• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ueda Atsumi  植田 敦三

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

植田 敦三  ウエダ アツミ

UEDA Atumi  植田 敦三

Less
Researcher Number 50168621
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 広島文化学園大学, 学芸学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 広島文化学園大学, 学芸学部, 教授
2016: 広島大学, 教育学研究科, 教授
2012 – 2015: 広島大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2007 – 2011: 広島大学, 大学院・教育学研究科, 教授
2006: Graduate School of Education, Professor, 大学院教育学研究科, 教授 … More
2005: 広島大学, 大学院教育学研究科, 助教授
2001 – 2005: Hiroshima Univ., Edu., Asso. Professor, 大学院・教育学研究科, 助教授
2002: 広島大学, 大学院・国際協力研究科, 助教授
2000: Hiroshima University, Faculty of Education, Associate Professor, 教育学部, 助教授
1997 – 1999: Hiroshima Univ.Education Associate Prof., 学校教育学部, 助教授
1994 – 1996: 長崎大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育 / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Except Principal Investigator
教科教育 / Education on school subjects and activities / Humanities and Social Sciences / Basic Section 09010:Education-related / Science education / Science education / Algebra / General mathematics (including Probability theory/Statistical mathematics)
Keywords
Principal Investigator
清水甚吾 / SAKUMON / 生活算術 / 作問中心の算術教育 / アクションリサーチ / 教育復興 / ウクライナ / life-centered arithmetic education / Shimizu Jingo / 奈良女子高等師範学校附属小学校 … More / 作問主義算術教育 / ZINGO SHIMIZU / ARITHMETIC EDUCATION / カリキュラム / 作問 / 算術 / 数学教育史 / 作問算術 / 算術教育 / 学会 / 全国数学教教育学会 / 全国数学教育学会 / 国際的発信 / 日本型数学教育 / 専門的力量 / 算数教師 / 奈良女子高等師範学校 / 作問主義 … More
Except Principal Investigator
学力 / 数学教育 / 算数・数学教育 / カリキュラム / 基礎学力 / Gattegno / GD / BIBD / 数学的能力 / 数学達成度 / 知能 / 外延的一般化 / 内包的一般化 / 一般化分岐モデル / 算数と数学の接続 / 教授単元 / 小数による除法 / 分数による除法 / 一般化 / 高大接続 / 高大連携 / 教員養成 / Multinational / International Exchange among Researchers / Culture / Language / Fraction / Evaluation / Mathematics Education / International Cooperation in Education / TIMSS / 多国籍 / 国際研究者交流 / 文化 / 言語 / 分数 / 評価 / 国際教育協力 / Viewpoint of comparative study / Viewpoint of history / The optimum study grade / The basic concept of Mathematics / The basic concept of Science / 比較教育学的見地 / 歴史的見地 / 最適学習学年 / 算数・数学の基礎概念 / 理科の基礎概念 / Division with Fractions / Division with Decimals / Extensional Generalization / Intensional Generalization / Expanded Metacognitive Model / Separation Model / Dorfler's Generalization Model / スターパターン / Wittmannの教授単元 / メタ認知 / Dorflerの一般化理論 / 分数除 / 少数除 / 拡張されたメタ認知モデル / Dorflerの一般化モデル / Cuisenaire's rods / Learning Ability / Curriculum Development / School Mathematics / Gattgno / 算数教育 / キズネールの色棒 / ガテーニョ / 学習力 / カリキュラム開発 / 学校数学 / Mathematical achivement / Intelligence / Mathematical ability / Achievement / Potential ability / 達成度 / 潜在力 / free resolution / local cohomology / basic sequence / Weierstrass basis / Grobner basis / graded module / homogeneous ideal / Bourbaki sequence / 加群 / 斉次素イデアル / ワイエルシュトラウス基 / グレブナ基底 / ブルバキ,列 / 反射的加群 / descent / リエゾン / 自由分解 / 局所コホモロジー / ベーシックシークエンス / ワイエルシュトラス基 / グラブナ基底 / 次数付加群 / 斉次イデアル / ブルバキ列 / Robustness / Efficiency / Nested Design / Block Design / Design of Experiment / 構成法 / 巣型計画 / 頑健性 / 効率 / 素型計画 / ブロック計画 / 実験計画法 / potential ability / mathematical ability / comparative study / scholarship / 潜在的能力 / 国際比較研究 / 数学的潜在力 / 数学教育学 / 教育学 / 数学的な潜在力 / 測定用具 / 潜在的な数学的能力 / 数学化 / 数学的モデリング / 生涯学習社会 / 数学的リテラシー / 家紋の分類 / 認識論的三角形 / 移行教材 / 本質的学習場 / 四層記号連鎖モデル / 図形の作図 / 比楡 / 記号論的連鎖 / 算数と数学との接続 Less
  • Research Projects

    (20 results)
  • Research Products

    (42 results)
  • Co-Researchers

    (46 People)
  •  International Joint Action Research for Educational Re-construction in UkrainePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      植田 敦三
    • Project Period (FY)
      2023 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Hiroshima Bunka Gakuen University
  •  小学校教員養成のための高大接続カリキュラムの開発

    • Principal Investigator
      坂越 正樹
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Bunka Gakuen University
  •  Reflective Description of Japanese Mathematics EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEDA ATSUMI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A study of professional development of elementary school mathematics teachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEDA Atsumi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Research on Development and Utilization of Instrument of Potential Ability for Learning Mathematics

    • Principal Investigator
      NAKAHARA Tadao
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      International Pacific University
  •  Developmental Research for Construction of Mathematical Literacy in Life Long Learning Society

    • Principal Investigator
      IWASAKI Hideki
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  算数と数学の接続における2つの一般化に関する開発研究

    • Principal Investigator
      岩崎 秀樹
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Empirical Study on the Evaluation Method for International Cooperation in Mathematics Education in Developing Countries-Focusing on Pupils' Learning Achievement-

    • Principal Investigator
      IWASAKI Hideki
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  算数を数学に接続する一般化に基づく教授単元の計画・実施・評価に関する開発研究

    • Principal Investigator
      岩崎 秀樹
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Research on extraction and its optimum study grade of the basic concept of Science, Arithmetic and Mathematics

    • Principal Investigator
      KADOYA Shigeki
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  Historical research of the SAKUMON-centered arithmetic education form the end of the Taisho era to the early part of the Showa era.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      UEDA Atsumi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  小学算数を中学数学に接続する分数による除法に関する学習指導の開発研究

    • Principal Investigator
      IWASAKI Hideki
    • Project Period (FY)
      2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Semiotic Analysis of Generalization from the Viewpoint of Metacognition : Research on Generalization Process of Division with Fractions and Division with Decimals

    • Principal Investigator
      IWASAKI Hideki
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  Research on Developing the Instrument for Measuring Potential Ability for Mathematical Learning

    • Principal Investigator
      NAKAHARA Tadao
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  A study of a curriculum of arithmetic education in the elementary school attached to NARA Women's Higher Normal SchoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEDA Atsumi
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Curriculum Development based on the children's learning ability

    • Principal Investigator
      OKADA Yoshio
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Classification of homogeneous ideals in terms of the degrees of generic Grobner bases

    • Principal Investigator
      AMASAKI Mutsumi
    • Project Period (FY)
      1998 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Algebra
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Robustness of Statistical Block Designs and Their Constructions

    • Principal Investigator
      KAGEYAMA Ssmpei
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      General mathematics (including Probability theory/Statistical mathematics)
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Comparative Study on Pupils' Progress of Mathematical Ability

    • Principal Investigator
      NAKAHARA Tadao
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  奈良女高師附小における「作問中心の算術教育」の今日的意味Principal Investigator

    • Principal Investigator
      植田 敦三
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Nagasaki University

All 2023 2016 2015 2013 2011 2010 2009 2008 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 未来をひらく子ども学2023

    • Author(s)
      坂越 正樹、八島 美菜子、小笠原 文、伊藤 駿、植田 敦三、宇田 智佳、大野呂 浩志、小倉 亜 紗美、河村 暁、高橋 味央、時津 啓、中丸 和、二階堂 年惠、野々村 憲、山内 優佳、山崎 晃、山中 翔、湯浅 理枝
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      4571102038
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02323
  • [Journal Article] Values in Japanese Mathematics Education from the perspective of Open-Ended Approach2015

    • Author(s)
      Atsumi Ueda, Takuya Baba, Taketo Matsuura
    • Journal Title

      Teaching Innovations

      Volume: 27(3) Pages: 69-82

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Journal Article] 数学教育における価値についての国際比較調査「第三の波」(1)-全体的傾向および集団間の比較考察-2013

    • Author(s)
      馬場卓也,植田敦三,小坂法美,岩崎秀樹,木根主税,添田佳伸,真野祐輔
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 19(2) Pages: 127-140

    • NAID

      130007580577

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Journal Article] 論理的な図形認識を促す算数・数学科カリキュラムの開発(2)-図形の性質の意識化に焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      川崎正盛・村上良太・妹尾進一・木村惠子・松浦武人・植田敦三・高淵千香子・山中法子・打田武瑠
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『数学教育学研究』

      Volume: 第17巻 Pages: 61-71

    • NAID

      110009477852

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(V) -潜在力指導の思考力に対する効果の検討-2011

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,山口武志,影山和也,小山正孝,飯田慎司,植田敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会 第17巻,第2号(採択済み)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(IV)-測定用具の活用方法と潜在力育成の可能性の検討-2011

    • Author(s)
      中原忠男,清水紀宏,小山正孝,影山和也,山田篤史,山口武志,飯田慎司,植田敦三
    • Journal Title

      環太平洋大学研究紀要 第4号

      Pages: 9-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] Professional development of teacher from point of terminologies which are used in lesson study in Japan2011

    • Author(s)
      Atsumi Ueda
    • Journal Title

      CNUE 2011 International Conference on Education

      Pages: 235-245

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] Practice and task of mathematics classroom teaching from point of "diversity of ideas"2011

    • Author(s)
      Atsumi Ueda
    • Journal Title

      CNUE2011 International Conference on Education

      Pages: 95-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] Practice and task of mathematics classroom teaching from point of"diversity of iedas"2011

    • Author(s)
      Atsumi Ueda
    • Journal Title

      iedas", CNUE 2011 International Conference on Education

      Pages: 95-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] Professional development of teacher from point of terminologies which are used in lesson study in Japan2011

    • Author(s)
      Atsumi Ueda
    • Journal Title

      CNUE2011 International Conference on Education

      Pages: 235-245

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] 論理的な図形認識を促す算数・数学科カリキュラムの開発(2)2011

    • Author(s)
      植田敦三, ほか8名
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『数学教育学研究』

      Volume: 17 Pages: 61-71

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(III)-潜在力指導の結果の検討-2010

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,植田敦三,飯田慎司,小山正孝,山口武志,影山和也
    • Journal Title

      『第43回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会) 第1巻

      Pages: 7-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 論理的な図形認識を促す算数・数学科カリキュラムの開発(1)2010

    • Author(s)
      村上良太・川崎正盛・妹尾進一・木村惠子・松浦武人・植田敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『数学教育学研究』

      Volume: 第16巻 Pages: 73-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] 論理的な図形認識を促す算数・数学科カリキュラムの開発(1)2010

    • Author(s)
      植田敦三, ほか5名
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『数学教育学研究』 16

      Pages: 73-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究 (II) -小学4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男, 清水紀宏, 影山和也, 山田篤史, 山口武志, 小山正孝, 飯田慎司, 植田敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌 第15巻第2号

      Pages: 81-93

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(II) -小学校4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男、清水紀宏、影山和也、山田篤史、山口武志、小山正孝、飯田慎司、植田敦三
    • Journal Title

      数学教育学研究(全国数学教育学会) 第15巻,第2号

      Pages: 81-93

    • NAID

      110009477817

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(I) -測定用具の信頼性の検討を中心として-2008

    • Author(s)
      中原忠男、山田篤史、清水紀宏、植田敦三、飯田慎司、小山正孝、山口武志、影山和也
    • Journal Title

      第41回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会)

      Pages: 3-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究 (I) -測定用具の信頼性の検討を中心として-2008

    • Author(s)
      中原忠男, 山田篤史, 清水紀宏, 植田敦三, 飯田慎司, 小山正孝, 山口武志, 影山和也
    • Journal Title

      数学教育論文発表会論文集 第41回

      Pages: 1-6

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 生活算術に於ける作問の位置に関する一考察2005

    • Author(s)
      植田 敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『』数学教育学研究』 11

      Pages: 205-216

    • NAID

      110009498541

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330191
  • [Journal Article] 生活算術に於ける作問の位置に関する一考察2005

    • Author(s)
      植田敦三
    • Journal Title

      数学教育学研究 11

      Pages: 205-216

    • NAID

      110009498541

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330191
  • [Journal Article] A study of "Life-Centered Arithmetic from the Point of View of the Position of Sakumon2005

    • Author(s)
      Atsumi Ueda
    • Journal Title

      Research in Mathematics Education 11

      Pages: 205-215

    • NAID

      110009498541

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330191
  • [Journal Article] 清水甚吾の「作問中心の算術教育」における算術学習帳の位置2004

    • Author(s)
      植田敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会,数学教育学研究 第10巻

      Pages: 145-156

    • NAID

      110009498518

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580196
  • [Journal Article] Position of the Arithmetic Workbook edited by Shimizu in Sakumon-centered Arithmetic Education2004

    • Author(s)
      Atsumi Ueda
    • Journal Title

      Research in Mathematics Education 10

      Pages: 145-156

    • NAID

      110009498518

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330191
  • [Journal Article] Position of the Arithmetic Workbook Edited by Shimizu in Sakumon-centered Arithmetic Education2004

    • Author(s)
      Atsumi Ueda
    • Journal Title

      Journal of JASME Research in Mathematics Education Vol.10

      Pages: 145-156

    • NAID

      110009498518

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580196
  • [Journal Article] 清水甚吾の「作問中心の算術教育」における算術学習帳の位置2004

    • Author(s)
      植田 敦三
    • Journal Title

      数学教育学研究 10

      Pages: 145-156

    • NAID

      110009498518

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330191
  • [Journal Article] 清水甚吾の「作問中心の算術教育」における算術学習帳の位置2004

    • Author(s)
      植田 敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『』数学教育学研究』 10

      Pages: 145-156

    • NAID

      110009498518

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330191
  • [Presentation] 日本型数学教育の反省的記述に関する試み2016

    • Author(s)
      植田敦三
    • Organizer
      日本数学教育学会第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Presentation] わが国の数学教育における「価値観」に関する反省的記述2016

    • Author(s)
      二宮裕之・馬場卓也・植田敦三・日野圭子
    • Organizer
      日本数学教育学会第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Presentation] Mathematics Education LS in Japan from Historical, Institutional and Community Perspectives2016

    • Author(s)
      Takuya Baba, Atsumi Ueda, Hiro Ninomiya, Keiko Hino
    • Organizer
      Lesson/Learning Studies (LS) and math education, ICME 2016
    • Place of Presentation
      Hamburg, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Presentation] 日本型数学教育の反省的記述を目指して2015

    • Author(s)
      植田敦三・溝口達也・山田篤史・飯田慎司・馬場卓也
    • Organizer
      全国数学教育学会 第42回研究発表会
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Presentation] 全国数学教育学会,この10年の歩みと今後の展望2015

    • Author(s)
      植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会20周年記念特別企画
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-02-01
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Presentation] オープンエンドアプローチから見た日本の数学教育における「価値」2013

    • Author(s)
      植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会・第37回研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Presentation] 小学校における校内研修の中核としての授業研究-広島市立江波小学校を事例として-2011

    • Author(s)
      植田敦三
    • Organizer
      日中韓における教員資質向上のための国際共同研究シンポジウム
    • Place of Presentation
      広島国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(V) -潜在力指導の思考力に対する効果の検討-」2011

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,山口武志,影山和也,小山正孝,飯田慎司,植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会第33回研究発表会
    • Place of Presentation
      大分大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 論理的な図形認識を促す算数・数学カリキュラムの開発(2)-図形の性質の意識化に焦点を当てて-2010

    • Author(s)
      川崎正盛・村上良太・妹尾進一・木村惠子・松浦武人・植田敦三・高淵千香子・山中法子・内田武瑠
    • Organizer
      全国数学教育学会第32回研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(III)-潜在力指導の結果の検討-2010

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,植田敦三,飯田慎司,小山正孝,山口武志 ,影山和也
    • Organizer
      第43回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会)
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 論理的な図形認識を促す算数・数学科カリキュラムの開発(2)2010

    • Author(s)
      植田敦三, ほか8名
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学教育学部
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(II) -小学校4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男、清水紀宏、影山和也、山田篤史、山口武志、小山正孝、飯田慎司、植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会第29回研究発表会
    • Place of Presentation
      姫路市立教育研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 論理的な図形認識を促す算数・数学科カリキュラムの開発(1)2009

    • Author(s)
      村上良太・川崎正盛・妹尾進一・木村惠子・松浦武人・植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会第30回研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究 (II) -小学4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男, 清水紀宏, 影山和也, 山田篤史, 山口武志, 小山正孝, 飯田慎司, 植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会姫路大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 論理的な図形認識を促す算数・数学科カリキユラムの開発(1)2009

    • Author(s)
      植田, ほか5名
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学教育学部
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530941
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(I) -測定用具の信頼性の検討を中心として-2008

    • Author(s)
      中原忠男、山田篤史、清水紀宏、植田敦三、飯田慎司、小山正孝、山口武志、影山和也
    • Organizer
      第41回数学教育論文発表会(日本数学教育学会)
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • 1.  IWASAKI Hideki (50116539)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  BABA Takuya (00335720)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  YAMAGUCHI Takeshi (60239895)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 4.  OKAZAKI Masakazu (40303193)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NINOMIYA Hiroyuki (40335881)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  KOYAMA Masataka (30186837)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 7.  NAKAHARA Tadao (90034818)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  IIDA Sinji (20184351)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 9.  OKADA Yosio (70093739)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  YAMADA Atushi (20273823)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 11.  SHIGEMATSU Keiichi (40116281)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  KAGEYAMA Ssmpei (70033892)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  AMASAKI Mutumi (10243536)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  GINNSHIMA Fumi (30293327)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  KAGEYAMA Kazuya (60432283)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 16.  ISHIBASHI Yasunori (30033848)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  真野 祐輔 (10585433)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  伊藤 駿 (90883695)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  SHIMIZU Norihiro (50284451)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 20.  IKEHATA Ryo (10249758)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MIYAZAKI Chikashi (90229831)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  KANEMOTO Yoshimiti (50106051)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SAKITANI Shinya (00036667)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  KADOYA Shigeki (80136027)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  ISOZAKI Tetsuo (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  ISODA Masami (70212967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  MARUYAMA Hideki (10353377)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  KUWAYAMA Hisashi (90379850)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  加藤 久恵 (00314518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  和田 信哉 (60372471)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  日野 圭子 (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 32.  溝口 達也 (70304194)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 33.  松浦 武人 (70457274)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 34.  岩崎 浩 (80251867)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 35.  宮川 健 (30375456)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  池田 秀雄 (50112165)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  坂越 正樹 (80144781)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 38.  山崎 晃 (40106761)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 39.  山内 優佳 (40781365)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 40.  野々村 憲 (50228342)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 41.  湯浅 理枝 (70828623)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 42.  高西 実 (10849293)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  山中 翔 (50847332)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 44.  中丸 和 (50993953)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  ABE Yoshitaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  石田 忠男
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 12 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi