語辞典〔第五版〕』2018

    • Author(s)
      田中宏幸・松崎正治(共著)
    • Total Pages
      399
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
      9784316804613
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Book] 学習指導要領の改定に関する教育方法学的検討~「資質・能力」と「教科の本質」をめぐって2017

    • Author(s)
      松崎正治他
    • Total Pages
      167
    • Publisher
      図書文化
    • ISBN
      9784810076974
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Book] 『国語科教育学はどうあるべきか』(分担箇所「『国語科』概念のとらえ直しから」、pp.32-34)(望月善次編)2010

    • Author(s)
      松崎正治(共著)
    • Total Pages
      233
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330190
  • [Journal Article] 日本語書記史からみた古典教育の新しい枠組み 国語教育研究と日本語史研究と古典文学研究による共創2022

    • Author(s)
      森 美智代、松崎 正治、磯貝 淳一、井浪 真吾
    • Journal Title

      kokugokakyouikukennkyuu

      Volume: 143 Issue: 0 Pages: 279-282

    • DOI

      10.20555/jtsjs.143.0_279

    • ISSN
      2432-1753, 2432-2504
    • Year and Date
      2022-10-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00866, KAKENHI-PROJECT-23K22276
  • [Journal Article] A study on conceptions of learning, teaching contents, and teaching materials for learning about the process of change and conflict in Japanese2022

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      総合文化研究所紀要

      Volume: 39 Pages: 70-89

    • DOI

      10.15020/00002314

    • URL

      https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/2378

    • Year and Date
      2022-07-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22276
  • [Journal Article] 日本語の変化と葛藤過程を学ぶ学習の学習観・教育内容・教材の研究2022

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      同志社女子大学総合文化研究所紀要

      Volume: 第39巻 Pages: 1-20

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Journal Article] 日本語の変化と葛藤過程を学ぶ学習の教育内容構成と教材2022

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      令和元年~令和3年度科学研究費・研究成果報告書

      Volume: - Pages: 7-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Journal Article] 〈個別最適な学び〉の社会的・歴史的文脈2021

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 第591号 Pages: 28-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Journal Article] 世界を切り分ける力としての〈言葉による見方・考え方〉2019

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      国語の授業改革

      Volume: 19号 Pages: 140-147

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Journal Article] 「話すこと・聞くこと」の授業づくり―学習の構造的な理解と発達的な見通しから2017

    • Author(s)
      松崎正浩
    • Journal Title

      実践国語研究

      Volume: 345 Pages: 4-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Journal Article] A Study of the Formation Process of the Teacher Becoming a School Leader2016

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      総合文化研究所紀要

      Volume: 33 Pages: 105-123

    • DOI

      10.15020/00001386

    • NAID

      120005903098

    • URL

      https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/1414

    • Year and Date
      2016-07-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Journal Article] A Historical Study of the Linguistic View in Minoru Nishio’s National Language Education Thought : Through the Language Philosophy of Fichte2016

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      同志社女子大學學術研究年報

      Volume: 67 Pages: 47-55

    • DOI

      10.15020/00001449

    • NAID

      120005977101

    • URL

      https://dwcla.repo.nii.ac.jp/records/1479

    • Year and Date
      2016-12-26
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Journal Article] メンターとしての教師はいかに育ったか―女性教師の事例研究から―2014

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 506 Pages: 50-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330256
  • [Journal Article] メンターとしての教師はいかに育ったか―女性教師の事例研究から―2014

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 第506号 Pages: 50-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • [Journal Article] メンターとしての教師はいかに育ったか―女性教師の事例研究から―2014

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      日本国語教育学会 月刊国語教育研究

      Volume: 第506号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • [Journal Article] 協働性・共同性・同僚性と教師の成長2012

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      国語科教育

      Volume: 第71集 Pages: 112-114

    • URL

      http://ci.nii.ac.jp/els/110009437011.pdf?id=ART0009913956&type=pdf&lang=jp&host=cinii&order_no=&ppv_type=0&lang_sw=&no=1399425625&cp=

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • [Journal Article] 観の変化が授業スタイルの変化を促す-荻原伸氏の授業スタイル2010

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      授業づくりネットワーク

      Volume: NO.303 Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530835
  • [Journal Article] 観の変化が授業スタイルの変化を促す-荻原伸氏の授業スタイル2010

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      授業づくりネットワーク

      Volume: 23(10) Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330190
  • [Journal Article] 観の変化が授業スタイルの変化を促す-荻原伸氏の授業スタイル2010

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      授業づくりネットワーク 23(10)

      Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330190
  • [Journal Article] 観の変化が授業スタイルの変化を促す-荻原伸氏の授業スタイル2010

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      授業づくりネットワーク 23(10)

      Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530835
  • [Journal Article] 私立大学における小学校教員養成の現状と課題2009

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      日本教師教育学会年報 16

      Pages: 27-37

    • NAID

      130007956834

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330190
  • [Journal Article] 私立大学における小学校教員養成の現状と課題2009

    • Author(s)
      松崎正治
    • Journal Title

      日本教師教育学会年報 16巻

      Pages: 27-37

    • NAID

      130007956834

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530835
  • [Journal Article] 遠藤瑛子先生 学習記録目録2004

    • Author(s)
      仲谷香織, 松崎正治
    • Journal Title

      国語教育の理論と実践両輪(両輪の会) 第42号

      Pages: 518-538

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Journal Article] 教師としてのアイデンティティを軸とした実践的知識に関する事例研究-ナラティブ・アプローチに基づいて2004

    • Author(s)
      藤原顕, 荻原伸, 松崎正治
    • Journal Title

      教師学研究(日本教師学学会) 5・6合併号

      Pages: 13-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Journal Article] 遠藤瑛子 実践目録2004

    • Author(s)
      松崎正治, 藤原顕, 遠藤瑛子
    • Journal Title

      国語教育の理論と実践 両輪(両輪の会) 第42号

      Pages: 513-517

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Journal Article] A study on the transfiguration of the teaching style -The case of the unit study by Endo Eiko : "The Wind -We lives with nature"2004

    • Author(s)
      MATSUZAKI MASAHARU
    • Journal Title

      KOKUGOKYOUIKUKENKYU No.389

      Pages: 44-50

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Journal Article] 教師の授業スタイルの変容-遠藤瑛子の単元「風-自然とともに生きる」の場合-2004

    • Author(s)
      松崎正治, 遠藤瑛子, 藤原顕
    • Journal Title

      国語教育研究(日本国語教育学会) No.389

      Pages: 44-50

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Journal Article] 遠藤瑛子 実践目録2004

    • Author(s)
      松崎正治, 藤原顕, 遠藤瑛子
    • Journal Title

      国語教育の理論と実践両輪(両輪の会) 第42号

      Pages: 513-517

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Journal Article] The practical catalog of Endo EIko2004

    • Author(s)
      MATSUZAKI MASAHARU
    • Journal Title

      RYORIN No.42

      Pages: 513-517

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Journal Article] 遠藤瑛子先生 学習記録目録2004

    • Author(s)
      仲谷香織, 松崎正治
    • Journal Title

      国語教育の理論と実践 両輪(両輪の会) 第42号

      Pages: 518-538

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530588
  • [Presentation] 教師教育研究を通して見えてくるこれからの国語教育学研究の構想2023

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      第145回全国大学国語教育学会信州大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22276
  • [Presentation] 日本語書記史からみた古典教育の新しい枠組みー国語教育研究と日本語史研究と古典文学研究による共創ー(ラウンドテーブル)2022

    • Author(s)
      森美智代、松崎正治、磯貝淳一、井浪真吾
    • Organizer
      第143回全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22276
  • [Presentation] 〈主体的・対話的で深い学び〉につなげる教材の構成と読み~比べる・つなげる2021

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      鳥取県東部中学校教育振興会国語部会夏期研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Presentation] 学校におけるケア・福祉・生活指導と授業づくり―久保恵美教諭による小学5年国語実践(2017年度)2021

    • Author(s)
      松崎 正治
    • Organizer
      日本教育方法学会第23回研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Presentation] 学びの深さを志向する学級における教師の〈結び付ける力〉の分析―文学教材の読みをめぐる学習者の変容を通して2019

    • Author(s)
      吉永紀子・松崎正治
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01667
  • [Presentation] 日本語書記史からみた 『宇治拾遺物語』の授業化の視点2018

    • Author(s)
      森美智代・磯貝淳一・松崎正治・田中宏幸・鈴木恵
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Presentation] アクティブラーニングの評価のフロンティア~プロセスの評価とプロダクトの評価2017

    • Author(s)
      河合道雄、杉山芳生、松崎正治
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学高等教育研究開発推進センター(京都府・京都市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Presentation] 日本語書記史からみた『宇治拾遺物語』の教材的価値-学びのプロセスと日本語書記史を統合する学習材の開発2017

    • Author(s)
      磯貝淳一,森美智代,鈴木恵,田中宏幸,松崎正治
    • Organizer
      全国大学国語教育学会福山大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Presentation] コンピテンシーと国語科の本質―国語教育史の視点から―2016

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      九州大学(福岡県・福岡市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03794
  • [Presentation] 同僚に学びながら教師になっていく―初任期から中堅期への成長2012

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      第22回日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2012-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • [Presentation] 初任期から中堅期へ移行する時期の教師の力量形成の研究2011

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      全国大学国語教育学会・第121回高知大会
    • Place of Presentation
      高知大学(高知県)
    • Year and Date
      2011-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • [Presentation] 初任期から中堅期へ移行していく時期の教師の実践的力量形成過程の研究2011

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      教科教育理論研究会(2011年3月例会)
    • Place of Presentation
      京都市
    • Year and Date
      2011-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530835
  • [Presentation] 初任期から中堅期へ移行する時期の教師の力量形成の研究2011

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第121回高知大会
    • Place of Presentation
      高知大学(高知県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • [Presentation] 初任期から中堅期へ移行する時期の教師の力量形成の研究2011

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      第121回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2011-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • [Presentation] 初任期から中堅期へ移行していく時期の教師の実践的力量形成過程の研究2011

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      教科教育理論研究会(2011年3月例会)発表資料
    • Place of Presentation
      京都市
    • Year and Date
      2011-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330190
  • [Presentation] 初任期から中堅期へ移行していく時期の教師の実践的力量形成過程の研究2011

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      教科教育理論研究会(2011年3月例会)発表資料
    • Place of Presentation
      京都市
    • Year and Date
      2011-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530835
  • [Presentation] 今宮信吾実践における相互批評を通した詩の授業の生成過程―個人誌的方法に基づいた国語教師の実践的知識形成に関する事例研究2009

    • Author(s)
      藤原顕・今宮信吾・松崎正治
    • Organizer
      第117回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(愛媛県)
    • Year and Date
      2009-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330190
  • [Presentation] 同僚に学びながら教師になっていく―初任期から中堅期への成長

    • Author(s)
      松崎正治
    • Organizer
      日本教師教育学会 第22回大会
    • Place of Presentation
      東洋大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531222
  • 1.  ISOGAI Junichi (40390257)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  MORI Michiyo (00369779)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  FUJIWARA Akira (60261369)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  SUZUKI Megumu (60163010)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  田中 宏幸 (40278966)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  YOSINAGA Noriko (30344823)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  MURAI Atsushi (90219866)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  MORIWAKI Takeo (20174469)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KIHARA Seiichiro (20214851)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  HOKOYAMA Yasuhiro (30209217)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MATSUSHITA Kayo (30222300)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MATSUSHITA Ryohei (50209540)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  YAMAZAKI Yusuke (00252411)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  SUGIHARA Masaaki (30379028)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  ITOH Kunio (10069536)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  MAKIDO Akira (40190334)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  TANIGUCHI Naotaka (90635947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  YAMAZUMI Katsuhiro (50243283)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  岸本 実 (80249705)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  長谷川 豊 (90254317)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi