• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ENOMOTO Satoshi  榎本 哲士

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60758811
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 信州大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 信州大学, 教育学部, 講師
2020 – 2022: 北海道教育大学, 教育学部, 講師
2019: 白鴎大学, 教育学部, 准教授
2017 – 2018: 白鴎大学, 教育学部, 講師
2016: 筑波大学, 人間系, 特任研究員
2015: 筑波大学, 人間系, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09080:Science education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
代数的思考 / 数学教育 / 方程式 / 文字の見方 / 数学的概念の二面性 / 文字 / 変数 / 数学的記号 / Lack of Closure / 観察 … More / 数学的対象の構造 / 学習者の視線 / カリキュラム構成・開発 / 式の見方 / 代数学習の過程 / 関係 / 整式 / 学校代数 / 教材の開発 / ICCAMS / 未知数 / 数学教育学 / 代数学習 / 科学教育 / 関数 / 一次関数 / 二元一次方程式 … More
Except Principal Investigator
説明 / 証明 / argumentation / 議論 / 問題設定 / 教科 / 非認知的能力 / 因果性 / 学習環境開発 / テクノロジー / 算数・数学教育 / 議論(argumentation) / proof / 数学教育 / 学習過程 / proving / 証明活動 / 施策 / 教育施策 / 学校教育 / 数学科 / 中学校 / 課題解決 / カリキュラム / 評価 / ユニバーサルデザイン / 評価法 / 課題解決型説明 / 教科固有性 / 教師による評価 / 非認知的スキル Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (42 results)
  • Co-Researchers

    (26 People)
  •  議論の多様性に着目した数学的問題設定の授業と評価方法の開発と検証

    • Principal Investigator
      辻山 洋介
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  The study on the development and evaluation of hybrid learning environments in mathematics

    • Principal Investigator
      藤田 太郎
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  教科に固有な非認知的能力と認知的能力の因果性に関する経年・教科横断的解明

    • Principal Investigator
      宮崎 樹夫
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  学習者の視線計測による代数的思考の分析と評価Principal Investigator

    • Principal Investigator
      榎本 哲士
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
      Hokkaido University of Education
  •  非認知的能力育成のエビデンスベースな施策を教科の特質に即して立案する方法の開発

    • Principal Investigator
      岩永 恭雄
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  A study on students' learning processes of proving within the context of problem posing by focusing on probability and diversity of argumentation

    • Principal Investigator
      Tsujiyama Yosuke
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Design of a way for increasing students' comprehension of school algebraPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Enomoto Satoshi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hakuoh University
  •  Universal Designing of Explorative Curriculum and Evaluation

    • Principal Investigator
      Iwanaga Yasuo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Improving the teaching and learning equations in school mathematicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ENOMOTO Satoshi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] これからの算数科教育はどうあるべきか2023

    • Author(s)
      清水美憲 他(編著),榎本哲士 他(著)
    • Total Pages
      157
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491053851
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Book] これからの算数科教育はどうあるべきか2023

    • Author(s)
      清水美憲 他(編著),榎本哲士 他(著)
    • Total Pages
      157
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491053851
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02997
  • [Book] 初等算数科教育2019

    • Author(s)
      吉田武男(監修)、清水美憲(編著)、榎本哲士(分担:第7章)
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623086023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14031
  • [Book] 吉田武男(監修),清水美憲(編著),『初等算数科教育』第7章 算数科教育の実践?C 変化と関係の学習指導2018

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      ミネルバ書房
    • ISBN
      462308602X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 「教科内容の体系」における取組みとその実際:数学科教師に必要な指導内容に関する知識の形成に向けた講義の事例2022

    • Author(s)
      榎本哲士,佐々祐之,種市信裕,堀俊介
    • Journal Title

      北海道教育大学大学院高度教職実践専攻研究紀要

      Volume: 12 Pages: 7-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師の評価:算数科の領域「数と計算」における評価の特徴2022

    • Author(s)
      榎本哲士・中川裕之・佐々祐之
    • Journal Title

      日本数学教育学会春期研究大会論文集

      Volume: 10 Pages: 39-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] Japanese teachers’ mental readiness for online teaching of mathematics following unexpected school closures2021

    • Author(s)
      Taro Fujita, Hiroyuki Nakagawa, Hiroyuki Sasa, Satoshi Enomoto, Mitsunori Yatsuka & Mikio Miyazaki
    • Journal Title

      International Journal of Mathematical Education in Science and Technology,

      Volume: Online Issue: 10 Pages: 1-20

    • DOI

      10.1080/0020739x.2021.2005171

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057, KAKENHI-PROJECT-20H00098, KAKENHI-PROJECT-19H01668, KAKENHI-PROJECT-18H01021, KAKENHI-PROJECT-20K02828, KAKENHI-PROJECT-18K18637, KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] Japanese teachers’ mental readiness for online teaching of mathematics following unexpected school closures2021

    • Author(s)
      Taro Fujita, Hiroyuki Nakagawa, Hiroyuki Sasa, Satoshi Enomoto, Mitsunori Yatsuka, Mikio Miyazaki
    • Journal Title

      International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

      Volume: Latest articles Pages: 1-20

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Journal Article] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による子どもの評価-非認知能力の評価を決定付ける媒介モデルの比較を通して-2021

    • Author(s)
      岩田耕司・吉川厚・中川裕之・榎本哲士・宮崎樹夫
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 45 Pages: 481-484

    • NAID

      120007180779

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:「正の数・負の数」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      中川裕之,佐々祐之,榎本哲士
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 春期研究大会論文集

      Volume: 8 Pages: 255-263

    • NAID

      40022494216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] イングランドにおける代数的思考を育成するための取り組み:ICCAMSプロジェクトを事例として2020

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Journal Title

      新しい算数研究

      Volume: 588号 Pages: 40-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14031
  • [Journal Article] 数学教育における形成的アセスメントの定義とその特徴2019

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Journal Title

      白鴎大学教育学部論集

      Volume: 第13巻第1号 Pages: 161-172

    • NAID

      120006650566

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14031
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発―領域「数と式」における調査結果の考察―2019

    • Author(s)
      中川裕之,佐々祐之,榎本哲士
    • Journal Title

      春期研究大会論文集(日本数学教育学会)

      Volume: 7 Pages: 171-178

    • NAID

      40022495170

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] イングランドにおける形成的アセスメントに関する研究動向2019

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Journal Title

      新しい算数研究

      Volume: 通巻576号 Pages: 36-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14031
  • [Journal Article] 中学校数学科における二元一次方程式の関数的見方に関する一考察:全国学力・学習状況調査の追調査をてがかりに2018

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Journal Title

      白鴎大学教育学部論集

      Volume: 11 Pages: 1-26

    • NAID

      120006488331

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14031
  • [Journal Article] 数学的に考える資質・能力の育成を目指した学習指導に関する一考察:オープンエンドアプローチ研究を手がかりに2018

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Journal Title

      調査研究シリーズ これからの時代に求められる資質・能力を育成するための数学科学習指導の研究

      Volume: 73 Pages: 31-39

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14031
  • [Journal Article] 小学校算数科における代数的思考の育成に関する研究動向:米国における事例をもとに2017

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Journal Title

      新しい算数研究

      Volume: 平成29年1月号 Pages: 36-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06069
  • [Journal Article] 中学校数学科における二元一次方程式の関数的見方に関する理論的分析:数学的概念の二面性を視点として2015

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Journal Title

      教材学研究

      Volume: 第26巻 Pages: 49-56

    • NAID

      130005167440

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06069
  • [Presentation] CHARACTERISTICS OF JAPANESE SECONDARY STUDENTS’ ALGEBRAIC THINKING WHILE EXAMINING FIGURAL PATTERNS2024

    • Author(s)
      Satoshi Enomoto, Keiichi Nishimura, Hiroyuki Shimizu, Jeremy Hodgen
    • Organizer
      The 15th International Congress on Mathematical Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02997
  • [Presentation] 小学校算数科に固有な非認知能力と認知能力の関係:教師による非認知能力の評価と学力テストの結果の考察2023

    • Author(s)
      辻山洋介・榎本哲士・青山和裕・山崎美穂・吉川厚
    • Organizer
      日本教科教育学会 第49回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Presentation] 問題設定における方程式の活用に着目した中学校数学科授業の設計と実践 ~ 塵劫記の 「法」の意味と理由の追究 ~2023

    • Author(s)
      東平幸, 榎本哲士, 四之宮暢彦, 藤崎文
    • Organizer
      日本科学教育学会, 第47回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02997
  • [Presentation] 小学校4~5 年生における社会情動能力と国語・算数の成績の関係2023

    • Author(s)
      島田英昭・榎本哲士・林寛平・吉川厚・宮﨑樹夫
    • Organizer
      日本教科教育学会 第49回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Presentation] 問題設定における方程式の活用に着目した中学校数学科授業の設計と実践:塵劫記の「法」の意味と理由の追究.2023

    • Author(s)
      東平幸・榎本哲士・四之宮暢彦・藤崎文
    • Organizer
      日本科学教育学会 第47回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Presentation] 数学的問題設定における証明の活用に着目した中学校数学科授業の分析:Cyclingを視点として2022

    • Author(s)
      榎本哲士・木暮亮太
    • Organizer
      日本科学教育学会 第46回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Presentation] 代数的思考におけるAcceptance of Lack of Closure の機能2022

    • Author(s)
      榎本哲士、西村圭一、清水宏幸、中逸空
    • Organizer
      日本数学教育学会第55回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02997
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価-算数科の領域「数と計算」における評価の特徴-2022

    • Author(s)
      榎本哲士、中川裕之、佐々祐之
    • Organizer
      日本数学教育学会第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02997
  • [Presentation] 数学的問題設定における証明の活用に着目した中学校数学科授業の分析:Cycling を視 点として2022

    • Author(s)
      榎本哲士、木暮亮太
    • Organizer
      日本科学教育学会第46回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02997
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価:算数科の領域「数と計算」における評価の特徴2022

    • Author(s)
      榎本哲士,中川裕之,佐々祐之
    • Organizer
      日本数学教育学会第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 代数的思考におけるAcceptance of Lack of Closure の機能2022

    • Author(s)
      榎本哲士・西村圭一・清水宏幸・中逸空
    • Organizer
      日本数学教育学会 第55回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知的能力に対する教師による子どもの評価2021

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 中川裕之, 吉川厚, 榎本哲士, 岩田耕司, 清水静海, 岩永恭雄
    • Organizer
      日本数学教育学会 第9回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価:中学校数学における「正の数・負の数」に関する調査結果の考察2021

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Organizer
      日本数学教育学会第9回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による子どもの評価:非認知能力の評価を決定付ける媒介モデルの比較を通して2021

    • Author(s)
      岩田耕司,吉川厚,中川裕之,榎本哲士,宮崎樹夫
    • Organizer
      日本科学教育学年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] S. I. ブラウンとM. I. ワルターにみる数学的問題設定の意味:証明を活用した問題分析に焦点を当てて2021

    • Author(s)
      辻山洋介,榎本哲士
    • Organizer
      日本科学教育学会2020年度第5回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Presentation] S. I. ブラウンとM. I. ワルターにみる数学的問題設定の意味:証明を活用した問題分析に焦点を当てて2021

    • Author(s)
      辻山洋介,榎本哲士
    • Organizer
      日本科学教育学会2020年度第5回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価:中学校数学における「正の数・負の数」に関する調査結果の考察2021

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Organizer
      日本数学教育学会 第9回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02904
  • [Presentation] 文字に対する学習者の理解を促進するタスクデザイン2020

    • Author(s)
      榎本哲士,西村圭一,清水宏幸,中逸空
    • Organizer
      日本数学教育学会, 秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:「正の数・負の数」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      中川裕之,佐々祐之,榎本哲士
    • Organizer
      日本数学教育学会, 春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 事象の探究過程における文字の解釈の影響に関する一考察:ICCAMS教材を用いた教授実験をもとに2019

    • Author(s)
      榎本哲士、西村圭一、清水宏幸
    • Organizer
      日本数学教育学会 第52回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14031
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発―領域「数と式」における調査内容について―2018

    • Author(s)
      中川裕之,佐々祐之,榎本 哲士,茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] An Comparison of Learning Trajectory in Textbooks : Focused on a Japanese Junior High School Textbook and CIA2016

    • Author(s)
      Satoshi ENOMOTO
    • Organizer
      The 13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      University of Hamburg
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06069
  • [Presentation] AN COMPARISON OF LEARNING TRAJECTORY IN TEXTBOOKS: FOCUSED ON A JAPANESE JUNIOR HIGH SCHOOL TEXTBOOK AND CIA2016

    • Author(s)
      Satoshi Enomoto
    • Organizer
      13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      University of Hamburg(German・Hamburg)
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06069
  • [Presentation] 代数学習における式の見方の変容に関する一考察2015

    • Author(s)
      榎本哲士
    • Organizer
      日本数学教育学会 第48回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学(長野県・長野市)
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06069
  • 1.  Tsujiyama Yosuke (10637440)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  吉川 厚 (50444120)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  Iwanaga Yasuo (80015825)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  牧野 智彦 (10450157)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  宮崎 樹夫 (10261760)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  永田 潤一郎 (30413909)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  青山 和裕 (10400657)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  小松 孝太郎 (40578267)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  藤田 太郎 (20964711)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  佐々 祐之 (30315387)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  中川 裕之 (00450156)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  茅野 公穗 (20400658)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  宮川 健 (30375456)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  岩田 耕司 (90437541)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  林 寛平 (10726376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  山崎 美穂 (50824132)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  佐藤 寿仁 (00808199)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  垣野内 将貴 (20911142)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  大林 将呉 (50983821)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  島田 英昭 (20467195)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  折川 司 (90401877)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  西 一夫 (20422701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  三浦 登志一 (70442506)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  八木 雄一郎 (80571322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  細田 幸希 (51001177)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  茅野 公穂
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi