• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

CHINO Kimiho  茅野 公穗

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

茅野 公穂  チノ キミホ

Less
Researcher Number 20400658
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 信州大学, 学術研究院教育学系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2024: 信州大学, 学術研究院教育学系, 教授
2016: 信州大学, 教育学部, 教授
2014 – 2016: 信州大学, 学術研究院教育学系, 准教授
2009 – 2015: 信州大学, 教育学部, 准教授
2008: Kokushikan University, 体育学部, 准教授 … More
2007: 国士舘大学, 体育学部, 講師
2007: Kokushikan University, 体育学部, 准教授
2006: 筑波大学, 大学院人間総合科学研究科, 研究員
2005 – 2006: 筑波大学, 人間総合科学研究科, 研究員 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Science education / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Humanities and Social Sciences
Keywords
Principal Investigator
証明 / 評価 / 数学的探究 / 授業デザイン / 中学校数学 / 学校数学 / 教材 / 開発原理 / 探究 / 学習指導 … More / 学習指導法 / カリキュラム / 動的幾何ソフト / 空間的推論 / 数学教育学 … More
Except Principal Investigator
カリキュラム / 中学校 / 数学 / 課題探究 / 教科 / 課題解決 / 評価 / 評価法 / 説明 / 数学科 / 3次元動的幾何ソフト / 因果関係 / 領域 / 非認知能力 / 教科横断 / 相互作用 / 認知的能力 / 非認知的能力 / 非認知的な資質・能力 / 認知的な資質・能力 / ユニバーサルデザイン / 課題解決型説明 / 教科固有性 / 教師による評価 / 非認知的スキル / 教員養成 / 数学的に考える力 / 学習指導 / 学習指導法 / 説明・証明 / 数学教育 / 課題探求 / 証明 / Webサイト / 探究的な学習 / 空間図形 / ディジタル教科書 / 学習支援システム / フローチャート証明 / 論証 / 中学校数学 / ディジタルコンテンツ / 図形教育 Less
  • Research Projects

    (17 results)
  • Research Products

    (154 results)
  • Co-Researchers

    (36 People)
  •  教科とその領域に固有な非認知/認知能力の因果関係が授業で果たす機能の解明

    • Principal Investigator
      永田 潤一郎
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Bunkyo University
  •  数学的探究における行為主体による評価・改善を促進する累積的な授業デザインPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      茅野 公穗
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  数学的探究における行為主体による評価・改善を促進するための教材開発と評価Principal Investigator

    • Principal Investigator
      茅野 公穗
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Cross-curricular and cross-yearly clarification of the interaction between non-cognitive and cognitive skills, based on the characteristics of the subject areas

    • Principal Investigator
      宮崎 樹夫
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Cumulative lesson design for facilitating mathematical inquiry with proof(s) and provingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Chino Kimiho
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Universal Designing of Explorative Curriculum and Evaluation

    • Principal Investigator
      Iwanaga Yasuo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of assessment methods for cognitive/non-cognitive competencies cultivated in a curriculum of problem-solving-oriented explanations.

    • Principal Investigator
      Miyazaki Mikio
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of Teaching Method based on Curriculum of Explorative Proving and their Verification by Scientific Evidence

    • Principal Investigator
      Shimizu Shizumi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Teikyo University
  •  Development of teacher training programs focused on "knowledge and skills for mathematical thinking"

    • Principal Investigator
      ITOH Takehiro
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of teaching methods focused on reading comprehension of proof(s) in lower secondary school mathematicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      CHINO Kimiho
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development and Feasibility of Curriculum for Explorative explanation based on Scientific Evidences

    • Principal Investigator
      IWANAGA Yasuo
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development and Realization of Curriculum for Explorative Proving in Secondary School Mathematics

    • Principal Investigator
      MIYAZAKI Mikio
    • Project Period (FY)
      2011 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Curriculum design for reflecting on proofs and proving in mathematics educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      CHINO Kimiho
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Developing Websites of Explorative Learning for Space Geometry with Three Dimensional Dynamic Geometry Software

    • Principal Investigator
      IWANAGA Yasuo
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development and Assessment of Digital Textbook based on the Curriculum of Constructive Learning of Proofs in Junior High School Mathematics

    • Principal Investigator
      MIYAZAKI Mikio
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  A Study of Geometry Curriculum and learning with 3D Dynamic Geometry EnvironmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      CHINO Kimiho
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kokushikan University
      University of Tsukuba
  •  中学校図形教育カリキュラムにおける3次元動的幾何ソフトのコンテンツの開発と効果

    • Principal Investigator
      MIYAZAKI Mikio
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Shinshu University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 算数科教育学研究会(編), 『新版 算数科教育研究』長さ・重さ・時間と時刻2018

    • Author(s)
      茅野公穗
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      東洋館
    • ISBN
      9784491036816
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Book] 平成29年改訂 中学校教育課程実践講座 数学2018

    • Author(s)
      永田潤一郎,佐々祐之,茅野公穗,岩田耕司,松元新一郎,長谷川英和,清水あかね,永海哲広,石綿健一郎
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      ぎょうせい
    • ISBN
      9784324103203
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Book] 算数科教育学研究会(編), 『新版 算数科教育研究』長さ・重さ・時間と時刻2018

    • Author(s)
      茅野公穗
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      東洋館
    • ISBN
      9784491036816
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Book] History of lesson study to develop good practice in Japan. In M. Inprasitha, M. Isoda, B.-H. Yeap, & P. Wang-Iverson (Eds.), Lesson Study: Challenges in Mathematics Education2015

    • Author(s)
      Shimizu, S. & Chino, K.
    • Total Pages
      392
    • Publisher
      World Scientific
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Book] History of lesson study to develop good practice in Japan. In M. Inprasitha, M. Isoda, B.-H. Yeap, & P. Wang-Iverson (Eds.), Lesson Study: Challenges in Mathematics Education2015

    • Author(s)
      Shimizu, S. & Chino, K.
    • Total Pages
      392
    • Publisher
      World Scientific
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Book] "History of lesson study to develop good practice in Japan" n M. Inprasitha, M. Isoda, B.-H. Yeap, & P. Wang-Iverson (Eds.) Lesson Study: Challenges in Mathematics Education2015

    • Author(s)
      Shimizu, S. & Chino, K.
    • Publisher
      World Scientific
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Book] 空間図形の不思議な世界:3次元動的幾何ソフトならここまでできる、『新世紀型理数科系教育の展開研究授業実践のためのすぐ使える新コンテンツ・カリキュラム:より幅広い活用を願って』(第2章第2節)2007

    • Author(s)
      宮崎樹夫、新井仁、荻原文弘、小口祐一、茅野公穂、両角達夫
    • URL

      http://nime-glad.nime.ac.jp/program/search/pdf/a03-all_ver3.pdf.

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Book] 空間図形の不思議な世界:3次元動的幾何ソフトならここまでできる.In『新世紀型理数科系教育の展開研究 授業実践のためのすぐ使える新コンテンツ・カリキュラム:より幅広い活用を願って』(第2章第2節), Retrieved December 10, 2007,2007

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 新井仁, 荻原文弘, 小口祐一, 茅野公穂, 両角達夫
    • Total Pages
      15
    • Publisher
      独立行政法人 メディア教育開発センター http://nime-glad.nime.ac.jp/program/search/pdf/a03-all_ver3.pdf
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Journal Article] 小学校算数科における非認知能力と認知能力に対する教師による評価の関係: 4領域からみたその特徴2023

    • Author(s)
      佐々祐之・永田潤一郎・茅野公穂・岩田耕司・吉川厚
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第11回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 51-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02852
  • [Journal Article] 学校算数科における非認知能力と認知能力に対する教師による評価の関係-4領域からみたその特徴-2023

    • Author(s)
      佐々祐之,永田潤一郎,茅野公穂,岩田耕司,吉川厚
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 春期研究大会論文集

      Volume: 11 Pages: 51-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価: 算数科の領域「図形」における評価の特徴2022

    • Author(s)
      茅野公穗, 宮川健, 山崎美穂, 吉川厚
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第10回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 47-54

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02852
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価: 中学校数学における「数学全般」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      茅野公穗,宮川健,吉川厚
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第8回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 247-254

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02852
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価: 中学校数学における「数学全般」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      茅野公穗,宮川健,吉川厚
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 春期研究大会論文集

      Volume: 8 Pages: 247-254

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:中学校数学における「探究的証明」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      宮崎樹夫,茅野公穂,中川裕之,吉川厚, 清水静海,岩永恭雄
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 春期研究大会論文集

      Volume: 8 Pages: 271-276

    • NAID

      120007113402

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:中学校数学における「探究的証明」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      宮崎樹夫,茅野公穂,中川裕之,吉川厚, 清水静海,岩永恭雄
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 春期研究大会論文集

      Volume: 8 Pages: 271-276

    • NAID

      120007113402

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価: 中学校数学における「探究的証明」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      宮崎樹夫,茅野公穂,中川裕之,吉川厚,清水静海,岩永恭雄
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第8回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 271-276

    • NAID

      120007113402

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02852
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価: 中学校数学における「探究的証明」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      宮崎樹夫,茅野公穂,中川裕之,吉川厚,清水静海,岩永恭雄
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第8回春期研究大会論文集

      Volume: ー Pages: 271-276

    • NAID

      120007113402

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発: 「証明すること」における調査結果の考察2019

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      春期研究大会論文集(日本数学教育学会)

      Volume: 7 Pages: 187-194

    • NAID

      40022495172

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] Curriculum development for explorative proving in lower secondary school geometry: Focusing on the levels of planning and constructing a proof2019

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Sasa, H., Fujita, T., Komatsu, K., & Shimizu, S.
    • Journal Title

      Frontiers in Education

      Volume: 4(31)

    • DOI

      10.3389/feduc.2019.00031

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H05402, KAKENHI-PROJECT-17K04764, KAKENHI-PROJECT-18K18636, KAKENHI-PROJECT-18K18637, KAKENHI-PROJECT-16H02068, KAKENHI-PROJECT-18H01021, KAKENHI-PROJECT-19H01668, KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発: 「証明すること」における調査結果の考察2019

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 春期研究大会論文集

      Volume: 7 Pages: 187-194

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] The Role of “Opportunity to Learn” in the Geometry Curriculum: A Multilevel Comparison of Six Countries2019

    • Author(s)
      Bokhove Christian、Miyazaki Mikio、Komatsu Kotaro、Chino Kimiho、Leung Allen、Mok Ida Ah Chee
    • Journal Title

      Frontiers in Education

      Volume: 4:63

    • DOI

      10.3389/feduc.2019.00063

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764, KAKENHI-PROJECT-18K18636, KAKENHI-PROJECT-18K18637, KAKENHI-PROJECT-16H02068, KAKENHI-PROJECT-18H01021, KAKENHI-PROJECT-19H01668, KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発: 「証明すること」における調査結果の考察2019

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第7回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 187-194

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Journal Article] 図形領域が目指す新しい授業づくり2018

    • Author(s)
      茅野公穗
    • Journal Title

      新しい算数研究

      Volume: 575 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 図形領域が目指す新しい授業づくり2018

    • Author(s)
      茅野公穗
    • Journal Title

      新しい算数研究

      Volume: 575 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 図形領域が目指す新しい授業づくり2018

    • Author(s)
      茅野公穗
    • Journal Title

      新しい算数研究

      Volume: 575 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Journal Article] Domain-specific frameworks for curriculum development of explorative proving in junior high school mathematics2018

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nakagawa, H., Chino, K., Iwata, K., Komatsu K., & Fujita, T.
    • Journal Title

      Proceedings of the School mathematics curriculum reforms: Challenges, changes and opportunities (ICMI Study 24)

      Volume: - Pages: 269-276

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Journal Article] 課題探究として証明することを実現する指導法開発: 第1学年の小単元「基本的な作図」2017

    • Author(s)
      茅野公穂,清水あかね
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 5 Pages: 15-20

    • NAID

      120007100344

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 課題探究として証明することを実現する指導法開発: 第1学年の小単元「基本的な作図」2017

    • Author(s)
      茅野公穂,清水あかね
    • Journal Title

      日本数学教育学会春期研究大会論文集

      Volume: 5 Pages: 15-20

    • NAID

      120007100344

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 課題探究として証明することを実現する指導法開発: 第1学年の小単元「基本的な作図」2017

    • Author(s)
      茅野公穂,清水あかね
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第5回春期研究大会論文集

      Volume: ー Pages: 15-20

    • NAID

      120007100344

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Journal Article] 課題探究として証明することを実現する指導法開発:第1学年の小単元「基本的な作図」2017

    • Author(s)
      茅野公穂・清水あかね
    • Journal Title

      日本数学教育学会第5回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 15-20

    • NAID

      120007100344

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education

      Volume: -

    • NAID

      120007100962

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Journal Article] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education

      Volume: 未定

    • NAID

      120007100962

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化2016

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 4 Pages: 163-166

    • NAID

      120007100343

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education

      Volume: -

    • NAID

      120007100962

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化2016

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 4 Pages: 163-166

    • NAID

      120007100343

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化2016

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第4回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 163-166

    • NAID

      120007100343

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化2016

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第4回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 163-166

    • NAID

      120007100343

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Journal Article] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education

      Volume: 無

    • NAID

      120007100962

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化2016

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会第4回春期研究大会論文集

      Volume: 無 Pages: 163-166

    • NAID

      120007100343

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「数と式」,「図形」の カリキュラム開発枠組みの精緻化2015

    • Author(s)
      茅野公穂,佐々祐之,宮﨑樹夫,宮川健,中川裕之,岩永恭雄,松岡樂
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第3回春期研究大会論文集

      Volume: . Pages: 7-12

    • NAID

      120007100515

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「数と式」,「図形」の カリキュラム開発枠組みの精緻化2015

    • Author(s)
      茅野公穂,佐々祐之,宮﨑樹夫,宮川健,中川裕之,岩永恭雄,松岡樂
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第3回春期研究大会論文集

      Volume: . Pages: 7-12

    • NAID

      120007100515

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「数と式」,「図形」の カリキュラム開発枠組みの精緻化2015

    • Author(s)
      茅野公穂,佐々祐之,宮﨑樹夫,宮川健,中川裕之,岩永恭雄,松岡樂
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 3 Pages: 7-12

    • NAID

      120007100515

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発-領域「数と式」, 「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化-2015

    • Author(s)
      茅野公穂,佐々祐之,宮崎樹夫,宮川健,中川裕之,岩永恭雄,松岡樂
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第3回春期研究大会論文集

      Volume: 無 Pages: 7-12

    • NAID

      120007100515

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「数と式」,「図形」の カリキュラム開発枠組みの精緻化2015

    • Author(s)
      茅野公穂,佐々祐之,宮﨑樹夫,宮川健,中川裕之,岩永恭雄,松岡樂
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 3 Pages: 7-12

    • NAID

      120007100515

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 「基本的な作図」において課題探究として証明することの授業化2014

    • Author(s)
      茅野公穂,嶋田和美,荻原啓一
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 数学教育

      Volume: 96(9) Pages: 10-13

    • NAID

      110009857079

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Journal Article] 「基本的な作図」において課題探究として証明することの授業化2014

    • Author(s)
      茅野公穂・嶋田和美・荻原啓一
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌『数学教育』

      Volume: 96(99 Pages: 10-13

    • NAID

      110009857079

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮﨑樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 数学教育

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮崎樹夫・永田潤一郎・茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮﨑樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 数学教育

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Journal Article] 「基本的な作図」において課題探究として証明することの授業化2014

    • Author(s)
      茅野公穂・嶋田和美・荻原啓一
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 10-13

    • NAID

      110009857079

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 「基本的な作図」において課題探究として証明することの授業化2014

    • Author(s)
      茅野公穂・嶋田和美・荻原啓一
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 10-13

    • NAID

      110009857079

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 「基本的な作図」において課題探究として証明することの授業化2014

    • Author(s)
      茅野公穂,嶋田和美,荻原啓一
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 数学教育

      Volume: 96(9) Pages: 10-13

    • NAID

      110009857079

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第1学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想2013

    • Author(s)
      茅野公穂,岩田耕司
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第1回春期研究大会論文集

      Volume: 1 Pages: 9-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第1学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想2013

    • Author(s)
      茅野公穂,岩田耕司
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第1回春期研究大会論文集

      Volume: 1 Pages: 9-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 学校数学における証明をよむ活動に関する研究: よむ対象に応じた三つの側面に焦点をあてて2013

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会『数学教育学論究』

      Volume: 95 Pages: 225-232

    • NAID

      130008019020

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 学校数学における証明をよむ活動に関する研究: よむ対象に応じた三つの側面に焦点をあてて2013

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会『数学教育学論究』

      Volume: 95 Pages: 225-232

    • NAID

      130008019020

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠 組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第45回数学教育論文発表会論文集

      Volume: - Pages: 537-542

    • NAID

      120007100509

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] Potentials for Spatial Geometry Curriculum Development with Three-Dimensional Dynamic Geometry Software in Lower Secondary Mathematics2012

    • Author(s)
      Miyazaki, Mikio; Kimiho, Chino; Katoh, Ryuhei; Arai, Hitoshi; Ogihara, Fumihiro; Oguchi, Yuichi; Morozumi, Tatsuo; Kon, Mayuko; Komatsu, Kotaro
    • Journal Title

      International Journal for Technology in Mathematics Education

      Volume: 19(2) Pages: 73-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会第45回数学教育論文発表会論文集

      Volume: 1 Pages: 537-542

    • NAID

      120007100509

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] An assessment framework for students' abilities/competencies in proving2010

    • Author(s)
      Chino, K., Fujita, T., Komatsu, K., Makino, T., Miyakawa, T., Miyazaki, M., Mizutani, N., Nakagawa, H., Otsuka, S., Tsujiyama, Y
    • Journal Title

      Proceedings of the 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME5)

      Volume: Vol.2 Pages: 416-423

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Journal Article] An assessment framework for students' abilities/competencies in proving2010

    • Author(s)
      Chino, K., Fujita, T., Komatsu, K., Makino, T., Miyakawa, T., Miyazaki, M., Mizutani, N., Nakagawa, H., Otsuka, S. & Tsujiyama, Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME5)

      Volume: Vol. 2 Pages: 416-423

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Journal Article] 我が国の数学教育における証明研究の課題と展望2009

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 茅野公穂, 他
    • Journal Title

      日本数学教育学会第42回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 64-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Journal Article] 我が国の数学教育における証明研究の課題と展望2009

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 茅野公穂, 他
    • Journal Title

      日本数学教育学会第42回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 64-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Journal Article] 学校数学における証明の機能の相互関係に関する研究2008

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会第41回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 543-548

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Journal Article] The effects of "spatial geometry curriculum with 3D DGS″in lower secondary school mathematics2007

    • Author(s)
      Kimiho, CHINO,Tatsuo, MOROZUMI,Hitoshi, ARA,Fumihiro, OGIHARA,Yuichi, OGUCHI,Mikio, MIYAZAKI
    • Journal Title

      Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Vol. 2

      Pages: 137-144

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Journal Article] The effects of "spatial geometry curriculum with 3D DGS" in lower secondary school mathematics2007

    • Author(s)
      Kimiho CHINO, Tatsuo MOROZUMI, Hitoshi ARAI, Fumihiro OGIHARA, Yuichi OGUCHI, Mikio MIYAZAKI
    • Journal Title

      Proceedings 31th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (in-press)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011031
  • [Journal Article] The effects of "spatial geometry curriculum with 3D DGS" in lower secondary school mathematics2007

    • Author(s)
      K. Chino, T. Morozumi, H. Arai, F. Ogihara, Y. Oguchi, & M. Miyazaki
    • Journal Title

      In Woo, J. H., Lew, H. C., Park, K. S. & Seo, D. Y.(Eds.), Proceedings of the 31 st Conference of the International Group forthe Psychology of Mathematics Education V01.2

      Pages: 137-144

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Journal Article] The effects of "spatial geometry curriculum with 3DDGS" in lower secondary school mathematics2007

    • Author(s)
      Kimiho CHINO, Tatsuo MOROZUMI, Hitoshi ARAI, Fumihiro OGIHARA, Yuichi OGUCHI, & Mikio MIYAZAKI
    • Journal Title

      Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Vol.2

      Pages: 137-144

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Journal Article] 中学校数学における3次元動的幾何ソフトの利用に関する研究 : 「空間図形のカリキュラム」による認知的な効果2006

    • Author(s)
      茅野公穂, 新井仁, 伊藤武廣, 岩永恭雄, 荻原文弘, 小口祐一, 宮崎樹夫, 両角達男
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集30

      Pages: 391-392

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Journal Article] 学校数学における証明の機能に関する研究 : 「発見」に係る生徒の認識を捉える枠組み2006

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Journal Title

      第39回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会)

      Pages: 564-569

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Journal Article] 中学校数学における3次元動的幾何ソフトの利用に関する研究 : 空間図形のカリキュラム開発における新たな可能性2006

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 新井仁, 伊藤武廣, 岩永恭雄, 小口祐一, 茅野公穂, 両角達男
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集30(日本科学教育学会第30回年会 : 筑波学院大学(つくば市) 30

      Pages: 389-390

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011031
  • [Journal Article] Development of web environment for lower secondary school mathematics teachers with 3D dynamic geometry software2006

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Arai, H., Chino, K., Ogihara, F., Oguchi, Y., Morozumi, T.
    • Journal Title

      Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Prague : PME)(Novotna, J., Moraova, H., Kratka, M., & Stehlikova, N. (Eds.).) 1

      Pages: 409-409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011031
  • [Journal Article] 中学校数学における3次元動的幾何ソフトの利用に関する研究 : 「空間図形のカリキュラム」による認知的な効果2006

    • Author(s)
      茅野公穂, 新井仁, 伊藤武廣, 岩永恭雄, 小口祐一, 宮崎樹夫, 両角達男
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集30(日本科学教育学会第30回年会 : 筑波学院大学(つくば市) 30

      Pages: 391-392

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011031
  • [Journal Article] 学校数学における証明の機能に関する研究:「発見」に係る生徒の認識を捉える枠組み2006

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会第39回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 564-569

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Journal Article] 中学校数学における3次元動的幾何ソフトの利用に関する研究 : 「空間図形のカリキュラム」による情意的な効果2006

    • Author(s)
      両角達男, 新井仁, 伊藤武廣, 岩永恭雄, 小口祐一, 茅野公穂, 宮崎樹夫
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集30(日本科学教育学会第30回年会 : 筑波学院大学(つくば市) 30

      Pages: 387-388

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011031
  • [Journal Article] 中学校数学における3次元動的幾何ソフトの利用に関する研究:教材開発のための枠組みの設定とカリキュラムに応じた利用2005

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 新井仁, 伊藤武廣, 岩永恭雄, 小口祐一, 茅野公穂, 両角達男
    • Journal Title

      第29回日本科学教育学会年会論文集

      Pages: 143-144

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011031
  • [Presentation] 学校算数科における非認知能力と認知能力に対する教師による評価の関係-4領域からみたその特徴-2023

    • Author(s)
      佐々祐之,永_潤_郎,茅野公穂,岩_耕司,吉川厚
    • Organizer
      日本数学教育学会, 春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価 - 算数科の領域「図形」における評価の特徴-2022

    • Author(s)
      茅野公穗, 宮川健, 山崎美穂, 吉川厚
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 実生活で有機的に活用できる資質・能力を育てる科学教育カリキュラムの開発(4):算数をベースにした小学校中学年かがく領域におけるSTEAM 教育の実践を事例に2022

    • Author(s)
      島田英一郎・三崎隆・茅野公穗・村松浩幸・谷塚光典
    • Organizer
      日本科学教育学会第46回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02852
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価:算数科の領域「図形」における評価の特徴2022

    • Author(s)
      茅野公穗,宮川健,山崎美穂,吉川厚
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会(宇都宮大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 実生活で有機的に活用できる資質・能力を育てる科学教育カリキュラムの開発(3): 教職大学院の教科横断科目「STEM授業内容研究」と「STEM教材開発演習」において連関した実践を事例に2021

    • Author(s)
      田代佑夏, 片原範子, 三崎隆, 茅野公穗, 村松浩幸, 谷塚光典
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02852
  • [Presentation] 実生活で有機的に活用できる資質・能力を育てる科学教育カリキュラムの開発(3): 教職大学院の教科横断科目「STEM授業内容研究」と「STEM教材開発演習」において連関した実践を事例に2021

    • Author(s)
      田代佑夏, 片原範子, 三崎隆, 茅野公穗, 村松浩幸, 谷塚光典
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Presentation] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:中学校数学における「数学全般」に関する調査結果の考察.2020

    • Author(s)
      茅野公穂, 宮川健, 吉川厚.
    • Organizer
      日本数学教育学会第8回春期研究大会.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:中学校数学における「探究的証明」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      宮崎樹夫,茅野公穂,中川裕之,吉川厚, 清水静海,岩永恭雄
    • Organizer
      日本数学教育学会, 春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:中学校数学における「探求的証明」に関する調査結果の考察.2020

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 茅野公穂, 中川裕之, 吉川厚, 清水静海, 岩永恭雄.
    • Organizer
      日本数学教育学会第8回春期研究大会.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 数学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルに対する教師による評価:中学校数学における「探究的証明」に関する調査結果の考察2020

    • Author(s)
      宮崎樹夫,茅野公穂,中川裕之,吉川厚, 清水静海,岩永恭雄
    • Organizer
      日本数学教育学会, 春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] Assessment of non-cognitive skills specific to contents and activities of school subjects: with a focus on “mathematical proof” in junior high school mathematics2019

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nakagawa, H., Yoshikawa, A., Chino, K., Miyakawa, T., Fujita, T., & Shimizu, S.
    • Organizer
      World Education Research Association 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Presentation] The role of ‘opportunity to learn’ in the geometry curriculum: A multilevel comparison of six countries2019

    • Author(s)
      Bokhove, C., Miyazaki, M., Leung, A., Mok, I., Komatsu, K., & Chino, K.
    • Organizer
      2019 American Educational Research Association Annual Meeting
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Presentation] 科学的資質・能力を育む小学校低学年のカリキュラム開発2019

    • Author(s)
      田代佑夏, 井出幸輔, 島田英一郎, 田中俊太, 湯浅健吾, 三崎隆, 村松浩幸, 茅野公穂, 谷塚光典, 市川公明
    • Organizer
      日本科学教育学会 第43会年会宇都宮大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 実生活で有機的に活用できる資質・能力を育てる科学教育カリキュラムの開発(2): 小学校低学年かがくにおける実践を事例に2019

    • Author(s)
      田代佑夏,井出幸輔,三崎隆,村松浩幸,茅野公穂,谷塚光典,市川公明
    • Organizer
      日本理科教育学会 第69回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] Assessment of Non-Cognitive Skills Specific to Contents and Activities of School Subjects: Focusing on ‘mathematical proof’ in school mathematics of junior high school level2019

    • Author(s)
      Mikio Miyazaki, Hiroyuki Nakagawa, Atsushi Yoshikawa, Kimiho Chino, Takeshi Miyakawa, Taro Fujita, Shizumi Shimizu
    • Organizer
      The World Education Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] Assessment of Non-Cognitive Skills Specific to Contents and Activities of School Subjects: Focusing on ‘mathematical proof’ in school mathematics of junior high school level2019

    • Author(s)
      Mikio Miyazaki, Hiroyuki Nakagawa, Atsushi Yoshikawa, Kimiho Chino, Takeshi Miyakawa, Taro Fujita, Shizumi Shimizu
    • Organizer
      The World Education Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発―領域「数と式」における調査内容について―2018

    • Author(s)
      中川裕之,佐々祐之,榎本 哲士,茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 実生活で有機的に活用できる資質・能力を育てる科学教育カリキュラムの開発(1): 小学校低学年かがくにおける実践を事例に2018

    • Author(s)
      湯本哲,田代佑夏,高橋和幸,井出幸輔,水野真二郎,三崎隆,村松浩幸,天谷健一,茅野公穂,谷塚光典,神原浩,市川公明
    • Organizer
      日本理科教育学会 第68回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発: 領域「数と式」における調査内容について2018

    • Author(s)
      中川裕之, 佐々祐之, 榎本哲士, 茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会 第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発―領域「数と式」における調査内容について―2018

    • Author(s)
      中川裕之,佐々祐之,榎本 哲士,茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 領域固有な方法知を生成しようとする態度を養うタスクデザイン: オープンな場面で証明することを例として2017

    • Author(s)
      宮﨑樹夫,茅野公穗,小松孝太郎,松永泰幸,Bokhove, C., Leung, A., Mok, I.
    • Organizer
      日本科学教育学会 第41回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04764
  • [Presentation] 領域固有な方法知を生成しようとする態度を養うタスクデザイン2017

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 茅野公穂, 小松孝太郎, 松永泰幸, Bokhove, C., Leung, A., & Mok, I.
    • Organizer
      日本科学教育学会第41回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Presentation] 課題探究として証明することを実現する指導法開発: 第1学年の小単元「基本的な作図」2017

    • Author(s)
      茅野公穂,清水あかね
    • Organizer
      日本数学教育学会 第5回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 課題探究として証明することを実現する指導法開発: 第1学年の小単元「基本的な作図」2017

    • Author(s)
      茅野公穂,清水あかね
    • Organizer
      日本数学教育学会 第5回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 領域固有な方法知を生成しようとする態度を養うタスクデザイン2017

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 茅野公穂, 小松孝太郎, 松永泰幸, Bokhove, C., Leung, A., Mok, I.
    • Organizer
      日本科学教育学会 第41回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Organizer
      the 13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      University of Hamburg(Germany)
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化2016

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Organizer
      日本数学教育学会 第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「図形」のカリキュラム開発枠組みの精緻化2016

    • Author(s)
      茅野公穂,宮川健
    • Organizer
      日本数学教育学会 第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Organizer
      the 13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      University of Hamburg, Hamburg, German
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Organizer
      the 13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      Hamburg, Germany
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「数と式」,「図形」の カリキュラム開発枠組みの精緻化2015

    • Author(s)
      茅野公穂,佐々祐之,宮﨑樹夫,宮川健,中川裕之,岩永恭雄,松岡樂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第3回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2015-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域「数と式」,「図形」の カリキュラム開発枠組みの精緻化2015

    • Author(s)
      茅野公穂,佐々祐之,宮﨑樹夫,宮川健,中川裕之,岩永恭雄,松岡樂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第3回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2015-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究として証明することの授業化: 第1学年の小単元「基本的な作図」2015

    • Author(s)
      茅野公穂, 清水あかね
    • Organizer
      日本科学教育学会 第39回年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究として証明することの授業化: 第1学年の小単元「基本的な作図」2015

    • Author(s)
      茅野公穂, 清水あかね
    • Organizer
      日本科学教育学会第39回年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究として証明することの授業化: 第1学年の小単元「基本的な作図」2015

    • Author(s)
      茅野公穂, 清水あかね
    • Organizer
      日本科学教育学会 第39回年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Presentation] 中学校図形領域における課題探究として証明することの授業化: 第1学年の内容「基本的な作図」と「空間図形」2014

    • Author(s)
      茅野公穂,嶋田和美,荻原啓一
    • Organizer
      日本数学教育学会 第2回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381191
  • [Presentation] 中学校図形領域における課題探究として証明することの授業化:第1学年の内容「基本的な作図」と「空間図形」2014

    • Author(s)
      茅野公穂・嶋田和美・荻原啓一
    • Organizer
      日本数学教育学会第2回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Presentation] 中学校図形領域における課題探究として証明することの授業化: 第1学年の内容「基本的な作図」と「空間図形」2014

    • Author(s)
      茅野公穂,嶋田和美,荻原啓一
    • Organizer
      日本数学教育学会 第2回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350231
  • [Presentation] 中学校図形領域における課題探究として証明することの授業化:第1学年の内容「基本的な作図」と「空間図形」2014

    • Author(s)
      茅野公穂・嶋田和美・荻原啓一
    • Organizer
      日本数学教育学会 第2回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 中学校図形領域における課題探究として証明することの授業化:第1学年の内容「基本的な作図」と「空間図形」2014

    • Author(s)
      茅野公穂・嶋田和美・荻原啓一
    • Organizer
      日本数学教育学会 第2回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 学校数学における証明をよむ活動に関する研究: よむ対象に応じた三つの側面に焦点をあてて2013

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第46回 秋期研究大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 学校数学における証明をよむ活動に関する研究: よむ対象に応じた三つの側面に焦点をあてて2013

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第46回 秋期研究大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 学校数学における証明することの学習に関する研究: 証明することをふりかえる側面で必要な活動に焦点をあてて2012

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学.
    • Year and Date
      2012-11-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] 学校数学における証明することの学習に関する研究: 証明することを ふりかえる側面で必要な活動に焦点をあてて2012

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] Reflecting on geometrical proofs: What do students produce by reflecting on a proof?2012

    • Author(s)
      Kimiho Chino
    • Organizer
      The 12th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      COEX, Seoul, Korea.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] Reflecting on geometrical proofs: What do students produce by reflecting on a proof?2012

    • Author(s)
      Kimiho Chino
    • Organizer
      The 12th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      COEX, Seoul, Korea
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠 組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 学校数学における証明することの学習に関する研究: 証明することをふりかえる側面で必要な活動に焦点をあてて2012

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] 学校数学における証明や証明することをどう捉えるか2011

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会 第35回年会
    • Place of Presentation
      東京工業大学.
    • Year and Date
      2011-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] 学校数学における証明や証明することをどう捉えるか2011

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会 第35回年会
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Year and Date
      2011-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] An assessment framework for students'abilities/competencies in proving2010

    • Author(s)
      Chino, K., Komatsu, K., Miyazaki, M., et al.
    • Organizer
      The 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Tokyo
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Presentation] An assessment framework for students' abilities/competencies in proving2010

    • Author(s)
      Chino, K.
    • Organizer
      The 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2010-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Presentation] 学校数学での理由の説明・証明を捉える枠組み2010

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第34回年会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] 学校数学での理由の説明・証明を捉える枠組み2010

    • Author(s)
      茅野公穗
    • Organizer
      日本科学教育学会第34回年会
    • Place of Presentation
      広島
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Presentation] An assessment framework for students abilities/competencies in proving2010

    • Author(s)
      Chino, K., Komatsu, K., Miyazaki, M., et al
    • Organizer
      The 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Tokyo
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Presentation] 学校数学での理由の説明・証明を捉える枠組み2010

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会 第34回年会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530960
  • [Presentation] 我が国の数学教育における証明研究の課題と展望2009

    • Author(s)
      宮崎樹夫,茅野穂,小松孝太郎, 他
    • Organizer
      日本数学教育学会第42回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      静岡
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Presentation] カリキュラムにおける証明の居場所を捉える枠組み2009

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会 第33回年会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学
    • Year and Date
      2009-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Presentation] 我が国の数学教育における証明研究の課題と展望2009

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 茅野公穂, 他
    • Organizer
      日本数学教育学会 第41回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Presentation] 我が国の数学教育における証明研究の課題と展望2009

    • Author(s)
      宮崎樹夫, 茅野公穂, 他
    • Organizer
      日本数学教育学会第42回数学教育論文発表会論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Presentation] カリキュラムにおける証明の居場所を捉える枠組み2009

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会 第33回年会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学
    • Year and Date
      2009-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Presentation] カリキュラムにおける証明の居場所を捉える枠組み2009

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第33回年会
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2009-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330181
  • [Presentation] Rethinking "discovery" as a function of proof in school mathematics2008

    • Author(s)
      Kimiho CHINO
    • Organizer
      International group for the Psychology of Mathematics Education, PME 32 (Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME-NA XXX, Vol.1, p.247)
    • Place of Presentation
      Universidad Michoacana de San Nicolas de Hidalgo, Morelia, Mexico
    • Year and Date
      2008-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] 学校数学における説明・証明研究の枠組みへの示唆2008

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第32回年会(日本科学教育学会第32回年会論文集,157-158)
    • Place of Presentation
      岡山理科大学
    • Year and Date
      2008-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] Rethinking "discovery" as a function of proof in school mathematics2008

    • Author(s)
      Kimiho CHINO
    • Organizer
      al group for the Psychology of Mathematics Education, PME 32. Universidad Michoacana de San Nicolas deHidalgo
    • Place of Presentation
      Morelia, Mexico
    • Year and Date
      2008-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] 学校数学における説明・証明研究の枠組みへの示唆2008

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第32回年会
    • Place of Presentation
      岡山理科大学
    • Year and Date
      2008-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] 三次元動的幾何環境での図形の認識と論理の役割2007

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会第40回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2007-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] 3次元動的幾何環境下での空間図形のカリキュラムと学習の評価問題2007

    • Author(s)
      茅野公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] 三次元動的幾何環境での図形の認識と論理の役割2007

    • Author(s)
      茅野 公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第40回数学教育論文発表会(第40回数学教育論文発表会論文集, 931-932.)
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2007-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] 3次元動的幾何環境下での空間図形のカリキュラムと学習の評価問題2007

    • Author(s)
      茅野 公穂
    • Organizer
      日本科学教育学会 第31回年会(日本科学教育学会年会論文集31, 375-378.)
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] The effects of "spatial geometry curriculum with 3D DGS" in lower secondary school mathematics(Woo, J.H., Lew, H.C., Park, K.S., Seo, D.Y. (Eds. ))2007

    • Author(s)
      K. Chino, T. Morozumi, H. Arai, F. Ogihara, Y. Oguchi, M. Miyazaki
    • Organizer
      Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Seoul National University (Korea)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Presentation] Development of web environment for lower secondary school mathematics teachers with 3D dynamic geometry software. ( Novotna, , J., Moraova, H., Kratka, , M., Stehlikova, N. (Eds. ). )2006

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Arai, H., Chino, K., Ogihara, F., Oguchi, Y., Morozumi, T.
    • Organizer
      Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Prague: PME.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330187
  • [Presentation] 中学校数学における3次元動的幾何ソフトの利用に関する研究:「空間図形のカリキュラム」による認知的な効果2006

    • Author(s)
      茅野公穂,新井仁,伊藤武廣,岩永恭雄,荻原文弘,小口祐一,宮崎樹夫,両角達男
    • Organizer
      日本科学教育学会第30回年会
    • Place of Presentation
      筑波学院大学
    • Year and Date
      2006-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730538
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第1学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想

    • Author(s)
      茅野公穂,岩田耕司
    • Organizer
      日本数学教育学会 第1回春期研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(東京キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第1学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想

    • Author(s)
      茅野公穂,岩田耕司
    • Organizer
      日本数学教育学会 第1回春期研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(東京キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • 1.  MIYAZAKI Mikio (10261760)
    # of Collaborated Projects: 10 results
    # of Collaborated Products: 41 results
  • 2.  IWATA Koji (90437541)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  NAGATA Junichiro (30413909)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 4.  SASA Hiroyuki (30315387)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 5.  IWANAGA Yasuo (80015825)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  KOMATSU Kotaro (40578267)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 7.  ITO Takehiro (00015827)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TSUJIYAMA Yosuke (10637440)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  中川 裕之 (00450156)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 10.  青山 和裕 (10400657)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  宮川 健 (30375456)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 12.  牧野 智彦 (10450157)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  OGUCHI Yuichi (70405877)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 14.  KON Mayuko (70507186)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  吉川 厚 (50444120)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 16.  MIYAZAKI Toshie (50349172)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 17.  ARAI Hitoshi (40641543)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KATO Ryuhei (10618648)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  Shimizu Shizumi (20115661)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 20.  両角 達男 (50324322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 21.  水谷 尚人 (80454643)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  松澤 泰道 (60645620)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  榎本 哲士 (60758811)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  島田 英昭 (20467195)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  林 寛平 (10726376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  西 一夫 (20422701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  八木 雄一郎 (80571322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  折川 司 (90401877)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  三浦 登志一 (70442506)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  藤田 太郎 (20964711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  山崎 美穂 (50824132)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  OGIHARA Fumihiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  KITAJIMA Shigeki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  BABA Naoki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  YUMOTO Takeshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  伊藤 武広
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi