• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nishigaki Junko  西垣 順子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

西垣 順子  ニシガキ ジュンコ

NISHIGAKI Junko  西垣 順子

Less
Researcher Number 80345769
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2022: 大阪公立大学, 国際基幹教育機構, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 大阪公立大学, 国際基幹教育機構, 教授
2020: 大阪市立大学, 大学教育研究センター, 教授
2007 – 2019: Osaka City University, Center for Research ad Development in lither Edxation, Associate Professor
2013 – 2016: 大阪市立大学, 付置研究所, 准教授
2014: 大阪市立大学, 大学教育センター, 准教授 … More
2012: 大阪府立大学, 大学教育研究センター, 准教授
2011: 大阪市立大学, 付置研究所, 准教授
2007: Osaka City University, 大学・教研究センタ-, 准教授
2006: 大阪市立大学, 大学教育研究センター, 助教授
2004 – 2005: 信州大学, 高等教育システムセンター, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology
Except Principal Investigator
Science education / 大学改革・評価 / Educaion / Educational psychology / Education on school subjects and activities / Science education / Education / Basic Section 09050:Tertiary education-related
Keywords
Principal Investigator
大学生 / 大学教育 / 生涯発達 / 学習についての認識 / 青年期発達 / 議論型ライティング / リテラシー / 少人数授業 / レポートライティング / 仮想レポート評価法 … More / ライティング教育経験 / 高水準リテラシー / 拡散的思考型ライティング / リテラシー評価 / アカデミックリテラシー / 読解力 / 思考力 / 生涯発達の基盤 / 統合的読解力 / 批判的思考 / 自己評価と教師評価 / 統合的読解 / メディアリテラシー / アカデミックライティング / 知識生産 / 大学授業 / 学士課程教育 / 大学生の発達 / 発達教育 / 成人への移行 / 発達保障 / 発達の飛躍的移行 / トランジッション保障 / 高大接続 / 青年期 / トランジッション / 青年期の発達 / 学習要求 / 知識生産学習 / 社会的自己の形成 / 大学評価 / 発達 / 発達する権利 / 大学教育政策 / 知識生産的学習 … More
Except Principal Investigator
アーギュメンテーション / 教育学 / 教育系心理学 / 科学教育 / トランス・サイエンス問題 / 教師教育 / 潜在連想テスト / おたく / 心理検査 / 教養教育 / 集団式連想検査 / 大学イメージ / 大学不適応 / 大学教育改革 / ICT活用教育 / 学び / コンピュータ利用教育 / 教育工学 / 学習学 / 学びとコンピュータ / ICT 活用教育 / キャリアデザイン教育 / 教授法開発・教授学開発 / 教育実践的研究 / キャリアデザイン力発達 / 産業界要求分析 / ゲーミング・シミュレーション / 批判的思考力 / 学生のキャリア観 / 教授学開発 / 学生の思考力 / 教育実践評価 / FD研究 / 学力論 / アーギュメント / ライティング / 小学生 / 理科教育 / 理科授業 / スキル評価 / 知識構築 / 科学リテラシー / 科学ガバナンス / 科学技術ガバナンス / トランス・サイエンス / 高等教育 / 学生の質 / 国際比較 / 学士教育課程 / 学士課程教育 / university policy / higher education / The United Kingdom / student quality / university evaluation / 教師教育プログラム / 大学教養教育システム構築 / 学びの協働体 / 大学授業開発 / カリキュラム開発 / 学修支援 / 院生TA / 学士課程学生 / 大学教員 / 院生TA / 教育方法 / 教養教育システム / 科学技術の社会問題 / 科学教育の社会問題 / 科学教員養成 / 意思決定 / 科学教師教育 / 学園の普遍的価値 / 大学という「場」 / 学びの価値や意味 / 共同社会集団 / 学びの協働体・協同体 Less
  • Research Projects

    (17 results)
  • Research Products

    (119 results)
  • Co-Researchers

    (43 People)
  •  大学の「学園」としての「場」の学生における価値とその形成に関する実証的探索的研究

    • Principal Investigator
      飯吉 弘子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Osaka Metropolitan University
  •  Young people's demand for university learning as a promoter of their development: Its empowerment, education and evaluationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishigaki Junko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Practical and Comprehensive Study on University Liberal Education as an Opportunity to Learn and Collaborate with Diverse Others in an Interactive Learning Community

    • Principal Investigator
      Iiyoshi Hiroko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Teacher education on argumentaion for collaborative knowledge creation that approach to trans-science problems

    • Principal Investigator
      Sakamoto Miki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Development of a science teacher education program enabling teaching and evaluation on argumentation for knowledge building

    • Principal Investigator
      Inagaki Shigenori
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Fostering decision-making skills for trans-science problems through knowledge collaborative argumentation

    • Principal Investigator
      Sakamoto Miki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Enrichment of the perception of human development and education of developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIGAKI Junko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Knowledge-building Argumentation Theory and Teaching Method for the Cultivation of Scientific Language Skills

    • Principal Investigator
      INAGAKI SHIGENORI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Designing Elementary School Science Lessons to Develop Students' Argumentation Skills.

    • Principal Investigator
      SAKAMOTO Miki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Study of Educational Needs and Practice of Thinking Abilities for University Students and Assessment of its Educational Effect

    • Principal Investigator
      IIYOSHI HIROKO
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Students' academic writing development to participate in the production of knowledge and to make the foundation of ther life-long developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIGAKI Junko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Practical and Comprehensive Study of the Ability of University Students to Design Their Own Careers: Need for the Ability, the Growth of the Ability through University Learning, and its Pedagogical Development

    • Principal Investigator
      IIYOSHI Hiroko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      大学改革・評価
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Developmental process of university students' integrative reading ability: Building a view of the world from articles of newspapersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIGAKI Junko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Influence of the Evaluation Method on Education Results on University Students

    • Principal Investigator
      YABE Masayuki
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      大学改革・評価
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  集団式潜在連想テストを活用した大学教育の効果の測定

    • Principal Investigator
      守 一雄, 堀井 謙一
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo University of Agriculture and Technology
      Shinshu University
  •  International Corporative Research on Students Quality at Uriversties in Japan and h overseas

    • Principal Investigator
      HADA Yumico
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Osaka University
  •  大学生における問題設定と探求を伴うライティングスキルの獲得Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西垣 順子
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka City University
      Shinshu University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 大阪市立大学大学院進学意識調査(2019年度実施)・学士課程卒業生調査(2019年度実施)結果報告書2021

    • Author(s)
      大阪市立大学大学教育研究センター(西垣順子)
    • Total Pages
      59
    • Publisher
      大阪市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Book] 2018年度実施 学士課程1年生調査結果報告書2020

    • Author(s)
      大阪市立大学大学教育研究センター(西垣順子)
    • Total Pages
      194
    • Publisher
      大阪市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Book] 青年期教育としての大学教育を拓くための研究課題ー発達心理学の観点からノンエリート青年の発達保障と大学教育を考えるー(大学評価学会「大学評価と『青年の発達保障』)2016

    • Author(s)
      西垣順子
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      晃洋書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Book] 発達を識っていくことの意味と意義(中村・渡部編「人間発達研究の創出と展開」第10章)2016

    • Author(s)
      西垣順子
    • Total Pages
      275
    • Publisher
      群青社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Book] 心理学者大学教育に挑戦する 第6章 高水準リテラシーを育む大学教育を研究する2005

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Total Pages
      21
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730324
  • [Journal Article] 大学構成員の多様性を尊重して生かす大学・カリキュラムづくり ―Covid-19 の感染拡大下におけるオンライン授業の普及と今後の課題の検討2021

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      他者との学びの協働体としての 大学教養教育システムのあり方の 実践的・総合的研究:科研費研究成果最終報告書

      Volume: ー Pages: 39-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Journal Article] 『遠隔授業環境における学生の学び』に関する教員アンケート結果報告2021

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学 大学教育

      Volume: 18巻2号 Pages: 16-20

    • NAID

      120007046076

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Journal Article] 2016年度実施学士課程上級生調査からみる女子学生の教育ニーズ ―調査結果の男女差に基づく検討―2021

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      他者との学びの協働体としての 大学教養教育システムのあり方の 実践的・総合的研究:科研費研究成果最終報告書

      Volume: ー Pages: 63-69

    • NAID

      120006537518

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Journal Article] STEM リョウイキ ニオケル ダイガク キョウイク ノ ジェンダー ビョウドウ ニ キヨ スル キョウガク IR ノ ヤクワリ ニ カンスル コウサツ2019

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Journal Title

      大阪市立大学大学教育

      Volume: 17 Issue: 1 Pages: 12-19

    • DOI

      10.24544/ocu.20191204-005

    • NAID

      120006770052

    • URL

      https://dlisv03.media.osaka-cu.ac.jp/il/meta_pub/G0000438repository_13492152-17-1-12

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Journal Article] 2016年度実施学士課程上級生調査からみる女子学生の教育ニーズ : 調査結果の男女差に基づく検討2018

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学 大学教育

      Volume: 第16巻第1号 Pages: 1-7

    • NAID

      120006537518

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Journal Article] AAC&Uにおける大学教育の「公正」の追求:背景と概要2017

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学 大学教育

      Volume: 15巻1号 Pages: 10-14

    • NAID

      120006369805

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Journal Article] Review of Analytic Frameworks for Learners’ Thinking on Socioscientific Issues2016

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・西垣順子・益川弘如・稲垣成哲
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 40 Issue: 4 Pages: 353-362

    • DOI

      10.14935/jssej.40.353

    • NAID

      130005312716

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282036
  • [Journal Article] 科学技術の社会問題に関する思考の評価フレームワーク2015

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・西垣順子・益川弘如・稲垣成哲
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30 Pages: 77-82

    • NAID

      130006660189

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282036
  • [Journal Article] 1960-70年代の発達保障運動と療育実践の記録映画を使った発達教育の可能性と今後の研究課題2015

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      人間発達研究所紀要

      Volume: 28 Pages: 16-28

    • NAID

      40020484303

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Journal Article] Design-Based Research for Teaching Strategies to Help Students Learn to Construct Scientific Arguments: The Revision and Analysis of Fifth-Grade Unit on ‘Pendulum Movement’2014

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・山本智一・村津啓太・稲垣成哲・神山真一・西垣順子
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 38 Issue: 2 Pages: 54-64

    • DOI

      10.14935/jssej.38.54

    • NAID

      110009818451

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300270
  • [Journal Article] 『可逆操作の高次化における階層-段階理論』に基づく大学生の発達2014

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      人間発達研究所紀要

      Volume: 第27号 Pages: 15-29

    • NAID

      40020054313

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] 「可逆操作の高次化における階層ー段階理論」に基づく大学生の発達2014

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      人間発達研究所紀要

      Volume: 27 Pages: 15-29

    • NAID

      40020054313

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] 主張・証拠・理由づけから構成されるアーギュメントの教授方略のデザイン研究:小学校第5学年理科「振り子」における単元の改善2014

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・山本智一・村津啓太・稲垣成哲・神山真一・西垣順子
    • Journal Title

      科学教育研究

      Volume: 38

    • NAID

      110009818451

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Journal Article] 成績評価が学習を促進する可能性―主体的学習とFDの必要性からの考察2014

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      『学生の思考力とその教育実践の評価のあり方に関する実践的・総合的研究』研究成果最終報告書

      Pages: 79-86

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Journal Article] 成績評価が学習を促進する可能性―主体的学習とFD の必要性からの考察2014

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      学生の思考力とその教育実践の評価のあり方に関する実践的・総合的研究

      Volume: 研究成果最終報告書 Pages: 79-86

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Journal Article] 教養教育の到達目標に関する検討―『可逆操作の高次化における階層―段階理論』による青年期の発達保障の観点から―2014

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      現代社会と大学評価

      Volume: 第9号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Journal Article] 主張・証拠・理由づけから構成されるアーギュメントの教授方略のデザイン研究2014

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・山本智一・村津啓太・稲垣成哲・神山真一・西垣順子
    • Journal Title

      小学校第5学年理科「振り子」における単元の改善

      Volume: 38(2) Pages: 54-63

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Journal Article] 大阪市立大学における初年次教育と総合教育科目の現状と課題2012

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大学教育(大阪市立大学)

      Volume: 第9巻第2号 Pages: 75-84

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Journal Article] アーギュメントの教授方略の動向研究2012

    • Author(s)
      山本智一・山口悦司・稲垣成哲・坂本美紀・西垣順子
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 53(1) Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Journal Article] 理科教育研究における記述のアーギュメントの評価フレームワーク2012

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・西垣順子・山本智一・稲垣成哲
    • Journal Title

      科学教育研究

      Volume: 36 Pages: 356-367

    • NAID

      110009562073

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Journal Article] 大阪市立大学における初年次教育と総合教育科目の現状と課題2012

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学『大学教育』

      Volume: 第9巻第2号 Pages: 75-84

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Journal Article] 学士課程学生に対する先行研究の引用方法に関するレポート執筆指導授業の開発とその効果に関する検討2012

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学「大学教育」

      Volume: 10 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] 学士課程学生に対する先行研究の引用方法に関するレポート執筆指導授業の開発とその効果に関する検討2012

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学大学教育

      Volume: 第10巻第1号 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] 理科教育研究における記述のアーギュメントの評価2012

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・西垣順子・山本智一・稲垣成哲
    • Journal Title

      フレームワーク科学教育研究

      Volume: 36(4) Pages: 356-367

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Journal Article] 大学におけるライティング教育をめぐる心理学研究の役割 : アカデミックライティング教育の現状に対する批判的検討を踏まえて2011

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      心理科学

      Volume: 第32巻1号 Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] An analysis of university students' perceptional change through course learning and a suggestion to academic writing education in undergraduate curriculum2011

    • Author(s)
      JUNKO NISHIGAKI
    • Journal Title

      Finding Meaning, Cultures Across Borders : International Dialogue between Philosophy and Psychology

      Volume: 4 Pages: 109-114

    • NAID

      120003204010

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] An analy sis of university students' perception al change through course learning an d a suggestion to academic writing e ducation in undergraduate curriculu m2011

    • Author(s)
      Junko NISHIGAKI
    • Journal Title

      Finding Meaning, Cultures Acro ss Borders : International Dialogue be tween Philosophy and Psychology

      Volume: vol.4 Pages: 109-114

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] 大学におけるライティング教育をめぐる心理学研究の役割:アカデミックライティング教育の現状に対する批判的検討を踏まえて2011

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      心理科学

      Volume: 32巻1号 Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] 大学生のアカデミックライティング教育におけるアカデミックリテラシーズアプローチの可能性と課題2010

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学大学教育

      Volume: 第8巻第1号 Pages: 47-51

    • NAID

      110007819930

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Journal Article] 単位制度に関わる施策の導入状況と学生の学習への効果2009

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Journal Title

      大阪市立大学・大学教育 第7巻

      Pages: 25-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 単位制度に関わる施策の導入状況と学生の学習への効果2009

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Journal Title

      大阪市立大学『大学教育』 第7巻

      Pages: 25-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 成績評価の難易度と形成的評価が受講生の学習に与える影響:初年次学生と上回生での比較2008

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Journal Title

      大学教育学会誌 第30巻2号通巻58号

      Pages: 113-119

    • NAID

      40016356684

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 成績評価の難易度と形成的評価が受講生の学習に与える影響 : 初年次学生と上回生での比較2008

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Journal Title

      大学教育学会誌 第30巻2号通巻58号

      Pages: 113-119

    • NAID

      40016356684

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 初年次学生の「質」に関する調査報告-学生による質評価と成績評価、自主学習との関連-2008

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Journal Title

      「大学教育」(大阪市立大学) 第6巻

      Pages: 1-8

    • NAID

      110007348929

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330165
  • [Journal Article] 初年次学生の議論型ライティングに関する認識について2008

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学「大学教育」 第6巻

      Pages: 21-28

    • NAID

      110007348928

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Journal Article] 初年次学生の議論型ライティングに関する認識について2008

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Journal Title

      大阪市立大学「大学教育」 6(査読中)

    • NAID

      110007348928

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Journal Article] 成績評価の何をどのように検討するべきなのか2007

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大阪市立大学大学教育研究センター紀要『大学教育』 第4巻

      Pages: 1-12

    • NAID

      110006828713

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 読解力の発達と教育 -ことばを使いこなすために2007

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Journal Title

      絶対役立つ教育心理学(藤田哲也編) (印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730324
  • [Journal Article] 成績評価の何をどのように検討するべきなのか2007

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      大学教育(大阪市立大学 大学教育研究センター紀要) 第4巻

      Pages: 1-12

    • NAID

      110006828713

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 成績評価の何をどのように検討すべきなのか2007

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Journal Title

      大阪市立大学 大学教育研究センター紀要「大学教育」 4巻(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 教育効果向上のためのICT活用教育2007

    • Author(s)
      矢部正之, 西垣順子
    • Journal Title

      2007PC Conference論文集

      Pages: 297-300

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Journal Article] 大学生の議論型ライティングの測定2006

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Journal Title

      信州大学高等教育システムセンター紀要 2(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730324
  • [Journal Article] 教養教育の到達目標に関する検討―『可逆操作の高次化における階層―段階理論』による青年期の発達保障の観点から―

    • Author(s)
      西垣順子
    • Journal Title

      現代社会と大学評価

      Volume: 第9号(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Presentation] 公正な大学運営のための評価論形成の試みーgender equityと大学評価2020

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Organizer
      大学評価学会第17回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Presentation] 仮説生成としての教育評価とFDの連携ー大阪市立大学での取組に基づいてー2020

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      京都府立大学令和元年度全学FD研究集会及びSDミーティング協働研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Presentation] Development of Japanese college students' demands for the right to recieve higher education2019

    • Author(s)
      Junko Nishigaki
    • Organizer
      19th European Conference on Developmetal Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Presentation] 「学習要求」活動に参加経験をもつ学生へのインタビュー調査2019

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Presentation] 「学ぶ・発達する主体」 との“対話”2018

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      心理科学研究会2018年秋全国集会 シンポ「心理科学はこれからどこへ行きたいのか:歩みと展望を語りあうpart2」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Presentation] 学士課程学生調査からみる女子学生の教育ニーズ2018

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04565
  • [Presentation] 学修成果ベースの大学教育評価の現状と課題―「学生の客体化」に抗うには? ―心理学研究者として「大学界」でどう生きるかー2018

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      心理科学研究会2018年春集会「能力・学力分科会」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Presentation] 「ラベル図考」による教養教育における発達学習の総合化の試み2018

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      発達心理学会第29回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Presentation] 大学生は「学ぶ」と「研究する」をどう認識するのか(1)2017

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01979
  • [Presentation] 違和感の背景と発達研究の課題2017

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      心理科学研究会シンポジウム「「教育改革」の背後にある能力観・発達観を問う」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04361
  • [Presentation] 大学生による「学ぶこと」と「研究すること」の喩え2016

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場(香川県高松市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Presentation] New Approaches to Adolescent Development: Discussion on Tanaka' s Theory of Hierarchies and Stages on the Reversible Operations in Hum an Development2016

    • Author(s)
      Junko Nishigaki
    • Organizer
      International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      PACIFICO Yokohama (JAPAN)
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Presentation] 「みんなに届く大学教育」の探究―青年の発達保障の観点から2016

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      東洋大学共催・大学評価学会主催「青年・若者と大学-男女共学100周年によせて-」
    • Place of Presentation
      東洋大学白山キャンパス(東京都文京区)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Presentation] 青年期発達を支えるレポート執筆とは2016

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      公開研究会「学生を思考にいざなうレポート課題とは?」
    • Place of Presentation
      TKP京都四条烏丸カンファレンスセンター(京都市下京区)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Presentation] 日本の大学改革動向と人文系学部の課題2016

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      嶺南大学(大韓民国)文学部・人文科学研究所合同研究会
    • Place of Presentation
      嶺南大学(大韓民国)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Presentation] 議論力育成を組み込んだ理科授業に対する大学生の評価2:賛同―慎重姿勢の理由記述の分析2015

    • Author(s)
      西垣順子・坂本美紀・山口悦司・稲垣成哲
    • Organizer
      日本心理学会第79回大会発表論文集
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2015-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282036
  • [Presentation] 科学技術の社会問題を扱ったアーギュメントの評価枠組みの事例的検討2015

    • Author(s)
      坂本美紀・山口悦司・西垣順子・益川弘如・稲垣成哲
    • Organizer
      日本理科教育学会第65回全国大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26282036
  • [Presentation] Evaluation of a General Education Course at a Japanese University: Efforts to Deepen Student Understanding of Human Development2015

    • Author(s)
      Junko Nishigaki
    • Organizer
      Teaching Institute (Society for Research of Child Development)
    • Place of Presentation
      Philadelphia Mariott Hotel Downtown, USA
    • Year and Date
      2015-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Presentation] 大学生のリテラシーの発達とそれを促す教育のあり方2014

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      関西外国語大学FDシンポジウム「論理的・批判的に読む力の育成をめざして」
    • Place of Presentation
      関西外国語大学
    • Year and Date
      2014-02-03
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 2013大学生の科学リテラシー教育に対する認識2013

    • Author(s)
      西垣順子・坂本美紀・山口悦司・稲垣成哲
    • Organizer
      大学教育学会第35回大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2013-06-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 教養教育の到達目標に関する検討―『可逆操作の高次化における階層―段階理論』による青年期の発達保障の観点から2013

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      大学評価学会第10回全国大会第1分科会自由研究発表
    • Place of Presentation
      龍谷大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Presentation] 科学的アーギュメント・スキルの育成を目指した理科授業の評価(4)―成果評価に基づく授業内容の改善―2013

    • Author(s)
      坂本美紀・山本智一・村津啓太・山口悦司・稲垣成哲・神山真一・西垣順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 成績評価と学習・学習意欲2013

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      大学コンソーシアム京都第18回FDフォーラム第1分科会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2013-02-24
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Presentation] 科学的アーギュメント・スキルの育成を目指した理科授業の評価(3)2013

    • Author(s)
      坂本美紀・村津啓太・山本智一・山口悦司・稲垣成哲・神山真一・西垣順子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回総会大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2013-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 科学的アーギュメント・スキルの育成を目指した理科授業の評価(4)―成果評価に基づく授業内容の改善―2013

    • Author(s)
      坂本美紀・山本智一・村津啓太・山口悦司・稲垣成哲・神山真一・西垣順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会
    • Place of Presentation
      法政大学.
    • Year and Date
      2013-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 科学的アーギュメント・スキルの育成を目指した理科授業の評価(3) :授業中の達成と転移課題の遂行との関連.2013

    • Author(s)
      坂本美紀・村津啓太・山本智一・山口悦司・稲垣成哲・神山真一・西垣順子
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 大学生の科学リテラシー教育に対する認識2013

    • Author(s)
      西垣順子・坂本美紀・山口悦司・稲垣成哲
    • Organizer
      大学教育学会第35回大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 大学生の発達と学士課程教育の役割-初年次教育とライティング教育を中心に2013

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      了徳寺大学全学教員研修会
    • Place of Presentation
      了徳寺大学
    • Year and Date
      2013-09-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 科学的アーギュメント・スキルの育成を目指した理科授業の評価(2)2012

    • Author(s)
      坂本美紀・西垣順子・山口悦司・山本智一・稲垣成哲・村津啓太・神山真一
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 大学生の「素朴発達観」 を揺さぶる教養教育科目の試み12012

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] Argument skill acquisition among grade 5 and grade 6 elementary school students2012

    • Author(s)
      Sakamoto, M. ; Yamaguchi, E. ; Nishigaki, J. ; Yamamoto, T
    • Organizer
      Paper presented at 2012 Annual Conference of Australasian Science Education Research Association
    • Year and Date
      2012-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 科学的アーギュメント・スキルの育成を目指した理科授業の評価(2) :フォローアップ授業によるスキル定着の評価.2012

    • Author(s)
      坂本美紀・西垣順子・山口悦司・山本智一・稲垣成哲・村津啓太・神山真一
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] Argument skill acquisition among grade 5 and grade 6 elementary school students.2012

    • Author(s)
      Sakamoto, M. ; Yamaguchi, E. ; Nishigaki, J. ; Yamamoto, T.
    • Organizer
      Paper presented at 2012 Annual Conference of Australasian Science Education Research Association.
    • Place of Presentation
      University of the Sunshine Coast
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] 大学生の発達と学士課程教育の役割:初年次教育を中心に2011

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      名古屋学院大学FD研修会
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学(招待講演)
    • Year and Date
      2011-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 大学生の発達と学士課程教育の役割 : 初年次教育を中心に2011

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      名古屋学院大学FD研修会
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Year and Date
      2011-06-29
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] なぜ引用が必要なのか : レポート執筆に関する学生の認識2011

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] アーギュメント・スキルに関する基礎調査:小学校高学年を対象としたスキルの獲得状況2011

    • Author(s)
      山本智一・坂本美紀・山口悦司・稲垣成哲・村津啓太・西垣順子
    • Organizer
      平成23年度日本理科教育 学会近畿支部大会
    • Place of Presentation
      滋賀大学附属中学校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531190
  • [Presentation] なぜ引用が必要なのか:レポート執筆に関する学生の認識2011

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 学士課程教育におけるアカデミックリテラシー教育の可能性:教育心理学・発達心理学からの研究の可能性と方向性に関する検討2010

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 学生の基礎学力をどう育成するかー読み書き能力を中心として2010

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      相愛大学FD研修会
    • Place of Presentation
      相愛大学
    • Year and Date
      2010-02-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 大学生にとっての大学教育の意味2010

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      心理科学研究会2010年春の研究集会「全体シンポジウム:未来を創る青年とどのように関わるか」
    • Place of Presentation
      花園会館(京都市)
    • Year and Date
      2010-04-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Presentation] An analysis of university students' perceptional change through course learning and a suggestion to academic writing education in undergraduate curriculum2010

    • Author(s)
      Junko Nishigaki
    • Organizer
      The 4th International Colloquium between the Graduate School of Education, Kyoto University, and the Institute of Education, University of London
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2010-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 学士課程教育におけるアカデミックリテラシー教育の可能性 : 教育心理学 ・ 発達心理学からの研究の可能性と方向性に関する検討2010

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] The possibility of academic writing / academic writing education to create students' development: Exploring the future direction of developmental psychology research2010

    • Author(s)
      Junko Nishigaki
    • Organizer
      CHES Seminar (Center for Higher Education Studies)
    • Place of Presentation
      Institute of Education, University of London
    • Year and Date
      2010-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 大学生にとっての大学教育の意味2010

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      心理科学研究会2010年春の研究集会「全体シンポジウム:未来を創る青年とどのように関わるか」話題提供
    • Place of Presentation
      花園会館(京都市)(招待講演)
    • Year and Date
      2010-04-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Presentation] The possibility of academic writing/academic writing education to create students' development : Exploring the future direction of developmental psychology research2010

    • Author(s)
      Junko Nishigaki
    • Organizer
      CHES Seminar(Center for Higher Education Studies)
    • Place of Presentation
      Institute of Education, University of London
    • Year and Date
      2010-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 'An analysis of university students' perceptional change through course learning and a suggestion to academic writing education in undergraduate curriculum2010

    • Author(s)
      Junko Nishigaki
    • Organizer
      The 4th International Colloquium between the Graduate School of Education, Kyoto University , and the Institute of Education, University of London
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2010-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 学士課程教育におけるアカデミックリテラシー教育の可能性-教育心理学・発達心理学からの研究の可能性と方向性に関する検討2010

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(予定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] ラウンドテーブル「授業の中で学生の何が育てられているか」2009

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      第15回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 授業のなかで学生の何が育てられているか-学習スキル・コミュニケーション・推論/思考・リテラシーの観点から-2009

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      第15回大学教育研究フォーラム(ラウンドテーブル)
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19601009
  • [Presentation] 学生の自主学習を促す仕組みとしての単位制度の運用状況-国内大学質問紙調査報告から-2009

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Organizer
      第15回大学教育研究フォーラム(個人研究発表)
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] 授業の中で学生の何が育てられているか2009

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      第15回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 学生の自主学習を促す仕組みとしての単位制度の運用状況-国内大学質問紙調査報告から-2009

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Organizer
      第15回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(個人研究発表)
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] 「授業のなかで学生の何が育てられているか-学習スキル・コミュニケーション・推論/思考・リテラシーの観点から-」指定討論2009

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      第15回大学教育研究フォーラム(ラウンドテーブル)
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19601009
  • [Presentation] How Does Formative Evaluation Contribute to Successful and Effective Learning?2008

    • Author(s)
      Junko Nishigaki・Masayuki Yabe
    • Organizer
      Improving University Teaching 2008
    • Place of Presentation
      Glasgow Scotland
    • Year and Date
      2008-07-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] 成績評価の難易度と形成的評価が受講生の学習に与える影響22008

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Organizer
      大学教育学会第30回大会(自由研究発表)
    • Place of Presentation
      目白大学
    • Year and Date
      2008-06-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] 「書くこと」で学生はどう育つのか?関西地区FD連絡協議会・FD連携企画WG2008

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      第1回シンポジウム「思考し表現する学生を育てるー書くことをどう指導し, 評価するか?」
    • Place of Presentation
      立命館大学衣笠キャンパス
    • Year and Date
      2008-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 成績評価の難易度と形成的評価が受講生の学習に与える影響22008

    • Author(s)
      西垣順子・矢部正之
    • Organizer
      大学教育学会第30回大会
    • Place of Presentation
      目白大学(自由研究発表)
    • Year and Date
      2008-06-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] How Does Formative Evaluation Contribute to Successful and Effective Learning?2008

    • Author(s)
      NISHIGAKI, J. and YABE, M.
    • Organizer
      Improving University Teaching 2008
    • Place of Presentation
      Glasgow(Scotland)
    • Year and Date
      2008-07-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] How Does Formative Evaluat ion Contr ibute to Successfuland Effective Learning?2008

    • Author(s)
      NISHIGAKI, J., YABE, M.
    • Organizer
      Improving University Teaching 2008
    • Place of Presentation
      Glasgow, Scotland
    • Year and Date
      2008-07-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] 学士課程教育における「書くこと」の意義とその指導ー学生は書くことでどう育つのか2008

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      追手門学院大学教育研究所第6回定例研究会
    • Place of Presentation
      追手門学院大学
    • Year and Date
      2008-12-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 成績評価の難易度と形成的評価が受講生の学習に与える影響2007

    • Author(s)
      西垣順子, 矢部正之
    • Organizer
      大学教育学会第29回大会
    • Place of Presentation
      東京農工大学
    • Year and Date
      2007-06-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] 学士課程教育、初年次教育の動向と批判的思考の教育2007

    • Author(s)
      西垣 順子
    • Organizer
      研究会「初年次教育におけノる批判的思考力の育成と評価」
    • Place of Presentation
      大阪市立大学
    • Year and Date
      2007-12-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730413
  • [Presentation] 成績評価の難易度と形成的評価が受講生の学習に与える影響2007

    • Author(s)
      西垣順子・矢部正之
    • Organizer
      大学教育学会第29回大会
    • Place of Presentation
      東京農工大学(自由研究発表)
    • Year and Date
      2007-06-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18611006
  • [Presentation] 大学生の「素朴発達観」を揺さぶる教養教育科目の試み1

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 大学生の発達と学士課程教育の役割ー初年次教育と ライティング教育を中心にー

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      了徳寺大学全学教員研修会
    • Place of Presentation
      了徳寺大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • [Presentation] 議論力育成を組み込んだ理科授業に対する大学生の評価:質問紙調査による分析1

    • Author(s)
      西垣順子・坂本美紀・山口悦司・稲垣成哲
    • Organizer
      日本教育心理学会総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300270
  • [Presentation] 青年教育としての大学教育を拓くためにー発達心理学の観点から

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      大学評価学会第第12回全国大会(発達保障分科会)
    • Place of Presentation
      神戸学院大学(兵庫県、神戸市)
    • Year and Date
      2015-02-28 – 2015-03-01
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380892
  • [Presentation] 「教養教育の到達目標に関する検討 ー「可逆操作の高次化における階層ー段階理論」による青年期の発達保障の観点から」

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      大学評価学会第10回年次大会
    • Place of Presentation
      龍谷大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Presentation] 「成績評価と学習・学習意欲」

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      大学コンソーシアム京都第18回FDフォーラム第1分科会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530825
  • [Presentation] 大学生のリテラシーの発達とそれを促す教育のあり方

    • Author(s)
      西垣順子
    • Organizer
      関西外国語大学FDシンポジウム 「論理的・批判的に読む力の育成を目指して」
    • Place of Presentation
      関西外国語大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730514
  • 1.  INAGAKI Shigenori (70176387)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 2.  YAMAGUCHI Etsuji (00324898)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 22 results
  • 3.  IIYOSHI Hiroko (00398413)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SAKAMOTO Miki (90293729)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 5.  YAMAMOTO Tomokazu (70584572)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  益川 弘如 (50367661)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 7.  WATANABE Yoriko (60320579)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  OSHIMA Ritsuko (70377729)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KUSUNOKI Fusako (40192025)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  FUNAOI Hideo (20344830)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  守 一雄 (30157854)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  平 知宏 (80595687)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  深野 政之 (40552758)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  KAMIYAMA Shinnichi
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  YABE Masayuki (00200577)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 16.  KATO Kozo (20169501)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NAKAYAMA Hayashi (90237470)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  HADA Yumico (30263031)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MIZOKAMI Shinichi (00283656)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  KINMONTH Earl (70317642)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  BANDO Takao (30189732)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  堀井 謙一 (00014861)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  今田 里佳 (80306670)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  菊池 聡 (30262679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  金田 茂裕 (30402093)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  田澤 実 (50459963)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  中村 隆一 (00469165)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  松河 秀哉 (50379111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  ASPNALL Robert (10346009)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  高杉 英一 (00135633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  望月 太郎 (50239571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  山成 数明 (40116124)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  岩居 弘樹 (20213267)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  川口 洋誉 (60547983)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  米津 直希 (30733141)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  橋本 智也 (40802327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  外尾 安由子 (30880629)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  ITO MASAYUKI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  OUMIDO NOBUKO
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  HAYASHI HAJIMU
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  MURATSU Keita
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  DAIKOKU Masahiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  HATONO Itsuo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi