• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MORIMOTO Shinya  森本 信也

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 90110733
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2018: 横浜国立大学, 教育学部, 名誉教授
2005 – 2016: 横浜国立大学, 教育人間科学部, 教授
2008: Yokohama National University, 教育人間科学部, 教授
1997 – 2002: YOKOHAMA NATIONAL UNIV., PROFESSOR FACULTY of EDUCATION and HUMAN SCIENCES, 教育人間科学部, 教授
1991 – 1996: 横浜国立大学, 教育学部, 助教授
1987 – 1989: 横浜国立大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育
Except Principal Investigator
教科教育 / Education on school subjects and activities / 科学教育(含教育工学) / Science education / 科学教育(含教育工学) / Science education / Science education
Keywords
Principal Investigator
科学概念構築 / 自然認識 / 授業デザイン / 自己調整学習 / メタ認知 / 学習への熟達 / 科学概念の表象 / 変容的なアセスメント / ラーニング・プログレッションズ / 思考力・判断力・表現力 … More / 汎用的な資質・能力 / Identitiy / Ethnomethodology / Social language / Activity-Tlieoritical approach / Dialog / Cognitive development in Science / Science class / アイデンティティー / エスノメソドロジー / 社会的言語 / 活動理論 / 対話 / 理科授業 / NETWORK of STUDENTS' VIEWS IN SCIENCE CLASSROOM / LEARNING THEORY IN SCHOOL SCIENCE / SOCIAL CONSTRUCTIVISTS' VIEWS / PERSONAL CONSTRUCTIVISTS' VIEWS / COMMUNICATION / 相互評価 / 自己評価 / 表現活動の多様性 / 社会的構成主義 / 個人的構成主義 / コミュニケーション / 知識再構成型の理科授業 / ルーブリック / 対話的な理科授業 / 学習の可視可 / 形成的アセスメント / パフォーマンス・アセスメント / 理科授業システム / パフォーマンス / アセスメント / 最近接発達領域 / 最新接発達領域 / 科学概念の構築 / 学習の外化 / 理科学習 / 学習ガイド / 認知と情意の融合 / 自己制御的学習 / 表象 / 学習動機 / 外化と内化 … More
Except Principal Investigator
メタ認知 / 科学概念 / APU / 評価 / 子どもの論理 / 基礎・基本 / 小学校教科間の関連 / 学習課題 / 教科教育 / 科学的思考力 / 認知的方略 / 教師教育 / 理科授業 / 理科学習 / 科学観 / アクティブ・ラーニング / 調整学習 / 授業デザイン / 表象 / 社会的相互作用 / 主体的・対話的で深い学び / 協働学習 / 自己調整 / 社会的文脈 / 自己調整学習 / Controlling variables / Planning experiment / Generating hypotheses / Process skills / Evaluation / 能力の評価 / 探究の技法 / 科学の方法 / 探究の過程 / 問題解決 / 仮説の設定能力 / プロセススキルズ / 問題解決能力 / 観察能力 / 実験計画能力 / 学力 / LOGIC CHILDREN / BASE (foundation) / RELATIONSHIP / ASSIGNMENT / SUBJECT / 総合学習 / 教科の再編 / 教育評価 / 小学校 / 子どもの倫理 / 小学校教科間の関係 / children's recognition of learning / the basis and essentials / the relationships among elementary school subjects / learning problems / school subject education / 教科間の関連性 / 小学校教科教育 / Mathematics education / Science education / Scientific concepts / Cognitive strategies / 自己評価 / 算数教育 / 数学教育 / 理科教育 / 科学的概念 / Science Teaching / Module Materials / Science Curriculum / Scientific Literacy / 読み書き能力 / 活用・応用能力 / 認知的徒弟制 / 表現力 / 理科学習指導 / モジュール教材 / 理科カリキュラム / 科学的リテラシー / META COGNITION / CONCEPT BUG / EVERY DAY KNOWLEDGE / SCHOOL KNOWLEDGE / ALTERNATIVE FRAMEWORK / CONCEPT MAPPING / SCIENTIFIC CONCEPT / LEARNING THEORY IN SCIENCE / スキ-マ分析 / フレ-ムワ-ク / 学習の自覚化 / 概念バグ / 日常知 / 学校知 / オルタナティブ・フレームワーク / 概念地図法 / 理科学習論 / スーパービジョン / 概念構築 / 対話 / コンサルテーション / 授業研究 / 教室談話 / 談話分析 / 教授行動 / 学習共同体 / プログラム / デザインベース / コア仮説 / プログラム開発 / 資質・能力 / 科学に対する情意 / 科学教育 / 中学生 / 授業改善 / 認識の変容 / 科学との関係性 Less
  • Research Projects

    (15 results)
  • Research Products

    (97 results)
  • Co-Researchers

    (50 People)
  •  A Study on the Regulation of Science Learning in a Social Context

    • Principal Investigator
      WADA Ichiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Preservice education programmes for elementary and secondary school science to acquire the Generic SkillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Morimoto Shinya
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Development of a supervision system for elementary school teachers involved in science classes

    • Principal Investigator
      Kuroda Atsushi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kanto Gakuin University
  •  Empirical research on development of educational program for teachers who keep learning about effective teaching methods in science lesson

    • Principal Investigator
      MASUDA HIROMITSU
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Design of self-regulated learning in science to promote the children's construction of scientific knowledgePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Morimoto Shinya
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  学習者の科学観の構築と変容の要因に関する臨床的実践研究

    • Principal Investigator
      加藤 圭司
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Development of science teaching method based on internalization and externalization in learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORIMOTO Shinya
    • Project Period (FY)
      2005 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Research of Subject learning process and Evaluation.

    • Principal Investigator
      MIYASAKA Motohiro
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      YOKOHAMA NATIONAL UNIVERSITY
  •  Research on the sharpening, expansion of the children's conception through the dialog process in science classPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORIMOTO Shinya
    • Project Period (FY)
      1999 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      YOKOHAMA NATIONAL UNIVERSITY
  •  How children will find their problems that they should learn? A comparative study among elementary school subject in Japan

    • Principal Investigator
      MMIYASAKA Motohiro
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  THE STUDY OF STUDENTS' CONCEPTIONS of SCIENCE THROUGH THEIR COMMUNICATIONS in SCIENCE THACHINGPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORIMOTO Shinya
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      YOKOHAMA NATIONAL UNIVERSITY
  •  A study on a science curriculum emphasizing the promotion of scientific literacy

    • Principal Investigator
      MIYAKE Masao
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research
  •  A STUDY OF THE DEVELOPMENT OF COGNITIVE STRATEGIES IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION

    • Principal Investigator
      HORI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      YAMANASHI UNIVERSITY
  •  THE STUDY OF TEACHING METHODOLOGY FOR RESOLVING BUGS IN CONCEPTION OF STUDENTS IN THE SCIENCE CLASS

    • Principal Investigator
      FUKUOKA Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      1991 – 1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      YOKOHAMA NATIONAL UNIVERSITY
  •  Comparative Study of the Evaluation for Scientific Process Skills between Japan and England

    • Principal Investigator
      FUKUOKA Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      1987 – 1989
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      Yokohama National University

All 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2009 2008 2007 2006 2005

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小学校 理科教育法2018

    • Author(s)
      森本信也、森藤義孝
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      建帛社
    • ISBN
      9784767921105
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Book] 新訂 平成29年版学習指導要領対応 理科教育入門書2018

    • Author(s)
      森本信也
    • Total Pages
      165
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491034881
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Book] 新訂 平成29年版学習指導要領対応 理科教育入門書2018

    • Author(s)
      松森 靖夫、森本 信也
    • Total Pages
      168
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491034881
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Book] 深い理解を生み出す理科授業とその評価2018

    • Author(s)
      黒田篤志・森本信也
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      学校図書
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Book] アクティブに学ぶ子どもを育む理科授業2017

    • Author(s)
      森本 信也 , 黒田 篤志 , 和田 一郎 , 小野瀬 倫也 , 佐藤 寛之 , 渡辺 理文
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      学校図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Book] 理科授業をデザインする理論とその展開2017

    • Author(s)
      森本 信也
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491033303
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Book] 理科授業をデザインする理論と展開2017

    • Author(s)
      森本信也
    • Total Pages
      263
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Book] アクティブに学ぶ子 どもを育む理科授業2017

    • Author(s)
      森本信也
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      学校図書
    • ISBN
      9784762502248
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Book] 理科授業をデザインする理論とその展開 自律的に学ぶ子どもを育てる2017

    • Author(s)
      森本信也他
    • Total Pages
      263
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Book] 理科授業をデザインする理論とその展開 ー自律的に学ぶ子どもを育てるー2016

    • Author(s)
      森本信也・森藤義孝・小川哲男・中田朝夫・八島真理子・佐藤寛之・坂本憲明・鈴木一成・甲斐初美・和田一郎・小野瀬倫也・黒田篤志・斎藤裕一郎・渡辺理文
    • Total Pages
      263
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Book] 考える力が身につく対話的な理科授業2013

    • Author(s)
      森本信也
    • Total Pages
      157
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Book] これからの義務教育と学校力の構築2007

    • Author(s)
      森本信也
    • Total Pages
      158
    • Publisher
      学校図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Book] 「構成主義からの学習と評価」(辰野編),「新教育評価辞典」所収2007

    • Author(s)
      森本信也
    • Total Pages
      103
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Book] 「考え・表現する子どもを育む理科授業」(森本編著)2007

    • Author(s)
      森本信也
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] The Design of Science Teaching and Practice to Achieve Independent-Collaborative Learning2018

    • Author(s)
      野原博人,和田一郎,森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 58 Issue: 3 Pages: 293-309

    • DOI

      10.11639/sjst.17031

    • NAID

      130006647171

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] 子どもが知識をつないで、学習を深める授業の視点2018

    • Author(s)
      森本信也
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 73 Pages: 5-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] 授業における子どもの相互アプロプリエーションの内実に関する研究2018

    • Author(s)
      黒田篤志・長沼武志・森本信也
    • Journal Title

      関東学院大学人間環境学会紀要

      Volume: 30 Pages: 7-19

    • NAID

      120006629648

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Journal Article] 学びを深める対話的な理科授業デザインとその評価2018

    • Author(s)
      黒田篤志・野原博人・森本信也
    • Journal Title

      関東学院大学人間環境学会紀要

      Volume: 30 Pages: 21-37

    • NAID

      120006629650

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Journal Article] A Case Study of Integrative Assessment in Science Lesson2018

    • Author(s)
      渡辺理文・野原博人・森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 58 Issue: 4 Pages: 381-392

    • DOI

      10.11639/sjst.sp17003

    • NAID

      130007404558

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2018-06-22
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027, KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Journal Article] An Evaluation of Science Class Design and Feedback-Function as a Primary Method of Instruction2018

    • Author(s)
      長沼武志,森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 58 Issue: 3 Pages: 261-269

    • DOI

      10.11639/sjst.17036

    • NAID

      130006647169

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] 現代的課題「深い学び」を実現する理科授業デザインの基本的な原理2018

    • Author(s)
      黒田篤志・野原博人・森本信也
    • Journal Title

      関東学院大学人間環境学会紀要

      Volume: 29 Pages: 25-41

    • NAID

      40021739889

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Journal Article] 「深い学び」を実現する授業をいかにデザインするか2017

    • Author(s)
      森本信也
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 66 Pages: 5-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] アクティブ・ラーニングに基づく理科授業の実践的展開2017

    • Author(s)
      森本信也,長沼武志,野原博人
    • Journal Title

      横浜国立大学教育人間科学部紀要. I

      Volume: 19 Pages: 182-189

    • NAID

      120006026905

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] A Case Study of Psychological and Sociocultural Learning Environment Design to Develop Competency and Skills in Science Class2017

    • Author(s)
      渡辺理文・森本信也・小湊清隆
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 57 Issue: 4 Pages: 423-434

    • DOI

      10.11639/sjst.sp16003

    • NAID

      130006942243

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027, KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] The classroom discourse analysis on the change of teaching actions in a dialogue-based lessons of science2016

    • Author(s)
      黒田篤志・森本信也
    • Journal Title

      The Bulletin of Japanese Curriculum Research and Development

      Volume: 39 Issue: 1 Pages: 97-110

    • DOI

      10.18993/jcrdajp.39.1_97

    • NAID

      130005292317

    • ISSN
      0288-0334, 2424-1784
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Journal Article] 対話的な理科授業における教授行動の変容に関する教室談話分析2016

    • Author(s)
      黒田篤志,森本信也
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 39 Pages: 97-110

    • NAID

      130005292317

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] Analysis of Designing Learning Environment to Develop Student Competency and Science Teaching Skills2016

    • Author(s)
      渡辺理文,森本信也,小湊清隆
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 56 Issue: 4 Pages: 469-480

    • DOI

      10.11639/sjst.15040

    • NAID

      130005148148

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] 理科教育における子どもの思考と表現を育成するための方略と評価についての多面的分析2015

    • Author(s)
      森本信也、渡辺理文、松本朱美、長沼武志
    • Journal Title

      横浜国立大学教育人間科学部紀要Ⅰ

      Volume: 17 Pages: 131-148

    • NAID

      120005702451

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] An Instructional Design in Science to Improve the Representational Functions and the Abilities of Thinking and Expressing2015

    • Author(s)
      和田一郎,長沼武志,森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 56 Issue: 2 Pages: 235-247

    • DOI

      10.11639/sjst.14046

    • NAID

      130005102492

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485, KAKENHI-PROJECT-25381172
  • [Journal Article] 対話的な理科授業における足場づくりの機能の分析-教室談話からの分析-2015

    • Author(s)
      黒田篤志・森本信也
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 37 Pages: 25-36

    • NAID

      130007790654

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381287
  • [Journal Article] 形成的アセスメントに基づく理科授業を構想するためのモデルとその検証2015

    • Author(s)
      渡辺理文、長沼武志、高垣マユミ、森本信也
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 37 Pages: 11-24

    • NAID

      130007790656

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] 理科教育における子どもの思考と表現を育てるための方略と評価についての多面的分析2014

    • Author(s)
      森本信也・渡辺理文・松本朱実・長沼武志
    • Journal Title

      横浜国立大学教育人間科学部紀要Ⅰ(教育科学)

      Volume: 17 Pages: 131-148

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282032
  • [Journal Article] The Design of Learning Environments to Foster the Ability of Students to Think, to Judge, and to Express Themselves2014

    • Author(s)
      渡辺理文、森本信也、小湊清隆
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 55 Issue: 1 Pages: 109-119

    • DOI

      10.11639/sjst.sp13003

    • NAID

      130004672265

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] 子どもの科学概念構築を促す「形成的アセスメント」の機能に関する研究2013

    • Author(s)
      渡辺理文、黒田篤志、森本信也
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 36 Pages: 13-26

    • NAID

      130007790685

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] An Assessment of Fostering “Scientific Reasoning and Expression” in Science Lessons: Performance Assessments Pragmatize the Instructional Design of Science Lessons2013

    • Author(s)
      鈴木一誠、森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 54 Issue: 2 Pages: 201-214

    • DOI

      10.11639/sjst.12029

    • NAID

      130005002032

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] 「科学的な思考力・表現力」を育成する理科授業デザインと4MATシステムによる実践2012

    • Author(s)
      鈴木一成、森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 53巻 Pages: 93104-93104

    • NAID

      110009931540

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] 学習における「自律性」を育成する理科授業デザインとその評価に関する考察2012

    • Author(s)
      森本信也・高井英俊・長沼武志
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52 Pages: 143-156

    • NAID

      110009934876

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] 状況モデルにより科学概念構築を図るための理科授業デザイン2012

    • Author(s)
      森本信也・松尾健一・辻健
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52 Pages: 157-166

    • NAID

      110009934877

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Journal Article] 中学生の粒子概念構築支援のための教授方策に関する考察2009

    • Author(s)
      小野瀬倫也, 藤枝央真, 森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 Vol. 50

      Pages: 21-30

    • NAID

      110007811697

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21650207
  • [Journal Article] 子どもの科学概念構築に寄与する「発達の最近接領域」の理科授業における機能に関する考察2009

    • Author(s)
      斉藤裕一郎, 黒田篤志, 森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 Vol. 50

      Pages: 51-67

    • NAID

      110007811700

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21650207
  • [Journal Article] 電子黒板の特性を利用した理科学習の内化と外化に関する研究2008

    • Author(s)
      和田一郎・森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 Vol.48, No.3

      Pages: 85-96

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 理科における自己制御的学習支援に関する研究2008

    • Author(s)
      小野瀬倫也・村澤千晴・森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 Vol.48, No.3

      Pages: 25-34

    • NAID

      110006884631

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 意図的科学概念変換に関する一考察2008

    • Author(s)
      甲斐初美・森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 Vol.48, No.3

      Pages: 35-44

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 電子黒板の特性を利用した理科学習の内化と外化に関する研究 -高等学校化学「反応速度」の単元を事例に-2007

    • Author(s)
      森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 48

      Pages: 85-95

    • NAID

      110006884637

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 中学生における量概念の認識に関する考察2007

    • Author(s)
      森本信也, 岩堀 礼
    • Journal Title

      横浜国立大学教育人間科学部紀要 第9集

      Pages: 155-177

    • NAID

      110006457318

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 意図的科学概念変換過程に関する一考察 -中学校理科植物単元を事例として-2007

    • Author(s)
      森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 48

      Pages: 35-44

    • NAID

      110006884632

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 理科における自己制御的学習支援に関する研究2007

    • Author(s)
      森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 48

      Pages: 25-34

    • NAID

      110006884631

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 社会的な学びを構成するツールとしての『電子黒板』の活用に関する試み2006

    • Author(s)
      高垣マユミ・森本信也・加藤圭司・松瀬歩・田原裕登志
    • Journal Title

      理科教育学研究 Vol.47, No2

      Pages: 31-39

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 理科授業における学習者の科学概念変換に関する一考察2006

    • Author(s)
      森本信也, 甲斐初美, 森藤義孝
    • Journal Title

      理科教育学研究 47巻・2号

      Pages: 51-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 子どもの科学概念構築と学習に対する動機付けの関連に関する研究2006

    • Author(s)
      小野瀬倫也, 森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 46巻・3号

      Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 社会的な学びを構成するツールとしての「電子黒板」の活用に関する試み-小学校5年理科「ものの溶け方」を事例として-2006

    • Author(s)
      高垣マユミ, 森本信也, 加藤圭司, 松瀬歩, 田原裕登志
    • Journal Title

      理科教育学研究 47巻・2号

      Pages: 31-39

    • NAID

      110006884582

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Journal Article] 理科授業における子どもの概念のプロフィールの変換に関する一考察2005

    • Author(s)
      小野瀬倫也, 森本信也
    • Journal Title

      理科教育学研究 46巻・1号

      Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 理科授業デザインの視点(3)-学習における自律性支援に関する事例的研究-2017

    • Author(s)
      長沼武志,森本信也
    • Organizer
      一般社団法人日本理科教育学会第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 理科授業デザインの視点(5)-深い理解を目指す指導と評価-2017

    • Author(s)
      野原博人,和田一郎,森本信也
    • Organizer
      一般社団法人日本理科教育学会第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 理科授業デザインの視点(2)-深い理解を目指す指導と評価-2017

    • Author(s)
      梶原弘子,森本信也
    • Organizer
      一般社団法人日本理科教育学会全国大会発表論文集第15号
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 理科授業デザインの視点(4)-有能な他者による足場作り-2017

    • Author(s)
      西田俊章,森本信也
    • Organizer
      一般社団法人日本理科教育学会第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 理科授業デザインの視点(6)-分散認知に基づいた授業-2017

    • Author(s)
      渡辺理文,森本信也
    • Organizer
      一般社団法人日本理科教育学会第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 理科授業における統合的アセスメントの機能の分析2016

    • Author(s)
      森本信也,渡辺理文
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 認知モデルを基軸とした能動的学習を促す理科授業デザインに関する研究2016

    • Author(s)
      佐野菜実・宮村連理・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 社会的文脈を考慮した調整学習を通じた科学概念構築過程の視点から見たアクティブ・ラーニングの具現化2016

    • Author(s)
      本間崚太・和田一郎・長沼武志・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第55回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 対話的な理科授業を通じた子どもの思考・表現の育成に関する研究 ―ナラティヴ論に基づく対話過程の分析と科学概念構築との関連―2016

    • Author(s)
      大木裕未・和田一郎・齊藤武・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 高等学校化学における各種のモデルによる表象移行の促進に関する研究2016

    • Author(s)
      一ノ瀬友輝・和田一郎・平瀬健太郎・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] ナラティヴ論に基づく理科授業における「主体的・対話的な学び」の意味に関する一考察2016

    • Author(s)
      大木裕未・和田一郎・長沼武志・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第55回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 高等学校化学におけるモデル構築の実態に関する研究(2)-協働学習を通じたモデル構築過程について-2016

    • Author(s)
      坂井真海・宮坂健太・和田一郎・平瀬健太郎・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第55回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 現代的な教育課題を解決するための理科授業デザインの視点(3)2016

    • Author(s)
      平野大二郎,和田一郎,森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学教育学部
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 理科授業における主体的・対話的な学びの実現に関する一考察―社会的文脈における学習の調整過程の分析から―2016

    • Author(s)
      本間崚太・和田一郎・長沼武志・森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 「主体的・対話的で深い学び」を志向する科学的モデリングによる理科授業デザイン2016

    • Author(s)
      一ノ瀬友輝・和田一郎・平瀬健太郎・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第55回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 高等学校化学における協働的な概念構築過程に関する研究2016

    • Author(s)
      坂井真海・和田一郎・平瀬健太郎・森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 高等学校化学におけるモデルを通じた科学概念構築に関する研究―教授の視点に着目して―2016

    • Author(s)
      一ノ瀬友輝・和田一郎・平瀬健太郎・森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 現代的な教育課題を解決するための理科授業デザインの視点(1)2016

    • Author(s)
      小川泰明,田代晴子,野原博人,森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学教育学部
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングの具体化に向けた評価の視点2016

    • Author(s)
      小川泰明,田代晴子,野原博人,森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 理科授業におけるアクティブ・ラーニングの具現化の視点―ナラティヴ論に基づく対話過程の分析を通して―2016

    • Author(s)
      大木裕未・和田一郎・長沼武志・森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 認知モデルを基軸に捉える理科授業においてアクティブ・ラーニングを具体化するための視点2016

    • Author(s)
      佐野菜実・和田一郎・宮村連理・森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Presentation] 理科授業における主体的・対話的な学びの実現に関する一考察2016

    • Author(s)
      本間駿太,和田一郎,長沼武志,森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会第42回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 子どもにおける科学概念の構築を支援する指導方略に関する研究(6)2015

    • Author(s)
      小川泰明,野原博人,森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第65回全国大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 子どもにおける科学概念の構築を支援する指導方略に関する研究(8)2015

    • Author(s)
      西田俊章,森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第65回全国大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 科学的な思考・表現の育成に関する研究Ⅰ2015

    • Author(s)
      鈴木速斗,和田一郎,宮村連理,森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第65回全国大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 科学的な思考・表現の育成に関する研究Ⅱ2015

    • Author(s)
      上羽貴之,和田一郎,田中明夫,森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第65回全国大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Presentation] 子どもの思考と表現の関連性についての研究(3)ー社会的な科学概念構築の分析ー2014

    • Author(s)
      長沼武志、和田一郎、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第64 全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学教育学部
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 子どもの思考と表現の関連性についての研究(5)ー形成的アセスメントによる科学概念構築ー2014

    • Author(s)
      渡辺理文、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学教育学部
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 理科授業において思考と表現を深化させる指導と評価に関する研究(9)電子黒板とタブレット端末との連携機能を活用した理科授業デザイン2013

    • Author(s)
      和田一郎、長沼武志、渡辺理文、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 理科授業において思考と表現を深化させる指導と評価に関する研究(10)電子黒板とタブレット端末との連携機能を活用した理科授業デザインの具現化2013

    • Author(s)
      長沼武志、和田一郎、渡辺理文、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 子どもにおける科学概念構築の指導と評価に関わる研究(1)-子どものパフォーマンスを中心とした授業デザイン-2012

    • Author(s)
      梶原弘子、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 子どもにおける科学概念構築の指導と評価に関わる研究(3)-概念構築におけるアンカーの機能-2012

    • Author(s)
      樋口麻美、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 子どもにおける科学概念構築の指導と評価に関わる研究(4)-電子黒板上でのアニメーションの概念構築への寄与-2012

    • Author(s)
      平野大二郎、和田一郎、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 子どもにおける科学概念構築の指導と評価に関わる研究(5)-階層的な概念構築の構想-2012

    • Author(s)
      村井淳子、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 子どもにおける科学概念構築の指導と評価に関わる研究(2)-自己調整学習の協同化の構想-2012

    • Author(s)
      高井英俊、森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 科学概念構築における「科学的な思考・表現」の関わりについての研究-自己調整学習の視点-2011

    • Author(s)
      高井英俊・長沼武志・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 科学概念構築における「科学的な思考・表現」の関わりについての研究-テキストベースと状況モデルの視点-2011

    • Author(s)
      松尾健一・辻健・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531166
  • [Presentation] 子どもの科学概念構築に影響を与える諸要因に関する研究(1)-(8)2008

    • Author(s)
      森本信也・遠藤かおる・長友広成・藤枝央真・豊田光乃・斉藤裕一郎・村澤千晴・甲斐初美・和田一郎・小野瀬倫也・佐藤寛之
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 子どもの科学概念構築に影響を与える諸要因に関する研究(1)2008

    • Author(s)
      森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 子どもの科学概念形成と理科学習指導に関する研究(1)-(5)2007

    • Author(s)
      森本信也・村澤千晴・甲斐初美・和田一郎・小野瀬倫也・佐藤寛之
    • Organizer
      日本理科教育学会第57回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 子どもの科学概念形成と理科学習指導に関する研究(3) -電子黒板を利用した理科学習の外化と内化-2007

    • Author(s)
      森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第57回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 子どもの学習動機と理科授業デザインの視点2006

    • Author(s)
      小野瀬倫也・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回全国大会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2006-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 電子黒板を利用した双方向的な理科授業デザインに関する研究2006

    • Author(s)
      和田一郎・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回全国大会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2006-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 中学生における量概念の認識に関する考察2006

    • Author(s)
      森本信也・岩堀礼
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回全国大会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2006-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • [Presentation] 科学概念構築過程の類型化に関する考察2006

    • Author(s)
      森本信也・甲斐初美・森藤義孝
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回全国大会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2006-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330193
  • 1.  KATO Keiji (00224501)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  FUKUOKA Toshiyuki (40165270)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  WADA Ichiro (70584217)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 22 results
  • 4.  MMIYASAKA Motohiro (10174153)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  FUKAWA Genichiro (00199176)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  Kuroda Atsushi (10636393)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 7.  MARUYAMA Tadaaki (70293165)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  ICHIKAWA Hiroshi (90015446)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TAKAHASHI Kazuko (10114000)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  石田 淳一 (70144186)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  TAKAGAKI Mayumi (50350567)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  TAZUME Kouji (20310865)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  MASUDA HIROMITSU (30511505)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  MIYAKE Masao (50000071)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  NAKAYAMA Hayashi (90237470)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  NAKAYAMA Genzo (40211437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  HORI Tetsuo (30145106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KURITA Shinji (00195554)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  FUJII Toshiakira (60199289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  SHINDO Toshihiro (30211296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  INAGAKI Sigenori (70176387)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  鈴木 康浩 (50734464)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  藤本 義博 (60173473)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  片平 克弘 (70214327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  久保田 善彦 (90432103)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  武村 重和 (70112159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  大木 道則 (40011407)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  下野 洋 (30142631)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  梅埜 国夫 (00132689)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  猿田 祐嗣 (70178820)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  松原 静郎 (50132692)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  平田 邦男 (70020469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  堀内 かおる (00252841)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  渡辺 理文 (30758363)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 35.  MORIFUJI Yoshitaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 36.  IWAHORI Aya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 37.  ONOSE Rinya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 38.  KAI Hatsumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 39.  MATSUSE Ayumu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 40.  MURASAWA Chiharu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 41.  MIYAMURA renri
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 42.  NAGANUMA takeshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 43.  NOHARA hirohito
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  GOTO daijiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  HIRASE kentaro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 46.  SUZUKI hayato
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 47.  UEBA takayuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  TAKAHASHI sachino
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  HONMA ryouta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 50.  ICHINOSE yuuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi