• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KUMAKURA Hiroyuki  熊倉 啓之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00377706
Other IDs
Affiliation (Current) 2023: 静岡大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2007 – 2023: Shizuoka University, 教育学部, 教授
2004 – 2006: 静岡大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
数学教育 / フィンランド / 割合 / フィンランドの問題 / 教材開発 / 比 / 体系的カリキュラム / 割合指導 / カリキュラム / 活用力 … More / 活用力の育成 / 教師の手立て / 数学的活動 / 数学的な活用力 / 国家カリキュラム / 教育実習 / 教授法 / 算数・数学教育 / 教員養成 / 教材 / 授業 / 副読本 / 数学を学ぶ意義 … More
Except Principal Investigator
数学教育 / 証明 / 算数教育 / 中等教育 / 授業研究 / 授業 / 意識調査 / 数学 / 授業研究コミュニティ / 高校数学 / 説明 / 算数 / 統計指導 / 数学的活動 / 幾何教育 / 実態調査 / 幾何学 / リスク社会 / 探究 / コミュニティリーダー / 授業研究コミュ二ティ / 評価者間信頼性 / 算数・数学教育 / 評価 / 授業ビデオ分析 / how to learn型 / 数学教育学 / 数学教授学 / 数学的証明 / 文化論的・人間学的研究 / 論証能力 / 指導プログラム開発 / 授業実践 / 教科書分析 / カリキュラム分析 / 初等中等教育 / 批判的思考 / 数学的リテラシー / 論証指導 / カリキュラム開発 / 論証 / 能力 / proof / teaching geometry in England / spatial concept / arithmetic education / teaching space and shape / teaching geometry / mathematics education / イギリスの幾何教育 / 空間概念 / 図形指導 / 初等教育 / カリキュラム / 置換 / 図形教育 / 数学科教員養成 / 統計 / 統計ソフト / 統計思考力 / 統計教育 / 推論 / 先行研究 / 理解の様相 / つまずき / ディベート / わかったことの評価 / わからせる方法 / アンケート / 授業・学習評価 / わかる / メタ認知 / わかったことの確認 / わからせる工夫 / わからせる対象 / わかる授業 / 理解 Less
  • Research Projects

    (20 results)
  • Research Products

    (106 results)
  • Co-Researchers

    (101 People)
  •  高等学校数学科の「授業研究コミュニティ」の成長を促す理論とシステムの構築

    • Principal Investigator
      成田 慎之介
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  リスク社会に対応した数学教育のあり方に関する研究

    • Principal Investigator
      松元 新一郎
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  The development of systematic and consistent curriculum about teaching ratio at from primary school level to secondary school levelPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      熊倉 啓之
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  算数・数学科における評価者間信頼性のある「説明」の評価に関する研究

    • Principal Investigator
      近藤 裕
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Nara University of Education
  •  A study on Formation of "lesson study community" on high school mathematics

    • Principal Investigator
      Nagao Atsushi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A cultural-anthropological study on argumentation and proof throughout the secondary mathematics education

    • Principal Investigator
      溝口 達也
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tottori University
  •  Development of a Statistical Instruction Program Aimed at Critical Thinking in Primary and Secondary Education

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO SHINICHIRO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  The development of curriculum to acquire application competency of ratio at secondary school levelPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kumakura Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A study on the development of teaching and learning models for promoting students' ability to explain the correctness of their judgement based on the characteristics of mathematical proof

    • Principal Investigator
      Kondo Yutaka
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Nara University of Education
  •  Research on curriculum development of mathematical proof by networking mathematical activities within and between the domains consistent in secondary education

    • Principal Investigator
      Mizoguchi Tatsuya
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tottori University
  •  Study of Development Materials and Teaching for Fostering Ability of Applying Mathematics in High SchoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KUMAKURA Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A Study on mathematics curriculum for fostering the mathematics teachers in secondary school emphasizing Practical Teaching Ability

    • Principal Investigator
      KUNIMUNE SUSUMU
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Development of Curriculum Developing Students' Statistical Thinking in Elementary and Secondary Education

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Shinichiro
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Research of Mathematics Education in Finland with the Aim of Development of Mathematical LiteracyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KUMAKURA Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A Study on Teaching Geometry with an Emphasis on Learning Process to discover the property and then prove it

    • Principal Investigator
      KUNIMUNE Susumu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A Study on Improving Statistics Education in Elementary and Secondary Education

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Shinichiro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Fundamental Research on Constructing an Idea of the Teaching and Learning Processes, emphasis on Student's Understanding of Mathematics-Concentration in connecting elementary, junior high and high school-

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Akeshi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Nara University of Education
  •  A Study on Teaching of Geometry with an Emphasis on Fostering Mathematical Reasoning Ability

    • Principal Investigator
      KUNIMUNE Susumu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A Sutdy of Development and Utilization of Supplementary Textbook to Appreciate the Significance of Learning MathematicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KUMAKURA Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A Study on Improving Teaching of Geometry with an Emphasis on Cooperation across Primary and Secondary Schools

    • Principal Investigator
      KUNIMUNE Susumu
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2000 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小学校教師のための算数と数学15講2019

    • Author(s)
      溝口達也・岩崎秀樹(編著),熊倉啓之・濱中裕明・宮川 健・石井英真・阿部好貴・真野祐輔・大滝孝治(分担執筆)
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623084289
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01015
  • [Book] 平成30年度学習指導要領改訂のポイント2019

    • Author(s)
      吉田明史編著,熊倉啓之ほか17人
    • Total Pages
      133
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784183304100
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01015
  • [Book] 新しい数学教育の理論と実践(数学的な見方・考え方と評価)2019

    • Author(s)
      岩崎秀樹・溝口達也(編著),熊倉啓之・濱中裕明・宮川 健・石井英真・阿部好貴・真野祐輔・大滝孝治(分担執筆)
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623084296
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01015
  • [Book] フィンランドの算数・数学教育2013

    • Author(s)
      熊倉啓之(編著)・國宗進・近藤裕・松元新一郎・吉田明史
    • Publisher
      明石書店(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Book] フィンランドの算数・数学教育2013

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Book] 高等学校数学教育研究会編・高等学校数学教育の展開2011

    • Author(s)
      熊倉裕之
    • Publisher
      聖文新社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530961
  • [Book] 中学校数学科の授業創り(2)2009

    • Author(s)
      長崎栄三, 國宗進, 熊倉啓之ほか
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Book] 中学校数学科の授業創り(1)2009

    • Author(s)
      長崎栄三, 國宗進, 熊倉啓之ほか
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 探究的な学びの実現を目指す「授業研究」2022

    • Author(s)
      熊倉啓之・伊藤卓哉
    • Journal Title

      数学教育

      Volume: 771 Pages: 98-101

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01685
  • [Journal Article] The Study of Ratio’s Understanding of Elementary Students2022

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎・早川健・近藤裕
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 32 Pages: 127-134

    • DOI

      10.14945/00028698

    • URL

      http://hdl.handle.net/10297/00028698

    • Year and Date
      2022-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02761
  • [Journal Article] Teaching to Develop Understanding of Ratio in Primary School Through Lesson of Ratio at Sixth Form2022

    • Author(s)
      平等正基・熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 32 Pages: 303-310

    • DOI

      10.14945/00028719

    • URL

      http://hdl.handle.net/10297/00028719

    • Year and Date
      2022-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02761
  • [Journal Article] The feature of ratio teaching in Japan through the previous foreign studies2021

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 31 Pages: 117-126

    • DOI

      10.14945/00027910

    • NAID

      120006979170

    • URL

      http://hdl.handle.net/10297/00027910

    • Year and Date
      2021-03-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02761
  • [Journal Article] Teaching of Percent in the Units of Ratio to 6th Grade Elementary School Students2021

    • Author(s)
      平等正基・熊倉啓之
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 45 Issue: 0 Pages: 393-396

    • DOI

      10.14935/jssep.45.0_393

    • NAID

      130008131628

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02761
  • [Journal Article] An Improvement in Teaching Spatial Geometry in Elementary School : Understanding of 2D representations of Cubes of Students in Grade 62021

    • Author(s)
      竹内淳,熊倉啓之,國宗進,藤田太郎,近藤裕
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 31 Pages: 127-136

    • DOI

      10.14945/00027911

    • NAID

      120006979171

    • URL

      http://hdl.handle.net/10297/00027911

    • Year and Date
      2021-03-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02825
  • [Journal Article] 空間図形の理解に関する研究:小・中学生に対する投影的な見方に関する調査を通して2021

    • Author(s)
      熊倉啓之,近藤裕,藤田太郎,宮脇真一,國宗進
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌数学教育

      Volume: 103(9) Pages: 2-13

    • NAID

      40022715297

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02825
  • [Journal Article] Spatial reasoning skills about 2D representations of 3D geometrical shapes in grades 4 to 92020

    • Author(s)
      Fujita Taro、Kondo Yutaka、Kumakura Hiroyuki、Kunimune Susumu、Jones Keith
    • Journal Title

      Mathematics Education Research Journal

      Volume: 32 Issue: 2 Pages: 235-255

    • DOI

      10.1007/s13394-020-00335-w

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02825
  • [Journal Article] Study of Teaching of Ratio in Junior and Senior High School2020

    • Author(s)
      熊倉 啓之・國宗 進・松元 新一郎・早川 健・近藤 裕
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 30 Pages: 49-58

    • DOI

      10.14945/00027105

    • NAID

      120006808678

    • URL

      http://hdl.handle.net/10297/00027105

    • Year and Date
      2020-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04766
  • [Journal Article] An Analysis of Study about Ratio’s Teaching in Foreign Countries2020

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 44 Issue: 0 Pages: 307-310

    • DOI

      10.14935/jssep.44.0_307

    • NAID

      130007945511

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02761
  • [Journal Article] チェバ・メネラウスの定理に関する教材開発:n角形への拡張2019

    • Author(s)
      四之宮佳彦・熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 29 Pages: 90-99

    • NAID

      120006594594

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01015
  • [Journal Article] Research about Ratio’s Understanding of Junior and Senior High School Students2019

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 29 Pages: 80-89

    • DOI

      10.14945/00026356

    • NAID

      120006594593

    • URL

      http://hdl.handle.net/10297/00026356

    • Year and Date
      2019-03-27
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04766
  • [Journal Article] Students' understanding of Spatial Geometry : Case of 2D representations of Cubes2019

    • Author(s)
      近藤裕・熊倉啓之・國宗進・藤田太郎.
    • Journal Title

      奈良教育大学紀要. 人文・社会科学 = Bulletin of Nara University of Education. Cultural and Social Science

      Volume: 68 Issue: 1 Pages: 147-156

    • DOI

      10.20636/00013283

    • NAID

      120006772715

    • URL

      http://hdl.handle.net/10105/00013283

    • Year and Date
      2019-11-29
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01015
  • [Journal Article] 論証カリキュラム開発において考慮すべき事柄2018

    • Author(s)
      大滝孝治, 濱中裕明, 溝口達也, 熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会第6回春期研究大会論文集

      Volume: 1 Pages: 55-60

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01015
  • [Journal Article] 高等学校における「数学的な活用力」の育成を重視した学習指導2017

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎・梅田英之・須藤雄生・冨田真永・山本達也・横澤克彦
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇)

      Volume: 48 Pages: 133-146

    • NAID

      120006309811

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Journal Article] 平行四辺形になるための条件の真偽判断を通した証明的考察ー中等教育を一貫する論証指導の視座からー2017

    • Author(s)
      濱中裕明,熊倉啓之,宮川健
    • Journal Title

      日本数学教育学会第5回春季研究大会論文集

      Volume: - Pages: 101-108

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03501
  • [Journal Article] 高等学校数学Ⅰ「データの分析」の指導に関する教師調査の分析2017

    • Author(s)
      松元新一郎,久保良宏,熊倉啓之,青山和裕
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学編)

      Volume: 48 Pages: 147-160

    • NAID

      120006309812

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381247
  • [Journal Article] 高等学校数学科における体系化の理解を促す図形指導-多角形の外角の性質に関する教材-2017

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 26 Pages: 27-34

    • NAID

      120006228194

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03501
  • [Journal Article] 発展的な考え方の育成を重視した確率の教材開発2017

    • Author(s)
      山本達也・熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 99-3 Pages: 4-12

    • NAID

      130007939058

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Journal Article] 高等学校数学科における「数学的な活用力」の育成を重視した指数・対数関数の学習指導2017

    • Author(s)
      梅田英之・熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 26 Pages: 35-44

    • NAID

      120006228197

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Journal Article] 数学的活動に基づく数学的帰納法の指導の課題(2):argumentationと証明の関連性を視点として2016

    • Author(s)
      真野祐輔,熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会第4回春期研究大会論文集

      Volume: - Pages: 139-146

    • NAID

      40022277863

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03501
  • [Journal Article] 日本とフィンランドの算数・数学教育の比較と研究交流2016

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 98-3 Pages: 12-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Journal Article] 高等学校学習指導要領実施上の課題とその改善(数学)2015

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      中等教育資料

      Volume: 950 Pages: 46-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Journal Article] 「外周角」の性質とその教材化に関する考察2015

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.33,No.3-4 Pages: 99-107

    • NAID

      130007834136

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381181
  • [Journal Article] 学ぶ意義を重視した数列の指導に関する考察2015

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 24 Pages: 33-42

    • NAID

      110009893473

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Journal Article] 1次関数と見なす活動を重視した学習指導2015

    • Author(s)
      高橋達也・鈴木直・國宗進・熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: 24 Pages: 169-176

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03501
  • [Journal Article] 1次関数とみなす活動を重視した学習指導2015

    • Author(s)
      高橋達也・鈴木直・國宗進・熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: No.24 Pages: 169-176

    • NAID

      110009893474

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381181
  • [Journal Article] The Influence of 3D Representations on Students’ Level of 3D Geometrical Thinking2014

    • Author(s)
      Yutaka Kondo, Taro Fujita, Susumu Kunimune, Keith Jones, Hiroyuki Kumakura
    • Journal Title

      Proceedings of 38th Conference of International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: Vol.4 Pages: 25-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381181
  • [Journal Article] 高等学校における統計指導に関する現状と課題-数学Ⅰ「データの分析」に関する教師調査の分析に基づいて-2014

    • Author(s)
      松元新一郎,久保良宏,熊倉 啓之,青山 和裕
    • Journal Title

      日本数学教育学会,秋期研究大会発表収

      Volume: 47 Pages: 307-310

    • NAID

      40021612369

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381247
  • [Journal Article] 図形の論証の理解とその学習指導―図形の相似に関する補助線を引く方法の意識化―2013

    • Author(s)
      國宗進・熊倉啓之・松元新一郎
    • Journal Title

      日本数学教育学会会誌、数学教育学論究臨時増刊

      Volume: 95 Pages: 113-120

    • NAID

      130008018997

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381181
  • [Journal Article] 空間図形についての理解に関する研究-空間図形における 2 直線のなす角度に関する授業を通して-2012

    • Author(s)
      近藤裕・國宗進・熊倉啓之・八田弘恵・望月美樹
    • Journal Title

      日本数学教育学会第45回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 593-598

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530961
  • [Journal Article] フィンランドの統計教育-高等学校の統計指導に焦点をあてて-2012

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      科学研究費補助金(21530923)初等・中等教育における統計教育の改善に関する研究最終報告書

      Pages: 31-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] フィンランドの統計教育-国家カリキュラム,教科書の分析を通して-2011

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      科学研究費補助金(21530923)初等・中等教育における統計教育の改善に関する研究中間報告書

      Pages: 21-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] フィンランドの算数教育-フィンランドの算数授業-2011

    • Author(s)
      熊倉啓之, 國宗進, 吉田明史, 相馬一彦, 松元新一郎, 松島充
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 93巻10号 Pages: 18-23

    • NAID

      110008790769

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] フィンランドの算数教育-フィンランドの算数授業-2011

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・吉田明史・相馬一彦・松元新一郎・松島充
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 第93巻第10号 Pages: 18-23

    • NAID

      110008790769

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] フィンランドの算数教育-フィンランドの教育制度-2011

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・吉田明史・相馬一彦・松元新一郎・松島充
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 第93巻第8号 Pages: 20-23

    • NAID

      110008711909

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] フィンランドの算数教育-フィンランドの教育制度-2011

    • Author(s)
      熊倉啓之, 國宗進, 吉田明史, 相馬一彦, 松元新一郎, 松島充
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 93巻8号 Pages: 20-23

    • NAID

      110008711909

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] Proofs and Refutations in Lower Secondary School Geometry2011

    • Author(s)
      Fujita T., Jones K., Kunimune S., Kumakura H.and Matsumoto S.
    • Journal Title

      Proceeding of 7thConference of European Research in Mathematics Education

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530961
  • [Journal Article] フィンランドの算数教育-フィンランドの教員養成-2011

    • Author(s)
      熊倉啓之, 國宗進, 吉田明史, 相馬一彦, 松元新一郎, 松島充
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 93巻12号 Pages: 19-21

    • NAID

      110008898078

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] 空間図形についての理解に関する研究-立体の切り口の授業を通して-2011

    • Author(s)
      近藤裕・國宗進・熊倉啓之・八田弘恵・望月美樹
    • Journal Title

      日本数学教育学会第44回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 489-494

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530961
  • [Journal Article] フィンランドの算数教育-フィンランドの教員養成-2011

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・吉田明史・相馬一彦・松元新一郎・松島充
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 第93巻第12号 Pages: 19-21

    • NAID

      110008898078

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22402055
  • [Journal Article] 空間図形についての理解に関する研究-1 つの平面に着目して考えることを中心に-2010

    • Author(s)
      近藤裕・國宗進・八田弘恵・熊倉啓之・原欣司
    • Journal Title

      日本数学教育学会第43回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 163-168

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530961
  • [Journal Article] 空間図形についての理解に関する研究-球の学習に現れる類推の考え-2009

    • Author(s)
      原欣嗣・國宗進・八田弘恵・熊倉啓之・近藤裕
    • Journal Title

      日本数学教育学会第42回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 367-372

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Journal Article] Lower Secondary School Students' Understanding of Algebraic Proof2009

    • Author(s)
      Kunimune S., Kumakura H., Jones K., Fujita T
    • Journal Title

      Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education Vol.3

      Pages: 441-448

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Journal Article] Informing the Pedagogy for Proof in Geometry: Learning from Teaching Approaches in the East and West.2009

    • Author(s)
      Jones K., Kunimune S., Kumakura H., Matsumoto S., Fujita T., Ding L
    • Journal Title

      Proceedings of ICMI Study 19 on "Proof and Proving in Mathematics Education" Vol.1

      Pages: 232-237

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Journal Article] 数学的な思考力・表現力の育成に関する研究(2)2009

    • Author(s)
      熊倉啓之 (竹下知行)
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要 第17号(印刷中)

    • NAID

      110007508174

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 教科書と授業からみるフィンランドの数学教育2009

    • Author(s)
      熊倉啓之・吉田明史・長尾篤志・國宗進・川合公孝
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 91-7

      Pages: 40-51

    • NAID

      110007340283

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203037
  • [Journal Article] 数学的な思考力・表現力を育成する指導(2)2009

    • Author(s)
      竹下知行, 坂本健司, 熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要第16号

      Pages: 7-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 教科書と授業からみるフィンランドの数学教育2009

    • Author(s)
      熊倉啓之・吉田明史・長尾篤志・國宗進・川合公孝
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

    • NAID

      110007340283

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203037
  • [Journal Article] 新学習指導要領の特徴とそれを生かす指導2008

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌数学教育 第90巻第7号

      Pages: 18-26

    • NAID

      110006834255

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Journal Article] 数学的思考力・表現力の育成に関する研究2008

    • Author(s)
      熊倉 啓之, (竹下 知行)
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要 第14号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 数学的な思考力・表現力を育成する指導2008

    • Author(s)
      竹下知行, 坂本健司, 熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要 第14号

      Pages: 7-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 空間図形についての理解に関する研究-小中高を見通した空間図形カリキュラム-2008

    • Author(s)
      國宗進・八田弘恵・熊倉啓之・近藤裕
    • Journal Title

      日本数学教育学会第41回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 381-386

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Journal Article] 目的に応じて式を変形する力を育成する指導2007

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      教育科学数学教育 600

      Pages: 4-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 中学との接続を重視した高等学校の幾何教育に関する研究2007

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      静岡大学研究報告 教科教育学篇 第38号(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 続・フィンランドの数学教育2007

    • Author(s)
      熊倉啓之, 松元新一郎・西村圭一・梅田英之・國宗進
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 第89巻第11号

      Pages: 40-51

    • NAID

      130008018130

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 数学的に推論する力を養う指導に関する研究(3)2007

    • Author(s)
      園田博人, 竹下知行, 熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要 第13号

      Pages: 43-58

    • NAID

      110007583288

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 目的に応じて式を変形する力を育成する指導2007

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      教育科学数学教育 第600巻

      Pages: 4-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 続・フィンランドの数学教育2007

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 第89巻11号

      Pages: 40-51

    • NAID

      130008018130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] フィンランドの数学教育2007

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 第89巻第1号

      Pages: 31-40

    • NAID

      110006153847

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] フィンランドの数学教育2007

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 第89巻第1号

      Pages: 31-40

    • NAID

      110006153847

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 学ぶ意義を実感させる積分の指導に関する研究~図形の計量に焦点を当てて~2007

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会第40回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 493-498

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Journal Article] 空間図形についての理解に関する研究-自ら見取図をかいて問題を解決する授業を通して-2007

    • Author(s)
      八田弘恵・近藤裕・熊倉啓之・國宗進
    • Journal Title

      日本数学教育学会第40回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 487-492

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Journal Article] 中学との接続を重視した高等学校の幾何教育に関する研究2007

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告教科教育学篇 第38号

      Pages: 35-50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] A Study of Teaching Geometry in Upper Secondary School with an Emphasis on Cooperation with Lower Secondary School, Second Report2006

    • Author(s)
      Hiroyuki, KUMAKURA
    • Journal Title

      Bulletin of the faculty of Education, Shizuoka University, EDUCATIONAL RESEARCH SERIES 37

      Pages: 49-64

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530578
  • [Journal Article] 学ぶ意義を実感させる三角比の指導に関する研究-中学と高校の接続を重視して-2006

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      第39回数学教育論文発表会論文集 第39回

      Pages: 355-360

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Journal Article] 学ぶ意義を実感させる三角比の指導に関する研究-中学と高校の接続を重視して-2006

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会 第39回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 355-360

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530578
  • [Journal Article] 中学との接続を重視した高等学校の幾何教育に関する研究(第2次)-図形と方程式の指導に焦点を当てて-2006

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇) 第37号

      Pages: 49-64

    • NAID

      110004616385

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530578
  • [Journal Article] A Study of Teaching Trigonometric Ratio that Helps Students to Appreciate Mathematics Learning, with an Emphasis on Cooperation across Lower Secondary and Upper Secondary Schools2006

    • Author(s)
      Hiroyuki, KUMAKURA
    • Journal Title

      Research Report (Japan Society of Mathematical Education) 39

      Pages: 355-360

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530578
  • [Journal Article] A Study of Teaching Geometry in Upper Secondary School with an Emphasis on Cooperation with Lower Secondary School2005

    • Author(s)
      Hiroyuki, KUMAKURA
    • Journal Title

      Bulletin of the faculty of Education, Shizuoka University, EDUCATIONAL RESEARCH SERIES 36

      Pages: 101-116

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530578
  • [Journal Article] 中学との接続を重視した高等学校の幾何教育に関する研究-ベクトルの指導に焦点を当てて-2005

    • Author(s)
      熊倉 啓之
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(教科教育学篇) 第36号

      Pages: 101-116

    • NAID

      110001285541

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530578
  • [Journal Article] 新学習指導要領の特徴とそれを生かす指導2000

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 第90巻第7号

      Pages: 18-26

    • NAID

      110006834255

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Presentation] 授業改善を図る授業研究の有効性2022

    • Author(s)
      熊倉啓之・伊藤卓哉
    • Organizer
      日本数学教育学会第10回春期研究大会論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01685
  • [Presentation] 小学生の割合の理解に関する調査研究2021

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎・早川健・近藤裕
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02761
  • [Presentation] 教科書・先行研究からみた日本の割合指導の特徴2020

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02761
  • [Presentation] フィンランドの小学校・中学校・高等学校における割合指導の分析2019

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Organizer
      日本科学教育学会第43回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04766
  • [Presentation] 中学校・高等学校数学科における割合指導の必要性と可能性2019

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎
    • Organizer
      日本数学教育学会第52回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04766
  • [Presentation] 中学生・高校生の割合の理解に関する研究2018

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎・早川健
    • Organizer
      第51回日本数学教育学会秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04766
  • [Presentation] 中学生の割合の理解の様相に関する研究2018

    • Author(s)
      熊倉啓之・國宗進・松元新一郎・早川健
    • Organizer
      第42回日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04766
  • [Presentation] 探究活動を促す論証指導2017

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Organizer
      日本数学教育学会第50回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03501
  • [Presentation] 体系的な理解を重視した幾何教育に関する考察-多角形の外角の性質を例にして-2016

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Organizer
      日本数学教育学会第49回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2016-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03501
  • [Presentation] Transforming ‘demonstration lessons’ into everyday practice: the case of a Japanese mathematics teacher2016

    • Author(s)
      Fujita, T., Jones, K., Kumakura, H. & Kunimune, S.
    • Organizer
      WALS(World Association of Lesson Study)
    • Place of Presentation
      Exeter University, UK
    • Year and Date
      2016-09-04
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03501
  • [Presentation] sine,cosineの定義の指導に関する考察2015

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Organizer
      日本数学教育学会第48回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学(長野県長野市)
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Presentation] 高等学校における統計指導に関する現状と課題-数学Ⅰ「データの分析」に関する教師調査の分析に基づいて-2014

    • Author(s)
      松元新一郎,久保良宏,熊倉 啓之,青山 和裕
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      熊本大学(熊本県)
    • Year and Date
      2014-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381247
  • [Presentation] Proofs and Refutations in Lower Secondary School Geometry2011

    • Author(s)
      Fujita T., Jones K., Kunimune S., Kumakura H.and Matsumoto S
    • Organizer
      The 7thConference of European Research in Mathematics Education
    • Place of Presentation
      ジェシュフ大学(Poland)
    • Year and Date
      2011-02-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530961
  • [Presentation] 空間図形についての理解に関する研究-球の学習に現れる類推の考え-2009

    • Author(s)
      原欣嗣・國宗進・八田弘恵・熊倉啓之・近藤裕
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      静岡県
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203037
  • [Presentation] Lower Secondary School Students' Understanding of Algebraic Proof.2009

    • Author(s)
      Kunimune S., Kumakura H., Jones K., Fujita T.
    • Organizer
      33^<rd> Conference of International Group for PME
    • Place of Presentation
      Thessaloniki, Greece
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Presentation] 空間図形についての理解に関する研究-球の学習に現れる類推の考え-2009

    • Author(s)
      原欽嗣・國宗進・八田弘恵・熊倉啓之・近藤裕
    • Organizer
      第42回数学教育論文発表会 (日本数学教育学会)
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Presentation] 空間図形についての理解に関する研究〜小中高を見通した空間図形カリキュラム〜2008

    • Author(s)
      熊倉啓之 (國宗進)
    • Organizer
      第40回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2008-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Presentation] 空間図形についての理解に関する研究~小中高を見通した空間図形カリキュラム~2008

    • Author(s)
      国宗進・八田弘恵・熊倉啓之・近藤裕
    • Organizer
      第41回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2008-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Presentation] 空間図形についての理解に関する研究-小中高を見通した空間図形カリキュラム-2008

    • Author(s)
      國宗進, 八田弘恵, 熊倉啓之, 近藤裕
    • Organizer
      日本数学教育学会・第41回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2008-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Presentation] 空間図形についての理解に関する研究〜自ら見取図をかいて問題を解決する授業を通して〜2007

    • Author(s)
      熊倉 啓之, (八田 弘恵)
    • Organizer
      第40回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2007-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Presentation] 空間図形の理解に関する研究-自ら見取図をかいて問題を解決する授業を通して-2007

    • Author(s)
      八田 弘恵, 近藤 裕, 熊倉 啓之 國宗 進
    • Organizer
      日本数学教育学会・第40回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2007-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530798
  • [Presentation] 空間図形についての理解に関する研究2007

    • Author(s)
      八田弘恵・近藤裕・熊倉啓之・国宗進
    • Organizer
      第40回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2007-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Presentation] 学ぶ意義を実感させる三角比の指導に関する研究-中学と高校の接続を重視して-2006

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Organizer
      第39回数学教育論文発表会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2006-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530693
  • [Presentation] 図形の論証の理解とその学習指導―図形の相似に関する補助線を引く方法の意識化―

    • Author(s)
      國宗進・熊倉啓之・松元新一郎
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(栃木県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381181
  • [Presentation] 「概念拡張的意義」を重視した数列の指導に関する考察

    • Author(s)
      熊倉啓之
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      熊本大学(熊本県)
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381193
  • [Presentation] The Influence of 3D Representations on Students’ Level of 3D Geometrical Thinking

    • Author(s)
      Yutaka Kondo, Taro Fujita, Susumu Kunimune, Keith Jones, Hiroyuki Kumakura
    • Organizer
      38th Conference of International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Vancouver, Canada
    • Year and Date
      2014-07-15 – 2014-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381181
  • 1.  MATSUMOTO Shinichiro (40447660)
    # of Collaborated Projects: 11 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 2.  KUNIMUNE Susumu (50214979)
    # of Collaborated Projects: 10 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KONDO Yutaka (80551035)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 4.  HAYAKAWA Ken (40585387)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  OTA Haruto (40126769)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  YOSHIDA Akeshi (30444615)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 7.  KAWAKAMI Takashi (90709552)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  FUJITA Taro
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 9.  ICHIHARA Kazuhiro (00388357)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAGAO Atsushi (00353392)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  NAKAMURA Takashi (70303394)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  YAMADA Kozo (00200717)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  KUBO Yoshihiro (80344539)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 14.  青山 和裕 (10400657)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 15.  塩澤 友樹 (50813812)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SAKAMOTO Kenji
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 17.  KONDOU Masao
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 18.  HANAKI RYO (70549162)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  Mizoguchi Tatsuya (70304194)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 20.  岩崎 秀樹 (50116539)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  濱中 裕明 (20294267)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 22.  宮川 健 (30375456)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 23.  石井 英真 (10452327)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 24.  阿部 好貴 (40624630)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 25.  真野 祐輔 (10585433)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 26.  大滝 孝治 (90750422)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 27.  西村 圭一 (30549358)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  太田 伸也 (50322920)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  佐々 祐之 (30315387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  岩田 耕司 (90437541)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  成田 慎之介 (00804064)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  阿原 一志 (80247147)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  伏屋 広隆 (00422395)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  下村 岳人 (90782508)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  HATTA Hiroe
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 36.  HARA Kinji
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 37.  AOKI Hiroyuki
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  HARA Kyutaro
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  HOSOYA Kazuhiro
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  MOCHIZUKI Miki
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 41.  UMEDA Hideyuki
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 42.  TOMITA Masato
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 43.  IITAKA Shigeru (20011588)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  ICHIRAKU Sigeo (30046130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  IMAOKA Mitsunori (20031817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  OKABE Tsuneharu (80087080)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  KATSUMI Yoshio (40329909)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  SASAKI Tetsurou (20170681)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  SHIGEMATSU Keiichi (40116281)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  NAGASAKI Eizo (50141982)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  NAGATA Junichiro (30413909)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  YAMAGUTI Takeshi (60239895)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  WATANABE Kimio (50015913)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  TANAKA Yoshihisa (80610633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  MOROZUMI Tatsuo (50324322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  YUGINOMOTO YUKI (40637477)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  舟橋 友香 (30707469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  伊藤 伸也 (10570434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 59.  竹内 光悦 (60339596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  佐藤 寿仁 (00808199)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  高橋 聡 (20613665)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  花園 隼人 (60816495)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  袴田 綾斗 (50824215)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  小林 廉 (20462161)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  村越 真 (30210032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  SONODA Hiroto
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 67.  MORIYA Kenitirou
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  TAKESHITA Tomoyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 69.  MURAMATU Meguru
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  IKAHATA Sunao
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  NISHINAKA Norihiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  MATSUSHIMA Mitsuru
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  TOSHIOKA Mutsumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  OHOHTA Ikumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  SASASE Daisuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  KAWAI IKUMI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  YOSHIMURA HISAMI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  ISIWATA Kenichiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 79.  SATO Yukihayu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 80.  NAKAKOSHI Susumu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 81.  FUJAWARA Daiki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 82.  MINENO Kosuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 83.  NISHIKAWA Yoichiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 84.  WATANABE Kazuma
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 85.  UCHIDA Daiki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 86.  SUDO Yu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 87.  YAMAMOTO Tatsuya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 88.  YOKOSAWA Katsuhiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 89.  YOSHII TAKATOSHI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 90.  MANABE YUKA
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 91.  TUTUMI HIKOSABURO
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 92.  HARADA TATUYA
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 93.  OOTAKU KAORI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 94.  KOUCHI YASUNORI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 95.  MATUURA HONOKA
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 96.  MATSUI TAIKI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 97.  SHIMOMURA SHOHEI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 98.  JOHNS Keith
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 99.  KEITH Johns
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 100.  Keith Jones
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 101.  国宗 進
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 32 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi