• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KAWANO Junko  河野 順子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 80380989
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2022: 白百合女子大学, 人間総合学部, 教授
2009 – 2015: Kumamoto University, 教育学部, 教授
2007 – 2008: Kumamoto University, Faculty of Education, Associate Professor
2005 – 2006: 熊本大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Education
Keywords
Principal Investigator
カリキュラム開発 / 表現力 / 論理的思考力 / カリキュラム / 教科間連携 / 幼小中連携 / 国際比較 / 幼・小・中連携 / 発達 / 幼小連携 … More / コミュニケーション / 入門期 / アクティブ・ラーニング / 幼小連携研究 / 論理的思考力・表現力育成 / 台湾との比較研究 / 比較研究 / development / communication / introductory stage / native language course / teaching individual subjects / 国語科 / 教科教育 / 授業開発 / コミュニケーション能力 / 論理的コミュニケーション / トウルミンモデル / 実証研究 / 文学的言語 / 論理言語 / 実践的 / 連携的研究 / 実証的研究 / 言語発達 … More
Except Principal Investigator
幼小連携 / 実験授業 / 言語コミュニケーション / コミュニケーション能力 / 国語科教育 / 教材開発 / コミュニケーション / 学校教育 / PIAAC / 教育学 / 特別活動 / 教科指導 / 認知スキル / 帰属意識 / 生徒指導 / 社会的養護 / SDGs / PIAACデータ / 非認知的スキル / 認知的スキル / ソーシャルキャピタル / ソーシャルワーク / 非認知能力 / コミュニティ・スクール / 教員の働き方 / 機会の平等化 / ソーシャルワーカー / 子どもの貧困 / PIAAC / 非認知スキル / 児童養護施設 / メディア・コミュニケーション / 文学作品の読みにおけるコミュニケーション / 対教師アンケート / 読書におけるコミュニケーション / 説明的文章の読みにおけるコミュニケーション / 文学の読みにおけるコミュニケーション / 論理的整合性 / 科学読み物文体 / 科学報告文体 / 国語科の独自性 / 教師アンケート / 教科間連携 / 説明的文章教材 / 文学作品教材 / 共同思考 / 論理的共感 / コミュニケーション意識 / 授業開発 / 連携 / 言語能力の発達 / 話し合い / 同一課題による調査的授業 / 試行的授業 / ロールプレイ教材の開発 / 話し合い教材の開発 / カリキュラム編成 / 言語コミュニケーション単元 / 中学生の音声言語能力 / 話し合い能力の発達 / 論証 / カリキュラム / 発達 / 授業モデル / カリキュラム開発 / 音声言語 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (193 results)
  • Co-Researchers

    (77 People)
  •  Curriculum development based on the cooperation between kindergarten,elementary school,and junior highschool; and international comparison for the development of logical thinking and expressivenessPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWANO JUNNKO
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shirayuri University
  •  Theoretical and Experimental Study of the Association between Children's Poverty and Learning Outcome

    • Principal Investigator
      SASAI Hiromi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Curriculum development through the preschools, elementary schools, and inter-subject cooperation, and international comparison to foster logical thinking and expressionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      JUNKO KAWANO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shirayuri College
  •  Development of Curriculum and Lesson by Cooperation among Kindergarten, Elementary School and Junior High School for Development of Logical Thinking and ExpressingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWANO JUNKO
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shirayuri College
      Kumamoto University
  •  Cooperative - the actual draft study on the development of language communication skills for language arts education improvement

    • Principal Investigator
      UEYAMA TOSHIHIRO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  A study on Curriculums through the Cooperation among Kindergartens, Elementary and Junior High Schools and among Subjects to Foster the Ability for Logical Thinking and Ability to DeliverPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWANO JUNKO
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  Cooperation Proposal Research on Development of the Language Communication for a Japanese Teaching Improvement

    • Principal Investigator
      UEYAMA Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  An Empirical and Cooperative Study on the Forming Process and Linguistic Development in the Communication at the Introductive LevelPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWANO Junko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  Practical and cooperation research on development of the communications skills for a Japanese educational improvement

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  An Empirical and Practical Study of Communication and Speech Development in the Introductory StagesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWANO Junko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kumamoto University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 国語科教育学研究の成果と課題Ⅲ2022

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      581
    • Publisher
      渓水社
    • ISBN
      9784863276079
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Book] 改訂版 言語活動中心 国語概説-小学校教師を目指す人のためにー2022

    • Author(s)
      河野順子ほか
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762031274
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Book] 「説明的文章指導の目標と内容」『新たな時代の学びを創る小学校国語科教育研究』2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      201
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491037660
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Book] 「読みの諸相ー初等・説明文―『批評読みとその交流』の授業づくり」『読書教育の未来』2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      374
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784894769380
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Book] 「6 説明的文章」岩崎淳他編『言語活動中心国語概説ー小学校教師を目指す人のためにー』pp.40-47(全143頁)学文社2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762028199
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Book] 質の高い対話で深い学びを引き出す小学校国語科「批評読みとその交流」による授業づくり2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      156
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 質の高い対話で深い学びを引き出す小学校国語科「批評読みとその交流」の授業づくり2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      155
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784182313189
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Book] 美しい願いごとのように2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      148
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 国語科教育実践の開拓と創造2015

    • Author(s)
      広島大学附属小学校国語科・河野順子
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      鯉城印刷株式会社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 国語科教育実践の開拓と創造2015

    • Author(s)
      難波博孝・河野順子ほか
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      鯉城印刷株式会社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 論理的思考力・表現力育成のためのカリキュラム開発-教科間連携、幼・小・中連携を視野に入れて-2015

    • Author(s)
      河野順子・山本信也・藤瀬泰司・飯野直子・山崎浩隆・緒方信行・坂下玲子・田口浩継・PEDARSON・島谷浩
    • Total Pages
      299
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 論理的思考力・表現力育成のためのカリキュラム開発―教科間連携、幼・小・中連携を視野に入れて―2015

    • Author(s)
      熊本大学教育学部・四附属学校園・河野順子・藤瀬泰司・田口浩継・坂下玲子・飯野直子・島谷浩・ピダーソン・山崎浩隆・宮瀬美津子・
    • Total Pages
      299
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 国語教育学研究の創成と展開2015

    • Author(s)
      「国語教育学研究の創成と展開」編集委員会・河野順子・住田勝
    • Total Pages
      534
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 論理的思考力・表現力を育てる言語活動のデザイン 中学校編2014

    • Author(s)
      鶴田清司・河野順子
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 論理的思考力・表現力を育てる言語活動のデザイン 小学校編2014

    • Author(s)
      鶴田清司・河野順子
    • Total Pages
      178
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 言語コミュニケーション能力を育てる-発達調査をふまえた国語教育実践の開発-2014

    • Author(s)
      河野順子・山元悦子・住田勝ほか
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Book] 言語活動を支える論理的思考力・表現力の育成2013

    • Author(s)
      河野順子・熊本大学教育学部付属小学校
    • Total Pages
      276
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 「読むことの学習に関する研究の成果と展望」 全国大学国語教育学会編 『国語教育学研究の成果と展望II』2013

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 国語科における対話型学びの授業をつくる2013

    • Author(s)
      鶴田清司・河野順子
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 言語活動を支える論理的思考力・表現力育成のための学習指導提案-三角ロジックを用いた各教科からの提案ー2013

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      243
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 言語活動を支える論理的思考力・表現力の育成-各教科の言語活動に「根拠」「理由づけ」「主張」の三点セットを用いた学習指導の提案-2013

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 新学習指導要領キックオフシンポジウム第2弾 言語活動を支える論理的思考力・表現力の育成のための実践提案(小中連携による説明的文章の学習指導の提案を中心に)2013

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      私家版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 授業で論理力を育てる試み「対話」で広がる子どもの学び2012

    • Author(s)
      内田伸子・鹿毛雅治・河野順子・熊本大学教育学部附属小学校
    • Total Pages
      119
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 熊本大学教育学部附属小学校[2012]「対話」で広がる子どもの学び-授業で論理力を育てる試み-2012

    • Author(s)
      内田伸子・鹿毛雅治・河野順子
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 国語科における対話型学びの授業をつくる2012

    • Author(s)
      鶴田清司・河野順子
    • Total Pages
      216
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 国語教育総合事典日本国語教育学会編2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      884
    • Publisher
      朝倉書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Book] 文学の授業づくりハンドブック授業実践史をふまえて第2巻 小学校・高学年編 立松和平「海の命」の授業実践史2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 国語科教育学はどうあればよいか 学習者が世界と出会い、「わたしのことば」で語る-説明的文章教材における学びの探究を通して-2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 立松和平『海の命』の授業実践史(文学の授業づくりハンドブック授業実践史をふまえて第2巻)(小学校・高学年編)2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 入門期のコミュニケーションの形成過程と言語発達-実践的実証的研究-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 入門期のコミュニケーションの形成過程と言語発達-実践的実証的研究-2009

    • Author(s)
      河野順子(単著)
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Book] 入門期のコミュニケーションの形成過程と言語発達-実践的実証的研究-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      漢水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Book] 新たな時代を拓く 小学校国語科教育研究2009

    • Author(s)
      河野順子(共著)
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Book] 新たな時代を拓く、小学校国語科教育研究(分担執筆:「国語科教育における幼・小の関連」)(全国大学国語教育学会(編))2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 新たな時代を拓く小学校国語科教育研究2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 新たな時代を拓く小学校国語科教育研究2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Book] 入門期の説明的文章の授業改章2008

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 入門期の説明的文章の授業改革2008

    • Author(s)
      河野順子
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Book] 『臨床国語教育を学ぶ人のために』(共著、難波博孝編)2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Total Pages
      342
    • Publisher
      世界思想社、(担当部分はpp.114・126)
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Book] 『臨床国語教育を学ぶ人のために』(共著、難波博孝編)2007

    • Author(s)
      河野 順子(2007)
    • Total Pages
      342
    • Publisher
      世界思想社(担当部分はpp.114-126)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Book] 朝倉国語教育講座第6巻 研究必携(分担執筆pp. 134-135)2006

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      朝倉書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Book] <対話>による説明的文章の学習指導2006

    • Author(s)
      河野順子
    • Total Pages
      526
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 「読解力の育成20説明的文章の『批評読みとそこの交流』の指導法』2022

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 27 Pages: 42-44

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Journal Article] 「真正の学び」にせまる授業 真正の学びを生成する「批評読みとその交流」2022

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1257 Pages: 6-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Journal Article] 対話的な学びを促進する説明的文章の「批評読みとその交流」『国語授業の改革20 国語の授業で「対話的な学び」を最大限に生かす』学文社((pp.167-174)2022

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      『国語授業の改革20 国語の授業で「対話的な学び」を最大限に生かす』

      Volume: 20 Pages: 167-174

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Journal Article] 続・説明文・意見文を書くことの指導(2)「批評読みとその交流」における「書くこと」の指導2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本教育評価研究会『指導と評価』

      Volume: 65,772 Pages: 39-41

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 考える力を育てる読書2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      栃木県小学校教育研究会宇都宮支部学校図書館部会編集『生きる力をはぐくむ学校図書館―豊かな心を育み、自ら学ぶ力を高める学校図書館―』

      Volume: 1 Pages: 5-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「批評読みとその交流」の単元づくり―コンピテンシーとしてのメタ認知の育成をめざして―2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本国語教育学会『第81回国語教育全国大会研究要項』

      Volume: 1 Pages: 66-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「<小学校>話す・聞く、書く指定討論②主体的・対話的で深い学びを実現する指導」.2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本国語教育学会編『月刊国語教育研究』

      Volume: 558 Pages: 9-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「理論の実践化」から「実践の中の理論」へ2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会編集『国語科における理論と実践の統合』東洋館出版社

      Volume: 1 Pages: 41-47

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 国語科で育てる思考力・判断力と評価 思考力・判断力を育てる「批評読みとその交流」の学び,国語科で育てる思考力・判断力と評価 思考力・判断力を育てる「批評読みとその交流」の学び2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本国語教育学会編『月刊国語教育研究』

      Volume: 551 Pages: 4-9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 国語ー「主体的・対話的で深い学び」をデザインするー説明的文章の学習指導を例にー.2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本教育評価研究会『指導と評価』.

      Volume: 64,765 Pages: 6-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「対話のある国語科授業づくり② 」「説明的文章のスペシャリストになろう!―小学校5年『ゆるやかにつながるインターネット』」2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会編『対話のある授業づくり』

      Volume: 1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「批評読みとその交流」の単元づくり―コンピテンシーとしてのメタ認知の育成をめざして―」(小・中)2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本国語教育学会編『月刊国語教育研究

      Volume: 559 Pages: 51-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 提言「学びの質」を高め、深い学びに導く授業と評価の在り方 授業づくりの四つのポイント2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 明治図書

      Volume: 819 Pages: 10-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「学び」の質を高め、深い学びに導く授業と評価の在り方 授業づくり4つのポイント2017

    • Author(s)
      河野l順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 819 Pages: 10-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「主体的・対話的で深い学び」の実現2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 810 Pages: 76-79

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 思考力・判断力を育てる「批評読みとその交流」の学び2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本国語教育学会『月刊国語教育研究』

      Volume: 551 Pages: 4-9

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムに関する一考察-「理論の実践化」から「実践の中の理論」へ2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      白百合女子大学初等教育学科紀要『保育・教育の実践と研究』

      Volume: 1 Pages: 25-34

    • NAID

      40021903568

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 国語科におけるアクティブラーニングの可能性と課題2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会編『国語科教育』

      Volume: 81 Pages: 3-5

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムに関する一考察-「理論の実践化」から「実践の中の理論」へ-2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      白百合女子大学初等教育学科紀要『保育・教育の実践と研究』

      Volume: 1 Pages: 25-34

    • NAID

      40021903568

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 説明的文章のスペシャリストになろう!-小学校5年「ゆるやかにつながるインターネット」2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会『対話のある授業づくり』

      Volume: 10 Pages: 56-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 国語科におけるアクティブ・ラーニングの可能性と課題2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会『国語科教育』

      Volume: 81 Pages: 4-5

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「理論の実践化」から「実践の中の理論」へ2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会『国語科における理論と実践の統合』

      Volume: 1 Pages: 41-47

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 対話のある国語科授業づくり2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会『対話のある授業づくり』

      Volume: 1 Pages: 41-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「学びの履歴としてのカリキュラム」と「計画としてのカリキュラム」統合の必要性 話すこと・聞くことの将来と国語科教育の課題2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会編「国語科カリキュラムの再検討」

      Volume: 6 Pages: 27-32

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 今求められている国語授業-主体的・対話的な深い学びを導く「批評読みとその交流」2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      子どもと創る国語の授業

      Volume: 54 Pages: 44-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 入門期の説明的文章指導に関する一考察(その1)-幼稚園における参与観察を通して-2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      白百合女子大学研究紀要

      Volume: 52 Pages: 85-104

    • NAID

      120006517393

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] これからの国語教育の課題-「批評読みとその交流」によるアクティブな学び2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育とコミュニケーションの研究情報誌 季刊 理想

      Volume: 120 Pages: 7-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 中学生のコミュニケーションにおける論理的な思考の育成―理由づけの質に着眼して―2015

    • Author(s)
      岩下嘉邦・河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要

      Volume: 64号 Pages: 9-16

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 論理的なコミュニケーション能力に関する一考察-アーギュメント理論を手がかりにして-2014

    • Author(s)
      岩下嘉邦・河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要

      Volume: 63 Pages: 9-16

    • NAID

      110009862669

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 小学生の話し合う力をどう見取るかー発達研究に依拠した実態調査を手がかりに-2014

    • Author(s)
      山元悦子・松尾剛・若木常佳・稲田八穂・河野順子・生田伸司・三浦和尚
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 37 Pages: 53-62

    • NAID

      130007790681

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Journal Article] 小学生の話し合う力をどう見取るか―発達研究に依拠した実態調査を手がかりに―2014

    • Author(s)
      山元悦子・松尾剛・若木常佳・稲田八穂・河野順子・幾田伸司・三浦和尚
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 第37号第1巻 Pages: 53-62

    • NAID

      130007790681

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Journal Article] 論理的なコミュニケーション能力を育てる学習指導計画2013

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      日本国語教育学会編. 国語教育研究

      Volume: No.491 Pages: 4-9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Journal Article] 「専有」を引き起こす説明的文章学習指導に関する一考察2013

    • Author(s)
      中原祐輔・河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要

      Volume: 62 Pages: 21-28

    • NAID

      110009659807

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Journal Article] 論理的なコミュニケーション能力を育てる学習指導計画2013

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      国語教育研究

      Volume: 491 Pages: 4-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Journal Article] <自己効力感>に着眼したコミュニケーション能力の育成についての一考察-学習者「ひかり」の学びを中心に-2013

    • Author(s)
      荒木優作・河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要

      Volume: 62 Pages: 11-20

    • NAID

      110009659805

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Journal Article] 論証能力を支える論理的思考力の発達に関する調査-論理科カリキュラム開発へ向けて-2012

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要

      Volume: 第60号 Pages: 7-16

    • NAID

      110008748911

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Journal Article] 国語科における対話型学びの授業をつくる2012

    • Author(s)
      鶴田清司,河野順子
    • Journal Title

      明治図書

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 筆者の見方・考え方・述べ方を評価する説明的文章の授業づくり2012

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      実践国語研究

      Volume: 312 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Journal Article] 授業で論理力を育てる試み 「対話」で広がる子どもの学び2012

    • Author(s)
      内田伸子,鹿毛雅治,河野順子
    • Journal Title

      明治図書

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 論証能力を支える論理的思考力の発達に関する調査-論理科カリキュラム開発へ向けて2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要(人文科学)

      Volume: 60 Pages: 7-16

    • NAID

      110008748911

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 論証能力を支える論理的思考力の発達に関する調査-論理科カリキュラム開発へ向けて2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要(人文科学)

      Volume: 60 Pages: 7-16

    • NAID

      110008748911

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Journal Article] 論理科カリキュラム開発へ向けての児童の論証能力(論理的思考力)に関する発達調査2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部附属小学校研究紀要

      Volume: 1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 論理科カリキュラム開発へ向けての児童の論証能力(論理的思考力)に関する発達調査2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部附属小学校研究紀要

      Pages: 211-222

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 小・中関連の言語活動とは2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      月刊国語教育

      Volume: 5月号別冊 Pages: 102-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 学習者の側からの授業を創出し、生きて働く力を育てる第一次のデザイン2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 721 Pages: 8-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 学習者の側からの授業を創出し、生きて働く力を育てる第一次のデザイン2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 721

      Pages: 8-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 「読書活動の充実」をどう計画するか-セット教材による読書活動を重視した説明的文章の授業 比較して読むことの有効性-2010

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 727 Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] セット教材による読書活動を重視した説明的文章の授業-比較して読むことの有効性-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育展望 603巻

      Pages: 46-51

    • NAID

      40016810444

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      入門期のコミュニケーションの形成過程と言語発達-実践的実証的研究(渓水社)

      Pages: 1-306

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      『新たな時代を拓く 小学校国語科教育研究』(分担執筆:「国語科教育における幼・小の関連」)(全国大学国語教育学会(編))(学芸図書)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 言語活動としての「さまざまな事象の記録・報告2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教職研修

      Pages: 64-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 読解表現力育成を目指す説明的文章教材の学びの可能性2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 709

      Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 説明的文章の学びで「論理的に思考し表現する記述力」を育てる2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      実践国語研究 295

      Pages: 9-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 読書教育の新しい試み-説明的文章における「批評読み」から「読書」へ-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      読書科学 19054

      Pages: 103-111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 読書教育の新しい試み-説明的文章における「批評読み」から「読書」へ-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      読書科学 52-3

      Pages: 103-111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 自己・他者関係と「存在証明としての言葉」からコミュニケーション能力の育成を捉える2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 444

      Pages: 32-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 論理的記述力の開発に挑む-低学年 理由づけによる論理とその表現-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 704

      Pages: 41-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 自己・他者関係と「存在証明としての言葉」からコミュニケーション能力を捉える2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 444巻

      Pages: 32-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 文学的な文章-『解説』を解釈と創作活動に生かす-「短歌、俳句」の指導の課題 表現の分析を「解釈」や「創作」に生かす2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 712

      Pages: 92-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 読解力を育てるための重点指導 説明的文章教材の読解力を高める指導2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 713

      Pages: 17-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 読書教育の新しい試み-説明的文章における「批評読み」から「読書」へ-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      読書科学 52-3巻

      Pages: 103-111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 他者と関わり、教科内容を重視した言語活動2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育経営方略 13

      Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 読書教育の新しい試み-説明的文章における「批評読み」から「読書」へ-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      読書科学 52-3

      Pages: 103-111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 戦後教育観からの脱皮-国語科をどう変えるか 教えることの復権と「子ども中心主義」教育観の再検討協同的な学びによって教科内容を学習者の側から再構成する-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 708

      Pages: 50-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 論理的な記述力の開発に挑む-低学年理由付による論理とその表現2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 704

      Pages: 41-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 論理的な記述力の開発に挑む-低学年 理由づけによる論理とその表現2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 NO. 704.

      Pages: 41-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] セット教材による読書活動を重視した説明的文章の授業―比較して読むことの有効性―2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育展望 603

      Pages: 46-51

    • NAID

      40016810444

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 論理的記述力の開発に挑む-低学年理由付による論理とその表現-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 704巻

      Pages: 41-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 新学習指導要領国語科の長所・短所 「書くこと」改訂の長所と短所コミュニケーションとしての書くことの活動の重視2008

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 NO. 694

      Pages: 99-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Journal Article] 入門期の論理的思考力の育成に関する考察-『どうぶつの赤ちゃん』の授業の参与観察を通して2008

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      教育学研究紀要 53(CD-ROM版)

      Pages: 494-499

    • NAID

      40016044059

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Problems in teaching depending on child's learning level with priority attached to increase in skill rather than comfort-Realization of learning systems from the standpoint of children2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gendai Kyoiku Kagaku 610

      Pages: 17-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 連載講座5-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-『筆者に「なる」こととその交流』のメカニズム2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 第27巻第9号(通巻329号)

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 習熟度別指導の問題点『ゆとり』から『学力向上』へ-『子どもの側に立つ』学びの実現を2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      現代教育科学 No.610

      Pages: 17-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Series of lecture(4) Reform of lessons on descriptive sentences to improve ability of understanding by reading-Practicing "Thinking dolphin" through critical reading and exchange of views(second-year middle-school students)2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyoiku 328

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 入門期における言語発達に関する臨床的研究(その2)-4月から9月にかけての児童の言語発達に着目して-2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      熊本大学教育実践研究 第24号

      Pages: 91-99

    • NAID

      110006225261

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Clinical study of speech development at introductory stages(Part2)-With special reference to child's speech development in April through September2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Bulletin of Center for Educational Research and Training Faculty of Education Kumamoto University 24

      Pages: 91-99

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Series of lecture(6) Reform of lessons on descriptive sentences to improve ability of understanding by reading - Mechanism for "becoming" authors and exchange among authors2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyoiku 330

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 第32回西日本集会熊本大会-これからの国語授業の創趣『学びが起こるとき』2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究 No.426

      Pages: 2-3

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 連載講座1-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-<対話>による説明的文章の学習指導-新たな学習者論、教材論、目標論、方法論を求めて2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻325号

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 連載講座5-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-『筆者に 「なる」 こととその交流』 のメカニズム2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻329号

      Pages: 54-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 入門期における言語発達に関する臨床的研究(その2)-4月から9月にかけての児童の言語発達に着目して-2007

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育実践研究 第24号

      Pages: 91-99

    • NAID

      110006225261

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 「説明的な文章を読む-中学校説明文教材の採業改革-」『日本語学』2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      明治書院 No.26

      Pages: 11-21

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Series of lecture(3) Reform of lessons on descriptive sentences to improve ability of understanding by reading - Practicing "Wait a minute" principle for critical reading, and exchange of views(first-year middle-school students)2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyoiku 327

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 「連載講座3-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-『批評読みとその交流』 を用いた 『ちょっと立ち止まって』」 (中学校1年) の実践2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻327号

      Pages: 54-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 「連載講座4-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-『批評読みとその交流』を用いた『考えるイルカ』(中学校2年)の実践2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻328号

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Reading descriptive sentences-Reform of lessons using descriptive sentences at Junior High School, Japanese Language Lessons2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Meiji Shoin 26

      Pages: 11-21

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 「連載講座3-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-『批評読みとその交流』を用いた『ちょっと立ち止まって』」(中学校1年)の実践2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻327号

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Sekai Shiso, Sha(responsible for the contents from p114 to 126)2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Guide to Japanese Language Education(edit. Nanba, H.)

      Pages: 342-342

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 「第32回西日本集会熊本大会-これからの国語授業の創造 『学びが起こるとき』」 『月刊国語教育研究』2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究 No.426

      Pages: 2-3

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 習熟度別指導の問題点 『ゆとり』 から 『学力向上』 へ- 『子どもの側に立つ』 学びの実現を2007

    • Author(s)
      河野 順子(2007)
    • Journal Title

      現代教育科学 No.610

      Pages: 17-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 連載講座2-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-<対話>による説明的文章の学習指導-『批評読みとその交流』2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻326号

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Series of lecture(2) Reform of lessons on descriptive sentences to improve ability of understanding by reading - Teaching through dialogue, aiming at critical reading, and exchange of views2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyoiku 326

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 敬体と常体を使い分ける能力とは-『人とのかかわり』を通して敬体と常体を使い分ける能力を育てる2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 No.680

      Pages: 80-83

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article]2007

    • Author(s)
      河野 順子(2007)
    • Journal Title

      教育科学国語教育 No.680

      Pages: 80-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Series of lecture(5) Reform of lessons on descriptive sentences to improve ability of understanding by reading -Mechanism for "becoming" authors and exchange among authors2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyoiku 329

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Ability to use polite and ordinary expressions appropriately-Cultivation of the ability for using polite and ordinary expressions through human relationships2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Kyoiku Kagaku Kokugo Kyoiku 680

      Pages: 80-83

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] Series of lecture(1) Reform of lessons on descriptive sentences to improve ability of understanding by reading - Teaching through dialogue, exploring new theory on'learners, teaching materials, goals, and methodology2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyoiku 325

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 入門期における言語発達に関する臨床的研究 (その2) -4月から9月にかけての児童の言語発達に着目して2007

    • Author(s)
      河野 順子(2007)
    • Journal Title

      熊本大学教育実践研究 第24号

      Pages: 91-99

    • NAID

      110006225261

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 連載講座4-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-『批評読みとその交流』 を用いた 『考えるイルカ』 (中学校2年) の実践2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻328号

      Pages: 54-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 連載講座6-読解力向上へ向けての説明的文章の授業改革-『筆者に「なる」こととその交流』のメカニズム2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Journal Title

      月刊国語教育 通巻330号

      Pages: 54-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 入門期の言語発達に関する臨床的研究-単元「6年生にありがとうのお手紙を書こう!」における異学年交流に着目して-2006

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学実践センター紀要 (印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 習熟度別指導少人数指導で注意したいこと2006

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 NO. 669

      Pages: 89-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 大学と附属学校との共同研究のあり方に関する一考察-入門期における「書くこと」の学習指導の原理と方法を求めて-2006

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育学部紀要 人文科学 第55号

      Pages: 1-10

    • NAID

      110004840507

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 学習者の側から「生きて働く読み方指導」を開拓する2006

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      教育科学国語教育 NO. 668

      Pages: 17-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 入門期における言語発達に関する臨床的研究(その1)-単元「6年生にありがとうのお手紙を書こう!」における異学年交流に着目して2006

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      熊本大学教育実践研究 第23号

      Pages: 101-112

    • NAID

      110006224796

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 入門期における国語科学習指導の原理に関する-考察2005

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      『熊本大学教育学部紀要・人文科学』 第54号

      Pages: 105-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] 小学校中学年におけるメタ認知力を促す教材選定と配列の視点2005

    • Author(s)
      河野順子
    • Journal Title

      国語科教育 第58集

      Pages: 42-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Journal Article] A presentation at the 32nd Kumamoto meeting ofNishinihon Shukai Creation of new mother language lessons to stimulate interest in learning

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyoiku Kenkyu 426

      Pages: 2-3

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Presentation] 対話で深める「ごんぎつね」2021

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      「ごんぎつね」を学ぶ研究会シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 主体的・対話的で深い学びこう創ります!2020

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 振り返りを重視した主体的・対話的で深い学びづくり2020

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 主体的・対話的で深い学びこう創ります!2020

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 主体的・対話的で深い学びをどう創造するか―自分なりの見方・考え方を形成する「批評読みとその交流」の授業づくり―2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 主体的・対話的で深い学びを実現する「批評読みとその交流」の単元づくり2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 言葉による見方・考え方を働かせる「深い学び」をどうつくるかー幼小中高大の言葉の発達を見据えてー2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会沖縄大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 主体的・対話的で深い学びを実現する『批評読みとその交流』の授業づくり」日本国語教育学会2019

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会福岡大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 「批評読みとその交流」の単元づくり―コンピテンシーとしてのメタ認知の育成をめざして―2018

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 主体的・対話的で深い学びをどう創造するか-話すこと・聞くこと教育の授業実践を通して-2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 説明的文章の学習指導における主体的・対話的な深い学び2017

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      東京学芸大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      東京都練馬区東京学芸大学附属大泉小学校
    • Year and Date
      2017-03-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] 国語科におけるアクティブラーニングの可能性2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第131回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      東京都調布市白百合女子大学
    • Year and Date
      2016-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] <対話>のある授業づくり2016

    • Author(s)
      河野順子・長元尚子・廣口知世
    • Organizer
      第130回全国大学国語虚位浮く学会
    • Place of Presentation
      新潟県新潟市新潟大学
    • Year and Date
      2016-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] アクティブラーニングによる説明的文章の単元づくり-「対話」を中核に-2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第79回日本国語教育学会
    • Place of Presentation
      東京都品川区立品川学園
    • Year and Date
      2016-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] 主体的・対話的な深い読みを生み出す「批評読みとその交流」-アクティブラーニングによる授業づくり-2016

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第24回日本国語教育学会熊元支部大会
    • Place of Presentation
      熊本県熊本市熊本大学教育学部附属小学校
    • Year and Date
      2016-12-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] <対話>による説明的文章の授業づくり2-論理的思考力・表現力育成を目指して―2015

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Place of Presentation
      品川区立小中一貫品川学園
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] 課題研究 国語科教育における理論と実践の統合(2)―養成教育のあり方―「理論の実践化」から「実践の中の理論」へ2015

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会西東京大会
    • Place of Presentation
      創価大学
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] 国語科カリキュラムの再検討-「話すこと・聞くこと」のカリキュラム2014

    • Author(s)
      河野順子・山元悦子・長田友紀・丸野俊一
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋
    • Year and Date
      2014-05-28
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] <対話>による説明的文章の授業作りー論理的思考力・表現力の育成を目指して(小・中)-2014

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Place of Presentation
      品川区立小中一貫校品川学園
    • Year and Date
      2014-08-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285202
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-発達研究に依拠した実態調査を手がかりに-2012

    • Author(s)
      山元悦子・松尾剛・若木常佳・稲田八穂・河野順子・幾田伸司・三浦和尚
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第123回富山大学大会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Presentation] 説明的文章の読みにおける条件的知識育成に関する一考察2012

    • Author(s)
      古賀洋一・河野順子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第122回筑波大学研究
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-発達研究に依拠した実態調査を手がかりに-2012

    • Author(s)
      山元悦子、松尾剛、若木常佳、稲田八穂、河野順子、幾田伸司、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-教科書学習用語に基づく指標の開発-2012

    • Author(s)
      幾田神司・山元悦子・若木常佳・稲田八穂・河野順子・三浦和尚
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第123回富山大学大会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか-教科書学習用語に基づく指標の開発-2012

    • Author(s)
      幾田伸司、山元悦子、若木常佳、稲田八穂、河野順子、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 言語活動を支える論理的思考力、表現力の育成2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第73回日本国語教育全国大会
    • Place of Presentation
      日比谷公会堂
    • Year and Date
      2011-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Presentation] 言語活動を支える論理的思考力, 表現力の育成2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第73回国語教育全国大会ワークショップ
    • Place of Presentation
      日比谷公会堂
    • Year and Date
      2011-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Presentation] 論証能力を指させる論理的思考力の発達に関する調査-論理科カリキュラム開発へ向けて-2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第120回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Presentation] 論証能力を支える論理的思考力の発達に関する調査-論理科カリキュラム開発へ向けて-2011

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第120回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330265
  • [Presentation] 入門期の説明的文章の学習指導に関する一考察-熊本大学教育学部附属幼稚園における参与観察を通して-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学教育学部
    • Year and Date
      2009-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Presentation] 説明的文章の読みにおける「習得」と「活用」2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Place of Presentation
      筑波大学附属中学校
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Presentation] 入門期の説明的文章の学習指導に関する-考察-熊本大学教育学部附属幼稚園における参与観察を通して-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第117回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学教育学部
    • Year and Date
      2009-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Presentation] 入門期の説明的文章の学習指導に関する一考察-熊本大学教育学部附属幼稚園における参与観察を通して-2009

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      第117回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学教育学部
    • Year and Date
      2009-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Presentation] 入門期におけるコミュニケーション能力の発達に関する一考察-「存在証明としての言葉」という観点から-2008

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      北九州市国際会議場
    • Year and Date
      2008-11-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Presentation] 入門期におけるコミュニケーション能力の発達に関する-考察-「存在証明としての言葉」という観点から-2008

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      北九州市国際会議場
    • Year and Date
      2008-11-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Presentation] 説明的文章の授業改革-「習得」から「活用」-2008

    • Author(s)
      河野順子
    • Organizer
      日本国語教育学会
    • Place of Presentation
      日比谷公会堂
    • Year and Date
      2008-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530832
  • [Presentation] 入門期学習指導における論理的思考力の発達に関する考察-『じどう車くらべ』の授業の参与観察を通して2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Organizer
      第112回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2007-05-26
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Presentation] 入門期におけるコミュニケーション能力の育成に関する考察2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Organizer
      第113回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2007-11-03
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Presentation] 入門期の論理的思考力の育成に関する考察-『どうぶつの赤ちゃん』の参与観察を通して2007

    • Author(s)
      河野 順子
    • Organizer
      第59回中国四国教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2007-11-25
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Presentation] Study of cultivation of ability to communicate during introductory stages2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Organizer
      The 113th Meeting of the Japanese Teaching Society of Japan at Okayama University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Presentation] Study of development of logical thinking during introductory learning stages-Observation of lessons on automobile comparison2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Organizer
      The 112th Meeting of the Japanese Teachin Society of Japan at Utsunomia University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Presentation] Study of development of logical thinking during introductory learning stages-Observation of baby animals2007

    • Author(s)
      Kawano, J
    • Organizer
      The 59th Meeting of the Chugoku-Shikoku Society for the Study of Education at Hiroshima University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530669
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか―発達研究に依拠した実態調査を手がかりに―

    • Author(s)
      山元悦子、松尾剛、若木常佳、稲田八穂、河野順子、幾田伸司、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Presentation] 小学生の話し合う力をどう見取るか―教科書学習用語に基づく指標の開発―

    • Author(s)
      幾田伸司、山元悦子、若木常佳、稲田八穂、河野順子、三浦和尚
    • Organizer
      第123回全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • 1.  TSURUDA Seji (30180061)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  YAMAMOTO Etsuko (20220452)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 3.  SUMIDA Masaru (40278594)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  MORITA Youichi (60325305)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  TANAKA Norio (00171786)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  NAKANISHI Makoto (10263881)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  UEYAMA Toshihiro (50193850)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  MIURA Kazunao (40239174)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 9.  YAMAMOTO Takaharu (90210533)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 10.  SAKURAMOTO Akemi (70319846)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  UEDA Yuji (50213369)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  TERADA Mamoru (00381020)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  TOMIYASU Shingo (40534300)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  FUJISE Taiji (30515599)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  YAMASAKI Hirotaka (20555768)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  古賀 洋一 (00805062)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  IKUTA Sinnji (00320010)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 18.  BANNDOU Tomoko (60634764)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MIYAMOTO Koji (30583207)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  TAGUTI Hirotugu (50274676)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  SHIMATANI Hiroshi (10258337)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 22.  MURAI Mariko (30174262)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  MASE Shigeo (90274274)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  INADA Yaho (20612518)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 25.  WAKAGI Tuneka (90454579)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 26.  YAMAMOTO Shinya (20145402)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 27.  SAKASITA Reiko (20178552)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 28.  緒方 信行 (60535714)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  宮下 孝広 (00190778)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  細川 太輔 (70738228)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  廣口 知世 (30963376)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 32.  ITO Kimiko (80027713)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  NANBA Hirotaka (30244536)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  SASA Hiroyuki (30315387)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  WATANABE Sigeyosi (00230962)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  UTIDA Nobuko (70017630)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 37.  SUNAGAWA Seiji (20647052)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  TUJIMURA Keizo (90712505)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  SASAI Hiromi (10271701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  宮瀬 美津子 (10219785)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 41.  松永 拓己 (10380990)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  長嶺 寿宣 (20390544)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  ピダーソン スタン (30515747)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 44.  飯野 直子 (80284909)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 45.  卯月 由佳 (00718984)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  勝野 正章 (10285512)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  植田 みどり (20380785)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  小原 一仁 (20407729)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  長岡 智寿子 (20738273)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  大竹 智 (30258686)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  岩田 美香 (30305924)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  北村 友人 (30362221)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  志々田 まなみ (30435044)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  栗田 克実 (30530109)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  帆足 哲哉 (30760152)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  川本 哲也 (40794897)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  高良 麻子 (70376846)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  福間 麻紀 (70581867)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  加藤 かおり (80323997)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  田島 信元 (90002295)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  本多 正人 (90282623)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  新藤 こずえ (90433391)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  手塚 健郎 (90551739)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  高橋 史子 (80751544)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  椎橋 元貴 (10788938)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  目良 秋子 (20349145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  石沢 順子 (40310445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  神永 典郎 (50586386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  中村 久美子 (70745760)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  NAGAMOTO Naoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 71.  SAKAZAKI Shintaro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  SHIMONAKA Ippei
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  JOONJI Akio
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  OKITA Fumie
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  TOYOTA Seiitirou
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  NISHIMURA Seiichiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  HARAGUTI Juniti
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi