• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

UCHINOKURA Shingo  内ノ倉 真吾

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 70512531
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 鹿児島大学, 法文教育学域教育学系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2025: 鹿児島大学, 法文教育学域教育学系, 准教授
2020: 鹿児島大学, 教育学部, 准教授
2013 – 2015: 鹿児島大学, 教育学部, 准教授
2011 – 2012: 静岡大学, 教育学部, 准教授
2011: 静岡大学, 教育学部, 講師
2008 – 2010: Shizuoka University, 教育学部, 助教
2009: 静岡大, 教育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Except Principal Investigator
Science education / Education on school subjects and activities / Basic Section 09080:Science education-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
理科教育 / STEM教育 / 創造性 / 科学的モデリング / へき地 / 教科指導 / 複式学級 / モデリング能力 / 表象 / アナロジー … More / エンパワーメント / 科学資本論 / 離島 / 少人数学級 / 教育課程 / Science for All / 科学教育カリキュラム / インクルーシブ教育 / STEAM教育 / 発達的過程 / マルチモダリティー / 科学教育 / 科学的能力 / 理科指導法 / 小学校複式学級 / 実践的知識 / 小規模学級 / 学習過程 / 同単元指導 / 学年別指導 / へき地・小規模校 / 理科授業 / 実践的な知識 / メタ表象 / モデル / 資質・能力 / 認識的知識 / 数学化 / モデル化 / メタ理解 / 比喩的言語 / 科学的探究プロセス / 科学教育スタンダード / アメリカ / 文法 / 語彙 / 読むこと / 書くこと / 学習言語 / 自己説明 / 教授ストラテジー / 認知的葛藤 / アナロジー的推論 / 言語観 / what-if分析 / 条件文 / 科学史 / コンテクスト … More
Except Principal Investigator
理科教育 / カリキュラム / STEM教育 / 数学教育 / 科学教育 / Learning Progressions / カリキュラム構成 / NGSS / カリキュラム開発 / 内容構成原理 / Nature of Science / 小学校校庭 / 維管束植物 / 昆虫 / 身近な自然 / 校庭の動植物 / 生物多様性 / 環境教育 / 身近な生物 / 校庭 / 奄美群島 / CCSS / 技術科教育 / 言語教育 / 教科内容構成 / リテラシー教育 / 教育内容の知的発達(LPs) / 教授学習・評価 / 教科教育課程 / 教科の再構成 / アセスメント / LPs(s知的発達における知的内容構成) / MINT教育 / STEM教育の欧米比較 / 米国STEM教育の二重モデル / LPs(知的発達における知的内容構成 / MINT / STEMとリテラシー / 認知・学習・発達 / NGSS(次世代科学スタンダーズ) / STEM教育法 / 学習内容構成のパラダイムシフト / LPs(;知的内容の発達構成) / STEM教育の二重モデル / Engineering教育 / 3デイメンジョン学習 / 英国のSTEM教育 / オランダの現実的数学教育 / ドイツのMINT教育 / LPs(知的内容の発達構成) / NGSS(次世代科学スタンダーズ / 米国のSTEM 教育 / 工学教育 / 技術教育 / 理数教育 / STEM 教育 / NCTM(全米数学教育学会) / NSTA(全米科学教育連合学会) / Common Core / 科学教育フレームワーク / 科学/技術/工学/数学リテラシー / 次世代全米科学スタンダード / Common Core / 教科領域横断 / 米国のスタンダード / 米国の数学教育 / 米国の科学教育 / 日本の理科教育、数学教育、技術教育 / スタンダード教育 / アメリカの科学教育 / 教科横断 / カリキュラム研究 / 科学、技術、工学、数学教育 / STEM 教育 / 企業ベネフィット / 地域教育リソース / キャリア教育差込教材 / 基礎的汎用的能力 / CSR活動 / キャリア教育ネットワーク / キャリア教育ハブシステム / 中学校理科 / 学習の有用性 / キャリア教育 / 学力 / ジェンダー / 教育課程 / 言語力 / 教科書の問い / コンビテンス / 科学の本質 / モデリング能力 / 問い / 教科書 / コンピテンス / 探究スキル / 理科 / 原子力教育 / サイエンスコミュニケーション / ESD論 / シチズンシップ教育 / STSアプローチ論 / シティズンシップ教育 / STS教育論 / 放射線教育 / リスクコミュニケーション / 防災減災教育 / 防災・減災教育 / 放射線リスクコミュニケーション / 放射線リスク / NGSS, / 科学技術ガバナンス / エネルギー環境教育教材 / 技術 リテラシー / 科学リテラシー / 持続可能 / エネルギー環境教育リテラシー / 現職教育 / ナショナルカリキュラム / エネルギー教育実践校 / エネルギー環境教育 / エコスクール / サステイナブル / 世代間公平 / トレードオフ / LCA / 意思決定 / リスク / 不確実性 / マルチ/インターディシプリン / ESD / カリキュラムフレームワーク重層構造図 / カリキュラムフレームワークの目標と内容の二次元マトリックス / エネルギー環境リテラシー / カリキュラム構成・開発 Less
  • Research Projects

    (18 results)
  • Research Products

    (141 results)
  • Co-Researchers

    (73 People)
  •  人工知能(AI)時代の理科教育における「創造性」とその育成方策に関する基礎的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      内ノ倉 真吾
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  エンパワーメント・アプローチに基づく小学校複式学級の教科教育方法論の再構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      内ノ倉 真吾
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  創造性育成の観点から見た科学的モデリング能力の開発方法の解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      内ノ倉 真吾
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (A))
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  理科教育における「創造性」とその育成方策に関する基礎的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      内ノ倉 真吾
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  An analysis of the content composition principle of "Nature of Science" and curriculum development in science education

    • Principal Investigator
      鈴木 宏昭
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  Species diversity of wildlife inhabiting in schoolyard of elementary school, and the utilization to environmental education, in Amami Islands, Japan.

    • Principal Investigator
      川西 基博
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Exploration of the developmental process of scientific modeling ability from the viewpoint of multi-modalityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Uchinokura Shingo
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  The Study on Teachers' Practical Knowledge of Multi-grade Teaching in Primary Science Lessons.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      UCHINOKURA Shingo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Research on New Vision for Subjects and Construction of Subjects-Based on Comparative study of STEM Education in U.S. and European Countries

    • Principal Investigator
      NAGASU Namio
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Basic research on fostering competencies of modelling/mathematisation of nature in science educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Uchinokura Shingo
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Development of science education curriculum that brings up the citizens who have the scientific inquiry ability and scientific power for living the future

    • Principal Investigator
      NAKAYAMA Hayashi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Development of career education program for realizing the usefulness of science learning and construction of the hab-system

    • Principal Investigator
      KAYANO Takahiro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Clarification of Innovative Science,Technology,Engineering and Mathematics Education in U.S.-Recommendation for Educational Reform

    • Principal Investigator
      NAGASU Namio
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba
      Tokoha Gakuen University
  •  Academic Language as barriers of Language in Science EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UCHINOKURA Shingo
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kagoshima University
      Shizuoka University
  •  Fundamental research on the development for innovation in science education for formatting science & technology governance

    • Principal Investigator
      KUMANO Yoshisuke
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A Study on Integrated Promotion of Logical/Rhetorical Reasoning Skills in Science EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UCHINOKURA Shingo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Study of Curriculum Development for Energy and Environmental Literacy

    • Principal Investigator
      NAGASU Namio
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tokoha Gakuen University
  •  理科教育におけるアナロジー的推論を促進するプラグマティックな要因の解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      内ノ倉 真吾
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 議論する こととその方法2013

    • Author(s)
      内ノ倉真吾 (奥野健二・大矢恭久編著)
    • Publisher
      (株)ITSC
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Book] 理科の学習、論教科教育の理論と授業II(理数編)2012

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] Elementary School Students’ Understanding of “Results” and “Discussion” in a Process of Scientific Problem-Solving: From the Perspective of the Distinction Between Observations and Inferences2024

    • Author(s)
      桃原研也, 内ノ倉真吾
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 64 Issue: 3 Pages: 313-327

    • DOI

      10.11639/sjst.23057

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2024-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17599, KAKENHI-PROJECT-23K20741, KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Journal Article] 小学生の「結果に基づいた考察」の記述を促進する指導方法の研究 -第5学年「植物の発芽と成長」の授業実践に基づいて-2023

    • Author(s)
      桃原研也,宮﨑幸樹,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 21 Pages: 358-358

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17599
  • [Journal Article] Pre-Service Science Teachers’ Perceptions of the Human Element of Science,2023

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Daiki Yamashita, Hiroaki Suzuki, Ryugo Oshima, Satoshi Tsuchida
    • Journal Title

      15th European Science Education Research Association Abstract Book

      Volume: - Pages: 189-189

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Journal Article] Pre-Service Primary School Teachers' Understanding of the Distinction Between Observations and Inferences in Science2023

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Kenya Momohara, Nana Yamanaka
    • Journal Title

      96th NARST International Conference Abstract Book

      Volume: - Pages: 348-348

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Journal Article] Pre-Service Science Teachers’ Perceptions of the Human Element of Science2023

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Daiki Yamashita, Hiroaki Suzuki, Ryugo Oshima, Satoshi Tsuchida
    • Journal Title

      15th European Science Education Research Association Abstract Book

      Volume: 1 Pages: 189-189

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20741
  • [Journal Article] Childrens' Perceptions of the Use of Technology and Games in Science Learning2022

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Nao Nomura
    • Journal Title

      EASE 2022 International Conference (Program Book)

      Volume: - Pages: 51-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Journal Article] Junior-High School, High School, and University Students’ Understanding of Uncertainty in Scientific Measurement: Focus on Concepts of Accuracy and Precision2021

    • Author(s)
      古賀康裕,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 62 Issue: 2 Pages: 415-429

    • DOI

      10.11639/sjst.21028

    • NAID

      130008122793

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2021-11-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] Primary and lower secondary students’ perceptions of representational practices in science learning: focus on drawing and writing2020

    • Author(s)
      Uchinokura Shingo
    • Journal Title

      International Journal of Science Education

      Volume: 42 Issue: 18 Pages: 3003-3025

    • DOI

      10.1080/09500693.2020.1849854

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] 小学校複式学級の理科授業におけるものづくりの実践-エンジニアリングデザインの視点を導入して-2020

    • Author(s)
      高岡門夢, 通村隆翔, 内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 18 Pages: 240-240

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] 理科カリキュラムにおける測定の不確かさに関わる基本的な概念2020

    • Author(s)
      古賀康裕, 内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 44 Pages: 417-418

    • NAID

      130007945549

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] Development and practice of lessons introducing engineering design learning process in junior high school science2019

    • Author(s)
      太田 和希、内ノ倉 真吾
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 34 Issue: 2 Pages: 41-44

    • DOI

      10.14935/jsser.34.2_41

    • NAID

      130007751617

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2019-11-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] 中学生による科学的に探究可能な問いの判断と生成の実際事象の観察から-大学生との比較との比較に基づいて-2019

    • Author(s)
      廣直哉,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 60(1)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] アメリカの初等・前期中等科学カリキュラムにおけるエンジニアリングデザイン−科学スタンダード・教科書の学習内容に着目して−2019

    • Author(s)
      内ノ倉 真吾
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 43 Issue: 0 Pages: 87-88

    • DOI

      10.14935/jssep.43.0_87

    • NAID

      130007882977

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] An Examination of Junior High School Students’ Ability to Identify and Ask Investigable Questions: A Comparison with University Students2019

    • Author(s)
      HIROSHI Naoya、UCHINOKURA Shingo
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 60 Issue: 1 Pages: 173-184

    • DOI

      10.11639/sjst.18047

    • NAID

      130007696326

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2019-07-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] In-service and Pre-service Teachers’ Perceptions on “Making” in Science Learning: Based on Teaching and Learning Experiences of “Making”2019

    • Author(s)
      OHTA Kazuki、UCHINOKURA Shingo
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 60 Issue: 2 Pages: 291-300

    • DOI

      10.11639/sjst.19028

    • NAID

      130007769956

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2019-11-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] 中学生の酸化に関する科学的な知識と実用的な知識の実際-金属のさびを事例にして-2019

    • Author(s)
      太田和希,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本理科教育学会九州支部大会論文集

      Volume: 45 Pages: 30-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] Preservice Science Teachers’ Perceptions on Textbooks in Japan: From the Perspectives of Teachers and Learners2019

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Journal Title

      15th IARTEM conference on textbooks and educational media

      Volume: - Pages: 67-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] 中学生の科学的測定の性質に関する認識の調査-データの代表性・信頼性の認識に着目して-2019

    • Author(s)
      古賀康裕,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 17 Pages: 369-369

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Journal Article] Students' Use of Representations and Particle Models for Dissolution2018

    • Author(s)
      Uchinokura,S.
    • Journal Title

      Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education

      Volume: Part 2 Pages: 168-180

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 理科授業における中学生の事象の観察から生成する疑問の特徴-物質の状態変化を事例にして-2018

    • Author(s)
      廣直哉、内ノ倉真吾
    • Journal Title

      鹿児島大学教育学部教育実践研究紀要

      Volume: 27

    • NAID

      120006463672

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] Characteristics of Pupils’ Recognition of Diagrammatic Representation in Science Learning: A Comparison with Recognition of Linguistic Representation2018

    • Author(s)
      内ノ倉真吾,北原深志,下古立浩
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 59 Issue: 2 Pages: 217-227

    • DOI

      10.11639/sjst.18031

    • NAID

      130007534912

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2018-11-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] Secondary school students’ meta-knowledge and procedural knowledge of the construction and interpretation of graphs2018

    • Author(s)
      末廣渉,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 33 Issue: 2 Pages: 55-60

    • DOI

      10.14935/jsser.33.2_55

    • NAID

      130007521824

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2018-12-01
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] Examining students’ and teachers’ recognition of Making in science education2018

    • Author(s)
      太田和希,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 33 Issue: 2 Pages: 61-64

    • DOI

      10.14935/jsser.33.2_61

    • NAID

      130007521833

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2018-12-01
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] Instructional Characteristics of Graphs in Elementary and Lower-Secondary School Science Textbooks: Content Analysis Focusing on the Elements of a Graph2018

    • Author(s)
      末廣渉,内ノ倉真吾
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 59 Issue: 1 Pages: 67-77

    • DOI

      10.11639/sjst.18012

    • NAID

      130007437831

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2018-07-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 小・中学校理科教科書におけるグラフの構成・解釈に関する指導の内容構成-英国・米国の指導書・教科書との比較に基づいて-2017

    • Author(s)
      末廣渉、内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 32(2) Pages: 53-56

    • NAID

      130007387517

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 小学校複式学級における教科・領域の指導計画・担当の実際-鹿児島県中西部地区の学校を事例にして-2017

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本教科教育学会全国大会論文集

      Volume: - Pages: 196-197

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13581
  • [Journal Article] 理科教育における「問いの設定」の学習内容の構成-アメリカの科学スタンダード・教科書に着目して-2017

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、廣直哉
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 32(3) Pages: 41-46

    • NAID

      130007387563

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 米国の教師教育プログラムとしてのSTEM体験型ワークショップ -NSTAの第5回STEMfo フォーラム&エキスポに参加して2017

    • Author(s)
      内ノ倉真吾・丹沢哲朗・長洲南海男
    • Journal Title

      日本教科教育学会第43回全国大会 日本教科教育学全国大会論文集

      Volume: 43 Pages: 164-165

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03493
  • [Journal Article] 中学生による科学的に探究可能な問いの判断と生成の実際-大学生との比較に基づいて-2017

    • Author(s)
      廣直哉、内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 32(2) Pages: 49-52

    • NAID

      130007387526

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] アメリカ中等科学教科書におけるモデルの開発と利用に関する内容構成の特質-ホルト科学教科書と日本の理科教科書との比較に基づいて-2016

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      教材学研究

      Volume: 27 Pages: 117-124

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] German and Japanese Student Teachers' Views of Creativity2016

    • Author(s)
      Luzie Semmler, Verena Pietzner, and Shingo Uchinokura
    • Journal Title

      Innovations in Science Education Research & Practice: Strengthening International Collaboration(E-Proceedings of EASE2016 Tokyo)

      Volume: - Pages: 42-42

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 理科授業における中学生の事象の観察と疑問の生成との関係-物質の状態変化を事例にして-2016

    • Author(s)
      廣直哉、内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 31(2) Pages: 39-52

    • NAID

      130006655978

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] アメリカにおけるSTEM教育の推進方策-スタンダード・プログラムの開発と学習環境の向上に着目して2016

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 65(4) Pages: 9-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 中学生の理科学習を通じたモデルについての理解2016

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 40 Pages: 171-172

    • NAID

      130007436462

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 科学領域の熟達者のアナロジーの使用方法-問題解決および科学的な探究過程に着目して-2016

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      鹿児島大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 66 Pages: 49-70

    • NAID

      120005758105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 長期の理科学習者としての理科系大学生のアナロジーの使用-「物質の状態変化」の学習の振り返りに基づいて-2016

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      鹿児島大学教育学部研究紀要 教育科学編

      Volume: 66 Pages: 13-33

    • NAID

      120005758094

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] Chemistry Teachers’ Perceptions and Attitudes about Creativity in Chemistry Classes2016

    • Author(s)
      Annika Springub , Luzie Semmler , Shingo Uchinokura, Verena Pietzner
    • Journal Title

      Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future(Proceedings of ESERA 2015)

      Volume: - Pages: 2785-2794

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 大学生における科学的モデルに対する限界性の認識―肺の呼吸モデルと状態変化の粒子モデルに着目して―2016

    • Author(s)
      松井淳、内ノ倉真吾、稲田結美
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30(4) Pages: 5-10

    • NAID

      130006655867

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 理科教育におけるアナロジーとモデルの開発と利用-育成したい科学的な能力という観点から-2016

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 65(7) Pages: 5-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] 中学生が授業導入時の事象の観察から生成する疑問-油脂の凝固に関連した疑問を事例にして-2015

    • Author(s)
      廣直哉、内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 30(2) Pages: 35-38

    • NAID

      130006660237

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Journal Article] アメリカにおけるSTEM教育推進の活動事例報告-アイオワ州での取り組みに着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、石崎友規、齊藤智樹、Irma Rahma Suwarma、今村哲史、熊野善介、長洲南海男
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 29(1) Pages: 87-92

    • NAID

      130006660051

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Journal Article] アメリカにおけるSTEM教育推進の活動事例報告-ア イオワ州での取り 組みに着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾_、石崎友規、齊藤智樹、Irma Rahma Suwarma、 今村哲 史、熊野善介、長洲南海男
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 29(1) Pages: 87-92

    • NAID

      130006660051

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531219
  • [Journal Article] アメリカにおけるSTEM教育推進の活動事例 報告-ア イオワ州での取り組みに着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾_、石崎友規、齊藤智樹、Irma Rahma Suwarma、今村哲史、 熊野善介、長洲南海男
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 29(1) Pages: 87-92

    • NAID

      130006660051

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531219
  • [Journal Article] 資質・能力の観点からの理科カリキュラムの開発に向けて-教育課程編成の枠組みをめぐる動向に着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本理科教育学会第64回全国大会発表論文集

      Volume: - Pages: 83-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Journal Article] アメリカの科学スタンダードにおけるモデリング能力-“Next Generation Science Standards”の内容構成に着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 38 Pages: 361-362

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Journal Article] Creativity in Science Education2014

    • Author(s)
      Shingo UCHINOKURA, Verena PIETZNER
    • Journal Title

      Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik

      Volume: 34 Pages: 88-90

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Journal Article] 学習科学の知見に基づいた理科カリキュラムの開発と実践に向けて2013

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 62 (2) Pages: 26-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300271
  • [Journal Article] ドイツにおける学校外の科学学習環境としての "Schulerlabor" -ニーダーザクセン州での実践に着目して-2013

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 27(6) Pages: 111-116

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300271
  • [Journal Article] 米国の科学技術ガバナンスのためのSTEM教育国家戦略と日本への示唆-K-12 科学教育フレームワークと次世代科学スタンダードを中心として-2013

    • Author(s)
      熊野善介, 萱野貴広, 内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 37 Pages: 68-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Journal Article] 米国の科学技術ガバナンスのためのSTEM 教育国家戦略と日本への示唆- K-12 科学教育フレームワークと次世代科学スタンダードを中心として-2013

    • Author(s)
      熊野善介、萱野貴広、内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 37 Pages: 68-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Journal Article] 学校現場におけるガバナンスシステム導入の可能性-防災・減災教育に対する大学生の意識から-2013

    • Author(s)
      萱野貴広、熊野善介、大矢恭久、奥野健二、内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 37 Pages: 74-77

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Journal Article] ドイツにおける学校外の科学学習環境としての"Shuelerlabor” -ニーダーザクセン州での実践に着目して-2013

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 27(6) Pages: 111-116

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Journal Article] 学習科学の知見に基づいた理科カリキュラムの開発と実践に向けて2013

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 62(2) Pages: 26-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Journal Article] 学校現場におけるガバナンスシステム導入の可能性-防災・減災教育に対する大学生の意識から-2013

    • Author(s)
      萱野貴広, 熊野善介, 大矢恭久, 奥野健二, 内ノ倉真吾
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 37 Pages: 74-77

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Journal Article] 学校教育/教師教育における放射線教育・減災教育の先導的な取り組み-科学技術ガバナンスの確立のための科学教育の事例研究-2012

    • Author(s)
      熊野善介, 萱野貴広, 内ノ倉真吾, 大矢恭久
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 121-124

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Journal Article] 理科授業におけるアナロジー思考の方法論的原理としての「変形」の導入-小学校3年生の電気単元を事例にして-2012

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇)

      Volume: 43 Pages: 119-134

    • NAID

      110008895563

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] 地域特性に配慮した大学教育の取り組み2012

    • Author(s)
      大矢恭久, 奥野健二, 熊野善介, 内ノ倉真吾, 萱野貴広, 神田玲子, 中武貞文
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 125-126

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Journal Article] 理科授業におけるアナロジー思考の方法論的原理としての「変形」の導入.小学校3年生の電気単元を事例にして2012

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇)

      Volume: 43 Pages: 119-134

    • NAID

      110008895563

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] 中学生のアナロジーの生成と評価による理科学習の促進.「凸レンズによる結像」を事例として2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52(2) Pages: 33-45

    • NAID

      130008064208

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] アナロジーを基盤にした認知的な葛藤の生起・促進とその解消-中学生の「電流が+極から-極へ流れる」の意味理解-2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 51(3) Pages: 47-58

    • NAID

      110008513414

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] 小・中・高等学校における「エネルギー」のカリキュラムの接続の視点と方策2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 60(8) Pages: 5-8

    • NAID

      10029604278

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] アナロジーを基盤にした認知的な葛藤の生起・促進とその解消.中学生の「電流が+極から.極へ流れる」の意味理解2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 51(3) Pages: 47-58

    • NAID

      110008513414

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] 中学生のアナロジーの生成と評価による理科学習の促進-「凸レンズによる結像」を事例として-2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52(2) Pages: 33-45

    • NAID

      130008064208

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] 子どもの理科学習におけるアナロジーとメタファー-科学的な概念の形成との関わりに着目して-2010

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇) 41

      Pages: 91-106

    • NAID

      110007564416

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] 子どもの理科学習におけるアナロジーとメタファー.科学的な概念の形成との関わりに着目して2010

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇)

      Volume: 41 Pages: 91-106

    • NAID

      110007564416

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] アナロジーによる理科教授法の開発とその展開.構成主義的学習論の興隆以降に着目して2010

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 50(3) Pages: 27-41

    • NAID

      110007811712

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] アナロジーによる理科教授法の開発とその展開-構成主義的学習論の興隆以降に着目して2010

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科糖学研究 50(3)

      Pages: 27-41

    • NAID

      110007811712

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Journal Article] 理科教育におけるアナロジー/モデルの性質の教授方法-イギリス教科書"Framework Science"を事例にして-2009

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      理科の教育 58(4)

      Pages: 48-51

    • NAID

      10026343604

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830036
  • [Journal Article] 高校生の物質量とモルの個別的な概念形成-量と単位の関係性構築の視点から-2009

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇) 40

      Pages: 17-28

    • NAID

      110007116887

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830036
  • [Presentation] Pre-Service Primary School Teachers' Understanding of the Distinction Between Observations and Inferences in Science.2023

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Kenya Momohara, Nana Nakayama
    • Organizer
      National Association for Research in Science Teaching 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Presentation] Pre-Service Science Teachers’ Perceptions of the Human Element of Science2023

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Daiki Yamashita, Hiroaki Suzuki, Ryugo Oshima, Satoshi Tsuchida
    • Organizer
      15th European Science Education Research Association 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20741
  • [Presentation] Analogies in Chemistry Teaching and Learning2023

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Organizer
      9th Network of Inter-Asian Chemistry Educators (9NICE) Conference
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Presentation] 小学生の「結果に基づいた考察」の記述を促進する指導方法の研究 -第5学年「植物の発芽と成長」の授業実践に基づいて-2023

    • Author(s)
      桃原研也,宮﨑幸樹,内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第73回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17599
  • [Presentation] Pre-Service Science Teachers’ Perceptions of the Human Element of Science2023

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Daiki Yamashita, Hiroaki Suzuki, Ryugo Oshima, Satoshi Tsuchida
    • Organizer
      15th European Science Education Research Association 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Presentation] Childrens' Perceptions of the Use of Technology and Games in Science Learning2022

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Nao Nomura
    • Organizer
      EASE 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22285
  • [Presentation] ngaging secondary school students in model-based reasoning for conceptual understanding2021

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Organizer
      National Association for Research in Science Teaching 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] Student-Generated Analogies in Constructing Explanations for Changes of States of Matter2021

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Organizer
      European Science Education Research Association 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] Pupils’ Understandings of Posing Questions for Scientific Inquiry2021

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura, Misato Kusuhata, Naoya Hiroshi
    • Organizer
      International Science Education Conference 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] Children’s Perceptions of Representational Practices in Science Learning2019

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Organizer
      ESERA 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] Preservice Science Teachers’ Perceptions on Textbooks in Japan: From the Perspectives of Teachers and Learners2019

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Organizer
      15th IARTEM conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] 中学校理科におけるエンジニアリングデザインの学習過程を導入した授業の開発と実践-単元「化学変化とイオン」を事例として-2019

    • Author(s)
      太田和希,内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会2019年度第2回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] アメリカの初等・前期中等科学カリキュラムにおけるエンジニアリングデザイン-科学スタンダード・教科書の学習内容に着目して-2019

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第43回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] 中学生の酸化に関する科学的な知識と実用的な知識の実際-金属のさびを事例にして-2019

    • Author(s)
      太田和希,内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会九州支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] Preservice Science Teachers’ Perceptions on Textbooks in Japan: From the Perspectives of Teachers and Learners2019

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Organizer
      15th International Association for Research on Textbooks and Educational Media Conference.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13581
  • [Presentation] 中学生の科学的測定の性質に関する認識の調査-データの代表性・信頼性の認識に着目して-2019

    • Author(s)
      古賀康裕,内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第69回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01680
  • [Presentation] 中学生・高校生のグラフの構成・解釈に関する認識の調査2018

    • Author(s)
      末廣渉,内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会九州支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 理科教育における大学生と教師のものづくりに関する認識の調査2018

    • Author(s)
      太田和希,内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会平成30年度第2回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 中学生・高校生のグラフの構成・解釈のメタ的知識と手続き的知識の関係-おもりとばねの長さの関係を表すグラフの構成・解釈を事例として-2018

    • Author(s)
      末廣渉,内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会平成30年度第2回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 小・中学校理科教科書に見られるグラフの特徴-変数及びグラフの種類・抽象度に着目して-2017

    • Author(s)
      末廣渉、内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 中学生による科学的に探究可能な問いの判断と生成の実際-大学生との比較に基づいて-2017

    • Author(s)
      廣直哉、内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会平成29年度第2回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 米国の教師教育プログラムとしてのSTEM体験型ワークショップ-NSTAの第5回STEMフォーラム&エキスポ2016に参加して-2017

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、丹沢哲郎、長洲南海男
    • Organizer
      日本教科教育学会第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] Students’ Use of Representation and Particle Models for Dissolution2017

    • Author(s)
      Shingo Uchinokura
    • Organizer
      ESERA2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 小・中学校理科教科書におけるグラフの構成・解釈に関する指導の内容構成-英国・米国の指導書・教科書との比較に基づいて-2017

    • Author(s)
      末廣渉、内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会平成29年度第2回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 理科教育における「問いの設定」の学習内容の構成-アメリカの科学スタンダード・教科書に着目して-2017

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、廣直哉
    • Organizer
      日本科学教育学会平成29年度第3回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 小学校複式学級における教科・領域の指導計画・担当の実際-鹿児島県中西部地区の学校を事例にして-2017

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本教科教育学会第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13581
  • [Presentation] 米国の教師教育プログラムとしてのSTEM体験型ワークショップ -NSTAの第5回STEMfo-フォーラム&エキスポに参加して2017

    • Author(s)
      内ノ倉真吾・丹沢哲朗・長洲南海男
    • Organizer
      日本教科教育学会第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03493
  • [Presentation] 中学生の理科学習を通じたモデルについての理解2016

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第40回年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分県大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] German and Japanese Student Teachers' Views of Creativity2016

    • Author(s)
      Luzie Semmler, Verena Pietzner, and Shingo Uchinokura
    • Organizer
      The fifth International Conference of East-Asian Association for Science Education
    • Place of Presentation
      東京理科大学(東京都新宿区)
    • Year and Date
      2016-08-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 理科授業における中学生の事象の観察と疑問の生成との関係-物質の状態変化を事例にして-2016

    • Author(s)
      廣直哉、内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会平成28年度第2回研究会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県長崎市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 大学生における科学的モデルに対する限界性の認識―肺の呼吸モデルと状態変化の粒子モデルに着目して―2016

    • Author(s)
      松井淳、内ノ倉真吾、稲田結美
    • Organizer
      日本科学教育学会平成27年度第4回研究会
    • Place of Presentation
      山梨大学(山梨県甲府市)
    • Year and Date
      2016-02-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] アメリカ中等科学教科書に見られるモデルの開発と利用-ホルト科学教科書の内容構成を事例にして-2015

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本教材学会第27会研究発表大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都小金井市)
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] Chemistry teachers' perceptions and attitudes about creativity in chemistry classes2015

    • Author(s)
      Verena Pietzner,Shingo Uchinokura
    • Organizer
      European Science Education Research Association 2015 conference
    • Place of Presentation
      ヘルシンキ(フィンランド)
    • Year and Date
      2015-09-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] 中学生が授業導入時の事象の観察から生成する疑問-油脂の凝固に関連した疑問を事例にして-2015

    • Author(s)
      廣直哉、内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会平成27年度第2回研究会
    • Place of Presentation
      佐賀大学(佐賀県佐賀市)
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] アメリカの科学スタンダードにおける数学的能力-“Next Generation Science Standards”の内容構成に着目して-2015

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第39回年会
    • Place of Presentation
      山形大学(山形県山形市)
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03506
  • [Presentation] アメリカにおけるSTEM教育推進の活動事例報告-アイオワ州での取り組みに着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、石崎友規、齊藤智樹、Irma Rahma Suwarma、今村哲史、熊野善介、長洲南海男
    • Organizer
      日本科学教育学会平成26年度第1回研究会
    • Place of Presentation
      福岡教育大学(福岡県宗像市)
    • Year and Date
      2014-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] 質・能力の観点からの理科カリキュラムの開発に向けて-教育課程編成の枠組みをめぐる動向に着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300271
  • [Presentation] 資質・能力の観点からの理科カリキュラムの開発に向けて-教育課程編成の枠組みをめぐる動向に着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(愛媛県松山市)
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] アメリカにおけるSTEM教育推進の活動事例報告-ア イオワ州での取り 組みに着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾_、石崎友規、齊藤智樹、Irma Rahma Suwarma、今村哲史、 熊野善介、長洲南海男
    • Organizer
      日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      日本科学教育学会研究会
    • Year and Date
      2014-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531219
  • [Presentation] モデルに関連する能力の育成から考える理科カリキュラム ―「霧の発生」のモデル実験に対する大学生の認識調査―2014

    • Author(s)
      稲田結美・齋藤恵・内ノ倉真吾・小野瀬倫也
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300271
  • [Presentation] アメリカの科学スタンダードにおけるモデリング能力-“Next Generation Science Standards”の内容構成に着目して-2014

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第38回年会
    • Place of Presentation
      埼玉大学(埼玉県さいたま市)
    • Year and Date
      2014-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] 米国の科学技術ガバナンスのためのSTEM 教育国家戦略と日本への示唆-K-12 科学教育フレームワークと次世代科学スタンダードを中心として-2013

    • Author(s)
      熊野善介, 萱野貴広, 内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第37回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] アメリカの科学教育における「読むこと」の指導方法の特質-関連科目のスタンダードと教科書の分析に基づいて-2013

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本教材学会設立25周年記念研究発表大会
    • Place of Presentation
      日本大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] 学校現場におけるガバナンスシステム導入の可能性-防災・減災教育に対する大学生の意識から-2013

    • Author(s)
      萱野貴広, 熊野善介, 大矢恭久, 奥野健二, 内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第37回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] 学校現場におけるガバナンスシステム導入の可能性ー防災・減災教育に対する大学生の意識からー2013

    • Author(s)
      萱野貴広、熊野善介、大矢恭久、奥野健二、内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第37 回年会
    • Place of Presentation
      三重大学 (三重県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] Creativity in Science Education2013

    • Author(s)
      Shingo UCHINOKURA, Verena PIETZNER
    • Organizer
      Jahrestagung der Gesellschaft fuer Didaktik der Chemie und Physik
    • Place of Presentation
      Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] 米国の科学技術ガバナンスのための STEM 教育国家戦略と日本への示唆‐K-12 科学教育フレームワークと次世代科学スタンダードを中心として-2013

    • Author(s)
      熊野善介、萱野貴広、内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会第37 回年会
    • Place of Presentation
      三重大学 (三重県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] 地域特性に配慮した大学教育の取り組み2012

    • Author(s)
      大矢恭久, 奥野健二, 熊野善介, 内ノ倉真吾, 萱野貴広, 神田玲子, 中武貞文
    • Organizer
      日本科学教育学会第36回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] 理科教育におけるモデル論的アプローチとその可能性-自然の抽象化と理想化に着目して-2012

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2012-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300271
  • [Presentation] 学校教育/教師教育における放射線教育・減災教育の先導的な取り組み-科学技術ガバナンスの確立のための科学教育の事例研究-2012

    • Author(s)
      熊野善介, 萱野貴広, 内ノ倉真吾, 大矢恭久
    • Organizer
      日本科学教育学会第36回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] 地域に配慮した大学教育の取り組み2012

    • Author(s)
      大矢恭久・奥野健二・熊野善介・内ノ倉真吾・萱野貴広・神田玲子・中武貞文
    • Organizer
      日本科学教育学会第36回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大神楽坂キャンパス(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] 学校教育/教師教育における放射線・減災教育の先導的な取り組みー科学技術ガバナンスの確立のための科学教育の事例研究2012

    • Author(s)
      熊野善介・萱野貴広・内ノ倉真吾・大矢恭久
    • Organizer
      日本科学教育学会第36回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大神楽坂キャンパス(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] HLW地層処分地選定に関する合意形成(2)中学校原子力教育プログラムの開発と実践2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、熊野善介, ら
    • Organizer
      日本原子力学会2011年秋の大会
    • Place of Presentation
      西日本総合展示場(福岡県)
    • Year and Date
      2011-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300283
  • [Presentation] 理科教育における言語力とその育成2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学(島根県)
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Presentation] 理科教育における言語力とその育成2011

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Presentation] エネルギー環境リテラシー育成のためのカリキュラム開発へのアプローチ(3) -基本的な考え方-2010

    • Author(s)
      長洲南海男、内ノ倉真吾、畑中敏伸、安藤雅之、出口憲、熊野善介、丹沢哲郎
    • Organizer
      日本エネルギー環境教育学会第5回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2010-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330191
  • [Presentation] エネルギー環境リテラシー育成のためのカリキュラム開発へのアプローチ(3)-基本的な考え方2010

    • Author(s)
      長洲南海男、内ノ倉真吾、畑中敏伸、安藤雅之、出口憲、熊野善介、丹沢哲郎
    • Organizer
      日本エネルギー環境教育学会第5回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330191
  • [Presentation] 理科教育におけるロールプレイとその可能性2009

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2009-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730691
  • [Presentation] エネルギー環境リテラシー育成のためのカリキュラム開発へのアプローチ(2)-エネルギー教育実践校報告書(小・中)より見たエネルギー環境教育-2009

    • Author(s)
      畑中敏伸、内ノ倉真吾、出口憲、丹沢哲郎、熊野善介、長洲南海男
    • Organizer
      日本エネルギー環境教育学会第4回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330191
  • [Presentation] エネルギー環境リテラシー育成のためのカリキュラム開発へのアプローチ(1)-基本的枠組みと教材・実践記録データベースの構築-2009

    • Author(s)
      内ノ倉真吾, 他6名
    • Organizer
      日本エネルギー環境教育学会第4回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2009-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330191
  • [Presentation] エネルギー環境リテラシー育成のためのカリキュラム開発へのアプローチ(1)-基本的枠組みと教材・実践記録データベースの構築2009

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、畑中敏伸、出口憲、丹沢哲郎、熊野善介、長洲南海男
    • Organizer
      日本エネルギー環境教育学会第4回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330191
  • [Presentation] アナロジーに基づいた教授アプローチに見られる理科学習観2008

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      平成19年度日本科学教育学会第4回研究会報告
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2008-06-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830036
  • [Presentation] アナロジー的推論能力の育成とその視点2008

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830036
  • [Presentation] アメリカの小学校理科教科書における実験活動の特徴―モデルの取り扱いに着目して―

    • Author(s)
      齋藤恵・内ノ倉真吾・小野瀬倫也・稲田結美
    • Organizer
      平成25年度第3回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300271
  • [Presentation] 理科教育におけるモデル論的アプローチとその可能性-自然の抽象化と理想化に着目して-

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] ドイツにおける学校外の科学学習環境としての"Shuelerlabor”-ニーダーザクセン州での実践に着目して-

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本科学教育学会平成25年度第2回研究会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] 中学校理科におけるキャリア教育の実践-地域人材との協同的授業開発を通して-

    • Author(s)
      亀山壮志,丹沢哲郎,内ノ倉真吾,萱野貴広
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回東海支部大会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501094
  • [Presentation] 化学教育におけるミスコンセプションとその克服

    • Author(s)
      内ノ倉真吾
    • Organizer
      日本化学会東海地区化学教育討論会
    • Place of Presentation
      静岡市B-nest(静岡県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730733
  • [Presentation] 米国のSTEM教育の最新の動向(2)-”Next Generation Science Standards”の基本的な内容構成に着目して

    • Author(s)
      内ノ倉真吾、出口憲、伊藤伸也、熊野善介、長洲南海男
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531219
  • [Presentation] 米国のSTEM教育の最新の動向(1) ”Next Generation Science Standards”の基本的な内容構成に着目して-

    • Author(s)
      出口憲、内ノ倉真吾、伊藤伸也、熊野善介、長洲南海男
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531219
  • 1.  KUMANO Yoshisuke (90252155)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 24 results
  • 2.  INAGA Umi (30585633)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  ITOU Shinya (10570434)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  NAGASU Namio (90018044)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 5.  TAZAWA Teturou (60272142)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  DEGUCHI Ken (40298451)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 7.  OHTAKA Izumi (70176907)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SUZUKI Hiroaki (90581843)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 9.  ISHIZAKI Tomonori (60747020)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  板橋 夏樹 (90733212)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  KAYANO Takahiro (30293591)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 12.  遠藤 優介 (80759051)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  高橋 聡 (20613665)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  ISA Kimio (80092823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  IMAMURA Tetunori (00272055)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  YAMASITA Hirobumi (20283690)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  YAMZAKI Sadato (40230396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  NITTA Yoshitaka (30309033)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  SUGUYAMA Kenichiro (10002015)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  HATANAKA Toshinobu (30385942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 21.  HATTA Akimitu (50243184)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  SHIMAZAKI Youichi (30313787)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  TAKAKI Kouichi (00216615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  FUJIMOTO Noboru (60274510)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  TAKIYAMA Keiko (50272026)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  ANDOU Masayuki (10460502)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 27.  OKUNO Kenji (80293596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 28.  KANDA Reiko (40250120)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 29.  KIYOHARA Yoichi (10353393)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  SAIGUSA Arata (40392229)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  NAKATAKE Sadafumi (40404016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 32.  OOYA Yasuhisa (80334291)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 33.  OKI Naotaka (00501157)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  SAKAI Kazuo (40153837)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  YONEHARA Hidenori (70175016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  NAKAYAMA Hayashi (90237470)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  SUZUKI Makoto (60322856)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  SARUTA Yuji (70178820)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  SUMIDA Manabu (50315347)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  MIYOSHI Miori (80423482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  OHNUKI Asami (40531166)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  MIYAKE Shiho (80432813)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  ONOSE Rinya (00609761)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 44.  IZUMI Naoshi (50734894)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  人見 久城 (10218729)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  石垣 明子 (10265233)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  小久保 美子 (30413032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  吉岡 亮衛 (40200951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  二宮 裕之 (40335881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  大谷 実 (50241758)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  甲斐 雄一郎 (70169374)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  片平 克弘 (70214327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  日野 圭子 (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  磯部 征尊 (70736769)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  大谷 忠 (80314615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  清水 美憲 (90226259)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  土田 理 (10217325)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  下古立 浩 (90785453)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  山元 卓也 (80785436)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  川西 基博 (50551082)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  栗和田 隆 (50616951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  大嶌 竜午 (40700414)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 63.  後藤 みな (10817711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  SATOU Osamu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  OZAKI Makoto
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  SHIOTA Shingo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  TUCHIYA Yoshiyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  HAKAMADA Toshiyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  KAMEYAMA Takashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 70.  NAGASAWA Tomoka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  SUZUKI Yasuhiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  KITADA Noriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  Pietzner Verena
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi