• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ikuta Shinji  幾田 伸司

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IKUTA SHINJI  幾田 伸司

IKUTA Sinnji  幾田 伸司

Less
Researcher Number 00320010
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2015: 鳴門教育大学, 学校教育学部, 准教授
2012 – 2015: 鳴門教育大学, その他の研究科, 准教授
2012: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授
2012: 鳴門教育大学, 学校教育学部, 准教授
2012: 鳴門教育大学, 学校教育研究科, 准教授
2010 – 2012: 鳴門教育大学, 大学院・学校教育研究科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
教材史 / 国語教科書 / 説明的文章 / 国語科教育 / 中学校 / カリキュラム / 説明的文章教材 / 小学校 / 教育学 / 小学校教科書 / ノンフィクション … More
Except Principal Investigator
… More 国語教育 / 包括的学習支援アプローチ / 国語科 / コミュニケーション / 国語科教育 / コミュニケーション能力 / 幼小連携 / 多言語・多文化社会 / 多言語多文化社会 / 読書行為モデル / 読解力の発達 / 読解指導 / 質的研究 / 包括的学習支援 / 発達モデル / 読解力 / 多様性 / 読書行為 / 海外支援 / 海外展開 / 日本語教育 / 多言語・多文化教育 / ミャンマー / 母語教育 / 多言語多文化 / メディア・コミュニケーション / 文学作品の読みにおけるコミュニケーション / 対教師アンケート / 読書におけるコミュニケーション / 説明的文章の読みにおけるコミュニケーション / 文学の読みにおけるコミュニケーション / 論理的整合性 / 科学読み物文体 / 科学報告文体 / 国語科の独自性 / 実験授業 / 教師アンケート / 教科間連携 / 説明的文章教材 / 文学作品教材 / 言語コミュニケーション / 異化 / 演劇的方法 / 演劇 / 教育学 / 共同思考 / 論理的共感 / コミュニケーション意識 / 授業開発 / 教材開発 / 連携 / 言語能力の発達 / 話し合い Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (46 results)
  • Co-Researchers

    (40 People)
  •  読書行為の多様性に対応する発達モデルに基づく包括的学習支援アプローチの開発と検証

    • Principal Investigator
      住田 勝
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Practical research for restructuring Japanese language education for a global, multilingual, and multicultural society

    • Principal Investigator
      長田 友紀
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  中学校国語教科書における説明的文章教材の史的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      幾田 伸司
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Fundamental Research on Restructuring Japanese Language Education for a Global, Multilingual, and Multicultural Society

    • Principal Investigator
      OSADA Yuki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of a Comprehensive Learning Support Approach Based on a Developmental Model Corresponding to the Diversity of Reading Behaviors

    • Principal Investigator
      MORITA Yoichi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Mie University
  •  A Histrical Study of Expository Texts in Japanese Textbooks used at Elementary SchoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKUTA SHINJI
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Cooperative - the actual draft study on the development of language communication skills for language arts education improvement

    • Principal Investigator
      UEYAMA TOSHIHIRO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Cooperation Proposal Research on Development of the Language Communication for a Japanese Teaching Improvement

    • Principal Investigator
      UEYAMA Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Developmental study of curriculum in dramatic method for the development of communicative ability

    • Principal Investigator
      NAMBA Hirotaka
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A Historical Study of Non-Fiction Materialsin Japanese Elementary School TextbooksPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKUTA Shinji
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Naruto University of Education

All 2023 2022 2021 2020 2019 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 板書で見る全単元の授業のすべて 国語 中学校2年2022

    • Author(s)
      幾田伸司(編著)ほか
    • Total Pages
      379
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491047768
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Book] 板書で見る全単元の授業のすべて 国語 中学校2年2022

    • Author(s)
      髙木まさき、幾田伸司、植西浩一
    • Total Pages
      384
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      4491047766
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Book] 「少年の日の思い出」の授業2021

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Total Pages
      80
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491045160
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Book] 対話的な学びで一人一人を育てる中学校国語授業1「少年の日の思い出」の授業2021

    • Author(s)
      幾田伸司(編著)ほか
    • Total Pages
      76
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491045160
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Book] 新たな時代の学びを創る 小学校国語科教育研究2019

    • Author(s)
      植山俊宏・稲田八穂・幾田伸司・河野智文・砂川誠司・住田勝・長岡由記・原田大介・村井万里子・山元悦子・山元隆春ほか
    • Total Pages
      201
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491037660
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Journal Article] 物語教材における読みのスタンスの評価基準 : 見物人的スタンスのルーブリック作成の試み2023

    • Author(s)
      幾田 伸司、北田 友香、山本 千奈、谷脇 諒祐
    • Journal Title

      鳴門教育大学授業実践研究 : 授業改善をめざして

      Volume: 22 Pages: 55-62

    • DOI

      10.24727/0002000272

    • URL

      https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/2000272

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699, KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Journal Article] 平成期中学校国語教科書における読み物教材の採録状況2023

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      国語教育思想研究

      Volume: 32 Pages: 305-314

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02580
  • [Journal Article] 平成期中学校国語教科書における読み物教材の採録状況2023

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      国語教育思想研究

      Volume: 32 Pages: 305-314

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Journal Article] 国語教科書の機能から見た編修様式の変遷 ―デジタル教科書の編修様式に向けての展望―2022

    • Author(s)
      幾田 伸司
    • Journal Title

      国語教育史研究

      Volume: 22 Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Journal Article] 「字のない葉書」(向田邦子)教材研究のための覚え書き2022

    • Author(s)
      黒田 俊太郎、幾田 伸司
    • Journal Title

      語文と教育

      Volume: 36 Pages: 14-26

    • DOI

      10.24727/00029718

    • ISSN
      0914-4145
    • URL

      https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/29735

    • Year and Date
      2022-10-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Journal Article] A Histrical Consideration of the Scientfic Explanatory Texts in Japanese Textbooks used at Elementary School: A Case of “Ari no Gyoretsu(Line of Ants)”2022

    • Author(s)
      幾田 伸司
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 37 Pages: 119-129

    • DOI

      10.24727/00029372

    • ISSN
      1880-7194
    • URL

      https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/29387

    • Year and Date
      2022-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02534, KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Journal Article] 国語教科書の機能から見た編修様式の変遷:デジタル教科書の編修様式に向けての展望2022

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      国語教育史研究

      Volume: 22 Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Journal Article] ミャンマーの小学校教員養成に対する支援の実際と展望2022

    • Author(s)
      幾田 伸司、余郷 裕次、村井 万里子
    • Journal Title

      語文と教育

      Volume: 36 Pages: 40-49

    • DOI

      10.24727/00029724

    • ISSN
      0914-4145
    • URL

      https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/29741

    • Year and Date
      2022-10-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Journal Article] Changes of Expository Texts in Japanese Textbooks used at Elementary School during 1971-20192021

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 36 Pages: 34-43

    • DOI

      10.24727/00028970

    • NAID

      120006994096

    • ISSN
      1880-7194
    • URL

      https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/28986

    • Year and Date
      2021-03-10
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02534, KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Journal Article] テキストの二重構造に着目した説明的文章教材分析の観点2019

    • Author(s)
      幾田伸司・宮本浩治・金子萌・守田庸一
    • Journal Title

      語文と教育

      Volume: 第33号 Pages: 30-43

    • NAID

      120006850261

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Journal Article] テキストの二重構造に着目した説明的文章教材分析の観点2019

    • Author(s)
      幾田伸司・宮本浩治・金子萌・守田庸一
    • Journal Title

      語文と教育

      Volume: 33 Pages: 48-61

    • NAID

      40022095713

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Journal Article] 小学生の話し合う力をどう見取るか―発達研究に依拠した実態調査を手がかりに―2014

    • Author(s)
      山元悦子・松尾剛・若木常佳・稲田八穂・河野順子・幾田伸司・三浦和尚
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 第37号第1巻 Pages: 53-62

    • NAID

      130007790681

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Journal Article] 小学校国語科伝記教材としての「福沢諭吉」2013

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      広島経済大学研究論集

      Volume: 第35巻 第4号 Pages: 5-15

    • NAID

      120005377799

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Journal Article] 小学校国語教科書における「言語活動力」カリキュラムの検討2013

    • Author(s)
      幾田伸司・小島明子・茂木俊伸 他7名
    • Journal Title

      鳴門教育大学授業実践研究

      Volume: 12 Pages: 45-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Journal Article] 戦後小学校国語教科書における「伝記」教材の変遷2012

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 第27巻 Pages: 215-224

    • NAID

      110009511182

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Journal Article] 戦後小学校国語教科書における「伝記」教材の変遷2012

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 27 Pages: 215-224

    • NAID

      110009511182

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 小中の連続性をふまえた小学校古典カリキュラムの開発2011

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      鳴門教育大学授業実践研究

      Volume: 10 Pages: 45-52

    • NAID

      110009581165

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 小学校国語教科書の中の「田中正造」2011

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      語文と教育

      Volume: 25 Pages: 26-39

    • NAID

      110008922330

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 小学校国語教科書の中の「田中正造」2011

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      語文と教育

      Volume: 25号 Pages: 26-39

    • NAID

      110008922330

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Journal Article] 語られなかった状況を読むことの可能性-物語テクストにおける登場人物の「不在」に着目して-2011

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      国語科教育

      Volume: 70 Pages: 28-37

    • NAID

      110008750128

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 小学校国語教科書の中の「田中正造」語文と教育2011

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      鳴門教大学国語教育学会

      Volume: 第25号 Pages: 26-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Journal Article] 国語教科書史研究の問題系2010

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      語文と教育

      Volume: 24号 Pages: 57-66

    • NAID

      110007690588

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Journal Article] 国語科教科書史研究の問題系語文と教育2010

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Journal Title

      鳴門教育大学国語教育学会

      Volume: 第24号 Pages: 57-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Presentation] ミャンマーの小学校教員養成に対する支援の実際と展望2021

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      第141回 全国大学国語教育学会世田谷大会(オンライン)ラウンドテーブル「グローバル社会・多言語多文化社会に対応する日本の国語教育の再構築-日本の国語教育の海外展開の事例を中心に-」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Presentation] 小学校国語科教科書における科学的説明文教材の史的考察2020

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      第72回中国四国教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01670
  • [Presentation] 小学校国語科教科書における科学的説明文教材の史的考察2020

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      第72回中国四国教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02534
  • [Presentation] 小学校国語科教科書における科学的説明文教材の史的考察2020

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      第72回中国四国教育学会(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02699
  • [Presentation] 「科学的読み物」に対する学習者の反応2015

    • Author(s)
      植山俊宏・宮本浩治・辻村敬三・金子萌・幾田伸司・守田庸一・櫻本明美・三浦和尚
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      創価大学
    • Year and Date
      2015-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 説明的文章教材観の再検討 ―「生き物は円柱形」をもとに―2014

    • Author(s)
      守田庸一・宮本浩治・幾田伸司・辻村敬三・植山俊宏・櫻本明美・三浦和尚・植山俊宏
    • Organizer
      第126回全国大学国語教育学会名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター(ウインクあいち)
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 多角的な教材分析力の形成を目指した国語科教員養成のあり方 ―「語り」概念に着目して―2014

    • Author(s)
      宮本浩治・幾田伸司
    • Organizer
      日本教育実践学会第17回研究大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2014-11-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-発達研究に依拠した実態調査を手がかりに-2012

    • Author(s)
      山元悦子、松尾剛、若木常佳、稲田八穂、河野順子、幾田伸司、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-教科書学習用語に基づく指標の開発-2012

    • Author(s)
      幾田伸司、山元悦子、若木常佳、稲田八穂、河野順子、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 劇化のための教材分析の観点-「スイミー」を例として-2011

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      第26回鳴門教育大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2011-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530979
  • [Presentation] 劇化のための教材分析の観点 「スイミー」を例として2011

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      鳴門教育大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2011-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530979
  • [Presentation] 伝記教材「田中正造」に関する一考察2010

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      第62回 中国四国教育学会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2010-11-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Presentation] 伝記教材「田中正造」に関する一考察2010

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      第62回中国四国教育学会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2010-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530982
  • [Presentation] 社会的実践としての読むこと-教室における話し合い活動はどのように文学の読みを拓くのか①

    • Author(s)
      住田勝・宮本浩治・秋森洋子・植山俊宏・守田庸一・幾田伸司・田中智生
    • Organizer
      全国大学国語教育学会弘前大会
    • Place of Presentation
      弘前大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか―発達研究に依拠した実態調査を手がかりに―

    • Author(s)
      山元悦子、松尾剛、若木常佳、稲田八穂、河野順子、幾田伸司、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 物語テクストにおける語りの信頼度に関する一考察

    • Author(s)
      幾田伸司
    • Organizer
      全国大学国語教育学会広島大会
    • Place of Presentation
      広島大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか―教科書学習用語に基づく指標の開発―

    • Author(s)
      幾田伸司、山元悦子、若木常佳、稲田八穂、河野順子、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 社会的実践としての読むこと-教室における話し合い活動はどのように文学の読みを拓くのか②

    • Author(s)
      守田庸一・幾田伸司・田中智生・秋森洋子・植山俊宏・住田勝・宮本浩治
    • Organizer
      全国大学国語教育学会弘前大会
    • Place of Presentation
      弘前大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • 1.  MIYAMOTO Koji (30583207)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  TERADA Mamoru (00381020)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  WAKAGI Tuneka (90454579)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  MORITA Yoichi (60325305)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 5.  BANNDOU Tomoko (60634764)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  UEYAMA Toshihiro (50193850)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 7.  NAKANISI Makoto (10263881)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  YAMAMOTO Takaharu (90210533)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 9.  YAMAMOTO Etuko (20220452)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 10.  SUMIDA Masaru (40278594)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  TOMIYASU Shingo (40534300)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  INADA Yaho (20612518)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 13.  UEDA Yuji (50213369)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  TANAKA Horio (00171786)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  MURAI Mariko (30174262)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 16.  SUNAGAWA Seiji (20647052)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  TUJIMURA Keizo (90712505)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 18.  SAKURAMOTO Akemi (70319846)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 19.  MIURA Kazunao (40239174)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 20.  KAWANO Junko (80380989)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 21.  OSADA Yuki (70360956)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  勝田 光 (30792113)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  森田 香緒里 (20334021)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  Tastanbekova Kua (30726021)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  中井 悠加 (40710736)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  上山 伸幸 (40780325)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  河野 智文 (70304144)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 28.  長岡 由記 (90615915)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  MASE Shigeo (90274274)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  NAMBA Hirotaka (30244536)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  森 美智代 (00369779)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  原田 麻詠(永田麻詠) (10612228)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  原田 大介 (20584692)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  牧戸 章 (40190334)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  渡辺 貴裕 (50410444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  小田中 章浩 (70224251)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  甲斐 雄一郎 (70169374)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  余郷 裕次 (90191535)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  原田 大樹 (50756492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  松崎 寛 (10250648)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi