• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NAGATA Junichiro  永田 潤一郎

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30413909
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 文教大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2024: 文教大学, 教育学部, 教授
2012 – 2016: 文教大学, 教育学部, 准教授
2011: 国立教育政策研究所, 教育課程調査官
2009 – 2010: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター, 教育課程調査官
2007 – 2009: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・研究開発部, 教育課程調査官
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Science education / Science education / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
因果関係 / 領域 / 教科 / 非認知能力
Except Principal Investigator
中学校 / カリキュラム / 数学 / 課題探究 / 教科 / 非認知的能力 … More / 課題解決 / 評価 / 評価法 / 説明 / 数学科 / 数学教育 / 教科横断 / 相互作用 / 認知的能力 / 図画工作教育 / 児童・生徒質問紙 / カリキュラム・マネジメント / 各教科等連携 / 芸術 / STEAM教育 / 学力調査 / 図画工作科教育 / 実地調査 / 質問紙調査 / 教育課程 / カリキュラムマネジメント / 国際調査 / 教育統計学 / 美術教育 / 芸術統合型学習 / 施策 / 教育施策 / 学校教育 / 非認知的な資質・能力 / 認知的な資質・能力 / ユニバーサルデザイン / 課題解決型説明 / 教科固有性 / 教師による評価 / 非認知的スキル / 学習指導 / 学習指導法 / 説明・証明 / 課題探求 / 証明 / 数理探究 / 教材開発 / 探究 / 算数的活動 / 数学的活動 / 国際比較 / 読解力 / 表現力 / TIMSS / 先行研究 / 理解の様相 / つまずき / ディベート / わかったことの評価 / わからせる方法 / アンケート / 授業・学習評価 / 授業研究 / 授業 / わかる / 意識調査 / メタ認知 / わかったことの確認 / わからせる工夫 / わからせる対象 / わかる授業 / 理解 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (121 results)
  • Co-Researchers

    (74 People)
  •  教科とその領域に固有な非認知/認知能力の因果関係が授業で果たす機能の解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      永田 潤一郎
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Bunkyo University
  •  非認知的能力育成のエビデンスベースな施策を教科の特質に即して立案する方法の開発

    • Principal Investigator
      岩永 恭雄
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  芸術統合型学習を通じた美術教育の再定義~横断的実践調査及び質問紙法による学力分析

    • Principal Investigator
      奥村 高明
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Nippon Sport Science University
  •  Cross-curricular and cross-yearly clarification of the interaction between non-cognitive and cognitive skills, based on the characteristics of the subject areas

    • Principal Investigator
      宮崎 樹夫
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Universal Designing of Explorative Curriculum and Evaluation

    • Principal Investigator
      Iwanaga Yasuo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of assessment methods for cognitive/non-cognitive competencies cultivated in a curriculum of problem-solving-oriented explanations.

    • Principal Investigator
      Miyazaki Mikio
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of Teaching Method based on Curriculum of Explorative Proving and their Verification by Scientific Evidence

    • Principal Investigator
      Shimizu Shizumi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Teikyo University
  •  Development and Feasibility of Curriculum for Explorative explanation based on Scientific Evidences

    • Principal Investigator
      IWANAGA Yasuo
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development and Realization of Curriculum for Explorative Proving in Secondary School Mathematics

    • Principal Investigator
      MIYAZAKI Mikio
    • Project Period (FY)
      2011 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Basic research for development of teaching material packages "Math inquiry" to organize and encourage mathematical activities

    • Principal Investigator
      SHIMIZU Shizumi
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Teikyo University
      University of Tsukuba
  •  Fundamental Research on Constructing an Idea of the Teaching and Learning Processes, emphasis on Student's Understanding of Mathematics-Concentration in connecting elementary, junior high and high school-

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Akeshi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Nara University of Education
  •  A Study on the Relationships between Students' Representation and Reading Skills and Achievement and Attitudes in Mathematics

    • Principal Investigator
      SENUMA Hanako
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 数学的活動の授業デザイン ステップアップ 「思考の飛び石」を生かした授業づくり2022

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      126
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784182617256
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 数学的活動の授業デザイン ステップアップ 『思考の飛び石 』を生かした授業づくり2022

    • Author(s)
      永田 潤一郎
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      4182617258
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01685
  • [Book] 『365日の全授業』DX 中学校数学2022

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      109
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784188101247
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 『365日の全授業』DX 中学校数学2022

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      109
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784188101247
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 『365日の全授業』DX 中学校数学2022

    • Author(s)
      永田 潤一郎
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      4188101245
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01685
  • [Book] 数学的活動の授業デザイン ステップアップ 「思考の飛び石」を生かした授業づくり2022

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      126
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784182617256
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 3年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185323147
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 2年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185322102
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 1年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      135
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784185451178
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 2年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185452113
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 2年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185452113
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 1年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185451178
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 3年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      131
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784185323147
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 2年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      97
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784185322102
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 1年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185451178
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Book] 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 3年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784185323147
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 3年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185453158
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 2年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185322102
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 1年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      125
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784185321167
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 1年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784185321167
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 2年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784185322102
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 1年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      125
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185321167
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 3年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185453158
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 2年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      107
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784185452113
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 3年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185323147
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 1年上2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      125
    • Publisher
      明治図書出版
    • ISBN
      9784185321167
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Book] 板書&展開例でよくわかる 数学的活動でつくる365日の全授業 中学校数学 3年下2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      明治図書出版株式会社
    • ISBN
      9784185453158
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] 小学校における教科に固有な非認知能力と認知能力の関係:国語科と算数科での教師による評価に着目して2023

    • Author(s)
      宮崎樹夫,島田英昭,吉川厚,西一夫,永田潤一郎,中川裕之
    • Journal Title

      日本教科教育学会 第49回全国大会論文集

      Volume: 49 Pages: 105-106

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 学校算数科における非認知能力と認知能力に対する教師による評価の関係-4領域からみたその特徴-2023

    • Author(s)
      佐々祐之,永田潤一郎,茅野公穂,岩田耕司,吉川厚
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 春期研究大会論文集

      Volume: 11 Pages: 51-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 教師による生徒の非認知的スキルの評価要因に関する研究―中学校数学科『データの活用 』 領域における調査結果の考察―2022

    • Author(s)
      永田 潤一郎
    • Journal Title

      科学教育研究

      Volume: 46巻1号 Pages: 91-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01685
  • [Journal Article] Teachers’ Assessment Factors of Students’ Non-Cognitive Skills: Analysis of a Survey in the Area of “Data Handling” in Junior High School Mathematics2022

    • Author(s)
      青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎・永田潤一郎・吉川厚
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 46 Issue: 1 Pages: 91-103

    • DOI

      10.14935/jssej.46.91

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01668, KAKENHI-PROJECT-20K02904, KAKENHI-PROJECT-18K18636, KAKENHI-PROJECT-20H01675, KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における典型的な誤答の分析 「関数」領域と「データの活用」領域の考察2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 55 Pages: 215-232

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] 課題学習の現状と課題2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育ジャーナル

      Volume: 14-1 Pages: 19-22

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 課題学習の現状と課題2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育ジャーナル

      Volume: 14-1 Pages: 19-22

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における典型的な誤答の分析 「関数」領域と「データの活用」領域の考察2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 55 Pages: 215-232

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における典型的な誤答の分析 「関数」領域と「データの活用」領域の考察2021

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 55 Pages: 215-232

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 課題研究の変遷2020

    • Author(s)
      永田潤一郎・白石和夫・永木龍也
    • Journal Title

      教育研究ジャーナル

      Volume: 1月13日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における典型的な誤答の分析 「図形」領域の考察2020

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 54 Pages: 59-73

    • NAID

      40022533420

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 課題学習の変遷2020

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育ジャーナル

      Volume: 13-1 Pages: 5-8

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 課題学習の変遷2020

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育ジャーナル

      Volume: 13-1 Pages: 5-8

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における典型的な誤答の分析 「図形」領域の考察2020

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 54 Pages: 59-73

    • NAID

      40022533420

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における典型的な誤答の分析 「図形」領域の考察2020

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 54

    • NAID

      40022533420

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Journal Article] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発:領域「データの活用」における調査結果の考察2019

    • Author(s)
      辻山 洋介, 青山 和裕, 小松 孝太郎, 永田 潤一郎, 吉川 厚
    • Journal Title

      日本科学教育学会 年会論文集

      Volume: 43 Pages: 61-64

    • NAID

      130007882871

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] Curriculum development for explorative proving in lower secondary school geometry: Focusing on the levels of planning and constructing a proof2019

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Sasa, H., Fujita, T., Komatsu, K., & Shimizu, S.
    • Journal Title

      Frontiers in Education

      Volume: 4(31)

    • DOI

      10.3389/feduc.2019.00031

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H05402, KAKENHI-PROJECT-17K04764, KAKENHI-PROJECT-18K18636, KAKENHI-PROJECT-18K18637, KAKENHI-PROJECT-16H02068, KAKENHI-PROJECT-18H01021, KAKENHI-PROJECT-19H01668, KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における典型的な誤答の分析 「数と式」領域の考察2019

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 53 Pages: 121-130

    • NAID

      120006886289

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 課題探究として証明することを実現する指導法の開発:領域「データの活用」に焦点をあてて2018

    • Author(s)
      小松孝太郎・永田潤一郎・辻山洋介
    • Journal Title

      日本数学教育学会春期研究大会論文集

      Volume: 6 Pages: 81-88

    • NAID

      40022277718

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」における指導法の開発に向けて2017

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎・廣瀬俊哉
    • Journal Title

      日本科学教育学会 年会論文

      Volume: 41 Pages: 49-52

    • NAID

      130007436138

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」における指導法の開発に向けて2017

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎・廣瀬俊哉
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 41 Pages: 45-48

    • NAID

      130007436138

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発と実践:領域‘資料の活用’における取り組み2017

    • Author(s)
      青山和裕・永田潤一郎・辻山洋介・小松孝太郎
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌イプシロン

      Volume: 59 Pages: 27-36

    • NAID

      120006460718

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発と実践:領域「資料の活用」における取り組み2017

    • Author(s)
      青山和裕・永田潤一郎・辻山洋介・小松孝太郎
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌イプシロン

      Volume: 59 Pages: 27-36

    • NAID

      120006460718

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における授業化の試み2016

    • Author(s)
      髙橋伸茂,青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 40 Pages: 97-100

    • NAID

      130007436471

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域『資料の活用』における授業化に向けて2016

    • Author(s)
      青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 40 Pages: 93-96

    • NAID

      130007436527

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education

      Volume: 未定

    • NAID

      120007100962

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における『内容-活動対応表』の作成2016

    • Author(s)
      辻山洋介,永田潤一郎,青山和裕,小松孝太郎
    • Journal Title

      日本数学教育学会第4回春期研究大会論文集

      Volume: 無 Pages: 173-176

    • NAID

      40022277880

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education

      Volume: 無

    • NAID

      120007100962

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における『内容-活動対応表』の作成2016

    • Author(s)
      辻山洋介,永田潤一郎,青山和裕,小松孝太郎
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 4 Pages: 173-176

    • NAID

      40022277880

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における『内容-活動対応表』の作成2016

    • Author(s)
      辻山洋介,永田潤一郎,青山和裕,小松孝太郎
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 4 Pages: 173-176

    • NAID

      40022277880

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Journal Article] 中学校数学科における論理的に考察し表現する能力についての一考察2015

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      「教育学部紀要」文教大学教育学部

      Volume: 48 Pages: 21-29

    • NAID

      120006534866

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」の開発枠組みの構築2015

    • Author(s)
      永田潤一郎,青山和裕,辻山洋介,小松孝太郎
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 3 Pages: 19-22

    • NAID

      40022277357

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 文字式を用いて説明することの理解に関する一考察2015

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      「教育学部紀要」文教大学教育学部

      Volume: 49 Pages: 111-119

    • NAID

      120006422224

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」の開発枠組みの構築2015

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第3回春期研究大会

      Volume: 無 Pages: 19-22

    • NAID

      40022277357

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 中学校数学科における論理的に考察し表現する能力についての一考察2015

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      「教育学部紀要」文教大学教育学部

      Volume: 48 Pages: 21-29

    • NAID

      120006534866

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 文字式を用いて説明することの理解に関する一考察2015

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      「教育学部紀要」文教大学教育学部

      Volume: 49 Pages: 111-119

    • NAID

      120006422224

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における指導の改善の方向性2014

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育研究所紀要

      Volume: 23 Pages: 43-53

    • NAID

      120006419393

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学科における論理的に考察し表現する能力の育成について2014

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 48 Pages: 21-29

    • NAID

      40020472179

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 中学校数学科における論理的に考察し表現する能力の育成について2014

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 48 Pages: 21-29

    • NAID

      40020472179

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮崎樹夫・永田潤一郎・茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究として証明することのカリキュラム開発:進行状況と授業化の意味・役割2014

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会学会誌『数学教育』

      Volume: 96(9) Pages: 2-5

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学科における論理的に考察し表現する能力の育成について2014

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 48 Pages: 21-29

    • NAID

      40020472179

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における指導の改善の方向性2014

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育研究所紀要

      Volume: 23 Pages: 43-53

    • NAID

      120006419393

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果に基づく中学校数学科における指導の改善の方向性2014

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育研究所紀要

      Volume: 23 Pages: 43-53

    • NAID

      120006419393

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果にみる中学校数学科の指導上の課題2013

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 47 Pages: 89-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第3学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想2013

    • Author(s)
      永田潤一郎,小松孝太郎,中川裕之
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第1回春期研究大会論文集

      Volume: 1 Pages: 25-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Journal Article] 全国学力・学習状況調査の結果にみる中学校数学科の指導上の課題2013

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Journal Title

      文教大学教育学部紀要

      Volume: 47 Pages: 89-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第3学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想2013

    • Author(s)
      永田潤一郎,小松孝太郎,中川裕之
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第1回春期研究大会論文集

      Volume: 1 Pages: 25-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠 組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第45回数学教育論文発表会論文集

      Volume: - Pages: 537-542

    • NAID

      120007100509

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Journal Article] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Journal Title

      日本数学教育学会第45回数学教育論文発表会論文集

      Volume: 1 Pages: 537-542

    • NAID

      120007100509

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 小学校における教科に固有な非認知能力と認知能力の関係:国語科と算数科での教師による評価に着目して2023

    • Author(s)
      宮崎樹夫,島田英昭,吉川厚,西一夫,永田潤一郎,中川裕之
    • Organizer
      日本教科教育学会 第49回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 学校生活・国語・算数における教師による社会情動能力の評価構造2022

    • Author(s)
      島田英昭・永田潤一郎・西一夫・林寛平・宮崎樹夫
    • Organizer
      日本教科教育学会第48回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価-算数科の領域『データの活用 』 における評価の特徴-2022

    • Author(s)
      永田 潤一郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01685
  • [Presentation] 学校生活・国語・算数における教師による社会情動能力の評価構造2022

    • Author(s)
      島田英昭・永田潤一郎・西一夫・林寛平・宮_樹夫
    • Organizer
      日本教科教育学会第48回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価-算数科の領域「データの活用」における評価の特徴-2022

    • Author(s)
      永田潤一郎 他1名
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00098
  • [Presentation] 数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価:算数科の領域「データの活用」における評価の特徴2022

    • Author(s)
      永田潤一郎 他1名
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01675
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発:領域「データの活用」における調査結果の考察2019

    • Author(s)
      辻山洋介・青山和裕・小松孝太郎・永田潤一郎・吉川厚
    • Organizer
      日本科学教育学会第43回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発:領域「データの活用」における調査結果の考察2019

    • Author(s)
      辻山 洋介, 青山 和裕, 小松 孝太郎, 永田 潤一郎, 吉川 厚
    • Organizer
      日本科学教育学会第43回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発:領域「データの活用」における調査内容について2018

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・小松孝太郎・辻山洋介
    • Organizer
      日本科学教育学会第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 課題探究として証明することを実現する指導法の開発:領域「データの活用」に焦点をあてて2018

    • Author(s)
      小松孝太郎・永田潤一郎・辻山洋介
    • Organizer
      日本数学教育学会第6回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 科学教育の内容・活動に固有な非認知的スキルの評価法の開発:領域「データの活用」における調査内容について2018

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・小松孝太郎・辻山洋介
    • Organizer
      日本科学教育学会第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することを実現する指導法の開発:領域「データの活用」に焦点をあてて2018

    • Author(s)
      小松孝太郎・永田潤一郎・辻山洋介
    • Organizer
      日本数学教育学会第6回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」における指導法の開発に向けて2017

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎・廣瀬俊哉
    • Organizer
      日本科学教育学会第41回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域‘資料の活用’における指導法の開発に向けて2017

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎・廣瀬俊哉
    • Organizer
      日本科学教育学会 第41回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」における指導法の開発に向けて2017

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎・廣瀬俊哉
    • Organizer
      日本科学教育学会第41回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における『内容-活動対応表』の作成2016

    • Author(s)
      辻山洋介,永田潤一郎,青山和裕,小松孝太郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Organizer
      the 13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      University of Hamburg(Germany)
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発: 領域『資料の活用』における授業化に向けて2016

    • Author(s)
      青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における授業化の試み2016

    • Author(s)
      髙橋伸茂,青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 中学校数学における,課題探究として証明することの授業化:第3学年の内容『平行線と線分の比についての性質』2016

    • Author(s)
      永田潤一郎,島尾裕介
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Organizer
      the 13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      University of Hamburg, Hamburg, German
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」における授業化に向けて2016

    • Author(s)
      青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      第40回日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における授業化に向けて2016

    • Author(s)
      青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 中学校数学における,課題探究として証明することの授業化:第3学年の内容「平行線と線分の比についての性質」2016

    • Author(s)
      永田潤一郎,島尾裕介
    • Organizer
      第40回日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における授業化の試み2016

    • Author(s)
      青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      日本科学教育学会第49回年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における授業化の試み2016

    • Author(s)
      髙橋伸茂,青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 中学校数学における,課題探究として証明することの授業化:第3学年の内容『平行線と線分の比についての性質』2016

    • Author(s)
      永田潤一郎,島尾裕介
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における『内容-活動対応表』の作成2016

    • Author(s)
      辻山洋介,永田潤一郎,青山和裕,小松孝太郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」における授業化の試み2016

    • Author(s)
      髙橋伸茂,青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      第40回日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における授業化に向けて2016

    • Author(s)
      青山和裕,辻山洋介,永田潤一郎,小松孝太郎
    • Organizer
      日本科学教育学会第49回年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] Developing a Curriculum for Explorative Proving in Lower Secondary School Geometry2016

    • Author(s)
      Miyazaki, M., Nagata, J., Chino, K., Fujita, T. Ichikawa D., Shimizu, S, & Iwanaga Y.
    • Organizer
      the 13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      Hamburg, Germany
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02068
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域『資料の活用』における『内容-活動対応表』の作成2016

    • Author(s)
      辻山洋介,永田潤一郎,青山和裕,小松孝太郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03057
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究として証明することの授業化 -第3学年の単元「図形の相似」-2015

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Organizer
      日本科学教育学会第39回年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 中学校数学における,課題探究として証明することの授業化:第3学年の単元『図形の相似』2015

    • Author(s)
      永田潤一郎,島尾裕介
    • Organizer
      日本科学教育学会第39回年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」の開発枠組みの構築2015

    • Author(s)
      永田潤一郎・青山和裕・辻山洋介・小松孝太郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第3回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2015-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:領域「資料の活用」における「内容-活動対応表」の作成2015

    • Author(s)
      辻山洋介・永田潤一郎・青山和裕・小松孝太郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第3回春期研究大会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2015-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究として証明することの授業化 -第3学年の単元「図形の相似」-2015

    • Author(s)
      永田潤一郎・島尾裕介
    • Organizer
      日本科学教育学会第39回年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282039
  • [Presentation] 数学的活動の充実と数学的に考える力の育成に関する考察2013

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第46回 秋期研究大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 数学的活動の充実と数学的に考える力の育成に関する考察2013

    • Author(s)
      永田潤一郎
    • Organizer
      日本数学教育学会 第46回 秋期研究大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠 組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会 第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 中学校数学における課題探究としての証明学習カリキュラムに関する研究:カリキュラム開発のための枠組みの構築2012

    • Author(s)
      宮崎樹夫,永田潤一郎,茅野公穂
    • Organizer
      日本数学教育学会第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第3学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想

    • Author(s)
      永田潤一郎,小松孝太郎,中川裕之
    • Organizer
      日本数学教育学会 第1回春期研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(東京キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243077
  • [Presentation] 課題探究として証明することのカリキュラム開発:中学校第3学年数学科の領域「数と式」及び「図形」における学習の構想

    • Author(s)
      永田潤一郎,小松孝太郎,中川裕之
    • Organizer
      日本数学教育学会 第1回春期研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(東京キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330255
  • 1.  CHINO Kimiho (20400658)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 2.  MIYAZAKI Mikio (10261760)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 3.  IWATA Koji (90437541)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  SASA Hiroyuki (30315387)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  TSUJIYAMA Yosuke (10637440)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 25 results
  • 6.  KOMATSU Kotaro (40578267)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 30 results
  • 7.  中川 裕之 (00450156)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 8.  牧野 智彦 (10450157)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  青山 和裕 (10400657)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 10.  IWANAGA Yasuo (80015825)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  宮川 健 (30375456)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  吉川 厚 (50444120)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 13.  NAGASAKI Eizo (50141982)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  SASAKI Tetsurou (20170681)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  NAGAO Atsushi (00353392)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  YAMAGUTI Takeshi (60239895)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  SHIMIZU Shizumi (20115661)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  SHIMIZU Yoshinori (90226259)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  榎本 哲士 (60758811)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  林 寛平 (10726376)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  山崎 美穂 (50824132)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  YOSHIDA Akeshi (30444615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  IITAKA Shigeru (20011588)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  ICHIHARA Kazuhiro (00388357)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  ICHIRAKU Sigeo (30046130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  IMAOKA Mitsunori (20031817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  OKABE Tsuneharu (80087080)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  KATSUMI Yoshio (40329909)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  KUNIMUNE Susumu (50214979)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  KUMAKURA Hiroyuki (00377706)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  SHIGEMATSU Keiichi (40116281)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  WATANABE Kimio (50015913)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  SENUMA Hanako (30165732)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  GINSHIMA Fumi (30293327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  TAKASU Ryohei (60442505)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  KASAI KenーIchi (20466600)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  NISHIMURA Keiichi (30549358)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  ISODA Masami (70212967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  水谷 尚人 (80454643)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  奥村 高明 (80413904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  石川 満佐育 (00512063)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  西口 宏泰 (10274739)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  藤井 康子 (10608376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  一條 彰子 (40321559)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  畑山 未央 (60759124)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  松本 浩司 (80610013)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  小池 研二 (90528382)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  大泉 義一 (90374751)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  宮本 友弘 (90280552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  東良 雅人 (70619840)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  島田 英昭 (20467195)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 52.  西 一夫 (20422701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 53.  八木 雄一郎 (80571322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  折川 司 (90401877)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  三浦 登志一 (70442506)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  藤田 太郎 (20964711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  池田 敏和
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  伊藤 祐介
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  岩崎 秀樹
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  上田 雅也
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  太田 伸也
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  國次 太郎
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  高 民犀
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  小島 聡子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  近藤 裕
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  島田 功
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  杉森 雅之
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  相馬 一彦
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  富永 順一
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  二宮 裕之
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  日野 圭子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  松島 充
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  元 新一郎
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  山崎 純一
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi