• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KAGE Masaharu  鹿毛 雅治

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

鹿毛 雅治  カゲ マサハル

Less
Researcher Number 80245620
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 慶應義塾大学, 教職課程センター(三田), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 慶應義塾大学, 教職課程センター(三田), 教授
2015: 慶應義塾大学, 教職課程センター, 教授
2013 – 2014: 慶應義塾大学, 付置研究所, 教授
2008 – 2012: Keio University, 教職課程センター, 教授
2005 – 2006: 慶應義塾大学, 教職課程センター, 教授 … More
2003 – 2004: 慶應義塾大学, 教職課程センター, 助教授
1997 – 2000: 慶應義塾大学, 教職課程センター, 助教授
1996: Keio University, Center for Teaching Education, Lecturer, 教職課程センター, 専任講師
1996: 慶応義塾大学, 教育課程センター, 専任講師
1996: 慶應義塾大学, 教職過程センター, 専任講師
1995: 慶應義塾大学, 教職課程センター, 専任講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
教育・社会系心理学 / Educational psychology / Basic Section 09010:Education-related
Except Principal Investigator
Educaion / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
内発的動機づけ / 教師教育 / 授業研究 / 教師 / 授業リフレクション / 教育評価 / 学習意欲 / 教職課程 / 大学教育 / 教員養成 … More / reflection / evaluation / action research / teachers' motivation / Lesson Study / 授業研修 / リフレクション / アクションリサーチ / 教師の動機づけ / 授業過程 / 教育的瞬間 / 教師の授業力 / 教師の談話 / 授業力 / 自己決定理論 / 評価的思考 / 目標 / 動機づけ / 意欲 / 実践的思考 / 指導と評価の一体化 / 学習動機 / 外発的動機づけ / 有能感 / 授業分析 / 自律性 / 教育観 … More
Except Principal Investigator
Classroom Culture / Life-Environment Study / Comprehensive Learning / Experiential Learning / Learning Environment / Kindergarten Environment / Elementary School / Kindergarten / 保育 / 授業 / 縦断的研究 / 観察研究 / 身近な環境 / 総合的学習 / 学級文化 / 生活科 / 総合学習 / 体験学習 / 学習環境 / 幼稚園環境 / 小学校 / 幼稚園 / 専門的な学習共同体 / 授業研究 / ハンドブック / 教師教育 / 教育工学 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (48 results)
  • Co-Researchers

    (39 People)
  •  Theoretical and empirical research on the restructuring of teacher education in universitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAGE Masaharu
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  Development of the handbook on the theories and practices of the teacher education based on the educational technology approach

    • Principal Investigator
      KIHARA Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Psychological mechanisms underlying teachers' experiential pedagogicalmomentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAGE Masaharu
    • Project Period (FY)
      2008 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Keio University
  •  Teachers' intrinsic motivation for Lesson Study : An investigation of optimal conditions for teachers' practicesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAGE Masaharu
    • Project Period (FY)
      2003 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Keio University
  •  教師の仕事を支える意欲の統合的構造とその発達Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鹿毛 雅治
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Keio University
  •  教師による実践的思考としての教育評価Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鹿毛 雅治
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Keio University
  •  内発的動機づけの発達と学習意欲の統合に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鹿毛 雅治
    • Project Period (FY)
      1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Keio University
  •  教師の教育観及び授業過程が児童・生徒の内発的動機づけに及ぼす効果Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鹿毛 雅治
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Keio University
  •  Research of Relationships with Immediate Environments and Comprehensive Learning in Kindergartens and Elementary Schools.

    • Principal Investigator
      MUTO Takashi
    • Project Period (FY)
      1995 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Ochanomizu University

All 2022 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育方法学研究ハンドブック2014

    • Author(s)
      秋田喜代美,浅沼茂,安彦忠彦,阿部好策,新井英靖,池野範男,石井英真,木原俊行,吉崎静夫,鹿毛雅治ほか88名
    • Total Pages
      448
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Book] 学習意欲の理論-動機づけの教育心理学2013

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Total Pages
      453
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Book] 学習意欲の理論―動機づけの教育心理学2013

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Total Pages
      456
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Book] 「授業の当事者」を大切にした校内研修, ワークショップ型校内研修 充実化・活性化のための戦略&プラン432012

    • Author(s)
      鹿毛雅治, 村川雅弘
    • Publisher
      教育開発研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Book] ともに学び自ら伸びゆく子どもが育つ授業デザイン2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治 ・滋賀大学 附属 小学校
    • Total Pages
      169
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Book] ともに学び自ら伸びゆく子どもが育つ授業デザイン2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治・滋賀大学附属小学校
    • Total Pages
      169
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Book] 授業デザインの最前線II・理論と実践を創造する知のプロセス(学習環境と授業)(高垣マユミ(編著))2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Book] 学習環境と授業, 授業デザインの最前線II・理論と実践を創造する知のプロセス2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治, 高垣マユミ
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Book] 秋田喜代美・キャサリン・ルイス(編著)『授業の研究 教師の学習-レッスンスタディヘのいざない』(分担執筆)2008

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Total Pages
      219
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Book] 子どもの姿に学ぶ教師2007

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Total Pages
      227
    • Publisher
      教育出版
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Book] 授業研究再考『「教育」を問う教育学』2006

    • Author(s)
      鹿毛 雅治
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会(所収)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Book] 教育心理学の新しいかたち2005

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      誠信書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] 魅力的な指導案-教育実践臨床研究を深めるために2013

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究・授業づくりの基本となるもの 藤沢市教育文化センター

      Pages: 101-108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 教育心理学と授業実践-授業の「基本形」としての生活科、総合的な学習の時間-2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      せいかつか&そうごう(日本生活科・総合的学習教育学会誌)

      Volume: 18 Pages: 24-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 授業中に何をどのように観るのか-その意図と解釈の枠組み-2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育方法学の研究方法論・教育実践の記録と解釈(日本教育方法学会第15回研究集会報告書)

      Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 教科を通して人を育む-森実践に学ぶ2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究・子どもの学びを創り出す 藤沢市教育文化センター

      Pages: 63-70

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 教育心理学と授業実践-授業の「基本形」としての生活科、総合的な学習の時間-2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      せいかつか&そうごう(日本生活科・総合的学習教育学会誌) 18

      Pages: 24-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 授業中に何をどのように観るのか-その意図と解釈の枠組み-2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      日本教育方法学会第15回研究集会報告書

      Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 子どもの学び・教師の学び-2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      学びが躍動する授業」のために-教育実践臨床研究・子どもが育つ教師が育つ 藤沢市教育文化センター

      Pages: 131-136

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 子どもの学び・教師の学び-「学びが躍動する授業」2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター)

      Pages: 131-136

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 子どもの学び・教師の学び-「学びが躍動する授業」2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター) 2009年度

      Pages: 131-136

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 学びを支える「教師のエンパワーメント」2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      悠プラス

      Volume: 27(4) Pages: 48-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 教材研究」とは何か-古島実践に学ぶ2009

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究・授業研究と教師の成長を結ぶ 藤沢市教育文化センター

      Pages: 99-108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 「教材研究」とは何か-古島実践に学ぶ2009

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター) 2008年度(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 誰による、何のための、誰のための実践研究か2009

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      臨床心理学 9巻

      Pages: 50-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 誰による、何のための、誰のための実践研究か2009

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      臨床心理学 9(1)

      Pages: 50-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 「教材研究」とは何か-古島実践に学ぶ2009

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター)

      Pages: 99-108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Journal Article] 「しかけ」とは何か2007

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター) 平成18年度

      Pages: 107-118

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] 「しかけ」とは何か2007

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター) 第6号

      Pages: 107-118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] Teachers learn from learners' learning2007

    • Author(s)
      Masaharu KAGE
    • Journal Title

      (Tokyo : Kyoiku Shuppan)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] 実践をサポー卜するシステム2006

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター) 平成17年度

      Pages: 7-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] 実践をサポートするシステム-「アクションリサーチ」としての授業研究2006

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター) 第5号

      Pages: 7-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] 授業リフレクションにおけるプロンプター2005

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      藤沢市教育文化センター研究紀要

      Pages: 10-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] リフレクションを支えるプロンプター2005

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      教育実践臨床研究(藤沢市教育文化センター) 平成16年度

      Pages: 103-116

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] 教育評価再考-実践的視座からの展望2005

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      心理学評論 47(3)

      Pages: 300-317

    • NAID

      130007631287

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] Educational evaluation reconsidered : From the perspective of educational practice2004

    • Author(s)
      Masaharu KAGE
    • Journal Title

      Japanese Psychological Review 47 (3)

      Pages: 300-317

    • NAID

      130007631287

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Journal Article] 「レッスンスタディ」と「授業研究」-日米比較という視点から2004

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Journal Title

      三田教育学研究(慶應義塾大学三田教育学会) 12

      Pages: 1-7

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530433
  • [Presentation] 「大学における教職課程の「グランドデザイン」を描く」2022

    • Author(s)
      鹿毛雅治、岩田康之、勝野正章
    • Organizer
      日本教師教育学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00823
  • [Presentation] 教師のエンパワーメントを促す授業研究(2)-「当事者主体型授業研究」の心理的効果-2012

    • Author(s)
      鹿毛雅治 ・藤本和久・大島崇
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] 教師のエンパワーメントを促す授業研究(2)2012

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] 教師のエンパワーメントを促す授業研究(1)-「当事者主体型授業研究」の形態とプロセス-2011

    • Author(s)
      鹿毛雅治・藤本和久・大島崇
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道学校心理士会・北翔大学
    • Year and Date
      2011-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] How to Recognize Learners ' Engagement: Learning from Teachers ' Discourse at Lesson-Study Conferences. Symposium2: High-quality learning: Approaches from lesson studies.2011

    • Author(s)
      Masaharu Kage
    • Organizer
      World Association of Lesson Study
    • Place of Presentation
      WALS2011/The University of Tokyo
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] How to Recognize Learners' Engagement : Learning from Teachers' Discourse at Lesson-Study Conferences2011

    • Author(s)
      Masaharu Kage
    • Organizer
      World Association of Lesson Study
    • Place of Presentation
      東京大学教育学部
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] 学びと授業を問い直す-教育心理学の視点から-2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Organizer
      日本独文学会第64回総会春季研究発表会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] 児童・生徒における教材学習のつまづきと支援-支援ニーズをくみ取る論理と方法論-2010

    • Author(s)
      山本博樹・島田英昭・瀬尾美紀子・東原文子・吉田甫・岸学・鹿毛雅治
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] 学習環境の教育心理学的アプローチ2010

    • Author(s)
      高垣マユミ・鹿毛雅治・白水始・山森光陽・吉田甫・小野瀬雅人
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] 学びと授業を問い直す-教育心理学の視点から-2010

    • Author(s)
      鹿毛雅治
    • Organizer
      日本独文学会第64回総会春季研究発表会・ドイツ語教育部会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • [Presentation] 授業を意味づける(2)授業者・実践者・研究者の視座からの解釈と語り2009

    • Author(s)
      秋田喜代美・鹿毛雅治・藤江康彦・町岳・市川伸一・高橋知己
    • Organizer
      日本教育心理学会第51回総会
    • Place of Presentation
      静岡大学教育学部
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330138
  • 1.  KIHARA Toshiyuki (40231287)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  YOSHIZAKI Shizuo (20116130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  HORITA Tatsuya (50247508)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NONAKA Yoichi (10243362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  IKUTA Takashi (20018823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  NAKAYAMA Minoru (40221460)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  HIGASHIBARA Yoshikuni (90143172)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  MURAKAWA Masahiro (50167681)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SAWAMOTO Kazuko (50226081)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  SHIMADA Nozomi (40506713)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SUZUKI Mariko (40273388)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  TOYODA Michitaka (60346327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  TAKAHASHI Jun (10310757)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  FUKAMI Toshitaka (80510502)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  TANAKA Hiroyuki (20207137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  OYANAGI Wakio (00225591)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  AKAHORI Kanji (80143626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  NAGANO Kazuo (60107224)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  SHIMIZU Yasutaka (10016561)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  MUTO Takashi (40111562)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  BABA Hisashi (30208714)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  NASU Masahiro (40260989)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  AKITA Kiyomi (00242107)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  ICHIKAWA Shinichi (70134335)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  田代 和美 (80227074)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  伏木 久始 (00362088)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  勝野 正章 (10285512)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 28.  濱田 博文 (20212152)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  牛渡 淳 (30151856)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  和井田 節子 (30510804)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  岩田 康之 (40334461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 32.  福島 裕敏 (40400121)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  仲田 康一 (40634960)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  川村 光 (50452230)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  日暮 トモ子 (70564904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  塩津 英樹 (70620665)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  樋口 直宏 (90287920)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  金馬 国晴 (90367277)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  山崎 奈々絵 (90598103)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi