• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Rappleye Jeremy  Rappleye Jeremy

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 00742321
その他のID
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2017年度 – 2024年度: 京都大学, 教育学研究科, 准教授
2020年度: 京都大学, 教育学研究科(研究院), 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分09020:教育社会学関連 / 教育社会学
研究代表者以外
小区分10040:実験心理学関連 / 小区分09010:教育学関連 / 小区分09020:教育社会学関連 / 中区分9:教育学およびその関連分野
キーワード
研究代表者
cultural psychology / (well-) Being / East Asia / Japanese education / PISA / student achievement / education / pedagogy / East Asian model / education achievement … もっと見る / learning / educational achievement / east and southeast asia / post-SDG 2030 agenda / interdependence / non-cognitive / well-being / happiness / well (Being) / Cultural Psychology / (well) Being / Large Scale Achievement / unlearning / ILSAs / educational practice / policy / concept of learning / culture / Taiwan / self / high performance / East Asian education / ontology … もっと見る
研究代表者以外
文化差 / AI / 身体と技 / 自然界 / 深層学習 / 伝統 / 文化比較 / マインドフルネス / 東洋思想 / 人工物 / 創造性 / 比較文化 / ロボット / 先端技術 / 無心 / 自然 / 自己超越的感情 / 畏敬 / 研究の国際発信 / 若手研究者 / グローバル化 / 人文社会科学 / 教育学研究 / 学術 / アジア / 国際化 / 学会 / 教育学 / 近代化 / 社会階層の形成 / 学校教育の役割 / 学歴 / ソビエト教育学 / 東ドイツ / 西ドイツ / 戦後史 / 国際比較 / カリキュラム / 高度経済成長期 / 戦後復興期 / 地域社会の変容 / 経済発展と教育 / 1950、60年代 / 能力 / 東西ドイツ / 中等教育 / 学校教育 / 戦後日本 / ドイツ / 集団主義教育 / 教育実践 / 産業化 / 日本 / 戦後社会 / 比較歴史社会学 / マカレンコ / 労働市場 / 集団(主義)教育 / 馬場四郎 / 社会科 / 教育と哲学の学際対話 / 欧州三国との国際連携 / 哲学と教育の学際対話 / アメリカ実践哲学 / 人間変容の政治教育 / 他なるものとの共存 隠す
  • 研究課題

    (8件)
  • 研究成果

    (54件)
  • 共同研究者

    (28人)
  •  An Alternative Mode of Student Well-Being or Unhappy Schools? Exploring Interdependence in Education across East and Southeast Asia, Building Evidence to Impact the Post-SDG 2030 Global Policy Agenda研究代表者

    • 研究代表者
      Rappleye Jeremy
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分09020:教育社会学関連
    • 研究機関
      京都大学
  •  Towards Diversification of Global Policies to Enhance Student Well-Being and Non-Cognitive Outcomes: Bridging Education and Cultural Psychology from East Asia研究代表者

    • 研究代表者
      Rappleye Jeremy
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2022
    • 研究種目
      国際共同研究加速基金(国際共同研究強化(A))
    • 審査区分
      小区分09020:教育社会学関連
    • 研究機関
      京都大学
  •  Do East Asian Students Achieve Highly at the Cost of Well-Being? Critical Analysis Utilizing PISA研究代表者

    • 研究代表者
      Rappleye Jeremy
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09020:教育社会学関連
    • 研究機関
      京都大学
  •  成熟社会における学校教育を経由した階層形成メカニズムの比較歴史社会学的解明

    • 研究代表者
      相澤 真一
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分09020:教育社会学関連
    • 研究機関
      上智大学
  •  教育学研究の国際展開の実態・構造・将来像に関する研究――学会の機能に注目して――

    • 研究代表者
      米澤 彰純
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分09010:教育学関連
    • 研究機関
      東北大学
  •  「畏敬」の心理・生物学的基盤とその効用に関する構成論的研究

    • 研究代表者
      野村 理朗
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分10040:実験心理学関連
    • 研究機関
      京都大学
  •  他なるものとの共存に向けた政治教育:日本先導によるアメリカ実践哲学の国際対話研究

    • 研究代表者
      齋藤 直子
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2023
    • 研究種目
      国際共同研究加速基金(国際共同研究強化(B))
    • 審査区分
      中区分9:教育学およびその関連分野
    • 研究機関
      京都大学
  •  Is An Alternative Concept of Learning Driving East Asian Academic Achievement? Comparisons of PISA Performance with Implications for Policy Reforms研究代表者

    • 研究代表者
      Rappleye Jeremy
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      教育社会学
    • 研究機関
      京都大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] An Interdependent Approach to Happiness and Well-being2024

    • 著者名/発表者名
      Yukiko Uchida, Jeremy Rappleye
    • 総ページ数
      180
    • 出版者
      Palgrave
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K25636
  • [図書] An Interdependent Approach to Happiness and Well-being2023

    • 著者名/発表者名
      Yukiko Uchida, Jeremy Rappleye
    • 総ページ数
      150
    • 出版者
      Palgrave
    • ISBN
      303126259X
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20KK0281
  • [図書] An Interdependent Approach to Happiness and Well-being2023

    • 著者名/発表者名
      Yukiko Uchida, Jeremy Rappleye
    • 総ページ数
      150
    • 出版者
      Palgrave
    • ISBN
      9783031262593
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [図書] Defining awe in East Asia: Cultural differences in describing the emotion and experience of awe.2022

    • 著者名/発表者名
      Nomura, M., Tsuda, A., Rappleye, J.
    • 出版者
      Oxford University Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01773
  • [図書] 日本の教育はダメじゃない2021

    • 著者名/発表者名
      小松 光、ジェルミー・ラプリー
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      筑摩書房
    • ISBN
      448007371X
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [図書] 日本の教育はダメじゃないー国際比較データで問いなおす2021

    • 著者名/発表者名
      小松 光, ジェルミー・ラプリー
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      筑摩書房
    • ISBN
      9784480073716
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [図書] "Beyond the Western Horizon: Rethinking Education, Values, and Policy Transfer," In G. Fan & T. Popkweitz, Handbook of Education Policy Studies2020

    • 著者名/発表者名
      Iveta Silova, Jeremy Rappleye and Euan Auld
    • 出版者
      Springer
    • ISBN
      9789811383496
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [図書] Education, Equality and Meritocracy in a Global Age: The Japanese Approach2020

    • 著者名/発表者名
      Kariya Takehiko & Rappleye Jeremy
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      Teachers College Press
    • ISBN
      9780807764091
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [図書] Education, Equality, and Meritocracy in a Global Age The Japanese Approach2020

    • 著者名/発表者名
      Kariya Takehiko, Jeremy Rappleye
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      Teachers College Press
    • ISBN
      9780807764084
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [図書] High School for All in East Asia: Comparing Experiences2018

    • 著者名/発表者名
      Shinichi Aizawa, Mei Kagawa, Jeremy Rappleye
    • 総ページ数
      278
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9781138068650
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] The OECD’s ‘Well-being 2030’ agenda: how PISA's affective turn gets lost in translation2023

    • 著者名/発表者名
      Rappleye Jeremy、Komatsu Hikaru、Uchida Yukiko、Tsai Jeanne、Markus Hazel
    • 雑誌名

      Comparative Education

      巻: 60 号: 2 ページ: 239-258

    • DOI

      10.1080/03050068.2023.2273640

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K25636
  • [雑誌論文] Japan's Comparative Education Contribution to Global Research : Field as Method2023

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 雑誌名

      比較教育学研究

      巻: 66 ページ: 160-176

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01621
  • [雑誌論文] Happy Schools! School Guide and Teacher Toolkit.2022

    • 著者名/発表者名
      Rappleye, J.
    • 雑誌名

      UNESCO-Bangkok

      巻: -

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01773
  • [雑誌論文] Learning to Be Differently? UNESCO, The Faure Report, and Mutual Appreciation in Retrospect and Prospect.2022

    • 著者名/発表者名
      Rappleye, J.
    • 雑誌名

      Knowledge Cultures

      巻: 10(2)

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01773
  • [雑誌論文] Education and environmental sustainability: culture matters2022

    • 著者名/発表者名
      Komatsu Hikaru、Silova Iveta、Rappleye Jeremy
    • 雑誌名

      Journal of International Cooperation in Education

      巻: 25 号: 1 ページ: 108-123

    • DOI

      10.1108/jice-04-2022-0006

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20KK0281
  • [雑誌論文] Learning to Be, Differently? UNESCO, The Faure Report, and Mutual Appreciation in Retrospect and Prospect2022

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye, Hikaru Komatsu
    • 雑誌名

      Knowledge Cultures

      巻: 10 号: 2 ページ: 7-7

    • DOI

      10.22381/kc10220221

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606, KAKENHI-PROJECT-20KK0281
  • [雑誌論文] Is happiness possible in a degrowth society?2022

    • 著者名/発表者名
      Komatsu Hikaru、Rappleye Jeremy、Uchida Yukiko
    • 雑誌名

      Futures

      巻: 144 ページ: 103056-103056

    • DOI

      10.1016/j.futures.2022.103056

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20KK0281
  • [雑誌論文] Social mindfulness for global environmental sustainability?2022

    • 著者名/発表者名
      Komatsu Hikaru、Rappleye Jeremy、Silova Iveta
    • 雑誌名

      Proceedings of the National Academy of Sciences

      巻: 119 号: 4 ページ: 1-3

    • DOI

      10.1073/pnas.2118710118

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606, KAKENHI-PROJECT-20KK0281
  • [雑誌論文] Global Citizens, Cosmopolitanism, and Radical Relationality: Towards Dialogue with the Kyoto School2021

    • 著者名/発表者名
      Yano Satoji and Jeremy Rappleye
    • 雑誌名

      Educational Philosophy and Theory

      巻: vol.53 号: 9 ページ: 1-12

    • DOI

      10.1080/00131857.2021.1897570

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01628, KAKENHI-PROJECT-19H01773, KAKENHI-PROJECT-20K02606, KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [雑誌論文] Unlearning as (Japanese) learning2021

    • 著者名/発表者名
      Nishihira Tadashi、Rappleye Jeremy
    • 雑誌名

      Educational Philosophy and Theory

      巻: - 号: 9 ページ: 1-14

    • DOI

      10.1080/00131857.2021.1906644

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01773, KAKENHI-PROJECT-20K02606, KAKENHI-PROJECT-20KK0281, KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [雑誌論文] Rearticulating PISA2021

    • 著者名/発表者名
      Hiraku Komatsu and Jeremy Rappleye
    • 雑誌名

      Globalisation, Societies, and Education

      巻: 19(2) 号: 2 ページ: 245-258

    • DOI

      10.1080/14767724.2021.1878014

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064, KAKENHI-PROJECT-19H01773, KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [雑誌論文] Student-Centered Learning and Sustainability: Solution or Problem?2021

    • 著者名/発表者名
      Komatsu Hikaru、Rappleye Jeremy、Silova Iveta
    • 雑誌名

      Comparative Education Review

      巻: 65 号: 1 ページ: 6-33

    • DOI

      10.1086/711829

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606, KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [雑誌論文] Paideia as Dialetheia?2021

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 雑誌名

      臨床教育人間学

      巻: 15 ページ: 39-50

    • NAID

      120007179217

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [雑誌論文] Student Centered Learning and Sustainability: Solution or Problem?2021

    • 著者名/発表者名
      Rappleye, J.*, with Komatsu, H., Silova, I.
    • 雑誌名

      Comparative Education Review

      巻: 65(1)

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01773
  • [雑誌論文] Is bullying and suicide a problem for East Asia's schools? Evidence from TIMSS and PISA2020

    • 著者名/発表者名
      Rappleye Jeremy、Komatsu Hikaru
    • 雑誌名

      Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education

      巻: 41 号: 2 ページ: 310-331

    • DOI

      10.1080/01596306.2020.1711515

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [雑誌論文] Beyond the Western Horizon: Rethinking Education, Values, and Policy Transfer2020

    • 著者名/発表者名
      Silova Iveta、Rappleye Jeremy、Auld Euan
    • 雑誌名

      Education Policy Studies

      巻: 1 ページ: 3-29

    • DOI

      10.1007/978-981-13-8347-2_1

    • ISBN
      9789811383465, 9789811383472
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [雑誌論文] Reimagining Modern Education: Contributions from Japanese Philosophy and Practice?2020

    • 著者名/発表者名
      Komatsu, H., and Rappleye, J.
    • 雑誌名

      East China Normal Review of Education

      巻: 3(1) 号: 1 ページ: 20-45

    • DOI

      10.1177/2096531120905197

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064, KAKENHI-PROJECT-17K14019, KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [雑誌論文] Is Shadow Education the Drive of East Asia's High Performance on Comparative Learning Assessments?2020

    • 著者名/発表者名
      Rappleye Jeremy & Komatsu Hikaru
    • 雑誌名

      Education Policy Analysis Archives

      巻: 28 ページ: 3-24

    • DOI

      10.14507/epaa.28.4990

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019, KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [雑誌論文] Beyond the Western Horizon in Educational Research: Toward a Deeper Dialogue About Our Interdependent Futures2020

    • 著者名/発表者名
      Silova, I., Rappleye, J., You Yun
    • 雑誌名

      East China Normal Review of Education

      巻: 3(1) 号: 1 ページ: 3-19

    • DOI

      10.1177/2096531120905195

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064, KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] Refuting the OECD-World Bank development narrative: was East Asia's 'Economic Miracle' primarily driven by education quality and cognitive skills?2019

    • 著者名/発表者名
      Hikaru Komatsu, Jeremy Rappleye
    • 雑誌名

      Globalisation, Societies, and Education

      巻: 1111 号: 2 ページ: 1-25

    • DOI

      10.1080/14767724.2019.1577718

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] ‘Better Policies for Better Lives’?: constructive critique of the OECD’s (mis)measure of student well-being2019

    • 著者名/発表者名
      Rappleye, J., K. Hikaru, K. Krys, Y. Uchida, and H. Markus
    • 雑誌名

      Journal of Education Policy

      巻: N/A 号: 2 ページ: 258-282

    • DOI

      10.1080/02680939.2019.1576923

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064, KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] Is knowledge capital theory degenerate? PIAAC, PISA, and economic growth2019

    • 著者名/発表者名
      Rappleye Jeremy、Komatsu Hikaru
    • 雑誌名

      Compare: A Journal of Comparative and International Education

      巻: 49 号: 2 ページ: 1-19

    • DOI

      10.1080/03057925.2019.1612233

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] Culture and the Independent Self: Obstacles to Environmental Sustainability?2019

    • 著者名/発表者名
      Komatsu, H., Rappleye, J., and Silova, I
    • 雑誌名

      Anthropocene (online)

      巻: 26 ページ: 100198-100198

    • DOI

      10.1016/j.ancene.2019.100198

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [雑誌論文] Comparative education as cultural critique2019

    • 著者名/発表者名
      Rappleye Jeremy
    • 雑誌名

      Comparative Education

      巻: 56 号: 1 ページ: 39-56

    • DOI

      10.1080/03050068.2019.1701247

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019, KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [雑誌論文] Is Exam Hell the cause of high academic achievement in East Asia? The case of Japan and the case for transcending stereotypes2018

    • 著者名/発表者名
      Hikaru Komatsu, Jeremy Rappleye
    • 雑誌名

      British Education Research Journal

      巻: 44 号: 5 ページ: 802-826

    • DOI

      10.1002/berj.3468

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] PISA for Development: how the OECD and World Bank shaped education governance post-20152018

    • 著者名/発表者名
      Euan Auld, Jeremy Rappleye, Paul Morris
    • 雑誌名

      Comparative Education

      巻: 54 号: 2 ページ: 1-25

    • DOI

      10.1080/03050068.2018.1538635

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] In Favor of Japanese-ness: Future Directions for Educational Research2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 雑誌名

      Educational Studies in Japan: International Yearbook

      巻: 12 ページ: 9-21

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] Stereotypes as Anglo-American exam ritual? Comparisons of students’ exam anxiety in East Asia, America, Australia, and the United Kingdom2018

    • 著者名/発表者名
      Rappleye Jeremy、Komatsu Hikaru
    • 雑誌名

      Oxford Review of Education

      巻: 44 号: 6 ページ: 730-754

    • DOI

      10.1080/03054985.2018.1444598

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] How to make Lesson Study work in America and worldwide: A Japanese perspective on the onto-cultural basis of (teacher) education2017

    • 著者名/発表者名
      Rappleye Jeremy、Komatsu Hikaru
    • 雑誌名

      Research in Comparative and International Education

      巻: 12 号: 4 ページ: 398-430

    • DOI

      10.1177/1745499917740656

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] A new global policy regime founded on invalid statistics? Hanushek, Woessmann, PISA, and economic growth2017

    • 著者名/発表者名
      Komatsu Hikaru、Rappleye Jeremy
    • 雑誌名

      Comparative Education

      巻: 53 号: 2 ページ: 166-191

    • DOI

      10.1080/03050068.2017.1300008

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] Did the shift to computer-based testing in PISA 2015 affect reading scores? A View from East Asia2017

    • 著者名/発表者名
      Komatsu Hikaru、Rappleye Jeremy
    • 雑誌名

      Compare: A Journal of Comparative and International Education

      巻: 47 号: 4 ページ: 616-623

    • DOI

      10.1080/03057925.2017.1309864

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [雑誌論文] A PISA Paradox? An Alternative Theory of Learning as a Possible Solution for Variations in PISA Scores2017

    • 著者名/発表者名
      Komatsu Hikaru、Rappleye Jeremy
    • 雑誌名

      Comparative Education Review

      巻: 61 号: 2 ページ: 269-297

    • DOI

      10.1086/690809

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [学会発表] Well-Being in Interdependent Context: Conceptualization and Implications for the future education from Cultural Psychology2022

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye, Yukiko Uchida
    • 学会等名
      UNICEF Innocenti Reseach Center / UNICEF-Japan
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [学会発表] 教育政策におけるウェルビーイング2022

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye, Uchida Yukiko
    • 学会等名
      Central Council for Education
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K02606
  • [学会発表] Comparative Education as Locus of Value Creation?2022

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 学会等名
      Program for Educational Leadership and Social Change
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20KK0281
  • [学会発表] Well-being 2030: How should Social and Cultural Psychology Respond?2022

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 学会等名
      Stanford Social Psychology Lab
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20KK0281
  • [学会発表] Future Directions for Japanese Education: Globalization, International Comparison, And Self-Image in Education2021

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 学会等名
      中央教育審議会 会合
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [学会発表] Japanese Education 2030: Beyond ‘Catch-Up’2021

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 学会等名
      文部科学省 研究会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18KK0064
  • [学会発表] Researching Educational Outcomes: Cultures and Comparisons2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye, Hikaru Komatsu
    • 学会等名
      GLOBAL EDUCATION GOVERNANCE AND LARGE SCALE ASSESSMENTS: THEORY, RESEARCH, POLICY
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [学会発表] Will SDG4 Achieve Environmental Sustainability?2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye, Hikaru Komatsu
    • 学会等名
      Innovations in Global Learning Metrics: a focused debate among users, producers and researchers
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [学会発表] Remembering 1956: Genealogies forgotten or forever foregone?2017

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society (Mexico City)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [学会発表] Commentator on UNESCO's "Rethinking Schooling for the 21st Century"2017

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye
    • 学会等名
      Comparative Education Society of Asia (Siem Reap)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [学会発表] When the purported link between cognitive skills and economic growth no longer legitimize a global learning metrics2017

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye and Hikaru Komatsu
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society (Mexico City)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • [学会発表] Happiness, Self, Pedagogy: constructive critique of the OECD’s Happy Schools2017

    • 著者名/発表者名
      Jeremy Rappleye, Hikaru Komatsu, and Uchida Yukiko
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society (Mexico City)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K14019
  • 1.  齋藤 直子 (20334253)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  相澤 真一 (00456196)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  米澤 彰純 (70251428)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  野村 理朗 (60399011)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 5.  荒井 祐介 (30422562)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  瀬平劉 アントン (50754438)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  秋山 知宏 (90452523)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  岡本 智周 (60318863)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  片山 悠樹 (40509882)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  丹治 恭子 (30509005)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 11.  今井 順 (30545653)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 12.  廣田 照幸 (10208887)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 13.  松浦 良充 (30209499)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 14.  北村 友人 (30362221)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 15.  石川 裕之 (30512016)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 16.  李 敏 (30531925)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 17.  松河 秀哉 (50379111)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 18.  鎌田 武仁 (50869518)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 19.  山田 浩之 (60258324)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 20.  森下 稔 (60300498)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 21.  山名 淳 (80240050)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 22.  高山 敬太 (50849411)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 23.  油布 佐和子 (80183987)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 24.  池埜 聡 (10319816)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 25.  高橋 英之 (30535084)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 26.  林 安希子 (50789716)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 27.  EDWARDS DONALD (70962067)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 28.  矢野 智司
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi