• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Endo Yusuke  遠藤 優介

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ENDO Yusuke  遠藤 優介

Less
Researcher Number 80759051
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 筑波大学, 人間系, 助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 筑波大学, 人間系, 助教
2016 – 2017: 愛知教育大学, 教育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Science education / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
コンピテンシー / 科学教育 / 教科教育 / ドイツ / 理科教授・学習 / 個別化・個性化 / 理科授業 / 授業開発 / カリキュラム / 教育学 / 科学カリキュラム … More
Except Principal Investigator
… More 科学教育 / 中等教育 / 資質・能力 / カリキュラム / 化学教育 / 文脈的アプローチ / レリバンス / 文脈 / 基本概念 / 中等教育化学 / 数学教育 / MINT教育 / STEM教育 / リテラシー / 科学教育研究 / 授業分析 / 学習評価 / 教育課程 / 技術教育 / 算数・数学教育 / カリキュラム開発 / 内容構成原理 / 理科教育 / Nature of Science / 女子の理科嫌い / 教育の継続 / PBL / プラクティカルワーク / 理科教育改革 / 社会変革と教育改革 / 環境主義 / 自己調整学習 / アーギュメント / STEM / コンピテンシー / 理科教育政策 / 社会変革と理科教育変革 / 社会変革 / 科学教育改革 / 英米独仏 / 日英米独仏 / ポスト・コロナ / 教師教育 / プロジェクト型学習 / MINT教科 / 全人教育 / 学校教育 / 日独比較 / 人格形成 / CHiR / スタンダード / 科学・化学教育 / カリキュラム研究 / CCSS / 技術科教育 / 言語教育 / Learning Progressions / 教科内容構成 / リテラシー教育 / 教育内容の知的発達(LPs) / 教授学習・評価 / 教科教育課程 / 教科の再構成 / アセスメント / LPs(s知的発達における知的内容構成) / STEM教育の欧米比較 / 米国STEM教育の二重モデル / LPs(知的発達における知的内容構成 / MINT / STEMとリテラシー / カリキュラム構成 / 認知・学習・発達 / NGSS(次世代科学スタンダーズ) / STEM教育法 / 学習内容構成のパラダイムシフト / LPs(;知的内容の発達構成) / STEM教育の二重モデル / Engineering教育 / 3デイメンジョン学習 / 英国のSTEM教育 / オランダの現実的数学教育 / ドイツのMINT教育 / LPs(知的内容の発達構成) / NGSS(次世代科学スタンダーズ / 米国のSTEM 教育 Less
  • Research Projects

    (11 results)
  • Research Products

    (40 results)
  • Co-Researchers

    (47 People)
  •  個別化・個性化の視点からコンピテンシーの育成を保証する理科教授・学習の総合的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      遠藤 優介
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  中等教育カリキュラムにおけるプロジェクト型学習のあり方の研究

    • Principal Investigator
      寺田 光宏
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  英米独仏におけるポスト・コロナの「社会変革と理科教育改革」の同時進行的比較研究

    • Principal Investigator
      大高 泉
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
      Tokiwa University
  •  An analysis of the content composition principle of "Nature of Science" and curriculum development in science education

    • Principal Investigator
      鈴木 宏昭
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  次世代の日本型のSTEMリテラシーを育成する学習プログラムに関する総合的研究

    • Principal Investigator
      磯崎 哲夫
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A theoretical and practical study on competence-oriented science lesson designPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ENDO Yusuke
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of a context-based curriculum oriented to the development of qualities and abilities in secondary education chemistry

    • Principal Investigator
      Terada Mitsuhiro
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  A Japanese-German comparative study of the role and contribution of MINT subject education to student personality formation

    • Principal Investigator
      YOSHIOKA Ryoei
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A study on the organizing principles of competence-based science curriculum in GermanyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ENDO Yusuke
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba
      Aichi University of Education
  •  Construction of a Context-Based Learning Program in Secondary Education Chemistry

    • Principal Investigator
      Terada Mitsuhiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Research on New Vision for Subjects and Construction of Subjects-Based on Comparative study of STEM Education in U.S. and European Countries

    • Principal Investigator
      NAGASU Namio
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 公共的理由としての評価規準へ2023

    • Author(s)
      遠藤 貴広
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 47 Issue: 0 Pages: 283-284

    • DOI

      10.14935/jssep.47.0_283

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0040, KAKENHI-PROJECT-22K02283
  • [Journal Article] ―ギムナジウム上級段階の教育課程を手がかりとして―2023

    • Author(s)
      遠藤 優介, 寺田 光宏
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 47 Issue: 0 Pages: 277-278

    • DOI

      10.14935/jssep.47.0_277

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0040
  • [Journal Article] ESDの視点からみた生活科カリキュラムに関する一考察―ドイツにおける事実教授(Sachunterricht)」のカリキュラムに着目して―2022

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 36(5) Pages: 77-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Journal Article] Wandel und Besonderheiten des Verstaendnisses der in der naturwissenschaftlichen Bildung zu entwickelnden Kompetenzen in der Sekundarstufe II in Deutschland: Mit Schwerpunkt auf dem Vergleich der Bildungsstandards fuer die Allgemeine Hochschulreife und der Einheitlichen Pruefungsanforderungen in der Abiturpruefung2022

    • Author(s)
      Yusuke ENDO
    • Journal Title

      Bulletin of Institute of Education University of Tsukuba

      Volume: 47 Pages: 15-28

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20708
  • [Journal Article] Wandel und Besonderheiten des Verstaendnisses der in der naturwissenschaftlichen Bildung zu entwickelnden Kompetenzen in der Sekundarstufe II in Deutschland: Mit Schwerpunkt auf dem Vergleich der Bildungsstandards fuer die Allgemeine Hochschulreife und der Einheitlichen Pruefungsanforderungen in der Abiturpruefung2022

    • Author(s)
      Yusuke ENDO
    • Journal Title

      Bulletin of Institute of Education University of Tsukuba

      Volume: 47(1) Pages: 15-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Journal Article] ―学習評価及び教員支援をめぐる取組を中心として―2022

    • Author(s)
      遠藤 優介
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 46 Issue: 0 Pages: 179-180

    • DOI

      10.14935/jssep.46.0_179

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20744
  • [Journal Article] Wandel und Besonderheiten des Verstaendnisses der in der naturwissenschaftlichen Bildung zu entwickelnden Kompetenzen in der Sekundarstufe II in Deutschland: Mit Schwerpunkt auf dem Vergleich der Bildungsstandards fuer die Allgemeine Hochschulreife und der Einheitlichen Pruefungsanforderungen in der Abiturpruefung2022

    • Author(s)
      Yusuke ENDO
    • Journal Title

      Bulletin of Institute of Education University of Tsukuba

      Volume: 47(1) Pages: 15-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02488
  • [Journal Article] 反照的均衡としてのモデレーション:総合的な探究の時間における学習評価の方法論的展望2022

    • Author(s)
      遠藤貴広
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 15 Pages: 419-427

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0040
  • [Journal Article] 「学び続ける主体」を育む理科教育に向けて2021

    • Author(s)
      遠藤 優介
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1248 Pages: 14-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20744
  • [Journal Article] Characteristics of “Context” Setting in Competency-Oriented Chemistry Education2021

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 62 Issue: 1 Pages: 49-60

    • DOI

      10.11639/sjst.sp20015

    • NAID

      130008069557

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2021-07-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198, KAKENHI-PROJECT-23K20708, KAKENHI-PROJECT-23K20744
  • [Journal Article] 「学び続ける主体」を育む理科教育に向けて2021

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1248 Pages: 14-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20741
  • [Journal Article] 幼小接続の視点からみた生活科における資質・能力の育成ードイツの「事実教授」を手がかりにしてー2021

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 35(8) Pages: 49-54

    • NAID

      130008055925

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Journal Article] Competency and Capability Development for Science Teacher Training in Japan2020

    • Author(s)
      Yusuke Endo, Yoko Yamamoto
    • Journal Title

      Journal of Southeast Asian Education

      Volume: 1 Pages: 27-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Journal Article] 理科における資質・能力の評価に関する一考察―ドイツのアビトゥーア試験を手がかりとして―2018

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告 教育科学編

      Volume: 67-1 Pages: 215-219

    • NAID

      120006411378

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17440
  • [Journal Article] ドイツ後期中等化学カリキュラムにおけるコンピテンシーの育成とその評価―「コミュニケーション」及び「評価」領域に着目して―2017

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Journal Title

      科学教育研究

      Volume: 41 Pages: 36-46

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17440
  • [Presentation] 中学生がもつ科学的探究の過程に関する認識の実態2023

    • Author(s)
      髙橋 優太,遠藤 優介
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20744
  • [Presentation] 総合的な探究の時間におけるグループ・モデレーションの進展 公共的理由としての評価規準へ2023

    • Author(s)
      遠藤 貴広
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0040
  • [Presentation] ドイツ諸州におけるプロジェクト型学習の展開動向―ギムナジウム上級段階の教育課程を手がかりとして―2023

    • Author(s)
      遠藤優介、寺田光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会第47回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02488
  • [Presentation] 中学生がもつ科学的探究の過程に関する認識の実態2023

    • Author(s)
      髙橋優太・遠藤優介
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20741
  • [Presentation] ドイツ諸州におけるプロジェクト型学習の展開動向―ギムナジウム上級段階の教育課程を手がかりとして―2023

    • Author(s)
      遠藤 優介, 寺田 光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0040
  • [Presentation] 理科を教え学ぶ意義をめぐる教師と子どもの認識実態2023

    • Author(s)
      Rafael Issamu Bergamasco HASHIZUME, 遠藤優介
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20708
  • [Presentation] 総合的な探究の時間における学習評価をめぐる論点2022

    • Author(s)
      遠藤貴広
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0040
  • [Presentation] ドイツのMINT教育に関する動向調査2022

    • Author(s)
      遠藤 優介
    • Organizer
      日本科学教育学会第46回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20744
  • [Presentation] 文脈を基盤とした中等化学カリキュラムにおけるスタンダードの開発―基本概念「供与体―受容体」を事例として―2021

    • Author(s)
      遠藤優介,寺田光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01740
  • [Presentation] 幼小接続の視点からみた生活科における資質・能力の育成―ドイツの「事実教授」を手がかりにして―2021

    • Author(s)
      遠藤 優介
    • Organizer
      日本科学教育学会2020年度第8回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20744
  • [Presentation] 文脈を基盤とした中等化学カリキュラムにおけるスタンダードの開発―基本概念「供与体―受容体」を事例として―2021

    • Author(s)
      遠藤 優介、寺田 光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20744
  • [Presentation] 幼小接続の視点からみた生活科における資質・能力の育成―ドイツの「事実教授」を手がかりにして―2021

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Organizer
      日本科学教育学会2020年度第8回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20708
  • [Presentation] 文脈を基盤とした中等化学カリキュラムにおけるスタンダードの開発―基本概念「供与体―受容体」を事例として―2021

    • Author(s)
      遠藤優介、寺田光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Presentation] スタンダードに基づく科学教育の展開に関する一考察―ドイツの事例を中心として―2020

    • Author(s)
      遠藤 優介, 寺田 光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会第44回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01740
  • [Presentation] 中学校理科におけるモデルの質的変化に基づくモデリングプロセスの分析―物理分野電流単元に焦点を当てて―2020

    • Author(s)
      島亮平、遠藤優介
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Presentation] スタンダードに基づく科学教育の展開に関する一考察―ドイツの事例を中心として―2020

    • Author(s)
      遠藤優介、寺田光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会第44回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Presentation] 高等学校理科における生徒の仮説の「検証計画立案力」に関する実態2020

    • Author(s)
      宮本輝恵、遠藤優介
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Presentation] ドイツにおけるコンピテンシー指向の科学授業構成に関する一考察2019

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Presentation] 理科教育におけるレリバンスの要素とその意味 ―資質・能力の育成に向けた学習の文脈構成の視点から―2019

    • Author(s)
      遠藤 優介・寺田 光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01740
  • [Presentation] 理科教育におけるレリバンスの要素とその意味―資質・能力の育成に向けた学習の文脈構成の視点から―2019

    • Author(s)
      遠藤優介、寺田光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14198
  • [Presentation] ドイツ中等教育化学における資質・能力指向の文脈を基盤とした授業デザイン2018

    • Author(s)
      遠藤優介・寺田光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17440
  • [Presentation] ドイツ中等教育化学における資質・能力指向の文脈を基盤とした授業デザイン2018

    • Author(s)
      遠藤 優介・寺田 光宏
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03069
  • [Presentation] ドイツの科学教育にみる資質・能力像と主体的・対話的で深い学びの視点2017

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17440
  • [Presentation] ドイツにおける化学教育改革の潮流―育成すべきコンピテンシーとその意味―2016

    • Author(s)
      遠藤優介
    • Organizer
      日本化学会東海地区化学教育討論会
    • Place of Presentation
      B-nest静岡市産学交流センター・静岡市中小企業支援センター(静岡県・静岡市)
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17440
  • [Presentation] ドイツ中等化学教育における基本概念の捉え方 ―KMK教育スタンダードを中心として―2016

    • Author(s)
      遠藤 優介
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03069
  • 1.  YOSHIOKA Ryoei (40200951)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Terada Mitsuhiro (40514641)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  大高 泉 (70176907)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  大嶌 竜午 (40700414)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  稲田 結美 (30585633)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  二宮 裕之 (40335881)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  石崎 友規 (60747020)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  内ノ倉 真吾 (70512531)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  大谷 忠 (80314615)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  後藤 顕一 (50549368)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  今井 泉 (80711390)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  鈴木 宏昭 (90581843)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  NAGASU Namio (90018044)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  人見 久城 (10218729)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  石垣 明子 (10265233)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  小久保 美子 (30413032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  出口 憲 (40298451)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  大谷 実 (50241758)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  丹沢 哲郎 (60272142)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  甲斐 雄一郎 (70169374)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  片平 克弘 (70214327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  日野 圭子 (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  磯部 征尊 (70736769)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  清水 美憲 (90226259)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  熊野 善介 (90252155)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  伊藤 伸也 (10570434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  林 優子 (60833001)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  Kaiser Stefan (20260466)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  藤田 剛志 (90209057)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  淺原 雅浩 (70304201)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  遠藤 貴広 (70511541)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 32.  木戸 啓絵 (90746439)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  橋本 健夫 (00112368)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  畑中 敏伸 (30385942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  郡司 賀透 (30412951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  山本 容子 (40738580)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  泉 直志 (50734894)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  杉原 茂男 (70800217)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  三好 美織 (80423482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  後藤 みな (10817711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  磯崎 哲夫 (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  石井 英真 (10452327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  野添 生 (20751952)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  網本 貴一 (60294873)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  齊藤 萌木 (60584323)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  富川 光 (70452597)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  KITADA Noriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi