• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kageyama Kazuya  影山 和也

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KAGEYAMA Kazuya  影山 和也

Less
Researcher Number 60432283
External Links
Affiliation (Current) 2025: 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2024: 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 准教授
2016 – 2019: 広島大学, 教育学研究科, 准教授
2013 – 2016: 広島大学, 教育学研究科(研究院), 准教授
2011 – 2012: 広島大学, 教育学研究科(研究院), 講師
2010: 広島大学, 大学院・教育学研究科, 助教授 … More
2009 – 2010: Aichi University of Education, 教育学部, 准教授
2008: Aichi University of Education, 教育学部, 講師
2007: Aichi University of Education, 教育学部, 助教
2006: 愛知教育大学, 教育学部, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities / Basic Section 09080:Science education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Science education
Keywords
Principal Investigator
数学教育 / カリキュラム / 数学的思考 / 身体的認知 / プラットフォーム / 協調 / インクルージョン / 学びにくさ / 理数系教育 / 数学的認知 … More / インクルーシブ教育 / 理数教育 / コンピュテーショナル・シンキング / コネクテッド教室 / 関数 / 戦略的ゲーム環境 / 編集 / ICT / 計算論的思考 / 身体化 / エナクティヴィズム / 研究方法論 / 学習環境 / 科学教育 / 教育学 / エナクティビズム / 数学 / 数学科 / 障害と負荷 / 創発カリキュラム / 共創発カリキュラム / 学習作業空間 / 図式的推論 / 文化歴史理論 / ネットワーキング / 記号論 / 身体化理論 / 図式 / 投影的な見方 / 変換幾何 / 質的研究 / 身体的認知理論 / 高次の幾何的思考 / 授業構成 / 図形学習 / 認識論 / 意味の拡張 / 正当化 / 意味づけ論 / 知識の構成 / 図形・空間学習 … More
Except Principal Investigator
学力調査 / 教科書 / 記号論 / 数学教育 / 中学生 / 教科教育学 / 数学的活動 / アラインメント / カリキュラム / 学校数学 / 教師 / 視線計測 / 社会文化主義 / 構成主義 / 算数と数学の接続 / 科学教育 / 新唯物論 / 回折的分析法 / ICT / 回折的方法論 / エージェンシャル・リアリズム / 事典・辞典 / 共通言語 / パラダイム / ターミノロジー / メソドロジー / 学術共同体 / 概念 / 研究法 / 専門家 / 専門性 / マルチメディア学習 / 教科 / 授業 / テスト開発 / 日本人中学生 / 英語教育 / 中学生の意識と英語学力 / 学校環境と英語学力 / 学力分析 / 海外調査 / テスト問題 / 教科学力 / 国際調査 / 英語学力 / 英語教育学 / 探究型の授業 / 教師の指導知 / 探求型の授業 / 証明 / 視覚化 / 空間図形カリキュラム / 国際比較 / 移行期 / 算数・数学 / 数学的な見方・考え方 / 学習指導要領 / デザイン / レイアウト / マルチメディアラーニング / 文章読解 / 眼球運動 / 学習者 / 質的向上 / 中等教育 / 統合 / 数学科授業研究 / 数学理解研究 / 身体化理論 / 数学の対象 / 考察対象 / 存在論 / 身体論 / 暗黙のモデル / 調査問題 / 授業実践 / 調査研究 / 達成度 / 相互作用主義 / わり算 / 算数教育 / 教員養成 / 教師教育 / 問題設定 / 学会 / 全国数学教教育学会 / 全国数学教育学会 / 国際的発信 / 日本型数学教育 / 図形の包含関係 / 割合 / 小数の乗除 / 算数から数学への移行 / 一次関数 / 図形の動的見方 / 教授学的状況論 / 理論と実践の関係 / 図形の証明 / 図形の移動 / 図形の作図 / 図形の動的な見方 / デザイン実験 / 数学的潜在力 / 数学教育学 / 教育学 / 数学的な潜在力 / 測定用具 / 数学達成度 / 知能 / 学力 / 潜在的な数学的能力 Less
  • Research Projects

    (22 results)
  • Research Products

    (163 results)
  • Co-Researchers

    (52 People)
  •  Constructing Alignments in School Mathematics Curriculum

    • Principal Investigator
      清水 美憲
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of a Diffractive Analysis Method in Mathematics Education Research: Through Classroom Analysis Using ICT

    • Principal Investigator
      和田 信哉
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  学習者の視点に基づく科学的に有効な教科書デザイン開発:中学生の視線計測による検討

    • Principal Investigator
      森田 愛子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Interdisciplinary research for developing a platform oriented toward inclusive science and mathematics educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      影山 和也
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Systematization Study of Terminology and Methodology of Subject Education - For the Construction of Academic Community

    • Principal Investigator
      草原 和博
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  How a connected classroom change students' learning?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Kageyama Kazuya
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A Comprehensive Study on the Alignment of School Mathematics Curriculum in a Transition Period

    • Principal Investigator
      Shimizu Yoshinori
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  The collaborative research on the development of class lessons and curriculum coherent from elementary to secondary mathematics in terms of the linkage between plane and spatial geometry

    • Principal Investigator
      Okazaki Masakazu
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Comprehensive Understanding of the English Scholastic Ability of Junior High School Students in Japan

    • Principal Investigator
      MATSUURA NOBUKAZU
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  How Do Junior High School Students View Textbooks?: Develop textbooks that easily convey what you want to teach

    • Principal Investigator
      Morita Aiko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Theoretical and empirical research on subjects in mathematics and their characteristics based on semiotics

    • Principal Investigator
      Wada Shinya
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Developmental Research on Integration of Research on Mathematical Understanding and Mathematics Lesson Study for Improvement in Quality of Secondary Education

    • Principal Investigator
      KOYAMA Masataka
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A comprehensive study on construction of working paces for learning promoting creation and evolution of knowledge in a classroomPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kageyama Kazuya
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Theoretical and Emprical Research on the Construction Process of the Concept of Division based on the Multi-World Paradigm

    • Principal Investigator
      Nakahara Tadao
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
      International Pacific University
  •  Analysis of mathematical thinking in terms of interactions with a diagram in mathematics education: from the cognitive and cultural perspectivePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kageyama Kazuya
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Reflective Description of Japanese Mathematics Education

    • Principal Investigator
      UEDA ATSUMI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Study on the problem posing for the mathematics teacher education

    • Principal Investigator
      IMAOKA Mitsunori
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima Institute of Technology
  •  A study on designing lessons and teaching units for developing advanced geometrical thinking in mathematics educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAGEYAMA Kazuya
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  The comprehensive study of developing theory, practice and contents connecting between elementary and secondary mathematics through design experiments

    • Principal Investigator
      OKAZAKI Masakazu
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Okayama University
  •  AN EPISTEMOLOGICAL STUDY OF DEVELOPMENT OF LESSONS ABOUT LEARNING FIGURE AND SPACEPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAGEYAMA Kazuya
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Research on Development and Utilization of Instrument of Potential Ability for Learning Mathematics

    • Principal Investigator
      NAKAHARA Tadao
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      International Pacific University
  •  図形・空間学習における学習者の知識体系とその活性化に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      影山 和也
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 新・教職課程演習 第19巻 中等数学科教育2021

    • Author(s)
      礒田正美・影山和也
    • Total Pages
      201
    • Publisher
      協同出版
    • ISBN
      4319003608
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Book] 第7章 対象概念として図形を捉える(『新しい算数教育の理論と実践』)2020

    • Author(s)
      影山和也
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      ミネルヴァ
    • ISBN
      4623091074
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Book] 第3節 算数・数学科とはどのような教科か(『教科とその本質―各教科は何を目指し,どのように構成するのか―』)2020

    • Author(s)
      影山和也
    • Total Pages
      191
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
      4316804839
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Book] 算数科において「深い学び」を実現するための理論と方策2017

    • Author(s)
      影山和也
    • Total Pages
      8
    • Publisher
      広島大学附属小学校学校教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] What is an apparatus in mathematics education research? From the viewpoint of a diffractive methodology2023

    • Author(s)
      中川裕之,和田信哉,影山和也,上ヶ谷友佑
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 47 Issue: 0 Pages: 443-444

    • DOI

      10.14935/jssep.47.0_443

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02484
  • [Journal Article] ICTと共にある数学の学習活動の特徴2023

    • Author(s)
      影山和也・増永雄大・石橋一昴
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 29 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20833
  • [Journal Article] 多元分析のアプローチによるカリキュラムアラインメントの検証2023

    • Author(s)
      影山和也・齊藤一弥
    • Journal Title

      日本数学教育学会第11回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 341-348

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00092
  • [Journal Article] 視覚化の機能を生かした図形の探究型カリキュラム開発2023

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会第11回春期研究大会論文集

      Volume: 11 Pages: 181-188

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Journal Article] カリキュラムリソースの使用による授業構想・評価の差異の分析2022

    • Author(s)
      青谷章弘,天野秀樹,西宗一郎,影山和也,北臺如法
    • Journal Title

      学部・附属学校共同研究紀要

      Volume: 48 Pages: 107-115

    • NAID

      120007038339

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] Usefulness of Curriculum and Pedagogy Research2022

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      The Bulletin of Japanese Curriculum Research and Development

      Volume: 44 Issue: 4 Pages: 109-114

    • DOI

      10.18993/jcrdajp.44.4_109

    • ISSN
      0288-0334, 2424-1784
    • Year and Date
      2022-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] 身体行為と言語の使用によって特徴づけられる数学の授業における考察対象の存在論的様相の変容―記号論的視座から見た「平方根の大小と近似値」の中学3年生の授業分析―2022

    • Author(s)
      影山和也,上ヶ谷友佑,和田信哉,中川裕之,山口武志
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 27

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] 視覚化の機能を生かした空間図形カリキュラムの事例検討2022

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会第10回春期研究大会論文集

      Volume: 1 Pages: 183-190

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Journal Article] Overview of Subject Pedagogy Research: Interaction of Theory and Practice2022

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      The Bulletin of Japanese Curriculum Research and Development

      Volume: 44 Issue: 4 Pages: 69-73

    • DOI

      10.18993/jcrdajp.44.4_69

    • ISSN
      0288-0334, 2424-1784
    • Year and Date
      2022-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] 学校エージェントによる数学科カリキュラム・アラインメントへの関与 ―アンケート調査の有効性と限界―2021

    • Author(s)
      影山和也、齊藤一弥
    • Journal Title

      日本数学教育学会第9回春期研究大会論文集

      Volume: 9 Pages: 247-254

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00092
  • [Journal Article] 空間図形カリキュラム構成のための視覚化の機能2021

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 第9回春期研究大会論文集

      Volume: 9 Pages: 145-152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Journal Article] 数学の授業における考察対象の存在論的様相の顕在化─Eulerの活動と数学の授業における考察対象の進化論的発展の対比を通して─2021

    • Author(s)
      和田信哉,上ヶ谷友佑,中川裕之,影山和也,山口武志
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 26(2) Pages: 31-43

    • NAID

      40022523033

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Journal Article] 探究型幾何カリキュラムの構成原理に関する研究 ―数学第二類の分析を通して―2021

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 和田信哉, 渡邊慶子
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 第9回春期研究大会論文集

      Volume: 9 Pages: 137-144

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Journal Article] クラインを通した図形カリキュラム改革の現代的動力2020

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会, 第8回春期研究大会論文集

      Volume: 8 Pages: 95-112

    • NAID

      40022492472

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Journal Article] 数学学習における志向性の働き―共創発カリキュラムの概念化可能性―2020

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      第53回秋期研究大会発表集録

      Volume: 53 Pages: 9-16

    • NAID

      40022494000

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] Conceptualization of co-emergent curriculum in a mathematics lesson2020

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education(TSG60)

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] 数学における考察対象の存在論的様相─Eulerによる「無限解析」の記号論的分析─2019

    • Author(s)
      和田信哉・中川裕之・上ヶ谷友佑・影山和也・山口武志
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 25 Pages: 55-64

    • NAID

      40022337561

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Journal Article] 数学の授業における考察対象の存在論的様相に関する研究方法論2019

    • Author(s)
      上ヶ谷友佑・和田信哉・中川裕之・影山和也・山口武志
    • Journal Title

      日本教科教育学会 全国大会論文集

      Volume: 45 Pages: 74-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Journal Article] 数学教育における学習作業空間論に関する総合的研究-有意味世界の生起としての数学学習を捉える中核理論の提案-2019

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 25 Pages: 91-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] 数学的対象が身体化される様相:関数関係を巡るグループ活動の分析2018

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      第6回春期研究大会論文集

      Volume: 6 Pages: 113-118

    • NAID

      40022277787

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] Criteria for knowing a geometrical object: the enactivist perspective2018

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 187-194

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] Individual and collective aspects of students’ mathematical noticing2018

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama & Masataka Koyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 8th ICME-East Asia Regional Conference on Mathematics Education

      Volume: 1 Pages: 485-492

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Journal Article] 「等分除とその拡張」に関わるわり算問題の調査結果の考察2017

    • Author(s)
      山口武志、影山和也、中原忠男、岡崎正和、前田一茂
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『数学教育学研究』

      Volume: 第23巻第1号 Pages: 1-20

    • NAID

      130007580610

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285205
  • [Journal Article] 数学教育における図式との相互作用による数学的思考の分析―記号論と身体化理論のネットワーク化を通した図式の意味について―2016

    • Author(s)
      影山和也,和田信哉,岩田耕司,山田篤史,岡崎正和
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌

      Volume: 22

    • NAID

      130007580639

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Journal Article] 現成主義の視座からみた行為の様相と数学的知り方の特質2016

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      数学教育学論究臨時増刊

      Volume: 98 Pages: 9-16

    • NAID

      130007938176

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Journal Article] 倍に関わるわり算の位置づけにに関する研究-小学5年から中学1年に対するわり算調査をもとにして2016

    • Author(s)
      岡崎正和、前田一誠、中原忠男、山口武志、影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会『第49回秋期研究大会発表集録』

      Volume: 第49巻 Pages: 161-164

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285205
  • [Journal Article] 数学教育における図式との相互作用による数学的思考の分析2016

    • Author(s)
      影山和也・和田信哉・岩田耕司・山田篤史・岡崎正和
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 22 Pages: 163-174

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Journal Article] 為すこととしての数学的認知論の基礎的考察2015

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      数学教育学論究 臨時増刊

      Volume: 97 Pages: 65-72

    • NAID

      110010007004

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Journal Article] 算数教育における数学的思考に関わる数学的気づきの調査研究2015

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 21(2)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Journal Article] Improving teaching practices through group activities with problem posing. Inprasitha, M. (Ed.)2013

    • Author(s)
      Mitsunori Imaoka, Kazuya Kageyama and Hideaki Kida
    • Journal Title

      Proceedings of the 6th East Asia Regional Conference on Mathematics Education.Phuket, Thailand : ICMI

      Volume: 3 Pages: 192-201

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] Improving teaching practices through group activities with problem posing2013

    • Author(s)
      Mitsunori Imaoka, Kazuya Kageyama and Hideaki Kida
    • Journal Title

      Proceedings of the 6th East Asia Regional Conference on Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 192-201

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Journal Article] Sensuous experience and mathematical conceptions2013

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 121-128

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Journal Article] Sensuous experience and mathematical conceptions2013

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 37th Coference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 121-128

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Journal Article] Sensuous experience and mathematical conception2013

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 37^<th> Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: Vol.3 Pages: 121-128

    • URL

      http://igpme.org

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Journal Article] Geometrical thinking identified in 'static geometry environments'2013

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education

      Volume: 印刷中 Pages: 2232-2241

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Journal Article] Geometric thinking identified in'static geometrical environment'2013

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 12^<th> International Congress on Mathematical Education

      Volume: Vol. 1 Pages: 2232-2241

    • URL

      http://www.icme12.org/sub/sub02_05.asp

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Journal Article] Improving teaching practices through activities with problem posing2013

    • Author(s)
      Mitsunori Imaoka, Kazuya Kageyama, Hideaki Kida
    • Journal Title

      Proceedings of the 6^<th> East Asia Regional Conference on Mathematics Education

      Volume: Vol.3 Pages: 192-201

    • URL

      http://earcome6.kku.ac.th/earcome

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Journal Article] Sensuous experience and mathematical conceptions. Heinze, A. (Ed.)2013

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Kiel, Germany : PME

      Volume: 3 Pages: 121-128

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] 図形的概念形成への新たな認知論的接近2013

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会『数学教育学論究臨時増刊』

      Volume: 第95巻 Pages: 97-104

    • NAID

      130008019008

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] 図形的概念形成への新たな認知論的接近2013

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      数学教育学論究 臨時増刊

      Volume: 95 Pages: 97-104

    • NAID

      130008019008

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] 図形の動的な見方の構造について : 比喩的認識の視点から2012

    • Author(s)
      岡崎正和・岩崎秀樹・影山和也・和田信哉
    • Journal Title

      日本教科教育学会,『日本教科教育学会誌』

      Volume: 第35巻,第2号 Pages: 53-62

    • NAID

      110009844848

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] 図形の動的な見方の構造について:比喩的認識の視点から2012

    • Author(s)
      岡崎正和,岩崎秀樹,影山和也,和田信哉
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 35 Pages: 53-62

    • NAID

      110009844848

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] Student's initial concepts of geometric transformations and underlying cognitive abilities. Tai-Yih Tso. (Ed.)2012

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education.Taipei, Taiwan : PME

      Volume: 3 Pages: 3-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] Geometrical thinking identified in 'static geometry environments'. Sung Je Cho. (Ed.)2012

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. Soul, Korea : ICMI

      Pages: 2232-2241

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(V) -潜在力指導の思考力に対する効果の検討-2011

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,山口武志,影山和也,小山正孝,飯田慎司,植田敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会 第17巻,第2号(採択済み)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] Development of student's ability to construct unit(s) for tessellating a plane with figures. Ubuz, B. (Ed.)2011

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Ankara, Turkey : PME

      Volume: 1 Pages: 329-329

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(V)-思考力に対する潜在力指導の効果の検討-2011

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,山口武志,影山和也,小山正孝,飯田慎司,植田敦三
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 17 Pages: 65-74

    • NAID

      110009616211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(IV)-測定用具の活用方法と潜在力育成の可能性の検討-2011

    • Author(s)
      中原忠男,清水紀宏,小山正孝,影山和也,山田篤史,山口武志,飯田慎司,植田敦三
    • Journal Title

      環太平洋大学研究紀要 第4号

      Pages: 9-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 数学学習における図(diagram)の役割2010

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌イブシロン

      Volume: 52 Pages: 45-50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] what are dynamic views in geometry? A design experiment in a sixth grade classroom2010

    • Author(s)
      Masakaszu Okazaki, Kazuya Kageyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 4 Pages: 1-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] What are dynamic views in geometry? A design experiment in a sixth grade classroom2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也
    • Journal Title

      Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education vol.4

      Pages: 1-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 図形における動的な見方の具体化-イメージ図式の視点をもとにして-2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 岩崎秀樹, 和田信哉
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌数学教育学研究 第16巻,第2号

      Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(III)-潜在力指導の結果の検討-2010

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,植田敦三,飯田慎司,小山正孝,山口武志,影山和也
    • Journal Title

      『第43回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会) 第1巻

      Pages: 7-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 図形学習における動的な見方の具体化:イメージ図式の視点をもとにして2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 岩崎秀樹, 和田信哉
    • Journal Title

      全国数学教育学会,数学教育学研究

      Volume: 16(2) Pages: 1-10

    • NAID

      110009477837

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] 数学学習における図(diagram)の役割2010

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌イプシロン

      Volume: 52 Pages: 45-50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 図形における動的な見方の具体化-イメージ図式の視点をもとにして-2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 岩崎秀樹, 和田信哉
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌数学教育学研究

      Volume: 16 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 論証への接続を目指した算数の図形指導に関する研究(1)-図形の包含関係の理解を促す動的な見方の具体化-2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 岩崎秀樹, 影山和也, 和田信哉
    • Journal Title

      第42回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 325-330

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] What are dynamic views in geometry? A design experiment in a sixth grade classroom2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也
    • Journal Title

      Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Eduration

      Volume: 4 Pages: 1-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 図形学習における動的な見方の具体化:イメージ図式の視点をもとにして2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也,岩崎秀樹,和田信哉
    • Journal Title

      数学教育学研究 Vol.16, No.2

      Pages: 1-10

    • NAID

      110009477837

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] 観察科学・実験科学としての図形指導の可能性-「道具主義的」認識論の立場から-2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      数学教育論文発表会論文集 42

      Pages: 343-330

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] 集合の考えを生かした図形指導の一考察2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌「イプシロン」 51

      Pages: 29-35

    • NAID

      120002206118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究 (II) -小学4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男, 清水紀宏, 影山和也, 山田篤史, 山口武志, 小山正孝, 飯田慎司, 植田敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌 第15巻第2号

      Pages: 81-93

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(II)-小学校4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男, 清水紀宏, 影山和也, 山田篤史, 山口武志, 小山正孝, 飯田慎司, 植田敦三
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌数学教育学研究 第15巻, 第2号

      Pages: 81-93

    • NAID

      110009477817

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(II) -小学校4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男、清水紀宏、影山和也、山田篤史、山口武志、小山正孝、飯田慎司、植田敦三
    • Journal Title

      数学教育学研究(全国数学教育学会) 第15巻,第2号

      Pages: 81-93

    • NAID

      110009477817

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 集合の考えを生かした図形指導の-考察2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌 Vol.51

      Pages: 29-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] 観察科学・実験科学としての図形指導の可能性-「道具主義的」認識論の立場から-2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      第42回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 343-348

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 集合の考えを生かした図形指導の一考察2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌 51

      Pages: 29-35

    • NAID

      120002206118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] 教室で作り上げられる数学的知識について-教授学的状況に応じた生徒の意識性と知識の価値-2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      第41回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 405-410

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Journal Article] 算数授業における多様な合理性2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌算数教育 第90巻, 第12号

      Pages: 30-39

    • NAID

      130008018159

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 図形・空間学習における学習者の知識体系とその活性化に関する研究-数学授業中の討議でなされる正当化について-2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌数学教育学研究 14

      Pages: 19-30

    • NAID

      110009498609

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 図形・空間学習における学習者の知識体系とその活性化に関する研究-数学授業中の討議でなされる正当化について-2008

    • Author(s)
      影山 和也
    • Journal Title

      全国数学教育学会『全国数学教育学会誌数学教育学研究』 14巻

    • NAID

      110009498609

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Journal Article] 図形・空間学習における学習者の知識体系とその活性化に関する研究-数学授業中の討議でなされる正当化について-2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌数学教育学研究 第14巻

      Pages: 19-30

    • NAID

      110009498609

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 教室で作り上げられる数学的知識について-教授学的状況に応じた生徒の意識性と知識の価値-2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      第41回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 405-410

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(I)-小学校4年生の潜在力と達成度との関係-2008

    • Author(s)
      中原忠男, 山田篤史, 清水紀宏, 植田敦三, 飯田慎司, 小山正孝, 山口武志, 影山和也
    • Journal Title

      第41回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 3-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究 (I) -測定用具の信頼性の検討を中心として-2008

    • Author(s)
      中原忠男, 山田篤史, 清水紀宏, 植田敦三, 飯田慎司, 小山正孝, 山口武志, 影山和也
    • Journal Title

      数学教育論文発表会論文集 第41回

      Pages: 1-6

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 算数授業における多様な合理性2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌算数教育 90

      Pages: 30-39

    • NAID

      130008018159

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Journal Article] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(I) -測定用具の信頼性の検討を中心として-2008

    • Author(s)
      中原忠男、山田篤史、清水紀宏、植田敦三、飯田慎司、小山正孝、山口武志、影山和也
    • Journal Title

      第41回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会)

      Pages: 3-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Journal Article] 図形学習における認知的機能と概念的機能2007

    • Author(s)
      影山 和也
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌『イプシロン』 49巻

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Journal Article] 図形・空間学習における学習者の知識体系とその活性化に関する研究-知識体系の構成に向かう際の2つの対象化と意味ネットワーク-2007

    • Author(s)
      影山 和也
    • Journal Title

      全国数学教育学会『全国数学教育学会誌数学教育学研究』 13巻

      Pages: 37-51

    • NAID

      110009498583

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Journal Article] 数学的知識の生存可能性について-「意味づける」行為の教授学的価値-2007

    • Author(s)
      影山 和也
    • Journal Title

      日本数学教育学会『第40回数学教育論文発表会論文集』 40巻

      Pages: 433-438

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Journal Article] 数学的記号への意味づけについて-教科書における等号"="の扱いを中心にして-2006

    • Author(s)
      影山 和也
    • Journal Title

      イプシロン(愛知教育大学数学教育学会誌) 48号

      Pages: 45-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Journal Article] 図形の「見え」とその理解について-「意味づけ」と意味の拡張に焦点を当てて-2006

    • Author(s)
      影山 和也
    • Journal Title

      第39回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会) 39巻

      Pages: 349-354

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Presentation] デジタル技術のもたらす数学カリキュラムの問題2024

    • Author(s)
      影山和也・石橋一昴・増永雄大
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20833
  • [Presentation] 回折的方法論に基づく数学教育研究の展望と課題2023

    • Author(s)
      和田信哉,影山和也,上ヶ谷友佑,中川裕之
    • Organizer
      全国数学教育学会第58会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02484
  • [Presentation] 多様な学びをどう支えるかー教科教育学・日本語教育学・心理学からの視点ー2023

    • Author(s)
      川合紀宗・影山和也・木下博義・松宮奈賀子・森田愛子・永田良太
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22281
  • [Presentation] デジタル技術環境下における数学学習の規範の問題2023

    • Author(s)
      影山和也,増永雄大
    • Organizer
      日本教育工学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20833
  • [Presentation] 日本のインクルーシブ理数教育の概念化に向け て:文献レベルにみられる数学教育と特別支援 教育相互の控えめな干渉から2023

    • Author(s)
      影山和也・松島充・小山正孝
    • Organizer
      全国数学教育学会第59回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22281
  • [Presentation] 平面図形と空間図形の連動を視点とした小中一貫の図形カリキュラムの開発研究(4)2023

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 和田信哉, 渡邊慶子, 太田伸也
    • Organizer
      日本数学教育学会,第11 回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Presentation] 数学教育研究における装置とは何か:回折的方法論の視座から2023

    • Author(s)
      中川裕之,和田信哉,影山和也,上ヶ谷友佑
    • Organizer
      日本科学教育学会第47回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02484
  • [Presentation] 図形感覚と想像力を培う幾何教育へのアプローチ2023

    • Author(s)
      須田祐介・影山和也
    • Organizer
      日本数学教育学会第56回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22281
  • [Presentation] 数学教育研究における回折的方法論の提案:平方根の授業の再分析を通じて2023

    • Author(s)
      和田信哉・上ヶ谷友佑・影山和也・中川裕之
    • Organizer
      全国数学教育学会第59回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02484
  • [Presentation] 数学教育研究におけるインクルーション概念の侵食2022

    • Author(s)
      影山和也,松島充
    • Organizer
      日本数学教育学会第55回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22281
  • [Presentation] 数学科授業における達成されたカリキュラムの動態モデル2022

    • Author(s)
      影山和也・齋藤一弥
    • Organizer
      日本教科教育学会第48回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00092
  • [Presentation] ICTはどのように数学的実践をつくるか2022

    • Author(s)
      影山和也,増永雄大,石橋一
    • Organizer
      全国数学教育学会第57回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20833
  • [Presentation] 実施された数学科カリキュラムの多元分析の試み ―学校と教室の文脈の事例検討―2022

    • Author(s)
      影山和也、齊藤一弥
    • Organizer
      日本数学教育学会第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00092
  • [Presentation] 平面図形と空間図形の連動を視点とした小中一貫の図形カリキュラムの開発研究(3)2022

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 和田信哉, 渡邊慶子, 太田伸也
    • Organizer
      日本数学教育学会第10 回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Presentation] 実施された数学科カリキュラムの多元分析の試み -学校と教室の文脈の事例検討-2022

    • Author(s)
      影山和也・齋藤一弥
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00092
  • [Presentation] 平面図形と空間図形の連動を視点とした小中一貫の図形カリキュラムの開発研究(2)2021

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 和田信哉, 渡邊慶子, 太田伸也
    • Organizer
      日本数学教育学会, 第9回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Presentation] Conceptualization of co-emergent curriculum in a mathematics lesson2021

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Organizer
      International conference of mathematics education 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Presentation] 数学の授業における考察対象の在り方―身体論的視座からみた記号のクラスの変動分析―2020

    • Author(s)
      影山和也,上ヶ谷友佑,和田信哉,中川裕之,山口武志
    • Organizer
      全国数学教育学会第53回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Presentation] 数学の授業における考察対象の在り方─身体論的視座からみた記号のクラスの変動分析─2020

    • Author(s)
      影山和也,上ヶ谷友佑,和田信哉,中川裕之,山口武志
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Presentation] 平面図形と空間図形の連動を視点とした小中一貫の図形カリキュラムの開発研究(1)2020

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 和田信哉, 渡邊慶子, 太田伸也
    • Organizer
      日本数学教育学会, 第8 回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01745
  • [Presentation] 数学的思考とコンピュテーショナル・シンキングとの互恵性解明2020

    • Author(s)
      影山和也,上ヶ谷友佑,青谷章弘
    • Organizer
      全国数学教育学会第52回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20833
  • [Presentation] The importance of an interpretative framework used during a post-lesson discussion in a Lesson Study cycle: The case of mathematics2019

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Organizer
      the 4th Conference of the World Association of the Lesson Studies
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Presentation] 数学の授業における考察対象の進化論的発展の様相─「平方根の大小関係」の授業の記号論的分析─2019

    • Author(s)
      和田信哉・上ヶ谷友佑・影山和也・中川裕之・山口武志
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Presentation] 数学の授業における考察対象の存在論的様相に関する研究方法論2019

    • Author(s)
      上ヶ谷友佑・和田信哉・中川裕之・影山和也・山口武志
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Presentation] 数学教育における学習作業空間論に関する総合的研究2019

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      全国数学教育学会第49回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Presentation] 記号論による数学における考察対象の分析─平方根の導入を通して─2019

    • Author(s)
      和田信哉・上ヶ谷友佑・中川裕之・影山和也・山口武志
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Presentation] 数学における考察対象の存在論的様相─オイラーによる「無限解析」の記号論的分析─2019

    • Author(s)
      和田信哉・中川裕之・上ヶ谷友佑・影山和也・山口武志
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Presentation] 数学教育における活動の対象を捉える記号論的枠組み─対象の存在論的様相及びその学習への影響の明確化に向けて─2018

    • Author(s)
      和田信哉・影山和也・上ヶ谷友佑・中川裕之・山口武志
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02584
  • [Presentation] 有意味世界の生起としての数学学習:数学の学習と指導への現成主義的アプローチ2017

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      日本数学教育学会第50回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Presentation] 「研究が進む」ことの意味2017

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      平成29年度日本数学教育心理研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02701
  • [Presentation] The nature of embodied mathematical objects2016

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Organizer
      the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Szeged, Hungary
    • Year and Date
      2016-08-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Presentation] わり算概念の構成過程に関する理論的・実証的研究―「等分除とその拡張」の理解に関する考察-2016

    • Author(s)
      山口武氏、影山和也、中原忠男、岡崎正和、前田一誠
    • Organizer
      全国数学教育学会第43回研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学教育学部
    • Year and Date
      2016-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285205
  • [Presentation] 数学教育における図式との相互作用による数学的思考の分析―図式に関わる諸理論の比較検討―2016

    • Author(s)
      影山和也,和田信哉,岩田耕司,山田篤史,岡崎正和
    • Organizer
      第43回全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2016-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Presentation] 倍に関わるわり算の位置づけに関する研究-小学5年から中学1年に対するわり算調査をもとにして2016

    • Author(s)
      岡崎正和、前田一誠、中原忠男、山口武志、影山和也
    • Organizer
      日本数学教育学会第49回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2016-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285205
  • [Presentation] 我が国の「授業づくり」  の特色に関する反省的記述2016

    • Author(s)
      山田篤史・影山和也・岡崎正和・松浦武人
    • Organizer
      日本数学教育学会第4回春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243078
  • [Presentation] 身体化理論の視座からの数学的対象論の展開2016

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      第4回日本数学教育学会春期研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Presentation] Sensuouscognition論からみた図形的概念形成2013

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      全国数学教育学会第38回研究発表会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] Sensuous experience and mathematical conceptions2013

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Kiel, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] Improving teaching practices through group activities with problem posing2013

    • Author(s)
      今岡光範,影山和也,喜田英明
    • Organizer
      The 6th East Asia Reginal Conference on Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Thailand
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] Sensuous cognition論からみた図形的概念形成2013

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      高松市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] Improving teaching practices through activities with problem posing2013

    • Author(s)
      Mitsunori Imaoka, Kazuya Kageyama, Hideaki Kida
    • Organizer
      the 6^<th> East Asia Regional Conference on Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Phuket, Thailand
    • Year and Date
      2013-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Presentation] Geometric thinking identified in'static geometrical environment'2012

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Organizer
      the 12^<th> International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      Seoul, Korea
    • Year and Date
      2012-07-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Presentation] Geometrical thinking identified in 'static geometry environments'2012

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      The 12th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      Korea
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] Student's initial concepts of geometric transformations and underlying cognitive abilities2012

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Taiwan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] 数学教育における高次の幾何的思考に関する基礎的研究-定義をする活動の位置-2012

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      日本数学教育学会,『第45回数学教育論文発表会論文集』,611-616
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] 数学教育における高次の幾何的思考に関する基礎的研究-定義をする活動の位置-2012

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      第45回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] 中等幾何教育における幾何的思考の様相-敷き詰め課題における単位図形の構造化-2011

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      第33回全国数学教育学会研究発表会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2011-01-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 数学教育における高次の幾何的思考に関する基礎的研究-数学の形式性に着目して-2011

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      日本数学教育学会,『第44回数学教育論文発表会論文集』, 471-476
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] 中等幾何教育における幾何的思考の様相-敷き詰め課題における単位図形の構造化-2011

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      全国数学教育学会第33回研究発表会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2011-01-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 数学教育における高次の幾何的思考に関する基礎的研究-数学の形式性に着目して-2011

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      第44回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      上越市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(V) -潜在力指導の思考力に対する効果の検討-」2011

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,山口武志,影山和也,小山正孝,飯田慎司,植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会第33回研究発表会
    • Place of Presentation
      大分大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] Development of student's ability to construct unit(s) for tessellating a plane with figures2011

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Ankara,Turkey
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730829
  • [Presentation] 図形の動的な見方の構造化:比喩の視点から2010

    • Author(s)
      影山和也, 岡崎正和, 岩崎秀樹, 和田信哉
    • Organizer
      全国数学教育学会第32回研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Presentation] 図形における動的な見方の具体化2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 影山和也, 岩崎秀樹, 和田信哉
    • Organizer
      第31回全国数学教育学会研究発表会
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2010-01-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 図形の動的な見方の構造化:比喩の視点から2010

    • Author(s)
      影山和也, 岡崎正和, 岩崎秀樹, 和田信哉
    • Organizer
      全国数学教育学会,第32回研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Presentation] 図形の動的な見方の構造化-比喩の視点から-2010

    • Author(s)
      影山和也, 岡崎正和, 岩崎秀樹, 和田信哉
    • Organizer
      第32回全国数学教育学会研究発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 図形における動的な見方の具体化-図形におけるイメージ図式の構造化を視野に入れて-2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 岩崎秀樹, 影山和也, 和田信哉
    • Organizer
      全国数学教育学会第31回研究発表会
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2010-01-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(III)-潜在力指導の結果の検討-2010

    • Author(s)
      中原忠男,山田篤史,清水紀宏,植田敦三,飯田慎司,小山正孝,山口武志 ,影山和也
    • Organizer
      第43回数学教育論文発表会論文集(日本数学教育学会)
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 図形における動的な見方の具体化:図形におけるイメージ図式の構造化を視野に入れて2010

    • Author(s)
      岡崎正和, 岩崎秀樹, 影山和也, 和田信哉
    • Organizer
      全国数学教育学会第31回研究発表会
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2010-01-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Presentation] 論証への接続を目指した算数の図形指導に関する研究(1)-図形の包含関係の理解を促す動的な見方の具体化-2009

    • Author(s)
      岡崎正和, 岩崎秀樹, 影山和也, 和田信哉
    • Organizer
      第42回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] Justification identified in mathematics classroom2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Thessaloniki, Greece
    • Year and Date
      2009-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(II)-小学校4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男, 影山和也, 清水紀宏, 植田敦三, 飯田慎司, 小山正孝, 山口武志, 山田篤史
    • Organizer
      第29回全国数学教育学会研究発表会
    • Place of Presentation
      姫路市立教育研究所
    • Year and Date
      2009-01-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] Justification identified in mathematics classroom2009

    • Author(s)
      Kageyama, Kazuya
    • Organizer
      33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      ギリシャ・テサロニキ・アリストテレス大学
    • Year and Date
      2009-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Presentation] PME33(ギリシャ)参加報告2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      日本数学教育心理研究学会平成21年度研究集会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(II) -小学校4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男、清水紀宏、影山和也、山田篤史、山口武志、小山正孝、飯田慎司、植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会第29回研究発表会
    • Place of Presentation
      姫路市立教育研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 観察科学・実験科学としての図形指導の可能性-「道具主義的」認識論の立場から-2009

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      第42回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究 (II) -小学4年生の潜在力と達成度との関係-2009

    • Author(s)
      中原忠男, 清水紀宏, 影山和也, 山田篤史, 山口武志, 小山正孝, 飯田慎司, 植田敦三
    • Organizer
      全国数学教育学会姫路大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 教室で作り上げられる数学的知識について-教授学的状況に応じた生徒の意識性と知識の〓2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      第41回数学教育論文発表会論文集
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] Justification Identified in Mathematics Classroom2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      The Seventh International Workshop of Mathematics Education Research
    • Place of Presentation
      Hiroshima International Pla〓
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730552
  • [Presentation] 潜在的な数学的能力の測定用具の活用化に向けた開発的研究(I) -測定用具の信頼性の検討を中心として-2008

    • Author(s)
      中原忠男、山田篤史、清水紀宏、植田敦三、飯田慎司、小山正孝、山口武志、影山和也
    • Organizer
      第41回数学教育論文発表会(日本数学教育学会)
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330204
  • [Presentation] 教室で作り上げられる数学的知識について-教授学的状況に応じた生徒の意識性と知識の価値-2008

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      日本数学教育学会第41回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500750
  • [Presentation] 図形・空間学習における正当化について2008

    • Author(s)
      影山 和也
    • Organizer
      全国数学教育学会第27回研究発表会
    • Place of Presentation
      鳥取県立生涯学習センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Presentation] Knowledge System Constructed by Students in the Teaching/Learning of Geometry2007

    • Author(s)
      影山 和也
    • Organizer
      The 31st International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      ソウル(韓国)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Presentation] 数学的知識の生存可能性について-「意味づける」行為の教授学的価値-2007

    • Author(s)
      影山 和也
    • Organizer
      第40回日本数学教育学会論文発表会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830029
  • [Presentation] Improving teaching practices through group activities with problem posing

    • Author(s)
      Mitsunori Imaoka, Kazuya Kageyama and Hideaki Kida
    • Organizer
      The 6th East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME6)
    • Place of Presentation
      Phuket, Thailand
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • [Presentation] Toward theorizing the embodiment of mathematical cognition

    • Author(s)
      影山和也
    • Organizer
      the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Vancouver(Canada)
    • Year and Date
      2014-07-15 – 2014-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381211
  • [Presentation] Geometrical thinking identified in 'static geometry environments'

    • Author(s)
      Kazuya Kageyama
    • Organizer
      The 12th International Congress on Mathematical Education (ICME12)
    • Place of Presentation
      Seoul, Korea
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653277
  • 1.  WADA Shinya (60372471)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 25 results
  • 2.  KOYAMA Masataka (30186837)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 3.  OKAZAKI Masakazu (40303193)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 4.  木下 博義 (20556469)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  YAMAGUCHI Takeshi (60239895)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 25 results
  • 6.  YAMADA Atushi (20273823)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 7.  Morita Aiko (20403909)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  岩田 耕司 (90437541)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  松宮 奈賀子 (70342326)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  上ヶ谷 友佑 (80813071)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 11.  草原 和博 (40294269)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  UEDA Atumi (50168621)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 13.  NAKAHARA Tadao (90034818)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  IIDA Sinji (20184351)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 15.  IWASAKI Hideki (50116539)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 16.  Shimizu Yoshinori (90226259)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  川合 紀宗 (20467757)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  中川 裕之 (00450156)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 19.  間瀬 茂夫 (90274274)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  清野 辰彦 (00550740)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  宮崎 樹夫 (10261760)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  川添 充 (10295735)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  笠井 健一 (20466600)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  市川 啓 (20624745)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  西村 圭一 (30549358)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  蒔苗 直道 (40345939)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  水谷 尚人 (80454643)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  清水 宏幸 (80562446)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  松浦 拓也 (40379863)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  SHIMIZU Norihiro (50284451)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 31.  IMAOKA Mitsunori (20031817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 32.  MATSUURA NOBUKAZU (30229413)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  加藤 久恵 (00314518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  馬場 卓也 (00335720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  二宮 裕之 (40335881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  日野 圭子 (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  溝口 達也 (70304194)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  松浦 武人 (70457274)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 39.  岩崎 浩 (80251867)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  真野 祐輔 (10585433)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  宮川 健 (30375456)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  前田 一誠 (90757634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 43.  永田 良太 (10363003)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  齊藤 一弥 (10837595)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 45.  渡邊 慶子 (00572059)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 46.  小林 廉 (20462161)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  三好 美織 (80423482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  松島 充 (70804128)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 49.  熊谷 恵子 (10272147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  岡出 美則 (60169125)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  中村 大輝 (90839094)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  石田 忠男
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 16 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi