• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MIURA Kazunao  三浦 和尚

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 40239174
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 1999 – 2015: Ehime University, Faculty of Education, Professor, 教育学部, 教授
2007: 島根大学, 教育学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育
Keywords
Principal Investigator
Lesson Evaluating / Lesson Doing / Lesson Planning / Achievement Table for Student Teaching / Instructional Program for Method Courses / Student Teaching / 教科教育プログラム / 授業評価力段階表 / 授業展開力段階表 / 授業構想力段階表 … More / 教育実習到達目標段階表 / 教科教育指導プログラム / 教育実習 / 比較教育学 / 教師教育スタンダード / 教師教育 / 教育学 / 教科に関する教師教育 / 各教科の教育 / 教科専門と教科教育 / 教科に関する科目 / 小学校教員養成 / 教員養成カリキュラム … More
Except Principal Investigator
コミュニケーション / 実験授業 / 国語科教育 / メタ認知 / 幼小連携 / 言語コミュニケーション / 発達 / コミュニケーション能力 / 教材開発 / 音声言語 / teaching materials of scenario for role-playing game / model of development about ability of Communication / model of communication / unit of fostering ability of Communication / conversation for guest / cumulative conversation / argumentative / communication / 大規模校のコミュニケーション / 小規模校のコミュニケーション / 教師のコミュニケーション観 / カナダの小学校 / 授業観察 / 話し言葉 / ロールプレイ用シナリオ教材 / ロールイプレイ用シナリオ教材 / コミュニケーション能力発達モデル / コミュニケーションモデル / コミュニケーション能力育成単元 / 探索的会話 / 累積的会話 / 論争的会話 / Logical thinking / Integrated Education / Japanese-language Education / Mathematics Education / 論理的思考 / 総合教育 / 国語教育 / 数学教育 / PROPOSAL TEACHING / META-RECOGNITION / SPOKEN LANGUAGE / VIEW OF DEVELOPMENT FROM EMPIRICAL KOWLEDGE / SURVEY / EXPERIMENTAL TEACHING / OBSERVATION NATURALLY / COMMUNICATION / 聞く / インタビュー / 提案授業 / 経験則的なコミュニケーション能力の発達観 / アンケート / 自然観察 / Statistical analysis / Japanese language Proficiency / Conversation abilities / Writing / Literary texts / Expository writings / Developmental study / Japanese Language Instruction / 文学 / 調査 / 国語学力 / 統計分析 / 国語能力 / 音声表現 / 文章表現 / 文学作品 / 説明的文章 / 発達研究 / 理解 / 通読 / 視写による読み / 視覚だけの読み / 読めるけれど書けない / 読み書きの力 / 読むこと / 視写 / コピペ / 書字行動の激減 / 身体 / 時間 / 読み書き能力の低下 / 下書き及び書き直しの消失 / 手書きと読みとの関係 / PC依存 / 手書き離れ / 手書き / メディア・コミュニケーション / 文学作品の読みにおけるコミュニケーション / 対教師アンケート / 読書におけるコミュニケーション / 説明的文章の読みにおけるコミュニケーション / 文学の読みにおけるコミュニケーション / 論理的整合性 / 科学読み物文体 / 科学報告文体 / 国語科の独自性 / 教師アンケート / 教科間連携 / 説明的文章教材 / 文学作品教材 / 共同思考 / 論理的共感 / コミュニケーション意識 / 授業開発 / 連携 / 言語能力の発達 / 話し合い / 教育委会 / 地域連携 / 教師教育 / 教科教育 / 同一課題による調査的授業 / 試行的授業 / ロールプレイ教材の開発 / 話し合い教材の開発 / カリキュラム編成 / 言語コミュニケーション単元 / 中学生の音声言語能力 / 話し合い能力の発達 / 論証 / カリキュラム / 授業モデル / カリキュラム開発 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (36 results)
  • Co-Researchers

    (37 People)
  •  Cooperative - the actual draft study on the development of language communication skills for language arts education improvement

    • Principal Investigator
      UEYAMA TOSHIHIRO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  An Exploratory Study to Advance the Researches on Students' Literacy Nurtured by Handwriting.

    • Principal Investigator
      SUZUKI Keiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  Cooperation Proposal Research on Development of the Language Communication for a Japanese Teaching Improvement

    • Principal Investigator
      UEYAMA Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Development of Teacher Education Program for Solving "the Problem of After Five Years" based on the Cooperation of Teacher College with Local Board of Edcation

    • Principal Investigator
      TANZAWA Tetsuro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Practical and cooperation research on development of the communications skills for a Japanese educational improvement

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Development of Professional Teaching Standards of School Subjects : Based on the Comparative Study among Japan, People's Republic of China, and Republic of KoreaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIURA Kazunao
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ehime University
  •  A experimented and verified study on development about ability of verbal communication for Improvement of Japanese education.

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      KYOTO UNVERITY OF EDUCATION
  •  小学校教員養成における「教科に関する科目」のカリキュラムフレームワークの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      三浦 和尚
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ehime University
  •  A RESEARCH OF DEVELOPMENTAL PROCESSES ON ABILITY OF VERVAL COMMUNICATION FOR IMPROVEMENT TO JAPANESE CLASS

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      KYOTO UNIVERSITY OF EDUCATION
  •  Study of fostering logical thinking ability by the integration of mathematics education and Japanese-language education

    • Principal Investigator
      FUJIMOTO Yoshiaki
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Ehime University
  •  The Experimental and Comparative Study concerning the Development of Instructional Program Focused on the Student Teaching at Subjects' Method CoursesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIURA Kazunao
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      EHIME UNIVERSITY
  •  An Practical Study on tile Development of Japanese Proficiency for Improving Japanese Language Instruction.

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hirohisa, 大槻 和夫
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Hiroshima University

All 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2009 2008 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 中学校・高等学校「書くこと」の学習指導 実践史をふまえて2016

    • Author(s)
      三浦和尚 他
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      溪水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Book] 言語コミュニケーション能力を育てる2014

    • Author(s)
      三浦和尚 他
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Book] 言語コミュニケーション能力を育てる2014

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330200
  • [Book] 俳句の授業ができる本2011

    • Author(s)
      三浦和尚, 他編
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Book] 国語科教育実践・研究必携2009

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Total Pages
      356
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Book] 国語科教育実践・研究必携2009

    • Author(s)
      三浦称尚(共著)
    • Total Pages
      356
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Book] 国語教室の実践知2006

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      三省堂
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330177
  • [Book] 国語教室の実践知-確かな学びを支える25のキーワード2006

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330177
  • [Journal Article] 指導法としての教師の話し言葉2016

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 526 Pages: 28-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 俳句を楽しむ心を育てる-小学校4年生における鑑賞指導-2015

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      愛媛国文と教育

      Volume: 47 Pages: 25-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 高村光太郎「レモン哀歌」の指導-詩の「楽しみ方」を求めて-2015

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      愛媛国文研究

      Volume: 65 Pages: 1-10

    • NAID

      40020693966

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 国語科研究授業「曠原淑女」(宮沢賢治)の検討2015

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      国語科研究紀要

      Volume: 46 Pages: 62-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 小学生の話し合う力をどう見取るか-発達研究に依拠した実態調査を手がかりに-2014

    • Author(s)
      山元悦子、松尾剛、若木常佳、稲田八穂、河野順子、幾多伸治、三浦和尚
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 37-1 Pages: 53-62

    • NAID

      130007790681

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 小学生の話し合う力をどう見取るか―発達研究に依拠した実態調査を手がかりに―2014

    • Author(s)
      山元悦子・松尾剛・若木常佳・稲田八穂・河野順子・幾田伸司・三浦和尚
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 第37号第1巻 Pages: 53-62

    • NAID

      130007790681

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Journal Article] コミュニケーション能力を育てる言語活動の探究 -幼・少の発達を踏まえて-2013

    • Author(s)
      三浦和尚 ほか
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 63 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 豊かな文学世界の教授と言葉の力の獲得 -芥川龍之介「蜜柑」(高校1年)2013

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      愛媛国文研究

      Volume: 63 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 文学(こころ)を教室で読むことの意義2013

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      日本語学

      Volume: 32-4 Pages: 52-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 文学(こころ)を教室で読むことの意義2013

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      日本語学

      Volume: 32-4 Pages: 52-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 学校や生徒の独自性に基づく指導2013

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 第498号 Pages: 50-50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Journal Article] 説得力の基盤としての思考力と相手意識2012

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      日本国語教育学会『月刊国語教育研究』

      Volume: 483 Pages: 4-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 俳句の創作指導の在り方2011

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      日本語学

      Volume: 30-15 Pages: 12-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] コミュニケーション能力を育てる言語活動の探究-幼・小の発達を踏まえて-2011

    • Author(s)
      三浦和尚, 他
    • Journal Title

      幼年教育研究紀要2010・初等教育研究紀要

      Volume: 44 Pages: 35-62

    • NAID

      120006526881

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 幼・小の接続期におけることばの発達とその指導2009

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要 56

      Pages: 129-140

    • NAID

      120006524650

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 読むことの学習指導の方法改善に向けて2009

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      日本語学 26

      Pages: 4-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 『それから』における植物に関する-考察2008

    • Author(s)
      三浦和尚
    • Journal Title

      漱石作品を読む-「二七会」輪読五十年-(二七会編集委員会)

      Pages: 89-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] The wisdom in practice of Japanese education.2006

    • Author(s)
      MIURA, KAZUNAO
    • Journal Title

      SANAEIDOU

      Pages: 150-150

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330177
  • [Presentation] 説明的文章教材の構造類型2015

    • Author(s)
      三浦和尚、幾多伸司、宮本浩治、守田庸一、金子萌、植山俊宏、辻村敬三、桜本明美
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      姫路商工会議所(兵庫県姫路市)
    • Year and Date
      2015-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Presentation] 「科学的読み物」に対する学習者の反応2015

    • Author(s)
      植山俊宏・宮本浩治・辻村敬三・金子萌・幾田伸司・守田庸一・櫻本明美・三浦和尚
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      創価大学
    • Year and Date
      2015-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 説明的文章教材観の再検討 ―「生き物は円柱形」をもとに―2014

    • Author(s)
      守田庸一・宮本浩治・幾田伸司・辻村敬三・植山俊宏・櫻本明美・三浦和尚・植山俊宏
    • Organizer
      第126回全国大学国語教育学会名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター(ウインクあいち)
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 説明的文章教材観の検討-「生き物は円柱形」をもとに-2014

    • Author(s)
      守田庸一、宮本浩治、幾田伸治、辻村敬三、植山俊浩、桜本明美、三浦和尚
    • Organizer
      全国大学国語教育学会 第126回大会
    • Place of Presentation
      ウインクあいち(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590268
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-発達研究に依拠した実態調査を手がかりに-2012

    • Author(s)
      山元悦子、松尾剛、若木常佳、稲田八穂、河野順子、幾田伸司、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-教科書学習用語に基づく指標の開発-2012

    • Author(s)
      幾田伸司、山元悦子、若木常佳、稲田八穂、河野順子、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 教職経験と職能成長に関する計量研究-10年目教師教育スタンダードの開発を見通して2008

    • Author(s)
      高旗浩志・三浦和尚
    • Organizer
      日本教師教育学会第18回研究大会
    • Place of Presentation
      工学院大学
    • Year and Date
      2008-09-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530716
  • [Presentation] 教員研修に係るスタンダードの策定2008

    • Author(s)
      三浦 和尚
    • Organizer
      平成19年度 日本教育学会・地区研究活動公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2008-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530716
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか―発達研究に依拠した実態調査を手がかりに―

    • Author(s)
      山元悦子、松尾剛、若木常佳、稲田八穂、河野順子、幾田伸司、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか―教科書学習用語に基づく指標の開発―

    • Author(s)
      幾田伸司、山元悦子、若木常佳、稲田八穂、河野順子、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • 1.  UEYAMA Toshihiro (50193850)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  YAMAMOTO Takaharu (90210533)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  KATO Toshiaki (30274301)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KUNIMUNE Susumu (50214979)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  TANZAWA Tetsuro (60272142)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  TANAKA Norio (00171786)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  YAMAMOTO Etsuko (20220452)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 8.  UEDA Yuji (50213369)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  UMEZU Masami (60284329)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  ITO Kimiko (80027713)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MURAI Mariko (30174262)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  SUMIDA Masaru (40278594)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  MORITA Youichi (60325305)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  NAKANISHI Makoto (10263881)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  SAKURAMOTO Akemi (70319846)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  KAWANO Junko (80380989)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 17.  TERADA Mamoru (00381020)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TOMIYASU Shingo (40534300)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  IKUTA Sinnji (00320010)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 20.  BANNDOU Tomoko (60634764)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MIYAMOTO Koji (30583207)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 22.  OKABE Mika (80294776)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  TAKAHATA Hiroshi (20284135)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  MASE Shigeo (90274274)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  INADA Yaho (20612518)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 26.  WAKAGI Tuneka (90454579)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 27.  YOSHIDA Hirohisa (80108373)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  YOGO Yuji (90191535)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  NANBA Hirotaka (30244536)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  SUNAGAWA Seiji (20647052)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  TUJIMURA Keizo (90712505)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 32.  SUZUKI Keiko (40264189)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  MAKIDO Akira (40190334)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  HINO Katsuhiro (40304662)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  FUJIMOTO Yoshiaki (90263920)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  碇 寛 (00135229)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  大槻 和夫 (60033544)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi