• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Katahira Katsuhiro  片平 克弘

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KATAHIRA Katsuhiro  片平 克弘

益子 典文  マシコ ノリフミ

Less
Researcher Number 70214327
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2020: 筑波大学, 人間系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012 – 2020: 筑波大学, 人間系, 教授
2013 – 2016: 筑波大学, 人間総合科学研究科(系), 教授
2012: 筑波大学, 人間総合科学研究科, 教授
2011: 筑波大学, 人間系, 准教授
2010: 筑波大学, 大学院・人間総合科学研究科, 准教授 … More
2009: 筑波大学, 人間総合科学研究科, 准教授
2008: 筑波大学, 人間総合科学研究科, 準教授
2005 – 2008: 埼玉大学, 教育学部, 教授
1995 – 2004: Saitama Univ.Department of Education Associate Professor, 教育学部, 助教授
2002: 埼玉大学, 教育学部, 教授
1997: 鳴門教育大学, 学校教育学部, 助教授
1993 – 1995: 放送教育開発センター, 研究開発部, 助教授
1993: 放送教育開発センター, 研究開発部, 教授
1990 – 1992: 鳴門教育大学, 学校教育学部, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Science education / Science education / Science education
Except Principal Investigator
Science education / Science education / Science education / Educaion / 科学教育(含教育工学) / Education on school subjects and activities / Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
理科教育 / Science Education / 構成主義 / 学習者理解研究 / オーセンティックアセスメント / 理科カリキュラム構成 / カリキュラム開発 / LPs / 科学概念 / Constructivism … More / 数学教育 / Mathematic Education / 評価研究 / Research of learners' comprehension / 科学知識、 / オーセンティックタスク / Webシステム / WEBシステム / 科学知識 / 科学教育カリキュラム / 教授デザイン / 科学概念形成 / 概念形成 / 概念変容 / 理科教授デザイン / ラーニングプログレッション / 理科授業研究 / レリバンス / ミスコンセプション / 概念変換 / 教授モデル / 学習モデル / 概念地図法 / 描画法 / 電流概念 / 水蒸気の概念 / 概念交換 / 粒子概念 / 化学反応の概念 / Teaching / Learning / Preconception / Misconception / Chemical Education / Particulate Theory of Matter / 教師教育 / 映像教材 / デスクトップビデオ / 教師の力量形成 / 初人者教育 / ノンリニア編集 / 編集システム / 映像編集 / デスクトップビデオ(DTV) / Techer Education / Educational Video Materials / Desktop Video / Development of Teacher's Skill / データベース / database / Research of learners' conceptions / ポートフォリオ / ルーブリック / Portfolio / Research of assessment / rubric / 臨床的研究 / Authentic Assessment / Research of Assessment / Clinical Research / 科学的認識 / 教育学 / 教育系心理学 / 教科教育学 / 科学教育 … More
Except Principal Investigator
科学教育 / 教師教育 / 生涯学習 / 科学リテラシー / ホームページ / Teacher Education / AAAS / BSCS / アセスメント / パートナーシップ / 理科離れ / 理科実験・理科学習の支援 / 水溶液の調製方法 / e-learning / 水溶液の調整方法 / 教育工学 / 教育学 / 理科授業 / 認知科学 / 数学教育 / 理科教育 / Science Education / UNESCO / NSES / 新しい科学・技術観 / STS / 科学教育改革 / プロジェクト2061 / カリキュラム / OECD / PISA / STEM教育 / ディスタンスラーニング / コミュニティカレッジ / 評価 / ルーブリック / パフォーマンステスト / 実践知 / 教育実践 / 協働 / PDS / 遠隔教育 / 化学実験のシミュレーション / 化学の質問箱 / e-larning / 理科教育課程 / 理科カリキュラム / 国際比較 / 理科教育の目的 / 理科教科書 / 学習指導要領 / 科学教育の目的 / 学生派遣(お助け隊) / 観察実験教室 / 学生派遣(お助け隊) / 教育課程 / 一貫制 / アジア / 小中一貫教育 / カリキュラム・マネジメント / 一貫制教育課程 / 中高一貫教育 / 高大接続 / 基礎教育 / 資質・能力 / プログラム開発 / コア仮説 / デザインベース / プログラム / 学習共同体 / 授業研究 / 児童の認知過程 / 教師の意思決定 / 再生刺激法 / Instructional Research / Students' Cognitive Processes / Teachers' Decision Making / Stimulated-recall Procedures / アルギン酸カルシウムゲル / 固定化 / 酵素についての学習 / 酵素学習実験システム / 授業実踐 / アンケート調査 / 実験授業 / 授業実践 / アルギン酸カルシウム / 酵素固定化 / シトコンドリア / 酵素学習 / コハク酸脱水素酵素 / 活性染色 / ナイロンメッシュ / 肝臓 / 科学観 / 自然観 / 理科への関心と活動 / 科学教育文化 / 相対主義 / 科学への関心と活動 / 環太平洋諸国 / 化学観 / 職業観 / 理科学習観 / 多文化的パースペクティヴ / View of Science / View of Nature / Attitude and Activity in Science / Science Educational Culture / Relativism / 認知論的アプローチ / 構成主義 / 社会的構成主義 / 状況論 / 理科学習 / 自然事象 / ポートフォリオ評価 / メタファ / 子どもの見方・考え方 / 自然認識 / Cognitive Approach / Constructivism / Social Constructivism / Situated Learning / Learning Science / Events of Nature / Portfolio Assessment / Metaphor / 教員養成 / 理数科教育 / 情報化社会 / マルチメディア / 化学実験教育 / 地域教育情報網 / Teacher's Training / Science and Mathematical Educations / Highly Information-Oriented Society / Multimedia Style / Home Page / Education of Chemical Experiments / WBL in Net-work / 教材開発 / 教育実践研究 / データベース / 遠隔学習 / 遠隔授業 / 課題分析 / タキソノミー / 遠隔共同研究 / 学校と大学のパートナーシップ / Cognitive Science / Subject Matter Development / Practical Research Methodology / Mathematics Education / Database / Distance Learning / Partnerships / 科学リテラシ(SL)論 / 科学リテラシ-(SL)論 / 全米科学教育スタンダード(NSES) / Bybee / Scientific Literacy / Theory / New Scientific and Technological View / New Science Education Improvement / 空気 / 水 / 土 / くらし / 総合的な学習の時間 / 自浄作用 / air / water / soil / life / Self-cleansing action / curriculum / the period for integrated studies / 協同的な学習 / 相互作用 / 内省 / 知識の再構造化 / 教授学習モデル / 知の構成 / 子どもの学び / Collaborative Learning / Interaction / Reflection / Restructuring of knowledge / Teaching and Learning Model / 科学リテラシー論 / 現実社会の問題やイシューズ / 科学教育の基本的観点 / 教育内容の構築 / 米国の全米科学教育スタンダード(NSES) / 科学リテラシー(SL) / 全米科学教育スタンダード / AAASプロジェクト2061 / PISSA / 意思決定 / イシューズ / Critical thinking(総合的判断思考) / 新科学・技術論 / エネルギー環境イシューズ / critical thinking / 意志決定 / Scientific Literacy (SL) / new scientific and technological point of view / Project 2061 / problems and issues of real world / basic stand point of science education / construct the teaching contents / contents standards (NSES) / 化学の考え方・化学概念 / 化学現象 / 質問箱・掲示板・回答 / インターネット / 計算・作図 / 回帰分析 / 水溶液の濃度計算 / 化学の考え方 / 化学概念 / 質問箱 / 掲示板 / 分かりやすい回答 / chemical concept / chemical phenomena / questionnaire / internet / calculation and drawing / regression analysis / calculated data of solutions / reparation of solutions / 理科教育学 / 学習科学 / 教授・学習 / 理解 / Science Pedagogy / Learning Sciences / Teaching & Learning / Understanding / 米国のSTEM 教育 / NGSS(次世代科学スタンダーズ / LPs(知的内容の発達構成) / ドイツのMINT教育 / オランダの現実的数学教育 / 英国のSTEM教育 / 3デイメンジョン学習 / Engineering教育 / STEM教育の二重モデル / LPs(;知的内容の発達構成) / 学習内容構成のパラダイムシフト / STEM教育法 / NGSS(次世代科学スタンダーズ) / 認知・学習・発達 / カリキュラム構成 / STEMとリテラシー / MINT / LPs(知的発達における知的内容構成 / 米国STEM教育の二重モデル / STEM教育の欧米比較 / MINT教育 / LPs(s知的発達における知的内容構成) / 教科の再構成 / 教科教育課程 / 教授学習・評価 / 教育内容の知的発達(LPs) / リテラシー教育 / 教科内容構成 / Learning Progressions / 言語教育 / 技術科教育 / CCSS / STEM教育改革 / 21世紀型資質・能力 / 領域横断的な課題研究 / 自由研究 / 主体的な理科学習 / 主体的な科学学習 / 対話的な学びと深い学びの生成 / STEM教育開発 / 領域横断的な研究 / 21世紀型の資質・能力 / STEM教師の養成 / 日本型のSTEM教育の開発 / イノベーションを展開するSTEM教育の解明 / イノベーションのための教育 / 課題解決を基盤とした学習 / STEM / 21世紀型スキル / 3D学習 / PBL / 領域横断的な学習 / イノベーション創生教育 / 科学技術教育の改革 / 探究の過程 / 教師教育プログラム / 理科実験 / 事故防止 / リスクアセスメント / 安全指導 / 小学校 Less
  • Research Projects

    (33 results)
  • Research Products

    (152 results)
  • Co-Researchers

    (126 People)
  •  Reconstruction of Safety Guidance Model Using Risk Assessment for Prevention of Science Experiment AccidentsOngoing

    • Principal Investigator
      鈴木 宏昭
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  科学的な探究の特徴から理科授業を省察する教師教育プログラムの開発に関する研究Ongoing

    • Principal Investigator
      益田 裕充
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Gunma University
  •  子供の科学概念の長期的な変容・発展を促進するLPs活用型教授サイクルの実践と確立Principal InvestigatorOngoing

    • Principal Investigator
      片平 克弘
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  The Theoretical & Practical Research on the Development of Next Generation STEM Learning between Japan and the US

    • Principal Investigator
      Kumano Yoshisuke
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Research on New Vision for Subjects and Construction of Subjects-Based on Comparative study of STEM Education in U.S. and European Countries

    • Principal Investigator
      NAGASU Namio
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  The study and practice of the LPs-use teaching method aiming at understanding deepening of the knowledge which becomes a core at science learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Empirical research on development of educational program for teachers who keep learning about effective teaching methods in science lesson

    • Principal Investigator
      MASUDA HIROMITSU
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Theoretical and practical research on "continuity" of basic curriculum by the comparative study in Asia

    • Principal Investigator
      TANAKA TOJI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      The Open University of Japan
      University of Tsukuba
  •  Study of Intentional and Socio-cultual view points on Scientific Conceptual Change of Learners and the Construction of Teaching DesignPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  A project which gives surprise and impression and makes science favorite in order to prevent dislike of science.

    • Principal Investigator
      ASHIDA Minoru
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  An International Comparative Study on Philosophy, Viewpoint of the Science Curriculum Formation and those Realization

    • Principal Investigator
      TSURUOKA Yoshihiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Development of homepage supporting the experiments and learning of science (chemistry) to prevent dislike of science.

    • Principal Investigator
      ASHIDA Minoru
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  The construction of the circulation type system of the authentic task development to raise ability for the practical use of scientific knowledgePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  The Development of the Teaching and Learning Method to Deepen Understanding and the Application to the Teaher's Education

    • Principal Investigator
      SHIMIZU Makoto
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  生涯学習社会における成人の科学教育のシステム化に関する基礎的研究の企画調査

    • Principal Investigator
      大高 泉
    • Project Period (FY)
      2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  理科・数学教師の実践知組み込み型ルーブリックの開発と教育実践研究方法論の確立-理科・数学熟達教師の評価に関する実践知の記述とその研究方法論への応用-

    • Principal Investigator
      MASHIKO Norifumi
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Gifu University
      Naruto University of Education
  •  Development of New Science Education Based on Scientific Literacy, and Views on Science and Technology

    • Principal Investigator
      NAGASU Namio
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of Questionnaire in Internet answering intelligibly about Chemical Concept and Phenomena.

    • Principal Investigator
      ASHIDA Minoru
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  The empirical research of authentic assessment to probe children's understanding in science classesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  生涯学習における科学教育のシステム化に関する基礎的研究の企画調査

    • Principal Investigator
      OHTAKA Izumi
    • Project Period (FY)
      2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  The Development of the Program to Support a Teacher and Teaching and Learning for Restructuring of Knowledge

    • Principal Investigator
      SHIMIZU Makoto
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Basic Research of Science Education Improvement based on New Scientific Literacy Theory

    • Principal Investigator
      NAGASU Namio
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  The development of curriculum for the period of integrated studies relating to air, water, soil and life as its theme

    • Principal Investigator
      MURATA Katsuo
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  On the Improvement of the Curriculum and Content of Science and Mathematical Educations in Teacher's College for the Highly Information-Oriented Society

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Toshihisa
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Establishment of new method for developing mathematics/science subject matters and developing collaborative research system with public schools

    • Principal Investigator
      MASHIKO Norifumi
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  The development of portfolio systems for getting children's ideas obvious and reappearing their thinking processPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  The development of some constructivist's research databases for changing the scientific and mathematical misconceptionsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Study on View of Science in Chiodren, School, and Society

    • Principal Investigator
      TAKEMURA Shigekazu
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for international Scientific Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  The methods of expression and evaluation of knowledge in science

    • Principal Investigator
      HAYASHI Nakayama
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Miyazaki University
  •  The development of some video materials used Desktop Video for new teacher's skillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  The Development of Constructivist's Teaching Model for the Conceptual Change of Student's Misconceptions of Scientific Concepts.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KATAHIRA Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
      National Institute of Multimedia Education
  •  アルギン酸カルシウム固定化ミトコンドリアを用いた酵素学習実験システムの開発

    • Principal Investigator
      CHIKAMORI Kensuke
    • Project Period (FY)
      1992 – 1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Pupils' cognitive processes and teachers' decision making during science and mathematics instruction

    • Principal Investigator
      YOSHIZAKI Shizuo
    • Project Period (FY)
      1990 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      Naruto University of Education

All 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 各教科の学習の記録 理科(様式2):小学校 新指導要録の解説と実務 2019年改定版2019

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Book] 教育評価:教育キーワードー155のキーワードで押さえる教育ー2019

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      321
    • Publisher
      時事通信社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Book] 総合的な学習(探究)の時間:教育キーワードー155のキーワードで押さえる教育ー2019

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      321
    • Publisher
      時事通信社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Book] 初等理科教育2018

    • Author(s)
      大高泉・片平克弘他
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623083671
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Book] 初等生活科教育2018

    • Author(s)
      片平克弘・唐木清志
    • Total Pages
      188
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Book] 平成29年度版小学校新学習指導要領ポイント総整理 理科2017

    • Author(s)
      片平克弘・塚田昭一
    • Total Pages
      163
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491034003
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Book] 粒子理論の教授学習過程の構成と展開に関する研究2016

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Book] 今こそ理科の学力を問う-新しい学力を育成する視点ー2012

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      305
    • Publisher
      真正の評価(authentic assessment)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Book] 理科における学習評価の実際と展開, 教科教育の理論と授業II理数編2012

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      310
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Book] 真正の評価(authentic assessment), 今こそ理科の学力を問う-新しい学力を育成する視点, 日本理科教育学会編2012

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      305
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Book] 教科教育の理論と授業II 理数編2012

    • Author(s)
      大高泉、清水美憲編、片平克弘他執筆
    • Total Pages
      310
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Book] 安全教育, 新しい学びを拓く授業の理論と実践(小学校編)2011

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Book] 科学的知識の活用能力を高めるオーセンティックタスク開発の循環型システムの構築(平成18年度-20年度科学研究費補助金(基盤研究c(2)))2009

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      135
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Book] 新時代を拓く理科教育の展望2006

    • Author(s)
      片平克弘
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Book] Portfolio assessment that is useful for science class2004

    • Author(s)
      Katahira Katsuhiro, others
    • Total Pages
      132
    • Publisher
      Toyokan
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Book] 理科授業に役立つポートフォリオ評価2004

    • Author(s)
      片平克弘 他9名
    • Total Pages
      132
    • Publisher
      東洋館
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Book] 理科授業に役立つポートフォリオ評価2004

    • Author(s)
      片平克弘 他9名
    • Total Pages
      132
    • Publisher
      東洋館出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 理科教育における生徒のSDGsへの学習動機に関する研究2020

    • Author(s)
      石川美穂、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会関東支部大会研究発表要旨集

      Volume: 34-6 Pages: 19-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Journal Article] 新学習指導要領告示後1年を振り返り、今後の課題を探る2019

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      筑波教育学研究

      Volume: 17 Pages: 29-31

    • NAID

      120006627463

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Journal Article] 理科の観点別学習状況(小学校)2019

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 65-7 Pages: 15-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Journal Article] 理科:子どもたちと一緒に試行錯誤をしながら資質・能力の向上をめざしていく2018

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      総合教育技術

      Volume: 73 Pages: 22-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Journal Article] 理科:子どもたちと一緒に試行錯誤しながら資質・能力の向上をめざしていく2018

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      総合教育技術

      Volume: 73 Pages: 22-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Journal Article] 新学習指導要領では、何がどう変わるのか-新しい小学校理科の特徴ー何ができるようになるか2017

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 66-5 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Journal Article] 理科における「主体的・対話的で深い学び」を考える2017

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 66-3 Pages: 23-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Journal Article] 『運動のしくみ』の学習内容における生徒のレリバンスを重視した理科授業実践2016

    • Author(s)
      今成直人,柚木翔一朗,斎藤正義,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30 Pages: 61-64

    • NAID

      130006655923

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] ティンカリングの観点を取り入れた生徒主体の「ものづくり」に関する研究2016

    • Author(s)
      柚木翔一朗、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 30 Pages: 51-54

    • NAID

      130006655921

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] LPsを活用した学習到達度の多次元的評価に関する研究2016

    • Author(s)
      鳥井拓弥,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30 Pages: 47-50

    • NAID

      130006655922

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] ティンカリングの観点を取り入れた生徒主体の『ものづくり』に関する研究2016

    • Author(s)
      柚木翔一朗,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30 Pages: 51-54

    • NAID

      130006655921

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] LPsを活用した学習到達度の多次元的評価に関する研究2016

    • Author(s)
      鳥井拓弥、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 30 Pages: 47-50

    • NAID

      130006655922

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 小学校「電磁石の性質」の実験活動における目的意識の変容に関する研究2016

    • Author(s)
      山本高広、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 30 Pages: 13-16

    • NAID

      130006655854

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 「運動のしくみ」の学習内容における生徒のレリバンスを重視した理科授業実践2016

    • Author(s)
      今成直人、柚木翔一朗、斎藤正義、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 30 Pages: 61-64

    • NAID

      130006655923

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 生徒の化学知識の理解におけるp-prims論の活用に関する研究2016

    • Author(s)
      飯塚祐介、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 30 Pages: 43-46

    • NAID

      130006655919

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 小学校『電磁石の性質』の実験活動における目的意識の変容に関する研究2016

    • Author(s)
      山本高広,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30 Pages: 13-16

    • NAID

      130006655854

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 『力と運動』概念に関する国内版LPsのモデル化に関する研究2016

    • Author(s)
      鳥井拓弥,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文要旨集

      Volume: 40 Pages: 371-372

    • NAID

      130007436115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 本来ある理科の学びの過程を大事にし、理科的な目を教育課程全体で育んでいく2016

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      総合教育技術

      Volume: 4 Pages: 35-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 総合的な見方を促す指導法に関する一考察-小学校及び中学校での実践からー2016

    • Author(s)
      栃堀亮、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 30 Pages: 65-68

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 生徒の化学知識の理解におけるp-prims論の活用に関する研究2016

    • Author(s)
      飯塚祐介,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30 Pages: 43-46

    • NAID

      130006655919

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 統合的な見方を促す指導法に関する一考察-小学校及び中学校での実践から-2016

    • Author(s)
      栃堀亮,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30 Pages: 65-68

    • NAID

      130006655914

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 観察・実験における目的意識や主体性を促す指導方略に関する研究-観察・実験の評価に着目してー2015

    • Author(s)
      山本高広、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 29 Pages: 51-54

    • NAID

      130006655751

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] レリバンスを用いた指導方略による科学的知識の形成に関する研究2015

    • Author(s)
      今成直人、片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 29 Pages: 47-50

    • NAID

      130006655762

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] これからの日本の理科教育で身につけさせたい創造性2015

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1167 Pages: 6-13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282032
  • [Journal Article] これからの日本の理科教育で身につけさせたい創造性2014

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1167 Pages: 6-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] シンガポールの理科教科書における自然の統合的理解に関する研究2014

    • Author(s)
      栃堀亮,片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 28-5 Pages: 25-28

    • NAID

      130006655626

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 高校理科における生徒の科学的説明力の育成に関する研究2014

    • Author(s)
      半崎就大, 片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 28-5 Pages: 41-44

    • NAID

      130006655629

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 理科授業を通した子どもの問題解決能力を育成するポイント2014

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 11-63 Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Journal Article] 「真正の評価」から捉える学力2013

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: No.728 Pages: 8-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 粒子理論の教授学習過程の構成と展開に関する研究ー構成主義に基づく理科教授の構想と実践ー2013

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      学校教育学研究紀要

      Volume: 6 Pages: 93-102

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 「化学結合」を事例とした化学概念の統合化に関する一考察2013

    • Author(s)
      斉藤真吾, 片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: Vol.27, No.3 Pages: 65-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 生徒の既有知識の活用を促すための概念統合に関する研究-「化学結合」の単元を事例として-2013

    • Author(s)
      斉藤真吾, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会関東支部大会発表要旨集

      Pages: 64-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 小・中・高等学校の円滑な接続を目指した理科カリキュラムに関する研究-ラーニング・プログレションズの研究知見を基にして-2013

    • Author(s)
      片岡佑輔, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会研究会研究報告

      Volume: Vol.27, No.3 Pages: 69-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 我が国の理科教育へのラーニング・プログレションズの導入可能性とその効果-フレームワークの「核となる知識(Core Ideas)」に着目して-2013

    • Author(s)
      片岡佑輔, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会関東支部大会発表要旨集

      Pages: 59-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 粒子理論の教授学習過程の構成と展開に関する研究2013

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      学校教育学研究紀要

      Volume: 第6巻 Pages: 93-102

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282032
  • [Journal Article] 理科教育における生徒と学習内容のレリバンスに関する研究2013

    • Author(s)
      齋藤正義, 片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: Vol.27, No.3 Pages: 61-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 粒子理論の教授学習過程の構成と展開に関する研究-構成主義に基づく理科教授の構想と実践-2013

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      学校教育学研究紀要

      Volume: No.6 Pages: 93-102

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 「真正の評価」からとらえる学力2013

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 728 Pages: 8-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 理科教育における生徒と学習内容のレリバンスに関する研究-同一化の観点に着目して-2013

    • Author(s)
      齋藤正義, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会関東支部大会発表要旨集

      Pages: 63-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 生徒の科学的論述力を育成するための指導法に関する研究2012

    • Author(s)
      北澤佑子, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会関東支部大会発表要旨集

      Pages: 23-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 理科授業を通した科学的な概念の形成-科学概念変容研究からの示唆-2012

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      中等教育資料

      Volume: No.910 Pages: 20-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 理科教育学における科学概念の変容研究に関する研究動向と課題2011

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      筑波教育学研究

      Volume: Vol.9 Pages: 83-101

    • NAID

      40018867426

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 生活科と道徳教育の関連性-小学校学習指導要領に着目して2011

    • Author(s)
      吉田武男, 片平克弘
    • Journal Title

      筑波道徳教育学会

      Volume: Vol.12 Pages: 41-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 生活科と低学年理科との連続性に関する一考察-物質の粒子性の初期指導を事例にして2011

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: Vol.25, No.3 Pages: 51-54

    • NAID

      130006655336

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Journal Article] 理科教育におけるオーセンティックタスクの開発と実践-循環型Web検討システムを用いた改善プロセスの分析-2010

    • Author(s)
      片平克弘・小川博士・鈴木宏昭・津田陽一郎・郷田剛
    • Journal Title

      理科教育学研究 50

      Pages: 57-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 理科教育学における科学概念の変容研究に関する研究動向と課題2010

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      筑波教育学研究 No.9

      Pages: 85-101

    • NAID

      40018867426

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 中学校理科「月の満ち欠け」の問題図の改善とその提示に関する研究2010

    • Author(s)
      金子ひとみ・津田陽一郎・片平克弘・芦田実
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 9

      Pages: 1-10

    • NAID

      120006388050

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 中学校理科「月の満ち欠け」の問題図の改善とその提示に関する研究2010

    • Author(s)
      金子ひとみ, 津田陽一郎, 片平克弘, 芦田実
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 9号

      Pages: 1-10

    • NAID

      120006388050

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300288
  • [Journal Article] 中学校理科における対話と討論を通した「気体の性質」に関する授業実践2010

    • Author(s)
      片平克弘,杉本美穂子,高間智子,芦田実
    • Journal Title

      埼玉大学紀要教育学部(教育科学)

      Volume: 59巻2号 Pages: 1-12

    • NAID

      120006389162

    • URL

      http://sucra.saitama-u.ac.jp/modules/xoonips/detail.php?id=KY-AA12318206-5902-01

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300288
  • [Journal Article] 中学校理科「月の満ち欠け」の問題図の改善とその提示に関する研究2010

    • Author(s)
      金子ひとみ,津田陽一郎,片平克弘,芦田実
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: 9号 Pages: 1-10

    • NAID

      120006388050

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300288
  • [Journal Article] 生活科と道徳領域の関連性-小学校学習指導要領に着目してー2010

    • Author(s)
      吉田武男・片平克弘
    • Journal Title

      筑波大学道徳教育研究

      Volume: No.12 Pages: 41-54

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 理科教育学における科学概念の変容研究に関する研究動向と課題2010

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      筑波教育学研究

      Volume: No.9 Pages: 85-101

    • NAID

      40018867426

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 新学習指導要領・理科に対する小・中学校教員の賛否2009

    • Author(s)
      鶴岡義彦・鈴木誠・人見久城・片平克弘・猿田祐嗣・熊野善介・三好美織
    • Journal Title

      理科の教育 58

      Pages: 66-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 新学習指導要領・理科に対する小・中学校教員の賛否2009

    • Author(s)
      鶴岡義彦、鈴木誠、人見久城、片平克弘、猿田祐嗣、熊野善介、三好美織
    • Journal Title

      理科の教育 58(12)

      Pages: 66-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 物質概念を形成するための「粒子」という見方をどのように考えるか2008

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 57(10)

      Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 物質概念を形成するための「粒子」という見方をどのように考えるか2008

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.57, No.10

      Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 多様な考えを生み出すマインドマップに関する研究2008

    • Author(s)
      深澤 宗太郎・片平 克弘
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター 7

      Pages: 231-241

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 物質概念を形成するための「粒子」という見方をどのように考えるか2008

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 57

      Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Journal Article] 物質概念を形成するための「粒子」という見方をどのように考えるか2008

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 675

      Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 多様な考えを生み出すマインドマップに関する研究2008

    • Author(s)
      深澤宗太郎・片平克弘
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 7巻

      Pages: 231-241

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 中学理科における批判的科学リテラシーの育成に関する授業実践研究2007

    • Author(s)
      荻野 正彦・片平 克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 32

      Pages: 303-304

    • NAID

      110006481546

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 科学的な発想力と思考力の育成を目指したマインドマップに関する研究2007

    • Author(s)
      深澤 宗太郎・片平 克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 31

      Pages: 301-302

    • NAID

      110006481545

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 中学校理科における批判的科学リテラシーの育成に関する授業実践研究2007

    • Author(s)
      荻野正彦・片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 32巻

      Pages: 303-304

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 理科授業方略としてのインタープリテーションに関する一考察2007

    • Author(s)
      津田陽一郎, 片平克弘
    • Journal Title

      埼玉大学教育学附属教育実践総合センター紀要 No.6

      Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 理科授業方略としてのインタープリテーションに関する一考察2007

    • Author(s)
      津田陽一郎・片平克弘
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 6巻

      Pages: 111-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 学習論 : 問題解決学習(2)2006

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.55, No.7

      Pages: 44-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 学習論 : 問題解決学習(2)2006

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.55,No.7

      Pages: 44-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 表現力を育む理科授業の構想に関する一考察2006

    • Author(s)
      津田陽一郎, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会第45回関東支部大会研究発表要旨集 45巻

      Pages: 80-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 学習論 : 問題解決学習(1)2006

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.55, No.6

      Pages: 48-51

    • NAID

      10027587543

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] 学習論 : 問題解決学習(1)2006

    • Author(s)
      片平克弘
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.55,No.6

      Pages: 48-51

    • NAID

      10027587543

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Journal Article] The probability of authentic assessment as a reliable methodology of assessment2005

    • Author(s)
      Ogawa Hiroshi, Katahira Katsuhiro
    • Journal Title

      Journal of Integrated Center for Clinical and Educational Practice No.4

      Pages: 99-108

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 信頼できる評価法としてのオーセンティックアセスメントの可能性2005

    • Author(s)
      小川博士, 片平克弘
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 No.4

      Pages: 135-145

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 抗力概念の形成を目指したコンフリクトドキュメントの開発2004

    • Author(s)
      福嶋正悟, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 第2号

      Pages: 145-145

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 米国SEPUPにみる「トレードオフ」教材の有効性に関する一考察2004

    • Author(s)
      荻野正彦, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 第2号

      Pages: 270-270

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] A study of possibilities for ‘Trade-off' materials of SEPUP made in USA2004

    • Author(s)
      Ogino Masahiko, Katahira Katsuhiro
    • Journal Title

      The proceeding of science education in JAPAN Vol.2

      Pages: 270-270

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 理科授業におけるメタ認知ツールとしてのコンフリクトドキュメント2004

    • Author(s)
      福嶋正悟, 片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 Vol.28

      Pages: 403-404

    • NAID

      110002949989

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] The conflict Document for the tools of meta-cognition in science classes2004

    • Author(s)
      Hukushima Shogo, Katahira Katsuhiro
    • Journal Title

      The 28^<th> conference proceeding of science education

      Pages: 403-404

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] Development of some conflict documents for making force conception2004

    • Author(s)
      Hukushima Shogo, Katahira Katsuhiro
    • Journal Title

      The proceeding of science education in JAPAN Vol.2

      Pages: 145-145

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 対話を通してレポートの質の向上を目指す検討会の構想と実践2004

    • Author(s)
      杉本美穂子, 片平克弘 他2名
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 Vol.28

      Pages: 597-598

    • NAID

      110002950084

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 効力概念の形成を目指したコンフリクトドキュメントの開発2004

    • Author(s)
      福嶋正悟, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学界全国大会発表論文集 第2号

      Pages: 145-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 理科における「トレードオフ」概念の一考察2004

    • Author(s)
      荻野正彦, 片平克弘
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 Vol.28

      Pages: 529-530

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] インターネットを活用した理科学習用Webコースの開発2004

    • Author(s)
      片平克弘 他2名
    • Journal Title

      埼玉大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 No.3

      Pages: 99-108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] 米国SEPUPにみる「トレードオフ」教材の有効性に関する一考察2004

    • Author(s)
      荻野正彦, 片平克弘
    • Journal Title

      日本理科教育学界全国大会発表論文集 第2号

      Pages: 270-270

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] A study of concept about ‘Trade-off' in science education2004

    • Author(s)
      Ogino Masahiko, Katahira Katsuhiro
    • Journal Title

      The 28^<th> conference proceeding of science education

      Pages: 529-530

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Journal Article] An Idea and practice of discussion for improvement of reports using conversation2004

    • Author(s)
      Sugimoto Mihoko, Katahira Katsuhiro
    • Journal Title

      The 28^<th> conference proceeding of science education

      Pages: 597-598

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580181
  • [Presentation] 中学校における科学的な活動を含めたSDGsの学習に関する研究2019

    • Author(s)
      石川美穂、山本高広、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第69回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] アナロジーを用いた科学現象を説明する能力の向上に関する研究2019

    • Author(s)
      塩嶋公輔、山本高広、森下將史、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 中学校におけるSDGsと科学の関連を深める学習に関する研究ーSDGsを科学的に分析する活動に着目してー2019

    • Author(s)
      石川美穂、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 理科授業における「アナロジーの性質」の教授に関する研究2019

    • Author(s)
      塩嶋公輔、山本高広、森下將史、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第69回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 中学校理科におけるp-primsを活用した教授学習に関する研究ー生徒の変容に着目してー2018

    • Author(s)
      山下恵美・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会(第57回)関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 中学校理科におけるp-primsを取り入れた教授学習に関する研究2018

    • Author(s)
      山下恵美・片平克弘
    • Organizer
      日本科学教育学会研究会(第7回)北関東支部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 科学的探究におけるデータの妥当性の評価に関する研究ー生徒の科学知識の活用の視点からー2018

    • Author(s)
      藤澤弘明・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会(第57回)関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 中学校理科におけるモデリング能力育成に関する研究ー粒子モデルを題材としてー2018

    • Author(s)
      吉岡美紀・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会(第57回)関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 高等学校化学におけるレリバンスの視点を取り入れた教授学習内容に関する研究2017

    • Author(s)
      青木和也,片平克弘,
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 高等学校女子生徒の理科的資質・能力に関する研究2017

    • Author(s)
      西川明莉,片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00959
  • [Presentation] 高等学校化学において生徒が理解に用いる直観的知識の特徴2016

    • Author(s)
      飯塚祐介,片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学(長野県長野市)
    • Year and Date
      2016-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] LPsを活用した評価課題を考案する手続きとその分析-『力と運動』概念を事例として-2016

    • Author(s)
      鳥井拓弥,片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学(埼玉県さいたま市)
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 理科における次期学習指導要領改訂の特徴ー理科における「見方・考え方」とアクティブ・ラーニングの視点ー2016

    • Author(s)
      片平克弘
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学(徳島県鳴門市)
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 科学概念の理解に用いる生徒の直観的知識を活用した教授方略2016

    • Author(s)
      飯塚祐介,片平克弘,
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学(埼玉県さいたま市)
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 創意工夫に着目したものづくり活動の開発-科学領域におけるティンカリング活動を基に-2016

    • Author(s)
      柚木翔一朗,片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学(埼玉県さいたま市)
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 理科学習内容に対する生徒のレリバンスの向上に関する研究2015

    • Author(s)
      今成直人、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      茨城大学(茨城県水戸市)
    • Year and Date
      2015-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 観察・実験における目的意識を育成する指導方略に関する研究2015

    • Author(s)
      山本高広、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      茨城大学(茨城県水戸市)
    • Year and Date
      2015-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 理科教育における生徒と学習内容とのレリバンスに関する研究2014

    • Author(s)
      齋藤正義、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] シンガポールの理科教科書における自然の統合的理解に関する研究2014

    • Author(s)
      栃堀亮、片平克弘
    • Organizer
      日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2014-04-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 理科学習内容の統合を促す指導方略に関する研究-シンガポールの理科教科書に着目して-2014

    • Author(s)
      栃堀亮、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 生徒の科学的説明力の育成に関する研究2014

    • Author(s)
      半崎成大・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会(群馬大会)
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282032
  • [Presentation] 高校理科における生徒の科学的説明力の育成に関する研究2014

    • Author(s)
      半崎成大、片平克弘
    • Organizer
      日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2014-04-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 生徒の科学的説明力の育成に関する研究2014

    • Author(s)
      半崎成大、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350184
  • [Presentation] 我が国の理科教育へのラーニング・プログレションズの導入可能性とその効果2013

    • Author(s)
      片岡佑輔, 片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県)
    • Year and Date
      2013-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 理科教育における生徒と学習内容のレリバンスに関する研究2013

    • Author(s)
      齋藤正義, 片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県)
    • Year and Date
      2013-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 生徒の既有知識の活用を促すための概念統合に関する研究2013

    • Author(s)
      斉藤真吾, 片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県)
    • Year and Date
      2013-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 「化学結合」を事例とした化学概念の統合化に関する一考察2013

    • Author(s)
      斉藤真吾, 片平克弘
    • Organizer
      平成24年度第3回日本科学教育学会研究会(北関東支部)
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県)
    • Year and Date
      2013-04-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 小・中・高等学校の円滑な接続を目指した理科カリキュラムに関する研究-ラーニング・プログレションズの研究知見を基にして-2013

    • Author(s)
      片岡佑輔, 片平克弘
    • Organizer
      平成24年度第3回日本科学教育学会研究会(北関東支部)
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県)
    • Year and Date
      2013-04-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 我が国の理科教育へのラーニング・プログレッションズの導入可能性とその効果2013

    • Author(s)
      片岡佑輔・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会研究発表要旨集
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282032
  • [Presentation] 理科教育における生徒と学習内容のレリバンスに関する研究2013

    • Author(s)
      齋藤正義, 片平克弘
    • Organizer
      平成24年度第3回日本科学教育学会研究会(北関東支部)
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県)
    • Year and Date
      2013-04-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] オーセンティックアセスメントを用いた理科学習評価に関する研究2012

    • Author(s)
      松永祐樹、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学( 神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 批判的思考態度の「客観性」の因子に着目した理科教材の開発2012

    • Author(s)
      佐藤拓也、石井克佳、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学( 神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 生徒の科学的論述力を育成するための指導法に関する研究2012

    • Author(s)
      北澤佑子, 片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第51回関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都)
    • Year and Date
      2012-12-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 理科の学力を考えるー多用な評価技法から捉える学力ー2012

    • Author(s)
      片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学( 鹿児島県 )
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 理科の学力を考える-多様な評価法から捉えるが学力-2012

    • Author(s)
      片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県)
    • Year and Date
      2012-08-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] p-prims論を用いた「慣性質量」概念の教授法とその効果2012

    • Author(s)
      渡邉晃良,片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学( 神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 新学習指導要領・理科に対する小・中学校教員の賛否2009

    • Author(s)
      鶴岡義彦、鈴木誠、人見久城、片平克弘、猿田祐嗣、熊野善介、三好美織
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300251
  • [Presentation] 科学的な思考力の育成における「発展課題」の有効性の検証-小学校6 年「水溶液の性質」を事例に-2008

    • Author(s)
      淺野貴之、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第58 回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Presentation] 科学的な思考力の育成における「発展課題」の有効性の検証-小学校6年「水溶液の性質」を事例として-2008

    • Author(s)
      淺野貴之・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井県・福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Presentation] オーセンティックタスク開発および改善のための循環型システムの構築と試用2007

    • Author(s)
      津田陽一郎・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第46回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2007-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Presentation] 現実世界の文脈への科学的知識の活用能力を見とるオーセンティックタスクの開発2007

    • Author(s)
      郷田剛・小川博・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第46回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2007-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Presentation] 男女の違いに基づく理科学習における女子がイメージしやすい問題図とその提示手法の開発2007

    • Author(s)
      金子ひとみ・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第46回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2007-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Presentation] 表現力を育む理科授業の構想に関する一考察2006

    • Author(s)
      津田陽一郎・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第45回関東支部大会
    • Place of Presentation
      茨城大学
    • Year and Date
      2006-11-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500652
  • [Presentation] 理科教育における生徒と学習内容とのレリバンスに関する研究

    • Author(s)
      齋藤正義・片平克弘
    • Organizer
      平成24年度第3回日本科学教育学会研究会(北関東支部開催)
    • Place of Presentation
      筑波大学( 茨城県 )
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 生徒の科学的論述力を育成するための指導法に関する研究

    • Author(s)
      北澤佑子、片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第51回関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学( 東京都 )
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 小・中・高等学校の円滑な接続を目指した理科カリキュラムに関する研究-ラーニング・プログレションズの研究知見を基にして-

    • Author(s)
      片岡佑輔・片平克弘
    • Organizer
      平成24年度第3回日本科学教育学会研究会( 北関東支部開催 )
    • Place of Presentation
      筑波大学( 茨城県 )
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 理科教育における生徒と学習内容とのレリバンスに関する研究

    • Author(s)
      齋藤正義,片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県つくば市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 「化学結合」を事例とした化学概念の統合化に関する一考察

    • Author(s)
      斉藤真吾・片平克弘
    • Organizer
      平成24年度第3回日本科学教育学会研究会(北関東支部開催)
    • Place of Presentation
      筑波大学( 茨城県 )
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 生徒の既有知識の活用を促すための概念統合に関する研究

    • Author(s)
      斉藤真吾,片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県つくば市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • [Presentation] 我が国の理科教育へのラーニング・プログレションズの導入可能性とその効果

    • Author(s)
      片岡佑輔・片平克弘
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県つくば市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501056
  • 1.  SHIMIZU Makoto (30292634)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  MASHIKO Norifumi (10219321)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KUMANO Yoshisuke (90252155)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  ASHIDA Minoru (30125166)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  OHTAKA Izumi (70176907)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  NAGASU Namio (90018044)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TANZAWA Tetsuto (60272142)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  IMAMURA Tetsunori (00272055)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  FUJITA Takeshi (90209057)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  TSURUOKA Yoshihiko (80172063)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  NAKAYAMA Hayashi (90237470)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  SAKO Hidekazu (30153969)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  KONDOU Hitoshi (40178421)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  SARUTA Yuji (70178820)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  HITOMI Hisaki (10218729)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 16.  MASUDA HIROMITSU (30511505)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  CHIKAMORI Kensuke (40108874)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  OGURA Yasushi (50224192)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MATSUBARA Michio (80199843)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  INAGAKI Shigenori (70176387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  KATO Keiji (00224501)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  YOSHIDA Toshihisa (90016395)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  庭野 義英 (50172739)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  森田 裕介 (20314891)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  吉岡 亮衛 (40200951)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  甲斐 雄一郎 (70169374)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  清水 美憲 (90226259)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  藤本 義博 (60173473)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  久保田 善彦 (90432103)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  二宮 裕之 (40335881)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  清原 洋一 (10353393)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  鈴木 宏昭 (90581843)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  SUZUKI Makoto (60322856)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 34.  ISOZAKI Tetsuo (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  MIYOSHI Miori (80423482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 36.  OHMUKAI Ryuzo (40359089)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  HIBINO Taku (60513835)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  OKAMOTO Kazuaki (60456001)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  YATSUKA Mitsunori (30323231)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  ASHIDA Masami (40151055)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 41.  TANAKA TOJI (40128046)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  YOSHIZAKI Shizuo (20116130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  MURAKAWA Masahiro (50167681)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  TAKEMURA Shigekazu (70112159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  YOSHIDA Atsushi (90115668)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  MANZANO V.U. (80208719)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  NISHIKAWA Jun (80218130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  MIYAMOTO Tomohiro (90280552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  SHIBASAKI Junzi (60270427)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  HAKUI Yasuo (70270428)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  MACHIDA Shouichirou (60008737)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  ONOSE Masato (40224290)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  MORITA Yusuke (20314931)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  MURATA Katsuo (60028206)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  KITA Masakazu (20177827)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  TAKAGAKI Mayumi (50350567)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  村瀬 康一郎 (80150027)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  西岡 加名恵 (20322266)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  加藤 直樹 (30252117)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  國分 麻里 (10566003)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  井田 仁康 (20203086)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  濱田 博文 (20212152)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  田中 マリア (20434425)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  庄司 一子 (40206264)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  吉田 武男 (40247945)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  唐木 清志 (40273156)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  蒔苗 直道 (40345939)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  塚田 泰彦 (50163762)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  根津 朋実 (50344958)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  岡出 美則 (60169125)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  卯城 祐司 (60271722)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  礒田 正美 (70212967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  窪田 眞二 (80170033)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  石崎 和宏 (80250869)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  樋口 直宏 (90287920)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  長崎 勤 (80172518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  鈴木 康浩 (50734464)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  森本 信也 (90110733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 79.  世並 敏嗣 (10210783)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 80.  池田 秀雄 (50112165)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 81.  秋山 幹雄 (70039212)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 82.  森藤 義孝 (10230145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 83.  本多 泰洋 (50238820)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 84.  石垣 明子 (10265233)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 85.  小久保 美子 (30413032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 86.  稲田 結美 (30585633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 87.  出口 憲 (40298451)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 88.  大谷 実 (50241758)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 89.  石崎 友規 (60747020)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 90.  日野 圭子 (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 91.  内ノ倉 真吾 (70512531)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 92.  磯部 征尊 (70736769)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 93.  大谷 忠 (80314615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 94.  遠藤 優介 (80759051)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 95.  伊藤 伸也 (10570434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 96.  高木 浩一 (00216615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 97.  佐藤 真久 (00360800)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 98.  山下 修一 (10272296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 99.  萱野 貴広 (30293591)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 100.  田代 直幸 (30353387)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 101.  畑中 敏伸 (30385942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 102.  郡司 賀透 (30412951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 103.  松元 新一郎 (40447660)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 104.  紅林 秀治 (60402228)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 105.  遠山 一郎 (70806596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 106.  栗原 淳一 (90583922)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 107.  上原 永次 (50883625)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 108.  栗山 恭直 (50225273)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 109.  KITADA Noriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 110.  Oki Naotaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 111.  Murofushi Haruki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 112.  DACHAKUPUT P
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 113.  ROADRANGKA V
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 114.  DIBE M.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 115.  CARALE L.E.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 116.  PADILLA MJ.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 117.  MATTHEIS F.E
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 118.  WHITE R.T.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 119.  GUNSTONE R.F
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 120.  張 鉄道
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 121.  DACHAKUPT P
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 122.  IBE M.D
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 123.  CARALE L.E
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 124.  PADILLA M.J
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 125.  WHITE R.T
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 126.  猿田 裕嗣
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi