• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

IIJIMA Yasuyuki  飯島 康之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30202815
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 愛知教育大学, 教育学部, 特別教授
2008 – 2022: Aichi University of Education, 教育学部, 教授
2016: 愛知教育大学, 数学教育講座, 教授
2005 – 2006: 愛知教育大学, 教育学部, 教授
2001 – 2004: 愛知教育大学, 教育学部, 助教授
1992 – 1996: 愛知教育大学, 教育学部, 助教授
1994: 中京大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Science education / Science education / Humanities and Social Sciences / Basic Section 09080:Science education-related / Science education / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education / Education on school subjects and activities … More / 教科教育 / Science education / Humanities and Social Sciences / Education on school subjects and activities Less
Keywords
Principal Investigator
数学教育 / 作図ツール / 図形指導 / 数学的探究 / 科学教育 / 動的幾何 / 授業研究 / テクノロジー / 教材開発 / コンピュータ利用 … More / 幾何教育 / 数学的問題解決 / 教育用ソフト開発 / ソフト開発 / 探求 / コンテンツ / 学習環境 / インターネット / 動的幾何ソフト / ICT利用 / 探究のサイクル / ICT / 数理的探究 / ICT利用 / 理数探究 / 数学教育学 / classroom activity / teaching strategy / dynamic geometry software / technology / geometry education / mathematics education / 授業分析 / 授業 / 教授方略 / 問題解決 / iPad / タブレット利用 / タブレットPC / 授業設計 / テクノロジー利用 / 動的探究 / カリキュラム開発 / コンピュータ / カリキュラム / 探究学習 … More
Except Principal Investigator
教材開発 / LOGO / 図形概念 / プログラミング / figural concept / Geometric Constructor / 情報教育 / 算数 / 角概念 / 角度 / 回転量 / 著作権・コンテンツ保護 / 教育工学 / 教育学 / 教育方法 / 学習者用デジタル教科書 / 指導者用デジタル教科書 / デジタル教科書 / 拡大・縮小 / LOGO / 分数正多角形 / 縮小 / 拡大 / 長方形 / 平行四辺形 / 正多角形 / Problem Schema / Integration Subprocess / Relational Pictures / Mathematical Problem Solving / HyperCard / 変換過程 / 線分図 / 問題表象 / 統合過程 / 関係図 / 算数問題解決過程 / ハイパーカード / COMPUTER AWARENESS / COMPUTER ANXIETY / COMPUTER ATTITUDES / INTRODUCTORY INFORMATICS COURSE / COMPUTER LITERACY / ワープロ / コンピュータ知識 / コンピュータ教養 / コンピュータ不安 / コンピュータ態度 / 情報処理教育 / コンピュータリテラシー / van Hiele's level / spatial figure / construction / role of drawing / initiation to geometrical reasoning / geometrical education / van Hiele / 思考水準 / 論証 / 幾何 / 図形の論証指導 / van Hieleの思考水準 / van Hicleの思考水準 / Figural concept / 空間図形 / 作図 / 図の役割 / 論証の導入 / 図形教育 / イノベーティブ / 教育課程 / 科学 / イノベーティブ人材 / 学習コンテンツ / 教育課程編成理論 / 卓越性 / 科学教育カリキュラム / 教科書 / ノートPC / 情報リテラシ / Web教材 / 電子化教材 / 教員養成 / 幾何教育 / 数と計算 / 数学教育 / 日米共同研究 Less
  • Research Projects

    (21 results)
  • Research Products

    (95 results)
  • Co-Researchers

    (91 People)
  •  Study of use programmig for it is require understanding "attribute","shape"and"properties"of figure in elementary school 2nd -4th grade

    • Principal Investigator
      Sugino Yuko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Saitama Gakuen University
      Kogakkan University
  •  mathematical inquiry with ICT : development of topics and lesson studyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Iijima Yasuyuki
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  development of teaching material and lesson study focused of the mathematical inquiry about scientific phenomena using mathematical softwarePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yasuyuki Iijima
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Study of material contents development and lesson constitution for concept formation of figure

    • Principal Investigator
      Sugino Yuko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kogakkan University
  •  Mathematical educational software development for tablets and lesson study using it - focusing on dynamic geometry software -Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Iijima Yasuyuki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Comprehensive Research on the Utilization and Development of Digital Textbooks for Each Teaching Subject Being Taught in Japan

    • Principal Investigator
      Hiroshi Isero
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Japan Textbook Research Center
  •  Research for development of science curriculum for excellence: Toward fostering innovation in Japan

    • Principal Investigator
      GINSHIMA Fumi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Development of dynamic geometry software for tablet and educational practice with itPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IIJIMA Yasuyuki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Decision making in the mathematical inquiry using technology and guide line for instructional designPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IIJIMA Yasuyuki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  図形の動的探究を支援する学習環境とコンテンツの開発と実践Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 康之
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  インターネットを用いた図形の動的探究を支援する学習環境とコンテンツの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 康之
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Development of Teaching Strategy for the Classroom Activity in the Computer-based Environments-focused on the dynamic geometry software-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      IIJIMA Yasuyuki
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  ネットワークを利用した教員養成系学部のための情報教育教材の開発

    • Principal Investigator
      TAJIKA Hidetugu
    • Project Period (FY)
      2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  コンピュータを利用した図形カリキュラム開発のための基礎研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 康之
    • Project Period (FY)
      1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  コンピュータを使った数学的探究過程のカリキュラム化の基礎研究(図形を中心に)Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 康之
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  コンピュータ支援による図形の探究的学習の授業研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 康之
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  コンピュータ支援による探求学習のための幾何教材の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 康之
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Improuvement of teaching geometrical reasoning in junior hight school

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Effects of Introductory Computing Courses upon Computer Attitude, Computer Anxiety and Computer Literacy.

    • Principal Investigator
      IMAE Kuniharu
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Studies of Mathematical Problem Solving Processes by Using Hypermedia

    • Principal Investigator
      TAJIKA Hidetsugu
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  日米の数学科教員養成の相互援助計画に関する共同研究

    • Principal Investigator
      NHODA Nobuhiko
    • Project Period (FY)
      1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ICTで変わる数学的探究2022

    • Author(s)
      飯島康之
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784183244253
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Journal Article] 算数・数学教育でのICT活用の『今日・あす・10年後』について2023

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 64 Pages: 1-18

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Journal Article] 数学的探究のサイクルと「データ」の役割について- 統計と図形に関するケーススタディを基にして-2022

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 63 Pages: 1-10

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Journal Article] GCの「条件を満たす点の集合の自動描画機能」を使った数学的探究-数学的探究に関するケーススタディを基にして-2021

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 62 Pages: 33-42

    • NAID

      120006999058

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Journal Article] Case study on mathematical inquiry using computer experiments2019

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 33 Issue: 8 Pages: 67-72

    • DOI

      10.14935/jsser.33.8_67

    • NAID

      130007665058

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2019-06-22
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] GC を使った数学的探究における事実と問いのダイナミズム -対応表をもとに進める数学的探究に関するケーススタディを基にして-2019

    • Author(s)
      飯島 康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 61 Pages: 9-24

    • NAID

      120006777658

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] GCを使った「学び合い」の授業のための教材研究の一例2018

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 60 Pages: 7-16

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] ICTを利用した数学的探究の教材化を進めていくための基礎的考察 - mathematicaを使った数学的探究『πは乱数なのか』を手がかりに-2018

    • Author(s)
      飯島康之・天羽康
    • Journal Title

      研究紀要(愛知教育大学附属高等学校)

      Volume: 45 Pages: 51-60

    • NAID

      120006781458

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] テクノロジーを利用した数理的現象の探究の実際―距離センサを例として―2018

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本数学教育学会研究会報告

      Volume: 32 Pages: 71-76

    • NAID

      130007402450

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] 「誤差」を生かした数学的探究の具体例2017

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 31-8 Pages: 75-80

    • NAID

      130006660303

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] 教具としての Raspberry Pi の可能性について ―新科目「理数探究」に向けて―2017

    • Author(s)
      天羽 康・飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 31-8 Pages: 113-116

    • NAID

      130006660335

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] ICTを利用した算数・数学での探究のサイクルについて-完全数などについての探究事例を手がかりに-2017

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 59 Pages: 7-18

    • NAID

      120006460716

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Journal Article] 作図ツールを用いた「四平方の定理」に関する指導に向けて -12/12 の山中実践に向けた教材研究-2016

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 58 Pages: 7-19

    • NAID

      120006460696

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5を用いた数学的探究における精度・誤差について - インターラクティブな探究に向けて -2016

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      教科開発学論集

      Volume: 4 Pages: 111-121

    • NAID

      120005754944

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 作図ツール GC/html5 を利用したコンテンツ開発について2016

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 30-9 Pages: 15-18

    • NAID

      130006655865

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 作図ツールを用いた九点円の指導に向けて ―12/11の山中実践に向けた教材研究―2015

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 57 Pages: 17-27

    • NAID

      120005723142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 作図ツールを用いた数学的探究における「暫定的な解決と問題の再設定」-インターラクティブな利用からの「思考力・判断力・表現力」に向けて-2015

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      数学教育論究臨時増刊

      Volume: 97 Pages: 9-16

    • NAID

      110010006997

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] Development of Dynamic Geometry Software GC/html5 Based upon HTML5 and JavaScript2015

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 39 Issue: 2 Pages: 161-175

    • DOI

      10.14935/jssej.39.161

    • NAID

      130005085695

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 図形の次元, 写像としての作図における退化次数からみたマルチタッチ作図ツールの特徴 -二つの作図に関する分析を中心に -2015

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 29-9 Pages: 93-98

    • NAID

      130006660216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5のマルチタッチ機能を生かした数学的探究と授業の実際について2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      教科開発学論集

      Volume: 2 Pages: 85-94

    • NAID

      120005423623

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 2010年代の日本の教育用数学ソフトに必要なこと2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      京都大学数理解析研究所講究録

      Volume: 印刷中

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] GCを用いて二つの角の関数関係を発見する授業の授業研究2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 56 Pages: 15-36

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] iPadで作図ツールGC/html5を利用した実践 - 愛知教育大学附属名古屋中学校におけるグループ活動での利用を中心に -2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      Computer & Education

      Volume: 37 Pages: 17-23

    • NAID

      130005073842

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 作図ツールを用いた5心の逆問題に関する数学的探究について2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 28-8 Pages: 57-62

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Journal Article] 2010年代の日本の教育用数学ソフトに必要なこと2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      京都大学数理解析研究所講究録 : 数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究

      Volume: (印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5のマルチタッチ機能を生かした教材開発について2013

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      科学教育研究報告

      Volume: 27 Pages: 43-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5 のマルチタッチ機能を生かした教材開発について - 四角形の種類を保つような2 点の動かし方について -2013

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 27-5 Pages: 43-48

    • NAID

      130006655615

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5 のマルチタッチ機能を生かした数学的探究と授業の実際について2013

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      教科開発学論集

      Volume: 2 Pages: 85-94

    • NAID

      120005423623

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5 の利用形態について - 現在の学校のネットワーク状況を踏まえて -2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 26-8 Pages: 35-38

    • NAID

      130006655508

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツール GC/html5 の開発と iPad を使った教育実践2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      京都大学数理解析研究所考究録 : 数学ソフトウェアと教育 - 数学ソフトウェアの効果的利用に関する研究

      Volume: 1780 Pages: 243-253

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールGCを使った多様な探究のための教材開発の実際2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 54 Pages: 7-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツール GC/html5 の利用形態について -現在の学校のネットワーク状況を踏まえて-2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 26-8 Pages: 35-38

    • NAID

      130006655508

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5 を使った多様な探究のための教材開発の実際2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: vol.54 Pages: 7-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールを利用したグループ活動 - 二等辺三角形の問題に関するケーススタディ2011

    • Author(s)
      藤岡祐紀・飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 25-6 Pages: 21-26

    • NAID

      130006660002

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールGC/html5 の開発とiPad を使った教育実践2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      京都大学数理解析研究所講究録:数学ソフトウェアと教育 - 数学ソフトウェアの効果的利用に関する研究

      Volume: vol.1780 Pages: 243-253

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] GC/html5 ビューア版の開発とiPad を使って授業の実際 - 「いろいろな四角形」の実践に焦点を当てながら -2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会報告

      Volume: 25-6 Pages: 17-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] iPad とGC/html5 を使った授業による二つの提案 -附属名古屋中学校での鈴木実践に関連して -2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: vol.53 Pages: 13-24

    • NAID

      120004091672

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] iPadとGC/html5を使った授業による二つの提案2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 53 Pages: 13-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Journal Article] 作図ツールを利用したグループ活動に関する教師の意図と生徒の活動の実際-最短問題に関するケーススタディー2010

    • Author(s)
      藤岡祐紀, 飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 24-6 Pages: 15-20

    • NAID

      130006655321

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 「壁にタッチする最短問題」とその周辺-附属名古屋中学校での後藤実践に関連して-2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン vol.52

      Pages: 23-33

    • NAID

      120003057022

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 作図ツールを利用したグループ活動に関する教師の意図と生徒の活動の実際2010

    • Author(s)
      藤岡祐紀、飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告 vol.24、No.6

      Pages: 15-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] consecutive sumの問題に関する数学的探究の多様性について-意志決定との関わりからの考察-2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告 vol.24、No.6

      Pages: 21-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 作図ツール Geometric Construcror を使った探究事例と教育実践について2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      数理解析研究所講究録 数式処理と教育 1674

      Pages: 99-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 「壁にタッチする最短問題」とその周辺-附属名古屋中学校での後藤実践に関連して-2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 52 Pages: 23-33

    • NAID

      120003057022

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] consecutive sumの問題に関する数学的探究の多様性について-意志決定との関わりからの考察-2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 24-6 Pages: 21-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 作図ツールGeometric Constructor を使った探究事例と教育実践について、数理解析研究所講究録2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      数式処理と教育 vol.1674

      Pages: 99-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 普通教室での1時間の授業でグループ1台のGCを使う授業の設計と実践-附属名古屋中学校での伊藤実践 :「共同井戸を掘るべき場所を探せ」-2009

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン 51

      Pages: 5-16

    • NAID

      120002206120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 普通教室での1時間の授業でグループ1台のGCを使う授業の設計と実践-附属名古屋中学校での伊藤実践:-「共同井戸を掘るべき場所を探せ」-2009

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン vol.51

      Pages: 5-16

    • NAID

      120002206120

    • URL

      http://hdl.handle.net/10424/3052

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 研究授業からDSの新しい使い方2008

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン vol.50

      Pages: 5-16

    • URL

      http://hdl.handle.net/10424/1386

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 研究授業からDSの新しい使い方が生まれる様子のケーススタディ2008

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン 50

      Pages: 41-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Journal Article] 作図ツールの提供方法の拡充と今後の課題-様々な学習目的に対応するために-2006

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      数学教育論文発表会論文集 39

      Pages: 835-836

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011040
  • [Journal Article] コンピュータ・ネットワーク環境の変化に対する作図ツールGCの対応2006

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      イプシロン 48

      Pages: 25-32

    • NAID

      120001129878

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011040
  • [Journal Article] 作図ツールGC/Javaを利用した多様な学習環境の開発2005

    • Author(s)
      飯島康之
    • Journal Title

      科学教育研究 29・2

      Pages: 110-119

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011040
  • [Presentation] GIGAによるICT利用の転換での過渡期への懸念と回避のための方策2022

    • Author(s)
      飯島 康之
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Presentation] GIGA スクール時代の数学教育における ICT 利用の可能性と試行2022

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS共同研究(公開型)「数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Presentation] GIGA スクール時代の数学教育における ICT 利用の可能性と懸念2021

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS共同研究(公開型)「数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Presentation] 「GIGAスクール時代の数学教育でのICT利用」に何を目指していくべきなのか2020

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS共同研究(公開型)数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03206
  • [Presentation] ICTを使った生徒の学びの様子を把握するための試み2019

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Presentation] 有名な定理の証明の発見のためにGC/html5を使った授業の実際 - 九点円・オイラー線・フェルマー点-2019

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS共同研究(公開型)数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Presentation] 教育利用における数学用ツールソフトの二つの側面について- GC/html5を例として2018

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      京都大学数理解析研究所共同研究「数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Presentation] 授業で生徒が探究するための図の作り方の多様性2018

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Presentation] 思考を変えるための道具としてのテクノロジーを実感するための授業研究2018

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Presentation] テクノロジーを利用した数学的探究と数理的探究について-Raspberry Pi でも可能になることに焦点をあてて -2018

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Presentation] 数学的探究のサイクルの原動力としての数学ソフトウェアの役割 -ケーススタディを中心に -2017

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS共同研究(公開型) 数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00967
  • [Presentation] 数学的体験を生み出すものとしての数学ソフトウェア2016

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS 研究集会「数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究」
    • Place of Presentation
      京都大学数理解析研究所(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2016-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Presentation] 数学用ソフトのインターラクティブな利用- 作図ツールGCに関する事例を例として -2015

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS研究集会 数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究
    • Place of Presentation
      京都大学数理解析研究所(京都市)
    • Year and Date
      2015-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Presentation] 作図ツール GC/html5 を使った観察・暫定的な結果を活用した授業実践2015

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24240101
  • [Presentation] GC/html5を利用した発展的な探究のためのコンテンツ開発と実践2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会,年会
    • Place of Presentation
      埼玉大学(さいたま市桜区下大久保)
    • Year and Date
      2014-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350192
  • [Presentation] GC/html5 を利用した発展的な探究のためのコンテンツ開発と実践2014

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2014-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24240101
  • [Presentation] 2010 年代の日本の教育用数学ソフトに必要なこと2013

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      京都大学数理解析研究所研究集会 数学ソフトウェアとその効果的教育利用に関する研究
    • Place of Presentation
      京都大学数理解析研究所
    • Year and Date
      2013-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5 のマルチタッチ機能を生かした数学的探究について2013

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      秋期研究大会, 日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2013-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5 のマルチタッチ機能を生かしたコンテンツ開発と実践2013

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会年会論文集37
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24240101
  • [Presentation] GC/html5のマルチタッチ機能を生かした数学的探究について2013

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] 作図ツールGC/html5 の開発とiPad を使って授業実践例2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      京都大学数理解析研究所研究集会 数学ソフトウェアと教育- 数学ソフトウェアの効果的利用に関する研究
    • Place of Presentation
      京都大学数理解析研究所
    • Year and Date
      2012-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5 : dynamic geometry software which can be used with iPad and PC - feature of software and some lessons with it -2012

    • Author(s)
      Yasuyuki Iijima
    • Organizer
      International Congress of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Korea, Souel, COEX
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] 作図ツール GC/html5 の開発と iPad を使った授業実践例2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS研究集会 数学ソフトウェアと教育-数学ソフトウェアの効果的利用に関する研究-
    • Place of Presentation
      京都大学数理解析研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] iPad 上で操作可能なGC/html5 とコンテンツ開発2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会年会論文集36
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24240101
  • [Presentation] GC/html5 を使った授業設計に関する基礎的考察2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      数学教育論文発表会, 日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2012-11-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5 : dynamic geometry software which can be used with iPad and PC - feature and some lesson with it -2012

    • Author(s)
      Yasuyuki Iijima
    • Organizer
      International Congress of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      Korea Souel COEX
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5を使った授業設計に関する基礎的考察2012

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5 の開発とビューア版による授業実践2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      数学教育論文発表会, 日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2011-11-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] iPad 上で操作可能なGC/html5(ビューア版)の開発と授業の実際2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      東京工業大
    • Year and Date
      2011-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] iPad上で操作可能なGC/html5(ビューア版)の開発と授業の実際2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      第35回日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] 作図ツールを利用したグループ活動-二等辺三角形の問題に関するケーススタディ‐2011

    • Author(s)
      藤岡祐紀・飯島康之
    • Organizer
      平成22年度第6回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5の開発とビューア版による授業実践2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本数学教育学会論文発表会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] GC/html5ビューア版の開発とiPadを使った授業の実際-「いろいろな四角形」の実践に焦点を当てながら-2011

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      平成22年度第6回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • [Presentation] 授業研究を通してのテクノロジー活用の役割の将来2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] GCを中心としたこれまでの作図ツールの問題点と今後の可能性2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS研究集会「数式処理と教育」
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2010-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] GCを中心としたこれまでの作図ツールの問題点と今後の課題2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS研究集会「数式処理と教育」
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2010-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] 授業研究を通してのテクノロジ-活用の役割の将来2010

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] 作図ツールを用いた数学的探究における意志決定と「対応表」の役割2009

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学
    • Year and Date
      2009-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] 作図ツールGeometricConstuctorを使った探究事例と教育実践について2009

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      RIMS研究集会「数式処理と教育」
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2009-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] 作図ツールを用いた数学的探究における意思決定と「対応表」の役割2009

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学
    • Year and Date
      2009-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] 数学的探究における意思決定について-ケーススタディを中心に-2008

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2008-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530815
  • [Presentation] 作図ツール GC/html5 の利用形態について -現在の学校のネットワーク状況を踏まえて-

    • Author(s)
      飯島康之
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501012
  • 1.  TAJIKA Hidetugu (30109368)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  安本 太一 (00231647)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  NHODA Nobuhiko (80020121)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ISODA Masami (70212967)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  HASHIMOTO Yoshihiro (00030479)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SHIMIZU Hiroshi (60252300)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  HATOGAI Taro (10280512)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Sugino Yuko (10556640)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KAWAI Hisashi (30214589)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  石戸谷 公直 (80133130)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  山田 篤史 (20273823)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  GINSHIMA Fumi (30293327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  AOYAMA Kazuhiro (10400657)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  KIMURA Suteo (90000059)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  HAZAMA Setuko (40030382)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  IMAE Kuniharu (60023967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  SHIMIZU Hidemi (60025111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KITAOKA Takeshi (60024022)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  HIRATA Kenichi (20024060)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  NAKATSU Narao (90133131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  Hiroshi Isero (80342608)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  GOTO Kenichi (50549368)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  FUKUMOTO Toru (70413903)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  IRIBE Akiko (10265233)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  Okuizumi Kaori (70409829)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  SATO Yukie (90599614)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  OSAWA Katsumi (20323735)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  IDA Yoshiyasu (20203086)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  TODA Yoshiharu (50207586)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  NISHIMURA Keiichi (30549358)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  NINOMIYA Hiroyuki (40335881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  YAMASHITA Shuichi (10272296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  OOTSUJI Hisashi (20272099)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  MATSUBARA Kenji (10549372)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  MAJIMA Kiyoko (10552896)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  YAMADA Yoshiaki (80363175)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  SATO Kenji (10283045)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  TAKAGI Sachiko (70377175)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  ANDO Akinobu (60344743)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  MATSUMOTO Kakunosuke (30387964)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  UEDA Seiji (90193804)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  ARAI Ikuo (30000061)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  NAGASAKI Eizo (50141982)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  SAITO Tadahiko (10313818)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  FUJII Koki (50322219)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  TAKII Akira (10570476)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  FUJIMURA Kazuo (60291952)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  HOSONO Jiro (50238755)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  清水 克彦 (00192609)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  清水 静海 (20115661)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  高橋 岳之 (50226841)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  竹田 尚彦 (90227033)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  恒次 欽也 (00163858)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  佐々木 徹郎 (20170681)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  蒔苗 直道 (40345939)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  吉岡 亮衛 (40200951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  田中 俊也 (40171780)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  根上 生也 (40164652)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  日野 圭子 (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  磯崎 哲夫 (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  羽曽部 正豪 (10218464)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  寺田 光宏 (40514641)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  中山 玄三 (40211437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  野瀬 重人 (30309538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  高垣 マユミ (50350567)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  中西 宏文 (90211424)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  谷口 篤 (10167504)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  高橋 和弘 (00236267)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  藤森 裕治 (00313817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  谷田部 玲生 (30311137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  松原 静郎 (50132692)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  中川 一史 (80322113)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  Nakane Mutsumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  Ochiai Yasuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  Mizuno Emiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  AOKI Keiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  NISHIDA Mitsuaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  MORI Satoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 79.  SUGIURA Yuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 80.  MORISHITA Koji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 81.  IKEDA Katsumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 82.  KANEKO Sumio
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 83.  IKEDA Kazumasa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 84.  FUJIKAWA Hiroshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 85.  KOMATSU Tsuyoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 86.  AOKI Satoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 87.  SATO Takashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 88.  SONODA Yosuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 89.  HIDAKA Harumichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 90.  KURASAWA Naoki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 91.  ASO Masahiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi