• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ogura Yasushi  小倉 康

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OGURA Yasushi  小倉 康

YASUSHI Ogura  小倉 康

Less
Researcher Number 50224192
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 埼玉大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 埼玉大学, 教育学部, 教授
2018 – 2019: 埼玉大学, 教育学部, 教授
2016 – 2017: 埼玉大学, 教育学部, 准教授
2011 – 2014: 埼玉大学, 教育学部, 准教授
2010: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・基礎研究部, 総括研究官 … More
2009 – 2010: National Institute for Educational Policy Research, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官
2007 – 2008: National Institute for Educational Policy Research, 教育課程研究センター・基礎研究部, 総括研究官
2007: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 統括研究官
2005 – 2006: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官
2003 – 2004: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・基礎研究部, 総括研究官
2002: National Institute for Educational Policy Research, Department for Curriculum Research, Senior Researcher, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官
2000 – 2002: National Institute for Educational Policy Research, Curriculum Research Centre, Senior Researcher, 教育課程研究センター・基礎研究部, 主任研究官
2000 – 2001: National Institute for Educational Policy Research, Curriculum Educational Research Center, Senior Researcher, 教育課程研究センター, 主任研究官
1999: National Institute for Educational Research, Research Center for Science Education, Senior Researcher, Science Education Division, 科学教育研究センター, 主任研究員
1998 – 1999: 国立教育研究所, 科学教育研究センター, 主任研究官
1998: 国立教育研究所, 科学教育研究センター, 主任官
1998: 国立教育研究所, 科学教育研究センター, 主任研究管
1995 – 1997: Researcher, Center for Science Education, National Institute of Education, 科学教育研究センター, 研究員
1995 – 1996: 国立教育研究所科学教育研究センター, 研究員
1995: National Inst.of Educ.Res.Researcher, 科学教育センター, 研究員
1995: 国立教育研究所, 科学教育研究センター, 研究官
1993 – 1994: 広島大学, 教育学部, 助手
1990 – 1991: 広島大学, 教育学部, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Science education / Humanities and Social Sciences / Science education / Basic Section 09080:Science education-related / Science education / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Science education / Museology / 教科教育 / Education on school subjects and activities / Science education
Keywords
Principal Investigator
科学的リテラシー / 教師教育 / TIMSS-R / TIMSS / International Comparison / Teacher Education / Lesson Video / Lesson Study / 授業実践 / IEA … More / 国際比較 / ビデオスタディ / 授業ビデオ / 授業研究 / 教員研修 / 科学コミュニケーション / 認知的加速 / CASEプログラム / 創造的問題解決 / 論理的判断力 / 科学的探究能力 / 科学教育課程 / 推理判断力 / 主体的対話的で深い学び / 専門職の学習共同体(PLC) / 理科授業力 / オンライン研修 / 中核的理科教員 / 全国学力・学習状況調査 / 地域理科教育 / システミックリフォーム / 中核的理科教員CST / Teaching Practice / In-service Teacher Training / Pre-service Teacher Training / 理科教授法 / 教員養成 / Video Study / Lesson Video Analysis Method / Lesson Evaluation Framework / 教授法 / 理科授業ビデオ分析法 / 理科授業評価観点 / OJT / モデル開発 / 小学校教員 / 理科指導 / 苦手意識 / 小学校理科 / 科学的コミュニケーション / 進路選択 / 職業観 / 理系文系 / 女性研究者 / 科学部 / 科学技術人材育成 / キャリア教育 / 理系進路 / 観察実験指導 / 科学的思考力 / 理科授業 / 諸外国動向 / 国際動向 / OECD / 技術的問題解決 / 創造性 / 論理性 / 科学的探究 / 科学カリキュラム / 諸外国教育事情 / 課題研究 / 創造的思考力 / 理論的判断力 / STS / 科学技術教育 / 比例的推理 / 面接調査法 / 協調的問題解決法 / 演示実験 / 思考過程観察評価法 / 協調的問題解決状況 / 問題解決 / メタ認知 / マインズ・オン・アプローチ / インフォーマル・リ-ズニング / フォーマル・リ-ズニング … More
Except Principal Investigator
IEA / TIMSS / TIMSS-R / 国際比較 / 理科 / Science Education / 学力 / science / 国際数学・理科教育調査 / 理科の学力 / Science Practical Test / Science Curriculum / 理科カリキュラム / 自然事象 / 理科教育 / 科学教育 / ネットワーク / データベース / 理科学習 / 論理的思考 / Concept Construction / Concept Framework / 教材 / 科学観 / 科学系博物館 / 科学リテラシー / 博物館教育学 / 対話型データベース / 知の循環型社会 / ミュージアムリテラシー / サイエンスコミュニケーション / 生涯学習 / 博物館教育 / teaching of mathematics / record of lesson / mathematics lessons in Hong Kong / mathematics lessons in Japan / Video-taped study of Mathematics lesson / Third International Mathematics and Science Study / typical mathematics lesson / ideal mathematics lesson / オーストラリアの授業 / チェコの授業 / オランダの授業 / 香港の授業 / 日本の授業 / 数学の指導法 / 授業記録 / 香港の数学授業 / 日本の数学授業 / 数学授業ビデオ研究 / 第3回国際数学理科教育調査 / 典型的な数学授業 / 理想的な数学授業 / questionnaire surve / change / in-servjice teacher training / science and technology / education center / 研究協議会 / 経年変化研究 / 課題 / 現状 / 科学・技術系科目の研修 / 聴取事項 / 全国理科教育センター / 現職教員研修 / 研究講座 / アンケート調査 / 経年変化 / 研修 / 科学・技術系科目 / 現職教員研修機関 / Science Evaluation Criteria / Absolute Evaluation / Biology Syllabus / Scientific Thinking / Evaluation Method / 科学的態度・関心 / 科学的態度・表現 / 実験の技能・表現力 / 知識・理解の評価 / 指導要録 / 到達度評価 / 評価基準 / International Science Education Study / Course of Study / Scholastic Abilities in Science / 学習指導要領 / 理科の教育課程 / 理数長期追跡研究 / 国際理科教育調査 / international comparison / achievement / 第3回国際数学・理科教育調査 / TEACHING PRACTICE / VIDEO STUDY / INTERNATIONAL COMPARISON / TEACHING METHOD / LESSON VIDEO / LESSON STUDY / 理科教授法 / 授業ビデオ分析 / 授業実践 / ビデオスタディ / 教授法 / 授業ビデオ / 授業研究 / free response / figure / sentence / explanation / natural phenomena / 自由記述 / 図 / 文章 / 説明 / Case Study / Educational Innovation / DASH / FOSS / 米国 / 科学教育改革 / 聞き取り調査 / シンガポール / 科学教育課程 / 個の可能性 / Performance Assessment / 理科の評価 / 評価問題 / 理科問題 / 理科実験テスト / Logical thinking skills / Small group discussion / Standard forms / Experiment reports / Scientific experiments / Lower secondary schools / Upper secondary schools / Science education / 調査研究 / 理論的思考 / 化学教育 / 論理的思考力 / フループ討論 / 高校学校 / 理論的思考力 / グループ討論 / 定型文 / 実験レポート / 科学実験 / 中学校 / 高等学校 / science class / elementary school science / class / network / group formation / 評価法 / 授業分析 / 学び合 / 評価 / 判断力 / 思考力 / 小学校理科 / 教室 / 集団形成 / Science Achievement / 理科の到達度 / Metaphor / Portfolio Assessment / Events of Nature / Learning Science / Situated Learning / Social Constructivism / Constructivism / Cognitive Approach / 自然認識 / 子どもの見方・考え方 / メタファ / ポートフォリオ評価 / 状況論 / 社会的構成主義 / 構成主義 / 認知論的アプローチ / Relativism / Science Educational Culture / Attitude and Activity in Science / View of Nature / View of Science / 多文化的パースペクティヴ / 理科学習観 / 職業観 / 化学観 / 環太平洋諸国 / 科学への関心と活動 / 相対主義 / 科学教育文化 / 理科への関心と活動 / 自然観 / database / instructional materials / observations / experiments / sience education / 理科嫌い / 課題研究 / 実験観察 / ティームティーチング / 教材データベース / 観察 / 実験 / Computer Database / Computer Simulation / Tutorials, Drills and Practice by Computer / Computer in Science Teaching / ソフトウェア / 理科学習システム / マルチメディア / 実験・観察能力 / シミュレーション / ドリルとチュートリアル / Misconception / Electric-magnetic Conception / インフォーマル・リーズニング / フォーマル・リーズニング / 視知覚 / 素朴理論 / メタファー / 概念のCONSTRUCTION / 概念のFRAMEWORK / ミスコンセプション / 電磁気概念 / Intecultural Understanding / New Media And Teacher Education / Internet / New Media / Mathematics Education / Computer Image / Vidogame / Attitude Towards Computer / 象徴的表現 / 典型化 / 電気回路認知 / 教育機器へのイメージ / 感情表現 / 異文化比較 / メディア・リテラシーとコンピータ・ゲーム遊び / メディア行動 / 異文化理解とメディア / 中等理科カリキュラム / 性差(ジェンダー) / 科学・技術教育とメディア利用 / 数学教育とコンピュータ / メ-ジ能力とメディア / 異文化理解 / ニューメディアと教師教育 / インターネット / ニューメディア / 数学教育 / コンピュータのイメージ / ビデオゲーム / コンピュータに対する態度 / Science for All / STS science curriculum / Relationship among subjects / Teacher's view of Instructional Materials / Children's view of Science / Curriculum and Instruction / Organization of Instructional Materials / 教材の組織 / 学習指導 / 教科 / 学習者特性 / 教育課程 / SCIENCE FOR ALL / STS理科 / 教科間の関連性 / 教材観 / 教科教育学 / 教材構成 / プログラム開発 / 体系化 / 科学教育カリキュラム Less
  • Research Projects

    (33 results)
  • Research Products

    (120 results)
  • Co-Researchers

    (115 People)
  •  Developing online professional development program by core science teachers for improving science lessonsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      小倉 康
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Study for Systemic Reform of Local Science Education by Activating Core Science TeachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ogura Yasushi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Recovering process of unconfident teachers teaching science in elementary schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGURA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Saitama University
  •  A Basic Study on Development of an Iteractive Life-long Learning System between Public and Museums in a Knowledge-Circulating Society

    • Principal Investigator
      OGAWA Yoshikazu
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (S)
    • Research Field
      Museology
    • Research Institution
      National Museum of Nature and Science, Tokyo
  •  Development of Students' Career Perspective Related to Science and Technology toward Scientific Literacy EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGURA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Development of an Educational Program Framework for Science Museum to Foster Public Science Literacy

    • Principal Investigator
      OGAWA Yoshikazu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Museum of Nature and Science, Tokyo
  •  Good science teaching for improving scientific literacy and lesson videos for teacher educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGURA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  科学的探究能力の育成を軸にしたカリキュラムにおける評価法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小倉 康
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  未来社会に求められる科学的資質・能力に関する科学教育課程の編成原理Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小倉 康
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Lesson Video Study on Excellence in Elementary and Secondary School Science Teaching and its Application to Teacher EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGURA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  創造的思考力と論理的思考力に関する科学的教育課程基準の編成原理の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小倉 康
    • Project Period (FY)
      2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  International Comparison of Image and Actual Situation of "Ideal Mathematics Lessons"

    • Principal Investigator
      SENUMA Hanako
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research (NIER)
  •  Study on Science Lessons through Lesson Videos and the Effective of Application to Teacher Education: Collaboration with the IEA/TIMSS-R Lesson Video StudyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGURA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  International Comparative Study on Science Achievement

    • Principal Investigator
      SHIMONO Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Comprehensive Studies Regarding Science Education Curriculums and Scholastic Abilities

    • Principal Investigator
      MIYAKE Masao
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research (NIER)
  •  Research into Formulation of Science Evaluation Criteria and Development of Evaluation Methods Including Practical Tests

    • Principal Investigator
      MIYAKE Masao
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research (NIER)
  •  Changes on In-service Training of Science and Technology in the Education Centers

    • Principal Investigator
      SARUTA Yuji, 小林 幸乃
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  International Cooperative Study for Comparing Science Class

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research(NIER)
  •  A Study on Innovation, Development, and Implementation of Science Curriculum-Case Study of USA, UK, and Singapore-.

    • Principal Investigator
      MIYAKE Masao
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Analysis on ability of explaining natural phenomena with using sentences and figures

    • Principal Investigator
      SARUTA Yuji
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  International comparative Study on Science Curriculum and Achievement

    • Principal Investigator
      MIYAKE Masao
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research (NIER)
  •  Study on the nurture/evaluation of science abilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIKAWA Jun, 小倉 康
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A Study on Fostering Logical Thinking Skills through Science Experiments in Secondary Education

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A Study on the Development of Systematic Science Performance Tests for the Practical Use

    • Principal Investigator
      MIYAKE Masao
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research (NIER)
  •  物理実験の思考過程でのメタ認知促進による生徒の推理判断力の開発に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小倉 康
    • Project Period (FY)
      1996 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Study on View of Science in Chiodren, School, and Society

    • Principal Investigator
      TAKEMURA Shigekazu
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for international Scientific Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  The methods of expression and evaluation of knowledge in science

    • Principal Investigator
      HAYASHI Nakayama
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Miyazaki University
  •  リ-ズニング能力育成のための科学のマインズ・オン・アプローチに関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小倉 康
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A Study on the Implement of Experiment and Observation Focused Science Education Curiculum and the Construction of Instructional Material Database

    • Principal Investigator
      NISINOSONO Haruo
    • Project Period (FY)
      1994 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Developmental Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Media-based education and the formation of media literacy

    • Principal Investigator
      OGASAWARA Michio, 那須 俊夫
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for international Scientific Research
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Study on Framework and Construction of Child's Electric-magnetic Conception

    • Principal Investigator
      TAKEMURA S.
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  System Development of Science Learning through Multimedia Network enforcing experimental-observational Abilities

    • Principal Investigator
      TAKEMURA S.
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Developmental Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  Study for Organization of Instructional Materials from Curriculum Theory

    • Principal Investigator
      TAKEMURA Shigekazu
    • Project Period (FY)
      1990 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] New Perspectives in Science Education Conference Proceedings2013

    • Author(s)
      Yasushi Ogura, Kenichi Goto
    • Total Pages
      400
    • Publisher
      Libreriauniverstitaria Italy
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Book] The process of becoming not valuing science study during secondary school in Japan, in "New Perspectives in Science Education Conference Proceedings"2013

    • Author(s)
      Yasushi Ogura, Kenichi Goto.
    • Total Pages
      400
    • Publisher
      PIXEL, Libreriauniverstitaria.it
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Book] PISA Science 2006: implications for science teachers and teaching2009

    • Author(s)
      Yasushi Ogura
    • Publisher
      NSTA press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Book] "PISA2006 Assessment of Attitudes Toward Science" in "PISA Science 2006 : implications for science teachers and teaching"(Bybee & McCrae(eds.))2009

    • Author(s)
      OGURA, Yasushi
    • Total Pages
      9
    • Publisher
      NSTA press(National Science Teachers Association)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 生徒の批判的思考スキルを育成する理科指導法の研究 ―思考の「不確かさ」に関する動画教材に対する大学生の反応の分析―2024

    • Author(s)
      小林悠人, 小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 38(4) Pages: 59-64

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 実験レポートの「結果」と「考察」の書き方を理解する自習用教材の開発2024

    • Author(s)
      貝瀬梨菜, 小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 38(4) Pages: 53-58

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] ものづくりを通して科学的な探究力を育む理科指導法-探究の過程を見通す力と振り返り評価改善する力に着目して-2024

    • Author(s)
      本庄秀行, 小倉康
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 64(3) Pages: 301-311

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 仮説設定場面において論証パターンを吟味する活動に重点を置いた 中学校理科授業の展開の工夫2023

    • Author(s)
      遠藤裕貴 , 小倉康
    • Journal Title

      埼玉大学紀要教育学部

      Volume: 72 (1) Pages: 47-60

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 生徒のウェルビーイングを育む中学校理科指導法~生徒の将来への肯定的な見通しの改善~2023

    • Author(s)
      永島大輔, 小倉康
    • Journal Title

      埼玉大学紀要教育学部

      Volume: 72(2) Pages: 89-102

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 概念的実体を構築することで比例的変量関係認識を高め 理科学習を改善する学習プログラムの開発2023

    • Author(s)
      内田純一 , 小倉康
    • Journal Title

      埼玉大学紀要教育学部

      Volume: 72 (1) Pages: 27-45

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 行動目標を自己決定させ学習内容と日常生活を関連づけた指導により児童の学びに向かう力・人間性等を育む理科指導法2023

    • Author(s)
      金井大季 , 小倉康
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 63 (3) Pages: 527-536

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 中核的理科教員を活用した理科教育推進 ~「理科モデル授業オンライン研修会」を普及させる意義~2023

    • Author(s)
      小倉康, 益子典文, 中村琢, 長谷川仁子
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 47 Pages: 543-546

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 理科や科学技術に関係する職業の認識を深めさせるための指導法の開発-中学校における理科と総合的な学習の時間との共同-2023

    • Author(s)
      長谷川隼也 , 小倉康
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 63 (3) Pages: 603-612

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 小中高等学校におけるICT活用2023

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 29(2) Pages: 75-78

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 理科に関わる資質・能力を確かに指導するための 学習目標の精緻化と探究の過程に沿う授業設計2023

    • Author(s)
      小倉康, 宮本由香
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 21 Pages: 305-305

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 協調的な問題解決を通じて児童の協調性と有能感を向上させる理科指導法2023

    • Author(s)
      中山直之, 小倉康
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 64(2) Pages: 145-154

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 思考の「不確かさ」を批判的に指摘し合うことで,考えを見直し改善できるようにする理科指導法の開発2022

    • Author(s)
      濁川智子, 小倉康
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 62(2) Pages: 631-641

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] フローチャートを活用して児童に実験結果の見通しを多面的に思考させる理科指導2022

    • Author(s)
      山田賢吾, 小倉康
    • Journal Title

      埼玉大学紀要教育学部

      Volume: 71 (2) Pages: 117-130

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 中核的理科教員を活用した理科教育推進~理科モデル授業オンライン研修会実施方法の開発~2022

    • Author(s)
      小倉康, 益子典文, 中村琢, 長谷川仁子
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 46 Pages: 358-361

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 中核的理科教員を活用した理科教育推進~理科モデル授業オンライン研修会コンテンツを活用した授業力向上研修パッケージの提案~2022

    • Author(s)
      小倉康, 益子典文, 中村琢
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 20 Pages: 331-331

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 科学的思考の方略としての思考アイテムを自在に働かせる理科指導法の開発2021

    • Author(s)
      佐久間聡子, 小倉康
    • Journal Title

      埼玉大学紀要教育学部

      Volume: 70(2) Pages: 17-35

    • NAID

      120007174108

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] モデル化思考の能力を高める6つの局面からなる理科指導法の開発2021

    • Author(s)
      井形哲志, 小倉康
    • Journal Title

      埼玉大学紀要教育学部

      Volume: 70(2) Pages: 1-16

    • NAID

      120007174109

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 中核的理科教員を活用した理科教育推進~科学的リテラシー指標測定システムによるアプローチ~2021

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 19 Pages: 241-241

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 中核的理科教員を活用した理科教育推進~理科モデル授業オンライン研修会によるアプローチ~2021

    • Author(s)
      小倉康, 益子典文, 中村琢
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 45 Pages: 579-582

    • NAID

      130008131721

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Journal Article] 中核的理科教員を活用した理科教育のシステミックリフォーム~科学的リテラシーの認識の変化が理科学力にもたらす影響~2020

    • Author(s)
      小倉 康
    • Journal Title

      理科教育学研究(日本理科教育学会)

      Volume: 61

    • NAID

      130007944820

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Journal Article] Systemic Reform of Local Science Education by Activating Core Science Teachers: Improving Motivational Decline to Learn Science by Using Scientific Literacy Indexes2019

    • Author(s)
      小倉 康
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 43 Issue: 3 Pages: 253-265

    • DOI

      10.14935/jssej.43.253

    • NAID

      130007726498

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Journal Article] Fostering Children’s Scientific Expression Skills by Teaching How to Write an Experiment Report via a Scaffolding Approach: Practice in Elementary School 4<sup>th</sup> grade, “Temperature and Volume of Things”2019

    • Author(s)
      野村 真司, 小倉 康
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 60 Issue: 1 Pages: 153-161

    • DOI

      10.11639/sjst.18017

    • NAID

      130007696324

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2019-07-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Journal Article] 教員の理科指導上の苦手意識の背景とその克服過程に関する研究2015

    • Author(s)
      越湖 貴久,小倉 康
    • Journal Title

      日本理科教育学会第64回全国大会論文集

      Volume: 64 Pages: 439-439

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653268
  • [Journal Article] 教員の理科指導上の苦手意識の背景とその克服の要因に関する研究2015

    • Author(s)
      越湖 貴久,小倉 康
    • Journal Title

      日本理科教育学会第53回関東支部大会研究発表要旨集

      Volume: 53 Pages: 85-85

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653268
  • [Journal Article] ドイツにおける社会との連携を目指した理科教育-Schulerlaborの展開を中心に-2014

    • Author(s)
      木庭治夫,小倉康
    • Journal Title

      日本理科教育学会編『理科の教育』

      Volume: 63(729) Pages: 28-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] ドイツにおける社会との連携を目指した理科教育-Schülerlaborの展開を中心に-2014

    • Author(s)
      木庭治夫,小倉康
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 63(729) Pages: 28-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系のキャリア意識と理系進路の意識形成過程(その2)-科学技術の専門性を要する職業を志向する生徒-2013

    • Author(s)
      小倉康,西村圭一,後藤顕一,松原憲治,猿田祐嗣
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (37) Pages: 440-4441

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系のキャリア意識と理系進路の意識形成過程(その2)-科学技術の専門性を要する職業を志向する生徒-2013

    • Author(s)
      小倉康, 西村圭一, 後藤顕一, 松原憲治, 猿田祐嗣
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 37 Pages: 440-441

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系キャリア教育としての理系ライフ体験と科学コミュニケータ2012

    • Author(s)
      箕田裕美, 小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 205-206

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系文系進路選択に関わる意識調査結果-全国値の傾向 理科に対する意識はいかに変化するか2012

    • Author(s)
      小倉康, 後藤顕一, 猿田祐嗣, 松原憲治
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 10 Pages: 149-149

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] オランダにおける社会と連携した理系キャリア教育2012

    • Author(s)
      木庭治夫,小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (36) Pages: 211-212

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学的リテラシーに関わるカリキュラムの国際比較と中学校理科教科書からみる世界の"科学"2012

    • Author(s)
      能城光子,小倉康
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会要項

      Volume: (62) Pages: 416-416

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系キャリア教育としての理系ライフ体験と科学コミュニケータ2012

    • Author(s)
      箕田裕美,小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (36) Pages: 205-206

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学コミュニケーション支援型教育の開発-女子の理系進路と職業選択に関する学習「女性研究者ライフ体験」-2012

    • Author(s)
      箕田裕美,小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (36) Pages: 548-549

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学コミュニケーション支援型教育の開発-女子の理系進路と職業選択に関する学習「女性研究者ライフ体験」2012

    • Author(s)
      箕田裕美, 小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 548-549

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学研究者を目指す若者のキャリア意識の成長と科学コミュニケーションの役割2012

    • Author(s)
      長谷川仁子,小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (36) Pages: 209-210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 中学科学部の活性化により社会とつなぐ理系キャリア教育2012

    • Author(s)
      高城英子,小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 207-208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学コミュニケーションで支える理系キャリア教育-理系キャリア教育の現状と課題-2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (36) Pages: 203-204

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学的リテラシーに関わるカリキュラムの国際比較と中学校理科教科書からみる世界の“科学”2012

    • Author(s)
      能城光子, 小倉康
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会要項

      Volume: 62 Pages: 416-416

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 国際比較から見た日本の生徒にとっての理科学習2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      応用物理

      Volume: 81(10) Pages: 845-849

    • NAID

      10031117600

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学研究者を目指す若者のキャリア意識の成長と科学コミュニケーションの役割2012

    • Author(s)
      長谷川仁子,小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 209-210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系文系進路選択に関わる意識調査結果-全国値の傾向理科に対する意識はいかに変化するか2012

    • Author(s)
      小倉康,後藤顕一,猿田祐嗣,松原憲治
    • Journal Title

      日本理科教育学会,日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: (10) Pages: 149-149

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 中学科学部の活性化により社会とつなぐ理系キャリア教育2012

    • Author(s)
      高城英子,小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (36) Pages: 207-208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系のキャリア意識と理系進路の意識形成過程2012

    • Author(s)
      小倉康, 後藤顕一, 猿田祐嗣, 松原憲治, 西村圭一
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 408-409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理科と実社会とを結ぶ科学コミュニケーション2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 61(723) Pages: 9-12

    • NAID

      10031123596

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] オランダにおける社会と連携した理系キャリア教育2012

    • Author(s)
      木庭治夫, 小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 211-212

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理系のキャリア意識と理系進路の意識形成過程2012

    • Author(s)
      小倉康,後藤顕一,猿田祐嗣,松原憲治,西村圭一
    • Journal Title

      日本科学教育学会,日本科学教育学会年会論文集

      Volume: (36) Pages: 408-409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学コミュニケーションで支える理系キャリア教育-理系キャリア教育の現状と課題2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: 36 Pages: 203-204

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 理科と実社会とを結ぶ科学コミュニケーション2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本理科教育学会編『理科の教育』

      Volume: 61(723) Pages: 9-12

    • NAID

      10031123596

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 国際的動向をふまえたカリキュラム2011

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      科学

      Volume: 80巻5号 Pages: 523-526

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] 科学コミュニケーション支援型教育の開発-石炭火力発電2011

    • Author(s)
      小倉康, 高城英子, 後藤顕一
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 第9号 Pages: 181-181

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学技術才能育成のカリキュラム 米国のマグネット高校の取り組みから-2011

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: Vol.35 Pages: 339-340

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 科学コミュニケーション支援型教育の開発-理系の進路と職業選択2011

    • Author(s)
      小倉川, 蓑田裕美
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集

      Volume: Vol.35 Pages: 438-439

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Journal Article] 国際的動向をふまえたカリキュラム『科学』2010

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      岩波書店 80巻,5号

      Pages: 523-526

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] カナダの科学教育における科学的リテラシーの育成2009

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本物理教育学会 物理教育 57(1)

      Pages: 30-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] カナダの科学教育における科学的リテラシーの育成2009

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      物理教育, 日本物理教育学会 57(1)

      Pages: 30-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 理科授業の国際比較-TIMSS1999理科授業ビデオ研究の結果2009

    • Author(s)
      小倉康, 松原静郎
    • Journal Title

      理科の教育, 日本理科教育学会 679

      Pages: 8-11

    • NAID

      10026343421

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 理科授業の国際比較-TIMSS1999理科授業ビデオ研究の結果-2009

    • Author(s)
      小倉康, 松原静郎
    • Journal Title

      理科の教育 679

      Pages: 8-11

    • NAID

      10026343421

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] カナダの科学教育による科学的リテラシーの育成2009

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本科学学会年会論文集 33

      Pages: 417-418

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] カナダの科学教育における科学的リテラシーの育成2009

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      物理教育 57(1)(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] カナダの科学教育における科学的リテラシーの育成2009

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      物理教育 57(1)

      Pages: 30-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] 学習意欲の向上を図り,生きる力を育む理科の指導2009

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      中等教育資料 878

      Pages: 10-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 学習意欲の向上を図り, 生きる力を育む理科の指導2009

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      中等教育資料 878

      Pages: 10-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 2006年PISA調査における科学的リテラシーの評価2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      大学の物理教育, 日本物理学会誌 14(1)

      Pages: 17-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] PISAの調査項目を用いた日本の中学3年生と高校1年生の科学への態度の比較2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      科学教育研究, 日本科学教育学会誌 32(4)

      Pages: 330-339

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] PISA調査の意義と背景等, 調査の概要について2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      理科の教育 57(671)

      Pages: 4-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] 2006年PISA調査における科学的リテラシーの評価2008

    • Author(s)
      小倉 康
    • Journal Title

      大学の物理教育 14(1)

      Pages: 17-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Journal Article] 優れた小中学校理科指導に関する研修用授業ビデオ2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      理科の教育, 日本理科教育学会 674

      Pages: 40-43

    • NAID

      10026788536

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] PISAの調査項目を用いた日本の中学3年生と高校1年生の科学への態度の比較2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本科学教育学会 科学教育研究 32(4)

      Pages: 330-339

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 優れた小中学校理科指導に関する研修用授業ビデオ2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      日本理科教育学会 理科の教育 57(No.674)

      Pages: 40-43

    • NAID

      10026788536

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 2006年PISA調査における科学的リテラシーの評価2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      大学の物理教育(日本物理学会) 第14巻第1号

      Pages: 17-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 科学コミュニケーション支援型学習と子どもたちの理科学習への価値意識との相関2007

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      科学教育研究, 日本科学教育学会誌 31(4)

      Pages: 340-353

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Journal Article] 科学コミュニケーション支援型学習と子どもたちの理科学習への価値意識との相関2007

    • Author(s)
      小倉康
    • Journal Title

      科学教育研究(日本科学教育学会) 第31巻第4号

      Pages: 340-353

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] 理科モデル授業オンライン研修会と教員志望学生の力量形成2023

    • Author(s)
      新谷英二,中村琢,小倉康,益子典文
    • Organizer
      日本理科教育学会第67回東海支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20742
  • [Presentation] Improving motivational decline to learn science by a systemic reform approach using scientific literacy indexes and core science teachers in some local municipalities of Japan2020

    • Author(s)
      Yasushi Ogura
    • Organizer
      Association for Science Education (ASE) Annual conference 2020
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 科学の本質(Nature of Science)の理解を育む小学校理科授業の開発2020

    • Author(s)
      中山萌絵,小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 理科を学ぶ意義や有用性を実感する授業計画に関する研究-工学的なアプローチを取り入れて-2020

    • Author(s)
      中村勇稀,小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善(7)学校と地域の理科をつなぐ中核的理科教員の取り組み事例2019

    • Author(s)
      島田 広彦,小倉 康
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 主体的・対話的な学びの過程で科学的な思考力・判断力・表現力を高める理科指導の工夫―科学的思考に必要な思考アイテムを自在に働かせる指導法の開発―2019

    • Author(s)
      佐久間聡子,小倉 康
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善(8)全校的な理科教育推進に向けた中核的理科教員の取り組み事例2019

    • Author(s)
      大野 貴寛,小倉 康
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] Working Scientifically の指導に関する研究―WSに関する英国と日本の指導内容の比較2019

    • Author(s)
      西井ミカ,小倉 康
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 概念的実体を構築することで比例的変量関係認識を高め、理科学習を改善する学習プログラムの開発2019

    • Author(s)
      内田純一,小倉 康
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善(6)小学校理科専科教員としての中核的理科教員の取り組み事例2019

    • Author(s)
      小倉 康,鈴木 教子
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善~理科への学習意欲の改善による理科学力の向上~2019

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善(4) 教育委員会と大学が連携した学校の支援策2018

    • Author(s)
      小倉 康,川島慎也,岸田拓郎,太田真輝
    • Organizer
      日本理科教育学会第57回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善 (3)校内学級間格差の背景2018

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本理科教育学会第68回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善 ~科学的リテラシー指標値の変化と理科学力との関連~2018

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善(5) 学校全体での取り組み事例の効果と普及への課題2018

    • Author(s)
      太田真輝,小倉 康,川島慎也,岸田拓郎
    • Organizer
      日本理科教育学会第57回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員(CST)が学校と地域のために機能を発揮するための条件2017

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善(2)科学的リテラシー指標値を用いた学校PDCA の事例2017

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] Improving Science Education by Introducing "Core Science Teachers" to Local Cities in Japan2017

    • Author(s)
      Ogura, Yasushi
    • Organizer
      International Conference New Perspectives in Science Education
    • Place of Presentation
      Florence, Italy
    • Year and Date
      2017-03-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員を活用した地域理科教育の改善(1)科学的リテラシー指標値の利用2017

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本理科教育学会第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] Improving Science Education by Introducing "Core Science Teachers" to Local Cities in Japan2017

    • Author(s)
      Ogura, Yasushi
    • Organizer
      12th Annual NSTA Global Conversations in Science Education Conference
    • Place of Presentation
      Los Angeles, USA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] Systemic Approach for Improving Science Education in Local Area by Activating Core Science Teachers2016

    • Author(s)
      Ogura, Yasushi & Nagasawa, Akira
    • Organizer
      2016 International Conference of East-Asian Association for Science Education
    • Place of Presentation
      東京理科大学(東京都,新宿区)
    • Year and Date
      2016-08-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 中核的理科教員(CST)が牽引役となる学校と地域の理科教育改善2016

    • Author(s)
      小倉康,永澤明,井形哲志,谷津勇太
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      ホルトホール大分(大分県,大分市)
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 科学的探究能力を確かに指導するための学習目標の精緻化と授業設計法への展開2016

    • Author(s)
      小倉康,井形哲志,谷津勇太
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学長野キャンパス(長野県,長野市)
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03052
  • [Presentation] 教員の理科指導上の苦手意識の背景とその克服の要因に関する研究2014

    • Author(s)
      越湖 貴久,小倉 康
    • Organizer
      日本理科教育学会第53回関東支部大会
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653268
  • [Presentation] 理系のキャリア意識と理系進路の意識形成過程(その3)-中学校間の格差について-2013

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2013-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] 科学への学習意欲の実態2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      電子情報通信学会
    • Place of Presentation
      岡山大学(招待講演)
    • Year and Date
      2012-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] 児童・生徒の科学への学習意欲と教員の実態2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      北の丸科学技術振興会第2回シンポジウム
    • Place of Presentation
      科学技術館
    • Year and Date
      2012-12-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] 理科を学ぶ意義や有用性を実感させる授業の提案特別授業「電気のエネルギーを測る」の設計と実践から2012

    • Author(s)
      小倉康,塩川和之
    • Organizer
      日本理科教育学会第51回関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2012-12-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] 中学・高等学校での理科教育の現状と性差2012

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      電気学会全国大会
    • Place of Presentation
      広島工業大学(招待講演)
    • Year and Date
      2012-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] Partnership programs between schools and scientists to improve science education in Japan2011

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      The 10th Annual Conference on Educational Entreprcneurialship and Management
    • Place of Presentation
      National University of Tainan, Chinese Taipei(招待講演)
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] PISAから見える日本の科学リテラシー2010

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      『第17回「化学教育フォーラム」』(日本化学会化学教育協議会)
    • Place of Presentation
      大阪
    • Year and Date
      2010-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Presentation] 理科における技術的問題解決能力の育成2010

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      レゴ エデュケーション カンファレンス2010
    • Place of Presentation
      日本科学未来館
    • Year and Date
      2010-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19200052
  • [Presentation] Science-related Career Aspiration of Japanese Students in PISA and Its Implication on Science and Technology Education in Japan2009

    • Author(s)
      Ogura, Y.
    • Organizer
      2009 International Conference of East-Asian Science Education(EASE)
    • Place of Presentation
      Chinese Taipei
    • Year and Date
      2009-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] Comparison of Attitudes toward Science between Grade 9 and 10 Japanese Students By Using the PISA Questions and Its Implications on Science Teaching in Japan2009

    • Author(s)
      Yasushi Ogura
    • Organizer
      PISA research conference
    • Place of Presentation
      Kiel, Germany
    • Year and Date
      2009-09-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] Science-related Career Aspiration of Japanese Students in PISA and Its Implication on Science and Technology Education in Japan2009

    • Author(s)
      Yasushi Ogura
    • Organizer
      2009 International Conference of East-Asian Science Education (EASE)
    • Place of Presentation
      Chinese Taipei
    • Year and Date
      2009-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] Japanese Lesson Without Time for Scientific Inquiry2008

    • Author(s)
      Yasushi Ogura
    • Organizer
      National Science Teachers Association (USA)
    • Place of Presentation
      Boston Convention Center
    • Year and Date
      2008-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] PISA2006で見えてきた科学的リテラシー育成の課題2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      岡山理科大学
    • Year and Date
      2008-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] PISAで見えてきた科学的リテラシー育成の課題2008

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      岡山理科大学
    • Year and Date
      2008-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] 授業ビデオを活用した優れた小中学校理科指導に関する教師教育用教材2007

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300267
  • [Presentation] 理系のキャリア意識と理系進路の意識形成過程(その3)-中学校間の格差について-

    • Author(s)
      小倉康
    • Organizer
      日本理科教育学会第52回関東支部大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] 理科を学ぶ意義や有用性を実感させる授業の提案 特別授業「電気のエネルギーを測る」の設計と実践から

    • Author(s)
      小倉康, 塩川和之
    • Organizer
      日本理科教育学会第51 回関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300274
  • [Presentation] 教員の理科指導上の苦手意識の背景とその克服過程に関する研究

    • Author(s)
      越湖 貴久,小倉 康
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2014-08-23 – 2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653268
  • 1.  SARUTA Yuji (70178820)
    # of Collaborated Projects: 17 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  MATSUBARA Shizuo (50132692)
    # of Collaborated Projects: 11 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MIYAKE Masao (50000071)
    # of Collaborated Projects: 11 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  HATOGAI Taro (10280512)
    # of Collaborated Projects: 10 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  SIMONO Hiroshi (30142631)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  NAKAYAMA Hayashi (90237470)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  VIRGIRIO U. Manzano (80208719)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TAKEMURA Shigekazu (70112159)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  GOTO Masakazu (40311138)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  HITOMI Hisaki (10218729)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  YOSHIDA Atsushi (90115668)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  KITAHARA Kazuo (20107692)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  YAMAMOTO Tsuneo (20008733)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  MATSUBARA Michio (80199843)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  MASHIKO Norifumi (10219321)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 16.  NISHIKAWA Jun (80218130)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NAGAYAMA Syunsuke (10553117)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  GOTO Kennichi (50549368)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 19.  OGAWA Yoshikazu (60233433)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  IWASAKI Seiji (90259995)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  ARITA Hiroyuki (70342938)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  TATSUSHI Kobayashi (90244186)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  WATANABE Masataka (70356286)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  KUMANO Yoshisuke (90252155)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  MATSUBARA Kenji (10549372)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 26.  OGASAWARA Michio (10053612)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  IKEDA H. (50112165)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  AKIYAMA M. (70039212)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  INAGAKI Shigenori (70176387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  SENUMA Hanako (30165732)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  山崎 貞登 (40230396)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  片平 克弘 (70214327)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  KAMEI Osamu (40415609)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  HARADA Koichiro (10450628)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  TANABE Rena (80392538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  SATOSHI Matsubara (40000137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  WAJAVBAYASHI Fumitaka (30158589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  UCHIO Yuko (70446574)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  SUMIDA Manabu (50315347)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  SHIMIZU Makoto (30292634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  YAMAGUCHI Etsuji (00324898)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  RYU Jyunpei (80452663)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  NISHIMURA Keiichi (30549358)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 44.  FUKADA Shouzou (50228863)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  MORI Shigeru (00033556)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  AIHARA Kazukuni (40084115)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  YAMAGUCHI Takeshi (60239895)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  KARAKAWA Chiaki (40233994)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  HABU Yoshimasa (70033545)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  TATARA Mikihachiro (40030324)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  NINOMIYA Akira (70000031)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  OSHIKA K. (50263653)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  NISINOSONO Haruo (90027673)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  NOHDA Nobuhiko (80020121)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  FUJITA Takeshi (90209057)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  KATO Keiji (00224501)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  TOKITA Yoshonobu (20018659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  ARIMOTO Hidefumi (40241228)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  HORI Tetsuo (30145106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  TERATANI Shousuke (60087533)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  YOSHIOKA Ryoei (40200951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  SAKAYAUCHI Masaru (70187053)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  SOUMA Kazuhiko (40261367)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  HINO Keiko (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  KATO Hisae (00314518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  NAGASAKI Eizo (50141982)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  SAIJO Miki (90334549)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  EBIHARA Atsushi (20435738)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  SAKAI Tomoji (10270406)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  前田 克彦 (40370994)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  那須 俊夫 (90033026)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  伊藤 克浩 (10243528)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  草間 益良夫 (50153284)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  細田 和雅 (30032759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  磯崎 哲夫 (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  原田 耕平 (10238181)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  伊藤 眞人 (10159915)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  世並 敏嗣 (10210783)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 79.  森藤 義孝 (10230145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 80.  小林 幸乃 (40291885)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 81.  松浦 啓一 (70141984)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 82.  岡田 努 (50431648)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 83.  芦谷 美奈子 (50359270)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 84.  三島 美佐子 (30346770)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 85.  緒方 泉 (10572141)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 86.  林 浩二 (20250128)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 87.  北村 美香 (50443461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 88.  中村 琢 (70377943)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 89.  BOORSMA J.p
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 90.  UNO Tomio
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 91.  アルカン M.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 92.  MANZANO V.u
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 93.  ALKAN M
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 94.  KARSTEN S
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 95.  KOPPEN J.k
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 96.  KOPPEN J.K.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 97.  ALKAN M.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 98.  KARSTEN S.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 99.  BOORSMA J.P.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 100.  DACHAKUPUT P
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 101.  ROADRANGKA V
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 102.  DIBE M.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 103.  CARALE L.E.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 104.  PADILLA MJ.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 105.  MATTHEIS F.E
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 106.  WHITE R.T.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 107.  GUNSTONE R.F
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 108.  張 鉄道
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 109.  DACHAKUPT P
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 110.  IBE M.D
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 111.  CARALE L.E
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 112.  PADILLA M.J
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 113.  WHITE R.T
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 114.  猿田 裕嗣
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 115.  松原 靜郎
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi